Raamatun mukaan abortoitu lapsi ei kuole

Keritas

Eikä kukaan murhattu ihminen, poislukien itsemurhan tehneet. Sen sijaan he saavat iankaikkisen elämän paratiisissa. Kristittynä en aivan ymmärrä niitä kristittyjä, jotka vastustavat aborttia. Vaikka abortti olisikin murha, entä sitten? Ei murhatuksi tuleminen merkitse kristityn elämän päättymistä, vaan iankaikkista elämää paratiisissa.

16

573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taikauskonnoton

      Jos jumalhömppään uskoo, niin eikö abortti loppujen lopuksi ole parasta mitä vanhemmat lapselleen voi antaa: suora pääsy paratiisiin ilman maanpäällisen helvetin läpikäymistä.

      • Keritas

        Aivan näin! Modelle; miksi poistit kommenttini, jossa sanoin saman vastauksen? Mitä sääntöä se rikkoi?


    • Taikauskonnoton

      Raamatussa on jopa ohjeita abortin tekoon. Tämä on toiselta palstalta (ja sinne tietenkin Raamatusta) lainattua:

      16 "Papin tulee viedä nainen Herran eteen, 17 ottaa saviastiaan pyhää vettä ja panna veteen tomua telttamajan lattialta.

      27 tapahtuu näin: Jos nainen on tullut saastaiseksi olemalla miehelleen uskoton, kirousta tuottava vesi menee hänen sisuksiinsa ja aiheuttaa hänelle katkeraa tuskaa. Hänen kohtunsa turpoaa, hänen lanteensa kuihtuvat ja hänestä tulee varoittava esimerkki, jota mainiten vannotaan ja kirotaan.
      IlmiannaJaa
      Jaa viesti:




      https://keskustelu.suomi24.fi/t/15235229/kreationistisen-laaketieteen-saavutuksia#comment-93324312

      • liiankiperäkysymys

        Niin kerro nyt vaan missä siinä sanotaan että nainen on raskaana?


    • KylläKansaTietää

      Niin, ilmankos sitä ennen puhuttiinkin enkelin tekijöistä.

    • Keritas

      Toistaiseksi yksi asiallinen vastaus. Voisiko joku muukin vastata asiallisesti? Vai annetaanko tämän äärikristityn abortinvastustajan riehua palstalla ihan vapaasti?

    • "Eikä kukaan murhattu ihminen, poislukien itsemurhan tehneet. Sen sijaan he saavat iankaikkisen elämän paratiisissa. "

      Tällaisen Raamatun tulkintaan perusti historiallisina aikoina Suomessakin moni elämänhalunsa menettänyt ja toivottomuudessa ja ahdingossa elänyt ihminen. Hän teki murhan, jotta olisi saanut murhan tai tapon rangaistuksena olleen kuolemantuomion koska mieleen oli iskostettu, että itsemurhaaja ei pääse taivaaseen. Perheenäidit surmasivat useimmiten taaperoikäisen lapsensa päästäkseen päiviltä "kunniallisesti" ja Jumalalle mieluisasti itse.

      Tässäkin uskonsääntöjen julmuus aiheutti sen, että itsensä sijasta oli otettava hengiltä joku sivullinen ja viaton, että pääsisi itse pois. Alkoi filosofiset pohdinnat tästäkin, että onko kristinuskossa tosiaan ollut niin kauhea sääntö, että on tapettava joku sivullinen, kun pelkästään itsensä tappamalla vahingoittaisi vain itseään ja päättäisi omasta elämästään. Minusta tosi kieroutunutta tällainen.

      • kieroutunutekopyhyys

        Niin, on se kumma kun jaksat kauhistella 'viattomien sivullisten' tappamista ja elämästä päättämistä, mutta syntymättömille lapsiuhreille se onkin ihan ok ja jopa toivottavaa "naisen oikeuden" toteutusta.


      • JustJust
        kieroutunutekopyhyys kirjoitti:

        Niin, on se kumma kun jaksat kauhistella 'viattomien sivullisten' tappamista ja elämästä päättämistä, mutta syntymättömille lapsiuhreille se onkin ihan ok ja jopa toivottavaa "naisen oikeuden" toteutusta.

        Mitä kummaa on siinä, ettei halua tänne kärsimään sellaista josta ei pysty huolehtimaan?

        Kummallisempaa on ajatus, että tänne pitäisi saada mahdollisimman paljon lapsia joista kukaan ei pysty huolehtimaan. Eikö sellaisia ole tässä maailmassa jo ihan liikaakin?


      • GetItLow
        kieroutunutekopyhyys kirjoitti:

        Niin, on se kumma kun jaksat kauhistella 'viattomien sivullisten' tappamista ja elämästä päättämistä, mutta syntymättömille lapsiuhreille se onkin ihan ok ja jopa toivottavaa "naisen oikeuden" toteutusta.

        Normaali ihminen ja laki ei rinnasta hedelmöittynyttä sukusolua ja syntynyttä lasta keskenään eikä tietääkseni ennenkään näin ole ollu. Tää on nykyajan abortinvastustajien ja naisvihaajien keksimä juttu.


      • vaiettäkärsimään
        JustJust kirjoitti:

        Mitä kummaa on siinä, ettei halua tänne kärsimään sellaista josta ei pysty huolehtimaan?

        Kummallisempaa on ajatus, että tänne pitäisi saada mahdollisimman paljon lapsia joista kukaan ei pysty huolehtimaan. Eikö sellaisia ole tässä maailmassa jo ihan liikaakin?

        Sinäkö sen määrität muidenkin puolesta mikä on jollekin "liikaa" kärsimystä ettei ois oikeutta elääkään?

        "lapsia joista kukaan ei pysty huolehtimaan. "

        Missä sellasia lapsia on joista KUKAAN ei edes haluais huolehtia?

        "Normaali ihminen ja laki ei rinnasta hedelmöittynyttä sukusolua ja syntynyttä lasta keskenään "

        Normaali ihminen on käyny peruskoulun ja oppinu jo alaluokilla alkeellisimmat perusasiat biologiasta. Missä se laki kieltää alkioiden olevan ihmisyksilöitä? Vain itsekkyyttään muita tappavat lapsivihaajat niin tekee.


      • treryery
        kieroutunutekopyhyys kirjoitti:

        Niin, on se kumma kun jaksat kauhistella 'viattomien sivullisten' tappamista ja elämästä päättämistä, mutta syntymättömille lapsiuhreille se onkin ihan ok ja jopa toivottavaa "naisen oikeuden" toteutusta.

        Ei alkio ole lapsi vaan solumöykky aika monenteen raskausviikkoon asti. Yhtä perustetua olisi kauhistella ruohonleikkuuta, järjenjuoksu on samalla tasolla. Sanokoon jeesus tai muhammed ymv mitä tahansa.


      • zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
        vaiettäkärsimään kirjoitti:

        Sinäkö sen määrität muidenkin puolesta mikä on jollekin "liikaa" kärsimystä ettei ois oikeutta elääkään?

        "lapsia joista kukaan ei pysty huolehtimaan. "

        Missä sellasia lapsia on joista KUKAAN ei edes haluais huolehtia?

        "Normaali ihminen ja laki ei rinnasta hedelmöittynyttä sukusolua ja syntynyttä lasta keskenään "

        Normaali ihminen on käyny peruskoulun ja oppinu jo alaluokilla alkeellisimmat perusasiat biologiasta. Missä se laki kieltää alkioiden olevan ihmisyksilöitä? Vain itsekkyyttään muita tappavat lapsivihaajat niin tekee.

        "Missä se laki kieltää alkioiden olevan ihmisyksilöitä?"

        Ei missään. Laki ei myöskään kiistä, etteivätkö esimerkiksi hevoset ja mehiläiset tai vaikkapa huonekalut olisi ihmisyksilöitä.


      • ruohontasomutu

        Yhtä faktasti (?) abortin suosijat ja tekijät voidaan luokitella pelkiks solumöykyiks.

        "etteivätkö esimerkiksi hevoset ja mehiläiset tai vaikkapa huonekalut olisi ihmisyksilöitä. "

        Kumma vaan ettei niiden tappamiseen tai tuhoamiseen vaadita mitään erityisiä lupia. Toisin kun ihmisten. Myöskään se ei nimitä hevosia, mehiläisiä tai huonekaluja syntymättömiksi lapsiksi.
        Jos jotain hevosiin tai mehiläisiin liittyviä lakeja on, eiköhän ne sisälly eläinten pitoon liittyviin lakeihin, ja huonekalut on irtaimistoa.


    • EuNasia

      Aloittaja ei varmaan myöskään ymmärrä kristittyjä, jotka vastustavat eutanasiaa.
      Eutanasiahan on paras vaihtoehto parantumattomasti sairaalle, joka kärsii kivuista ja jota väkisin yritetään pitää elossa.
      Sellaista tulee ennemminkin mieleen sirkus, jossa lääkärit ja hoitajat käyvät katsomassa parantumattomasti sairasta, miten tämä käpristelee kipujen kanssa, kun ei ole varaa antaa riittävästi kipulääkitystä.
      Paljon parempi, että parantumattomasti sairas saisi eutanasian ja pääsisi kivuistaan, eikä tarvitsisi kärsiä, koska mitään toivoa parantumisesta ei ole.

      • Keritas

        EuNasia, en sanonut mitään ymmärtämisestä saati eutanasiasta. Kiinnostava pohdiskelusi ei liity mitenkään siihen, mitä kirjoitin.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe