Linux on koodaajien ykkösalusta

LinuxinNousu

Lähes puolet kehittäjistä koodaa mieluiten Linuxia, kertoo tuorein Stackoverflown kysely. Linuxin ilmoitti suosikkialustakseen 48,3 prosenttia kehittäjistä. Windowsille koodasi mieluiten 35,4 prosenttia ja Androidille 29 prosenttia haastatelluista koodaajista.

Linux nousi koodaajien ykkössuosikiksi viime vuoden aikana. Edellisvuoden kyselyssä Windows oli vielä ykkösenä 41 prosentin osuudella. Linuxin nimesi tuolloin 32,9 prosenttia.

lähde etn.

23

259

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outo_sijoittelu

      Moniko tietokoneen käytön aloittelijoista on ns. koodaajia? Kaikkiko?
      Vai onko niin, että kaikki Linux-koodaajat ovat tietokoneen käytön suhteen tomppeleita aloittelijoita?

      Muuten en aloituksesi sijoittelua tähän tietotekniikka-palstan alaosastoon ymmärtää.

      • Ihmevittuilua

        En tiedä, muuta ei ne hurujakaan ole.


      • Buahhahahhahahahahha

        Sun ihana windows on ihan paska! Sorry vaan!


      • IhmeHyypiöOn

        Viuttuako täällä kokajan valitat joka helvetin asiasta?
        Postaa valheita ja trollauksia.
        Haukut kirjoittajia! Kirjoitat monilla nimimerkeilla ja keskustelet itsesi kanssa!
        Lempi aiheet perätön win hybe ja perätön linux haukkuminen.

        sanoina, lääkkeesi, vajakki, yms..


      • outo_sijoittelu
        IhmeHyypiöOn kirjoitti:

        Viuttuako täällä kokajan valitat joka helvetin asiasta?
        Postaa valheita ja trollauksia.
        Haukut kirjoittajia! Kirjoitat monilla nimimerkeilla ja keskustelet itsesi kanssa!
        Lempi aiheet perätön win hybe ja perätön linux haukkuminen.

        sanoina, lääkkeesi, vajakki, yms..

        Relevanttiahan tässä nyt on, onko aloituksen sisältö palstan aiheen mukainen.
        Mielestäni ei.


      • OhYeahhhhh
        outo_sijoittelu kirjoitti:

        Relevanttiahan tässä nyt on, onko aloituksen sisältö palstan aiheen mukainen.
        Mielestäni ei.

        Paayunut HURU


    • AamukahviaKohtaKeitän

      Sen jälkeen kun lähdin Espoon Otaniemeen opiskelemaan tietotekniikkaa vuonna 1997, en ole koskaan enää edes nähnyt Windowsilla ohjelmistotyötä tekevää ihmistä.

      Sori.

      • näinonkäynyt

        Ei windowsilla voi koodata, kun ms vie vakoilussaan sun koodis!


    • WindowsOnTuskaa

      Ei windowsiin kannata enään mitään koodata.

      • sörsse

        Et kyllä osaisikaan.


      • koo-di
        sörsse kirjoitti:

        Et kyllä osaisikaan.

        Uutisia lukiessa tuntuu että koodaamassa on paljonkin osaamattomia.


      • mseiosaa

        juu mm ms:llä


      • HuuuuHuruja
        sörsse kirjoitti:

        Et kyllä osaisikaan.

        miimkö luulet


      • sörsse

        Kirjoittaa et ainakaan osaa joten se siitä koodamisesta


    • Bersel

      Ajattelin kyllä edelleen jatkaa Windowsin käyttämistä ja sitten kun markkinat ovat täynnä näitä halukkaiden koodareiden tekemiä, tarpeitani vastaavia Linux-sovelluksia, saatan miettiä vaihtoa.

      • HuuuuHuruja

        Vitut
        windows on kuoleva järjestelmä


      • sörsse

        voi olla että ollaan haudassa sitä ennen


      • akkuna

        "markkinat ovat täynnä näitä halukkaiden koodareiden tekemiä, tarpeitani vastaavia Linux-sovelluksia, "

        Kannattais tutustua Windows-kaupan valikoimaan.
        Siellä taitaa iso osa ohjelmista olla OpenSourcea.


      • Mitä sillä käyttöjärjestelmällä on väliä mitä käytät kun lähes kaikki maailman ohjelmat toimii siellä missä on se Linux ja käytetään laitteella jossa on selain?

        Ai niin mutta kun jotkut sekaisin olevat kuvittelevat että lähes kaikki ohjelmat asennettaisiin päätelaitteeseen hehheh! Rajoittunutta ja typerää ja joutuu tyytymään marginaalistakin marginaaliseen ohjelmavalikoimaan.


    • nimierkki007

      harrastelijoiden puuhastelua

    • suolikamaa

      Apua aloittelijalle palsta on Linux-hörhöjen ykkösalusta paskan suoltamiselle.

      • buhaahaaahaabuhaaa

        juu niin on


    • "Lähes puolet kehittäjistä koodaa mieluiten Linuxia,"
      Mitähän tuo tarkoittaa? Paljon tehdään koodia myös autoihin, kameroihin, kännyköihin, .... Alustana varmaan usein joku Linux jakelu ja gcc ym. ohjelmointityökaluja. Gcc on hyvä kääntäjä ja jo se vaikuttaa paljon alustan valintaan. Itse en ole vuosikymmeniin ole kääntänyt mitään Windows-ympäristössä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe