Onko teistä mahdollista

MuukalainenVierelläsi

edes pienen pieni mahdollisuus että kuoleman jälkeen olisi jotakin tietoisuutta? Koska itse teen kuolemaa ja luvattu aikaa 4-6 kk. En usko Jumalaan.

57

1624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luehansinäkin

Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista malliksi ylösnousemuksesta. Todistajia oli suuri määrä.

Minä luin Raamatun ja vakuutuin sen jumalallisesta alkuperästä jo ennen kuin olin päässyt puoleen väliin.
      Mutta jos en olisi lukenut sitä niin tuskin pitäisin Jumalaa todellisena.

• ”Jeesus herätti Lasaruksen kuolleista malliksi ylösnousemuksesta. Todistajia oli suuri määrä.”

Ylösnousemus ja kuolemanjälkeinen elämä on yhtä varmaa kuin käärme luo nahkansa ja syntyy uudelleen. Ylösnousemukseen uskominen perustuu muinaiseen köärmeen palvontaan ja uskomukseen, että käärme elää ikuisesti kun se luo nahkansa ja syntyy uudelleen. Että sellaista lasarususkoa.

14 "Niin kuin Mooses autiomaassa nosti käärmeen korkealle, niin on myös Ihmisen Poika korotettava,

15 jotta jokainen, joka uskoo häneen, saisi iankaikkisen elämän.

16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

• asdfs

Kyllä on. Jumala on luonut meidät omaksi kuvakseen ja tähän kuuluu että ollaan myös ikuisia olentoja kuten myös Jumala. Ota Jeesus vastaan omana pelastajanasi vaikka se tuntuisi kuinka oudolta tai vanhanaikaiselta tai uudenaikaiselta, niin varmistat oman taivaaseen pääsysi ja saat iankaikkisen elämän.

• Jokainen voi lukea esim. netistä sadoista kuolemanrajakokemuksista. On selvää, että elämä ei pääty tämän ruumiillisen elämän päättymisen jälkeen. Raamattu tarjoaa vastauksen:

Kaikille, jotka ottivat Hänet (Jeesuksen) vastaan, antoi Hän voiman tulla Jumalan lapsiksi...

Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

• Heh, et sitten laittanut tätä höpötystä edeltäviä paria jaetta, jossa ylösnousemusta verrataan käärmeen nahkan luomiseen. Uskot muinaisiin käärmemyytteihin.

• "Jokainen voi lukea esim. netistä sadoista kuolemanrajakokemuksista."

Jokainen voi lukea esim. netistä sadoista ufo-kokemuksista. Onko tämäkin siis yhtälailla selvää, että avaruudessa on älyllistä elämää, ja täällä on vierailtu?

• Kukaan noista henkilöistä ei kertoessaan kokemuksistaan ollut kuollut.

Sen pituinen se.

• jokuonvohkinutnimim
        kekek-kekek kirjoitti:

Kukaan noista henkilöistä ei kertoessaan kokemuksistaan ollut kuollut.

Sen pituinen se.

Kuolleet eivät kerro mitään.
        Kertominen ei ole todiste kerrotusta asiasta. Eihän se ole sitä edes evoluutiosta kertominen.
        Sen pituunen se.

• YksiBioinformaatikko kirjoitti:

"Jokainen voi lukea esim. netistä sadoista kuolemanrajakokemuksista."

Jokainen voi lukea esim. netistä sadoista ufo-kokemuksista. Onko tämäkin siis yhtälailla selvää, että avaruudessa on älyllistä elämää, ja täällä on vierailtu?

>Jokainen voi lukea esim. netistä sadoista ufo-kokemuksista. Onko tämäkin siis yhtälailla selvää, että avaruudessa on älyllistä elämää, ja täällä on vierailtu?

Viime aikojen lentäjähavaintojen perusteella olen melkein alkanut taas "uskoa ufoihin" ekaa kertaa sitten nuoruusaikojen. Eniveis, mulla oli lukiossa luokkakaveri JK, joka kuului johonkin uskonlahkoon ja oli nähnyt junan ikkunasta hatun muotoisen uhvon. Hän oli varma, että ne ovat Helvetistä tulleiden demonien aluksia. Mulla on hiukan toinen hypoteesi, mutta totuus voi olla jotain mikä yllättäisi kaikki. Älkää kysykö multa mitä...

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Jokainen voi lukea esim. netistä sadoista ufo-kokemuksista. Onko tämäkin siis yhtälailla selvää, että avaruudessa on älyllistä elämää, ja täällä on vierailtu?

Viime aikojen lentäjähavaintojen perusteella olen melkein alkanut taas "uskoa ufoihin" ekaa kertaa sitten nuoruusaikojen. Eniveis, mulla oli lukiossa luokkakaveri JK, joka kuului johonkin uskonlahkoon ja oli nähnyt junan ikkunasta hatun muotoisen uhvon. Hän oli varma, että ne ovat Helvetistä tulleiden demonien aluksia. Mulla on hiukan toinen hypoteesi, mutta totuus voi olla jotain mikä yllättäisi kaikki. Älkää kysykö multa mitä...

Armoured Skeptic on tekemässä youtube-sarjaa juuri näistä havainnoista (pari jaksoa ilmestynyt). Kannattaa vilkaista. Antaa hieman realismia väitteisiin.

• kristitythyeenat

Kuten vastauksista näkee Jeesuksenmorsiamet haistavat kuolemanpelon ja käyvät pelokkaan kimppuun tyhjänpäiväisine lupauksineen kuin hyeenat konsanaan.

• Onko suurempaa rakkautta kuin antaa oma poikansa kuolemaan toisten edestä?

• RaamattuOnTotuus kirjoitti:

Onko suurempaa rakkautta kuin antaa oma poikansa kuolemaan toisten edestä?

Kenen tahansa vanhemman rakkaus jossa vanhempi uhrautuu lastensa edestä.

Onko suurempaa typeryyttä kuin uhrata itsensä tyynnyttääksesi oman vihasi? Jahvehan oli tunnettu ihmisuhreja (esikoisia, karitsoja) vaativa jumala ja hän uhrasi oman esikoispoikansa eli itsensä oman vihansa tyynnyttääkseen.

Ei. Tämä on suurin mahdollinen rikos, mitä vanhempi voi lapselleen tehdä. Ennemmin kuolen itse, kuin antaisin lapseni kuolla.

• asdfs
        Munuaistutkija kirjoitti:

Onko suurempaa typeryyttä kuin uhrata itsensä tyynnyttääksesi oman vihasi? Jahvehan oli tunnettu ihmisuhreja (esikoisia, karitsoja) vaativa jumala ja hän uhrasi oman esikoispoikansa eli itsensä oman vihansa tyynnyttääkseen.

Tentagrammin JHVH oikea lausumistapa on ''Jehovah'' ja tämä Jumalan nimi oli tarkoitettu vain Israelin kansalle eikä heidänkään ole pakko käyttää Jumalasta tätä nimeä. Se on vain yksi Jumalan monista nimistä.

''Jahve'' oli vain kanaanilaisten keksimä epäjumalan nimi, joka perustui juutalaisten Jumalan nimen varastamiseen ja muodostamalla tästä oma epäjumala ''Jahve''.
        Me kristityt ei uskota Jahveen, joten aina kun puhut Jahvesta niin se ei merkitse meille yhtään mitään. Meille Jumala nimi on Jumala.

• asdfs kirjoitti:

Tentagrammin JHVH oikea lausumistapa on ''Jehovah'' ja tämä Jumalan nimi oli tarkoitettu vain Israelin kansalle eikä heidänkään ole pakko käyttää Jumalasta tätä nimeä. Se on vain yksi Jumalan monista nimistä.

''Jahve'' oli vain kanaanilaisten keksimä epäjumalan nimi, joka perustui juutalaisten Jumalan nimen varastamiseen ja muodostamalla tästä oma epäjumala ''Jahve''.
        Me kristityt ei uskota Jahveen, joten aina kun puhut Jahvesta niin se ei merkitse meille yhtään mitään. Meille Jumala nimi on Jumala.

Olipa erinomaista argumentointia. Jokainen tietää että Jahve = YHWH, Herra. Etkö parempaan pysty Jeesuksenmorsian?

Loogisesti tietysti olisi tuota suurempaa rakkautta tehdä mahdollisimman suuri lapsiliuta, ja pistää koko konkkaronkka kuolemaan joidenkin toisten edestä.

Toivottavasti juuri sinulla ei ole lapsia, ja jos on, toivottavasti sosiaalihuolto hakee ne pois ajoissa.

Kun vielä toimit opettajana, huolestuttaa sekin ajatus, että alat harhaisessa mielessä suunnitella vastuullasi olevien toisten ihmisten lapsien uhraamista joidenkin toisten hyväksi.

Ehkä jonkun olisi jo syytä ottaa yhteyttä koulusi rehtoriin.

• Taikauskonnoton

Rakastava isä uhrautuu itse poikansa edestä. Itsekeskeinen vellihousuisä uhraa poikansa.

• sanankuulia
        RaamattuOnTotuus kirjoitti:

Kukaan ei voi kuolla kenenkään muun edestä. Jokainen kuolee itse omasta edestään.
        Tänne syntyminen aina johtaa kuolemiseen.

Kertoo kyllä arvostelukyvystäsi yleisemminkin, että tarjoat tätä poikansatapattamisjuttua suuren rakkauden esimerkkinä. ☹️

• Hahhaa24
        asdfs kirjoitti:

Se on tetragrammaton eikä mikään tentagrammi :D

• m00ses
        asdfs kirjoitti:

Nimisaivarteluista riippumatta Vanhan testamentin Jehova on samanlainen äärimmäisen raaka kusipäärasisti kuin erään juutalaisvaltion nykyjohto. Koko valtiota ei olisi enää olemassa, ellei niillä olisi "salaista" ydinasetta.

• tieteenharrastaja

Mielestäni on. Jos se sinua lohduttaa, niin muistutan, että ellei ole, et kuoltuasi edes huomaa sitä.

• räyhräyh

Ja minä muistutan, että varmuuskopiosielusta ei ole mitään todisteita, se on luulo siinä missä muutkin.

• tieteenharrastaja
        räyhräyh kirjoitti:

Ja minä muistutan, että varmuuskopiosielusta ei ole mitään todisteita, se on luulo siinä missä muutkin.

Kyllä tuon muutenkin muistan, mutta kiitos silti hyvästä tahdosta.

• Aika viksusti sanottu.

• m00ses
        tieteenharrastaja kirjoitti:

Kyllä tuon muutenkin muistan, mutta kiitos silti hyvästä tahdosta.

Mielenrauhaa. Näillä palstoilla riehuva naurettava evoluutiokreationistien huuhaasönkötys ei ketään viisastuta, mutta siinä asiassa, josta alkuun kysyit, molemmat uskontokunnat ovat yllättäen samaa mieltä. Raamattu sanoo sen kauniimmin: "Jokainen meistä on kerran kuolemalla kuoleva." Siis ei tietoisuutta eikä sielun vaeltelua kuoleman jälkeen, mutta ei myöskään tuskaa eikä kärsimystä.

• tieteenharrastaj
        m00ses kirjoitti:

Mielenrauhaa. Näillä palstoilla riehuva naurettava evoluutiokreationistien huuhaasönkötys ei ketään viisastuta, mutta siinä asiassa, josta alkuun kysyit, molemmat uskontokunnat ovat yllättäen samaa mieltä. Raamattu sanoo sen kauniimmin: "Jokainen meistä on kerran kuolemalla kuoleva." Siis ei tietoisuutta eikä sielun vaeltelua kuoleman jälkeen, mutta ei myöskään tuskaa eikä kärsimystä.

Tulkintasi on nähdäkseni vino:

" "Jokainen meistä on kerran kuolemalla kuoleva." Siis ei tietoisuutta eikä sielun vaeltelua kuoleman jälkeen, mutta ei myöskään tuskaa eikä kärsimystä."

Ei tuo raamatunlause poissulje tapahtumia (väistämättömän) kuoleman jälkeen. Muualla kirjassa on yllinkyllin lauseita "siis- ei.." asioistasi.

Kreahuuhaasta olen kanssasi samaa mieltä.

• m00ses
        tieteenharrastaj kirjoitti:

Tulkintasi on nähdäkseni vino:

" "Jokainen meistä on kerran kuolemalla kuoleva." Siis ei tietoisuutta eikä sielun vaeltelua kuoleman jälkeen, mutta ei myöskään tuskaa eikä kärsimystä."

Ei tuo raamatunlause poissulje tapahtumia (väistämättömän) kuoleman jälkeen. Muualla kirjassa on yllinkyllin lauseita "siis- ei.." asioistasi.

Kreahuuhaasta olen kanssasi samaa mieltä.

kys kääpä

• Otan osaa. Muutoin en kykene lohduttamaan. Ennenaikainen kuolema tuntuu aina tuhlaukselta.
      Jos koet, että saisit uskonnosta mielenrauhaa, niin silloin sekin on varmaan hyvä vaihtoehto.

Kuoleman jälkeistä tietoisuutta ei kukaan ole kyennyt todistamaan sen paremmin mahdolliseksi kuin mahdottomaksikaan. Kuolemanrajakokemukset eivät mielestäni kerro mitään kuoleman jälkeisestä ajasta tai sielun kuolemattomuudesta. Itse en siihen usko, mutta mahdoton on sana, jota en mielelläni käytä asiasta, jota emme voi tietää.

Itsellänikin laskeutumisvalot alkavat jo näkyä, kuten entinen työkaverini asian muotoili. Kun
      siirtyminen takaisin kiertokulkuun kohdallani tulee, niin voin katsoa taaksepäin ja todeta eläneeni aivan tyydyttävän jos en jopa hyvän elämän. Joistain patriarkoista sanottiin, että he kuolivat elämästä kylläksi saaneena. Voin varmaan sanoa omalla kohdallani ajallaan samaa.

Jaksamisia.

• MuukalainenVierelläsi

Kiitoksia sinulle. Kuolemanraja kokemukset ovat minusta vain aivojen luomaa harhaa ja unenkaltaista tilaa.
        Kyllä se tästä vielä ennen pimeää:)

• räyhräyh

"Kuoleman jälkeistä tietoisuutta ei kukaan ole kyennyt todistamaan sen paremmin mahdolliseksi kuin mahdottomaksikaan."

MInä uskaltaisin väittää, että kuoleman jälkeisen tietoisuuden mahdottomuus on erittäin paljon oletettavampi vaihtoehto lukuisista eri syistä.

• novoiett
        MuukalainenVierelläsi kirjoitti:

Kiitoksia sinulle. Kuolemanraja kokemukset ovat minusta vain aivojen luomaa harhaa ja unenkaltaista tilaa.
        Kyllä se tästä vielä ennen pimeää:)

Tuo kommenttisi kertoo vain sinusta, ei muuta.
        Tilanne olisi ollut ihan sama vaikket olisi sanonut mitään.

• tsemiä

Kaikki mahdollista.

• asdfghj

Noo sää oisit aika ammattilainen vastaan tohon eutanasia jutskaan Oisko kivempi jos joku antas sulle liukkaamman lähdön ei tarvis kuukaus tolkulla orotella.

• MuukalainenVierelläsi

Kyllä minä elämästäni pidän kiinni loppuun asti, vaikka välillä kivut ovat sietämättömiä.

• klkjlklkj

Kyllä minä elämästäni pidän kiinni loppuun asti, vaikka välillä kivut ovat sietämättömiä.

Tsemppiä. Ihailen asennetasi.

• MuukalainenVierelläsi kirjoitti:

Kyllä kuolevile pitäisi antaa kaikki mahdollinen kipulääkitys.
        Suomessa kun joidenkin tietojen mukaan ollaan niin kovasti huolissaan siitäkin, että josko joku kuoleva tulee riippuvaiseksi. Aivan naurettavaa.

• MuukalainenVierelläsi
        kekek-kekek kirjoitti:

Kyllä kuolevile pitäisi antaa kaikki mahdollinen kipulääkitys.
        Suomessa kun joidenkin tietojen mukaan ollaan niin kovasti huolissaan siitäkin, että josko joku kuoleva tulee riippuvaiseksi. Aivan naurettavaa.

No syön jo 8 eri lääkettä ja silti sattuu. Silti haluan olla olemassa..

• Hehhah

No syön jo 8 eri lääkettä ja silti sattuu. Silti haluan olla olemassa..

Saako kysyä, mikä tauti on kyseessä ?

• MuukalainenVierelläsi
        Hehhah kirjoitti:

Saako kysyä, mikä tauti on kyseessä ?

Syöpä joka on ehtinyt levitä kaikkialle tärkeisiin elimiin.

• No on, samassa mielessä kuin on mahdollista että maailman pieraisi olemaan kirjava möhköfantti jolla on 17 kärsää eri puolilla kehoaan, tulen voittamaan seuraavan Euro-jackpotin vaikken koskaan ole edes pelannut sitä (jokuhan on voinut täyttää kupongin nimissäni ja postittaa siitä minulle tositteen) tai maailma luotiin eilen klo 19:17 vanhan näköiseksi valemuistoin vanhemmista asioista ajattelevilla olioilla. Teoretisoivan filosofisoinnin ulkopuolella ei ole yhtään syytä uskoa semmoiseen. Jotka semmoista väittävät, valehtelevat - ennen kaikkea itselleen.

• Hehhah

<< Onko teistä mahdollista edes pienen pieni mahdollisuus että kuoleman jälkeen olisi jotakin tietoisuutta? >>

Eipä siihen taida olla edes sitä pienen pientä. Tee siis sitä ennen kaikki, mitä pystyt.

Kait se tietoisuus hiipuu hyvin nopeasti kuoleman jälkeen. Tietoisuus on kuitenkin aivojen ominaisuus, niin kun siellä alkaa hajoaminen, edes mahdollisuus järjestäytyneisyyden jonkinlaiseen pelastamiseen johonkin toiseen formaattiin on menetetty. Vaikea todella on miettiä, missä se tietoisuus sitten muka olisi, jos aivot lakkaavat toimimasta.

• Ite_päätän

Mä oon antanut kuolemalle kenkää joka jumalan kerta ku se on mua tullut hakemaan.

• Taikauskoton

Itse näen koulemanjälkeisen elämän niin, että meistä jää muistot jälkeläisiimme ja kanssaihmisiimme. Näinollen kuoltuammekin meidän tekomme ja asenteemme jää jollain tavalla elämään.
      Hyvässä ja pahassa.

Mikäli puhutaan siitä, että oikeasti eläisimme kuoleman jälkeen joko jossain toisessa ulottuvuudessa tai syntymällä uudestaan, ei tietenkään voi pitää sitä täysin mahdottomana.
      Koska tällaisesta ei ole mitään viitettä eikä kukaan pysty kertomaan miten se edes periaatteessa voisi olla mahdollista, en näe mitään syytä uskoa sellaiseen.

• JokainenJättääJälkensä

Enemmän kuin muistot. Kolmen ihmisen genomista on puolet minulta ja kahden pienemmän ihmisen genomeista neljäsosa. Olen myös vaikuttamassa kaikkien viiden kasvatukseen merkittävällä tavalla. Sen lisäksi olen vaikuttanut ympäristössäni lukuisten ihmisten asenteisiin enemmän tai vähemmän. Tämä vaikutus on niilläkin, joilla ei omia lapsia ole.

• MuukalainenVierelläsi

Kiitoksia kaikille vastanneille jotka oli puolta tai vastaan elämästä kuoleman jälkeen. Korkeintaan uskon nyt vähemmän siihen.
      Jouduin eilen sairaalaan, mutta kyllä se tästä, ja pääsen kotiin vielä käymään.

• tsemiä

Tietoisuuden vaikea ongelma on ratkaisematta:

https://www.iep.utm.edu/hard-con/

Sinä voit olla se mikä jää selittämättömästä jäljelle kuolemassa.

Hmm, siinäpä ehkä suunta mistä hakea helpotusta omaankin ahdistukseen.

• MuukalainenVierelläsi
        tsemiä kirjoitti:

Tietoisuuden vaikea ongelma on ratkaisematta:

https://www.iep.utm.edu/hard-con/

Sinä voit olla se mikä jää selittämättömästä jäljelle kuolemassa.

Hmm, siinäpä ehkä suunta mistä hakea helpotusta omaankin ahdistukseen.

Itse uskon että se mitä koetaan ennen täydellistä kuolemaa on sama kuin valveunessa ja sellaisessa. Sen jälkeen.....

• tsemiä

Itse uskon että se mitä koetaan ennen täydellistä kuolemaa on sama kuin valveunessa ja sellaisessa. Sen jälkeen.....

Niin kuolemanrajakokemukset ovat ihan selitettävissä, ja muuten tuotettavissakin, aivojen toiminnalla tilanteessa jossa niiden hapensaanti yms. toiminta on häiriintynyt. Mutta vastausta kysymykseen miksi olemme tietoisia ylipäänsä mistään, sen sijaan ettemme olisi, ei ole vastattu.

Mitään todellista syytä sille ei ole, että olemme tietoisia olentoja, sen sijaan ettemme olisi. Kaikki toiminta voisi tapahtua ilman, että koneissa on ns. ketään paikalla sitä havainnoimassa – sinä tai iso osa sinua voi olla se havainnoija, subjekti joka kokee. Aivotoiminta, mistä perustellusti tietoisuuden oletamme kumpuavan, ei ole yhtä kuin minä, tietoisuus. Emme identifioi itseämme aivotoiminnaksi, se on kokemuksellisesti meille vieras. Kysyttäessä mistä viimeiseksi luopuisimme jos muuten kokemus olemassa olemista pysyisi ennallaan, vastaus ei suinkaan ole aivotoiminta, vaan tietoisuus, eli se mikä olemme, jonka olemassaolon välttämättömyyttä kaltaisellemme toiminnalle/olemassaololle (miinus tietoisuus) ei ole osoitettu.

Mitä haen takaa siis on, että olemme jotain mille ei ole olemassa mitään todellista syytä eikä selitystä. Jolloin johtopäätökset ovat sen mukaisia, ei niin kovin varmalla pohjalla – miten voisimme tietää jotain kuolemanjälkeisestä kun emme tiedä elossa olemisesta.

Lähtökohtaisesti oletamme tietoisuudella olevan jokin evolutiivinen tarkoitus, minimissään harmiton sivutuote, mutta onko asian laita todella niin on avoin kysymys. Emme tiedä.

• MuukalainenVierelläsi

Kiitos kaikille kuitenkin. Ei kestä kauan kuin katoan täältä pois. pelottaa ja jopa vituttaa, Sairaalassa ollut jo niin kauan että en muista miltä tuntuu olla kotona.
      Rauhaa ja rakkautta kaikille

• gfdgdgfdgdgdgd

Ei kuolemaa tarvitse pelätä, se on meillä jokaisella edessä. Se on kuin nukkuisit unia näkemättä. Käytä jäljellä oleva aikasi pienistä asioista nauttimiseen parhaasi mukaan, hyvien muistojen muisteloon, ja ystävien/sukulaisten vieressä.

• MuukalainenVierelläsi
        gfdgdgfdgdgdgd kirjoitti:

Ei kuolemaa tarvitse pelätä, se on meillä jokaisella edessä. Se on kuin nukkuisit unia näkemättä. Käytä jäljellä oleva aikasi pienistä asioista nauttimiseen parhaasi mukaan, hyvien muistojen muisteloon, ja ystävien/sukulaisten vieressä.

No se pelottaa silti. Joka päivä on vaikeampi hengittää ja paskon verta vaippaan. Olen tänään lähettänyt viimeiset viestini läheisille. En usko että oikeasti Jumala tekisi näin ihmisille. En osaa enää edes kirjpoittaa lääkityksem takia. Voikaa hyvin ja nauttikaa elämästä.

• asdsf

No se pelottaa silti. Joka päivä on vaikeampi hengittää ja paskon verta vaippaan. Olen tänään lähettänyt viimeiset viestini läheisille. En usko että oikeasti Jumala tekisi näin ihmisille. En osaa enää edes kirjpoittaa lääkityksem takia. Voikaa hyvin ja nauttikaa elämästä.

Pyydän että annat Jeesuksen pelastaa itsesi ennen kuin aikasi lähteä täältä koittaa.

• MuukalainenVierelläsi
        asdsf kirjoitti:

Pyydän että annat Jeesuksen pelastaa itsesi ennen kuin aikasi lähteä täältä koittaa.

Miksi? Jeesus joka edustaa e iyse kunnioitya elämää? Minun puolesta ja jeesus sekö Hunala ib perseeratö!!Jumala sekä Jumala on perseestä! Hyvästi

• gfdgdgfdgdgdgd

Olen pahoillani etten osannut lohduttaa sinua, mutta haluan rohkaista sinua sillä tiedolla ettei sinun tarvitse kärsiä enää pitkään, tulet saamaan ikuisen rauhan lopulta. Kuolemassa ei ole enää kipuja, saat levätä ikuisesti ilman tietoisuutta ja tuskaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      228
      2045
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1778
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      58
      1307
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1175
    5. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1018
    6. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      964
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      960
    8. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      46
      925
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      812
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      804
    Aihe