Mitä Jumalan pelko on?

GranaattiomenaMansikkaMe

Miten se ilmenee?

56

618

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evita-ei.kirj

      Jumalan pelko on sitä, että kunnioittaa Jumalan Sanaa. Haluaa totella Hänen tahtoaan elämässään. Etsii totuutta, eikä lähde kaikkien tuulien mukaan menemään.

      • Käsittääkseni kuitenkin kyseessä on se oma tulkintanne siitä Jumalan Sanasta jota sitten ns. tottelette elämässänne.

        Ja se tulkinta vastaa käytännössä niitä omia ennakkoluulojanne ja mielipiteitänne.

        Ja nuo "tuulet" ovat sitten niitä toisia tulkintoja, jotka siis eivät teikäläisten mielestä ole Jumalan Sanan tottelemista vaikka ne ovat aivan yhtä lailla tulkintoja kun se omakin tulkintanne.

        :-)


      • evita-ei.kirj
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Käsittääkseni kuitenkin kyseessä on se oma tulkintanne siitä Jumalan Sanasta jota sitten ns. tottelette elämässänne.

        Ja se tulkinta vastaa käytännössä niitä omia ennakkoluulojanne ja mielipiteitänne.

        Ja nuo "tuulet" ovat sitten niitä toisia tulkintoja, jotka siis eivät teikäläisten mielestä ole Jumalan Sanan tottelemista vaikka ne ovat aivan yhtä lailla tulkintoja kun se omakin tulkintanne.

        :-)

        Niin, ja tuo kirjoituksesi oli vain sinun tulkintasi minun kirjoituksesta.


      • evita-ei.kirj kirjoitti:

        Niin, ja tuo kirjoituksesi oli vain sinun tulkintasi minun kirjoituksesta.

        No etkö sinä siis tulkitse Raamattua?


    • Ranger

      Evita oikein sanoo. Ilmenee mm. parannuksen tekona eli synnin hyväksynnän ja tekojen hylkäämisenä.

      • Niin paitsi, että menemällä vaikkapa helluntai seurakuntaan niin riittää pelkkä kaste, henkilökohtaista vastuuta ei tarvitse ottaa, koska kaikki hyvä on tietenkin Jumalan aikaansaannosta, paha sen sijaan perkeleen työtä .


      • Kfkfkdk
        nähty.on kirjoitti:

        Niin paitsi, että menemällä vaikkapa helluntai seurakuntaan niin riittää pelkkä kaste, henkilökohtaista vastuuta ei tarvitse ottaa, koska kaikki hyvä on tietenkin Jumalan aikaansaannosta, paha sen sijaan perkeleen työtä .

        Jeesus ottaa vastuun uskovien puolesta. Kannatko sinä itse vastuun viimeisellä tuomiolla tekemisistäsi ?


      • sopisiko_näin
        nähty.on kirjoitti:

        Niin paitsi, että menemällä vaikkapa helluntai seurakuntaan niin riittää pelkkä kaste, henkilökohtaista vastuuta ei tarvitse ottaa, koska kaikki hyvä on tietenkin Jumalan aikaansaannosta, paha sen sijaan perkeleen työtä .

        Mitäs jos pitäisit sen typerän ja ylimielisen mölyapinan älämölön siellä mahassasi asioista joista et oikeasti tiedä etkä ymmärrä mitään?


    • Taikauskostahan on kyse. Uskonharhainen pelkää olematonta epäjumalaansa, kuten lapsi sängyn alla piilottelevaa hirviötä.

      • rintantantantan

        Pimeellä pelätään mörköjä. Mitähän se mörkö tahtoo?


    • Minun Jumala on ystävällinen, ajattelee minun parastani, minulla ei ole mitään syytä pelätä häntä.

      • kerro.toki

        Missä olet tutustunut jumalaasi?


      • Jumalani on aina läsnä, asustaa mielessäni.


      • niin.arvelinkn
        Sir.Stephen kirjoitti:

        Jumalani on aina läsnä, asustaa mielessäni.

        Olet tehnyt jumalasi "omasta päästäsi".


      • Ihmisen mielessä on jumalainen alue, eri uskonnot ovat kopioineet tätä omiin uskontoihin, lisäksi lisäilleet omia juttujaan tähän. Jumala on tämän jumalaisen alueen meille kaikille luonut. Meillä kaikilla on jumala jo syntyessämme.


      • aina-samaa
        niin.arvelinkn kirjoitti:

        Olet tehnyt jumalasi "omasta päästäsi".

        Onko sinun ajatuksesi muualla kuin päässäsi. Toki voi olla että ajatuksesi on nyt tässä tekstissä. Se on selviö että ajatuksesi on omiasi. Kuten ajatus Jumalasta, tai kirjoitus Raamatusta. jne...
        Täysin aloitukseen liittymätöntä kuten yleensä.


      • aina-samaa
        aina-samaa kirjoitti:

        Onko sinun ajatuksesi muualla kuin päässäsi. Toki voi olla että ajatuksesi on nyt tässä tekstissä. Se on selviö että ajatuksesi on omiasi. Kuten ajatus Jumalasta, tai kirjoitus Raamatusta. jne...
        Täysin aloitukseen liittymätöntä kuten yleensä.

        kaverin syyllistämisessä juuri parhaiten ilmenee jumalan pelko

        Pelkoon kuulu kiinteästi myös ohittaa UT.n teksteissä osat joissa sanotaan että Jumala on rakkaus.


      • saanko.kysyä
        Sir.Stephen kirjoitti:

        Ihmisen mielessä on jumalainen alue, eri uskonnot ovat kopioineet tätä omiin uskontoihin, lisäksi lisäilleet omia juttujaan tähän. Jumala on tämän jumalaisen alueen meille kaikille luonut. Meillä kaikilla on jumala jo syntyessämme.

        Oletko suljetulla vai avohoidossa?


      • aina-sama
        aina-samaa kirjoitti:

        kaverin syyllistämisessä juuri parhaiten ilmenee jumalan pelko

        Pelkoon kuulu kiinteästi myös ohittaa UT.n teksteissä osat joissa sanotaan että Jumala on rakkaus.

        Älä sitten syyllitä. Mitä muuten sinä pelkäät?


      • saanko.kysyä kirjoitti:

        Oletko suljetulla vai avohoidossa?

        Olen ollut koko ikäni vapaana, terveenä, tasapainoisena. Toivon että sinäkin olet saanut elää tasapainoisena, onnellisena. Kaikkea hyvää elämääsi.


      • saanko.kysyä
        Sir.Stephen kirjoitti:

        Olen ollut koko ikäni vapaana, terveenä, tasapainoisena. Toivon että sinäkin olet saanut elää tasapainoisena, onnellisena. Kaikkea hyvää elämääsi.

        Kyllä minä olen saanut elää rauhassa ja tasapainossa. Mutta nuo sinun juttusi päässäsi olevasta jumalastasi ovat sairaita. Oletko ihan itse keksinyt tommosta?


      • saanko.kysyä kirjoitti:

        Kyllä minä olen saanut elää rauhassa ja tasapainossa. Mutta nuo sinun juttusi päässäsi olevasta jumalastasi ovat sairaita. Oletko ihan itse keksinyt tommosta?

        Sinulla on oikeus mielipiteisiisi. Meillä täällä on uskonnonvapaus jokainen saa uskoa mihin tahansa tai olla uskomatta. Anteeksi jos uskoni häiritsee sinua, en luullut että otat sen noin raskaasti.


      • saanko.kysyä
        Sir.Stephen kirjoitti:

        Sinulla on oikeus mielipiteisiisi. Meillä täällä on uskonnonvapaus jokainen saa uskoa mihin tahansa tai olla uskomatta. Anteeksi jos uskoni häiritsee sinua, en luullut että otat sen noin raskaasti.

        Ei minua häirite se, että sinulla on ääniä päässäsi. Kuuntele ja usko niitä ihan vapaasti.
        Et kuitenkaan pysty sanomaan, ettetkö olisi yksin asiasi kanssa.


      • En kuule ääniä päässäni. Olen samaa mieltä monien uskontojen eettisten oppien kanssa. Hyväksyn uuden testamentin Jeesuksen opetukset. Olen ev.lut. kirkon jäsen, melko aktiivinen kirkossa.


      • saanko.kysyä kirjoitti:

        Ei minua häirite se, että sinulla on ääniä päässäsi. Kuuntele ja usko niitä ihan vapaasti.
        Et kuitenkaan pysty sanomaan, ettetkö olisi yksin asiasi kanssa.

        Jumala on minulle tunne, joita tunteita kaikki ihmiset tuntevat kun Jumala puhuttelee heitä, sellaisiakin löytyy joille ihmisen ulkopuolinen Jumala puhuu, käskee tekemään asioita, pahimmoillaan käskee tappamaan toisen ihmisen. Minulle Jumala ei ole ääni vaan tunne että jokin asia on oikein, tällaisia oikeita asioita löytyy joka uskonnosta, kristinuskon Jeesuksen opetukset ovat tällaisia asioita.


      • ei.siinä.mitään
        Sir.Stephen kirjoitti:

        Jumala on minulle tunne, joita tunteita kaikki ihmiset tuntevat kun Jumala puhuttelee heitä, sellaisiakin löytyy joille ihmisen ulkopuolinen Jumala puhuu, käskee tekemään asioita, pahimmoillaan käskee tappamaan toisen ihmisen. Minulle Jumala ei ole ääni vaan tunne että jokin asia on oikein, tällaisia oikeita asioita löytyy joka uskonnosta, kristinuskon Jeesuksen opetukset ovat tällaisia asioita.

        Olet kehittänyt itsellesi oman jumalasi. Se on ihan sinun oma juttusi.


      • ei.siinä.mitään kirjoitti:

        Olet kehittänyt itsellesi oman jumalasi. Se on ihan sinun oma juttusi.

        Näin on, en pyydä muita uskomaan samalla tavoin.


      • scroogegy
        Sir.Stephen kirjoitti:

        Jumalani on aina läsnä, asustaa mielessäni.

        Mullakin se asuu pölynimurissa ja kaiskii sieltä..


      • ei.siinä.mitään
        Sir.Stephen kirjoitti:

        Näin on, en pyydä muita uskomaan samalla tavoin.

        Et todellakan voisikaan koska et pysty edes omaa uskoasi perustelemaan.


      • ei.siinä.mitään kirjoitti:

        Et todellakan voisikaan koska et pysty edes omaa uskoasi perustelemaan.

        Uskoa ei tarvitse perustella vain totuus vaatii perusteluja, voit uskoa mihin tahansa vaikka pöydänjalkaan.


    • ehkäpä_näin

      Loputtomaan kidutushelvettiin uskominen taitaa lisätä Jumalan "rakastamista" ja "pelkoa."

      • MitenSinä

        Ei uskovien tarvitse kärsiä kidutushelvettiä koska rakastettava Jumalamme on meidät siitä armahtanut.
        Miten sinun laitasi on?


      • näinhän_on
        MitenSinä kirjoitti:

        Ei uskovien tarvitse kärsiä kidutushelvettiä koska rakastettava Jumalamme on meidät siitä armahtanut.
        Miten sinun laitasi on?

        Minun laitani on hyvin, kidutushelvettiä kun ei ole.


      • MitenSinä
        näinhän_on kirjoitti:

        Minun laitani on hyvin, kidutushelvettiä kun ei ole.

        Mistä sinä sen niin varmasti tiedät?


      • purifiqus
        näinhän_on kirjoitti:

        Minun laitani on hyvin, kidutushelvettiä kun ei ole.

        Odotas kunhan inkvisiittorit kuulevat tuon.


      • Tuo taas on sitä "pelon ja uhkan" teologiaa, joka on sitä huonoa pelkoa. Se saa tekemään helposti vääriä tekoja.


    • MikkoAinasoja

      Se on sitä, kun me olemme hänen sanalleen alamaisia, emmekä lähde muuttelemaan sitä ominpäin.

      Se on myös sitä, että jopa rukouksessa muistamme alamaisuutemme, emmekä riehaannu johonkin sopimatomaan käytökseen.

    • tervaasekästoppia

      Kepulikörttiläisyyttä talonpoikaisjärjellä? Ilmentyy meiningissä ja päivän uutisissa omassa talonåoikaishengessään. Sitä on vähän, mutta riittää kaikille. Jumalanpelko tulee sitten lopulla.

    • Minusta on jonkinlaista nöyryyttä Jumalan edessä. Sitä pitäisi esimerkiksi Kokoomuksen Orpon tuntea, kun hän voittaa seuraavissa Eduskuntavaaleissa pääministerinpallin. Jos olet suurimman puolueen voittaja johtaja tai vaikka suomalainen nobelisti - niin ei saisi ylpistyä ja antaa menestyksen nousta päähän vaan nöyrästi Jumalaa peljäten toteuttaa hänen tahtoaan?

      https://www.gotquestions.org/Suomi/raamattu-pelko.html

      "Kysymys: Mitä Raamattu opettaa pelkäämisestä?

      Vastaus: Raamatussa mainitaan kaksi erilaista pelkoa. Ensimmäinen niistä on hyödyllinen ja siihen kannustetaan. Toinen on haitallinen ja se pitäisi voittaa. Ensimmäinen on Herran pelko. Siinä ei ole välttämättä kyse jonkin suoranaisesta pelkäämisestä. Paremminkin siinä on kyse kunnioituksesta häntä, hänen mahtiaan ja kirkkauttaan kohtaan. Siihen sisältyy myös hänen vihansa ja suuttumuksensa kunnioittaminen. Jumalan pelko merkitse siis Jumalan kokonaisvaltaista ymmärtämistä, kuka hän on ja mitä hän pystyy tekemään.

      Herran pelko tuo muassaan monia siunauksia ja etuja. Se on kaiken viisauden alku ja johtaa parempaan ymmärrykseen (Ps. 111:10). Ainoastaan hullut halveksivat viisautta ja opetusta (San. 1:7). Jumalan pelko on elämäksi, se tuo mukanaan rauhallisuuden ja tyytyväisyyden (San. 19:23). Se on elämän lähde (San. 14:27) ja antaa turvan (San. 14:26).

      Näin ollen on helppo ymmärtää, miksi Jumalan pelko on kannatettavaa ja siihen pitää rohkaista. Toinen Raamatun mainitsema pelkotila ei ole millään tavoin hyväksi. Tämä on 2. Tim. 1:7 mainittu pelkuruuden henki: "Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen." Pelkuruuden ja arkuuden henki ei ole Jumalasta.

      Joskus me kuitenkin vajoamme pelon pauloihin ja sen voittamiseksi meidän on luotettava ja rakastettava Jumalaa täysin. "Pelkoa ei rakkaudessa ole, vaan täydellinen rakkaus karkottaa pelon. Pelossahan on jo rangaistusta; se, joka pelkää, ei ole tullut täydelliseksi rakkaudessa" (1. Joh. 4:18). Jumala tietää, että kukaan ei ole täydellinen. Tämän vuoksi kautta koko Raamatun hän rohkaisee meitä olemaan pelkäämättä. Jumala neuvoo meitä ensimmäisestä Mooseksen kirjasta aina Ilmestyskirjan loppuun olemaan pelkäämättä.

      Esim. Jes. 41:10 rohkaisee meitä, "Älä pelkää, minä olen sinun kanssasi! Älä arkana pälyile ympärillesi, minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vakaalla, lujalla kädelläni." Tulevaisuus pelottaa meitä. Jeesus kuitenkin muistuttaa meitä, kuinka Jumala huolehtii meistä paljon enemmän kuin taivaan linnuista. "Älkää siis pelätkö. Olettehan te arvokkaampia kuin kaikki varpuset" (Matt. 10:31). Nämä esimerkkijakeet käsittelevät monia eri pelkoja. Jumala kehottaa meitä olemaan pelkäämättä, kun olemme yksin, kun tunnemme itsemme heikoiksi, kun meitä ei kuunnella ja kun olemme vailla elämän tarpeita. Nämä kehotukset jatkuvat kautta koko Raamatun kattaen kaikki "pelkuruuden hengen" osa-alueet.

      Psalmisti kirjoittaa 56:12, "Jumalaan minä luotan, en pelkää mitään. Mitä voi minulle kukaan ihminen?" Nämä sanat osoittavat lujan luottamuksen Jumalaan. Psalmin kirjoittaja luottaa Jumalaan riippumatta siitä, mitä hänelle tapahtuu, koska hän tietää Jumalan voiman. Pelon voittamisessa avainkohtana on täydellinen luottamus Jumalaan. Jumalaan luottaminen merkitsee, että emme anna periksi pelolle. Jumalan puoleen kääntyminen kaikkein vaikeimpinakin aikoina ja häneen luottaminen auttaa tilanteiden korjaamisessa. Tämä luottamus on lähtöisin Jumalan ja hänen hyvyytensä tuntemisesta. Job sanoi läpikäydessään elämänsä vaikeimpia aikoja, "Olen valmis, vaikka hän surmaisi minut, mutta ensin tahdon näyttää hänelle, millainen minun vaellukseni on ollut" (Job 13:15). Opittuamme luottamaan Jumalaan, emme enää pelkää elämän eteemme tuomia tilanteita. Olemme Psalmien kirjoittajan kaltaisia todetessamme, " Iloitkoot kaikki, jotka sinuun turvaavat, loppumaton olkoon heidän riemunsa! Sinä suojelet niitä, jotka rakastavat sinua, sinä olet heidän ilonsa lähde" (Ps. 5:12). "

      • ”Raamatussa mainitaan kaksi erilaista pelkoa. Ensimmäinen niistä on hyödyllinen ja siihen kannustetaan. Toinen on haitallinen ja se pitäisi voittaa.”

        Ajattelen itsekin näin. Pelko ei ole mikään yksioikoinen tunne. Jos tätä vie vähän arkisemmalle tasolle, niin huonon kelin aikana pelkään ajaa autolla. Ei niin, että luopuisin asiasta vaan siten, että tekee minut tarkemaksi. Kuten se tulee esille tuossa”… 2. Tim. 1:7 mainittu pelkuruuden henki: "Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen." ”

        ”Opittuamme luottamaan Jumalaan, emme enää pelkää elämän eteemme tuomia tilanteita.”

        Tämä on yksi uskon parhaimpia hedelmiä.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Raamatussa mainitaan kaksi erilaista pelkoa. Ensimmäinen niistä on hyödyllinen ja siihen kannustetaan. Toinen on haitallinen ja se pitäisi voittaa.”

        Ajattelen itsekin näin. Pelko ei ole mikään yksioikoinen tunne. Jos tätä vie vähän arkisemmalle tasolle, niin huonon kelin aikana pelkään ajaa autolla. Ei niin, että luopuisin asiasta vaan siten, että tekee minut tarkemaksi. Kuten se tulee esille tuossa”… 2. Tim. 1:7 mainittu pelkuruuden henki: "Eihän Jumala ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman, rakkauden ja terveen harkinnan hengen." ”

        ”Opittuamme luottamaan Jumalaan, emme enää pelkää elämän eteemme tuomia tilanteita.”

        Tämä on yksi uskon parhaimpia hedelmiä.

        "”Opittuamme luottamaan Jumalaan, emme enää pelkää elämän eteemme tuomia tilanteita.”"

        Mummomuori: "Tämä on yksi uskon parhaimpia hedelmiä."

        Minusta Jumala pelaa nopilla ja antaa sattuman ratkaista. Niinpä alle 7-vuotias kiltti lapsi voi jäädä auton alle. Tai joku muu saada sattumalta jonkun vakavan sairauden. Tietysti uskon ja toivon Jumalan kaitsivan elämääni, mutta toisaalta minusta Jumala antaa sattuman toteutua. Joskus elämässä tulee huonoja heittoja eteen ja joskus huonoja. Minun maailmankäsityksessäni Jumala antaa tapahtua maailmassa vähän mitä sattuu? Onko maailmankuvani kristitty, kun annan sattumalle suuren vallan käsityksissäni?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        "”Opittuamme luottamaan Jumalaan, emme enää pelkää elämän eteemme tuomia tilanteita.”"

        Mummomuori: "Tämä on yksi uskon parhaimpia hedelmiä."

        Minusta Jumala pelaa nopilla ja antaa sattuman ratkaista. Niinpä alle 7-vuotias kiltti lapsi voi jäädä auton alle. Tai joku muu saada sattumalta jonkun vakavan sairauden. Tietysti uskon ja toivon Jumalan kaitsivan elämääni, mutta toisaalta minusta Jumala antaa sattuman toteutua. Joskus elämässä tulee huonoja heittoja eteen ja joskus huonoja. Minun maailmankäsityksessäni Jumala antaa tapahtua maailmassa vähän mitä sattuu? Onko maailmankuvani kristitty, kun annan sattumalle suuren vallan käsityksissäni?

        ”Minun maailmankäsityksessäni Jumala antaa tapahtua maailmassa vähän mitä sattuu? Onko maailmankuvani kristitty, kun annan sattumalle suuren vallan käsityksissäni?”

        Siihen en osaa sanoa mitään, miksei tuo olisi kristillistä maailmankatsomusta. Onhan niin monia asoita vielä, joita emme oikeastaan ymmärrä.

        Minulla ehkä sattuma ei niin ”sattumaa” aina olekaan, vaan jonkun tapahtumaketjun varsin looginen tulos. Uskon että kaikella on tarkoituksensa, vaikkemme sitä aina heti ymmärräkään – tai ehkä koskaan emme sitä opi ymmärtämään. Ihmisyksilön näkövinkkelistä asiat vain näyttävät toiselta kuin suurta kokonaisuutta tarkastellen.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”Minun maailmankäsityksessäni Jumala antaa tapahtua maailmassa vähän mitä sattuu? Onko maailmankuvani kristitty, kun annan sattumalle suuren vallan käsityksissäni?”

        Siihen en osaa sanoa mitään, miksei tuo olisi kristillistä maailmankatsomusta. Onhan niin monia asoita vielä, joita emme oikeastaan ymmärrä.

        Minulla ehkä sattuma ei niin ”sattumaa” aina olekaan, vaan jonkun tapahtumaketjun varsin looginen tulos. Uskon että kaikella on tarkoituksensa, vaikkemme sitä aina heti ymmärräkään – tai ehkä koskaan emme sitä opi ymmärtämään. Ihmisyksilön näkövinkkelistä asiat vain näyttävät toiselta kuin suurta kokonaisuutta tarkastellen.

        Minua vuosia sitten kosketti entisen luterilaisen papin näkemys. Hän alkoi pohtimaan - miksi Jumala salli alle kouluikäisen kuolla auton alle. Papin entiset käsitykset varisivat. Hänestä taisi muistaakseni tulla entinen pappi. Itse selitän sattumalla, jonka Jumala sallii sen, että viattomatkin kuolevat.


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Minua vuosia sitten kosketti entisen luterilaisen papin näkemys. Hän alkoi pohtimaan - miksi Jumala salli alle kouluikäisen kuolla auton alle. Papin entiset käsitykset varisivat. Hänestä taisi muistaakseni tulla entinen pappi. Itse selitän sattumalla, jonka Jumala sallii sen, että viattomatkin kuolevat.

        No, ajattelen itse vähän toisin. Me ihmiset itse joudumme kantamaan vastuun valinnoistamme. Näin myös seuraukset niistä. Jumala on antanut meille vapauden tehdä niin. Eli en osaa syyttää Jumalaa siitä, mitä me ihmiset teemme.


      • mummomuori kirjoitti:

        No, ajattelen itse vähän toisin. Me ihmiset itse joudumme kantamaan vastuun valinnoistamme. Näin myös seuraukset niistä. Jumala on antanut meille vapauden tehdä niin. Eli en osaa syyttää Jumalaa siitä, mitä me ihmiset teemme.

        Ehkä Jumalan pelkoa ja kunnioitusta on se, että joka ilta pitää ainakin sanoa "Isä meidän..." Yleensä rukoilen sen rukouksen, mutta joskus olen niin väsynyt, että en jaksa rukoilla kokonaan vaan annan Jumalan ymmärtää sen, että rukoilisin, jos en olisi kuoleman väsynyt.

        Nyt pitää lopetella kirjoittelu, sillä alkaa nukkumatti kutsumaan. Hyvää sunnuntaita tai alkavaa viikkoa! Sinä taidat olla iltaunisia, kun aikaisin aamulla kirjoittelet?


      • Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Ehkä Jumalan pelkoa ja kunnioitusta on se, että joka ilta pitää ainakin sanoa "Isä meidän..." Yleensä rukoilen sen rukouksen, mutta joskus olen niin väsynyt, että en jaksa rukoilla kokonaan vaan annan Jumalan ymmärtää sen, että rukoilisin, jos en olisi kuoleman väsynyt.

        Nyt pitää lopetella kirjoittelu, sillä alkaa nukkumatti kutsumaan. Hyvää sunnuntaita tai alkavaa viikkoa! Sinä taidat olla iltaunisia, kun aikaisin aamulla kirjoittelet?

        "Sinä taidat olla iltaunisia, kun aikaisin aamulla kirjoittelet? "

        Totta, illat on varattu sitten toisenlaiseen tekemiseen.


    • Eikiitosjeesus

      Sairasta pitää sellaista jumalaa tai koiraa jota pitää pelätä.

      • Näin.on

        "Herran pelko on viisauden alku." Tässähän ei tarkoiteta varsinaisesti sitä, mitä me pelkäämisellä tarkoitetaan, vaan kuuliaisuutta ja tottelevaisuutta.
        Hankala on sellainen koira, joka ei tottele isäntäänsä. Sellainen koira saattaa itsensä ja ihmiset suureen vaaraan.


    • jomking

      Jumalan pelkoa voisi ilmentää vaikka olotilalla.joka on kaupanhoitajalla ennen tilintarkastusta, eli pelko perseessä olisi sama kuin Herran pelko.

    • Vääräselain

      Monelle vaihtotaloutta varmaan, niinkuin eläkkeelle unohtuminen. Onhan siinä elämä aikaa.

    • Näinseon

      Jumalan pelko on Jumalan kunnioitusta rakkauden pohjalta.

    • Olisikoaikaa

      Aktiivimallista näemme, kuinka pysyvää on viha. Kukapa niin työtä tekisi?

    • Kuka on se väärä huoneenhaltija, jota Jeesus niin ihaili.

      Antoi velkoja anteeksi, vaikka ihmiset eivät olleet hänelle velkaa, vaan sille, jonka taloutta hän hoiti.

    • Itse näen ja koen että Jumalan pelko on tervettä kunnioitusta Jumalaa ja Raamatun sanaa kohtaan.

    • >> Mitä Jumalan pelko on? <<

      Se on jotain, jonka olettaakseni vain jumaluskoinen voi tietää.
      Lisäksi se on uskoakseni hyvin yksilökohtainen.

      ps itse en koe jumalpelkoa

    • fari.g

      Kunnioitusta, Jumalan pelko tarkoittaa minulle kunnioitusta, mutta ei tekemällä tehtyjä rituaaleja, vaan ihan luonnon kautta tulevaa ihmettelyä siitä, miten hienosti kaikki on Luotu ja rakennettu, miten erilaisille eliölajeille on olemassa ovat tapansa elää ja saada ravinto, jonka luonto antaa, ilman ihmiskäsiä. Miten kierrätys toimii sulavasti ja kaikella on paikkansa ja tarkoituksensa, tässä kierrossa.

      Kuinka keväällä elämä ylösnousee lumen alta ja pikkuhiljaa alkaa kasvu ja kukoistus, kunnes taas jäätyy ja laskeutuu lepoon. Se on myös kiitollisuutta siitä, että on saannut nähdä tämän kaiken, on saanut elämän, uteliaisuuden ja ihmettelyn lahjan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3204
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      127
      2239
    3. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      106
      2030
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      163
      1903
    5. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      91
      1824
    6. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      103
      1631
    7. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      94
      1485
    8. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1303
    9. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      115
      1225
    10. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1210
    Aihe