Poliisien käytöstavat?

veteraanikuski

Sattuipa kohdalleni tässä pääsiäisen menoliikenteessä ajo-oikeuteen liittyvä imoitusrike. Kun kone luki rekkarin josta selvisi omistalla menneen lääkärintodistuksen ilmoitusvelvllisuus viikon pitkäksi - tarkistettiin onko omistaja ratissa - oli. No eipä tuo nyt mikään rikos ihmiskuntaan vastaann ollut, mutta tapaus käsitellään nimikkeellä; ajo ajo-oikeudetta. Puhallutettiin tulos: 0.00%, sitten Skodan takapenkille seuraamaan sakonkirjoitusharjoittelua - tulihan se vihon viimein sieltä tulostimesta. Nyt asiaan. Koko tapahtuman aikana oli päällä lievä uho ja uhittelu:

Mistäs tulit? - kävin kaupassa ja samalla kaupungissa tapaamassa sukulaistani .
Eikös tästä ole vähän pitkä kauppamatka (asun toisessa läänissä) - no kun kävin lapseni luona ja samalla kaupassa....(mitä vittua se noille häiskille kuulu missä kävin ja miksi?)
Onks sulla rahaa - ei ole.
Onks sulla puhelin - on, eikse ole siinä sakossa?
Onks sulla joku joka vois hakea sut ja ajaa auton tästä pois - ei ole.
Mites meinaat päästä kotias - tämä tuli niin äkkiä että en oikein viellä tiedä?
Me voitais ottaa nuo auton avaimet et ainakaan sillä aja kotias - niin, tietysti voitte
Mitäs sulla on matka - vähän yli 100 kilometriä
Ajat tuon auton lehvähdyspaikalle, me seurataan perässä - se on sitten sinun asias miten täältä pois selviät. Jos lähdet ajamaan ja jäät kiinni se on sitten uusi rangaistus ja sakko.
Home again....
Virkamiehet lähti kahville, minä jäin jurmottamaan kotterooni. Ihmettelin näitten tyyppien käytöstä ? Jos olisin olut joku nuori kukkopoika, sen ymmärtää ja jos olisin narahtanut suuresta ylinopeudesta, ratista tai muusta, mutta vain ilmoitusrike ja siitä uho.
Ehkä sällit oli syönneet jotain kuten jenkkipoliisit. jotka etsivät mustaa miestä johon vi tyhjäntetää virka-aseen lippaat - mene tiedä

71

1666

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensiotoisio

      Se kirje että lääkärintodistus toimitettava tai ajo loppuu,5kk ennen ajokieltoa joka 2kk syntymäpäivästä alkaa

      • Kyllä_nyt_potuttaa

        Harmittaahan se, kun on jättänyt hommansa hoitamatta ja jää kiinni. Voi voi.

        Useimmat ymmärtävät toimittaa sen lääkärintodistuksen ajoissa.


      • pirppior

        Pitää ymmärtää jotta poliisilla on lyhyt pienen kautta on pirun vaikia saada nestettä pihalle ja se pakkaantuu. Mene MP poliisin kanssa yhtäaikaa pisulle jos yksityis kopit varattu nii joutuu laskeen housut kinttuunsa jotta onnistuu. Viranhaltijalla on varaa vittuiluun onhan koko oikeustoimi järjestäytyneen rikollisuuden (vapaamuurarit) hallussa kyseessä on vai kusetustoimi jolla osoitetaan pissa ongelmia. http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201804042200854205_u0.shtml


    • JäiköJotainKertomatta

      Kertoikohan aloittaja ihan kaiken esim. omasta kielen käytöstä tapahtumien alusta lähtien. Poliisitkin kun osaavat niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan-käyttäytymisen. En millään usko että poliisi olisi käyttäytynyt aloittajan kertomalla tavalla ilman provosointia. Kertomus on vain yhden osapulen näkemys tapauksesta, osapuolen joka joutui ikään kuin häviäjän asemaan maksumiehen roolissa. Tällaisissa kertomuksissa kertojalta saattaa "unohtua" kertoa jotain jota ei halua itsestään tuoda esiin. Pääsääntöisesti Suomen poliisi toimii asiallisesti ja ammattimaisesti. Liikenteen valvonnassa yhteydessä tavatuista pienistä rikkeitä en näe mitään syytä miksi poliisi alkaisi vittuilemaan jollei pysäytetty henkilö ensin aloita.

      • siinä.kaikki

        Vaikka poliisien perseen nuolijat ei mitään syytä näekkään, niin
        verovaroilla loisivat vakavasti mielenvikaiset tussaripellet uhosivat ja vittulivat ikäkuskille eli toimivat kuten kyylä kyrpänaamoille tyyllistä on.


      • veteraanikuski
        siinä.kaikki kirjoitti:

        Vaikka poliisien perseen nuolijat ei mitään syytä näekkään, niin
        verovaroilla loisivat vakavasti mielenvikaiset tussaripellet uhosivat ja vittulivat ikäkuskille eli toimivat kuten kyylä kyrpänaamoille tyyllistä on.

        No perkele! Se oli kai tuo 40-vuotta ollut rekkakortti mikä sai tuon juipin uhoamaan? Juttelin nuorempien kuskien kanssa ja kuulema osa näistä nykysistä osaa vittuilla heti kun veturi pysähtyy - sullon ajoaika ylittynyt - no kun pitäis lautalle ehtiä - nyt loppu kiire, olsit lähteny aikasemmin - siel ol joku ojassa ja joutu oottelemaan - kyllä niitä selityksiä riittä, olisit jauhannu vähemmän paskaa rahareiden kanssa olisit jo Vuosaaressa,


      • siinä.kaikki
        veteraanikuski kirjoitti:

        No perkele! Se oli kai tuo 40-vuotta ollut rekkakortti mikä sai tuon juipin uhoamaan? Juttelin nuorempien kuskien kanssa ja kuulema osa näistä nykysistä osaa vittuilla heti kun veturi pysähtyy - sullon ajoaika ylittynyt - no kun pitäis lautalle ehtiä - nyt loppu kiire, olsit lähteny aikasemmin - siel ol joku ojassa ja joutu oottelemaan - kyllä niitä selityksiä riittä, olisit jauhannu vähemmän paskaa rahareiden kanssa olisit jo Vuosaaressa,

        "Virkamiehellä" tuo uhoaminen ja vittuilu on myötäsyntyinen "lahja" jota on jokaisessa mahdollisessa paikassa esiintuotava.
        Onhan se hallintoalamaiselle toki selväsi tehtävä, että kun on siniset haalarit, kusta päässä ja tussari vyöllä niin on valta ja voima tehdä lähes mitä tahansa.


    • veteraanikuski

      "Pääsääntöisesti Suomen poliisi toimii asiallisesti ja ammattimaisesti. "
      Näin minäkin olen ymmärtänyt, eikä minulla ole aijemmin ollut mitään ongelmia virkavallan kanssa, tosi harvoin olen heidän kanssaan joutunut kekemisiin.

      "Kertoikohan aloittaja ihan kaiken esim. omasta kielen käytöstä tapahtumien alusta lähtien."
      En puhunut muuta kun sen mitä kysyttiin - olin hiljaa. Mutta uho alkoi heti kun avasin auton oven, ehkä he purkivat pettymystään koska en ollut rattijuoppo vaan pieni harmaa 80 kyppiä käyvä ukkeli. Koska olen jo ikämies ja kotia oli pitkä matka, eikä äijän terveydentilasta ole varmuutta, olisi luullut heidän olevan huolissaan veteraanin kotiin pääsyyn. Ilmeisesti laki antaa virkamiehelle oikeuden heittää huljettaja pikkutakissa pakkaseen - taksille siitä tulee rangaistus.

      • 9876s

        Siis pakottivat sinut jäämään yksin pikkutakissa jonnekin valtatien varteen levähdyspaikalle varmistamatta saatko järjestettyä kyydin, onko rahaa jne?
        Eivät tarjonneet kyytiä lähimmälle huoltoaseman lämpimään odottamaan auton ja miehen hakijoita?

        Onkohan tuo ohjekirjan mukaan menty.
        Miten mulla kuiskuttaa korvan takana heitteillejättö...


      • veteraanikuski
        9876s kirjoitti:

        Siis pakottivat sinut jäämään yksin pikkutakissa jonnekin valtatien varteen levähdyspaikalle varmistamatta saatko järjestettyä kyydin, onko rahaa jne?
        Eivät tarjonneet kyytiä lähimmälle huoltoaseman lämpimään odottamaan auton ja miehen hakijoita?

        Onkohan tuo ohjekirjan mukaan menty.
        Miten mulla kuiskuttaa korvan takana heitteillejättö...

        Ihan alussa toinen jäpikkä täräytti heti, että otetaan sulta avaimet pois ja auto jää tänne? Sanoin, että millä helevetillä te luulette minun pääsevän täältä kotio en asu yleisten teiden varella vaan keskellä korpea? Sain sitten ajaa levähdyspaille poliisisaatossa, olihan puikoissa sentään 50 vuotta ajanut kuski jolla oli pitkäksi mennyt CE-kortti. Mistä tuo tylytys ilman järkevää syytä, en ajanut ylinopeutta, enkä ollut kännissä, ajoneuvo oli laillisessa kunnossa vaakuutukset ja verot maksettu. Vain lääkärintodistus seikkaili terveyskeskuksen ja Trafin välillä ja kirjataan pääsiäisen jälkeen Trafin tietokantaan.

        No kyllä sällit sen huomioivat että heitteille jättösyytettä ei tule. Olihan siinä lähistöllä rekkaparkki ja taukobaari joten pääsin sinne sisätilohin . Ongelma oli siinä, että minulla oli kotimatkaa viellä jäljellä lähes 120 kilometriä, pääseehän sinne tietysti taksilla kun maksaa rapiat 200€ ja auto jää kuitenkin tienvarteen. Taksilla pääsee jos saattuu olemaan rahaa mukana tai pankkikortti - minulla ei rahat taksiin riittäneet. Toisekseen kun matka keskeytyy välille, mistä sinne saat kuskin, kaikki tutut ja sukulaiset on kaukana.

        Kulkuyhteyksieni vuoksi asemani "rikollisena" oli hieman poikkeava. Eikö virkamiehillä olisi ollut oikeutta kirjoittaa sakon lisäksi väliaikainen 3-tunnin ajo-oikeus sakotuspisteestä kotiosoitteeseeni? Minulla oli epäilys, että he pääsisäisliikennettä valvoessaan halusivat napata minut matkanvarrelta uudestaan, koska siihen sattui kolme liikenteen seurantapistettä joka ovat usein käytössä ja tiesivät että oli iltamyöhä ja pakko ajaa tarkastuspisteiden" ohi kotiin.


      • veteraani30luvulta
        9876s kirjoitti:

        Siis pakottivat sinut jäämään yksin pikkutakissa jonnekin valtatien varteen levähdyspaikalle varmistamatta saatko järjestettyä kyydin, onko rahaa jne?
        Eivät tarjonneet kyytiä lähimmälle huoltoaseman lämpimään odottamaan auton ja miehen hakijoita?

        Onkohan tuo ohjekirjan mukaan menty.
        Miten mulla kuiskuttaa korvan takana heitteillejättö...

        Kuules veteraani nyt ei eletä 30-40 luvun sota-aikoja jolloin langattomat puhelimet oli auton kokoisia, nykyisin ne mahtuu taskuun ja poliisi on voinut katsoa koneelta että sinulla on taskussa puhelin(kuka tyhmä puhelimen nykysin kotiin jättää). Ja toiseksi todenneet että voit lämmitellä kyydin tuloon autossasi.


      • PuhelimenEtsintäKoneko
        veteraani30luvulta kirjoitti:

        Kuules veteraani nyt ei eletä 30-40 luvun sota-aikoja jolloin langattomat puhelimet oli auton kokoisia, nykyisin ne mahtuu taskuun ja poliisi on voinut katsoa koneelta että sinulla on taskussa puhelin(kuka tyhmä puhelimen nykysin kotiin jättää). Ja toiseksi todenneet että voit lämmitellä kyydin tuloon autossasi.

        Millaisella koneella poliisi katsoo ja näkee onko ihmisellä taskussaan puhelin?


      • veteraanikuski
        veteraani30luvulta kirjoitti:

        Kuules veteraani nyt ei eletä 30-40 luvun sota-aikoja jolloin langattomat puhelimet oli auton kokoisia, nykyisin ne mahtuu taskuun ja poliisi on voinut katsoa koneelta että sinulla on taskussa puhelin(kuka tyhmä puhelimen nykysin kotiin jättää). Ja toiseksi todenneet että voit lämmitellä kyydin tuloon autossasi.

        Viritin tämän keskustelun pääsiäisen ratoksi - alkutilanne on ensimäisessä viestissä luettavissa, siinä sanotaan näin: "Onks sulla puhelin - on, eikse ole siinä sakossa?"
        Eli virkamies kysyy puhelinta ja numeroa jonka ilmoitin.

        Sen enempää paljastelmatta, olen työni vuoksi ollut tekemisissä viestinnän kanssa joten teknologia ja tekniikka on tullut tutuksi. Avoin puhelin on helppo ilmaista koska se on koko ajan yhteydessä lähimpään mastoon. Takavuosina lentokoneissa matkustajien kännyköitä peilailtiin, nyt koneissa on tukiasemia jotka ovat yhteydessä maa-asemiin tai sitten on se normi puhelin kielto. Yksi tai tusina puhelimia ei häiritse avioniikkaa, mutta 300 puhelimella voi joskus tulla ongelmia.

        Sotaja-ajasta puheen ollen olen vanhan polven viestimiehiä 1IViestiR Riihimäki ....kuten Häkkisen isä vainaa Harri.


      • uyhgjhgvfhbh
        veteraani30luvulta kirjoitti:

        Kuules veteraani nyt ei eletä 30-40 luvun sota-aikoja jolloin langattomat puhelimet oli auton kokoisia, nykyisin ne mahtuu taskuun ja poliisi on voinut katsoa koneelta että sinulla on taskussa puhelin(kuka tyhmä puhelimen nykysin kotiin jättää). Ja toiseksi todenneet että voit lämmitellä kyydin tuloon autossasi.

        autoa ei saa käyttää tyjäkäynnillä tai tulee uusis sakko. milläs lämmittelet . tyypillistä toimintaa kytiltä oli varmaan kiire tutkaamaan alamäkeen


    • ensiotoisio

      Ei voi antaa kortittoman ajaa kotiin,kun ei ole oikeutta avustaa rikoksessa Poliiseilla.Monelta nuoremmalta ammattikuskilta on mennyt kortti,ammatti,koti, kun ylinopeuksia liikaa sanovat vaan "Olisit ajatellut kun kaasua painoit".Sieltähän tulee jo viikossa huomautus että olet ajokiellossa.Tietokonee valvoo ja robotti-ilmoitus,samoin dieselvero kun jää maksamatta.Poliisi ei ole Taxi

      • LainrikkojiltaLuvatPois

        Ajo-oikeudetta ajo ei ole rikos vaan liikennerikkomus. Lisäksi poliiseilla on oikeus käyttää harkintavaltaa rangaistuksia jakaesaaan eli olisivat voineet antaa ajaa kotiin. Jostain syystä katsoivat tarpeelliseksi olla näin tekemättä. Mehän emme tiedä mitä kaikkea aloittajan kertomuksen lisäksi tapaukseen liittyy.
        Minkä tahansa ammatinedustajalta voi lähteä ammatti ja/tai lupa sen harjoittamiseen jos jatkuvasti ammatissaan osoittaa ettei kykene lakia noudattamaan. Jos lääkärikin työssään toistuvasti rikkoo sääntöjä luvat lähtee ja hyvä niin. Laista piittaamattomat ammattikuljettajat osoittavat myös etteivät täytä vastuullisen ammattilaisen kriteereitä joten eivät ole kykeneviä ammattiaan harjoittamaan. Näiltä tuleekin ottaa kortti pois. Onneksi suurin osa kuljettajista on vastuullisia työstään eivätkä ole ongelmissa toistuvien liikennerikkomusten takia.


      • veteraanikuski

        Juu ei ole poliisi taxi. "Ei voi antaa kortittoman ajaa kotiin,kun ei ole oikeutta avustaa rikoksessa Poliiseilla." Höpö, höpö -minulla on edelleen ajokortti - poliisilla on oikeus kirjoittaa jossain tapauksissa väliaikaisia ajo- ja siirtolupia - koska poliisivirkamies on menettänyt nämä oikeudet?

        Tää juttu lähti siitä, kuinka poliisi kohtelee asiakastaan, kyseessä on yhteiskunnan verovaroilla ylläpidettävä palveluammatti. Kannan vastuuni tekemisistäni, maksan sakkoni jotka olen ihan ite itselleni hommaillut. Perään kuulutin sitä kuuluuko virkamiehen toimeenkuvaan uho ja uhkailu - jos haluamme voimme järjestää vielä lisää ongelmia -meillä on nääs valtaa.

        Jos olisin poliisimies ja liikennevalvonnanyhteydessä paljastuisi ikääntyneen kuljettajan ajoluvan menneen pitkäksi. Alkaisinko heti meuhkoomaan äijälle miten me voidaan estää ajamisesi ottamalla sulta vaikka auton avaimet pois. Oks sulla rahaa taksiin - ei ole, voiskos sut joku hakee - ei voi, no se on sun asias autolla et kuitenkaan aja.

        Pienenä vihjeenä, jos autossa kasko siihen kuuluu aina myös palvelu. Asiaa helpottaa ja nopeuttaa jos vakuutuksen numero on jemmassa. Tässä tapauksessa ei muutakun soitto hinaamolle auto ja kuski pääsee "korjaamolle".


      • ensiotoisio
        veteraanikuski kirjoitti:

        Juu ei ole poliisi taxi. "Ei voi antaa kortittoman ajaa kotiin,kun ei ole oikeutta avustaa rikoksessa Poliiseilla." Höpö, höpö -minulla on edelleen ajokortti - poliisilla on oikeus kirjoittaa jossain tapauksissa väliaikaisia ajo- ja siirtolupia - koska poliisivirkamies on menettänyt nämä oikeudet?

        Tää juttu lähti siitä, kuinka poliisi kohtelee asiakastaan, kyseessä on yhteiskunnan verovaroilla ylläpidettävä palveluammatti. Kannan vastuuni tekemisistäni, maksan sakkoni jotka olen ihan ite itselleni hommaillut. Perään kuulutin sitä kuuluuko virkamiehen toimeenkuvaan uho ja uhkailu - jos haluamme voimme järjestää vielä lisää ongelmia -meillä on nääs valtaa.

        Jos olisin poliisimies ja liikennevalvonnanyhteydessä paljastuisi ikääntyneen kuljettajan ajoluvan menneen pitkäksi. Alkaisinko heti meuhkoomaan äijälle miten me voidaan estää ajamisesi ottamalla sulta vaikka auton avaimet pois. Oks sulla rahaa taksiin - ei ole, voiskos sut joku hakee - ei voi, no se on sun asias autolla et kuitenkaan aja.

        Pienenä vihjeenä, jos autossa kasko siihen kuuluu aina myös palvelu. Asiaa helpottaa ja nopeuttaa jos vakuutuksen numero on jemmassa. Tässä tapauksessa ei muutakun soitto hinaamolle auto ja kuski pääsee "korjaamolle".

        Ei missään POLIISI TV sarjassa 10v ole antaneet ajooikeudettomalla lupaa ajaa kotiin.Epäkuntoisen saa ajaa jos poliisi katsoo että turvallista,samoin ylinopeudesta on saatu lupa ajaa Kainuusta kotiin,kortti merkattiin otettavaksi 24.00 klo pois.


      • rahtarinpoika
        veteraanikuski kirjoitti:

        Juu ei ole poliisi taxi. "Ei voi antaa kortittoman ajaa kotiin,kun ei ole oikeutta avustaa rikoksessa Poliiseilla." Höpö, höpö -minulla on edelleen ajokortti - poliisilla on oikeus kirjoittaa jossain tapauksissa väliaikaisia ajo- ja siirtolupia - koska poliisivirkamies on menettänyt nämä oikeudet?

        Tää juttu lähti siitä, kuinka poliisi kohtelee asiakastaan, kyseessä on yhteiskunnan verovaroilla ylläpidettävä palveluammatti. Kannan vastuuni tekemisistäni, maksan sakkoni jotka olen ihan ite itselleni hommaillut. Perään kuulutin sitä kuuluuko virkamiehen toimeenkuvaan uho ja uhkailu - jos haluamme voimme järjestää vielä lisää ongelmia -meillä on nääs valtaa.

        Jos olisin poliisimies ja liikennevalvonnanyhteydessä paljastuisi ikääntyneen kuljettajan ajoluvan menneen pitkäksi. Alkaisinko heti meuhkoomaan äijälle miten me voidaan estää ajamisesi ottamalla sulta vaikka auton avaimet pois. Oks sulla rahaa taksiin - ei ole, voiskos sut joku hakee - ei voi, no se on sun asias autolla et kuitenkaan aja.

        Pienenä vihjeenä, jos autossa kasko siihen kuuluu aina myös palvelu. Asiaa helpottaa ja nopeuttaa jos vakuutuksen numero on jemmassa. Tässä tapauksessa ei muutakun soitto hinaamolle auto ja kuski pääsee "korjaamolle".

        Mulle lääkäri sanoi vastaavassa tilanteessa jos ei varma että paperi ehtii "Soita Katsastuskonttorille ,tai TRAFIin ja pyydä lisäaikaa että paperi on tulossa tai käske Poliisien soittaa minulle lääkärille.".Jokainen ajo-oikeudeton yrittää Poliisille selittää jotain,ei ne enää usko.


      • veteraanikuski
        ensiotoisio kirjoitti:

        Ei missään POLIISI TV sarjassa 10v ole antaneet ajooikeudettomalla lupaa ajaa kotiin.Epäkuntoisen saa ajaa jos poliisi katsoo että turvallista,samoin ylinopeudesta on saatu lupa ajaa Kainuusta kotiin,kortti merkattiin otettavaksi 24.00 klo pois.

        Veli hyvä, minulla on CE-kortti edelleen tuossa lompsaasa, kyse oli ilmoitusrikkeestä eikä kortin pois ottamisesta. Toisaalta mikäpä minua olisi estänyt ajamasta vai oliko klo16:00 jälkeen Mäntsälästä ylöspäin kaikki tiet suljettu veteraanikuskin ilmoitusrikkeen vuoksi?
        PS. Ompa huisia mielipiteitä, onneksi kukaan ei ole viellä ehdottanut, että kuski pitäisi ampua, kuten siellä Taukotuulen nurkalla virkamies teki.


      • rahtarinpoika
        veteraanikuski kirjoitti:

        Veli hyvä, minulla on CE-kortti edelleen tuossa lompsaasa, kyse oli ilmoitusrikkeestä eikä kortin pois ottamisesta. Toisaalta mikäpä minua olisi estänyt ajamasta vai oliko klo16:00 jälkeen Mäntsälästä ylöspäin kaikki tiet suljettu veteraanikuskin ilmoitusrikkeen vuoksi?
        PS. Ompa huisia mielipiteitä, onneksi kukaan ei ole viellä ehdottanut, että kuski pitäisi ampua, kuten siellä Taukotuulen nurkalla virkamies teki.

        Ei sulla ollut ajo-oikeutta,joka lukee TRAFI kirjeessä jos et toimita määräajassa todistusta.On mullakin isäni eka ajokortti vitriinissä,muttaei sen ajo-oikeutta


      • näinsevaanonjuu
        veteraanikuski kirjoitti:

        Veli hyvä, minulla on CE-kortti edelleen tuossa lompsaasa, kyse oli ilmoitusrikkeestä eikä kortin pois ottamisesta. Toisaalta mikäpä minua olisi estänyt ajamasta vai oliko klo16:00 jälkeen Mäntsälästä ylöspäin kaikki tiet suljettu veteraanikuskin ilmoitusrikkeen vuoksi?
        PS. Ompa huisia mielipiteitä, onneksi kukaan ei ole viellä ehdottanut, että kuski pitäisi ampua, kuten siellä Taukotuulen nurkalla virkamies teki.

        Minun kortissa lukee " voimassa 2021,mutta useita kertoja olen joutunut lääkärintod toimittaa että on myös ajo-oikeus


      • OlipaTaasTyperäVertaus
        rahtarinpoika kirjoitti:

        Ei sulla ollut ajo-oikeutta,joka lukee TRAFI kirjeessä jos et toimita määräajassa todistusta.On mullakin isäni eka ajokortti vitriinissä,muttaei sen ajo-oikeutta

        Miten ihmeessä jollain voisi olla toisen henkilön ajo-oikeus?


    • ensiotoisio

      Olisit tilannut hinausauton olisit päässy sen kyydissä kotiin ja Autopalveluvakuutus usein maksaa senTai kortilla voi maksaa hinauksen ja TAXInkin.

    • ennenoliennen

      Suomen poliisi on vittuileva ja rohkea kantasuomalaisia vastaan, jos olisit ollut kunniakansalainen, niin nämä touhot olisi kumarrellut ja pyydelleet anteeksi.

      • SuomalainenPoliisiOsaa

        Kyselyjen mukaan suurin osa suomalaisista on tyytyväisiä poliisin toimintaan. Ymmärrettävästi kaltaisesi vaimonhakkaajat, baareissa ja grillijonoissa ärhentelevät riidanhaastajat ovat eri mieltä.


      • veteraanikuski

        Kiitos profiilista - olen todella hakannut lukuisia vaimoja ja siinä ohessa viskellut kakarat ja koiran hankeen. Sitä minä vaan ihmettelen mistä liikenettä valvova virkamies sen tiesi, koska tavattiin auton ovella ekakertaa - ai nythän mä hokasin, mulla täytyy olla todella mittava rikosrekisteri, jonka pojat kerkesivät päätteeltä tavaamaan ennen vittuilusessiota - nyt kaikki selviää - kiitos kun autoit!


      • RikollisetHerjaavat
        veteraanikuski kirjoitti:

        Kiitos profiilista - olen todella hakannut lukuisia vaimoja ja siinä ohessa viskellut kakarat ja koiran hankeen. Sitä minä vaan ihmettelen mistä liikenettä valvova virkamies sen tiesi, koska tavattiin auton ovella ekakertaa - ai nythän mä hokasin, mulla täytyy olla todella mittava rikosrekisteri, jonka pojat kerkesivät päätteeltä tavaamaan ennen vittuilusessiota - nyt kaikki selviää - kiitos kun autoit!

        Eiköhän tässä ollut kyse siitä että suurin osa poliiseihin kriittisesti ja jopa vihamielisesti suhtautuvat ovat itse joutuneet omien tekojensa takia useita kertoja poliisien kanssa tekemisiin ja sen takia herjaavat ja arvostelevat poliiseja netissäkin.


      • veteraanikuski

        Jos totta puhutaan minulla on poliisin kanssa hyvät välit, tässä nyt sattui pojille se "pahapäivä". Joskus 70 luvulla sattui tuolla likenteessä kohdalle pari ylikierroksilla pyörivää konstaa. 50 ajovuoden aikan olen varsin vähän joitunut poliisin kanssa tekemisiin, muutama kamerasakko on tullut viimeisen 10 vuoden aikana.
        Suurin ongelma on köyhänä eläkeläisenä pitää tuo kottero laillisessa ajokunnossa - tää oli kohtalon ivaa, kun auto on kunnossa mutta kuski olikin ajokelvoton. Siinä on aika tuohu käydä joka toinen vuosi täyttämässä lanketit ja tehdä apinan temppuja lääkärin johdolla. Onneksi ei tarvitse käydä kahtakertaa vuodessa, toki se helpottai jos luopuisi CE-kortista.


      • ensiotoisio
        veteraanikuski kirjoitti:

        Kiitos profiilista - olen todella hakannut lukuisia vaimoja ja siinä ohessa viskellut kakarat ja koiran hankeen. Sitä minä vaan ihmettelen mistä liikenettä valvova virkamies sen tiesi, koska tavattiin auton ovella ekakertaa - ai nythän mä hokasin, mulla täytyy olla todella mittava rikosrekisteri, jonka pojat kerkesivät päätteeltä tavaamaan ennen vittuilusessiota - nyt kaikki selviää - kiitos kun autoit!

        Poliisiautoissa on rekisterin lukeva tutka ,kertoo näytölle onko katsastettu,vakuutettu ja onko omistajalla ajo-oikeuta.Erittäin hyvä liiketeen valvontaan,enne ajoi teillämme 200000 katsastamatonta ajoneuvoa, kortitonta LP mukaan


    • rysäyttää

      Kääpä siis ajelu ilman ajo oikeutta? Huruukon älykkyys pitää mitata tohtorilla!

      • veteraanikuski

        " Huruukon älykkyys pitää mitata tohtorilla!" - Juurikin näin, mutta tuossa kommentissasi on yksi virhe - ajokyvyn arviontiin riittä virolainen lääketieteen lisenssiaatti - ei tarvita tohtorin väitöstä, Juu se on kummaa kuinka ikää tulee lisää vuosi vuodelta? ilmeisesti olet löytänyt ikuisen nuoruuden, tuo kommenttisi on kun suoraan teinin suusta.


      • Never__Heard

        "Huruukon älykkyys pitää mitata tohtorilla." Kuka tai mikä on "huruuko"?


    • poliisille.pisteet

      Poliisi siis tavoitti kuskin, joka ei kyennyt osoittamaan olevansa ajokykyinen. Sen jälkeen poliisi selvitti, pääseekö joku hakemaan kyseisen henkilön pois tien päältä. Kun selvisi, ettei pääse, huolehti poliisi siitä, että kyseinen henkilö pääsee lämpimiin sisätiloihin odottamaan jatkokuljetusta, mikä se sitten onkaan. Lisäksi poliisi selvitti kyseiselle henkilölle, että mikäli tämä jatkaa matkaa itse ajaen, niin teolla on seurauksensa

      Vaikea tuosta on moitittavaa löytää.

    • veteraanikuski

      Muuten virkamiesten auto oli vaalea beessiin vivahtava siviili-Skoda ilman tunnuksia. Asiakkaita hakeva - haastatteleva ja Skodaa ajava nuorempi polliisi oli virkavaatteissa. Tietokonetta ja kameraa räpläävä veikkonen repsikassa taisi olla siviilit päällä tai villapaidassa. Sällit olivat siis "saalistajia" - tuskin olin sen illan aikana ainut "asiakas" olihan päällä pääsiäisen menoliikenne, Savoon.

      • Ihanomamokasi

        Ihan kuin niitä sivareita ei olisi ollut jo kymmeniä vuosia, vain kameroiden tekstin(rekisterin)tunnistus tuli uutena muutama vuosi sitten.
        Mutta oma moka, turha valittaa kuin itselle.


    • vääryyttä

      Aloittaja on juuri ennen offensiivia ajanut yli 100 km eikä autossa ole kolhun merkkejä, joka on jo melko vahva osoitus ajotaidosta ja henkilökohtaisista ominaisuuksista ( specsit näkö, motoriikka, aivojen toiminta, käsittelytaito ).
      ***

      Ei ole kyse henkilöstä, joka on tuomittu ajokyvyttömäksi liikennevirheiden tms. perusteella. Se olisi tyystin eri asia.
      Koneelta näkyy rikoshistoria koko yli 40-vuotisen ajon ajalta, josta voi jo päätellä paljon.
      ***

      Päivänä X veteraanilla on täydet oikeudet. Saapuu yö ja valkenee päivä X 1 eikä veteraanilla ole enää mitään oikeuksia vedoten siihen, että veteraani on kyvytön ajamaan, josta kyvyttömyydestä ei kuitenkaan ole mitään konkreettista.

      PerC:stä ettei voinut ajaa itse suoraan kotiinsa.

      • SakkoHistoria

        Sakot "vanhenee" muutamassa vuodessa, oisko ollut että viidessä vuodessa joten 40:n vuoden rikoshistoria ei näy pomiisien koneilla.


      • vääryyttä
        SakkoHistoria kirjoitti:

        Sakot "vanhenee" muutamassa vuodessa, oisko ollut että viidessä vuodessa joten 40:n vuoden rikoshistoria ei näy pomiisien koneilla.

        Olet oikeassa osittain.
        Oikeusministeriö ylläpitää rikosrekisteriä, josta annetaan tietoja ulos yksityisille ja yhteisöille tietyin perustein. Rekisteriin merkitään myös saadut sakkorangaistukset ja siitä poistetaan tiettyjä rangaistuksia tiettynä aikana.
        ***

        Poliisin oma rekisteri on tyystin eri asia. Ennen tietokoneaikaa jokainen poliisipiiri säilytti alueellaan asuvasta henkilöstä paperista "korttia", johon merkittiin tapahtumat henkilön osalta.
        Olisikohan 70-luvulta asti poliisilla ollut käytössä valtakunnallinen tietokone, johon säilötään vastaavat tapahtumat kuin ennen paperille. Nimellä tai henkilötunnuksella löytyy koko maassa kaikki mitä on jouduttu poliisin kanssa tekemisiin.
        Salainen rekisteri ( josta taitaa nykyisin henkilö itse saada tietää omia kirjattuja tietojaan - en ole varma ).
        Poliisin rekisteristä ei poisteta koskaan mitään.
        Linkki seuraavassa.


      • vääryyttä
        vääryyttä kirjoitti:

        Olet oikeassa osittain.
        Oikeusministeriö ylläpitää rikosrekisteriä, josta annetaan tietoja ulos yksityisille ja yhteisöille tietyin perustein. Rekisteriin merkitään myös saadut sakkorangaistukset ja siitä poistetaan tiettyjä rangaistuksia tiettynä aikana.
        ***

        Poliisin oma rekisteri on tyystin eri asia. Ennen tietokoneaikaa jokainen poliisipiiri säilytti alueellaan asuvasta henkilöstä paperista "korttia", johon merkittiin tapahtumat henkilön osalta.
        Olisikohan 70-luvulta asti poliisilla ollut käytössä valtakunnallinen tietokone, johon säilötään vastaavat tapahtumat kuin ennen paperille. Nimellä tai henkilötunnuksella löytyy koko maassa kaikki mitä on jouduttu poliisin kanssa tekemisiin.
        Salainen rekisteri ( josta taitaa nykyisin henkilö itse saada tietää omia kirjattuja tietojaan - en ole varma ).
        Poliisin rekisteristä ei poisteta koskaan mitään.
        Linkki seuraavassa.

        Oikeusministeriö
        http://www.oikeusrekisterikeskus.fi/fi/index/rekisterit/rikosrekisteri.html


    • näinsevaanonjuu

      "kyse oli ilmoitusrikkeestä"Eiköhän sentää lapussa lukenut"Ajo-oikeudetta ajo".Typerää olla uskomatta TRAFI kirjettä joka tulee kuukausia enne syntymäpäivää"Ajo oikeus menee jos ei 2kk sisällä syntymäpäivästä toimita lääkärintodistusta".Mulle just tuli kyseinen kirje viimesyksynä.

      • MineOTANajooikeuden

        Ennen vai jälkeen ??? "2kk sisällä syntymäpäivästä" Tyypillistä virkapässikieltä......


    • ensiotoisio

      Korttisi taskussa on amerikan serkun joulukorttia vastaava jos ei ole ajo-oikeutta lääkärin todistuksen määräajassa toimittamatta jättämisentakia

      • ytvarstewukdis

        tahallinen rikos tapahtui ja kärysit siitä olis pitännyt vähän äijälle opettaa käytöstä iliman kohteliaisuksia


    • näinsevaanmeneejuu

      Jos puolivuotta ennen synttäreitä saa TRAFI äidinkielellään kirjoitetun kirjeen luettavaksi ja ei siinä ajassa ymmärrä että ajo-oikeus menee jos ei toimita todistusta,on syytäkin pitää tiukka lääkärin kuulustelu ja mahdollisesti määrätä uuteen insinööriajoon.Täälläpäin Poliisit tiellä määränneet vanhuksia inssiin uudestaan.

      • penaltrekka

        Sielläpäin on aika kummat säännöt? Tuo lääkärinkuulustelu oli ihan uutta, nimitetäänkö sielläpäin lääkärintarkastusta lääkärin kuulusteluksi? Kaiken lisäksi poliisit voi määrätä ihan tosta vaan tieltä insinöörin ajoon ilman pätevää syytä. Onneksi täälläpäin on ihan erisäännöt.


      • Ikä.oppia.kaikki
        penaltrekka kirjoitti:

        Sielläpäin on aika kummat säännöt? Tuo lääkärinkuulustelu oli ihan uutta, nimitetäänkö sielläpäin lääkärintarkastusta lääkärin kuulusteluksi? Kaiken lisäksi poliisit voi määrätä ihan tosta vaan tieltä insinöörin ajoon ilman pätevää syytä. Onneksi täälläpäin on ihan erisäännöt.

        Kyllä ne muistitestit muistuttaa enemmän kuulustelua, kuin perinteistä lääkärintarkastusta...
        Ja kyllä, voivat määrätä ajotaitosi tarkastettavaksi ja moni on sen tehnyt vapaaehtoisesti ajokokeella tai ajonäytteellä, kun ei ole päässyt enää lääkärin vaikeammista muistitesteistä "läpi".


      • veteraanikuski
        Ikä.oppia.kaikki kirjoitti:

        Kyllä ne muistitestit muistuttaa enemmän kuulustelua, kuin perinteistä lääkärintarkastusta...
        Ja kyllä, voivat määrätä ajotaitosi tarkastettavaksi ja moni on sen tehnyt vapaaehtoisesti ajokokeella tai ajonäytteellä, kun ei ole päässyt enää lääkärin vaikeammista muistitesteistä "läpi".

        Mitä tuo höpötys muistitestistä tarkoittaa? Ei tässä mistään muistitestistä ole kyse vaan siitä, että lääkärin todistus ei ehtinyt TRAFI:n tietokantaan ennen pääsiäistä. Miksi ja mistä syystä ei ehtinyt se ei kuulu tänne. Olen rampannut lääkärin tarkastuksissa korttinivuoksi jo 22-vuotta eikä koskaan ole ollut mitään huomautettavaa, eikä nytkään. Olen ajanut viimeisen 35-vuoden aikana lähes kaikissa Euroopan maissa ilman ongelmia, ilmeisesti armaassa kotomaassa autolla-ajosta tehdään helposti ongelma tai ainakin valistetaan mitä kaikkia ongelmia poliisi voisi sinulle täällä järjestää.

        Unohdit mainita sen, että uudelleen ajokokeeseen määräykseen täytyy olla jokin pätevä syy vai määräkö poliisi inssiajoon kenet tahansa, koska tahansa, ilman pätevää syytä?
        Jos vanhempi kuljettaja vetää usein maisemaan tai osuu jalankulkijaan tai löytyy moottoritieliittymästä väärältä kaistalta toistuvasti on syytä epäillä kuljettajan kykyä selvitä liikenteessä - en kuulu siihen ryhmään, vaikka hieman vihjaisit -Suoli24 tapa.


      • KorttiTaskussa
        Ikä.oppia.kaikki kirjoitti:

        Kyllä ne muistitestit muistuttaa enemmän kuulustelua, kuin perinteistä lääkärintarkastusta...
        Ja kyllä, voivat määrätä ajotaitosi tarkastettavaksi ja moni on sen tehnyt vapaaehtoisesti ajokokeella tai ajonäytteellä, kun ei ole päässyt enää lääkärin vaikeammista muistitesteistä "läpi".

        Poliisithan eivät voi määrätä tienpäällä ketään mihinkään ajokokeisiin. Ne voivat ottaa toki ajokortin välillisesti pois mikäli liikennerikkomus on tarpeeksi törkeä. Tällaisia ovat esim. rattijuopumus ja yli 30 km/h ylinopeus. Jos ajokortti on nk. hyllyllä yli puoli vuotta on seurauksena ajokortin uusinta teoria-ja ajokokeineen.


      • Ilmankorttia

      • ammuntaalaitumella

      • tästselähteenäillämennää
        penaltrekka kirjoitti:

        Sielläpäin on aika kummat säännöt? Tuo lääkärinkuulustelu oli ihan uutta, nimitetäänkö sielläpäin lääkärintarkastusta lääkärin kuulusteluksi? Kaiken lisäksi poliisit voi määrätä ihan tosta vaan tieltä insinöörin ajoon ilman pätevää syytä. Onneksi täälläpäin on ihan erisäännöt.

        "siksipä lääkäri tekee veteraanikuljettajalle poliisikoulun kompakysymyksiä ja muistikokeita."


      • veteraanikuski
        ammuntaalaitumella kirjoitti:

        Poliisi voi ampua ajoneuvoa tai sen kuljettajaa .https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2015/20150245

        Juu - ei! Meidät yli-ikäiset kuskit olisi syytä ampua, eihän meistä ole yhteiskunnalle kun haittaa.
        Amerikassa se käy helposti, jos olet tumma karu tönsankari ja polliisi ei pidä ajotavastasi . Partio lähtee perään, pysähdyt tulet ulos ja otat hanskalokerosta paperit mukaasi - se oli virhe. Oikaset selkäsi kun "reinikaiset" käskyttää maahan, mutta konepaja on vienyt kuulon etkä oikein ymmärrä mitä ne huutaa? Otat askeleen eteenpäin jotta voit köntytä maahan kuten käsky ilmeisesti kuului. Seuraavalla askeleella tulee noutaja kun Rokan Antin tähtäämälle ryssälle. 14 luotia nahassa ja mahassa veteraani on patologin kamaa ja pappia vailla.


    • näinsevaanonjuu

      Poliisit raportoi kenttäjohtajalle joka vie kai syyttäjälle joka vaatii Inssiajon.Voi lähtee aseluvat ja lentolupakirjakin jos ei selviä.Tiedän 4 tapausta poliisi katseli heidän ajoaan tiellä ensin.

    • Tarkempaanenskerral

      Ei se aina mene kuin tv-sarjassa. Oikeinhan poliisit toimivat, harkintaa varmaan olis voinut käyttää hieman eri tavalla. Asiakaspalvelun tason kokeminen taas on kovin yksilöllistä, tosin K-kauppias ja poliisi istuvatkin eri kursseilla tästä aiheesta.

    • veteraanikuski

      Terveppä terve!
      Kiitos kommenteista, arvasin että tästä jutusta viriää pitkä keskustelu. Tunnen "Suoli24" ilmapiirin ja "sylkiäiset". Näissä liikennettä ja varsinkin raskasta liikennettä käsittelevissä jutuissa heijastuu "liikenneraivo". Muistan kun aikanaan pinnalla oli Konginkakaan onnettomuus, osa valopäistä oli Suomi24 sivulla valmiit lynkkaamaan rekan kuljettajan. Yksi tyypillinen tapa on toisten kirjoittajien mu-tu pohjalta profilointi ja oman tietämyksen yliarviointi.
      Olen joskus kirjoittanut; "On suuri vahinko kun parhaat kuljettajat jauhavat Suomi24 sivulla paskaa ja ME tumpelot joudumme tuolla tiellä auton rattiin."

    • ajattelesvähän

      Olisi muuten monelle itseään erinomaisena kuljettajana pitävälle ( eli kaikki liian alhaisista ajonopeuksista valittajat Suomi24:ssä) erittäin silmiä avaavaa istahtaa autoon, jonka apukuskin penkillä on pätevöitynyt liikenneopettaja.
      Hän nimittäin kyllä löytää ajosuorituksestasi virheitä, joista et itse lainkaan ollut tietoinen. ( ..TÄH...enkö mä muka vilkuttanut äsken...?!?)

      Mulla oli tällainen tilaisuus saada arvio omasta ajamisestani. Suoritukseni olikin huonompi kuin itse luulin.
      "Juu..ja olen ajanut kolaritta 45 vuotta...."Tämä hokema ei nyt auttanut mitään.

      • veteraanikuski

        Jos unohtaa laittaa lanketit määräaikaan menessä TRAFI:in se nollaa jo 40 vuoden ajokokemuksen ja voit joutua uudestaan autokouluun ja inssinajoon. Unohdus merkitään rikosrekisteriin ja se on siellä ikuisesti aina helevetuin porteille saakka - sinnehän me kaikki liikennerikkojat jouduimme - vai miten se nyt oli?

        Toki on hyvä, että wanhukset seulotaan pois liikenteestä eihän niistä ole muuta kun haittaa - ajavat sitä alinopeutta. Pahinta on tietysti muistin menetys, siksipä lääkäri tekee veteraanikuljettajalle poliisikoulun kompakysymyksiä ja muistikokeita.

        Nuorista kuljettajista ei ole niin väliä, osa poistuu ruokakunnasta ensimmäisen ajovuoden aikana. Ei ole harvinasta, että palomiehet onkii rantaryteiköstä Bemu-kuskia jolla on moottori kainalossa ja suolet kaulassa.


    • näinsevaanonnkii

      Ymmärsin sentä TRAFI kirjeen "jos ei toimita todistusta määräaikaan on ajokiellossa "vaikka kortti taskussa

    • näinsemeneejoo

      CE kortillisen pitäis korkeassa iässä mennä heti TRAFI kirjeen saatuaan lääkäriin selvittään onko näkö CE kortille vaadittavalla tasolla.Jos silmiä on jo silmälääkäri hoitanut,kaihia ,ei Optikko enää voi tutkia laseja varten.Määräysten mukaan pitää mennä silmälääkäriin,joihin on 2-3kk jonot sanottiin mulle.Siinä usein syntyy se viive että todistus ei ehdimääräajassa TRAFIin.Isäni luopui 60v CE kortista kun ei enää tarvi,todistuksen näyttö väli pitenee 5v ->10v.Mulla nyt on vielä CE kortti eikä vaadita laseja ajaessa.

      • Bllä

        CE kortillisen kannattaa tiputtaa se ajokorttiluokka Bksi kun huomaa ettei sitä oikeasti ikinä tarvitse ja aletaan kyselemään lääkärintodistuksen perään.
        Juuri kävin silmälääkärissä ja kun halusin tiettyyn paikkaa niin oli 2 vko jono, varmaan olisi nopeamminkin päässyt kun olisi etsinyt aikaperusteella. Tämä ihan määräaikaistarkastuksena omasta halusta.


    • EttäNäin6

      Minusta vähän tuntuu, että todellisuudessa tilanne meni kuitenkin niin, että auoit päätäs poliisille jollain tapaa, ja he sitten päättivät olla käyttämättä harkintaa ja jättivät sinut tien päälle. Yleensä sinun ikäisillä ukkeleilla juuri sentapainen halveksiva suhtautuminen poliisiin. Sieltä sinun aikakausiltahan ne poliisivitsitkin ovat peräisin.

      Jätit sen vain tällä palstalla kertomatta, että auoit päätäsi, ja väritit tarinasi sitten sellaiseksi, että poliisi vain huvin vuoksi teki noin. Kyllä poliisi tekee noin juurikin siinä tapauksessa, jos asiakas osoittaa epäsoveliasta käytöstä.

      Vaimoni on töissä kaupan kassalla, ja hän on sanonut että suurin osa halveksivista kommenteista tulee ikäihmisiltä. Ikäihmisillä on jonkinlainen tarve äksyillä ja halveksia.

      Serkkutyttö oli moposkootterilla taajama-alueella ajamassa, auto vaihtoi kaistaa hänen kylkeensä ja serkkutyttö kaatui moposkootterillaan asfalttiin. Mustelmilla ja pienillä naarmuilla selvisi. Mutta auto joka kiilasi kylkeen, pysähtyi ja sieltä tuli joku 75-vuotias pariskunta ensitöikseen huutamaan ja solvaamaan serkkutytölle, joka oli tuolla hetkellä vasta 16-vuotias. Vanharouva löi vielä varmuuden vuoksi avokämmenellä päähän, ja uhkailivat siinä kaikenlaista. Normaali-ihminen kysyisi tuollaisessa tilanteessa, että kuinka kävi, tarvitko kyydin teekoohin, yms. Mutta ikäihmisillä ensireaktio on tuollaisessa tilanteessa jostain käsittämättömästä syystä huutaminen ja lyöminen. Vaikka ikäihminen oli sitäpaitsi kolariin itse syyllinen. Oli myös jatkanut halventavaa käytöstä ja inttämistä vielä poliisinkin tullessa paikalle. Rauhoittui vasta siinä vaiheessa, kun poliisi sanoi että kortti lähtee sitten ukolta kuivumaan. Harmitteli vain auton kylkeen tullutta naarmua, eikä oivaltanut tilanteen vakavuutta ollenkaan.

      • veteraanikuski

        Wanhukset on vittumaisia ne pitäisi jauhaa lannoitteeksi.
        Veli hyvä - kun kaksi häiskää pokoilee pääsiäisliikenteen seassa, siviili Skodalla, jossa on rekisterikilpien lukulaitteisto ja tutka, mitä luulet niiden tekevän - he keräsivät valtiolle rahaa.
        Vittuilinko pojille, en todella. Ei tervehditty ei selitetty, eikä toivotettu hyvää pääsiäistä tai matkaa. "Mees tuonne Skodan takapenkille pitäis selvittää mutama asia?" Tästä lähti kuulustelu ja uho. Ilmeisesti CE-kortti habitukseni ja parta muistutti liikaa vanhaa rekkakuskia - vihollista jolle pitää vittulla aina.


    • Ruususelta

      Jopas jotakin , nehän käyttäytyvät kuten muukin väki yhteiskunnas . Mitä nuoleskelua jäitte vaille ? kun narisemaan tulitte

    • "Veteraani" ei tajua, että ihan lakisääteisesti poliisin ENSIMMÄINEN toimintavaihtoehto tuossa tilanteessa on se "auto jää tähän ja pappa menee kotiin millä pääsee". Kaikki nuo kysymykset ovat selvästi olleet sitä, että he ovat yrittäneet käyttää harkintavaltaansa asiakkaan eli sinun eduksi ja katsoa, voisiko hiukan joustaa vai onko pakko mennä tiukimman mukaan.

      Laki on selvä: sinulla ei ollut ajo-oikeutta. Turva valittaa, koska sinulla ei ollut lupa ajaa sitä autoa. Ja kyllä omista vastauksistasi näkee, että käyttäydyit typerästi ja olit suotta nokkava.

      • KatsokaaItsenneUlkopuole

        kuten kirjoitat, suomalaiselta loppuu kaikki oikeudet kun se tapaa poliisin, rajapässin tai bublikaanin. suomalainen ei ymmärrä että kaikki tapahtuu vain sen parhaaksi.
        Ko tapauksessa virkamiehet lähes pakottaa ajamaan laittomasti kotiin, se ratkaisee kaikki ongelmat, mitäs sanot 10-14 onko teidän apu todellista ja järkevää ?
        Kyllä te "valvovat" virkapässit olette lähinnä kumisaappaan paikkaajia......


      • Omavalinta
        KatsokaaItsenneUlkopuole kirjoitti:

        kuten kirjoitat, suomalaiselta loppuu kaikki oikeudet kun se tapaa poliisin, rajapässin tai bublikaanin. suomalainen ei ymmärrä että kaikki tapahtuu vain sen parhaaksi.
        Ko tapauksessa virkamiehet lähes pakottaa ajamaan laittomasti kotiin, se ratkaisee kaikki ongelmat, mitäs sanot 10-14 onko teidän apu todellista ja järkevää ?
        Kyllä te "valvovat" virkapässit olette lähinnä kumisaappaan paikkaajia......

        Sulla oli ainakin puoli vuotta aikaa pitää oikeuksistasi kiinni ja sitten päätit luopua ajo-oikeudestasi.


    • TehdäänAarniot

      Suomessa kannattaa ryhtyä poliisiksi ja välittömästi tehdä Aarniot niin pääsee tuloille....Näin reippaita on suomessa Poliisit...

    • pakumies671

      Taisit aloittaja arvata kuuluvasi niihin reaktio- ja huomiokyvyt menettäneisiin vanhuksiin etkä sen takia uskaltanut lääkäriin mennä.
      Turha siitä on poliisia syyttää jos kerrankin uskaltavat poistaa muitakin ajokyvyttömiä kuin rattijuoppoja liikenteestä.

      Hyvä poliisit

      • veteraanikuski

        Jaaha että taisi?
        Jos olisit malttanut lukea tuon aloituksen ennen profilointiani, siitä olisi selvinnyt tuokin asia - minulla on/oli jo lääkärintodistus, mutta sitä ei pääsiäisen vuoksi keretty siirtämään Trafin tietokantaan.
        En syyttänyt poliisia muusta kun huonosta käytöksestä. Minulle on jo lapsena opetettu, että tervehditään vierata, toki myös tuttuja. Myös vieraille puhutaan kohteliaasti , varsinkin vanhemmille ihmisille, käyttädytään kuten aikuiselle ihmiselle sopii. Vaikka on valtion virka ja valtion pukutehtan tekemät vaatteet päällä, se ei edellytä asiakkaan kyykytystä ja uhkailua, tuskin tähän edes ohjeistetaan poliisikoulussa.


    • veteraanikuski

      Muutama sana veteraaniosaston ajokorttiuusinnoista ja lääkärin todistuksista.

      Normaalin tapaan Trafin sivuilla ei ole yksiselitteistä kavaa kuinka proseduuri edistyy. Lääkäri lähettää, sen todistuksen ajoterveydestä Trafiille, mutta se ei riitä. Minulla ja kai muutamilla muilla oli se käsitys, että kun todistus hoidetaan Trafille määräajan puitteissa, niin homma hoituu kirjaamalla lääkärintodistus tietokantaan ja veteraani käyttää edelleen entistä läpyskää ajokorttinaan.

      Trafin toimihenkilö sanoi puhelimessa, kun teillä myöhästyi ilmoitus, niin lääkärin todistus toimitetaan Ajovarman kautta Trafiin - ei se niin mene ? Ajovarman toimihenkilön mukaan KAIKKI korttiuusinnat ja ilmoittelu menee Ajovarman kautta, tätä eivät monet lääkäritkään tiedä kertoi Ajovarman edustaja. Eli veteraanikuljettajan ajoterveystodistuksen kanssa mennään Ajovarman konttoriin tekemään uudet paperit ajokorttia varten. Siellä tarkistetaan että asiat pitää paikkansa ja ruksataan muutama lisäkysymys ja allekirjoitetaan ajokortti hakemus. Kun veteraanikuljettaja käy joka toinen vuosi lääkärin tarkastuksessa, ajokortti tehdään uusiksi jokakerta. Mitä kustantaa? Lääkärintodistus paikasta riippuen noin 80 - 100€, Ajovarma 40€

      Summa summarum, jos olisin tiennyt tämän koukeron olisin uusinut korttini A-katsastus/Ajovarma konttorissa ja säästynyt polliisin vittuilulta. Lääkärintodistus lojui 3-viikkoa Trafilla turhaan - no nyt tiedän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      189
      3638
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2892
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2732
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2209
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2017
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1657
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1615
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1568
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1419
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1321
    Aihe