Onko joku saanut tai yrittänyt saada Roaccutanin terveyskeskuksen kautta? Eli siis terveyskeskuksesta lähetteen ihotautilääkärille. Paljonko kuuri silloin maksaisi? Onko Roaa ylipäätään mahdollista saada näin vai onko yksityislääkäri ainoa mahdollisuus?
roaa vain yksityislääkäriltä?
8
766
Vastaukset
- perkele
yleislääkäri antaa lähetteen jos katsoo aiheelliseksi(mulle ei antanut,joten menin yxityiselle) ihotautilääkärille.joudut ehkä pahimmillaan odottamaan useamman kuukauden.jos satut olemaan sossun asiakas/riittävän pienituloinen tässä tapauksessa sossu maksaa lääkärin lääkkeet.itse oon työtön mutta kusipää stadin lääkärin takia menin yxityiselle joka kirjoitti roaan reseptin heti.kelasta nyt sai joitain takaisin...
- tietenkin
Itse lääkehän on samanhintainen olipa määrääjä sitten yksityinen tai julkisen terveydenhuollon ihotautilääkäri. Ainoa ero on, että yksityiselle joutuu maksamaan lääkärinpalkkion sekä laboratoriopalvelut.
Julkisella puolella ihotautilääkärille pääsy saattaa kestää kauankin jonoista riippuen. Helpommalla pääsee kun menee yksityiselle.- lisäksi
Tärkeä asia naisille, eli 1.3 alkaen Roaccutania ym. saa sitten vain kuukauden annoksen kerrallaan, ja resepti on voimassa 7 vuorokautta. Miettikää jos mahdollisesti Roaccutanin tarve tulossa että hankitte vielä tämän kuukauden aikana; tulee halvemmaksi kun voi ottaa 3 kk annoksen samalla kertaa. Ensi kuusta lähtien joudutte ravaamaan lääkärillä joka kuukausi. Ja siis tämä koskee naisia.
- anneli
lisäksi kirjoitti:
Tärkeä asia naisille, eli 1.3 alkaen Roaccutania ym. saa sitten vain kuukauden annoksen kerrallaan, ja resepti on voimassa 7 vuorokautta. Miettikää jos mahdollisesti Roaccutanin tarve tulossa että hankitte vielä tämän kuukauden aikana; tulee halvemmaksi kun voi ottaa 3 kk annoksen samalla kertaa. Ensi kuusta lähtien joudutte ravaamaan lääkärillä joka kuukausi. Ja siis tämä koskee naisia.
Paljonko nämä kyseiset pillerit maksavat? Ja saako reseptin lääkäriltä kohtuullisen helposti? Ihoni ei ole ehkä pahimmasta päästä, mutta haluaisin viimeisistäkin näppylöistä vihdoin eroon...
- kusipää
anneli kirjoitti:
Paljonko nämä kyseiset pillerit maksavat? Ja saako reseptin lääkäriltä kohtuullisen helposti? Ihoni ei ole ehkä pahimmasta päästä, mutta haluaisin viimeisistäkin näppylöistä vihdoin eroon...
kävin tänään yksityisellä ja sain reseptin helposti...kelan korvauksen jälkeen lekurissa käynti maksoi 46€.vahvemmat roat(20mg) joihin sain reseptin,100 kappaleen pakkaus maksaa hieman alle €110 jonka meinaan hakea tänään myöhemmin ja lekurin mukaan kelakorvaus on noin 40€..ei halpaa mutta jos tehoaa,toki sen arvoista...noin yleisesti ottaen uskon yksityisten antavan roan reseptin kursailematta,ammatti-ihmisinä he tietävät antibioottien olevan vain väliaikainen apu,terveyskeskuslääkärit taas ei anna lähetettä ihotautilääkärille jollei akne ole todella paha.
- ei tiedä
Siis jos menee julkiselle ihotautilääkärille, eikä yksityiselle, niin tarviiko siihen lähete terveyskeskuslääkäriltä?? Tosin oon kyllä itsekin ajatellut yksityiselle menoa, hinnoista huolimatta...
- kusipää
ei tiedä kirjoitti:
Siis jos menee julkiselle ihotautilääkärille, eikä yksityiselle, niin tarviiko siihen lähete terveyskeskuslääkäriltä?? Tosin oon kyllä itsekin ajatellut yksityiselle menoa, hinnoista huolimatta...
tarvit...ja jos yleislääkäri toteaa että aknesi ei tarvitse roaa,ei oikein mitään voi.paitsi yksityiselle:P.älä turhaan odota,yksityiselle vaan.väärässä paikassa säästäminen voi koitua pahaksi virheeksi.
- kusipää taas
kusipää kirjoitti:
kävin tänään yksityisellä ja sain reseptin helposti...kelan korvauksen jälkeen lekurissa käynti maksoi 46€.vahvemmat roat(20mg) joihin sain reseptin,100 kappaleen pakkaus maksaa hieman alle €110 jonka meinaan hakea tänään myöhemmin ja lekurin mukaan kelakorvaus on noin 40€..ei halpaa mutta jos tehoaa,toki sen arvoista...noin yleisesti ottaen uskon yksityisten antavan roan reseptin kursailematta,ammatti-ihmisinä he tietävät antibioottien olevan vain väliaikainen apu,terveyskeskuslääkärit taas ei anna lähetettä ihotautilääkärille jollei akne ole todella paha.
100 kpl 20mg roaa on kelan korvauksen jälkeen 58.92€ ja suotavaa että kelakortti mukaan apteekkiin niin saat vähennyksen samantien..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302235
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261918Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121479Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121327Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17957
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115741