Tulin juuri munajuhlan aattona helsingistä bussilla tampereen bussiasemalle 10 kilon matkalaukkuni kanssa. Tarkoitus viipyä pari tuntia tampereella ja jatkaa eteenpäin toisella bussilla. Saapastelin sisään ja kohti matkatavaroiden säilytyslokeroita. Mutta mutta. Hinta 4 euroa ja kolikoilla maksu. Pitikin sattua.
Ei kun kysymään kahviosta että voinko ostaa jotain kortilla ja nostaa samalla muutama euro lokeron vuokrausta varten, kun oli vain kortti, ei käteistä.
Päivänsäde ilmoitti että ei onnistu. He eivät tee niin. No kysyin että missähän on lähin bankomaatti, no koskikeskuksessa, kuului tuhahdus.
Jaha. No missähän päin tämä koskikeskus on, ajattelin kysyä, mutta luovuin ajatuksesta. En jaksanut alkaa kalastelemaan vastauksia, kun neidolla oli moonikset menossa, eikä mulla ollut sen puoleen kalastuslupaakaan.
Kysyin, voinko jättää raskaan laukkuni siihen siksi aikaa kun kipaisen automaatilla, päivänsäde ilmoitti että ei voi, he eivät säilytä laukkuja.
Tästä ylenpalttisesta tamperelaisesta ystävällisyydestä haltioituneena, katsoin toisen bussin joka ei mennyt määränpäähäni, mutta lähemmäs kuitenkin. Puolen tunnin odottelun jälkeen lähti bussi raumalle.
Sinne päästyäni rauman matkahuollon ystävällinen kioskitäti antoi minun nostaa korttiostoni yhteydessä muutaman ylimääräisen kolikon, jos tulee vaikka tarve kolikkovessaan. Ei ollut ongelmaa.
Eikä ollut ongelmaa matkalaukunkaan kanssa. Täti lupasi ystävällisesti katsoa matkalaukkuani sen aikaa kun käväisin kaupungilla syömässä. Kiitos hänelle. Hyvin asiakasystävällinen ihminen työssä. Toista kun tämä pimpulanaamainen peroksidiponnari, jonka naama on heti norsunvitulla kun joku häiritsee aamupäivän nettihetkeä.
Lisää tällaisia työntekijöitä ja tampere tulee kokemaan turistiryntäyksen. Luulen ma jollen kyjpiinny ja döda.
Matkahuolto tampere palvelee
21
2482
Vastaukset
- Ertsu
Miksi kenenkään tarvii tulla Helsingistä Tampereelle bussilla, kun junallakin pääsee? Voihan olla, että se tampereen Matkahuolto ja sen palvelut on päästetty retuperälle vain siksi, että matkalaisia on vähän. Juna-aseman noutoparkista pääsee hakemaan matkustajan myös henkilöautolla laillisesti, mikä ei linja-autoasemalla onnistu.
- EurollaPäässytHki-Tre
Jaa, että miksikö joku tulisi Helsingistä Tampereelle bussilla? Esimerkiksi siksi että bussilla pääsee halvemmalla. Ja riippuen mistä päin Helsinkiä lähtee ja mikä on määränpää Tampereella, niin bussilla voi päästä varmaan myös junaa nopeammin perille.
- EnemmänOnTampereella
Voi myös olla että Tampereen Matkahuollolla on niin paljon enemmän asiakkaita kuin Raumalla, että siellä ei voida vahtia kaikkien laukkuja, ja kolikotkin voivat loppua jos kaikki rupeavat niitä nostelemaan kassasta.
- menen_ekspressillä
Tampereen linja-autoasemalle voi ajaa laillisesti henkilöautolla ja pysäköidä ilmaiseksi 30 min. kiekon kanssa. Toisin on rautatieasemalla, missä pysäköinti on aina maksullista. Itsekin kuljen nykyisin aina työmatkat Helsinkiin bussilla johtuen paremmasta täsmällisyydestä ja paremmasta asiakaspalvelusta.
- ItaliassaMaksaaEhkä2e
Muistan hyvin sen kuinka noin 6-7 vuotta sitten olin nuori ja tyhmä ja maksoin keskinkertaista huonommasta tuplaespressosta peräti 6 euroa, missäs muuallakaan kuin Tampereen Matkahuollossa!
- Anonyymi
Ostin pussilipun matkahuollon nettipalvelusta. Postiin ei vain ilmaantunut tositetta. Laitoin palautetta varmistaakseni suoritteen perilletulon? Vastausta vain ei vain kuulu?
- reissunainen
Ottamatta kantaa itse asiaan, ihmettelen suuresti tätä nykyajan hullutusta luottaa pelkästään maksukortteihin. Minulla itselläni on aina 100...200 euroa rahaa lompakossa, myös kolikoita. Jos näin ei olisi, tuntuisi olo jotenkin alastomalta. Aivan samalta kuin olisi unohtanut lompakon kotiin. Suomessa on vielä monia paikkoja, missä kortti ei kelpaa. Ei ollut palvelu parasta mahdollista, jos kirjoittajan vuodatus piti paikkansa, mutta suurin ihmetyksen aihe on kyllä tämä uusavuton matkaaja.
- matkantekoa
Miten se nyt matkaajan uusavuttomuudeksi kääntyy jos ei matkahuollolla ole palvelua. Luulisi että tavarasäilytyslokerot olisi nykyaikaiset ja korttimaksullisia kuten vaikka helsingissä, jossa myös vaihdetaan kolikoita asiakkaalle tarvittaessa.
Jos ei matkahuollon kahviolla ole rahaa tai kykyä matkustajien palvelemiseen, on syytä hakea toinen yrittäjä. Asiakaspalvelu on matkahuollon toiminnan tarkoitus. Mitä jos olisi ollut kiire toilettiin? Varmaan on aikaa juosta 10 kilon laukku kainalossa koskikeskukseen. Heillä pitää olla kolikonvaihtopalvelu jos kerran on vain kolikoilla toimivat laitteet. On lapsellisella tasolla matkahuolto tampereen palvelu. - hjuytrt
Joo mutta R-kioskin säännöt kieltävät rahan nostamisen kortilla, eikä Linja- autoasemalla ole pankki automaattia.
- omituista-palvelua
hjuytrt kirjoitti:
Joo mutta R-kioskin säännöt kieltävät rahan nostamisen kortilla, eikä Linja- autoasemalla ole pankki automaattia.
Olen ihmetellyt kun Linja-autoasemalla ei ole postilaatikkoa!
- AtPötsi
omituista-palvelua kirjoitti:
Olen ihmetellyt kun Linja-autoasemalla ei ole postilaatikkoa!
Eiköhän posti päätä postilaatikoiden sijoituksen ja pankki pankkiautomaatin sijainnin eikä matkahuollon kahvilayrittäjä? Olen aikaisemman kommentoijan kanssa samaa mieltä, että uusavutonta on eräiden ihmisten toiminta ja samaa voi sanoa myöskin eräiden kommenttien kirjoittajista..
- hoh-hoijaa
AtPötsi kirjoitti:
Eiköhän posti päätä postilaatikoiden sijoituksen ja pankki pankkiautomaatin sijainnin eikä matkahuollon kahvilayrittäjä? Olen aikaisemman kommentoijan kanssa samaa mieltä, että uusavutonta on eräiden ihmisten toiminta ja samaa voi sanoa myöskin eräiden kommenttien kirjoittajista..
No ei varmaan kahvilayrittäjä. Matkahuoltoon tulee paketteja ja palautetaan muutenkin kaikenlaista postia niin luulisi että siellä on myös postilaatikko. Nythän se on Hatanpäänvaltatien reunassa. Harva ihminen edes huomaa sitä siellä. Aivan väärässä paikassa. Olen aivan samaa mieltä kirjoituksista. Sinun juttusi on aivan susi!
- hjuytrt
Posti ilmeisesti ajattellee tyhjennyksen helppoutta, Mutta vaikka omalla autolla liikkuu , niin tuskin siinä liikenteen tarkkailussa katselee postilaatikoita, ellei tuo ole sitten ajateltu palvelevan poliisilaitoksen asiakkaita.
- turhaa-selittelyä
hjuytrt kirjoitti:
Posti ilmeisesti ajattellee tyhjennyksen helppoutta, Mutta vaikka omalla autolla liikkuu , niin tuskin siinä liikenteen tarkkailussa katselee postilaatikoita, ellei tuo ole sitten ajateltu palvelevan poliisilaitoksen asiakkaita.
Luulis sen laatikon olevan sitten samalla puolen kuin poliisilaitos. En ole ainoa joka ihmettelee laatikon sijaintia. Miten niin tyhjennyksen helppoutta??? Käy kattomassa missä se laatikko tönöttää.
- Elmo-Ilmari
hoh-hoijaa kirjoitti:
No ei varmaan kahvilayrittäjä. Matkahuoltoon tulee paketteja ja palautetaan muutenkin kaikenlaista postia niin luulisi että siellä on myös postilaatikko. Nythän se on Hatanpäänvaltatien reunassa. Harva ihminen edes huomaa sitä siellä. Aivan väärässä paikassa. Olen aivan samaa mieltä kirjoituksista. Sinun juttusi on aivan susi!
Minun ymmärtääkseni matkahuolto ja posti ovat kilpailijoita samoilla markkinoilla. Siksi posti ei todennäköisesti haluakaan sijoittaa laatikkoaan lähellekään matkahuollon toimipistettä. Eiköhän se ole todellinen syy miksi laatikko puuttuu. Matkahuollon paketit kulkevat käsittääkseni linja-autojen mukana.
- haluan-tietää-
Elmo-Ilmari kirjoitti:
Minun ymmärtääkseni matkahuolto ja posti ovat kilpailijoita samoilla markkinoilla. Siksi posti ei todennäköisesti haluakaan sijoittaa laatikkoaan lähellekään matkahuollon toimipistettä. Eiköhän se ole todellinen syy miksi laatikko puuttuu. Matkahuollon paketit kulkevat käsittääkseni linja-autojen mukana.
Kerro vielä miten se Postin kirjelaatikko ja matkahuolto voivat kilpailla keskenään.
- Eetu_Koiranen
haluan-tietää- kirjoitti:
Kerro vielä miten se Postin kirjelaatikko ja matkahuolto voivat kilpailla keskenään.
En ole Eino-Ilmari, mutta olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä siitä, että ei matkahuolto voi päättää mihin posti sijoittaa kirjelaatikkonsa. Jotenkin hupaisaksi on tämäkin väittely mennyt..
- todella-hupaisaa
Eetu_Koiranen kirjoitti:
En ole Eino-Ilmari, mutta olen kyllä hänen kanssaan samaa mieltä siitä, että ei matkahuolto voi päättää mihin posti sijoittaa kirjelaatikkonsa. Jotenkin hupaisaksi on tämäkin väittely mennyt..
Kukas niin väitti? Linja-autoasemalla kulkee paljon porukkaa ja varmaan joku sitä postilaatikkoa tarvis. Matkahuoltoon ei voi kirjettä tai korttia viedä. Näin olen kuullut!
- varmaankinnäin
Palatakseni itse aiheeseen, joku kirjoitti ettei r-kioskilla ole lupaa antaa korttioston yhteydessä kolikoita. Vastaan siihen että kyllä on. Olen puhunut asiasta monella ärrällä ja kaikista olen saanut vastauksen, että tottakai voi nostaa myös rahaa, miniminosto on 5 euroa. Enemmän saa nostaa mutta ei vähempää.
Joten palvelu oli ala-arvoista ja asiakkaan kohtelu törkeää. Mitä jos tosiaan olisi iskenyt kova kiire vessaan, olisiko tyttö sanonut että mene koskikeskukseen vessaan jos ehdit, meiltä ei heru rahanvaihtoa? - somehullutus
Se on juuri tätä. Jos olisin yrittäjä, en palkkaisi missään nimessä alle 40 vuotiasta työhön. Niistä ei ole yritykselle kuin vahinkoa.
Palvelualalla antavat huonon kuvan yrityksestä jo esiintymisellään. Työnteosta ei tule mitään kun ollaan joka vapaa hetki kännykkä kourassa ja somettamassa. Seuratkaapa vaan. Kaikkialla nuoret naiset palvelutiskin takana pelaa puhelimensa kanssa kun ei ole asiakkaita. Sitten tiuskitaan kun asiakas tulee häiritsemään. Käsittääkseni yritys on ostanut kalliilla rahalla ihmisen tekemään työtä sovittu aika, palvelemaan asiakkaita, eikä lorvimaan netissä.
Samaten isoissa marketeissa ei tahdo löytää henkilökuntaa miltään osastolta. Yleensä ne menee piiloon katseilta johonkin, juoruillaan keskenään ja ovat tekevinään töitä. Sitten kun asiakas löytää heidät niin ollaan oikein töykeitä kun heitä tullaan häiritsemään.
Vanhempia henkilöitä työhän, niin asiakkaat ja firma ovat tyytyväisempiä.- Anonyymi
Tampereen matkahuollon toiminta on kyllä kasvanut roimasti ja juuri halventuneitten bussimatkojen johdosta . Se vaan että viikonloppuisin aukeaa vasta 10 ja sunnuntaina 11 ei ole tätä päivää . Pienemmillä paikkakunnilla kuten Hämeenlinnassa ei aukea ollenkaan. Matkahuolto hoitaa itse kioskipalvelutkin. Olisi kyllä syytä kilpailuttaa , niin saataisiin sitä palvelua. Varmasti löytyisi yrittäjiä jopa 24h.Toki lippujen myynti ja pakettipalvelut voitaisiin hoitaa suppeammalla aukioloajoilla. Ennen matkahuolto pyöritti samassa rakennuksessa ravintola palveluakin anniskeluoikeuksilla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291731Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne101569Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51290Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61254