Onko Raamattu historiallisten tosiasioiden valossa totta?
Mitä tieteelliset todisteet kertovat Egyptistä paosta?
Su 1.4. 2018 klo 12:15 - 14:15 TV7
Exodus - totta vai tarua TV7
9
242
Vastaukset
- Jobinpostia
Exodus meni Jumalalta pahasti pieleen. 4Moos.14:16 Koska Herra ei kyennyt viemään tätä kansaa siihen maahan, jonka hän oli heille valalla vannoen luvannut, tappoi hän heidät erämaahan. 4Moos.14:35 Minä, Herra, olen puhunut. Totisesti, niin minä teen tälle häijylle kansalle, joka on käynyt kapinoimaan minua vastaan: he kukkuvat tähän erämaahan, tänne ne kuolevat.
- uskonvaellus
Ei pitäisi ottaa yhtä lausetta irti asiayhteydestään, silloin ei tiedä koko totuutta.
Luvun otsikko on: Rangaistus tottelemattomuudesta
4 Moos14 :31 "Teidän lapsenne, joiden te sanoitte joutuvan vihollisten käsiin, minä vien sinne ja he oppivat tuntemaan omakseen sen maan, jota te olette halveksineet."
- Pieleen_meni
Totta kuin pläkki. Raamatun mukaan jumala loi ensin maan. Sitten hän tajusi, ettei se pysy paikallaan ilman auringon vetovoimaa ja hän loi auringonkin. Tällä tavalla Aatamilla ja Eevalla oli hieman lämpimämpääkin, sillä ilman aurinkoa he joutuivat hytisemään lähes 300 asteen pakkasessa. Tämä oli huono homma, sillä pihiydessään jumala ei ollut luonut Aatamille ja Eevalle villapaitoja.
Kun heidän jälkeläisensä sitten sukurutsauksellaan lisäsivät maailman ihmisten määrää, syntyi kaikenlaisia kaheleita, joiden jälkeläisistä Donald Trump on hyvä esimerkki. - Voihanvitalis
5Moos.28:68 Ja Herra vie sinut laivoilla takaisin Egyptiin samaa tietä, josta minä sanoin sinulle: Et ole sitä enää näkevä. Ja siellä teitä kaupataan vihollisillenne orjiksi ja orjattariksi, mutta ostajaa ei ole.
- Tietotuusjaelama
Raamattu on totta
- SanaOnTotuus
Totisesti amen!
- Näin.todellisuudessa
Osittain on totta ja osittain on tarua. Näiden kahden vaihtoehdon välissä on lisäksi iso harmaa alue, jonka sisältö on toden ja tarun välimaastossa, nykyään sitä sanotaan muunnelluksi totuudeksi.
Näin siis tilanne on todellisuudessa, olemassa olevan tiedon perusteella. Uskoa tai olla uskovinaan voi tietenkin mitä tahansa.
- Anonyymi
RAAMATTU KRIITTISESSÄ TARKASTELUSSA
Onko Raamattu historiallisten tosiasioiden valossa totta? Amerikkalainen ohjaaja Tim Mahoney on erikoistunut tutkimaan dokumentissaan sitä, löytyykö Raamatussa mainituille tapahtumille kertomusta tukevia todisteita. EXODUS-dokumentissa hän keskittyy juutalaisen kansan pakoon Egyptistä.
TV7 EXODUS - TARUA VAI TOTTA?
la 20.4. 2019 klo 21:15 ja
su 21.4. 2019 12:15 - Anonyymi
Uskon,että alkuperäinen Raamattu on absoluuttisesti totta.Samoin käännökset ovat myös,vaikka heprean ja kreikan käännöksiä ei voi täysin saman merkityksisin sanoin kääntää,huomioiden alkuperäiseen Raamattuun sisältyvät matemaattiset salaisuudet.Rukoilen epäilevien puolesta,että heille alkaisi totuudet avautua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983