Puomin käytön pelisäännöt

Tampereen_Tommi

Terve
Ostin kesämökin joka on sijaitsee yksityistien päässä kera muutaman mökkinaapurin, Kyseisellä osuudella ei ole tienhoitokuntaa vaan kyse on lyhyestä 500-600m pätkästä.
Mökkien omistajat ovat sopineet puomin laitosta sekä tähän luvan kunnalta hakeneet ja saaneet, puomi on asennettu ja suullisesti sovittu puomista sekä käyttöohjeesta joka on, että puomi oltava AINA kiinni. Eli vataan vain sen hetken kun ohi ajetaan.
Olemme mökillä erittäin paljon eikä tämä systeemui todellakaan ole toimiva, emme aio alkaa jumppaamaan puomin kanssa useita kertoja päivässä vieraiden takia availu/sulkeminen yms

Kysymys: a: Puomin asennus käsittääkseni vaatii kirjallisen sopimuksen kaikilta maanomistajilta puomin takana?

b: Jos en ole samaa innokas noudattamaan sovittua, sitooko edellisen omistajan suullinen sopimus minua mitenkään?

Kiitos vastanneille etukäteen

6

361

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvääkesäähei

      Öö jos te useasti päivässä siitä kuljette niin ette te sitten paljon mökillä ole.

      Tästä ne naapuririidat taas lähtee - minä en ala jumppaamaan vaan muut sopeutukoot tulokkaan tapoihin. Ootko kokeillut keskustella naapureiden kanssa?

    • finnjävle

      Onkos tien tekoon tai ylläpitoon saatu valtiolta tukea? , mikä instanssi antaa luvan ?-
      Mutta ennen muinoin valtion tukemalle tielle et voi laittaa puomia ; kaikkien veronmaksajien maksama tie, siitä varmaan saa tarkat ja omistamishaluiset ja tuetut maanviljelijät ja metsänomistajat pahalle tuulelle sekä turvallisuuskin on tärkeää tuon puomin kanssa yhteisellä tiellä jos siihen joku ajaa maksaja saattaakin olla puomin laittaja että kannattaa asiastaan otta lakimiehiltä selvää ja olla varma,

      • dippadaadappadii

        Eikös tuo nyt ole selvää, ettei tukea ole saatu, kun ei ole tiekuntaa, eikä vakituista asutusta?


    • Tampereen_Tommi

      Moi ja kiitos tästä

      Kuinkas tähän liittyy meidän mökkikäyttäytyminen? Kai jokain saa liikkua ihan niin paljon kuin haluaa myös mökillä ollessaan?

      Ja kyllä, olen yritätnyt keskutella, mutta toinen osapuoli on sen verran kiihkeä ettei näe asiassa mitään keskusteltavaa.

      Ei tässä mitää lakimiehiä olla sotkemassa eikä asiasta todellakaan riitaa haluta, ajattelin vain että faktatieto olisi kiva kun asiasta yritän lisää keskustella, mutta ei taida sellaista täälläkään olla. Yllättävän vähän muuten löytyy tietoa asiasta.

      ps. ja tiedoksi syyllistäjälle, kyllä tässä on sen puomin kanssa jumpattu ettei sitä riitaa tulisi, mutta esim. viimeksi sen auki jätin 15min kioskireissulle josta jo sanomista tuli eli kyseessä on pikkumaisuus lähinnä nyt sieltä toiselta puolelta ja vain yhdeltä taholta.

      • näkymäntoinenpuolimyös

        Siinä on syynsä miksi puomi pidetään kiinni, jopa sen vartin kioskireissun aikana. Voi olla että sinua eivät kutsumattomat (ei ehkä niinkään luvattomat, vaan itsensä vieraiksi pyytämättä kutsuvat) vieraat häiritse, mutta muilla mökkiläisillä voi tästä olla hyvinkin karvaita kokemuksia. Siksi lienee puomikin alunperin on hankittu.

        Jos puomi on hankala käyttää, modatkaa se niin että sen kanssa ei tarvitse tuskailla. Väittäisin että mukavampi se on väleissä olla mökkinaapureiden kanssa kuin riidellä mokomasta. Ja sitten on näitä vastarannan kiiskejä, puolin ja toisin, että ei väliä mistä väitellään kunhan väitellään. Siihen en osaa sitten auttaa sen enempää.

        Olen käynyt työn puolesta mökkitiellä jossa oli puhelinsoitolla avautuva puomi. Puomilta soitin omistajalle joka taas soitti puomiin ja matka jatkui. Sama toisin päin. Toki se vaatii sähköä toimiakseen, perustamiskustannukset voivat olla isotkin. Ja jos muut mökkiläiset pärjäävät nykyiselläkin, voin väittää että eivät lähde sellaiseen mukaan.

        PS. Minkähän vuoksi ostamasi mökki oli myynnissä..?


    • köyhää

      hommatkaa moottoroitu puomi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      76
      1372
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      934
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      91
      887
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      804
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      803
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      776
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      774
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe