Pelkäätkö sitä, että nukkumaan mennessäsi et enää koskaan heräisikään?
Pelkäätkö, että menetät muistisi ja tulet häijyksi? Alat kiroilemaan ja lyömään hoitajiasi?
Pelkäätkö, että joudut viettämään pitkiä aikoja sairaalassa suunnattomissa kivuissa?
Mitä ihminen toivoo juuri ennen kuolemaansa?
Moni toivoo hyvää mielialkoholijuomaansa tai lempiruokaansa.
Jotkut toivovat, että saisivat viettää vielä yhden syntymäpäiväjuhlansa.
Joku toivoo ja päivittelee, että olisi nauttinut enemmän elämästä ja tehnyt enemmän niitä asioita, joita on aina halunnut tehdä.
Moni olisi toivonut, että pitkään odotettu eläkeikä ei olisi kulunut vain terveysongelmien parissa.
Miksi pelätä kuolemaa, koska ei kukaan ole pelännyt syntymäänsäkään? Vain tyhmät ihmiset pelkäävät kuolemaa.
Kuolema on yhtä hyvä, onnellinen tai huono asia kuin syntymäkin.
Pelkäätkö kuolemaa?
5
167
Vastaukset 5
- kuolema.voittolaulu
Sinuako pelottaa kuolema? Itse olen sinut kuolemani kanssa. En pelkää sitä ollenkaan, en ennen, en nyt ja miksi pitäisi?
Kipujahan ihminen ei tietenkään toivo elämän loppumetrille, eli kipua, jota ei pystyttäisi hoitamaan. Mutta, kaikki on ajallaan ja kullakin omansa elämänehtoo. Ei ole tarkoitettu, että sitäkään tarvitseisi pelätä "etukäteen".
Kolme läheisintä olen saattanut kuolemanrajantaa. Yksi kuoli tavallaan sydämenvajaatoimintaan, eli hieman kuin hukkumalla keuhkonesteisiin.
Toinen syöpään, jota siihenaikaan ei hoidettu, kun pelättiin sitä, että kuolivuoteella tulee riippuvaksi. Sitoivat vain sänkyyn kiinni. Ikävä sen ajan tapa.
Kolmas ja uskovaisen kuolema oli kaunis lähtö. Hän eli elämäniltaan, halusi päivällä sairaalaan ja oli väsynyt. Viisituntia siitä ja nukahti.
Se on elämän normaalia kiertokulkua. Synnytään, eletään ja joku sitten ihmisen vie kuolemanrajan yli.
Kuolema on täten voittolaulu, kun elämänkuvio on läpikäyty, sen mitan mukaan, minkä on saanut elettäväksi.- saviseutulainen
Jeesus Kristus sanoo: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut; ja joka ikinä elää ja uskoo minuun, se ei koskaan kuole".
- hyvä.tietääkin
saviseutulainen kirjoitti:
Jeesus Kristus sanoo: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut; ja joka ikinä elää ja uskoo minuun, se ei koskaan kuole".
Tuostakin paikasta on väärää tulkintaa liikenteessä, kun ja koska ei tunneta kirjoituksia.
Se saa aikaiseksi väärän kuvan Jumalasta.
Siksi kannattaa miettiä sitäkin, kellä on elämä hallussa. Se saa aikaiseksi sen, että elää vaikka olisi kuollut. Kari Kuuva sanoittaa raamatullisesti, että "Minä menen Jumalan muistiin"! Eli kyse on elämänkirjasta.
Ja kun Jumalan asettama h-hetki saapuu, jossa elämä taas annetaan elettäväksi Ylösnousemusruumiissa, niin ihminen ei koskaan kuole, siksi se on: ! " Iankaikkisen elämän armolahja - Jeesuksessa Kristuksessa" !.
Siihen elämään herätetään, jotka ovat matkansa päättäneet - uskossa.
Joh 6:39 Ja minun lähettäjäni tahto on se, että minä kaikista niistä, jotka hän on minulle antanut, en kadota yhtäkään, vaan --->herätän heidät viimeisenä päivänä.
Joh 6:40 Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, >> on iankaikkinen elämä;<<< >>> ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä." <<<
Siinäpä se viesti on tiivistettynä.
1Jo 5:11 Ja tämä on se todistus: Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa. Jolla Poika on, sillä on elämä; jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Tämän minä olen kirjoittanut teille, jotka u.s.k.o.t.t.e. Jumalan Pojan nimeen, tietääksenne, että t.e.i.l.l.ä >on< i.a.n.k.a.i.k.k.i.n.e.n elämä.
Siis jotka uskovat = elämä. Jotka eivät usko = ei ole elämää "iankaikkisesti"!
1Te 4:13 Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet esiin yhdessä hänen kanssaan.
Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan ehdi ennen niitä, jotka ovat nukkuneet. Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja >>>>>>Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin; <<
<<< ! sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan >>>yhdessä<<<< heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
1Te 4:18 Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.
Siinäpä se. Elämä on iankaikkisuudenpuolella h-hetkeen piirretty, kelle se annetaan ja milloin. Ja ken sen saa - hänellä on iankaikkisen elämän armolahja, eikä hän enää koskaan kuole.
Kuoleman ota on synti - ja synnin voima on laki. ts. syntiä tekevä tulee tuomituksi, kun on hylännyt pelastuksensa. Sana näin tuomitsee.
Laki osoittaa synnin. Jumalalla on oikeus tappaa syntiä tekevä sielu. Eli synnille pannaan kerran piste - elämänpäätökseen.
Eli Häntä on peljättävä, joka voi heittää sielun helvetin tuleen, toiseen kuolemaan, jonka olomuoto on tuhka - ja iankaikkinen "tuhkan" osa jalkojen alla, jotka käyskentelevät iankaikkisen elämän armolahjan kautta Uudessa taivaassa ja maassa.
Mal 4:1 Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa.
Mutta teille, jotka minun nimeäni pelkäätte, on koittava vanhurskauden aurinko ja parantuminen sen siipien alla, ja te käytte ulos ja hypitte kuin syöttövasikat ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot. - Elä-täysillä
Elä aina kuin viimeistä päivääsi. Eli nauti elämästä. Älä hukkaa ja kuluta vähäistä aikaasi jonkun rahan ahneen lahkon piirissä, vaan ole enemmän omaistesi, vaimosi, lastesi, lastenlastesi jne. seurassa.
Lauantaipäivä on hyvä viettää kotona lasten ja vaimon kanssa.
En pelkää kuolemaa, ainakaan omaani.
Se tuntuisi pahalta, jos joutuisi omia lapsiaan hautaamaan, lapsenlapsista nyt puhumattakaan.
Jos jollakin on alku, sillä on myös loppu. Tämän planeetan elämällekin tulee joskus loppu. Ei pelota yhtään.
Rajallinen ei kuitenkaan ole kaikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1531651
Stubbin ylimielinen uho vie Suomea sotaan!!?
https://m.youtube.com/watch?v=aQ3c540lm9o Miten voi olla että maamme presidentii toimii näin vastuuttomasti kuten hölöt5431412Martina Aitolehti täräyttää suorat sanat Immu Fight Nightista: "Menen tietysti voittamaan"
Martina Aitolehti on ehtivä. Nyt hän on mukana Immu Fight Nightissa - ja kehässä vastaan tulee Nanna Karalahti. Miten l1581314Sinkut-palstan suurin valhe
Sinkut-palstan suurin valhe on väite siitä, että naisten olisi helpompaa pariutua kuin miesten. Niin kauan kuin sitä va247856Miesten suusta kuultua
Olen tässä samaa nyt muutaman kerran kuullut miesten suusta seuraavaa, toki hieman erilaisin sanavalinnoin kerrottuna: "172852- 58796
- 56708
- 54706
Haluaisin mies tietää pari juttua
Haluisin mies laittaa sulle viestiä ja kysyä paria asiaa sulta. Mun piti kysyä ne tässä joitakin päiviä sitten irl, mutt26690- 52599