osittain varhennettu vanhuuseläke ja sairaus

ottaako

Olen ikäni puolesta oikeutettu hakemaan tuota OVEa, mutta mietin sen järkevyyttä koska olen sairas työtön ja työmarkkinatuella. Vaikuttaako alle kahden sadan euron eläketulo työmarkkinatuen suuruuteen?
Entä, loppuuko toimeentulotuki sitten kokonaan? Sitä olen joutunut hakemaan aina silloin tällöin. Ei ole järkevää syödä tulevaa pientä eläkettä, jos sen nosto samalla vie pois muut tuet. Verotetaanko sitäkin pientäkin summaa vielä kaiken lisäksi?

Olen työkyvytön ja pitkäaikaissairas, työkyvyttömyyseläkettä olen hakenut toistuvasti, mutta hakemukset ovat tulleet hylättyinä. Nyt viimeinen hakemus on vakuutusoikeuden käsittelyssä.
Vaikuttaako osittain varhennetun eläkkeen hakemus tähän käsittelyyn?

Järkevintä on varmasti odottaa vakuutusoikeuden päätös, mutta sen käsittely kestää vielä melkein vuoden. Rahan tarve on suuri, joten siksikin mietin tätäkin eläkeratkaisua jokapäiväisten menojen kattamiseksi. Ruokaan, laskuihin ja lääkkeisiin.

1

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

Minäkin olisin saanut tuota OVEa jo jonkin aikaa mutta ei sitä kannata ottaa koska se vaikuttaa asumis- ja toimeentuloukeen niin ettei siitä jää muuta jäljelle kun se varsinaisen eläkkeen pienenminen. Ei ole ihme että siinä on sellainen sääntö ettei sitä voi perua jos on sen ottanut, kusetusta koko touhu ja monet huomaavat sen liian myöhään. Työssä käyvälle tuo saattaa olla joissain tapauksissa kannattavaa mutta entäs sitten kun tulee loparit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tuksu pakenee poliisia!

Tuksu on kaapannut lapsensa, jonka huoltajuuden hän menetti ja pakenee poliisia ilmeisesti Veijo Lallin kanssa. Lalli myi vastikään Loviisasta talonsa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      302
      8594
    2. Iik! Suosikkijuontaja Vappu Pimiä jakoi hyytävät kuvat lomareissulta: "Sydän meinas pysähtyä..."

Yksi Suomen suosituimmista juontajista, Vappu Pimiä, on jakanut kuvia etelän lomaltaan. Pimiä on lähtenyt lomareissulle juuri ennen uuden Tanssii Täht
      Kotimaiset julkkisjuorut
      54
      4813
    3. Jussi Hakulinen on kuollut - YÖ yhtyeen hittien tekijä

https://www.is.fi/viihde/art-2000008994171.html Vielä ei ole kerrottu kuoleman syytä. Jussi Hakulinen loi YÖ yhtyeen kuuluisimmat hit
      Maailman menoa
      193
      3805
    4. Miksi ihmiset katsovat Salkkareita?

Miksi ihmiset katsovat Salkkareita? Onko syynä aina uudet julkkisnäyttelijät, kuten Esko Eerikäinen tai Konsta Hietanen vai dramaattiset juonenkuviot
      Julkkikset
      85
      1906
    5. Rakastan sut ja sua

Oma turvallinen nallekarhuni. Kivaa alkavaa viikkoa parhaalle toivottaa se susta hehkuva..
      Ikävä
      226
      1781
    6. Miksi sinä tykkäät minusta

Syitä tykkäämiseesi? Vastaa kuin omalle kaipauksen kohteellesi.
      Ikävä
      92
      1554
    7. Yön Jussi Hakulinen on Kuollut

Näin kertoo lehdet, esim satakunnankansa. R.I.P. Jussi. Olit hyvä laulaja ja sanoittaja.
      Pori
      122
      1188
    8. Loiri on kuollut.

Poistui kuvioista.
      Maailman menoa
      102
      1173
    9. Olit iso virhe J

Joka olisi pitänyt vain ohittaa. Sinusta seurasi vain pelkkää surua ja harmia. Olisinpa ollut viisaampi. Onneksi se on nyt ohi.
      Ikävä
      53
      1140
    10. Sam Cannon

Näytellyt emmerdalessa jotain Keviniä. En saa mieleen tätä hahmoa.
      Emmerdale
      7
      1095
    Aihe