Olen ikäni puolesta oikeutettu hakemaan tuota OVEa, mutta mietin sen järkevyyttä koska olen sairas työtön ja työmarkkinatuella. Vaikuttaako alle kahden sadan euron eläketulo työmarkkinatuen suuruuteen?
Entä, loppuuko toimeentulotuki sitten kokonaan? Sitä olen joutunut hakemaan aina silloin tällöin. Ei ole järkevää syödä tulevaa pientä eläkettä, jos sen nosto samalla vie pois muut tuet. Verotetaanko sitäkin pientäkin summaa vielä kaiken lisäksi?
Olen työkyvytön ja pitkäaikaissairas, työkyvyttömyyseläkettä olen hakenut toistuvasti, mutta hakemukset ovat tulleet hylättyinä. Nyt viimeinen hakemus on vakuutusoikeuden käsittelyssä.
Vaikuttaako osittain varhennetun eläkkeen hakemus tähän käsittelyyn?
Järkevintä on varmasti odottaa vakuutusoikeuden päätös, mutta sen käsittely kestää vielä melkein vuoden. Rahan tarve on suuri, joten siksikin mietin tätäkin eläkeratkaisua jokapäiväisten menojen kattamiseksi. Ruokaan, laskuihin ja lääkkeisiin.
osittain varhennettu vanhuuseläke ja sairaus
ottaako
1
266
Vastaukset
- 167-176
Minäkin olisin saanut tuota OVEa jo jonkin aikaa mutta ei sitä kannata ottaa koska se vaikuttaa asumis- ja toimeentuloukeen niin ettei siitä jää muuta jäljelle kun se varsinaisen eläkkeen pienenminen. Ei ole ihme että siinä on sellainen sääntö ettei sitä voi perua jos on sen ottanut, kusetusta koko touhu ja monet huomaavat sen liian myöhään. Työssä käyvälle tuo saattaa olla joissain tapauksissa kannattavaa mutta entäs sitten kun tulee loparit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait273176Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso3853Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68770Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani3760Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60694Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä32601Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es20569- 41560
- 11553
Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve3549