Hei,
kyselisin onko muilla vastaavia kokemuksia.
Minulla voimakastakin kipua sormien nivelissä, turvotusta erityisesti pikkusormien nivelissä. Gangliot kaikissa keski- ja kärkinivelissä. nivelet erittäin jäykät ja vaihtelevasti todella voimakkaastim kipuilevat, välilä rauhallisemmat. Pikkusormien nivelissä myös ulospäin näkyvää punoitusta.
Kämmenten sisäpuoli erityisesti rystysten kohdalta arka, välillä turvoksissa ja myös hieman kosketusarka.
Mitään syytä ei löydy.
Todettu natiiviröntgenkuvassa "lievät" kulumamuutokset. Nivelten kipu kuitenkin haittaa työtä ja elämää ajoittain todella paljon.
Reumatekijää ei löydy, tulehdusarvot normaalit.
Otattaisin omalla kustannuksella magneettikuvat sormista, jos tietäisin, että se voisi selvittää syytä tähän?
Onko jollain kokemusta vastaavasta? Käytetänkö varjoainetta sormien magneetissa?
Selittämätön nivelkipu
3
1588
Vastaukset
- itselläsama
Reumatekijää ei välttämättä näy verikokeessa, mutta nivelreumalta kuvauksesi perusteella vaikuttaa.
- Kipusormi
Onko sinulla diagnoosi ja miten todettu? Minä kävin reumalääkärillä julkisella puolella, mutta ei edes tutkinut sormia, huiskaisi vaan,e ttä nivelrikko, kun kysyin pikkusormien nivelten kivusta. Niitä verikokeita vaan katsovat.
- artriitti
Mulla epäiltiin reaktiivista niveltulehdusta jolla ei selvää aiheuttajaa kun alkoi sormien, rystysten, ranteiden, jalkaterien nivelet kipeytymään ja turpoamaan. gangliokin ranteesta löytyy. Verikokeet ok. röntgen ok. ei reumatekijää. Sain kortisonikuurin ja nyt odotetaan auttaako se...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1808336
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264528- 504098
- 543482
- 513116
- 502860
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262556- 312159
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382013- 292006