Presto-viinipakkaukset

winis

Nyt ensimmäistä kertaa valmistamassa kotiviiniä presto-pakkauksesta.
Minkälainen lopputulos tuota ohjetta seuraamalla saadaan?

Kuinka hyvin kirkastus onnistuu ohjeen vain yhdellä lappomiskerralla?

6

7202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wino

Olen tehnyt monet Preston pakettiviinit. Jotkut jopa kehuvat tuotoksiani.
      Ohjetta olen pitänyt suuntaa-antavana ja vähän soveltanut. Pyrkinyt vahvaan ja makeaan.
      Lämpötilojen suhteen olen ollut tarkka.

• Marjatonvinetto

Miten onnistuu kotiviini ilman marjoja, siis valmis paketti jossa ei ole marjoja ollenkaan eikä siihen mitään omia marjoja olisi tarkoitus edes lisätä?
        lopuksi laittaisin mehutiivistettä kuten nykyäänkin marjoista tehtyyn viiniin.

• aloittelevaviinimaisteri

Niin, hanki heti nopea lämpömittari ja ominaispainomittari,. myös PH-mittaria voi harkita.
      Valmispakkausten aineisiin kannattaa lisätä marjoja/ mehuja tuomaan makua ja myös sitruunahappoa voi lisätä tuomaan hapokkuutta. Hanki myös pektolaasia joka auttaa pilkkomaan pektiiniä joka estää kirkastamista. Mittaa alkuvierteen ominaispaino ja lisää niin kauan sokeria kun se on vaikka 93 jolloin valmis viinisi on noin 13% ( täysin käyneenä OP noin -3-5 siis kuivaa)

Hyvin tehty ja levähtänyt kotiviini on aivan varmasti yhtä hyvää, ettei parempaakin kuin Alkon perusviinit. Lisäksi litra hinnaksi tulee alle 1 €/ L
      Ominaispainomittari alkoholin hallintaan.
      Lämpömittari hiivan hallintaan.
      PH-mittari viiniliitu niin hallitset myös PH tasapainoa.
      Itse käytän astiassa jossa on hana hieman pohjan yläpuolella, ei tarvitse lapota.
      Yleensä riittää kun `lappoaa`2 kertaa, ensin pysäytysaineiden jälkeen pohjahiiva pois.
      Toinen kerta kun kirkastusaineet ovat viinin täysin kirkastaneet. Tässä voi olla vaikeuksia jos vierteessä on pektiiniä jäljellä. Lisäämällä pektolaasia ja kirkastusaineita saat kuitenkin lopulta viinistäsi täysin kirkasta ja jäljellä on vain väri/makuaineita, niin kuin kuuluukin.

Jos valmispakkauksen ohjeilla viinistä tulee hapotonta ja hieman vetistä, niin älä luovuta.
      Satsaa muutama kymppi mittareihin ja jokunen tunti nettiaikaa. Niin muutaman satsin jälkeen saat varmasti oikien hyvää ja kirkasta viiniä omaksi ja vieraitten iloksi.

• Anonyymi

kannattaa lappoa jokaisessa eri vaiheessa ainakin 4-5 kertaa varma lopputulos
      itse laitan vielä puolitoista kertaisen annoksen ainakin punkun kohdalla

• Anonyymi

Tarkastavatko kaupan työntekijät henkkarit tuotetta ostaessa?

• Anonyymi

Kakarat voi ostaa pullahiivaa, ei tarkasteta papereitakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      101
      1825
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      59
      1180
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      459
      1168
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1053
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      837
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      58
      831
    7. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      49
      776
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      773
    9. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      718
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      691
    Aihe