(ahnehtiville) eläkeläisille tiedoksi

noinhan.asia.on

76

1419

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tilasto.vai.emävalhe

      En viitsi avata myytti-sivujasi. Tilastot on tilastoja.
      Totuus on kuitenkin, että osa eläkeläisistä tulee juuri ja juuri toimeen.
      Väliin joutuu miettimään ostaako lääkkeensä vai punaisen hintalapun makaronilaatikon.

      • Eläkekertymä

        "En viitsi avata myytti-sivujasi".
        Viisaasti tehty, sillä mitä vähemmän asioista tietää, sen helpompi on syvällä rintaäänellä lausua mielipiteensä, joka useinkin on tuomitseva.


      • 21...11

        Tiukkaa tekisi meikäläisillekin, jos ostaisi ruuaksi kalleinta lihaa, ruokajuomaksi viinejä ja päivittäin nauttisi muuten pullokaupalla olutta sekä ajelisi uudenkarhealla eurooppalaisvalmisteisella autollaan.
        Kaikella on rajansa, rahankäytölläkin.

        "Väliin joutuu miettimään ostaako lääkkeensä vai punaisen hintalapun makaronilaatikon." -Siinä joutuu kyllä syyttämään itseään.


      • Eläkekertymä kirjoitti:

        "En viitsi avata myytti-sivujasi".
        Viisaasti tehty, sillä mitä vähemmän asioista tietää, sen helpompi on syvällä rintaäänellä lausua mielipiteensä, joka useinkin on tuomitseva.

        Väitääkö eläkekertymä että duunarin, tai kuka tahansa eläkeensaaja ei ole eläketään ansainut, taidat olla kateellinen sociaalipummi, olisit tehnyt töitä aikanaan, sen sijaan että istuit puistonpenkillä dokaamassa.


    • olenahneomillatuloillani

      Voihan jokainen ahnehtia jos tahtoo!
      Mikä sinä olet ohjelinkkejä jakaessasi, riitaahan siitä tulee, ruokajonoista!

    • En.valittele

      Luin linkin ja otan kantaa vain yhteen asiaan. "Olen itse maksanut oman eläkkeeni.". Tällä lauseella tarkoitetaan, että on maksanut veroa sen määrän, minkä saa eläkettä elinaikanaan. Silloin tietenkin kun aikanaan veroa on maksanut, se on kohdennettu valtion budjetin mukaisesti silloin tarvittaviin menoihin. Kaikki tullut raha on alun perin valtiokonttorin kassassa, siitä sitä aletaan jakaa kunakin vuonna.
      Pystynen laskemaan, paljonko olen maksanut veroa työaikanani, n.50 v, samoin puolisoni. Siitä vähentäisin vain omaa sakkia hyödyntävät palvelut, lasten päivähoito ja koulutus yo-tutkintoon asti, ei liene ihan pikku summa. Kirjasto, työmatkakulutuet, liikuntapaikat. Sen sijaan minun ei tarvitsisi laskea mukaan perheen sairauskuluja, koska ne ovat olleet minimissään, eikä mitään Kelan tukia.
      Olisi se mielenkiintoista tietää, mikä olisi se summa, joka verojen maksuun keskimäärin riittäisi, että ei tarvitsisi ottaa valtion velkaa. On hyvä että kulut jaetaan ja ne jotka eivät yllä juuri meidän perheemme tasolle, saavat myös riittävän tasoisen elämän, en siis sillä laskisi.
      En tiedä olenko juuri itse se, joka maksan oman eläkkeeni, saatan olla, mutta uskon että heitä on aika monta.

      • Pieni.mutta.varma

        Onko valtiolla joku säästötili, jolta eläkkeet maksetaan? Jos rahaa on liian vähän, ottaako valtio lainaa nimenomaan eläkemaksuja varten? Onko meillä jokin eläkevastaajan virka, joka huolehtii eläkeläisten maksuista?

        Miksi minun eläkkeeni maksaa vakuutusyhtiö Ilmarinen eikä valtio? En edes ole ollut valtiolla töissä, miksi valtion pitäisi päättää minun eläkkeestäni?
        Millä tavoin hallitus voi pienentää minun eläkettäni? Käytännössä. Miten se tapahtuu?
        Toistaiseksi olen saanut sen eläkkeen mikä pitääkin, mutta muiltako on pienennetty? Millä oikeudella?


      • Pieni.mutta.varma kirjoitti:

        Onko valtiolla joku säästötili, jolta eläkkeet maksetaan? Jos rahaa on liian vähän, ottaako valtio lainaa nimenomaan eläkemaksuja varten? Onko meillä jokin eläkevastaajan virka, joka huolehtii eläkeläisten maksuista?

        Miksi minun eläkkeeni maksaa vakuutusyhtiö Ilmarinen eikä valtio? En edes ole ollut valtiolla töissä, miksi valtion pitäisi päättää minun eläkkeestäni?
        Millä tavoin hallitus voi pienentää minun eläkettäni? Käytännössä. Miten se tapahtuu?
        Toistaiseksi olen saanut sen eläkkeen mikä pitääkin, mutta muiltako on pienennetty? Millä oikeudella?

        Pieni. Mutta. Varma... Mitä tulet tänne vikisemään? Ota asioista selvää.Sehän vasta hienoa olisi jos yksityinen firma hoitaisi eläkkeet, tosi varma eikös niin? mistä näitä tyhjäpäisiä valittajia sikiää?


      • Pieni.mutta.varma
        Alderbarn kirjoitti:

        Pieni. Mutta. Varma... Mitä tulet tänne vikisemään? Ota asioista selvää.Sehän vasta hienoa olisi jos yksityinen firma hoitaisi eläkkeet, tosi varma eikös niin? mistä näitä tyhjäpäisiä valittajia sikiää?

        On useitä eläkevakuutusyhtiöitä. Ovatko ne valtion omistuksessa. En tiennyt.
        En vikise. olen saanut sen eläkkeen, josta tiedotetaan joka vuosi kirjallisesti.
        Sano nyt sitten, kuka siis eläkkeeni maksaa.


      • Pieni.mutta.varma
        Alderbarn kirjoitti:

        Pieni. Mutta. Varma... Mitä tulet tänne vikisemään? Ota asioista selvää.Sehän vasta hienoa olisi jos yksityinen firma hoitaisi eläkkeet, tosi varma eikös niin? mistä näitä tyhjäpäisiä valittajia sikiää?

        Tässä katkelma eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen sivulta netissä.

        "Kaikkiaan Ilmarisen hallintoneuvostossa on 32 jäsentä, joiden toimikausi kestää kaksi vuotta kerrallaan. Yhtiökokous valitsi kaikki nyt erovuorossa olleet hallintoneuvoston jäsenet jatkamaan tehtävässään. Hallintoneuvoston jäsenet edustavat Ilmarisen asiakasyrityksiä sekä keskeisiä työnantaja- ja palkansaajajärjestöjä. Hallintoneuvoston tehtävänä on valvoa hallituksen ja toimitusjohtajan hoitamaa yhtiön hallintoa. Hallintoneuvosto valitsee hallituksen ja vaalivaliokunnan jäsenet sekä päättää hallituksen jäsenten palkkioista."


    • suhteellisuudentajua

      Meidän aikana ei saanut opintotukia, keskikoulukin oli jo maksullinen. Lapsia ei saanut kunnalliseen päivähoitoon ja äitiysloma oli lyhyt. Itse piti maksaa hammaslääkärit. Ei saanut asumistukia, säästettiin niukasti elämällä oma asunto. Eläke alkoi juosta vasta 24 vuotiaana. Nyt taitettu indeksi leikkaa eläkkeen tehokkaasti. Tänne lampsiva matu saa kaiken ja heti, lapsetkin päiväkotiin vaikka ei kumpikaan vanhempi töissä käy.

      • Ei.sitten.muuta

        Todella hyvätuloisia on suomessa hävyttömän vähän koska verotus vie myös keskituloisilta, verottaa täytyy ankarasti jotta voidaan elättää niitä joilla ei ole mitään, se on tulon jakoa.
        SDP aikoo kiristää verotusta entisestään jos pääsee valtaan.

        Matut on pieni taakka yhteiskunnalle,
        Lapsille on päiväkoti hyväpaikka kehityksen kannalta, lapsia täytyisi syntyä kolmasosa enemmän.


      • "Tänne lampsiva matu saa kaiken ja heti, lapsetkin päiväkotiin vaikka ei kumpikaan vanhempi töissä käy. "

        Näin toimii hyvinvointi valtio ja se on oikein, koska sinne on ohjattu rahaa.

        Oletko tietoinen, että Valtion-budjetissa on määrätyt momentit, mihin mitäkin rahaa käytetään?

        Siellä ei ole tietääkseni sellaista pykälää, että jos jää ylimääräistä, niin se jaetaan eläkeläisille. Ei edes Lipposten, Paavon ja Päivin tuloista voi tehdä klantelua, koska kaikki toimii lain mukaan..

        Sitäpaitsi minä en usko noihin juttuihin, että "olen tehnyt töitä 40-50-v" ja silti en saa riittävää eläkettä. Pimeästi sitten teit, etkä maksanut eläkekertymää?

        Miksi minä saan sitten riittävästi minulle? Ja entäs nuo lääkkeet, joita ei pysty ostamaan, kun lääkekatto on aika alhainen kuitenkin. Kaikillako heillä on joku erikois-sairaanhoitoa tarvitseva lääkitys?


      • Ei.sitten.muuta

        40-50 vuotta töitä, kai sulle maksettiin palkkaa, paljonko saat tuhlattua kuussa kun ei riitä.
        Itelläni pakolliset kulut kuussa 500-600 euroa, mulle jää säästöön. Työvuosia yli 40 vuotta eläke ei iso mutta silti ja sulla ei meinaa riittää.


    • ei.totuu

      Kirjoituksessa on paljon eläkkeitä joita ei mainittu ja on vain Suomessa.

    • HuMpuukiaaa

      Kovin vajavaiset tiedot /uskomukset näyttävät aloituksen tekijän saaneen haltuunsa . Toivon ettei hän ole tulevissa vaaleissa ehdokkaana sillä mielipiteensä on alle arvostelun .

    • Nevermind69

      On mentävä pariksi päiväksi töihin kun tuli niitä mätkyjä :(

    • jokuitkevälökäpöksytaas

      Nykyeläkkeet alkoi vasta 23v.vuotiaana. Kaikki maksettiin itse. Koulutus ja lasten hoito!

    • tantsa

      Nuoruudessani ei saanut työttömyyskorvausta, nyt asiat on toisin. Kuulin kun eräs mies sanoi, että täytyy taas mennä töihin hetkeksi, että ansiosidonnainen päiväraha jatkuisi.
      Tälläistä se on nykyään, rahaa annetaan kotiin laiskoille ihmisille.
      Itse etsin piianpaikkaa, sain ruuan ja vähän vaatteita nuoruudessani.
      Eläke ei ole kummonen, vaikka töitä olen ikäni tehnyt.

      • Tantsa Älä valehtele päin naamaa, ansiosidonnainen on määräaikainen, luepas pykälät uudestaan, mukamas kuulit... hoh..ojjaa


      • Alderbarn kirjoitti:

        Tantsa Älä valehtele päin naamaa, ansiosidonnainen on määräaikainen, luepas pykälät uudestaan, mukamas kuulit... hoh..ojjaa

        Kommentoin vielä Tantsaa, ansiosidonnainen on riipuvain liksasta mitä on saanut, ennen lähtöä, ja jos meneekin duuniin.. mitä sitten? pitäisikö istua kotona peukaloita pyörittämässä.


      • Ennen ei kukaan tarvinnut työttömyyskorvauksia, kaikki kävivät töissä jos terveitä olivat.


    • putosin

      Suu säkkiämyöten vanha kansa sanoi!
      Hullumies Huittisista,syö enemmän,kuin tienaa!
      Noi niitä elämänohjeita,joita pitäis noudattaa?

      Minä aina ajattelin,ettei vanhana tarvitse penniä venyttää,niinkuin lasten ollessa kuluttavimmassa iässä,mutta arvioni meni todella pahasti pieleen!
      Suomalainen elintaso on todella kallisarvoista,minä tosin saan särvintä järvestä,kunhan toi kevät ensin keikkuen tulisi?
      Lunta tuli vuorokaudenaikana parikymmentä senttiä!
      Tosin pilkkikauteni avasin sunnuntaina kaksi ahventa ja muutama nyppy,eivät kalakeittoon paljoa makua anna,näin amalla kulkee eläkeläisenä

    • Yhdekänkymmentä miljoonaa rahnaa ei edes kelpaa Eurojackpotin voittajalle?
      Kyllä suomalaisilla todella menee hyvin?
      No onhan sekin mahdollista,että voittajalla on jo niinpaljon nappulaa,että järjestelee maastapakoa ja siirtelee tulevaa omaisuuttaan jo Keimansaarille?
      Eihän sitä Suomeen kannata jättää,senhän todisti jo meille Nalle aikioinaan?

    • tätä-mieltä

      Halooooo,,,,,, kaikkien suurten-ikäluokkien työ-eläkkeet täysin verottomiksi,
      jotka on alle bruttona 2500 eur,, sitä suuremmat verolle 25 %
      suomessa verotus on aivan liian kovaa suorastaan älytöntä,
      10 000 eur eläkkeistä 50 - 60 % veroa,

      • Toi kuullostaa kohtuulliselta!
        Jos joku puolue tota kannattais,minäkin menisin vaaliuurnille vaikka velaksi taksilla??


      • onneevaan
        rituliini_38 kirjoitti:

        Toi kuullostaa kohtuulliselta!
        Jos joku puolue tota kannattais,minäkin menisin vaaliuurnille vaikka velaksi taksilla??

        Et rituliini kuulu suuriin ikäluokkiin, koska olet syntynyt v.38. Miksi nuorempiesi asiaa äänestäisit ?Onnee vaan, täytät tai olet jo täyttänyt 80 !


      • onneevaan kirjoitti:

        Et rituliini kuulu suuriin ikäluokkiin, koska olet syntynyt v.38. Miksi nuorempiesi asiaa äänestäisit ?Onnee vaan, täytät tai olet jo täyttänyt 80 !

        Ei voi olla totta!
        Olenko minä liian nuori?Toi tuntuu todella lohdulliselta,Jaakonpäivänä täytän.
        Pelastit päiväni,siis olen kerrankin liian nuori,kaiketi ajattelemaan jälkiviisaasti?


      • onneevaan kirjoitti:

        Et rituliini kuulu suuriin ikäluokkiin, koska olet syntynyt v.38. Miksi nuorempiesi asiaa äänestäisit ?Onnee vaan, täytät tai olet jo täyttänyt 80 !

        Oneevan.. Hei ton Rituliinin IKÄ on 38,käytä laskupäätä.


    • eläketämäkin

      En valita eläkkeestäni, huonosti menee jos pitää omaa talouttaan hoitaa niin huonosti koko työuransa ajan, että ei saa kunnon eläkettä!
      Olis ollut parempi silloin aikanaan miettiä mitä ja miksi eläkemaksut ovat verojen ohella palkasta laskemmsallisia menoeriä.
      Maksan veroa 27% ja olin tänäänkin töissä. Ikä liki 80v, mutta kun työ maittaa enemmän kuin pelkkä valittaminen.
      Valittamalla ei saa kuin vihamiehiä, sanoi isä aikanaan, ja siksi en ola päästänyt tilannetta koskaan valituksen arvoiseksi.

      Pienelläkin tulee toimeen, mutta moni saa isotkin rahat menemään kuin taskussa olis reikä. Tulen toimeen ja teen töitä, että olis joskus varaa olla mielestään tuhlari.

      • jataasputosin

        Miten oman talouden hoitaminen vaikuttaa minun työeläkkeisiini?
        Olet siis yksityisyrittäjä ja maksat veroa eläkkeestäsi 27%,joten vuosieläkkeesi on noin
        30-35 tonnia ja vielä teet töitä?
        Minkätähden vielä kartutat maallista omaisuuttasi,koska taivaassahan meillä on koti kaikilla mukavuuksilla?
        Minä aion laittaa rantatilani myyntiin ja hurvittelen rahat,jotka saan siitä??
        En todella ymmärrä,kuinka tästä pannaanko menemään,vai mennäänkö .... on tullut jokin ylitsepääsemätön ongelma,kun omaisuutta vain täytyy kartuttaa??
        Perintöveron voisvat poistaa,se olisi järkevää


      • pen.sion

        Olen 71 lopetin 58 vuotiaana eläkkeistä 27700-5720 =21980 vero 7290 talon vero 333 hauta54, vero7677 eli 27,71%. 5720 on perusvähennys tämä riippuu tuloista. Nämä käännetty skr 1=10. Näissä tietysti eläkesäästöä mukana suuruus vaihtelee. En ole yrittäjä.
        Kunnan vero 33,05% (sisältää maakuntaveron 11,48%)Talon vero 0,75% -44400, hautausmaksu 0,246% En ole kirkonjäsen.
        Olen leski siitä ei eläkettä----tosin noin 200t kesti vain 11 vuotta.

        Suomessa on suuret eläkkeet koska maksut eläkkeisiin ovat suuret.


      • amanrinki
        pen.sion kirjoitti:

        Olen 71 lopetin 58 vuotiaana eläkkeistä 27700-5720 =21980 vero 7290 talon vero 333 hauta54, vero7677 eli 27,71%. 5720 on perusvähennys tämä riippuu tuloista. Nämä käännetty skr 1=10. Näissä tietysti eläkesäästöä mukana suuruus vaihtelee. En ole yrittäjä.
        Kunnan vero 33,05% (sisältää maakuntaveron 11,48%)Talon vero 0,75% -44400, hautausmaksu 0,246% En ole kirkonjäsen.
        Olen leski siitä ei eläkettä----tosin noin 200t kesti vain 11 vuotta.

        Suomessa on suuret eläkkeet koska maksut eläkkeisiin ovat suuret.

        Oletko todella sitä mieltä,että Suomessa ovat suuret eläkkeet?
        No tosta matemaattisestakaaviostasi minä en ymmärrä hölkäsenpöläystä,mutta kaiketi joku ymmärtää?
        En minäkään maksa kirkollisveroa,mutta sen Yleveronhan ne ottaa vaikka veronmaksaja ei edes ymmärtäis tiedonkulusta mediakanavienkautta yhtään mitään?
        Serkkuni oli ,samoinkuin mieheni laitoksessa aivan toisella blaneetalla,siis Altzheimerikköinä,mutta kyllä ylevero otettiin.

        No keksittiin silloin uusi veromuoto,kuten aikoinaan autovero,joka tosin piti olla silloin väliaikainen?
        Onhan se tietty hyvä se ylevero,ei tarvitse pelätä niitä lupatarkastajia ja maksaa niiden palkkaa?
        Ovatkohan he päässeet hyviin valtionvirkoihin,kaiketi heillehän järjestetään suojatyöpaikat,että napsahtaa?


      • entien-ihminen
        pen.sion kirjoitti:

        Olen 71 lopetin 58 vuotiaana eläkkeistä 27700-5720 =21980 vero 7290 talon vero 333 hauta54, vero7677 eli 27,71%. 5720 on perusvähennys tämä riippuu tuloista. Nämä käännetty skr 1=10. Näissä tietysti eläkesäästöä mukana suuruus vaihtelee. En ole yrittäjä.
        Kunnan vero 33,05% (sisältää maakuntaveron 11,48%)Talon vero 0,75% -44400, hautausmaksu 0,246% En ole kirkonjäsen.
        Olen leski siitä ei eläkettä----tosin noin 200t kesti vain 11 vuotta.

        Suomessa on suuret eläkkeet koska maksut eläkkeisiin ovat suuret.

        Höpön höpö jos sinulla on suuri eläke se ei merkkaa että muilla olis suuri eläke,

        naisilla on pieni eläke koska varsinki perheellisiä naista on aina yhteiskunnassamme sorrettu ,
        naisella on työtä aina ollu enemmän
        mutta palkka on aina naisella ollu puolta pienempi kuin miehelle,
        tämä koskee sota-ajan lapsia siis suuria ikäluokkia,

        kerrohan pen.sion paljonko saat eläkettä käteen joka kuukausi
        sitten näemme onko eläkkeesi suuri ja kuinka paljon meihin muihin verrattuna,


      • ver.kor
        entien-ihminen kirjoitti:

        Höpön höpö jos sinulla on suuri eläke se ei merkkaa että muilla olis suuri eläke,

        naisilla on pieni eläke koska varsinki perheellisiä naista on aina yhteiskunnassamme sorrettu ,
        naisella on työtä aina ollu enemmän
        mutta palkka on aina naisella ollu puolta pienempi kuin miehelle,
        tämä koskee sota-ajan lapsia siis suuria ikäluokkia,

        kerrohan pen.sion paljonko saat eläkettä käteen joka kuukausi
        sitten näemme onko eläkkeesi suuri ja kuinka paljon meihin muihin verrattuna,

        Minulla tänään on pieni eläke. Vero% nyt korjaus. kirjoitan skr verotettava tulo vähennyksen jälkeen 220600 vero 77050 % 34.74792 Tämä vero %. lisä vero 11789skr. maksanut 65261.

        Käteen tulo277859 vähennys 57200 verotettava tulo 220600 vero 77050 .277859-77050=16734kk
        Tämä on kai selvempi. Vastaan mielelläni kaikkiin kysymyksiin koska en asu Suomessa enkä ole suomenkansalainen.

        Huom! Naiset ei leskeneläkettä Vaimoni tulot olivat suuret. Aikaisemmin 2007-2017 oli eläke 25000skr netto kk.

        Eläke kokonaisuudessa voi nousta tai laskea koska osa on pörsseissä myös oma osa valtion-eläkettä.

        Summa kuukaudessa on juuri tänään koska en elä kommunistisessa maassa, summat voi vaihtua kuukaudessa, sijoitus osalla on 10 vuotta.


      • pen.sion
        ver.kor kirjoitti:

        Minulla tänään on pieni eläke. Vero% nyt korjaus. kirjoitan skr verotettava tulo vähennyksen jälkeen 220600 vero 77050 % 34.74792 Tämä vero %. lisä vero 11789skr. maksanut 65261.

        Käteen tulo277859 vähennys 57200 verotettava tulo 220600 vero 77050 .277859-77050=16734kk
        Tämä on kai selvempi. Vastaan mielelläni kaikkiin kysymyksiin koska en asu Suomessa enkä ole suomenkansalainen.

        Huom! Naiset ei leskeneläkettä Vaimoni tulot olivat suuret. Aikaisemmin 2007-2017 oli eläke 25000skr netto kk.

        Eläke kokonaisuudessa voi nousta tai laskea koska osa on pörsseissä myös oma osa valtion-eläkettä.

        Summa kuukaudessa on juuri tänään koska en elä kommunistisessa maassa, summat voi vaihtua kuukaudessa, sijoitus osalla on 10 vuotta.

        selvennys 277859-57200=220600-77050. 277859-77050=200809:12=16734skr 1673euroa kk. Vero on siis% 77050:220600= 34.92747%.


      • vääryys-loputtava
        pen.sion kirjoitti:

        selvennys 277859-57200=220600-77050. 277859-77050=200809:12=16734skr 1673euroa kk. Vero on siis% 77050:220600= 34.92747%.

        Kai sinä tajuat ettei tommosia tuloja ole kaikilla muilla , vain sinulla,
        valta-osalla suomen kansasta on pieni työeläke,
        keskimäärin 1000 eur KK
        jotkut maksaa tutosta vielä veroa,
        on törkeää sanoa eläkeläisiä ahneeksi,
        kun VAIN sinä yksin itse olet ahne,

        sinä pen.sion olet hyvätuloinen, älä haukku muita ahneeksi,
        kun sinä sitä oikeesti olet,

        kaikilta 2000 euro kk eläkkeet verottomiksi,


      • Toimeen.tulen
        vääryys-loputtava kirjoitti:

        Kai sinä tajuat ettei tommosia tuloja ole kaikilla muilla , vain sinulla,
        valta-osalla suomen kansasta on pieni työeläke,
        keskimäärin 1000 eur KK
        jotkut maksaa tutosta vielä veroa,
        on törkeää sanoa eläkeläisiä ahneeksi,
        kun VAIN sinä yksin itse olet ahne,

        sinä pen.sion olet hyvätuloinen, älä haukku muita ahneeksi,
        kun sinä sitä oikeesti olet,

        kaikilta 2000 euro kk eläkkeet verottomiksi,

        Selevennä lausetta: "jotkut maksaa tuosta vielä veroa".
        Minulla on oma eläke 1200 ja leskeneläkettä siihen päälle 300 .
        Veroprosentti 22%.
        Onko 1000 e joku raja, jonka jälkeen ei veroa makseta?


      • pen.sion
        Toimeen.tulen kirjoitti:

        Selevennä lausetta: "jotkut maksaa tuosta vielä veroa".
        Minulla on oma eläke 1200 ja leskeneläkettä siihen päälle 300 .
        Veroprosentti 22%.
        Onko 1000 e joku raja, jonka jälkeen ei veroa makseta?

        Suhteellisen hyvä eläke- olet tehnyt töitä. Yrittäjillä on pienet verot Suomessa ja kokonaisuudessa on suomlaisilla pienet verot ja tästä pitää maanhallitus huolen aivan sama mitkä ovat puolueet johdossa.


      • Oma.maa.mansikka
        pen.sion kirjoitti:

        Suhteellisen hyvä eläke- olet tehnyt töitä. Yrittäjillä on pienet verot Suomessa ja kokonaisuudessa on suomlaisilla pienet verot ja tästä pitää maanhallitus huolen aivan sama mitkä ovat puolueet johdossa.

        Meitä ei kiinnosta ruotsalaisten tai venäläisten verot tai tulot,
        Emmekä huutele yli rajojen.


      • pen.sion
        Oma.maa.mansikka kirjoitti:

        Meitä ei kiinnosta ruotsalaisten tai venäläisten verot tai tulot,
        Emmekä huutele yli rajojen.

        Suomi huutelee ei kukaan muu..

        Preidentin piti lähteä Putin puheille kun kansalta oli lähteä järki, koska Venäjältä tuli kansaa polkupyörillä.


        Haaparanta oli tukehtua.

        Minä kirjoitan mitä haluan suomeksi.


    • ai.kaa

      1200/kk. ne pitäisi olla verovapaat, mutta ei ole. Asumme vanhassa talossa, jossa korjattavaa riittää, kun yhden saa tehdyksi, toinen jo apua huutaa!
      Terveys vain tahtoo pettää, että kaikkia töitä ei enää pysty tekemään ja apuihmisetkin ovat kalliita.
      Eu on tehnyt maaseudulle tuhoja, väki lähtee taajamiin, siksi asuntojen hinnat ovat laskeneet niin,
      ettei sillä rahalla mitään saa. Ei ainakaan pientäkään osaketta kaupungista.
      Kuka korvaa maaseudun asuntojen arvonalennuksen??
      Eu on kaiken pahan alku ja juuri! Siitä johtuu nuo työttömien suuri määrä ja mamut, joita nyt kohdellaan paremmin kuin omia eläkeläisiä, lennätetään oikein tilauslennoilla ja pian ovat taas täällä! Rahahanat ovat heille auki," voi aikoja, voi tapoja".

      • pen.sion

        Olet täysin oikeassa. Politiikot tappavat köyhät!!!


      • että.kodin.korjauskin

        Vanhassa talossa asuvat!
        Kaikki korjauskuluthan voitte laittaa menoina verotuksessa, ja te saatte Kotitalousvähennyksen molemmat. = 2x 2400 euroa. Omavastuu on 100 euroa.

        VRT:Yksin asuva ja elävä korjaa taloaan samalla summalla ja saa vain 1x2400 euroa ja sama 100 euron omavastuu.

        Aina on valittamista!
        Joskus kannattaisi katsoa peiliin kun puhuu puutteesta ja remonteista.
        Omakotitalossa asuvan asumiskuklut ovat monta kertaa pienemmät kuin omistusosakkeessa asuvalla.
        Molemmilla on mahdollisuus saada asumistukea, mikäli ne tulot nyt sitten ovat niin "pienet" joista kannattaa julkisesti valittaa.

        Itsestä ne ovat eläketulojenkertymätkin aina olleet kiinni. Työstä saadusta palkasta eläke lasketaan.

        Mamut ne vievät eläkkeetkin.
        Kas kummaa, ei niitä ainakaan minun työurani aikana ollut sanottavasti, eikä minun eläkettäni vieneet.
        Hallituksen päätöksiähän tässä on vuosia kuunneltu, kotimaasta ne köyhän kurittajat löytyy.


      • pen.sion kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa. Politiikot tappavat köyhät!!!

        Köyhät valitsevat poliitikot.


    • pen.sion

      Eläke työläiselle on tänään 3000 euroa/kk -paperi-- vuosi tulo n. 60000 näin totuus.


      Totuus on totuus.

      • valhetta-vahetta-vaan

        ei ole totuus, höpön höpö


      • pen.sion

    • havumetsäin__mies

      Itse olemme maksaneet etukäteen vaion pienen osan eläkkeestämme. Meitä elättävät maksamiensa verojen muodossa lapsemme ja lapsenlapsemme.

      Eläkkeen nousua ei siten voi verrata palkkatason nousuun. Siinä nousussa eläkkeen on pakko jäädä jatkuvasti taka-alalle

    • ajankuluksijoskus

      Työaikana säästin ja hankin kodin ja tarpeelliset tarvikkeet sinne, elin tavallista perhe-elämää, erosin n45 vuotiaana, ja se oli viisain teko. Olin itseni herra/rva ja sain mitä tarvitsin, kävin töissä ja eläkkeelle läksin 1v aiemmin eläke jäi hiukan pienemmäksi ja silti tulen hyvin toimeen.
      On oma koti, uusi h-auto ja varoja sen verran että tausta on tuettu, ja joka kk saan eläkkeen pankkitilille.
      Olen hyvin tyytyväinen, ja ratkaisu erosta oli viisain vuosikymmeniin!

      Jos työaikana juhlii kaiken ylimääräisen onko se eläkkeiden pienuuden vika jos kaljarahat vie suurimman osa?
      Suurin vika ei ole eläkkeiden pienuus vaan se joka kurkkii sinua peilistä.

      • joku.häiriö

        Mikä ihme saa jonkun omahyväisen ihmisen luulemaan, että ihmiset on juhlineet kaikki rahansa, kaljaan menee kaikki. Muusta viis.

        Se on niin vanha virsi, että tympäsee todella.


      • impla

        Jankuttaja iski taas.
        Köyhät juo kaljaa köyhät juo kaljaa köyhät juo kaljaa köyhät juo kaljaa köyhät juo kaljaa - - -
        Ja vielä työaikana ???
        Onpa paksua.
        EVVK.


    • Ei.sen.kummempaa

      Eräs vaikuttaja ehdotti että vanhoilta pitäisi vähentää äänioikeutta, tarkemmin ajattelee näinhän se on vanhuksille kuuluu valittaminen joita nuoremmat järkevämmät hoitavat.
      Ei muutakuin valittamaan tosin sitä te melkein teette kaiken aikaa.

    • tuhlari-tyyppi

      Olen ahne,
      haluisin paljon enemmän kuin saan,
      pöh, ku pitäis oppia elämään suu säkkiä myöten,
      jos sen taidon joksus vielä opin,
      minusta tulee rikas,

    • ei.tuhlari

      On aivan eri asia, asuuko omakotitalossa, vai kerrostalossa.
      Omakotitalossa asuvan täytyy maksaa yksin kaikki menot, roskien vienti, nokikolari, kiinteistövero, lämmitys ja monta muuta menoa, toisin kuin kerrostaloasukkaan, joka kuittaa pienellä
      yhtiövastikkeella kaiken. Vaikka laittaisi kuinka suun säkkiä myöden, niin tiukkaa tekee
      pienellä eläkkeellä.

      • noinhan_asia_on

        Siinä tapauksessa on pakko kysyä, miksi ekäke on niin pieni.
        Kolmen huoneen kerrostaloasunnosta yhtiövastike on noin 300 euroa, vähän ylikin, kuukautta kohti. Ovatkohan vain nuo omakotitalon kulut sitä luokkaa?


      • säästän-saadessani
        noinhan_asia_on kirjoitti:

        Siinä tapauksessa on pakko kysyä, miksi ekäke on niin pieni.
        Kolmen huoneen kerrostaloasunnosta yhtiövastike on noin 300 euroa, vähän ylikin, kuukautta kohti. Ovatkohan vain nuo omakotitalon kulut sitä luokkaa?

        "Ovatkohan vain nuo omakotitalon kulut sitä luokkaa?"

        Ei meillä ainakaan.


      • nähty.on.tämä
        säästän-saadessani kirjoitti:

        "Ovatkohan vain nuo omakotitalon kulut sitä luokkaa?"

        Ei meillä ainakaan.

        Ok talossa voi säästää vähentämällä turhaa lämmitystä ja on terveellisempääkin asua viileässä. Voi säästää lämpimän veden käyttöä nopealla suihkulla jne. Kerrostaloissa lotrataan vettä surutta ssuihkuissa ja sisälämpötila on jopa 25 astetta. Astiat pestään juoksevan veden alla niin että lattioillekkin lainehtii. Varsinkin ne joille yhteiskunta maksaa asumisen ja muunkin elämisen, kuluttaa valtavasti lämpöä ja vettä ja muut maksaa. Huoltoyhtiö tekee kaikki pihatyöt , korjaa kaikki mitä hajotetaan ja asukkaat makaa laiskoina kuumissa sisätiloissa.


      • seitviis

        Eiköhän perussääntö elämisessä ole se, että omaisuus pitää myydä ellei pysty sitä pitämään. Voi muuttaa vuokralle, jolloin elämiseen jää enemmän pitkäksi aikaa. Kerros- ja rivitaloissa on nykyään vesimittari. Eläkkeistä vielä, kuinkahan moni kansaneläkettä saava on kiitollinen esim. minulle, joka olen sitä eläkettä maksanut muiden hyväksi?


      • Totean.vain

        Kyllä, rikkaat ja keskiluokka kustantaa heikossa olevien toimeentuloa, silti jotkut eivät tyydy siihen mutta ne jotka ymmärtävät ajatella asiaa ovat hiljaa.
        Joidenkin mielestä rikkaat rosvoja, kummallista mitä enemmän meillä olisi varakkaita sitä parempi olisi hyvinvointi.


      • Eläkkeellä.maksava

        Taloudenpito on tärkeä osa taloyhtiöiden kuluissa. Yhtiövastikkeella on maksettava kaikki luettelemasi maksut, ja kaikki ne remontit, joita taloyhtiössä joudutaan tekemään vuoden mittaan. Omakotitalon remontit ovat ihan toisissa hintaluokissa, ja ne voidaan suorittaa jopa omalla työllä. Asunto-osakkaiden on on teetettävä remontit ammattimiehillä. Useinkin taloyhtiö joutuu ottamaan pankkilainan isompien saneerauksien kustannuksiin.

        Jos joku tuhlaa vettä tiskatessaan niin että lattia lainehtii, on hänen asumisessaan paljon muutakin outoa, eikä se varmasti korjaannu, vaikka hän muuttaisi omakotitaloon.
        Kerrostalon asukas joutuu maksamaan korjauskulut, jos aiheuttaa vesivahingon huolimattomuudellaan, naapurit eivät siihen osallistu omalla kukkarollaan.

        Nyt on kysymys eläkkeistä ja niiden riittävyydestä. Eipä nyt sekoiteta siihen niitä, joilla ei eläke ole kertynyt työvuosien aikana.
        Haluan myös muistuttaa, että huoltoyhtiöt eivät ole hyväntekeväisyysjärjestö, vaan he laskuttavat jokaisesta käynnistä taksansa mukaan.


      • seitviis
        Totean.vain kirjoitti:

        Kyllä, rikkaat ja keskiluokka kustantaa heikossa olevien toimeentuloa, silti jotkut eivät tyydy siihen mutta ne jotka ymmärtävät ajatella asiaa ovat hiljaa.
        Joidenkin mielestä rikkaat rosvoja, kummallista mitä enemmän meillä olisi varakkaita sitä parempi olisi hyvinvointi.

        Ajattelin vielä tuota juttua. Meissä eläkeläisissä on sellaisia, jotka eivät nuorempana mitään ole maksaneet. Nyt sitten saavat eli hyötysuhde on melkoinen. Hyvinhoidetuissa asunto-osakeyhtiöissä korjaukset tehdään ajallaan ja tietenkin ne on maksettava.


    • Tähän mennessä työtä tehneet/tekevät ja työnantajansa ovat keränneet eläkemaksuina, 200 miljardia euroa.
      Niiden käyttöön ei eläkkeläisillä ole mitään sanomista, tällä hetkellä ne ovat valtion velan vakuutena.
      Varat kuulemma kasvavat sijoitusten ansiosta edelleen.
      Palkat ovat lehtitietojen mukaan muhkeat eläkeyhtiöiden pomoilla.
      Sukupolvien sopimus joka tehtiin 1960-luvulla, tarkoitti, että uusi sukupolvi maksaa edellisen eläkkeet, niin mekin maksoimme vanhempien sukupolvien eläkkeitä, joten en ymmärrä tätä kissanhännän vetoa näistä maksajista.
      Jokainen vuorollaan.
      Mutta eläkevarantoa on.

      • BermudaTriangel

        Tuo mahtava varanto 200 miljardia on osoitus, että 90- ja 2000-luvulla perättiin palkoistamme ja työnantajilta paljon ylimääräistä eläkemaksuina. Jotka olisimme voineet saada palkkoina.

        Saksassa eläkevarantoa kerätään vain 1,5 kuukauden sykleissä ja sitä kaiken aikaa päivitetään.
        Ei tunneta mitään kasvavaa puskurirahastoa kuten Suomessa.


    • että-hyvin-menee

      Koko ketjusta näkee, että eläkeläisillä menee yleensä hyvin. Toiset saavat enemmän, toiset vähemmän. Joka tarkasti elää, tulee hyvin toimeen.

    • kiinnostunt

      Tarkoittaakohan Skr ruotaalaista rahaa?

    • samakuinedellä

      JA LÄSSYN LÄSSYN

    • Nuoruus.Vauhdissa

      Mitä eläkemuumiot rahoilla tekee? Toinen jalka haudassa kuitenkin.

    • että.ei.oo.varaton

      "Köyhätkin" eläkeläiset tekevät Espanjan-matkoja ja ostavat muutaman kerran viikossa ns. mäyräkoiria kaupasta.
      Ei siinä varattomuudesta ole kyse.

      • pasuunat.soi.taas

        Kyttääjä-tutkija: Heitäpä todistusaineistosi tänne, jos olet olet kytännyt noin tarkkaan köyhiä eläkeläisiä.
        Olet ilmeisesti ollut ihan lentokentällä vakoilemassa lähtevät ja tulevat lennot ?
        Oletko ihan kaupasta kotiin seurannut mäyräkoiran kantajia ja tutkinut pankkitilit, että ihan varmasti on köyhä ?
        Kai olet heitellyt t u o h t u n e i t a ja halveksuvia katseita myös heidän päälleen ja
        sylkäissyt suustasi : K e h t a a t t e k i n !!!

        Mikä idea on suorastaan vainota ihmisiä ???


      • pelaajillarahaa

        Köyhällä voi olla varaa joka päivä ostarilla paukuttaa rahaa pelikoneisiin. Saako siihenkin toimeentulotukea ?


      • paristo

        Menkää tekin kaikki varakkaat kitupiikit kerran Espanjaan rahoillanne, niin ei tartte kadehtia köyhiä.

        Suomalaistahan ei häiritse se, mitä itseltä puuttuu, vaan se mitä naapurilla on ja mitä naapuri tekee !

        Etelässä voi olla halvempaa kuin Suomessa, keräsin yhtenä vuonna tölkkejä ja ostin rahalla satasen lomalennon Balkanille, jossa viikossa meni sama raha kuin täällä päivässä.
        On pelkkää säästöä olla mahdollisimman pitkä aika halvassa maassa.

        En ole ikinä anonut enkä saa mitään tukia.


    • pasuunat.soi.taas

      Diktaattori-kyttääjä: Kysy niiltä ihmisiltä ! Ristikuulustele !Iske kynnet niskaan !
      Soita poliisi paikalle, jos eivät vastaa !

      Mistä sinä kenenkin köyhyyden tiedät ? Eikä se kuulu sinulle yhtään.
      Diktaattorit on juuri tuollaisia. Niillä on pakkomielle hallita koko kansan kaikkia tekemisiä antamatta ihmisille ihmisoikeuksia ja ymmärtämättä että ihmisellä on itsemäärämisoikeus.

      Kyttääjät pilaa ilmapiirin joka paikassa
      Antakaa ihmisten elää rauhassa.

      Kun taas lähdet sinne ostarille, niin älä provosoi itseäsi raivoon jo etukäteen, kun näet köyhiä.
      Siinä on jotain sairasta nimittäin.

    • 3.....11

      Tässä maassa jokaisella on tarpeeksi varoja, joko itse hankkimia tai saatuja tai yhteiskunnalta tulleita, että saa tarpeeksi ravintoa, keskeiset lääkkeet ja katon päänsä päälle.

      • Valga

        Periaatteessa: Kyllä.
        Mutta ei ihan jokaisella.

        Silti on asunnottomia Suomessa ja Suomen ilmastossa.
        Silti on apua tarvitsevia, jotka eivät osaa hakea apua.

        Olen saanut tilaisuuden auttaa kahta itseäni iäkkäämpää ihmistä hakemaan tukea.
        Ihmisiä, jotka ovat olleet yksikseen jonkun verran pulassa, mutta eivät ole tienneet mahdollisuudesta sosiaaliturvaan.

        On paljon ihmisiä, jotka eivät saa tietoa mistään eivätkä hevin lähde kyselemään.
        Niin moni on tippunut yhteiskunnasta, joka toimii kohta kai vain diginä.

        Etäällä asuvat omaiset tuntuvat joskus luottavan liikaa että asiat on ok.

        Iäkkäitä yksinäisiä ei kai "kartoita" kukaan eikä mikään, miten he pärjäävät.

        Seurakunnasta oli tullut kutsu juomaan 80-vuotiskahvit.
        Nekin meni ohi, kun kukaan ei avustanut kutsuttua.

        On monia muitakin avun tarpeessa olevia ryhmiä.

        Yhteiskuntahan on sen tasoinen kuinka se huolehtii heikoimmistaan.

        Onko Suomi siis kaikille hyvinvointiyhteiskunta ?
        Ei.
        Mitä se kertoo niistä, jotka eivät välitä ?


      • sanose

        Mitä se kertoo ihmisistä, jotka luulevat, että jokaisella suomalaisella on perusasiat turvattu ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      375
      4397
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      282
      2463
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      140
      1759
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1534
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1453
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1295
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1196
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      39
      1132
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1050
    Aihe