Käänteinen asuntolaina

ikävalko

Eräs keino saada eläkkeellä enemmän käteivaroja on ottaa lainaa asuntoaan vastaan. 10 vuoden laina, korkeintaan 50 % asunnon arvosta,, mahdollistaa huolettoman elämisen, jos eläke on pienehkö.
Monet kaihtaa asunnon myymistä, vaikka pienempään muuttaminen palvelujen lähelle, olisi virkistävää. Suuri tavaramääräkin ympärillään on usein sekä rasittavaa, ja raskasta ylläpitää siisteyttä.
Vanhat omakotitalot on kaikkein hankalampia saada myydyksi, niihin kun ei pankitkaan anna juuri käänteistä, tai kotilainaa.

3

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nykyisin lainaa tyrkytetään joka tuutista!
      Minulla on rantatila,1952 rakennettu rintamiestalo,1949 rakenettu navetta ja rantasaunaa ja kahden hehtaarin tontti,enkä lainkaan luule,etten saisi kaupaksi.

Sisälle tulee vesi järvestä ja kaivosta,siis tiskipöydällä kaksi hanaa,toinen pumppu kellarissa,toinen Wc:ssä.
      Rantasauna,pesuhuoneessa lattialämmitys,uusitut ikkunat,lämpövuoraus tehty kuutisen vuotta sitten,siis päärakennukseen.
      Minulta on jo kysytty,koska myyt ja millä hinnalla,että minulla ei lainkaan ole tarvetta käänteiselle asuntolainalle?

Aloituksesi oli jotenkin kömpelö,mutta emme anna sen häiritä tulevaisuutamme?
      Eläminen velaksi,ei ole minun juttuni ja minulla on todella pieni eläke!
      Eivät ne suuret tulot,vaan pienet menot pitävät minut tasapainoitetussa elintasossa??

• selvennys

Ilmeisesti vastaaja käsitti lainan olevan lainan ottajan takaisinmaksettava.
        Se ei ole tarkoitus, vaan lainasumman korko tuottaa pankissa saman kuin kk. maksu. Näin ollen se on vain osa kiinteästä omaisuudesta muutettuna käyttövaroiksi.

• hsd

Aloitus oli oikein hyvä ja asiallinen, tuo uutta näkökulmaa talousasioihin, jos ei ole tiennyt käänteisestä asuntolainasta.
      Ongelma on todellakin nyt vain se, että omakotitalojen arvo on romahtanut, näin ollen lainaakaan ei paljon saa.
      Käänteinen asuntolaina ei ollenkaan tarkoita velaksi elämistä.
      Fiksu aloitus !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1184
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      850
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      613
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      542
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe