Toimeentulotuki: pankki ei anna tiliotetta

Qwerty__

Olen hakemassa toimeentulotukea ensimmäistä kertaa ja törmäsin ongelmaan hakiessani tiliotteita S-pankin tililtäni. Tili on ollut tyhjänä eikä tilillä ole ollut tapahtumia kahden viime kuun aikana. Pankki ei pyynnöstä huolimatta anna näiltä kuukausilta tiliotteita. Ainoana vaihtoehtona se antaa tulostaa nettipankista tilitapahtumat pdf:nä.

Luin kuitenkin ettei Kela hyväksy tilitapahtumia tiliotteen sijaan. Mikä on kelan ohjeistus tässä tilanteessa? Toivottavasti täältä löytyisi vastauksia..

5

1365

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HaaganMimmi87

Mene prismaan ja pyydä että tulostavat siellä sinulle tilitapahtumat ja lyövät niihin pankin leiman, silloin ne kelpaa kelalle.

Millä ihmeellä olet oikein elänyt jos tililläsi ei ole ollut useisiin kuukausiin mitään tapahtumia? Miksi vasta nyt tarvitset toimeentulotukea?

• toimetonko

Kela vaatii kaikkien tiliesi tiliotteet. Sinulla on ilmeisesti useampia tilejä eri pankeissa. Verottajalta saavat paljon tietoja tuloista/tileistä. Tiliotteet pöytään vaan. Jos ei ole muuta tiliä, S-tililtäsi voidaan vaatia tiliote useammalta kuukaudelta esim. 6 kk. Laita nyt vaikka pdf:nä menemään liitteenä tai käy Kelan toimistossa.

• 167-176

Se mikä tulee S-pankin verkkopankista tulostettuna on tiliote valmiiksi pdf-muodossa jonka voi laittaa sellaisenaan Kelalle, sen on Kela-raukalle kelvattava kun muuta ei saa. Kai siinä jotain vanhoja tapahtumia on, tulostaa niitä ja kun loppupäivämäärä on tulostuspäivää seuraava kuukauden viimeinen päivä niin siitä jo sokea reettakin näkee ettei tilitaphtumia ole ollut sen enepää mitä siinä näkyy.

• Kelan_kanssa_parjaa

Ainakin minulta Kela on aina hyväksynyt seuravaanlaiset S-pankin tilitiedot:
      http://kuvanjako.fi/7651z
      -tuosta kuvasta poistin yläosasta henkilötietoni jotka Kelaan ovat kyllä tiliotteen osana menneet.

Eli ihan kuvakaappauksina jpg:nä olen nuo Kelaan toimittanut jos on ollut tarpeen ylipäätään toimittaa.

• 167-176

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      277
      2885
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      47
      2280
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1987
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      113
      1717
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1365
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1179
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1161
    Aihe