Olen hakemassa toimeentulotukea ensimmäistä kertaa ja törmäsin ongelmaan hakiessani tiliotteita S-pankin tililtäni. Tili on ollut tyhjänä eikä tilillä ole ollut tapahtumia kahden viime kuun aikana. Pankki ei pyynnöstä huolimatta anna näiltä kuukausilta tiliotteita. Ainoana vaihtoehtona se antaa tulostaa nettipankista tilitapahtumat pdf:nä.
Luin kuitenkin ettei Kela hyväksy tilitapahtumia tiliotteen sijaan. Mikä on kelan ohjeistus tässä tilanteessa? Toivottavasti täältä löytyisi vastauksia..
Toimeentulotuki: pankki ei anna tiliotetta
5
1023
Vastaukset
- HaaganMimmi87
Mene prismaan ja pyydä että tulostavat siellä sinulle tilitapahtumat ja lyövät niihin pankin leiman, silloin ne kelpaa kelalle.
Millä ihmeellä olet oikein elänyt jos tililläsi ei ole ollut useisiin kuukausiin mitään tapahtumia? Miksi vasta nyt tarvitset toimeentulotukea? - toimetonko
Kela vaatii kaikkien tiliesi tiliotteet. Sinulla on ilmeisesti useampia tilejä eri pankeissa. Verottajalta saavat paljon tietoja tuloista/tileistä. Tiliotteet pöytään vaan. Jos ei ole muuta tiliä, S-tililtäsi voidaan vaatia tiliote useammalta kuukaudelta esim. 6 kk. Laita nyt vaikka pdf:nä menemään liitteenä tai käy Kelan toimistossa.
- 167-176
Se mikä tulee S-pankin verkkopankista tulostettuna on tiliote valmiiksi pdf-muodossa jonka voi laittaa sellaisenaan Kelalle, sen on Kela-raukalle kelvattava kun muuta ei saa. Kai siinä jotain vanhoja tapahtumia on, tulostaa niitä ja kun loppupäivämäärä on tulostuspäivää seuraava kuukauden viimeinen päivä niin siitä jo sokea reettakin näkee ettei tilitaphtumia ole ollut sen enepää mitä siinä näkyy.
- Kelan_kanssa_parjaa
Ainakin minulta Kela on aina hyväksynyt seuravaanlaiset S-pankin tilitiedot:
http://kuvanjako.fi/7651z
-tuosta kuvasta poistin yläosasta henkilötietoni jotka Kelaan ovat kyllä tiliotteen osana menneet.
Eli ihan kuvakaappauksina jpg:nä olen nuo Kelaan toimittanut jos on ollut tarpeen ylipäätään toimittaa. - 167-176
Kelan viestien lähettämisen käyttö-öhje
http://www.kela.fi/documents/10180/2065374/Viestien lähettäminen/4029fa85-71b1-4371-98fd-d33cf8b59d03#
Sallittuja liitteiden tiedostomuotoja ovat seuraavat:
.pdf, .png, .jpg, .jpeg ja .tiff
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450