Torstaina 5.4.2018

Saatuani kirjoitettua ja oikoluettua aamusivuni loppuun huomasin foorumille tulleen "Lääkäri2:lta" vähättelevän viestin, johon ryhdyin vastaamaan päästen aamulla vasta sen jälkeen nukkumaan pipo päässäni ja Kallion kirkosta saamani rukousliina kipeän poskeni alla tyynyä vasten.

Iltapäivällä heräsin oikea sierain tukossa taas, kinesioteippi oikeassa ranteessani ja vasen lonkka kipeänä ajattelemaan kaikkea, josta kirjoitin pari sanaa aamusivuihini, huomaten perään "Lääkäri2:n" uudet, inhottavat tuotokset, joihin ryhdyin vastaamaan.

Illalla lähdin ulos. Ilma oli aika kostea ja vaikka mittari oli näyttänyt neljää astetta plussan puolella, oikea otsaontelo kalvoi hiusrajasta niin, että jouduin asettelemaan pipoa paremmin otsan kohdalta, jossa se oli nelin kerroin.

Kulkiessani katua pitkin näin bussipysäkillä ihmisiä, joilla ei ollut enää lakkia päässään. Mutta minullapa oli pipo, jota jouduin pitämään visusti kipeää otsaani vasten kävellessäni toisten ohi kärsien ja katkerana kaikesta.

Elämäni oli ollut hirveää kärsimystä jo vuosikausien ajan huonon kohtelun ja hoitovirheiden seurauksena.

Lausuin tihkusateessa yksin ääneen: Te saatanan kusipäät pääsette kuin koira veräjästä kaikesta. Te saatanan kusipäät pääsette kuin koira veräjästä kaikesta...

Ajattelin kaikkea sitä vääryyttä, mitä olin joutunut kokemaan ja aloin itkeä kävellessäni niin, että tarvitsin nenäliinaa. Toinen oli toisessa taskussa ja toinen taskussa, molemmat käytettyjä, tarvittuani nenäliinoja koko tämän ajan alkuvuodesta 2010 lähtien, jona minulla ei ole muka ollut kroonista poskiontelontulehdusta vähättelijöiden mukaan, jotka eivät ole joutuneet tästä helvetistä kärsimään.

Kävellessäni takaisin kotiin päin ajattelin, kuinka kaikki ostamani nenäliinatkin ovat koko ajan näkyneet korttiostoksissani ja aloin hokea ääneen: Haistakaa paska, lääkärit. Haistakaa paska, kaikki ihmisten rääkkääjät. Haistakaa paska, lääkärit. Haistakaa paska, kaikki ihmisten rääkkääjät... Haistakaa paska!

51

1873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kahdeksan vuoden helvetistäni korjattu virhe edellä:

      "Ajattelin kaikkea sitä vääryyttä, mitä olin joutunut kokemaan ja aloin itkeä kävellessäni niin, että tarvitsin nenäliinaa. Toinen oli toisessa taskussa ja toinen toisessa, molemmat käytettyjä, tarvittuani nenäliinoja koko tämän ajan alkuvuodesta 2010 lähtien, jona minulla ei ole muka ollut kroonista poskiontelontulehdusta vähättelijöiden mukaan, jotka eivät ole joutuneet tästä helvetistä kärsimään."

      • Torstaina 5.4.2018

        Saatuani kirjoitettua ja oikoluettua aamusivuni loppuun huomasin foorumille tulleen "Lääkäri2:lta" vähättelevän viestin, johon ryhdyin vastaamaan päästen aamulla vasta sen jälkeen nukkumaan pipo päässäni ja Kallion kirkosta saamani rukousliina kipeän poskeni alla tyynyä vasten.

        Iltapäivällä heräsin oikea sierain tukossa taas, kinesioteippi oikeassa ranteessani ja vasen lonkka kipeänä ajattelemaan kaikkea, josta kirjoitin pari sanaa aamusivuihini, huomaten perään "Lääkäri2:n" uudet, inhottavat tuotokset, joihin ryhdyin vastaamaan.

        Illalla lähdin ulos. Ilma oli aika kostea ja vaikka mittari oli näyttänyt neljää astetta plussan puolella, oikea otsaontelo kalvoi hiusrajasta niin, että jouduin asettelemaan pipoa paremmin otsan kohdalta, jossa se oli nelin kerroin.

        Kulkiessani katua pitkin näin bussipysäkillä ihmisiä, joilla ei ollut enää lakkia päässään. Mutta minullapa oli pipo, jota jouduin pitämään visusti kipeää otsaani vasten kävellessäni toisten ohi kärsien ja katkerana kaikesta.

        Elämäni oli ollut hirveää kärsimystä jo vuosikausien ajan huonon kohtelun ja hoitovirheiden seurauksena.

        Lausuin tihkusateessa yksin ääneen: Te saatanan kusipäät pääsette kuin koira veräjästä kaikesta. Te saatanan kusipäät pääsette kuin koira veräjästä kaikesta...

        Ajattelin kaikkea sitä vääryyttä, mitä olin joutunut kokemaan ja aloin itkeä kävellessäni niin, että tarvitsin nenäliinaa. Toinen oli toisessa taskussa ja toinen toisessa, molemmat käytettyjä, tarvittuani nenäliinoja koko tämän ajan alkuvuodesta 2010 lähtien, jona minulla ei ole muka ollut kroonista poskiontelontulehdusta vähättelijöiden mukaan, jotka eivät ole joutuneet tästä helvetistä kärsimään.

        Kävellessäni takaisin kotiin päin ajattelin, kuinka kaikki ostamani nenäliinatkin ovat koko ajan näkyneet korttiostoksissani ja aloin hokea ääneen: Haistakaa paska, lääkärit. Haistakaa paska, kaikki ihmisten rääkkääjät. Haistakaa paska, lääkärit. Haistakaa paska, kaikki ihmisten rääkkääjät... Haistakaa paska!



        Klo 3.42, 6.4.2018:

        Silmät vähän vielä kirvelevät, mutta olen saanut kirjoitettua itseni kuntoon. Henkisesti.

        Fysiikan kanssa on vähän toinen juttu, kun on reissussa rähjääntynyt. Homeasunnossa; ja kun tuli tehtyä huonokuntoisena, kortisonia homeastmaan imppaavana vielä niitä hometestejäkin, joita ympäristötarkastajat eivät suostuneet tekemään. Sairastuin jo heti ensimmäisestä testistä vuodenvaihteen 2009/2010 jälkeen, jolloin tämä poskiontelohelvetti pahaenteisesti alkoi.

        Vuodet ovat vierineet ja eloisa kohta siirtynyt poskiontelossa yhä ylöspäin otsaan ja lopulta nuppiin vuoden 2015 paikkeilla. Varsinkin ruoan jälkeen on sykkinyt ensin poskiontelo, sitten myös otsaontelo ja nupissa keskellä päälakea ja viime aikoina muuallakin.

        Illalla saamieni oksettavien viestien jälkeen, kun olin lähdössä ulos ja laitoin tukkani poninhännälle, huomasin taas, kuinka hiukset laskostuivat keskellä päälakea koholla olevan kohdan ympäriltä niin, ettei sitä voinut olla enää huomaamatta. Tukan ollessa puhtaimmillaan kohta peittyy vielä, mutta heti kun tukka on vähänkin likaisempi, sama näky on silmien edessä aina. Kutsuin poikaanikin katsomaan, sanoessaan näkevänsä sen jo päällekin päin. Tunnusteltuani päätäni kuumottava kohouma löytyi myös vasemmalta sivulta ja takaraivonkin puolelta.

        Jotenkin sen voisi vielä ymmärtää, että päässä on kipeitä kohtia, mutta ei sitä, että ne alkavat sykkiä syömisen jälkeen ja ovat kuumottavia ja koholla. Olen saanut elää lähes 50 vuotta niin, etten ole kärsinyt mistään tämmöisestä kuin sen jälkeen nämä kauheat, viimeiset kahdeksan vuotta.


      • sanasinko kirjoitti:

        Torstaina 5.4.2018

        Saatuani kirjoitettua ja oikoluettua aamusivuni loppuun huomasin foorumille tulleen "Lääkäri2:lta" vähättelevän viestin, johon ryhdyin vastaamaan päästen aamulla vasta sen jälkeen nukkumaan pipo päässäni ja Kallion kirkosta saamani rukousliina kipeän poskeni alla tyynyä vasten.

        Iltapäivällä heräsin oikea sierain tukossa taas, kinesioteippi oikeassa ranteessani ja vasen lonkka kipeänä ajattelemaan kaikkea, josta kirjoitin pari sanaa aamusivuihini, huomaten perään "Lääkäri2:n" uudet, inhottavat tuotokset, joihin ryhdyin vastaamaan.

        Illalla lähdin ulos. Ilma oli aika kostea ja vaikka mittari oli näyttänyt neljää astetta plussan puolella, oikea otsaontelo kalvoi hiusrajasta niin, että jouduin asettelemaan pipoa paremmin otsan kohdalta, jossa se oli nelin kerroin.

        Kulkiessani katua pitkin näin bussipysäkillä ihmisiä, joilla ei ollut enää lakkia päässään. Mutta minullapa oli pipo, jota jouduin pitämään visusti kipeää otsaani vasten kävellessäni toisten ohi kärsien ja katkerana kaikesta.

        Elämäni oli ollut hirveää kärsimystä jo vuosikausien ajan huonon kohtelun ja hoitovirheiden seurauksena.

        Lausuin tihkusateessa yksin ääneen: Te saatanan kusipäät pääsette kuin koira veräjästä kaikesta. Te saatanan kusipäät pääsette kuin koira veräjästä kaikesta...

        Ajattelin kaikkea sitä vääryyttä, mitä olin joutunut kokemaan ja aloin itkeä kävellessäni niin, että tarvitsin nenäliinaa. Toinen oli toisessa taskussa ja toinen toisessa, molemmat käytettyjä, tarvittuani nenäliinoja koko tämän ajan alkuvuodesta 2010 lähtien, jona minulla ei ole muka ollut kroonista poskiontelontulehdusta vähättelijöiden mukaan, jotka eivät ole joutuneet tästä helvetistä kärsimään.

        Kävellessäni takaisin kotiin päin ajattelin, kuinka kaikki ostamani nenäliinatkin ovat koko ajan näkyneet korttiostoksissani ja aloin hokea ääneen: Haistakaa paska, lääkärit. Haistakaa paska, kaikki ihmisten rääkkääjät. Haistakaa paska, lääkärit. Haistakaa paska, kaikki ihmisten rääkkääjät... Haistakaa paska!



        Klo 3.42, 6.4.2018:

        Silmät vähän vielä kirvelevät, mutta olen saanut kirjoitettua itseni kuntoon. Henkisesti.

        Fysiikan kanssa on vähän toinen juttu, kun on reissussa rähjääntynyt. Homeasunnossa; ja kun tuli tehtyä huonokuntoisena, kortisonia homeastmaan imppaavana vielä niitä hometestejäkin, joita ympäristötarkastajat eivät suostuneet tekemään. Sairastuin jo heti ensimmäisestä testistä vuodenvaihteen 2009/2010 jälkeen, jolloin tämä poskiontelohelvetti pahaenteisesti alkoi.

        Vuodet ovat vierineet ja eloisa kohta siirtynyt poskiontelossa yhä ylöspäin otsaan ja lopulta nuppiin vuoden 2015 paikkeilla. Varsinkin ruoan jälkeen on sykkinyt ensin poskiontelo, sitten myös otsaontelo ja nupissa keskellä päälakea ja viime aikoina muuallakin.

        Illalla saamieni oksettavien viestien jälkeen, kun olin lähdössä ulos ja laitoin tukkani poninhännälle, huomasin taas, kuinka hiukset laskostuivat keskellä päälakea koholla olevan kohdan ympäriltä niin, ettei sitä voinut olla enää huomaamatta. Tukan ollessa puhtaimmillaan kohta peittyy vielä, mutta heti kun tukka on vähänkin likaisempi, sama näky on silmien edessä aina. Kutsuin poikaanikin katsomaan, sanoessaan näkevänsä sen jo päällekin päin. Tunnusteltuani päätäni kuumottava kohouma löytyi myös vasemmalta sivulta ja takaraivonkin puolelta.

        Jotenkin sen voisi vielä ymmärtää, että päässä on kipeitä kohtia, mutta ei sitä, että ne alkavat sykkiä syömisen jälkeen ja ovat kuumottavia ja koholla. Olen saanut elää lähes 50 vuotta niin, etten ole kärsinyt mistään tämmöisestä kuin sen jälkeen nämä kauheat, viimeiset kahdeksan vuotta.

        Uusi päivä. Herään oikea sierain tukossa taas ajattelemaan kaikkea. Päälaen eloisa kohta väreilee ja muistuttaa olemassaolostaan tutussa kohtaa ja vähän muuallakin alkaen kirvelläkin.

        Hengitysteihin on mennyt jälleen nukkuessa limaa, jota yritän yskiä pois. Otan esiin aamusivumappini ja tarkistan kirjoittaneeni sitaatit oikein. Uusia riviä sairaspäiväkirjaan, kuvausta päälaen eloisasta ja kirvelevästä kohdasta, jonka ympärillä hiuksetkin jo laskostuvat.

        Kirjoittaessani alan vähän täristä ja sitten vähän enemmänkin.

        Pari palaa suklaata kahvin kanssa loihtii lisää oireita; vasen poskiontelo turpoaa jälleen, tulen huonovointiseksi ja kivuliaita hermopistoja on ympäriinsä.

        Juuri nyt, kello 15.20, vaivaa vasenkin puoli päästä ja minua pistelee ja sattuu, ja olen huonovointinen. Juon vettä, jos se auttaisi.

        Otsaontelo kalvaa ja sattuu kauttaaltaan ja voin fyysisesti pahoin.

        Mihin jäinkään?

        On jatkettava vaan taistelua siitä, mihin on jäänyt, niin kauan kuin pystyy.

        Elämänkoulu on sairaalle julmaa voimien ollessa vähissä.

        Pidettävä taukoa täälläkin otettuaan enemmän kuin on antanut.


      • sanasinko kirjoitti:

        Uusi päivä. Herään oikea sierain tukossa taas ajattelemaan kaikkea. Päälaen eloisa kohta väreilee ja muistuttaa olemassaolostaan tutussa kohtaa ja vähän muuallakin alkaen kirvelläkin.

        Hengitysteihin on mennyt jälleen nukkuessa limaa, jota yritän yskiä pois. Otan esiin aamusivumappini ja tarkistan kirjoittaneeni sitaatit oikein. Uusia riviä sairaspäiväkirjaan, kuvausta päälaen eloisasta ja kirvelevästä kohdasta, jonka ympärillä hiuksetkin jo laskostuvat.

        Kirjoittaessani alan vähän täristä ja sitten vähän enemmänkin.

        Pari palaa suklaata kahvin kanssa loihtii lisää oireita; vasen poskiontelo turpoaa jälleen, tulen huonovointiseksi ja kivuliaita hermopistoja on ympäriinsä.

        Juuri nyt, kello 15.20, vaivaa vasenkin puoli päästä ja minua pistelee ja sattuu, ja olen huonovointinen. Juon vettä, jos se auttaisi.

        Otsaontelo kalvaa ja sattuu kauttaaltaan ja voin fyysisesti pahoin.

        Mihin jäinkään?

        On jatkettava vaan taistelua siitä, mihin on jäänyt, niin kauan kuin pystyy.

        Elämänkoulu on sairaalle julmaa voimien ollessa vähissä.

        Pidettävä taukoa täälläkin otettuaan enemmän kuin on antanut.

        Jk. Tauko tarkoittaa sitä, etten käy katsomassa viestejäkään foorumilla. Sähköpostia voi lähettää, jos on jotain asiaa.

        Aloiteltuani juuri kesän kynnyksellä uuden villamyssyn neulomista aamu tuli vastaan ja nostettuani kankeat jalkani ylös jumpatakseni niitä ilmaan polkien, oikea otsaontelo alkoi pakottaa niin, että yritin lievittää kipua hieromalla otsaa sormillani. Kipeästä kohdasta ihon pintakin aristi/aristaa luuhun saakka, joka on niin tulehtunut, paksuuntunut ja koholla, että eron huomaa selvästi verrattuna vasempaan puoleen, jossa luu ei ole samalla tapaa turvonnut.


      • sanasinko kirjoitti:

        Jk. Tauko tarkoittaa sitä, etten käy katsomassa viestejäkään foorumilla. Sähköpostia voi lähettää, jos on jotain asiaa.

        Aloiteltuani juuri kesän kynnyksellä uuden villamyssyn neulomista aamu tuli vastaan ja nostettuani kankeat jalkani ylös jumpatakseni niitä ilmaan polkien, oikea otsaontelo alkoi pakottaa niin, että yritin lievittää kipua hieromalla otsaa sormillani. Kipeästä kohdasta ihon pintakin aristi/aristaa luuhun saakka, joka on niin tulehtunut, paksuuntunut ja koholla, että eron huomaa selvästi verrattuna vasempaan puoleen, jossa luu ei ole samalla tapaa turvonnut.

        "Aloiteltuani juuri kesän kynnyksellä uuden villamyssyn neulomista aamu tuli vastaan ja nostettuani kankeat jalkani ylös jumpatakseni niitä ilmaan polkien, oikea otsaontelo alkoi pakottaa niin, että yritin lievittää kipua hieromalla otsaa sormillani. Kipeästä kohdasta ihon pintakin aristi/aristaa luuhun saakka, joka on niin tulehtunut, paksuuntunut ja koholla, että eron huomaa selvästi verrattuna vasempaan puoleen, jossa luu ei ole samalla tapaa turvonnut."

        - Mitä näitä toistelemaan, samoja asioita aina uudestaan. Villamyssykin valmistui, ja vaikka kaksi uuttakin on jo tekeillä, huomasin tarvetta vielä kolmannelle, kun Suomessa ei ole kerran muuta hoitoa tarjolla krooniseen poskiontelontulehdukseen, sieni-infektioon ja borrelioosiinkaan. Nivelet kipeinä olen neulonut ja käyttänyt neulekonetta raskaimpiin osuuksiin varustautuessani ihanaan kesään nauttimaan kivuista ja säryistä lampaiden oltua/ollessa suurempana apuna kuin sairausten päältä kävelevät sadistiset ja kylmäkiskoiset lääkärit. Kipulääkkeitä yrittävät tuputtaa vaan parantavan hoidon sijaan, jota ei heru. Ihan niin kuin parikymppisenä potiessani hengenvaarallista umpilisäkkeen tulehdusta syötettiin vaan Clotamia ja Litalginia muka "sappikiviin" ja "maksatulehdukseen" selvitessäni kuin ihmeen kaupalla siitä puoskaroinnista hengissä. Saatuani hirveän kipukohtauksen juuri lääkärin vastaanotolla, jossa hoitajakin oli mukana, molempien ollessa naisia, nämä sanoivat vaan: "Ei tämä ole mikään ensiapuasema", vaikken pystynyt seisomaan tai istumaan ja luulin kuolevani siihen heidän keskelleen. Opin kerta slaagista jo silloin nuorena, ettei lääkäreihin pidä luottaa. Sen kolmisen viikon aikana minut laitettiin keskellä yötä kotiinkin, vaikka vatsani oli niin kipeä, etten pystynyt enää kunnolla kävelemäänkään. Kuka tahansa olisi voinut hyökätä kimppuuni - ja vielä vuosikymmentenkin jälkeen korvissani soivat yhä edelleen lääkärin sanat vakuutellessaan minua, ettei se ole umpilisäkkeen tulehdusta, että "olisit jo aikoja sitten ollut hautausmaalla vastapäätä", Hietaniemessä siis.

        Lääkäreiden tuputtaessa yhä edelleen vain kipulääkkeitä, vaikka eivät ole vaivautuneet tutkimaan minua huolellisesti, tunnustelemaan edes päätäni, jossa on omituinen kohouma keskellä päälakeakin, lykännen kipupolinkin aikaa minulle sopivammaksi.

        Kun täälläkin näitä ihmisten halveksujia ja ilkkujia on riittänyt, poistin koko foorumin pikavalinnasta. Heillähän noita salaisia netin kuppikuntia riittää, joissa voivat riiviä ja raadella potilaitaan niin paljon kuin sielu sietää mielin määrin näiden selän takana, oikein isommallakin porukalla ja copypeistata ja revitellä "luulosairaittensa" tekstejä ja potilastietoja ennen kuin noutaja itse kullekin tulee ja pääsee hautaan mätänemään.

        Ei tässä voi muuta kuin jatkaa omia harjoituksiaan, miten jaksaa, taitaa ja voimia riittää. Viimeistellessäni aamusivuani kynäkin veteli viimeisiään loppurukouksen aikana joutuessani aloittamaan jo uuden, jolla kirjoittaa sadan liuskan pintaan taas.

        Otsaontelo kaiveli pitkin päivää taas oikealta puolelta, mutten jaksanut ottaa kuin höyryhengitystä vaan. Päälaki kirvelee.

        Viestejä lukematta s'oon moro varmuuskopioituani kaiken.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Aloiteltuani juuri kesän kynnyksellä uuden villamyssyn neulomista aamu tuli vastaan ja nostettuani kankeat jalkani ylös jumpatakseni niitä ilmaan polkien, oikea otsaontelo alkoi pakottaa niin, että yritin lievittää kipua hieromalla otsaa sormillani. Kipeästä kohdasta ihon pintakin aristi/aristaa luuhun saakka, joka on niin tulehtunut, paksuuntunut ja koholla, että eron huomaa selvästi verrattuna vasempaan puoleen, jossa luu ei ole samalla tapaa turvonnut."

        - Mitä näitä toistelemaan, samoja asioita aina uudestaan. Villamyssykin valmistui, ja vaikka kaksi uuttakin on jo tekeillä, huomasin tarvetta vielä kolmannelle, kun Suomessa ei ole kerran muuta hoitoa tarjolla krooniseen poskiontelontulehdukseen, sieni-infektioon ja borrelioosiinkaan. Nivelet kipeinä olen neulonut ja käyttänyt neulekonetta raskaimpiin osuuksiin varustautuessani ihanaan kesään nauttimaan kivuista ja säryistä lampaiden oltua/ollessa suurempana apuna kuin sairausten päältä kävelevät sadistiset ja kylmäkiskoiset lääkärit. Kipulääkkeitä yrittävät tuputtaa vaan parantavan hoidon sijaan, jota ei heru. Ihan niin kuin parikymppisenä potiessani hengenvaarallista umpilisäkkeen tulehdusta syötettiin vaan Clotamia ja Litalginia muka "sappikiviin" ja "maksatulehdukseen" selvitessäni kuin ihmeen kaupalla siitä puoskaroinnista hengissä. Saatuani hirveän kipukohtauksen juuri lääkärin vastaanotolla, jossa hoitajakin oli mukana, molempien ollessa naisia, nämä sanoivat vaan: "Ei tämä ole mikään ensiapuasema", vaikken pystynyt seisomaan tai istumaan ja luulin kuolevani siihen heidän keskelleen. Opin kerta slaagista jo silloin nuorena, ettei lääkäreihin pidä luottaa. Sen kolmisen viikon aikana minut laitettiin keskellä yötä kotiinkin, vaikka vatsani oli niin kipeä, etten pystynyt enää kunnolla kävelemäänkään. Kuka tahansa olisi voinut hyökätä kimppuuni - ja vielä vuosikymmentenkin jälkeen korvissani soivat yhä edelleen lääkärin sanat vakuutellessaan minua, ettei se ole umpilisäkkeen tulehdusta, että "olisit jo aikoja sitten ollut hautausmaalla vastapäätä", Hietaniemessä siis.

        Lääkäreiden tuputtaessa yhä edelleen vain kipulääkkeitä, vaikka eivät ole vaivautuneet tutkimaan minua huolellisesti, tunnustelemaan edes päätäni, jossa on omituinen kohouma keskellä päälakeakin, lykännen kipupolinkin aikaa minulle sopivammaksi.

        Kun täälläkin näitä ihmisten halveksujia ja ilkkujia on riittänyt, poistin koko foorumin pikavalinnasta. Heillähän noita salaisia netin kuppikuntia riittää, joissa voivat riiviä ja raadella potilaitaan niin paljon kuin sielu sietää mielin määrin näiden selän takana, oikein isommallakin porukalla ja copypeistata ja revitellä "luulosairaittensa" tekstejä ja potilastietoja ennen kuin noutaja itse kullekin tulee ja pääsee hautaan mätänemään.

        Ei tässä voi muuta kuin jatkaa omia harjoituksiaan, miten jaksaa, taitaa ja voimia riittää. Viimeistellessäni aamusivuani kynäkin veteli viimeisiään loppurukouksen aikana joutuessani aloittamaan jo uuden, jolla kirjoittaa sadan liuskan pintaan taas.

        Otsaontelo kaiveli pitkin päivää taas oikealta puolelta, mutten jaksanut ottaa kuin höyryhengitystä vaan. Päälaki kirvelee.

        Viestejä lukematta s'oon moro varmuuskopioituani kaiken.

        11.4.2018:

        Muistini kanssa on ollut ongelmaa tulehduksen jyllätessä päästä varpaisiin ja tuhotessa aivojani haittaamatta toki lääkäreitä yhtään ihmisten nöyrinä auttajina. Kieroja käärmeitä kaikki niin kuin merkkinsä kertoo. Julkisia viranhaltijoita, jotka höykyttävät netissä nimettömästi uhrejaan, joita raatelevat vielä omilla salaisilla foorumeillaan.

        Niin paljon ovat välittäneet minunkin kärsimyksestäni, että ovat joukolla rientäneet osoittamaan havaintoni vääräksi, vaikka kerron vaan siitä elämästä, jota joudun elämään helvetissä nimeltä Suomi. Puolilta öin viime yönä kävelylenkillä jouduin otsan nakertamisen takia vetämään koko ajan pipoa alaspäin varsinkin oikean puolen jäytäessä ja kaivellessa koko ajan.

        Pistinpä pikkaisen sitten palautetta eteenpäin:

        "Otsaonteloni jäytää ja nakertaa oikealta puolelta niin saatanasti.

        Siellä jäytää lima, joka ei pääse valumaan alas normaalisti. Tiehye on liian ahdas ja se pitäisi laajentaa."

        Näkisipä vaan, jos tehtäisiin niin kuin pyydetään. Vähän sama kuin Suomessa vingutaan lisää lapsia, mutta jätetään synnytyskoneet kärsimään koko loppuelämänsä vaurioista viitsimättä leikata heitä edes kuntoon sovinistisikojen säilyttäessä samaan aikaan terveytensä, rahansa ja vapautensa.

        Kirjoitin edellä:

        "Mitä näitä toistelemaan, samoja asioita aina uudestaan. Villamyssykin valmistui, ja vaikka kaksi uuttakin on jo tekeillä, huomasin tarvetta vielä kolmannelle, kun Suomessa ei ole kerran muuta hoitoa tarjolla krooniseen poskiontelontulehdukseen, sieni-infektioon ja borrelioosiinkaan."

        - Nyt on kolme myssyä tekeillä, tulehtuneen otsan kohdalta mahdollisimman tiiviinä neuloksena ja kaksinkertaisena, ettei kylmä kesätuuli pääsisi lisää kipua ja särkyä aiheuttamaan joutuessani elämään vähän toisenlaista elämää kuin ihmiset normaalisti.

        Lisäksi luomalla silmukat puikoille ja siirtämällä työn neulekoneelle neuloin merinovillasta neuletta, josta ompelin kaksi tuplapipoa. Pipoja on tulossa lisääkin merinovillasta, jos se auttaisi särkyyn paremmin kuin tekokuituiset myssyt.

        Sjögrenin syndroomaan liittyen kävin vihdoin viimein verikokeessa huonosti nukutun yön jälkeen, kun otsa särki siihen malliin, että oli yritettävä saada limaa juoksevammaksi Xlearin avulla, joka tehosi pikku hiljaa niin, että heräsin jo ennen herätyskellon soittoa kakomaan limaa otsaontelosta alas.

        Mikä tahansa muu tässä käykin kuin se todennäköisin vaihtoehto. Suomettuneeseen tyyliin poliotalvena 1984-85 Suomessa ei voinut sairastaa poliota luulotaudin vaivatessa vaan, vaikka tauti iski niin, etteivät lihakset enää totelleet ja elohiiristä jäi loppuelämän riesa aivojen takakuopan väljyyden kera, jota juuri polio aiheuttaa. Altistumisesta homeasunnossa ei astman lisäksi voi seurata mitään muuta ongelmaa, tartuntaa dimorfisista sienistäkään, vaikka homelukaaleissa juuri niistä ja ameboistakin on runsasta tarjontaa. Punkkien puremista ei voi seurata mitään pysyvää ongelmaa, vaikka spirokeettojen lisäksi oheisinfektiot pääsevät jylläämään ihmisten puolustuskyvystä riippuen heikompien jäädessä alakynteen. Surkeiden potilaiden sijaan meillä on huippuhyvät lääkärit, jotka elävät sairailta kynimillään rahoilla mukavaa jetset-elämää näkemättä missään mitään ongelmaa.

        Verikokeen ottamisen jälkeen pysähdyin tuijottamaan viereistä kirjastoa muistaen, miten sekin ilo ja kirjastokäynnit olivat homeasuntoon muuttamisen jälkeen loppuneet. Se oli juuri, kun olin lukenut kaikki Virginia Woolfin suomennetut kirjat ja ajattelin siirtyä seuraavaksi tutkimaan hänen englanninkielisiä päiväkirjojaan, joiden lukeminen jäi. Se oli Hesassa silloin ja nyt oltiin Tampereella, jossa kaikki muut palvelut pelaa, paitsi lääkäripalvelut, jotka ovat samaa paskaa kuin Helsingissä valheellisista mainoksista huolimatta. Niin kuin ennenkin liian sairaana olin lykkäämässä kirjastokäyntiä aikaan parempaan, jota tätä menoa ei tulisi ikinä, päättäessäni kuitenkin kurkata paikkaa ohi mennessäni. Ilma uutukaisessa kirjastossa oli ainakin parasta, mitä ikinä olin hengittänyt ja oli niin siistiä ja puhdasta. Vaan entä kirjat? Minua kiinnosti se, mihin olin ennen homeasuntoa jäänyt. Kävelin kohti aakkosten loppuosaa pettyneenä siitä, ettei mitään näyttänyt olevan. Pieni sivukirjasto vaan, jossa huono valikoima? Onneksi olin väärässä ja seuraavasta hyllystä löytyi etsimiäni kirjoja, joita aloin selata. Oliko totta, että tänä aikana on käännetty kaksi uuttakin kirjaa, ihmettelin. Olisin halunnut lukea ne heti, mutta pakotin jättämään hyllyyn kirjan takia, joka oli kotona yhä edelleen kesken. "Have you put on your armor today", oli jäänyt vähän yli puoleen väliin Adlibriksestä, josta olin viime aikoina tilannut pelkkiä lankoja vaan niiden täyttäessä elämäni nykyään. Eihän minulla ollut enää kirjastokorttiakaan enkä viitsinyt sitä vielä hakeakaan, joten lähdin kirjastosta ja koko kauppakeskuksesta pois.

        - Jatkuu...


      • sanasinko kirjoitti:

        11.4.2018:

        Muistini kanssa on ollut ongelmaa tulehduksen jyllätessä päästä varpaisiin ja tuhotessa aivojani haittaamatta toki lääkäreitä yhtään ihmisten nöyrinä auttajina. Kieroja käärmeitä kaikki niin kuin merkkinsä kertoo. Julkisia viranhaltijoita, jotka höykyttävät netissä nimettömästi uhrejaan, joita raatelevat vielä omilla salaisilla foorumeillaan.

        Niin paljon ovat välittäneet minunkin kärsimyksestäni, että ovat joukolla rientäneet osoittamaan havaintoni vääräksi, vaikka kerron vaan siitä elämästä, jota joudun elämään helvetissä nimeltä Suomi. Puolilta öin viime yönä kävelylenkillä jouduin otsan nakertamisen takia vetämään koko ajan pipoa alaspäin varsinkin oikean puolen jäytäessä ja kaivellessa koko ajan.

        Pistinpä pikkaisen sitten palautetta eteenpäin:

        "Otsaonteloni jäytää ja nakertaa oikealta puolelta niin saatanasti.

        Siellä jäytää lima, joka ei pääse valumaan alas normaalisti. Tiehye on liian ahdas ja se pitäisi laajentaa."

        Näkisipä vaan, jos tehtäisiin niin kuin pyydetään. Vähän sama kuin Suomessa vingutaan lisää lapsia, mutta jätetään synnytyskoneet kärsimään koko loppuelämänsä vaurioista viitsimättä leikata heitä edes kuntoon sovinistisikojen säilyttäessä samaan aikaan terveytensä, rahansa ja vapautensa.

        Kirjoitin edellä:

        "Mitä näitä toistelemaan, samoja asioita aina uudestaan. Villamyssykin valmistui, ja vaikka kaksi uuttakin on jo tekeillä, huomasin tarvetta vielä kolmannelle, kun Suomessa ei ole kerran muuta hoitoa tarjolla krooniseen poskiontelontulehdukseen, sieni-infektioon ja borrelioosiinkaan."

        - Nyt on kolme myssyä tekeillä, tulehtuneen otsan kohdalta mahdollisimman tiiviinä neuloksena ja kaksinkertaisena, ettei kylmä kesätuuli pääsisi lisää kipua ja särkyä aiheuttamaan joutuessani elämään vähän toisenlaista elämää kuin ihmiset normaalisti.

        Lisäksi luomalla silmukat puikoille ja siirtämällä työn neulekoneelle neuloin merinovillasta neuletta, josta ompelin kaksi tuplapipoa. Pipoja on tulossa lisääkin merinovillasta, jos se auttaisi särkyyn paremmin kuin tekokuituiset myssyt.

        Sjögrenin syndroomaan liittyen kävin vihdoin viimein verikokeessa huonosti nukutun yön jälkeen, kun otsa särki siihen malliin, että oli yritettävä saada limaa juoksevammaksi Xlearin avulla, joka tehosi pikku hiljaa niin, että heräsin jo ennen herätyskellon soittoa kakomaan limaa otsaontelosta alas.

        Mikä tahansa muu tässä käykin kuin se todennäköisin vaihtoehto. Suomettuneeseen tyyliin poliotalvena 1984-85 Suomessa ei voinut sairastaa poliota luulotaudin vaivatessa vaan, vaikka tauti iski niin, etteivät lihakset enää totelleet ja elohiiristä jäi loppuelämän riesa aivojen takakuopan väljyyden kera, jota juuri polio aiheuttaa. Altistumisesta homeasunnossa ei astman lisäksi voi seurata mitään muuta ongelmaa, tartuntaa dimorfisista sienistäkään, vaikka homelukaaleissa juuri niistä ja ameboistakin on runsasta tarjontaa. Punkkien puremista ei voi seurata mitään pysyvää ongelmaa, vaikka spirokeettojen lisäksi oheisinfektiot pääsevät jylläämään ihmisten puolustuskyvystä riippuen heikompien jäädessä alakynteen. Surkeiden potilaiden sijaan meillä on huippuhyvät lääkärit, jotka elävät sairailta kynimillään rahoilla mukavaa jetset-elämää näkemättä missään mitään ongelmaa.

        Verikokeen ottamisen jälkeen pysähdyin tuijottamaan viereistä kirjastoa muistaen, miten sekin ilo ja kirjastokäynnit olivat homeasuntoon muuttamisen jälkeen loppuneet. Se oli juuri, kun olin lukenut kaikki Virginia Woolfin suomennetut kirjat ja ajattelin siirtyä seuraavaksi tutkimaan hänen englanninkielisiä päiväkirjojaan, joiden lukeminen jäi. Se oli Hesassa silloin ja nyt oltiin Tampereella, jossa kaikki muut palvelut pelaa, paitsi lääkäripalvelut, jotka ovat samaa paskaa kuin Helsingissä valheellisista mainoksista huolimatta. Niin kuin ennenkin liian sairaana olin lykkäämässä kirjastokäyntiä aikaan parempaan, jota tätä menoa ei tulisi ikinä, päättäessäni kuitenkin kurkata paikkaa ohi mennessäni. Ilma uutukaisessa kirjastossa oli ainakin parasta, mitä ikinä olin hengittänyt ja oli niin siistiä ja puhdasta. Vaan entä kirjat? Minua kiinnosti se, mihin olin ennen homeasuntoa jäänyt. Kävelin kohti aakkosten loppuosaa pettyneenä siitä, ettei mitään näyttänyt olevan. Pieni sivukirjasto vaan, jossa huono valikoima? Onneksi olin väärässä ja seuraavasta hyllystä löytyi etsimiäni kirjoja, joita aloin selata. Oliko totta, että tänä aikana on käännetty kaksi uuttakin kirjaa, ihmettelin. Olisin halunnut lukea ne heti, mutta pakotin jättämään hyllyyn kirjan takia, joka oli kotona yhä edelleen kesken. "Have you put on your armor today", oli jäänyt vähän yli puoleen väliin Adlibriksestä, josta olin viime aikoina tilannut pelkkiä lankoja vaan niiden täyttäessä elämäni nykyään. Eihän minulla ollut enää kirjastokorttiakaan enkä viitsinyt sitä vielä hakeakaan, joten lähdin kirjastosta ja koko kauppakeskuksesta pois.

        - Jatkuu...

        11.4.2018 jatkoa:

        Ulkona oli aurinkoinen ilma ja päätin lähteä vähän tutkimaan lankavalikoimaa viereiseen lankakauppaan, jonne kävellessäni otsani nakersi taas niin, että jouduin nykimään pipoa alaspäin peittääkseni tulehtunutta otsaonteloani paremmin. Kiertelin kaupassa lopulta niin kauan, että tulin huonovointiseksi ja oli raskasta kävellä kotia kohti. Meitä kärsiviä oli niin paljon, mutta yhdessä talossa kaikki oli päättynyt iäksi ja lapsi jäänyt ilman äitiään, muistin sen aina kävellessäni paikan ohi. Henki voi lähteä, kun väärä ihminen astuu elämään kaltoin kohdeltujen naisten menehtyessä Suomessa jylläävään perheväkivaltaan.

        Kotona olen väsynyt ja menen lepäämään. Asettelen tyynyt taas hyvin ja rukousliinan päällimmäiseksi poskeani vasten. Taustalla soi Julie Truen cd-levy kuin lepuuttaen uneen, jota ei tule. Vaikka myssy on vedetty silmille asti ja olen väsynyt, pitkin kehoa jäytää ja sattuu niin, etten pysty nukkumaan. Peittojen alle vetää aina vain jostain, vaikka niitä on monta. Päällimmäisenä tuulenpitävä Tecnowoolin paksu, villaa ja fleeceä sisältävä neulekangas, jota ilman en punkinpuremien jälkeen enää pärjäisi, ostettu Eurokankaasta kesähelteellä Ruotsin matkan jälkeen, 150 senttiä leveänä yli metrin kustantaen kolmekymppiä vuonna 2013. Sen alla Virosta tilattu villatäkki, jonka alla Tecnowoolia taas, jossa villaa ja tekokuitua sekaisin. Tekokuituisen vauvanpeiton jouduin siirtämään liian kalseana syrjään ommeltuani tilalle aiemmin käyttämästäni villahameesta kaksinkertaisen lämpimän neuleen. - Jossain on vaan jatkuvaa vikaa, sillä punkinpuremista aiheutunut kylmänarkuus jäytää edelleen ympäriinsä niin, ettei uni tule. Kylmä vetää jopa jalkateriin paksujen villasukkien läpi ja vaikka ne ovat anopin neulomat, ongelma ei ole siinä, vaan jaloissani. Ei auta lopulta kuin kaikkien yritysten jälkeen luovuttaa ja antaa nukkumisen olla, katkaista cd-soitin pyörittämästä iki-ihanaa Julie True'ta aina uudelleen ja uudelleen. Otsan nakertaessa mietin, mihin laitan kahvitermarini sängyn viereltä voidakseni taivuttaa päätäni taakse- ja alaspäin niin, ettei koko termari kaatuisi nurin. Nostan sen hetkeksi uuden kannettavan tietokoneeni päälle, jonka täytyy kestää kirjoittamista, minua ja elämää. Pikkuinen Xlear-pullo on juuri loppu, järjestyksessään toinen kolmen setistä, joita on tilattava Amerikasta asti koto-Suomeen oloa helpottamaan. Kalliiksi tulee sekin ksylitoli, mutta parasta ainakin toistaiseksi, mitä saa, kun apteekissa ei ole kunnon lääkkeitäkään meille rassukoille.


    • hei.poppaukot.moi

      Nämä ja homemyrkyt sekä ympäristömyrkyt yhdessä tekee vielä rumaa jälkeä painakaahan paksuihin kalloihinne siedättäjät ja myrkyttäjät näitä totuuksia. Herrojen kakarat ei selviä yhtään paremmin myrkyistä kuin toisetkaan nyt eikä tulevaisuudessa senkään vertaa. Raha ei ole pelastus kun puhutaan ympäristömyrkyille sairastumisesta. Se on myrkytystila kun pitkään altistuessaan homerakennuksessa verta pukkaa sisuksista. Jollet usko, niin kokeile, mutta omalla vastuullasi.

      https://www.thenation.com/article/how-big-wireless-made-us-think-that-cell-phones-are-safe-a-special-investigation/

    • Oiyte

      Siltä on niin monenlaista vielä tuntematonta sairautta. Tältäkin mieheltä kaivettiin silmä päästä. Ties vaikka tuo armeijan homealtistus olisi kaiken takana.


      "Taistelu kipua vastaan alkaa armeijan kasarmilla Kajaanissa, vuonna 1999.
      19-vuotias alokas havahtuu myöhään yöllä punkassaan päänsärkyyn, joka on läpitunkevuudessaan hirvittävä.

      – Sitä on vaikea kuvailla. Aivan saakelisti se sattui, tiivistää mies, joka ei vähästä valita.

      Erikoista on kivun toispuoleisuus: kaikki särky keskittyy pään oikealle puolelle. Kohtaus kestää tunteja. Sitten se loppuu, yhtä äkillisesti kuin alkoikin – vain palatakseen joitakin päiviä myöhemmin takaisin.

      Sinnikäs Mört marssii armeijan läpi, vaikka pahimmillaan kohtauksia on viikoittain. Lääkärit epäilevät syyksi migreeniä ja poskiontelontulehduksia, joita hänellä on toistuvasti. Huhutaan, että armeijan tuvat ovat homeessa. Alokkaat siirretään väistötiloihin."....


      "Mikä Mörtin sairaus oikeastaan on ja mistä se johtuu? Lähes 20 vuoden tutkimusten jälkeen vastauksen kuvittelisi jo löytyneen – mutta ei.

      – Ei sitä kukaan vieläkään satavarmasti tiedä.

      Yksi mahdollinen diagnoosi on vasta 2000-luvulla lääketieteellisen nimen saanut IgG4 . Sairaudelle on ominaista aiheuttaa ”pseudotuumoria”, joka muuntuu ajan myötä kovaksi, rappeutuneeksi tulehdusmassaksi.

      Tulehdus voi keskittyä minne tahansa kropassa. Jarno Mörtin kohdalla kyseessä on pitkäaikainen silmäkuopan tulehdus."

      https://www.apu.fi/artikkelit/betoninkova-tulehdusmassa-aiheutti-jarnolle-37-jarkyttavaa-tuskaa-lahes-20-vuotta-vasta-silmanpoisto-lopetti-kivut

      • vakavaa.oireilua

        Jep.

        Tuula Putus kirjassa Home ja Terveys sivu 94-95

        -IgG-vasta-aine mitataan altistumisesta aiheutunutta pitkäaikaista immunologista vastetta (biologinen altistumistesti).
        Paneeli 6. Märän ympäristön mikrobit
        Paneeli 7. Kosteusvauriomikrobit.

        Tuossa lisää "pseudotuumoria"

        http://www.duodecimlehti.fi/lehti/2001/22/duo92605


    • evidenssipellet.hei
    • Mustaa.hometta
      • solumyrkkyi.löyt.meilt

        Ei tämä ole pelkästään naisten sairaus. Kyllä se tukka taipuu miehilläkin ja vaikka lähtee pois päästä (solumyrkyt) kun liian kauan myrkyllistä sisäilmaa hönkii keuhkopussin rakkuloihin.

        https://yle.fi/uutiset/3-10144201


      • evidenssiä.kyl.öytyy
        solumyrkkyi.löyt.meilt kirjoitti:

        Ei tämä ole pelkästään naisten sairaus. Kyllä se tukka taipuu miehilläkin ja vaikka lähtee pois päästä (solumyrkyt) kun liian kauan myrkyllistä sisäilmaa hönkii keuhkopussin rakkuloihin.

        https://yle.fi/uutiset/3-10144201

        Jauhot suuhun ja sanattomaksi veti naamarin THL:n "evidenssiukolla".

        YLE:n klo 18 uutisissa tänään 9.4. aiheena tänä vuonna käynnistyvät sisäilmaohjelmat. Miten ohjelmissa suhtaudutaan sisäilmasta sairastuneisiin: Otetaanko sairaustapauksia vieläkään vakavasti vai käsitelläänkö ongelmaa turhana huolena?

        Haastateltavina Katja Pulkkinen (Homepakolaiset ry), Juha Pekkanen (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos) sekä Satu Hassi (kansanedustaja ja eduskunnan sisäilmaryhmän puheenjohtaja).

        Aiheen käsittely alkaa kohdassa min. 12:20.

        #TerveetTilat2028 #sisäilma

        https://areena.yle.fi/1-4240149?autoplay=true


    • Lääkäri2

      Kummallista. Miten nuo oireet ja vaivat liittyvät homeisiin? Sieni voidaan hoitaa lääkkein jos sellaiste edes on ja toisekseen ei sieni-infektio tuollaisia oireita aiheuta, järkyttävät oireet muka banaalista sinuiitista. Hermosärky voi olla hankala ja siihen oireet sopisivatkin, siihen löytyy hermosäryn poistava lääke kyllä. Useimmat niistä toimivat muuten samalla psyykenlääkkeinä...

      Kosteusvauriorakennus homeineen ei aiheuta nykykäsityksen mukaan kuin ns. toiminnallista oireilua ja sairautta. Toiminnallisista haitoista on Suomalaisen Lääkäriseura Duodecimin järjestämä seminaarikin tulossa, mm. alan todellinen Guru ja Mestari, dosentti Sainio pitää siellä luennon aiheesta. Sainiolla on ehkäpä suomen paras kokemus ja asiantuntemus aiheesta, koska on näitä potilaita Työterveyslaitoksella nähnyt ja hoitanut satoja ja satoja.

      Kyseessä on niin sanottu konversiohäiriö. Hyvä artikkeli Duodecim-lehdessä (2012;128(6):634-41):

      " Konversiohäiriön arviointi ja hoito: psykiatriaa ja neurologiaa kiehtovimmillaan"

      Konversiohäiriö eli toiminnallinen neurologinen häiriö on psykologisista tekijöistä johtuva neurologinen oireisto tahdonalaisen motorisen ja sensorisen toiminnan alueella. Se voi ilmetä myös selittämättöminä epilepsiakohtauksen kaltaisina kohtauksina. Vielä 1980-luvulle asti häiriöstä käytettiin nimitystä hysteerinen neuroosi. Sittemmin siihen liittyvistä oireista on käytetty eri yleisnimityksiä, kuten selittämättömät somaattiset oireet, pseudoneurologiset oireet, somatisaatio-oireet, psykosomaattiset oireet, somatoformiset oireet ja psykogeeniset oireet. Toiminnan muutokset tai puutokset eivät noudata neurofysiologisia tai -anatomisia periaatteita vaan pikemminkin potilaan käsityksiä niistä. Väsymys ja kipuoireilu ovat myös tavallisia toiminnallisten oireiden yhteydessä, ja ne saattavat olla toimintakykyä eniten haittaavat oireet.

      • evidenssiä.on.vaik.kuin

        " Sainiolla on ehkäpä suomen paras kokemus ja asiantuntemus aiheesta, koska on näitä potilaita Työterveyslaitoksella nähnyt ja hoitanut satoja ja satoja."

        Niitä joilla naapurin äänet ja kolinat häiritsee perkeleesti eli "LIIAN YMPÄRISTÖYLIHERKKIÄ." Niitä voi tässä maassa ollakin satoja ja satoja.

        Ei Sainiokaan ole mikään ihmemies ole joka pystyy sairaan rakennuksen "siedättämällä" korjaamaan. Varsinkaan kun kyse on homesairauksista ja sisäilmasairauksista missä myrkyllisen sisäilmaston aiheuttama myrkytystila tulehduskirteenä on verenvuotoineen yhdelläkin porukasta.

        Hei Lääkäri2 vai tuliko sulla nyt se "toiminnallinen häiriö" taasen kun siedätyspaskaa pukkaat pitkästä aikaan.

        Ei ole ukkoriepu TTL vielä parantanut yhtään homesairasta, sisäilmasairasta eikä edes MCS sairasta siihen kuntoon, että he voisivat oleskella pitkään altistuen kosteusvauriorakennuksissa mistä on tutkimuksissa löydetty runsasta bakteerinkasvua, toksiineita tuottavia homeoita, solumyrkkyjä, VOC myrkkyä, mikrobeja kuten Aspergillus versicolor, Chaetomium. Penicillium joita osa on karsinogeenisiakin. Sitä ihmettä Lääkäri2 ei ole vielä tapahtunut edes guru siedättäjä Sainionkaan opeilla eikä menetelmillä, että terveytensä menettänyt sairas ihminen voisi oireilematta oleskella korjaamattomissa tai puutteellisesti korjatuissa homerakennuksissa hetkeä pitempään.

        "Tominnallinen häiriö" toki on olemassa silloin jollei älyä heti lähteä läppäseen pois paikoista missä helvetisti oireita myrkyllisessä sisäilmastossa.

        Sisäilman myrkyille terveytensä menettäneille ei ole kuin yksi varma lääke ja se on tässä "LÄHDE HETI POIS NIISTÄ TILOISTA MISSÄ VAKAVIA OIREITA ja verta pukkaa elimistöstä varsinkin perseestä ja poskionteloista sekä keuhkoista.

        HOMEINEN mikrobitoksiinivaurioinen rakennus on korjattava aina perusteelisesti ilman mitäänn homeentappoaineita ja otsonointeja. Kun kaikki vaurioitunut materiaali on poistettu laajalta alueelta vain mekaanisesti, niin eihän siinä enään mitään sainiollaista siedätyspaskanjauhantaa tarvita sehän on itsestään selvä Lääkäri2 se.


    • Lääkäri2

      Seminaari: Toiminnalliset vaivat

      Toiminnallinen häiriö voi haitata merkittävästi elämää, tai lievänä olla pitkäaikainen riesa. Miten toimia potilaan kanssa, jolla on oireita, mutta mistään ei löydy mitään? Onko kaikki aina korvien välissä? Vai onko sittenkään?

      Puheenjohtaja: Eetu Lindgren, Helsingin seudun Duodecim-seura

      OHJELMA

      17.00 Avaus

      17.05 Mitä ovat toiminnalliset vaivat?
      Neurologian erikoislääkäri Markku Sainio, TTL

      17.35 Toiminnalliset oireet psykiatrin näkökulmasta
      Psykiatrian erikoislääkäri Esa Riikonen, HUS

      Lyhyt tauko

      18.20 Toiminnallisten vaivojen hoito
      Lastenneurologian erikoislääkäri Tuuli Immonen, HUS

      18.50 Keskustelu

      19.30 Iltapala

      • sääliks.käy.THLraukkis

        Toiminnallinen vaiva ta paremminkin toiminnallinen häiriö on siinä jollei älyä ajoissa lähteä läppäseen kosteusvauriorakennuksesta missä vakavia oireita ja tulehduskierre ja jää kuuntelemaan "siedättäjien lässytyksiä."

        .Markku Sainio: Et ole missään yhteydessä ottanut esille homealalla tehtyjä petollisia homedesinfiointeja etkä niiden jälkeen otettuja petollisia näytteidenottoja sisäilmatutkimuksissa missä tulokset on asetettu sumeilematta syyttömänä sisäilman myrkyille menettäneitä perheitäkin vastaan. Ennen turhien ja lisää vaaraa auheuttavien homeentappoyritysten ja myrkkyjen myrkytysten kieltämistä ei TTL. THL eikä vielä STM sekään saa mitään järkevää aikaiseksi tässä maassa homesairaiden oikeusturvan eikä vakuutusturvan toteutumisessa sairastuneiden hyväksi. Puhumattakaan homesairaiden, sisäilmasairaiden ja MCS sairaiden parantamiseen tähtääviä tekoja.

        Surkeaa toimintaa kaikilta "siedättäjiltä," tietoista ja tahallista terveytemme tuhoamisyritystä.

        TUOSSA TOTUUKSIA: ""”Suomessa käytetään ”homesaneeraukseen” biosidejä, jotka ovat myrkyllisempiä kuin monet homeiden tuottamat toksiinit. (Professori Mirja Salkinoja-Salonen).

        ””Biosideilla harhautetaan viranomaisia. Biosidikäsittely aiheuttaa pesäkelukujen aleneman. Biosidien avulla saatua, alhaista pesäkelukua on käytetty näyttönä tilojen käyttäjälle tai terveysviranomaiselle, että sisätiloissa ei olisi kosteus- tai homevauriota, jopa siten, että näille tahoille ei ole annettu tietoa biosidikäsittelystä. Tämä voi johtaa siihen, että kiinteistön mahdollisten vaurioiden todellinen etsintä ja vaurioiden korjaus jätetään tekemättä tai tehdään vain osittain."""
        Professori Mirja Salkinoja-Salonen siis kertoo näin.

        Tuossa vielä tuon TTL:n ja THL:n kertomus otsonoinnin vaaroista ja vieläkin otsonointeja kaupitellaan ja valehdellaan niiden merkityksestä homekorjauksissa parantavana toimintana, prkle. https://thl.fi/…/otsoni-ja-muut-biosidit-eivat-sovi… Syyliset esiin, ne jotka lisäkärsimystä ovat myrkytyksillään tähän maahan aiheuttaneet sisäilmasairaille ja mcs sairaille.

        MIKSI Lääkär2 ja Markku Sainio ja toiset siedättäjäpelleilijät ette koskaa luennoillanne påuhu sanallakaan petollisista homedesinfioinneita ennen petollisten näytteden ottamista.

        Homedesinfiointeja ,määrää vakuutusyhtiötkin ennen ja jälkeen homekosrjausten.

        Jos kerran olette kiinnostuneet "toiminnallisista häiriöistä", niin käykää käsiksi niihin petoksiin mitkä ovat aiheuttaneet perkeleesti lisää sairasteluja ja kärsimylksiä syyttömänä terveytensä menettäneille perheille tässä maassa.

        Lääkärit hoitakaa oma pesänne ensin kuntoo siellä on "toiminnalista häiriötä." perkeleesti.

        Katsokaan nyt tuota THL:n kaveririepuakin kun meni ihan sanattomaksi yksikertaisten kysymysten vastausten kanssa. YLE:n klo 18 uutisissa eilen 9.4. aiheena tänä vuonna käynnistyvät sisäilmaohjelmat. Miten ohjelmissa suhtaudutaan sisäilmasta sairastuneisiin: Otetaanko sairaustapauksia vieläkään vakavasti vai käsitelläänkö ongelmaa turhana huolena?

        Haastateltavina Katja Pulkkinen (Homepakolaiset ry), Juha Pekkanen (Terveyden ja hyvinvoinnin laitos) sekä Satu Hassi (kansanedustaja ja eduskunnan sisäilmaryhmän puheenjohtaja).

        Aiheen käsittely alkaa kohdassa min. 12:20.

        #TerveetTilat2028 #sisäilma

        https://areena.yle.fi/1-4240149?autoplay=true


      • riesa.se.on.pienikin

        Miten toimia homekusettajien kanssa kun mistään ei löydä mitään HOMEDESINFIOINTIEN jälkeisten materiaalinäytteiden ja sisäilmanäytteiden viitearvoista jotka eivät ole edes terveysperusteisia. No rikosepäily petollisesta toiminnasta tulee ensiksi mieleen ja syylliset vastuuseen.

        No älähän hättäile paras remontti on esson asemalta hankituilla välineillä vaikka palokunnan valvonnassa. Kyllä lähtee homeitiöt, mikrobit ja toksiinit takuuvarmasti siitä rakennuksesta eikä ole enään kenenkään riesana. Oireilutkin loppuu kertaheitolla jos saat homerakennuksen tilalle puhtaan oleskelutilan.


      • Toiminnallinen.hiriökö

        Taas yksi "toiminnallinen häiriö." Ettäkö te ala Lääkäri2 jos uskomaan, että nuilla teidän seminareillanne ei pelasteta yhtään mitään ihan turhaa jauhamista. Menkää paikan päälle toteamaan totuus ja toimikaa kuten rehellisten kansalaisten tulee toimiakin. Repikää kaikki ulos nuista tuollaisista myrkyllisistä sisätiloista heti pois eikä mitään siedätyspaskanjauhantaa enää yhytään.

        https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2450346


    • no.mutta.tuossa.asiaa

      Lääkäri2, evidenssipellet ja setämies-siedättäjät tuonne nyt mukaan perehtymään totuudenmukaisiin asioihin.
      Tulossa huippujuttu terveytensä syyttömänä menettäneiden hyväksi. Kerrankin ihan oikeasti on "keskiössä" syyttömänä toisten tekemien tohelointien vuoksi terveytensä menettänyt ihminen eikä korjauskelvoton homevaurioinen rakennus mistä omistajat yrittävät kynsin hampain pitää kiinni sairastuttamalla lisää porukkaa myrkyttämällä myrkkyjäkin.

      http://www.utu.fi/fi/yksikot/med/yksikot/tyoterveyshuolto/satakunta-hanke/Sivut/home.aspx

      • siedätys.turhaa.tomintaa

        Siedättäjien ei passaa puhua yhtään mitään näistä "Toiminnalliset vaivat " ja "Toiminnallinen häiriö. " Koska se toiminnallinen häiriö on siedättäjillä itsellään siellä korvien välissä (vai onko) jollei ole TTL:n sisätiloissa seinien välissä.

        Ennen kuin pystytte kieltämään tässä maassa kaikki petolliset homedesinfioinnit ja petolliset sisäilmatutkimukset näiden kaikenlaisten homemyrkytysten jälkeen, niin koittakaa pysyä asiaallisina ainakin siihen saakka ja olla syyllistämättä sisäilmasairaita perheitä vaikka vakuutusyhtiöt painaa punaniskaanne kuinka perkeleesti.

        Aivan turha seminaari on taasen sainiolaisilla siedättäjillä tuo "Seminaari: Toiminnalliset vaivat." Hukkaan heitettyä rahaa koko siedätys ja evidenssipelleily aikuisilla ihmisillä.

        Jos et pysty valvomaan myrkytyksiä ja petollisia sisäilmatutkimuksia niihin homerakennuksiin ja sisäilmasairauksia aiheuttaviin rakennuksiin, niin ihan hukkaan heutettyä pelleilyä sullakin Lääkäri2 vaivata nuppias näitten selvien asioiden kanssa . Se on myrkytys kun homerakennuksessa pitkään altistuessaan saa vakavia tulehduksia ja verenvuotoja sisuksista.

        https://www.hengitysliitto.fi/fi/uutiset/hengitysliitto-peraa-tekoja-sisailmasta-sairastavien-tilanteen-parantamiseksi

        https://yle.fi/uutiset/3-10148169


    • Lääkäri2

      Juu kaikenlaista turhaa myrkytystä ja muuta on erehdytty harrastamaan ennen kuin todettiin ettei niistä kosteusvauriohomeista ole muuta haittaa kuin hajuhaitta, vaikka haittahan se on sekin. Koska ne jotka eivät koe että homeen haju on vaarallista eivät oireita saa on se osoitus siitä että niistä homeista ei terveyshaittaa ole. Nykytiedon mukaan kyseessä on toiminnallinen häiriö, jonka hoitona on opetella uskomaan ettei vaaraa ole ja elimistö rauhoittuu. Nosebolla on melkoinen teho, ihmismielen voimavaroja ei ole käsitetty vielä aiemmin. Hajuista voi tulla tosiaan ihan oikeita oireita, mutta vain jos ne aiheuttavat ahdistusta ja pelkoa. Jotain ahdistaa hajuveden haju niin että tuntuu kuin ei kykenisi hengittämään, jotain vaikka bensan haju ja jotain homeen haju. Jotain viemärin haju, jotain vaikka sitten pullan tuoksu, jos siihen liittyy pelkoa (harvalla toki näin). Jotkut pitävät homeisen mummonmökin hajusta siinä missä jotkut pullan tuoksusta. Joku saa hirveät oireet märästä jalkapallosta, kuten eräskin Sainion esiin nostama esimerkkipotilas (opettaja). Joku taas pitää kostean nurmen tuoksusta jne.

      Homeista ei ole terveyshaittaa, kyseessä on toiminnallinen häiriö, joita on monia muitakin.

      Ei tarvita mielen poikkeavuutta, että alkaa oireilla. Lukuisat kuormitustekijät, kuten aikaisemmat huonot kokemukset ja ajankohtainen stressi, herkistävät hermostoa tuottamaan reaktioita.

      Mielen voima on niin valtava, että todellisen tai oletetun vaaran uhatessa voi syntyä aivan suhteettoman voimakkaita elimistön puolustusreaktioita.

      Toiminnallinen häiriö voi jopa halvaannuttaa ihmisen ja aiheuttaa vaikka verenvuotoa peräsuolesta.

      Potilaalla voi olla sitkeä uskomus, joka ylläpitää sairaan roolia ja estää paranemista. Häiriö voi syntyä ajattelematta ehdollistumismekanismilla, mutta se ei korjaannu ilman mielen apua.

      kukaan ei ole syntynyt sellaiseksi, että oireilee vähäisestä. Naisilla oireilu on yleisempää kuin miehillä. Lukuisat tekijät, mukaan lukien elinympäristö ja persoonallisuus, voivat toki vaikuttaa.

      Kaikki oireet ovat todellisia, mutta koska taustalla on eri syitä, niiden hoito ei ole samanlaista. Toiminnalliset oireet ovat läsnä myös sairauksissa. Otetaan esimerkiksi astma. Jos ihmisellä on toiminnallista häiriötä, kroppa reagoi ärsykkeisiin kokonaisvaltaisesti. Keuhkoputkien ja elimistön stressireaktioiden oireet ovat päällekkäisiä. Sairauden oireet tulisi erottaa toiminnallisista oireista, koska niille ei ole sama hoito. Kortisoni yksinään ei riitä hoidoksi, jos oireena on merkittävä huolestumisen laukaisema oireilu. Helposti jää selittämättä potilaalle, mistä oireet johtuvat.

      • toiminnallinen.häirikkö

        "Homeista ei ole terveyshaittaa, kyseessä on toiminnallinen häiriö,"

        Ai nytkö se on sitten paskanjauhajila tämä. Vastahan se oli "ympäristöyliherkkyys."

        Niin eli teitä ei siinä "ympäristöherkkyysasiassa" ja yliherkkyyspaskanväännössä uskottu. Eipä silti ei uskota tässä uudessakaan asiassa koska kosteusvauriorakennuksessa homeille ja mikrobitoksiineille sekä sisäilman myrkyllisyydelle terveytensä menettäneet tietävät jokainen, että kyseessä on "myrkytystila" kun homerakennuksessa pitkään altistuessaan toksiineita tuottaville homeille sekä kastuneiden ja homehtuneiden rakennusmateriaalikaasujen ja myrkyllisten höyryjen yhteisvaikutus yhdistyneenä ympäristömyrkkyjen kanssa aiheuttaa peruuttamattoman terveyden menetyksen. Sekä usein myös irtaimiston tuhoutumisen kaatopaikkakuntoon.

        Jos terveytensä sisäilmamyrkyille ja ympärstömyrkyille ja niiden yhteisvaikutuksille menettänyt henkilö onnistuu saamaan puhtaan asunnon ja puhtaan työympäristön, niin jonkinlainen toipuminen on kyllä mahdollista, mutta se vie vuosia ja edellyttää että välttää kaikin mahdollisin tavoin uutta altistumista sisäilmamyrkyille ja ympäristömyrkyille.

        Sisäilman myrkyille ei voi kukaan ketään siedättää eikä opettaa ketään sairastumatta pitkää aikaa altistumaan, se on täysin mahdotonta.

        Sainiollakaan ei ole esittää yhtään sisäilman myrkyllisyydelle terveytensä menettänyttä jonka olisi parantanut siten että tämä henkilö pystyy oleskelemaan pitkiä aikoja kosteusvauriorakennuksessa missä on homeongelma, mikrobiongelma, toksiiniongelma ja myrkyllinen sisäilmasto.

        Niin kauan kuin tällaista henkilöä sinulla Lääkäri2 ei ole osoittaa olet täysin turha paskanjauhaja ja sulla on vakava "toiminnalinne häiriö" korviesi välissä.

        Nosebot ja suggestiot ei poista verenvuotoja sisäilmasairailta, homesairailta eikä MCS
        sairailta .

        Verenvuotoja poskionteloista, suusta, kurkusta keuhkoista, perseestä suolistosta seikä sukuelimistä minkä minulle aiheuttivat tutkimuksissa esiintulleet hometoksiinit ja myrkyt neljässä peräättäisessä homevaurioisessa asunnossa näiden yhteisvaikutukset sekä joitku eritäin vaaralliset myrkyt jopa yksistään. Aspergillus versicolor, Chaetomium, Penicillium ja useat homeet sekä runsas bakteerinkasvu sekä VOC myrkyt, ja solumyrkyt, mutta pahempia vaurioita aihetti näiden yhteisvaikutukset mihin lisäsivät sählääjät vielä Germaset Super homeentappajaa, MCF PHMG homedesinfiointimyrkkyä ja kaksi asuntoa otsonoivat sekä yhden yrittivät homedesinfioida Etanolilla sekä yhden kloriitilla.

        Sainion olisi hyvä ja sinunkin Lääkäri2 ottaa jo vihdoinkin esille totuudenmukaiseti tässä maassa tehdyt petolliset homedesinfioinnit ja niiden jälkeen petollisesti otetut sisälmanäytteet ja materiaalinäytteet joiden petollisia tuloksia on käytetty helvetisti terveytens menettäneitä vastaan. Mitään valvontaa näistä petoksista ei ole olemassa vai valvooko TTL, THL, Valvira, STM. ESAVI tai paikalliset terveydensuojeluviranomaiset tai rakennusvirastot näitä petollisesti tehtyjä homedesinfiointeja ja petollisesti otettuja home- ja sisäilmanäytteitä? Otahan selvää tästä asiasta heti TTL:n siedättäjiltä ja "opettajaltasi."

        Vakuutusyhtiöt ovat määränneet homedesinfiointeja ennen ja jälkeen homeremonntien. Miksi huippuosaaja Sainio ei näistä asiosta ole puhunut koskaan mitään luennoillaan ja paskanjauhantatilaisuuksissaan kysyppä tuota Lääkäri2 "opettajaltasi."

        http://www.iltalehti.fi/politiikka/201804102200866839_pi.shtml

        Perseestähän tuo sun homma on Lääkäri2 vaikka miten yrität vähätellä ja valehdella meille.


        https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2450346

        https://www.hengitysliitto.fi/fi/uutiset/hengitysliitto-peraa-tekoja-sisailmasta-sairastavien-tilanteen-parantamiseksi


        Mitä mieltä oikein olet Lääkäri2 näistä tapauksista? Ovatko nämä "ympristösairaita," tai "ympäristöyliherkkiä," vai "konversiohysteriassa," tai "toiminnallinen häiriö," vai mitä ihmettä tuo oikein on. Jos vielä on kaveri makoillut homeisessa vastaanottokeskuksesssa pitempäänkin, niin siedättäjien mukaanhan asia pitäis olla sullekin Lääkäri2 harvinaisen selevä. Eiku opettamaan ja suggestoimaan sekä noseboa pukkaamaan kaverin kalloon. Vai mitä muuta suosittelisit? Kerrohan!!

        https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/turun-terrorioikeudenkaynti-alkoi-parrakas-puukotuksista-syytetty-istui-raudoissa-oikeudessa/6851272#gs.xRCCkMo


      • ei.edes.testaukseen
        toiminnallinen.häirikkö kirjoitti:

        "Homeista ei ole terveyshaittaa, kyseessä on toiminnallinen häiriö,"

        Ai nytkö se on sitten paskanjauhajila tämä. Vastahan se oli "ympäristöyliherkkyys."

        Niin eli teitä ei siinä "ympäristöherkkyysasiassa" ja yliherkkyyspaskanväännössä uskottu. Eipä silti ei uskota tässä uudessakaan asiassa koska kosteusvauriorakennuksessa homeille ja mikrobitoksiineille sekä sisäilman myrkyllisyydelle terveytensä menettäneet tietävät jokainen, että kyseessä on "myrkytystila" kun homerakennuksessa pitkään altistuessaan toksiineita tuottaville homeille sekä kastuneiden ja homehtuneiden rakennusmateriaalikaasujen ja myrkyllisten höyryjen yhteisvaikutus yhdistyneenä ympäristömyrkkyjen kanssa aiheuttaa peruuttamattoman terveyden menetyksen. Sekä usein myös irtaimiston tuhoutumisen kaatopaikkakuntoon.

        Jos terveytensä sisäilmamyrkyille ja ympärstömyrkyille ja niiden yhteisvaikutuksille menettänyt henkilö onnistuu saamaan puhtaan asunnon ja puhtaan työympäristön, niin jonkinlainen toipuminen on kyllä mahdollista, mutta se vie vuosia ja edellyttää että välttää kaikin mahdollisin tavoin uutta altistumista sisäilmamyrkyille ja ympäristömyrkyille.

        Sisäilman myrkyille ei voi kukaan ketään siedättää eikä opettaa ketään sairastumatta pitkää aikaa altistumaan, se on täysin mahdotonta.

        Sainiollakaan ei ole esittää yhtään sisäilman myrkyllisyydelle terveytensä menettänyttä jonka olisi parantanut siten että tämä henkilö pystyy oleskelemaan pitkiä aikoja kosteusvauriorakennuksessa missä on homeongelma, mikrobiongelma, toksiiniongelma ja myrkyllinen sisäilmasto.

        Niin kauan kuin tällaista henkilöä sinulla Lääkäri2 ei ole osoittaa olet täysin turha paskanjauhaja ja sulla on vakava "toiminnalinne häiriö" korviesi välissä.

        Nosebot ja suggestiot ei poista verenvuotoja sisäilmasairailta, homesairailta eikä MCS
        sairailta .

        Verenvuotoja poskionteloista, suusta, kurkusta keuhkoista, perseestä suolistosta seikä sukuelimistä minkä minulle aiheuttivat tutkimuksissa esiintulleet hometoksiinit ja myrkyt neljässä peräättäisessä homevaurioisessa asunnossa näiden yhteisvaikutukset sekä joitku eritäin vaaralliset myrkyt jopa yksistään. Aspergillus versicolor, Chaetomium, Penicillium ja useat homeet sekä runsas bakteerinkasvu sekä VOC myrkyt, ja solumyrkyt, mutta pahempia vaurioita aihetti näiden yhteisvaikutukset mihin lisäsivät sählääjät vielä Germaset Super homeentappajaa, MCF PHMG homedesinfiointimyrkkyä ja kaksi asuntoa otsonoivat sekä yhden yrittivät homedesinfioida Etanolilla sekä yhden kloriitilla.

        Sainion olisi hyvä ja sinunkin Lääkäri2 ottaa jo vihdoinkin esille totuudenmukaiseti tässä maassa tehdyt petolliset homedesinfioinnit ja niiden jälkeen petollisesti otetut sisälmanäytteet ja materiaalinäytteet joiden petollisia tuloksia on käytetty helvetisti terveytens menettäneitä vastaan. Mitään valvontaa näistä petoksista ei ole olemassa vai valvooko TTL, THL, Valvira, STM. ESAVI tai paikalliset terveydensuojeluviranomaiset tai rakennusvirastot näitä petollisesti tehtyjä homedesinfiointeja ja petollisesti otettuja home- ja sisäilmanäytteitä? Otahan selvää tästä asiasta heti TTL:n siedättäjiltä ja "opettajaltasi."

        Vakuutusyhtiöt ovat määränneet homedesinfiointeja ennen ja jälkeen homeremonntien. Miksi huippuosaaja Sainio ei näistä asiosta ole puhunut koskaan mitään luennoillaan ja paskanjauhantatilaisuuksissaan kysyppä tuota Lääkäri2 "opettajaltasi."

        http://www.iltalehti.fi/politiikka/201804102200866839_pi.shtml

        Perseestähän tuo sun homma on Lääkäri2 vaikka miten yrität vähätellä ja valehdella meille.


        https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2450346

        https://www.hengitysliitto.fi/fi/uutiset/hengitysliitto-peraa-tekoja-sisailmasta-sairastavien-tilanteen-parantamiseksi


        Mitä mieltä oikein olet Lääkäri2 näistä tapauksista? Ovatko nämä "ympristösairaita," tai "ympäristöyliherkkiä," vai "konversiohysteriassa," tai "toiminnallinen häiriö," vai mitä ihmettä tuo oikein on. Jos vielä on kaveri makoillut homeisessa vastaanottokeskuksesssa pitempäänkin, niin siedättäjien mukaanhan asia pitäis olla sullekin Lääkäri2 harvinaisen selevä. Eiku opettamaan ja suggestoimaan sekä noseboa pukkaamaan kaverin kalloon. Vai mitä muuta suosittelisit? Kerrohan!!

        https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/artikkeli/turun-terrorioikeudenkaynti-alkoi-parrakas-puukotuksista-syytetty-istui-raudoissa-oikeudessa/6851272#gs.xRCCkMo

        "Hotellin kelvollisuutta asuinkäyttöön on arvosteltu, sillä se on ollut viisi vuotta tyhjillään ja ulkoisesti todella rapistuneen oloinen. Netissä rakennuksen on epäilty myös olevan homeessa."

        https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/334290-spr-vakuuttaa-vuosia-tyhjillaan-ollut-hotelli-sopii-vastaanottokeskukseksi

        Eihän ketään voi asuttaa kosteusvauriorakennukseen missä hometta, eihän.


      • en.uo.robotti

        "Juu kaikenlaista turhaa myrkytystä ja muuta on erehdytty harrastamaan ennen kuin todettiin ettei niistä kosteusvauriohomeista ole muuta haittaa kuin hajuhaitta, vaikka haittahan se on sekin."

        Missähän vaiheessa itse Lääkäri2 totesit ja aloit uskomaan otsonoinnin aiheuttamiin vaaroihin homerakennuksessa suoritettuna, mistä kanssasi on täällä väännetty perkeleesti???

        Mikrobitoksiinivaurioisessa rakennuksessa on paljon muitakin haittoja ja terveydelle vaarallisia lähteitä kuin "haju."


        ÄLÄ OTSONOI homevaurioisessa ja mikrobitoksiinrakennuksessa:

        ""Se perustuu siihen, että otsonointi ei hävitä hiukkasta, vaan pilkkoo sen pienempiin osiin. Silloin niistä tulee niin pieniä, että mahtuvat mm. sisään ihmisen keuhkorakkuloista. Samoin ne uppoavat silloin myös lähtemättömästi asunnon kaikkiin materiaaleihin, seiniin yms.

        Myös kaasut reagoivat erilaisten materiaalien kanssa arvaamattomasti, kannattaa välttää sellaisia kemiallisia yhdisteitä kotonaan, jos mahdollista, joita ei ole edes tutkittu eikä tiedetä niiden vaikutuksista oikeastaan mitään.

        Kannattaa heittää mieluummin haiseva irtaimsto roskiin. Veikkaan että ap päätyy siihen kuitenkin. Pahimpia haisevia ovat patjat, sohvat ja kaikki muoviosia sisältävät esineet, kaatopaikalle vain, samoin tietysti tietokone ja tv, jotka imevät sisäänsä homepölyn ja pölläyttelevät ilmaan tuuletuksen myötä, ja joita ei voi millään puhdistaa.""

        Lähde tuolla. https://keskustelu.kauppalehti.fi/5/i/keskustelu/thread.jspa?threadID=205753



        Yli kaksikymmentävuotta tässä maassa on käytetty myrkkyjä homedesinfioinneissa ja otsonoitu homerakennuksia ja nyt vasta Lääkäri2 sanoo, että " kaikenlaista turhaa myrkytystä:" Ja vielä "erehdytty harrastamaan." Heh heh Lääkäri2 mikähän toiminnallinen muistihäiriö aivoissasi nyt onkaan koska ei tässä kauaa taaksepäin tarvitse kelailla sanomisiasi otsonoinnista kun olit otsonoinnista tätäkin mieltä:

        "Lääkäri2
        8.11.2016 14:52

        Otsoni tuhoaa ne myrkytkin hapettamalla ne. Otsonoiva ilmanpuhdistin poistaisi sekä hiukkaset suodattamalla ne pois ilmasta että myrkyt hapettamalla ne, otsoni on voimakas luonnon hapetin. Myös ionisaattoreita voidaan käyttää ilmanpuhdistajissa tehostamaan suodatusta."

        OTSONOIVIA ILMANPUHDITIMIA EI SAA EDES KÄYTTÄÄ Lääkäri2 jos et satu sitä tietämään.

        Tuossa on TTL:n ja THL:n siedättäjienkin tuntemaa totuutta otsonoinnista ja biosideista yleensä. "Myös otsoni (O3) luokitellaan biosidiksi. Otsoni on väritön, pistävän raikkaan hajuinen, ärsyttävä ja reaktiivinen yhdiste."

        https://thl.fi/documents/98567/1895106/Kannanotto TTL_THL biosidien käytöstä korjausrakentamisessa.pdf/2c71ce36-4d28-4c53-bff5-eed2adbc2a

        En suosittele homerakennukseen minkäänlaista myrkytystä, ainoastaan mekaaninen poisto kaikesta mikrobitoksiinivaurioisesta materiaalista ja tervettäkin tavaraa ympäriltä riittävästi vain pois jos haluaa varmasti poistaa terveyshaitan ja terveysvaaran perusteellisesti.


    • Lääkäri2

      Freudin mukaan konversiohysteriassa tiedostamattomasta yksilön sisäisestä psyykkisestä ristiriidasta (konflikti) johtuva ahdistus muutetaan eli konvertoidaan somaattiseksi oireeksi. Oppimisteorian mukaan taas konversiohäiriö voi olla seurausta vääränlaisesta sopeutumisyrityksestä ympäristötekijöiden aiheuttamaan stressiin. Esimerkiksi fyysinen väkivalta voi johtaa huomiota vaativaan käyttäytymiseen, kuten toiminnalliseen ei-epileptiseen kohtaukseen tai äänen menetykseen.

      Vaikka aivojen uusilla kuvantamismenetelmillä kuten funktionaalisella magneettikuvauksella (MK) ei voidakaan yksittäisen potilaan osalta luotettavasti erotella toiminnallisia oireita neurologisista oireista, on useissa tutkimuksissa julkaistu samansuuntaisia löydöksiä tutkittaessa konversiopotilaiden aivojen toimintaa. Esimerkiksi kun konversiohäiriöpotilas yrittää liikuttaa halvaantunutta vasenta kättään, aivokuoren oikea liikealue ei aktivoidu. Sen sijaan oikea orbitofrontaalinen aivokuori ja pihtipoimu (gyrus cinguli) aktivoituvat, toisin kuin terveen henkilön liikuttaessa kättään tai oiretta teeskentelevän henkilön miettiessä liikkeen suorittamista. Nämä otsalohkojen rakenteet ovat keskeinen osa niin sanottuja otsalohkopiirejä, jotka kontrolloivat aivojen kognitiivisia, motorisia ja emotionaalisia prosesseja sekä käyttäytymistä. Toiminnan lisääntyminen näillä alueilla viittaa sentraaliseen toiminnan estymiseen, joka välittyy limbiseltä alueelta heijastuvan emootiopohjaisen ja otsalohkoista heijastuvan kognitiivisen informaation kautta edelleen liikekuoreen. Funktionaalisessa MK:ssa tyypillinen toiminnalliseen tuntohäiriöön liittyvä löydös on toiminnan väheneminen aivokuoren vastakkaisen puolen tuntoalueella ja toiminnallisen sokeuden yhteydessä näköalueella. Psykodynaamista teoriaa lähestyvä mielenkiintoinen, funktionaalisten MK-tutkimusten tukema tulkinta on, että konversiossa traumaattisiin tapahtumiin liittyvät muistot, emootiot ja kognitiot estävät liikekuoren normaalin toiminnan.

      Varmasti homesairaallakin löytyy päätä fMRI:lla kuvattaessa poikkeavaa toimintaa aivoissa koska oireet ovat dramaattisia konversio-oireita, toki ne ihan todellisia potilaalle ovat, hoitona olisi opetella olemaan välittämättä hajusta ja oppia ettei siitä ole vaaraa. Se ei ole siedätystä vaan sitä sanotaan oppimiseksi.

      • Homesairas2

        Nyt kun taas täällä olet, meitä sairaita auttamassa ja neuvomassa, niin

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15139900/homeen-aiheuttamista-oireista


        Ps.
        Lääkäri2, odottelen edelleen vastauksia tekemiini kysymyksiin.
        2_kysymystä_lääkäri2_lle 14.1.2018 16:23



        Jäi kertomatta että purkamani seinän levyissä kasvoi tutkmusten mukaan Stachybotrys hometta.

        Koska, lääkäri2, olet selvästi perehtynyt homesairauksiin, niin kertoisitko vielä: Mitä terveyshaittaa, tämän hetkisen tiedon perusteella, voi aiheuttaa altistuminen Stachybotrys homeelle?



        Asiasta kiinnostuneet voivat lääkäri2:n vastausta odotellessa googletella vaikka: ”stachybotrys yellow rain”


      • Ei.parane

        Ymmärrän kyllä tämän Lääkäri2:sen jakuttaman asian. Ihmiset on stressaantuneita, traumatisoituneita, eivät kosketuksissa omiin tunteisiinsa jne. Eletään egon varassa eikä tietoisuuden, mikä on se ihmisen todellinen minuus, rauha ja tasapaino.

        Et voi silti väittää, että ihmisen soluilla ei olisi muistia "tietoisuutta", joka tietää siitä huolimatta, vaikka kuinka aivojaan treenaisi. Itse ole harjoittanut mieltäni jo pitkään, ja homepölylle altistuminen oli jo vuosia sitten. Joudun tällä hetkellä olemaan tiloissa, joissa on jotain mikä ärsyttää, ääni alkaa kähistä ja nenästä niistän verta.

        Sitten kun tuot tänne ne tutkimukset, joissa osoitetaan, että aivotreenillä myös solumuisti saadaan korjattua, niin ettei ihmiseen jää biologisella tasolla herkkyyttä, vaan tapahtuu täydellinen paraneminen, niin uskon asiaasi.


      • munaajia.TTL.ja.THLsakis
        Ei.parane kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä tämän Lääkäri2:sen jakuttaman asian. Ihmiset on stressaantuneita, traumatisoituneita, eivät kosketuksissa omiin tunteisiinsa jne. Eletään egon varassa eikä tietoisuuden, mikä on se ihmisen todellinen minuus, rauha ja tasapaino.

        Et voi silti väittää, että ihmisen soluilla ei olisi muistia "tietoisuutta", joka tietää siitä huolimatta, vaikka kuinka aivojaan treenaisi. Itse ole harjoittanut mieltäni jo pitkään, ja homepölylle altistuminen oli jo vuosia sitten. Joudun tällä hetkellä olemaan tiloissa, joissa on jotain mikä ärsyttää, ääni alkaa kähistä ja nenästä niistän verta.

        Sitten kun tuot tänne ne tutkimukset, joissa osoitetaan, että aivotreenillä myös solumuisti saadaan korjattua, niin ettei ihmiseen jää biologisella tasolla herkkyyttä, vaan tapahtuu täydellinen paraneminen, niin uskon asiaasi.

        Minä en usko missään tapauksessa enään TTL:n ja THL:n tyyppeihin jotka eivät osaa edes esiintyä tiukoissa paikoissa. Minä uskon vain sen mitä itse koen ja näen kuten tuossakin THL:n evidenssihöpöttäjän naamanilmeet, jotka kertoo lähes kaiken siitä miten käy kun "siedättäjät" opettavat ja kouluttavat toisiaan vähättelemään ja vääristelemään kosteusvauriorakennusten myrkyllisen sisäilmaston aiheuttamia homekatastrofeja. Kodeissa, päiväkodeissa, kouluissa, varuskunissa, terveyskeskuksissa ja sairaaloissa ym. ym.

        Katso tuosta ja usko näkemääsi. Kohdassa 12:25 - 14:40 uutisissa 9.4.2018 THL:n professori jäi sanattomaksi: https://areena.yle.fi/1-4240149?autoplay=true

        Minua kyllä aidosti huolestuttaa TTL:n ja varsinkin THL:n nykytilanne ja uskottavuus siedättäjiin on mennyt täysin. Ovat munanneet julkisesti itsensä ja pulijut myös missä hommia muka tekevät terveytensä menettäneiden parhaaksi.

        "Yksi kysymys on hankala. Kun Pekkaselta kysyy useaan kertaan, voiko huolen välttämiseen tähtäävä viranomaispuhe tuottaa terveysriskejä sitä kautta, että ihmiset eivät ehkä vältäkään heitä altistavia tiloja, hän vastaa näin:

        – En saa nyt kiinni, mihin tähtäät."

        Voi itku tuotakin esitystä Pekkaselta !!!!!

        https://yle.fi/uutiset/3-10148169


    • Lääkäri2

      "Missähän vaiheessa itse Lääkäri2 totesit ja aloit uskomaan otsonoinnin aiheuttamiin vaaroihin homerakennuksessa suoritettuna, mistä kanssasi on täällä väännetty perkeleesti???"

      Olen kertonut että sillä otsonoinnilla saadaan se paha haju pois kuten saadaankin, ei sillä muuta merkitystä ole. Esim. auton hajunpoistossa otsonointi on erinomainen keino ja tätä esim. käytetyille autoille autoliikkeissä tehdäänkin, jos edellinen omistaja on vaikka koiraa kuskannut autossa ja siitä jäänyt hajua autoon. Otsoni poistaa hajut tehokkaasti hapettamalla hajua tuottavat kaasumaiset yhdisteet. Samaten titaanioksidilla saadaan hajut pois. Ei se otsoni tai titaanioksidi sitä hajun lähdettä sinänsä poista, jos jokin rakennuksessa hajua tuottaa niin se tuottaa sitä uudelleen / edelleen toki, mutta se voidaan se haju aina otsonoinnilla poistaa joksikin aikaa ja raikastaa sisäilma tällä konstilla. Itse otsoni on kyllä sen verran voimakas hapetin että samassa tilassa ei ole syytä oleilla kun otsonoidaan, mutta se otsoni poistuu tilasta hajottuaan, se hajoaa kyllä itsestään pois käsittelyn jälkeen vieden hajut mennessään. Titaanioksidi on pysyvämpi menetelmä ja perustuu UV-säteilyn kykyyn tuhota hajua aiheuttavat kaasumolekyylit.

      • professori.tietää

        Kuka perkele "Titaanioksidia" käyttää ja mihin tarkoitukseen homerakennuksissa HÄH?

        Titaanidioksidi ja otsonointi ovat molemmat vaarallisia terveytensä homerakennuksessa menettäneille jos niitä käytetään sisätiloissa sanoo oikea asiantuntija ja huippu tässä maassa.

        http://www.terve.fi/syopa/hengitetyn-titaanidioksidin-epaillaan-aiheuttavan-syopaa-suomessakin-tuttu-elintarvikevari

        En suosittele. En myöskään minkäänlaista "siedätystä" enkä edes "opettelua" oleskelemaan pitkiä aikoja altistuneena homerakennuksessa näille myrkyille sekä hometoksiineille varsinkaan mykotoksiineille kuten tuosta asia selviää miksi:

        "Eläinkokeissa mykotoksiinit ovat aiheuttaneet mm. maksa-, munuais- tai hermokudosvaurioita. Eräät mykotoksiinit on eläinkokeissa todettu karsinogeenisiksi. ... "

        http://www.terve.fi/syopa/hengitetyn-titaanidioksidin-epaillaan-aiheuttavan-syopaa-suomessakin-tuttu-elintarvikevari

        Otsonointia ei suositella edes TTL ja THL eikö mahdu Lääkäri2 se sulle kalloon.

        https://yle.fi/aihe/artikkeli/2006/10/12/vaarallisia-otsonaattoreita

        "Otsoni on terveydelle haitallinen
        Myös otsoni (O3) luokitellaan biosidiksi. Otsoni on itsessään haitallista terveydelle, erityisesti suuret pitoisuudet. Otsinoreaktioissa voi syntyä uusia, terveydelle mahdollisesti haitallisia yhdisteitä."

        https://thl.fi/fi/-/otsoni-ja-muut-biosidit-eivat-sovi-rakennuksen-homeongelman-ratkaisuksi

        Nuitten "hajujuttujesi" kanssa voit mennä Lääkäri2 vaikka hevonhelevettiin jos et sitä ymmärrä, että "hajut" ovat kaasuja ja sisäilman myrkyllisyys on suurelta osalta myös hajuja aiheuttavia kaasuja ja kaasut menevät keuhkojen perukoille aivan varmasti mykyllisinä valkosolujamme tuhoamaan varsinkin sisätiloissa missä ilmankosteusprosentti on hyvin korkea koska mikrobien ja toksiinien toinen kantoalusta pölyn lisäksi on vesihöyry tai vesimolekyylit.

        LUE TUO HUOLELLA JA YRITÄ VIELÄ YMMÄRTÄÄ: ""vesihöyryn mukana ilmaan aerolisoituvien toksiinien ja muiden bioaktiivisten mikrobiosasten""

        SIIS, Lääkäri2 ILMAAN jota hengitämme hei! Vai oletko täysin toope ymmärtääksesi tosiasioita mista professori Mirja Salkinoja-Salonen meille yrittää kerto tekemien tutkimustensa pohjalta.

        Millä vitun konstilla niitä myrkkyjä sitten keuhkoistasi pois oksennat ja paskannat, kerrohan Lääkäri2 konsti siihenkin ko olet niin helvetisti perillä sisäilman myrkyllisyydestä ja ympäristömyrkkyjen yhteisvaikutuksista mitä kehkojen perille hengitämme ulkona ja talvikuukausina vielä sisällä perkeleen pitkiä aikoja.

        Kun sisäilmaltaan myrkyllisessä sisäilmastossa vesihöyryistä toksista ilmaa vetelet keuhkoihin terveys menee aivan varmasti joa alat itseäsi siinä vaarallisessa siäilmastossa jonku pölvästin ehdottomana "siedättämään."

        Tuossa totuutta vielä lisää : ""Kirjassa Homehelvetti (2009) sivulla 259 professori Mirja Salkinoja-Salonen sanoo näin tutkimustulosten pohjalta.

        " Veteen liukenemattomien, pintoihin herkästi tarttuvien ja vesihöyryn mukana ilmaan aerolisoituvien toksiinien ja muiden bioaktiivisten mikrobiosasten mittaaminen sisätiloista edellyttää poikkitieteellistä työtä, insinööritaidon yhdistämistä mikrobiologiaan, kemiaan ja toksigologiaan."

        Käypähoitoporukoista, siedättäjistä ja evidenssipelleilystä ei kirjassa puhuta mitään , miksihän ei?

        Tämä melkoisella varmuudella osoittaa sen, että ilmankosteusprosentin ollessa korkea jotain 50-70 % niin silloin homesairaat oireilevat erityisesti niissä sisätiloissa missä on mikrobitoksiinivaurio. mittaaminen sisätiloista edellyttää poikkitieteellistä työtä, insinööritaidon yhdistämistä mikrobiologiaan, kemiaan ja toksigologiaan.


    • Lääkäri2

      "Koska, lääkäri2, olet selvästi perehtynyt homesairauksiin, niin kertoisitko vielä: Mitä terveyshaittaa, tämän hetkisen tiedon perusteella, voi aiheuttaa altistuminen Stachybotrys homeelle?" Jos sitä hometta syö niin vaikka mitä. Homeita ja niiden toksiineja ei ole syytä päästää elimistöönsä esim. ruuansulatuskanavan kautta. Jos ja kun se home on seinän sisässä tai vaikka rakennuksen välipohjassa niin se aiheuttaa hajua, mutta ei sitä elimistöön mene sisäilmaa hengittäessä eikä toksiinejakaan näin päädy elimistöön myrkytystä aiheuttamaan. Syöminen tai homepölyn henkeen vetäminen on eri asia. Esim. rakennusta purkaessa kuivan homeen pölistessä voi se home aiheuttaa vakaviakin seurauksia, jopa allergisen alveoliitin voi saada esim. homeista viljaa käsitellessä sen pölistessä ja pölyä runsaasti henkeen vetäessä tai samaten jos vaikka heittää homeista löylyvettä saunan kiukaalle ja vetää huurut henkeensä. Määrä ratkaisee kuten lähes kaikessa muussakin. Tietysti elimistöllä on tehokkaat aseet tuhota hometoksiinit ja homeet, lisäksi elimistö kehittää reaktion poistaa hometoksiinit ja homeet jos niitä syö, tulee vatsatauti, oksentaa myrkyt ulos ja samaten ripuli, jolloin myrkyt poistuvat liukkaasti suolesta. Ilman immuunijärjestelmää ihminen maatuu, tämän aiheuttavat homeet ja bakteerit. Immuunijärjestelmän toiminnan pettäessä eliön kuollessa eliö maatuu, homehtuu ja mätänee.

      • Ei.parane

        Kerro miksi ihmiset sairastuu, vaikka eivät tiedä homeista mitään? Hyvä esimerkki on Homeäidin päiväkirja, jossa kerrotaan, kuinka perhe osti puolen miljoonan euron rivitalon, eikä millään halunneet uskoa, että talossa on hometta. Sairastelua oli vain kotona ollessa. Tuo sinun logiikkasi ontuu ja pahasti, mutta kyse onkin sinun egosta, joka ei suostu nöyrtymään.


    • Lääkäri2

      "Et voi silti väittää, että ihmisen soluilla ei olisi muistia "tietoisuutta", joka tietää siitä huolimatta, vaikka kuinka aivojaan treenaisi. Itse ole harjoittanut mieltäni jo pitkään, ja homepölylle altistuminen oli jo vuosia sitten. Joudun tällä hetkellä olemaan tiloissa, joissa on jotain mikä ärsyttää, ääni alkaa kähistä ja nenästä niistän verta.

      Sitten kun tuot tänne ne tutkimukset, joissa osoitetaan, että aivotreenillä myös solumuisti saadaan korjattua, niin ettei ihmiseen jää biologisella tasolla herkkyyttä, vaan tapahtuu täydellinen paraneminen, niin uskon asiaasi."

      No kyllä väitän ettei yksittäisellä solulla ole tietoisuutta, ei edes yksittäisellä tai muutamalla neuronillakaan, puhumattakaan vaikka valkosolusta. Toki ihmisen tietoisuuden selittäminen aivojen sähköisenä toimintana on ylipäätäänkinkokonaan selittämättä ja yksi mysteeri maailmassa, mutta siitä nyt voidaan olla yhtä mieltä että ihmisaivot tietoisuuden muodostavat, mutta miten niin sitä ei osata selittää. Ede sistä ei voida selittää miten näköaivokuori voi aiheuttaa silmien verkkokalvoilta tulevien sähköimpulssien perusteella tietoisen näköaistimuksen.

      Mutta asiaan: se homeen haju mikä aiheuttaa ihmisille oireita ei ole terveydelle vaarallista eikä niitä homeita tai toksiineja päädy elimistöön siten että ne aiheuttaisivat sairautta. Edes kuollut ei homekämpässä maadu kosteusvauriohomeiden takia vaan hajoaminen alkaa suoliston sisäisten bakteereiden aiheuttamana asuntoon sisään kuollessa tai tarpeeksi kuiva ilma jos on niin ruumis muumioituu jopa. Kosteusvauriohomeet eivät maatumisesta vastaa. Aivot ja hermosto oppivat reagoimaan pelottavina ja haitallisina koettuihin ja pidettyihin asioihin joillakin ihmisillä poikkeavalla vasteella mikä sotkee elimistön toimintaa niin että ihan oikeita oireita ja vaivoja alkaa ilmetä, jos alkaa ahdistua hajuveden tai saippuan hajusta niin se eihauttaa samat oireet kuin homeasunto tai homeinen työpaikka, mikä kertoo siitä että taustalla on sama ilmiö. Jos saippuan hajusteaine olisi vaarallista ja tuhoaisi terveyden niin sitten homekin sen voi tehdä. Toki sitä saippuaakin syömällä saa terveyshaittaa siinä missä homeita syömällä.

      Lukekaa ja oppikaa toiminnallisista häiriöistä.

      Vain länsimaissa joissa ihmisillä ei enää ole oikeasti mitään ongelmia voidaan kehittää tilalle nyt ongelmia ihan mistä vain, kaikenlaista yleistä elämisen tuskaa. Syyriassa ei ihmetellä haiseeko mikään muu kuin ruuti tai kemialliset aseet.

    • Lääkäri2

      "Kerro miksi ihmiset sairastuu, vaikka eivät tiedä homeista mitään? Hyvä esimerkki on Homeäidin päiväkirja, jossa kerrotaan, kuinka perhe osti puolen miljoonan euron rivitalon, eikä millään halunneet uskoa, että talossa on hometta. Sairastelua oli vain kotona ollessa. Tuo sinun logiikkasi ontuu ja pahasti, mutta kyse onkin sinun egosta, joka ei suostu nöyrtymään."

      Homeita on hyvä syyttää kun muuta syytä pahalle ololle ei löydy. Kun tutkitaan tarpeeksi niin löytyyhän sitä jokin syy vaikka sitten se home jonka olemassa olosta ollaan oltu autuaan tietämättömiä ennen kuin tutkitaan tarpeeksi.

      Kerro sinä miksi lähinnä hysteeriset naiset naisvaltaisilla työpaikoilla, joissa on huono työilmapiiri ja/tai YT-neuvottelut menossa alkavat oireilla sisäilmasta ja miksi oireilu leviää kuin kulovalkea kaikkiin ennestään oireettomiinkin jos työpaikalle ilmaantuu yksi "homeherkkä" joka alkaa koohottaa ja vouhkaamaan homeesta josta ennen ei kukaan ole tiennyt mitään ja jota ei edes välttämättä tutkimuksissakaan tahdo löytyä ja miksi ne homeet eivät sairastuta aurinkoisessa syysmetsässä kauniilla auringonpaisteella lomalla ollessa tai etelänlomamatkalla rakennuksissa joissa varmasti on hometta jos vain tutkitaan. Miksi kaikki eivät sairastu homeista kuten nyt vaikka kloorimyrkytyksestä sairastuvat kaikki tai jostain kaasusta joka oikeasti sairastuttaa jos sitä sisäilmassa on.

      • miehet.sairastuu.myös

        "Kerro sinä miksi lähinnä hysteeriset naiset naisvaltaisilla työpaikoilla. "

        No minä kerron sulle paskanjauhajalääkärille, että ei homeille sairastu yksistään naiset vaan kovakuntoiset miehetkin. Poikiakin homepäiväkodeissa, homekouluissa sekä varusmiehiä homeisissa kasarmeissa, sekä lääkäreitä joista osa yrittää leikkiä jopa miestä vaikka hame päälle kuuluisi ainakin niille mieslääkäreille jotka näitä juttuja suustaan päästää "hysteeriset naiset". Paskaraukkojen sanomaa Lääkäri2 sinultakin tuollainen törkeys ja menee pikkusen liian lujaa nyt sulla joten rauhoituhan hieman. Sainion "siedätysjutut" tehneet pahaa vahinkoa ainakin sinulle. Myös lukemattomille syyttömille terveytensä menettäneille myrkyllisessä sisäilmastossa jotka eivät ole älynneet poistua ajoissa myrkyllisestä sisäilmastosta..

        Hometalkoot kaveri kertoi kerran, että hyväkuntoinen perhe oli mennyt uuteen asuntoon ja tulleet sieltä pois täysin henkisesti ja ruumiillisesti huonokuntoisina pitkäaikaisen altistumisen jälkeen ja kyseessä oli mikrobitoksiinivaurioinen asunto.

        No tämä Lääkär2 on todettu jo aikaisemmin oikeaksi "naisvihaajaksi" ja siinä selitys tuolle suhtautumiselle "naisvaltaisiin työpaikkoihin." En viitsi paljoa alkaa arvelemaan syitä, mutta voisi olla, että epäonnea Lääkäri2:lla naisten kanssa useammin kuin tavallisesti meikäläisillä taviksilla. Suomalaisilla miehillä.

        NO TUOSTA LINKKEJÄ kun lähtee lueskelemaan, niin pitäisi paskahousuilla käsitykset hieman muuttua kun naisia solvaa ja itseään pitää jonain.

        Miesvaltaiset alat poliisit ja palomiehet oireilevat ja sairastelevat helevetisti täässä maassa homerakennuksissa siinä kuin hyvät naisemme. Olkaapa hyvät iltalukemiseksi.

        KANNATTAA LUKEA ennekuin alkaa turpaansa jatkossa aukomaan näillä palstoilla erittäin hyville ja lujatahtoisille naisillemme.

        http://www.kaleva.fi/uutiset/oulu/138-tyontekijaa-oireillut-sisailman-vuoksi-oulun-poliisitalossa-poliisivankilan-vartijat-sairastuneet-pysyvasti/760077/

        https://seura.fi/ihmiset/selviytyjat/aiemmin-huippukuntoinen-poliisi-nyt-sairas-elakelainen-poliisitalon-home-tuhosi-markun-terveyden/

        https://www.ess.fi/uutiset/paijathame/art2403052

        http://aksa.fi/poliisilaitos-sai-haatokaskyn-sisailmaongelmien-vuoksi/

        https://yle.fi/uutiset/3-7494509


        TÄMÄ SOPII tähän kohtaan helevetin hyvin: "Homeita on hyvä syyttää kun muuta syytä pahalle ololle ei löydy."

        https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/kun-home-valtaa-hoitolaitoksen-laakarit-lahtevat-johtajat-vahattelevat-ja-hoitajat-karsivat/6439864#gs.kEPGi48


        https://www.aamulehti.fi/uutiset/tampereen-poliisiaseman-sisailmaongelma-useita-tyontekijoita-saanut-oireita-suunnitteilla-siirto-joka-voi-vaikuttaa-poliisin-tyohon-200799579/

        https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/84004-poliisit-evakkoon-asemalla-hometta-jo-vuosikymmen

        https://yle.fi/uutiset/3-8502512


        http://aksa.fi/aanekosken-paloasemalla-vakava-sisailmaongelma-rakennetaanko-uusi-mihin-ja-milla-aikataululla/


        https://www.sttk.fi/2016/06/08/spal-paloasemien-kosteusvauriot-huolestuttavan-yleisia/

        No eiköhän tässä ole vähäksi aikaa todistusaineistoa, että olkaapa hyvät.


    • Lääkäri2

      "Tuossa totuutta vielä lisää : ""Kirjassa Homehelvetti (2009) sivulla 259 professori Mirja Salkinoja-Salonen sanoo näin tutkimustulosten pohjalta.

      " Veteen liukenemattomien, pintoihin herkästi tarttuvien ja vesihöyryn mukana ilmaan aerolisoituvien toksiinien ja muiden bioaktiivisten mikrobiosasten mittaaminen sisätiloista edellyttää poikkitieteellistä työtä, insinööritaidon yhdistämistä mikrobiologiaan, kemiaan ja toksigologiaan."

      Käypähoitoporukoista, siedättäjistä ja evidenssipelleilystä ei kirjassa puhuta mitään , miksihän ei?"

      Koska koko kirjan tieto on jo vanhentunutta ja tuolloin todella yritettiin tutkia että mikä ihme voi olla "homeoireiden" taustalla. Toiminnallisten häiriöiden osalta tieto on lisääntynyt valtavasti vasta viime vuosina. Kyseinen proffa keksii ihan omia juttujaan, jotka eivät perustu mihinkään tutkittuun tietoon ja kyseinen proffa ei ymmärrä esim. rakennustekniikasta mitään, kehottanut rakentamaan jopa niin että rakennus kosteusvaurioituu.

      • et.oikein.ymmärrä

        Mutta HEI naisten vihaajalääkäri2.

        TÄMÄHÄN ON TÄYSIN TOTTA kaikesta sun valehteluistakin huolimatta tänä päivänä ja jopa niin kauan kuin tällä palaneetalla mikrobeja on ja vettä myös. Kai sun pitäisi se ainakin ymmärtää. Miksi teeskentelet tyhmempää kuin olet?

        Mikrobit ovat olleet ennen meitä ja ovat vielä meidän jälkeemmekin tällä planeetalla.

        """vesihöyryn mukana ilmaan aerolisoituvien toksiinien ja muiden bioaktiivisten mikrobiosasten""" VESIHÖYRY ON MIKROBIEN JA MYRKYLLISTENKIN KAASUJEN KANTOALUSTA KUTEN PÖLY. Ilmavirtaukset niitä kuljettaa ja vesihöyryn mukana mikrobit JA MYRKYLLISET EPÄPUHTAUDET jäävät kiinni vielä pystyseiniinkin.

        Homerakennuksessa vesihöyryn mukana varsinkin kosteassa sisäilmastossa hengitämme homeitiöitä, mikrobeja, toksiineja, VOC myrkyllisiä kaasuja, homeenestoaineiden ja homedesinfiointaineiden jäämiä, otsonointien jäämiä, solumyrkkyjä, biosideja ym. ym. epäpuhtauksia ja ulkoa rakennuksiimme tulevia nanohiukkasiakin. Turha kenenkään on enään jauhaa pelkästää homeesta sillä on harhautettu ihmisiä jo helvetin kauan. Puhu sinäkin Lääkäri2 sisäilman myrkyllisyydestä koska se on myrkytystila kun ihmiset menettää terveytensä poliisiasemillaki n ja paloasemillakin myrkylliselle sisäiölmastolle.

        Etkö sinä tosiaan ymmärrä tätä, mksi heittäydyt tyhmemmäksi kuin olet?

        SIIS, Lääkäri2 ILMAAN jota hengitämme hei! Vai oletko täysin toope ymmärtääksesi tosiasioita mista professori Mirja Salkinoja-Salonen meille yrittää kerto tekemien tutkimustensa pohjalta.

        Millä vitun konstilla niitä myrkkyjä sitten keuhkoistasi pois oksennat ja paskannat, kerrohan Lääkäri2 konsti siihenkin ko olet niin helvetisti perillä sisäilman myrkyllisyydestä ja ympäristömyrkkyjen yhteisvaikutuksista mitä kehkojen perille hengitämme ulkona ja talvikuukausina vielä sisällä perkeleen pitkiä aikoja.

        Kun sisäilmaltaan myrkyllisessä sisäilmastossa vesihöyryistä toksista ilmaa vetelet keuhkoihin terveys menee aivan varmasti joa alat itseäsi siinä vaarallisessa siäilmastossa jonku pölvästin ehdottomana "siedättämään."


      • Jenny24

        Home on elävää! Se tuottaa niin vahvoja myrkkyjä, että kuoleman jälkeen ihminen hajoaa. Ajattele, jos hajoat elävältä? Todellakaan muutto muualle ei auta, se home pitää tappaa!


    • Ei.parane
    • Vuosi 2018 vai vuosi 1918, jolloin täälläkin oli kovaa taistelua, ks. https://www.is.fi/suomi100/art-2000005034833.html .

      Sata vuotta on kulunut ja onko mikään muuttunut? Veli vainoaa veljeään, viranomaiset kansaa https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005641420.html yhä mielivaltaisemmin. Itsenäisyydestä haaveileminen on rikos 7,5-miljoonaisella kansalla https://goo.gl/7rdPiu ja 5,5-miljoonaisella kansalla pelkästä nettiin kirjoittamisesta voidaan masinoida yli valtiorajojen https://goo.gl/rHyQbG ulottuva ajojahti ja mielipidevaino, joka on kauheaa seurattavaa. Tämä https://goo.gl/QXogRS kaikkiko pitäisi niellä hiljaa?

      Herätkää ihmiset ja kääntäkää katseenne sinne, missä mielivalta https://goo.gl/xg4M6u tietämättänne rehottaa saatuani itsekin karsean https://goo.gl/f3Uag8 kokemuksen siitä. Voin kertoa sinulle V-E rehvasteltuasi täällä useaan otteeseen, miten korvatulpat auttavat meteliin, ettei niistä ollut yhtään apua tähän https://goo.gl/dPDXQ3 , jossa kuuluu jo ne elementit, millä meitä kiusattiin yötä päivää. Volyymia vaan kovemmalle ja ajattele itsesi "nukkumassa" tuolla, kun yläkerrassa kattosi päällä tahallaan isketään, tömistellään ja tiputetaan tavaroita pitkin lattiaa. Oli aivan ihme, että selvisin 11 kuukauden unenpuutteesta hengissä, mutta mitä se tekikään sairauksilleni ja pojalleni, jonka hermot eivät sitä meteliä kestäneet. Korvatulpat hiostavat korvia, ja liian pitkään käytettynä sieni-infektio voi levitä sinnekin ja aiheuttaa kuten minulla kutinaa, jota ei tietenkään tutkita. Ohessa https://goo.gl/P7NMiR lista antifungaaleista, jotka voivat auttaa: kaneli-, neilikka- ja oreganoöljy, oliivinlehtiuute ja kapryylihappo sekä psylliumkuituja mykotoksiinien poistamiseen. Eikä keneenkään pidä luottaa sokeasti, ei edes https://goo.gl/6gXYaz lääkäreihin.

      • kevättä.kohti.vaan

        Jos nämä ei auta, niin kannattaa muuttaa uuteen osoitteeseen ja kysellä minkälaista porukkaa asustellee naapurihuoneistoissa tai lähistöllä.

        http://www.elacin.fi/tuotteet/yksilolliset-korvatulpat/item/sleepfit

        "Eikä keneenkään pidä luottaa sokeasti, ei edes https://goo.gl/6gXYaz lääkäreihin."

        Varsinkaan kun nuoriakin lääkäreitä kouluttaa ja aivopesee nerolooki. Etenkin "siedättämällä" sairaita ihmisiä sairaisiin rakennuksiin missä hometta, mikrobeja, VOC myrkkyä ja sisäilma myrkyllinen.

        Hyvää kevättä! Ogelmat loppuu kun pääsee puhtaaseen asuntoon ja puhtaaseen työympäristöön missä ei ole sädesienet rakenteiden alla piilossa katseilta.

        Katkaiskaa kaikenlainen altistuminen, ei tarvitse turvautua "siedättäjiin" eikä käypähoitosuosituksiin.

        "Hometta ja sädesieniä vanhoissa betonimuoteissa"

        Näihinkö vielä joku haluaa itseänsä "siedätettävän" ja vedätettävän. No siitä vaan jos siltä tuntuu.

        Jos nämä ei auta, niin kannattaa muuttaa uuteen osoitteeseen ja kysellä minkälaista porukkaa asustellee naapurihuoneistoissa tai lähistöllä.

        http://www.elacin.fi/tuotteet/yksilolliset-korvatulpat/item/sleepfit

        "Eikä keneenkään pidä luottaa sokeasti, ei edes https://goo.gl/6gXYaz lääkäreihin."

        Varsinkaan kun nuoriakin lääkäreitä kouluttaa ja aivopesee nerolooki. Etenkin "siedättämällä" sairaita ihmisiä sairaisiin rakennuksiin missä hometta, mikrobeja, VOC myrkkyä ja sisäilma myrkyllinen.

        Hyvää kevättä! Ogelmat loppuu kun pääsee puhtaaseen asuntoon ja puhtaaseen työympäristöön missä ei ole sädesienet rakenteiden alla piilossa katseilta.

        Katkaiskaa kaikenlainen altistuminen, ei tarvitse turvautua "siedättäjiin" eikä käypähoitosuosituksiin.

        "Hometta ja sädesieniä vanhoissa betonimuoteissa"

        Näihinkö vielä joku haluaa itseänsä "siedätettävän" ja vedätettävän. No siitä vaan jos siltä tuntuu.

        https://www.rakennuslehti.fi/2017/03/valipohjien-vesivahingot-johtavat-kerrostalon-purkuun-tampereella/


    • Jenny24
    • HomeetPois

      Tuollaista mustaa hometta minulla kasvoi märässä autotallissa kipsilevypinnalla, se kuivui keväällä / kesän alussa ja pyyhin sitä pois, lähti melko hyvinkin irti pyyhkimällä karhealla paperiliinalla, haisee vähän samanlaiselle kuin siemenneste. Vedin päälle valkoista maalia ja sinne se hävisi, ei näy enää. Hajua ei ole huomannutkaan muuten kuin hinkkaamalla paperiin ja haistelemalla tätä paperia. Ei haise pahalle varsinaisesti eikä homeelle. Vain aivan kipsilevyn pinnalla tätä kasvoi, ei muuten. Maalaamalla onneksi selvisi kokonaan ja nyt on ensi talveksi koneellinen tuuletus autotallissa kun muuten ei kuiva kun märän auton sinne päivittäin talvella vie paitsi toki kovilla pakkasilla auto kuivakin on ollut.

    • Anonyymi

      Aika ahdistavaa luettavaa tuo kertomus lääkärikäynnistä nuorena. Saako mihinkään vaivaan täsmäapua vai laitetaanko potilas liuskaan ja kuormittamaan terveydenhuoltoa toistuvilla käynneillä, joilla pelkästään oireita lievitetään? Pelkään sairastua.

      • "Anonyymi
        14.6.2019 19:43

        Aika ahdistavaa luettavaa tuo kertomus lääkärikäynnistä nuorena. Saako mihinkään vaivaan täsmäapua vai laitetaanko potilas liuskaan ja kuormittamaan terveydenhuoltoa toistuvilla käynneillä, joilla pelkästään oireita lievitetään? Pelkään sairastua."

        - Tuolla https://cutt.ly/EotxjW on siitä ja paljosta muusta enemmänkin. Aika karseaa on tosissaan ollut ja on edelleenkin. Enpä voisi suositella sairastamista kenellekään Suomessa, jossa eletään melkoisessa ämpärissä Juha Hernesniemen https://cutt.ly/votcx1 sanoin. Ihmiset on aivopesty luulemaan sitä huonoa hoitoa hyväksi, mitä teorioissa mielellään esitellään. Oikeasti täältä puuttuu lääkkeitä, mitä muualla maailmassa on, emmekä saa samoja hoitoja, mikä muualla on rutiinia. Laput on laitettu silmille niin kuin Neuvostoliitossa, ettemme näkisi joutuessamme vain kärsimään, kärsimään, kärsimään...

        Puhumattakaan borrelioosista yms. moneen vaivaan ei saa edes oikeita lääkkeitä, josta kirjoittanut aiemmin jo jotain:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15240542/ei-edes-oikeita-laakkeita-nailla-leveyspiireilla!

        Eikä puute ole pelkästään lääkkeistä, vaan leikkaushoitokin on kiven alla, kun tarjolla on vain ns. "konservatiivista hoitoa" eli käytännössä ei mitään, kun kituakin kerran voi, joka koskee niin ylä- kuin alapäätä ja kaikkea siltä väliltä, josta on ihan omakohtaistakin kokemusta.

        Jos synnytyksen jälkeen täytyy odotella 27 vuotta päästäkseen oikeanlaiseen leikkaukseen, joka muualla maailmassa on arkipäivää, niin onhan se jotain, käsittämätöntä kidutusta.

        Kun poskiontelokidutuksessani on vasta kymmenes vuosi menossa, niin kyllä tässä joutuu vielä kärsimään ennen kuin saa apua tai koiranputki kasvaa jo suussa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1625
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1254
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1157
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1096
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1082
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1039
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      970
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      932
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      867
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      9
      751
    Aihe