tiedän rakastavani

saatokiollaerimieltä

aidosti, kun olen hieman mustankipeä. Tunne se on sekin ja mielestäni hyväksyttyä terveissä rajoissa.

22

1717

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aitoriitta

      Minäkin olen.

    • Mäolinsairaan

      Ethän sä ollu mustis 😎

    • Vapaaoli

      Sama itsellä. Olin hänestä, mutta en saanut olla.

    • On yleisestikin esitetty, että lievä mustasukkaisuus osoittaisi rakkautta, syvä sairautta. Todellisuudessa lieväkin on haitallinen, mutta syvä katasrofaalinen. Parhaaseen rakkauteen ei kuulu vähääkään omistamisenhalua vaan yksinomaa pyrkimys tuottaa toiselle hyvää oloa.

      • saatokiollaerimieltä

        Ihminen tuntee. Myös surun tunteen voi määritellä noin kuin tuossa mustiksen määrittelit. Tunteita kuuluu osata hallita, mutta ei kieltää.


      • saatokiollaerimieltä
        saatokiollaerimieltä kirjoitti:

        Ihminen tuntee. Myös surun tunteen voi määritellä noin kuin tuossa mustiksen määrittelit. Tunteita kuuluu osata hallita, mutta ei kieltää.

        En voisi seurustella miehen kanssa joka ei olisi yhtään mustasukkainen. Hieman pitää olla, mutta pitää osata hallita tunteitaan.


    • MyösMustasukkainen

      Samaa mieltä. Mustasukkaisuus on normaalia niin kauan kun se ei johda toisen kontrolloimiseen tms.

      • Mustasukkaisuus on normaalia, mutta haitallista.


    • pelkkä_k

      En ole mustis

    • kesäonnyt

      Minä oonmustis exän nykyisestä. Siellä ne yhessä laittoivat omakotitalon pihaa nätiksi
      Just joo. Ite en ole vielä löytänyt ketään.. Aikaa on jo erosta. Mutta sattuu niin hirveästi kun näin ne yhessä pihapuuhissa. Vieläki tunneside siihen. Luotan että pärjään js itsekin pystyn unohtamaan tuon petturi.yksinäinen olen.

    • takkiauki

      Mä taas tiedän saman kun päinvastoin. Silloin kun omistushalu ja fomotus sotkevat kuvioita, saatan olla semisti mustis mutta sillä ei oo mitään tekemistä rakkauven kaa.

    • Kuhakysyn

      Kukas siinä tapauksessa on sairas, kun tekee tarkoituksella toisen mustasukkaiseksi ja haukkuu sairaaksi vielä?🤔

    • Gordonblue

      En ole milloinkaan ollut mustasukkainen. On kahdenlaisia ihmistyyppejä, toisia jotka omistavat ja toisia jotka tuntevat vain vahvaa yhteenkuuluvaisuutta.

    • Elämäkantaa

      No en tiedä. Jos esimerkiksi joku viettelee ystävänsä ex miehen ja on sitten mustis ja alkaa kiusaamaan kaveriaan tästä syystä, onko se nyt ihan rakkautta? Minusta ei, vaan todella huono valinta ja kova haku koittaa osoittaa olevansa parempi.Tuollaistakin Jotkut naiset yrittäneet ihan käsittämätöntä!!
      Mutta, jos löytää mieleisensä rehdisti vapaista, pieni mustasukkaisuus on hyväksi. Toisaalta ei kovin hyvä suhde jos mustis täytyy olla, ehkä jonkun tuomarin kanssa käy noin...

      • Lisedell

        Korjaan* juomarin *kanssa


    • eikäannakiusataitseään

      Aika vääränlaiseen rakkauteen on ihminen oppinut, jos mustasukkaisuus on se tunne millä suhteessaan "pelaa" ja saa mistä saa aidon fiiliksen, että hän itse välittää ja hänestä välitetään. Aika kurjaa olla sellaisessa suhteessa, kun toinen yrittää tehdä mustasukkaiseksi muilla naisilla/miehillä ja sekin on kurjaa, jos on mustis ja epäilee jatkuvasti olevan muita suhteita. Kaikenkaikkiaan mustasukkaisuus on todella negatiivinen tunne ja hajottaa suhteen, koska terve ihminen poistuu sellaisesta suhteesta.

    • Eipästuomitaheti

      Mustasukkaisuudesta tehdään tässä ketjussa peikkoa ja sairasta. On ihmisiä jotka osaavat hallita tuota tunnetta., vaikka sitä tuntevat. Ei mustasukkaisuus tarkoita aina pelaamista eikä kyttäämistä saati raivontaa. Se voi olla hallittu tunne siinä missä muutkin tunteet.

      • elämäonhelvettiä

        Varmasti tulet ajattelemaan aivan eri tavalla, kun kohtaat elämässäsi oikeasti sairaan mustasukkaisen ihmisen. Sellaisen kanssa


      • hyvääyötä

        Niin se onkin helvettiä. Mustasukkaisuuden taustalla on menettämisen pelko ja heikko itsetunto. Inhimillinen tunne se on siinä missä muutkin tunteet. Vainoharhaisuus on asia erikseen.


    • kateellinenooooon

      No Olen mustis kun ex tuttavu s ja sen avovaimon näen yhdessä. Ei pitäisi olla sillä tyyppi pyöritteli ainanki minua ja sitä yht aikaa. Olisin syvästi raivoissaan jos ne menisivät naimisiin. Hyi. Puistattaa ajatus. Olisin niin kateellinen
      .mutta en ole nolannut itseäni mitenkään. Onneksi. Päinvastoin irtaannun kokoajan lisää tuosta tyypistä. Teki mulle hirveän tempun. Rakastutti vasiten minut siihen. Ihan sairasta. Nyt sillä on rikas nainen joka asuu kauempana... Mutta hirveää todeta että rakastan vieläki sitä ja olen mustasukkainen. Kamalaa mutta pakkohan se on kestää vaikka menisivätkin naimisiin. Hajoaisin. Olen niin petetty .kiinni tuossa miehessä. Haluan irti ja unohtaa mutta junnaan paikoillani..ahdistaa hirveästi tämä ero ja se että piti nähä se...

    • narrinavain

      täytyy vaan tottua että on tullut petetyksi. todella törkeästi minua kohteli. ja tiedän että jos uo tyyppi ja se nainen menisivät naimisiin niin rahan takia se sitä tahtois ja sen takia että se ei asu ihan lähellä niin ei paljasu todellinen luonne. on se hirveää minkä tuskan se mulle sai aikaan. rakasuin siihen ja nyt nuolen haavojani. se oli todella julma. kannattaisi pitää mölyt mahassa. paloiko sormet ja naurut päälle kun epäilin ääneen sen motiiveja. siis ihan hirvitävää kohtelua.... en haluaisi ikinä törmätä siihen tyyppiin . en koskaan. en ikinä. itkin vuolaasti kun selvisi että olin sille vain julman pelin kohde.... aivan hirvittävää kohtelua. en tjua. se veti minut niin pauloihinsa, että se oli jotakin kamalaa. hirveän julma ukko....mutta lohduttaudun sillä että kaikki vääryydet, ne punnitaan ja silloin on ukon puolustus helisemässä....sillä niin törkeästi valehteli....se oli jotakin kamalaa se harhailu, epäily ja pilkkaaminen. sitten havahduin kun menin asuntonsa ohi ja siinä oli naisen nimi nimilaatassa. aivan kamalaa. olin niin narri niin narri. se oli jotakin hirveää, kamalaa. niin. haluan niin päästä yli tästä kokemuksesta. minä , jolla kaikista tiukin moraali, niin semmosta yritti saaha kakkoseksi, toiseksi naiseksi. siis aivan hirveää, ei ikikuuna päivänä minä ala kakkoseksi. eihän siinä ole mitään järkeä, ei mitään mieltä. ihan hirveä trauma ja tarina. mutta ei mitään voi. tämä tuska on nyt kestettävä. tiedän, että se joku päivä on poissa...

    • Seeikäymulle

      Otatko koko ajan amf, kun sulla on koko ajan sanottavaa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5095
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1325
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe