Arvoisat Kartanon Kutsuvieraat

Hei pitkästä aikaa ystävät!

Ajattelin järjestää kevätkarnevaalit ensi viikonloppuna Kartanossani ja tiedustelisin mahdollisia osallistujia.

Kaikki halukkaat voivat ilmoittautua tänne, niin saisin selville suuntaa antavaa tietoa osallistujamäärästä.

Esiintyjistä voisin kertoa ennakkoon, että ainakin brittilaulajattaret Annie Lenox ja Bonnie Tyler ovat ilmoittaneet kiinnostuksensa.

Runonlausuntaan olen ajatellut Esko Salmista esittämään Eino Leinon runoja.

Keltaisessa salissa esiintyisi kiinalainen huippupianisti Yuja Wang.

Muutakin mukavaa on tulossa, mutta jätetään jotain yllätystä itse Kartanoonkin.

Heräsikö mielenkiintosi?

PorvoonParoni
puheenjohtaja

146

2344

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sisäpiiriläinen

      Vihdoinkin jotain juhlia tämän pitkän talven jälkeen. Tulen ilomielin ja ilmoittaudun tässä ja nyt. Riittääkö tämä?

      • Kiitos, tämä riittää mainiosti, ei tarvita enempää. Olet tervetullut!


    • nirsojanoinen

      Voiko ottaa omat juomat mukaan?

      • Toki, voi ottaa omatkin eväät mukaan, mutta Kartano kyllä tarjoaa ruomat ja juomat.


    • DancingM

      Uskon niiden olevan sen verran mahtavat kekkerit, etten jäisi mistään hinnasta pois, jos minun seurani on kelvollinen?
      En ole ennen "saanut" kartanossasi vieraillakaan,
      jostain käsittämättömästä syystä?

      • Tottakai seurasi on kelvollista, ei mitään syytä eritellä ihmisiä eri kategoroihin. Varmaan siksi et ole ainakaan Porvoon Kartanossa ole käynyt, kun tämä on ihan uunituore juttu minullekin ja mikäli saa kannatusta, niin tästä voisi saada jutun juurta enemmänkin. Yleisö päättää!


      • Bengalitikku

        Tietenkin tulen mukaan.
        Onko jokin pukukoodi tai teemapukeutuminen?
        Rockokoo?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tietenkin tulen mukaan.
        Onko jokin pukukoodi tai teemapukeutuminen?
        Rockokoo?

        Rock-ok?
        Naamiaiset?
        Historianelvyttäjät?
        Hippieteema?
        Goottikemut?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Tietenkin tulen mukaan.
        Onko jokin pukukoodi tai teemapukeutuminen?
        Rockokoo?

        Bengalitikku
        Kiitos osallistumisestasi! Mietin itsekin tuota pukukoodia, mutta uskon tilaisuuden alkavan ennen klo 18, joten arkipuku voisi olla sittenkin paras tai sitten teemapukeutuminen.

        Mainitsemasi rockokoo kuulostaa mainiolta, olisihan hienoa vetää jotkin AlvinStardust vermeet niskaan tai David Bowie, phumattakaan Elvis Presleystä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Rock-ok?
        Naamiaiset?
        Historianelvyttäjät?
        Hippieteema?
        Goottikemut?

        Paloma.se.co
        Aivan loistavia oivalluksia! Itselleni kolahtaa jotenkin tuo rock-juttu eniten, mutta enemmistö päättää. Helppo kuvitella kukkaistyttöjä hieman päivitetymmissä muodoissa, eikä Suzi Quatro tyyppisessä nahka-asuisessa pukeutumisessa mitään paheksuttavaa olis, päinvastoin.


    • vanhatrokkaa

      Jos kartanon mailla olisi myös olutteltta, jossa tarjolla hyviä kotimaisa pienpanimoiden oluita, sekä esiintymässä joku vanha kunnon Manserock bändi, niin täältä meiltä lähtisi tulemaan koko bussilastillinen vanhoja rokkareita.

      • Tämä on aivan loistava ajatus! Olen itsekin Manserockin ystävä, het tulevat mieleen: Eppu Normaali, Popeda ja Alwari Tuohitorvi, voisi kuvitella, että kasaisivat rivinsä kokoon tällaista merkkitapahtumaa varten. Niistä ajoista kun itse olimme heitä kuuntelemassa tanssipaikoilla, ovat tosiaan olutteltat tulleet suosioon. Ennen joiduimme kuivin suin kuuntelemaan. Tällainen vääryys olisi nyt hyvä korjata.


    • hehehehee

      Toki kiinnostaa Kartanon Kekkerit!
      Mutta kyllä vihdoin ja viimeni on aika saada alaston totuus palstan puskista, reilukerhoista ja muista salailuista.
      Pukukoodiksi pukeutumattomuus, ehdotan.

      • Haet siis alastonta totuutta ja koko totuutta mitään salaamatta tai pois jättämättä? Kunnianhimoinen tavoite, joka voi joko onnistua tai sotkeentua entistä pahempaan umpisolmuun, kun otetaan ilolientä kirvoittamaan kieliä? Minä kiitän ja kumarran ylevistä tavoitteistasi. *kumarrus*


    • berttatäti

      Mie tuun mie tuun! Pitää "pakolliset" kartanopileet kokea, ehottomasti. Mie oonkii ollu nii väskä täs maailmas. Vaik viel tulis lunta..
      Tullaaks miuta hakemaa tänä vuonna? Vai jalanko taas tuun? Jos jalan, ni miu pittää sit torstai lähtee jo laittaa tossuu toise ettee.
      Tai sit mie kyselen kyytii, jos joku muukii ois täält kuusaalt päi lähös, sinnepäi, siis. Eli onko?

      • Ei tarvitse huolehtia kyydistä, autonkuljettaja Liimatainen tulee noutamaan rouvan kotoaan ja illan päätyttyä kuljettaa takaisin kotiin. Tervetuloa juhlimaan!


    • Tulen jos farkuissa saa tulla, laitan mustat niin on juhlavampaa, en ole mekkoihmisiä.

      • Sinä ja valkoinen puudelisi olette tervetulleita ihan kaikissa asusteissa, vaikka vaan mustissa farkuissa. Meillä ei takerruta muotoseikkoihin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sinä ja valkoinen puudelisi olette tervetulleita ihan kaikissa asusteissa, vaikka vaan mustissa farkuissa. Meillä ei takerruta muotoseikkoihin.

        Kiitos, mutta olen allerginen koirille, valkoisen puudelin karvat mustissa farkuissa ei sovi tyyliini ollenkaan.
        Toivon että myös gluteenitonta purtavaa on tarjolla, voin tietysti ottaa omat eväät mukaan.
        Juomaksi riittää vichy- tai lähdevesi, jota tuon maitotonkallisen tullessani.


      • ansalanka kirjoitti:

        Kiitos, mutta olen allerginen koirille, valkoisen puudelin karvat mustissa farkuissa ei sovi tyyliini ollenkaan.
        Toivon että myös gluteenitonta purtavaa on tarjolla, voin tietysti ottaa omat eväät mukaan.
        Juomaksi riittää vichy- tai lähdevesi, jota tuon maitotonkallisen tullessani.

        Miten voinkaan käsittää noin väärin, olin aivan varma koiraystävällisyydestä. Olen pahoillani erehtymisestä, mutta eikö se teekin meistä inhimillisiä?

        Kartanon juhlat eivät missään tapauksessa ole nyyttikestit, vaan tervetuloshampanja, illallinen ja juomat kuuluvat luonnollisesti tarjoiluun, kuten myös kaikki erikoisruokavaliot.

        Jos joku haluaa jotain tuliaisia tuoda, ovat kukkaset oiva lahja Kartalon lukuisiin huoneisiin ja saleihin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Miten voinkaan käsittää noin väärin, olin aivan varma koiraystävällisyydestä. Olen pahoillani erehtymisestä, mutta eikö se teekin meistä inhimillisiä?

        Kartanon juhlat eivät missään tapauksessa ole nyyttikestit, vaan tervetuloshampanja, illallinen ja juomat kuuluvat luonnollisesti tarjoiluun, kuten myös kaikki erikoisruokavaliot.

        Jos joku haluaa jotain tuliaisia tuoda, ovat kukkaset oiva lahja Kartalon lukuisiin huoneisiin ja saleihin.

        Toki pidän koirista, kunhan ne eivät ole samassa talossa kuin minä.
        Juuri tänään ystäväni ehdotti Lappiin lähtöä, mietin automatkaa kahden koiran seurassa, huh, ei tule onnistumaan.

        Ajattelin vain, että monesti keliaakikko saa vain kuivia riisikakkuja, ja minä en erityisemmin pidä niistä.
        Olisipa kesä, niin toisin pihapiirini valtavasta kukkavalikoimasta sylin täydeltä kimppuja, mutta saahan niitä kaupastakin.


      • ansalanka kirjoitti:

        Toki pidän koirista, kunhan ne eivät ole samassa talossa kuin minä.
        Juuri tänään ystäväni ehdotti Lappiin lähtöä, mietin automatkaa kahden koiran seurassa, huh, ei tule onnistumaan.

        Ajattelin vain, että monesti keliaakikko saa vain kuivia riisikakkuja, ja minä en erityisemmin pidä niistä.
        Olisipa kesä, niin toisin pihapiirini valtavasta kukkavalikoimasta sylin täydeltä kimppuja, mutta saahan niitä kaupastakin.

        Sittenhän meitä on kaksi, joilla on antipatioita koiruuksia kohtaan. Vaikka kartanonherroilla entiseen aikaan oli koiria, niin ajat muuttuvat eikä koiran haukuntaa kuulu näiltä tiluksilta.

        Nykyään suhtaudutaan paljon suopeammin ja ymmärtäväisemmin erikoisruokaan. Olin eilen appiukon hautajaisissa ja sielläkin oli erikseen gluteenittomat sapuskat, vaikka meitä ei ollut kuin noin 30 henkilöä. En edes tiedä, ketkä vieraista olivat keliaakikkoja, niin huomaamatonta se on nykyään.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sittenhän meitä on kaksi, joilla on antipatioita koiruuksia kohtaan. Vaikka kartanonherroilla entiseen aikaan oli koiria, niin ajat muuttuvat eikä koiran haukuntaa kuulu näiltä tiluksilta.

        Nykyään suhtaudutaan paljon suopeammin ja ymmärtäväisemmin erikoisruokaan. Olin eilen appiukon hautajaisissa ja sielläkin oli erikseen gluteenittomat sapuskat, vaikka meitä ei ollut kuin noin 30 henkilöä. En edes tiedä, ketkä vieraista olivat keliaakikkoja, niin huomaamatonta se on nykyään.

        Eihän keliakia päällepäin näy, kun se on hyvässä hoidossa, emme kärsi edes kohtuuttomista ilmavaivoista ;)
        Onneksi nykyisin on aina tarjolla gluteenitonta ruokaa, toista oli kymmeniä vuosia sitten.


      • Eikestä
        ansalanka kirjoitti:

        Eihän keliakia päällepäin näy, kun se on hyvässä hoidossa, emme kärsi edes kohtuuttomista ilmavaivoista ;)
        Onneksi nykyisin on aina tarjolla gluteenitonta ruokaa, toista oli kymmeniä vuosia sitten.

        Ancelina ottaa ansalangan mukaan riekkojahtiin.


      • ansalanka kirjoitti:

        Eihän keliakia päällepäin näy, kun se on hyvässä hoidossa, emme kärsi edes kohtuuttomista ilmavaivoista ;)
        Onneksi nykyisin on aina tarjolla gluteenitonta ruokaa, toista oli kymmeniä vuosia sitten.

        Ajat muuttuu, onneksi! Ei todellakaan näy ulospäin ja tunnustan välillä jopa kauhaisevani työmaaruokalassa gluteenitonta ruokaa, jos tavallinen ei miellytä. Se sopii ihan hyvin kaikille ja on maittavaa.


      • Eikestä kirjoitti:

        Ancelina ottaa ansalangan mukaan riekkojahtiin.

        Voi kultapieni, unohda jo se Ancelina, se poistui rekisteristä jo viime vuoden puolella.
        Tellukka keksi tämän nikin ja asia käsiteltiin jo toisessa aloituksessa.
        Myöhästyit.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ajat muuttuu, onneksi! Ei todellakaan näy ulospäin ja tunnustan välillä jopa kauhaisevani työmaaruokalassa gluteenitonta ruokaa, jos tavallinen ei miellytä. Se sopii ihan hyvin kaikille ja on maittavaa.

        Periaatteessa moni ruoka on jo luonnostaan gluteenitonta, kunhan ei sotke esim. vehnäjauhoja sekaan.
        Tarkkana pitää kuitenkin olla, luotan kartanosi kokkeihin ja kylmäköihin.


      • ansalanka kirjoitti:

        Periaatteessa moni ruoka on jo luonnostaan gluteenitonta, kunhan ei sotke esim. vehnäjauhoja sekaan.
        Tarkkana pitää kuitenkin olla, luotan kartanosi kokkeihin ja kylmäköihin.

        Täytyy tunnustaa, että en minä tunnistanut sinun uutuutta hohtavaa nimimerkkiäsi. Sitä suuremmalla jälleennäkemisen ilolla toivotan sinut tervetulleeksi, sekä palstalle että pirskeisiin. Kippis!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Täytyy tunnustaa, että en minä tunnistanut sinun uutuutta hohtavaa nimimerkkiäsi. Sitä suuremmalla jälleennäkemisen ilolla toivotan sinut tervetulleeksi, sekä palstalle että pirskeisiin. Kippis!

        Kiitos ja kippis!


      • joss.nyt
        ansalanka kirjoitti:

        Kiitos ja kippis!

        Hopeapaju ja Rulla Kartina ei vedonnut.


      • Isokyylä
        joss.nyt kirjoitti:

        Hopeapaju ja Rulla Kartina ei vedonnut.

        Ja vielä väitetään ettei palstalla stalkata toisten tekemisiä.


      • joss.nyt kirjoitti:

        Hopeapaju ja Rulla Kartina ei vedonnut.

        Sanopa muuta ;) yrittänyttä ei laiteta.
        Nyt sinun onkin helppo seurata, jippii!


      • joss.nyt
        ansalanka kirjoitti:

        Sanopa muuta ;) yrittänyttä ei laiteta.
        Nyt sinun onkin helppo seurata, jippii!

        Miksi kukaan seuraisi sinua.


      • Sitä minäkin ihmettelen, ei luulisi olevan ainuttakaan syytä, mutta miksi sinä seuraat minua?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Miten voinkaan käsittää noin väärin, olin aivan varma koiraystävällisyydestä. Olen pahoillani erehtymisestä, mutta eikö se teekin meistä inhimillisiä?

        Kartanon juhlat eivät missään tapauksessa ole nyyttikestit, vaan tervetuloshampanja, illallinen ja juomat kuuluvat luonnollisesti tarjoiluun, kuten myös kaikki erikoisruokavaliot.

        Jos joku haluaa jotain tuliaisia tuoda, ovat kukkaset oiva lahja Kartalon lukuisiin huoneisiin ja saleihin.

        Minä voisin tuoda erivärisiä gerberoita kukkavaasiin. Siihen jotain hörselökukkaa täytteeksi :).


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä voisin tuoda erivärisiä gerberoita kukkavaasiin. Siihen jotain hörselökukkaa täytteeksi :).

        Sopiva valinta ja juhlatilanteeseen sopiva, kiitos.


      • TyyliTajuMukaan
        siilenämää kirjoitti:

        Minä voisin tuoda erivärisiä gerberoita kukkavaasiin. Siihen jotain hörselökukkaa täytteeksi :).

        Älä ihmessä yhdistä gerberoihin mitään hörselökukkia, ainoastaan vihreitälehtiä!


      • ansalanka kirjoitti:

        Voi kultapieni, unohda jo se Ancelina, se poistui rekisteristä jo viime vuoden puolella.
        Tellukka keksi tämän nikin ja asia käsiteltiin jo toisessa aloituksessa.
        Myöhästyit.

        Ei se ansalanka minun keksimäni ole alunperin. Tulee palstalta muualta ja vähän kauempaa.
        Sanotaan vaikka niin, että minun näkemäni/ hoksaamani.


      • ansalanka
        Tellukka kirjoitti:

        Ei se ansalanka minun keksimäni ole alunperin. Tulee palstalta muualta ja vähän kauempaa.
        Sanotaan vaikka niin, että minun näkemäni/ hoksaamani.

        Eräänlainen kiva vinkki kuitenkin, ja onhan se synonyymi, siinä mielessä sopii hyvin.


      • TyyliTajuMukaan kirjoitti:

        Älä ihmessä yhdistä gerberoihin mitään hörselökukkia, ainoastaan vihreitälehtiä!

        Joo vihreitä lehtiä tai valkoisia pieniä kukkia :)


    • kylmätotuus

      Mielenkiintoni heräsi heti ja tietenkin tulen järjestämiisi kekkereihin.

      Esiintyjäkaarti kuulostaa hyvältä. Voisitko kuitenkin kysäistä Anssi Kelalta, olisiko hänellä aikaa tulla Kartanoosi laulamaan muutama laulu? Ilahtuisin kovasti, jos hän tulisi.

      Ehdottaisin pukeutumiskoodiksi teemaa: Tule sellaisena kuin olet.

      Juomaksi minulle riittää kylmä vesi. Sensijaan, jos grillimakkaroita ei ole tarjolla, niin itkut otan. Sinappia en tarvitse, pelkkä makkara riittää.

      Savon paronitar kiittää kutsusta.

      • Loistavaa, mukava saada mukaan siniverisiä!

        Kyllä Kelan Anssi varmaan suostuu ja ajattelin hieman myös näistä itseään kitaralla säestävistä Dave Lindholmia. Etenkin pieni ja hento ote saa minut tunteelliselle tuulelle.

        Pukukoodi ehdotuksesi on varsin varteenotettava. Ei näistä ole tarkoitus tehdä mitään "paras puku palkitaan" -juhlia, vaan haluaisin saada kaikki mukaan viihtymään.

        Grillimakkarat sopivat varmaan parhaiten olutelttojen yhteyteen, laitetaan toteutukseen. Jäin vielä miettimään pitäisikö harkita Dolly Partonin ja Emmylou Harrisin kutsumista, saataisiin sellaista county-henkeä, että oksat pois?


      • KasviksetkinMaistuvat

        Voisiko saada grillivartaisiin lampaan ja ehkä myös riistalihaa?

        Rääkättyjen nautijen ja sikojen lihaa en syö ollenkaan.


    • Ihanaa, rakastan vanhoja linnoja ja kartanoita.
      Kävisikös sellainen puku, että, kun olin 18-vuotias, löysin anopin vintiltä mustaa pitsiä olevan alaspäin levenevän pitkän pitsipuvun, johon kuuluu vyötärölle kapenava jakku, jossa on samalla pitsillä päällystetyt pienet napit.
      Kun sitten kysyin, kenen puku se on ollut, anoppi sanoi, että se oli kauan sitten kuolleen Fanny-tädin.
      Puku on täysin hyvässä kunnossa ja lienee jotain 70-100 vuoden välitä iältään.
      Sitten tahtoisin kahden hevosen vetämät kullatut, punaisella sametilla sisustetut vaunut minut hakemaan.
      Pobeda kyllä kelpaa, mutta voisi puiston siimeksessä kuulla vaikka säkkipillin soiton.
      Niin ja kummitus kanssa!

      • Aivan mahtavaa! Pukusi sopii täydellisesti näihin juhliin.

        Fanny-täti pääsee ikään kuin juhlimaan vielä kerran ja palataan menneisiin aikoihin oikein kunnolla. Olet erittäin tervetullut ja odotettu vieras.

        Täytyy tarkastaa autonkuljetta Liimataisen ansioluettelosta, löytyyko sieltä mainitaa hevosajelun kyvykkyydestä. Epäilen hänen olevan enemmän tätä pelkästään hevosvoimat hallitsevaa sukupolvea. Ei haittaa, sillä naapurinisännällä on, sekä hevoset että vaunut, jotka tuunataan sinun arvollesi sopiviksi.

        Säkkipillit ja kummitus pitää laittaa vielä harkintaan *raapii päätään*.


      • NuorenakoNaituOot

        Minkä ikäisenä avioiduit?


    • Utelias-Ulla

      Melkoisen sekalaista seurakuntaa taitaa juhliisi saapua, varmasti hauskaa on kaikilla.
      Mä tulen myös, legginsit ja tunika saa kelvata.
      Olisko mahdollista saada Juha Tapio paikalle laulamaan?

      • Mistä sää tiesit, että Juha Tapio on suosikkejani? Ehdottomasti pitää kysellä häntä mukaan.
        Jos se tunikasi olisi vielä sellaista Intian Basari tyylistä, niin toisit tullessasi 70-luvun auringon juhliimme.
        Hyvä jengi meitä on jo kasassa!


      • Utelias-Ulla
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Mistä sää tiesit, että Juha Tapio on suosikkejani? Ehdottomasti pitää kysellä häntä mukaan.
        Jos se tunikasi olisi vielä sellaista Intian Basari tyylistä, niin toisit tullessasi 70-luvun auringon juhliimme.
        Hyvä jengi meitä on jo kasassa!

        Jotenkin aavistin ja mahtava jengi on koossa, upeet bileet tulossa.


      • Utelias-Ulla kirjoitti:

        Jotenkin aavistin ja mahtava jengi on koossa, upeet bileet tulossa.

        Kiitos, olen samaa mieltä ja toivon sitä todella.


    • hytinäx1

      Eihän tässä kutsussa ole jotain taka-ajatusta nyt kun vaimolla on jalka paketissa? Minua on alkanut epäilyttään että tosiasiassa onkin kartanon pihansiivous talkoot musiikin tahtiin. Ja ikkunoiden pesu ja talvikamppeitten tuuletus ja ym.... Onkos sinulla haravat ja muut vempaimet otettuna esille?

      • Ei, ei millään muotoa mitään ketunhäntää kainalossa, eikä taka-ajatusta takataskussa. Piha-alue on jo siivottu urakoitsijan toimesta ja katselen juuri sopivaa paikkaa olutteltoille, varmaan parasta laittaa hiekkakentälle, ettei nurmikko vaan vaurioidu pahemmin. Näin keväällä ei voi olla liian varovainen. Vaimo alkaa toipua pikkuhiljaa ainakin henkisesti, jopa hymyillyt muutamaan otteeseen. Palveluhenkilökuntani on asiantuntevaa ja luotettavaa, joten juhlamielellä voit aivan vapaasti tulla.


    • Löysin tänään kirpparilta kauniin leningin, uuden veroinen vaikka on retroa. Ihan samanlainen mikä itselläni oli 60-70 luvun vaihteessa. Sopi päälle ihan hyvin vaikka uuma ei enää niin kapea ole. Siinä olisi sopiva asu kartanon vierailulle.

      • Ei kenelläkään tämänikäisellä enää ole kapeaa uumaa. Itse laitoin pitkästä aikaa henkselit housuihin vuosikymmenien jälkeen, kun jouduin kantamaan arkkua. Ajattelin että olisi todella noloa, jos kesken kaiken alkaisivat housut tippumaan?

        Nuo retro tai vintage vaatteet ovat aivan mahtavia, niistä tulee hyvä mieli kun katselee. Leninkisi on kuin tehty kartano miljööseen, joten olet erittäin tervetullut kutsuvieras.


    • Määkin voisin tulla ainakin sinne lämmitetylle terassille istumaan farkuissa ja kevytuntuvatakissa. JOs siin ois vaikka pieni sisustustakka ja siinä tuli , musiikki sisältä kuuluisi kaiuttimien kautta. Shaaleja tuolien karmilla vilun torjumiseksi.

      • Kyllä talvipuutarhani täyttää nuo vaatimukset ja sopivat elementit löytyvät. Miestarjoilija tuo lämmintä juotavaa makusi mukaan ja pitopalvelupöydästä voi hakea pientä ja isompaakin purtavaa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kyllä talvipuutarhani täyttää nuo vaatimukset ja sopivat elementit löytyvät. Miestarjoilija tuo lämmintä juotavaa makusi mukaan ja pitopalvelupöydästä voi hakea pientä ja isompaakin purtavaa.

        Mahtavaa ja rentoa. Tuollaista kaipaa juuri nyt. Vähän niinkö jalka jo ovenraossa kesään :).
        Vähänkö tuntis olonsa passatuksi .


      • siilenämää kirjoitti:

        Mahtavaa ja rentoa. Tuollaista kaipaa juuri nyt. Vähän niinkö jalka jo ovenraossa kesään :).
        Vähänkö tuntis olonsa passatuksi .

        Niin ovat kivasti lumet sulaneet pois ja aurinko paistaa lämpimästi. Tämänikäiset saavatkin jo tuntea itsensä välillä passatuiksi. Nautitaan vaan vai sanotaanko teillä päin, että "naatitaan vaa"?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Niin ovat kivasti lumet sulaneet pois ja aurinko paistaa lämpimästi. Tämänikäiset saavatkin jo tuntea itsensä välillä passatuiksi. Nautitaan vaan vai sanotaanko teillä päin, että "naatitaan vaa"?

        Kyllä meillä päin sanotaan että "nautittaan vaan".


      • siilenämää kirjoitti:

        Kyllä meillä päin sanotaan että "nautittaan vaan".

        Vaihteleviin suomen murteisiin on mukava tutustua. Sama asia voidaan sanoa kymmenellä eri tavalla ja silti kaikki ymmärrämme mistä on kyse.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Vaihteleviin suomen murteisiin on mukava tutustua. Sama asia voidaan sanoa kymmenellä eri tavalla ja silti kaikki ymmärrämme mistä on kyse.

        Kyllä näin, tosiaankin edellyttäen et toinen ymmärtää puheen/kirjoituksen.


    • Mitä tuohon uumaan tulee, niin noh, täytyy vissiin vähän sitä pukua entrata.
      Onkos siellä yömajoitus kanssa? Jos on, niin minä tahdon sellaisen katosvuoteen, jossa on silkkiverhot.
      Noh, entäs se kummitus?

      • Nyt mä keksein - otetaan hunksz kummitukseksi. Miltäs kuulostaa?

        Tottakai pitkämatkalaiset ja muutkin halukkaat voivat jäädä yöksi ja sinä saat silkkiverhoisen katosvuoteen, hehee.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Nyt mä keksein - otetaan hunksz kummitukseksi. Miltäs kuulostaa?

        Tottakai pitkämatkalaiset ja muutkin halukkaat voivat jäädä yöksi ja sinä saat silkkiverhoisen katosvuoteen, hehee.

        Oi, kiitos vuoteesta.
        Tuo on kyllä kiehtova ajatus, että Hunksz, voisin sitten mennä saunan rappusille kummituksen kanssa auringonlaskua katsomaan. (hi-hii)


      • eppu2 kirjoitti:

        Oi, kiitos vuoteesta.
        Tuo on kyllä kiehtova ajatus, että Hunksz, voisin sitten mennä saunan rappusille kummituksen kanssa auringonlaskua katsomaan. (hi-hii)

        Ja vaikka kuunnella tilanteeseen sopivaa kappaletta: Nightwish - The Phantom of the Opera

        https://www.youtube.com/watch?v=8VgLKXD-BoY


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ja vaikka kuunnella tilanteeseen sopivaa kappaletta: Nightwish - The Phantom of the Opera

        https://www.youtube.com/watch?v=8VgLKXD-BoY

        Kiitos, että minä tykkään tuosta kappaleesta. Juutuupista kuuntelen sitä joskus.


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Nyt mä keksein - otetaan hunksz kummitukseksi. Miltäs kuulostaa?

        Tottakai pitkämatkalaiset ja muutkin halukkaat voivat jäädä yöksi ja sinä saat silkkiverhoisen katosvuoteen, hehee.

        Jahas, että sillä lailla täällä avoin virka yritetään täyttää.

        Esitän jyrkän vastalauseeni perusteluineen.

        Kummituksen virkaan ehdotettu nimimerkki ei ole edes ilmoittanut osallistuvansa juhliin tai hakevansa ko. virkaa.
        Nimimerkillä ei ole myöskään tarvittavaa pätevyyttä virkaan,

        Täten ilmoitan, että haen kummituksen/haamun virkaa.
        Minulla on virasta kokemusta ja näyttöä pätevyydestäni. Olen hoitanut tehtäväni aina mallikkaasti ja sen voivat tarvittaessa todistaa lukuisat nimimerkit.

        Mikäli en tule valituksi virkaan, katson valitsijoiden syyllistyneen sukupuolisyrjintään ja teen valituksen.

        Aattelepas PorvoonParoni, mitä seuraamuksia voikaan valitsijoille koitua, kun raivoisa Haamuliitto käy taistoon tuimaan! Uhuuuu..................
        Tuskin siinä kuitenkaan siniset veret roiskuvat.
        Vua kukapa sitäkää varmuuvella tietää. Voep olla, ettei roesku, vua voep olla, että roeskuu.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Jahas, että sillä lailla täällä avoin virka yritetään täyttää.

        Esitän jyrkän vastalauseeni perusteluineen.

        Kummituksen virkaan ehdotettu nimimerkki ei ole edes ilmoittanut osallistuvansa juhliin tai hakevansa ko. virkaa.
        Nimimerkillä ei ole myöskään tarvittavaa pätevyyttä virkaan,

        Täten ilmoitan, että haen kummituksen/haamun virkaa.
        Minulla on virasta kokemusta ja näyttöä pätevyydestäni. Olen hoitanut tehtäväni aina mallikkaasti ja sen voivat tarvittaessa todistaa lukuisat nimimerkit.

        Mikäli en tule valituksi virkaan, katson valitsijoiden syyllistyneen sukupuolisyrjintään ja teen valituksen.

        Aattelepas PorvoonParoni, mitä seuraamuksia voikaan valitsijoille koitua, kun raivoisa Haamuliitto käy taistoon tuimaan! Uhuuuu..................
        Tuskin siinä kuitenkaan siniset veret roiskuvat.
        Vua kukapa sitäkää varmuuvella tietää. Voep olla, ettei roesku, vua voep olla, että roeskuu.

        Vastalauseesi on hyväksytty. Vedin edellisen ehdotuksen ihan hatusta, jo pelkästään nimimerkin perusteella olet paljon parempi ja jäätävien kommenttiesi vuoksi todella hyvin sopiva kummitukseksi.

        Olen aina noudattanut nolla-toleranssi linjaa keskusteluissani ja uskon vakaasti, että saisit enemmän äänestyksen ääniä, joten sellaista ei tarvita, vaan tulet valituksi virkaan!

        Toivotan sinut lämpimästi tervetulleeksi Kartanon kartanokummituksen virkaan. Palkkasi maksetaan tietysti pimeästi, eikä siitä huudella muille.


    • Fridanna

      Kiitos kutsusta, tulen enemmän kuin mielelläni.
      Mielenkiintoinen ohjelma siellä luvassa ;)

      Löytyykö yksinäiselle naiselle sieltä kavaljeeria lattialle, kun niin pidän tanssimisesta?

      Mukavaa saada tavata tuttuja pitkästä aikaa!

      • Ei se mieskavaljeerista jää kiinni. Voidaan ottaa Scandinavian Hunks mukaan niin takuuvarmasti löytyy. Meillä on järjestelyissä vain taivas kattona.


      • Bengalitikku

        Majoitus: olisiko majaa puussa? Olisi hienoa herätä auringon kajoon ja lintujen lirkutukseen.

        Eppu kyseli kummituksesta. Onko kartanossasi nähty sellaista. Pitääkö ottaa infrapunakamera ja -kiikarit.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Majoitus: olisiko majaa puussa? Olisi hienoa herätä auringon kajoon ja lintujen lirkutukseen.

        Eppu kyseli kummituksesta. Onko kartanossasi nähty sellaista. Pitääkö ottaa infrapunakamera ja -kiikarit.

        Ei nyt sentään mistään aavemetsästys tapahtumasta ole kyse, mutta tuo puumaja-ajatus on loistava. Siis suorastaan houkutteleva muillekin kuin pikkupojille. Yritetään saada sopimaan valmisteltaviin töihin.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Majoitus: olisiko majaa puussa? Olisi hienoa herätä auringon kajoon ja lintujen lirkutukseen.

        Eppu kyseli kummituksesta. Onko kartanossasi nähty sellaista. Pitääkö ottaa infrapunakamera ja -kiikarit.

        Minä tahtoisin nuklua rankisessa, onko liian vaativa vaatimus😀?


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä tahtoisin nuklua rankisessa, onko liian vaativa vaatimus😀?

        Siis nukkua😂


      • haahkanuntuvaa
        siilenämää kirjoitti:

        Minä tahtoisin nuklua rankisessa, onko liian vaativa vaatimus😀?

        Kannattaa olla hyvä makuupussi kun saattaa pakkasta pukata muutaman asteeen alaville maille .


      • haahkanuntuvaa kirjoitti:

        Kannattaa olla hyvä makuupussi kun saattaa pakkasta pukata muutaman asteeen alaville maille .

        Okei, kiitos. Pitää hannkia untuvapussi😊


      • kylmätotuus
        siilenämää kirjoitti:

        Minä tahtoisin nuklua rankisessa, onko liian vaativa vaatimus😀?

        Minä nukkuisin mieluimmin sisätiloissa ja olisi mahtava kokemus, jos saisin levätä olkipatjalla lämpimän viltin alla vuosikymmenien jälkeen.

        Voi, että on mahtavaa, kun Juha Tapiokin tekee keikan Kartanoon.

        Täytyykin mennä tuubiin kuuntelemaan hänen esityksiään.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Minä nukkuisin mieluimmin sisätiloissa ja olisi mahtava kokemus, jos saisin levätä olkipatjalla lämpimän viltin alla vuosikymmenien jälkeen.

        Voi, että on mahtavaa, kun Juha Tapiokin tekee keikan Kartanoon.

        Täytyykin mennä tuubiin kuuntelemaan hänen esityksiään.

        Vooihan rankisen tehdä ulkorakennukseenkin johon laitaa vaikka öljylämmittimen jos siellä on sähköt.

        Minäki olen Juha Tapion fani <3.


      • siilenämää kirjoitti:

        Minä tahtoisin nuklua rankisessa, onko liian vaativa vaatimus😀?

        Ei se aiheuta mitään vaivaa, eikö ne ole vähän sellaisia laavun tyyppisiä, mutta kanhaasta tehtyjä nukkumapaikkoja?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei se aiheuta mitään vaivaa, eikö ne ole vähän sellaisia laavun tyyppisiä, mutta kanhaasta tehtyjä nukkumapaikkoja?

        Joo se on sellainen paksuhko kangas joka laitetaan nukkumapaikkaan siksi (esimerkiksi laavuun tai vaikkapa latoonkin) etteivät hyttyset ja muut hyönteiset pääse häiritsemään nukkujaa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Joo se on sellainen paksuhko kangas joka laitetaan nukkumapaikkaan siksi (esimerkiksi laavuun tai vaikkapa latoonkin) etteivät hyttyset ja muut hyönteiset pääse häiritsemään nukkujaa.

        Okei, taas opin keskustelun myötä jotain uutta, kiitos.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Minä nukkuisin mieluimmin sisätiloissa ja olisi mahtava kokemus, jos saisin levätä olkipatjalla lämpimän viltin alla vuosikymmenien jälkeen.

        Voi, että on mahtavaa, kun Juha Tapiokin tekee keikan Kartanoon.

        Täytyykin mennä tuubiin kuuntelemaan hänen esityksiään.

        Meillä on myös mahdollisuus nukkua aitassa, joka on hieman sivummalla päärakennuksesta. Sen toisessa kerroksessa olevat huoneet ovat yksilöllisiä yksiöitä ja lukkolaitteena vanhanaikainen haka.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Okei, taas opin keskustelun myötä jotain uutta, kiitos.

        Wiki tietää rankisesta näin:
        "Rankinen on tiheästä verkkokankaasta valmistettu suoja, joka estää hyönteisiä pääsemästä nukkujan kimppuun. Rankinen voidaan virittää laavun, erätoverin tai muun majoitteen sisään. Sitä voi käyttää myös kämpässä tai ainoana suojana yövyttäessä taivasalla"


    • Ennakolta

      Muista hiekottaa piha ettei tarvise heti tilata ambulanssia.

      • Jospa kutsujen ajankohta onkin sellainen ettei enää tarvitse hiekottaa van luonto hoitaa sen homman.


      • Ei ole enää pihat liukkaita Etelä-Suomessa.


    • Joko ilmoittautuneiden joukossa ovat....

      Eskaloitunut
      Ainanaakka
      Kirjoittaja
      Ohikulkija
      Erikwist
      Leski
      Jne
      Jne
      Jne.

      Mikäli ovat saatte puukkohyppelyt aikaan. Rumihia tulee, juhlasomisteluista voit sitten lähetellä kukkalaitteita vainajien maahanpanijaisiin.

      Pakko ihailla, järjestää nyt mielikuvitusjuhlaa pihapiiriinsä. Istua koneella kokopäivän ilmoituksia vastaanottaen. Emäntäparka jalka paketussa.

      Jos jokaisen osallistujanimimerkin takana olisi eri ihminen, olisi minunkin pakko hyväksyä se tosiasia, että onpa plus 60-palstalla paljon kirjoittajia.


      Olin vuosi sitten Half moon cayn saarella Bahamalla barbiguejuhlassa.
      Vakeat hiekkarannat, turkoosi meri, lämmintä, ruokia notkuvia pöytiä.

      Lähteä nyt Suomen keväisessä loskakelissä pihallesi tarpomaan.

      Muistakaa, kumisaappaat jalkaan.

      • kiva-ketju-oli

        ... kunnes ensimmäinen ketjunpilaaja saapui paikalle :/


      • taattualaatua
        kiva-ketju-oli kirjoitti:

        ... kunnes ensimmäinen ketjunpilaaja saapui paikalle :/

        heh, barbigue, oliko siellä myös Ken?


      • Kirjoitan

        Täällähän viivatiiinalle olisi katsottavaa kun kaipasi ja halusi nähdä korppiksen solvaamista muista kirjoittajista.


      • kylmätotuus
        kiva-ketju-oli kirjoitti:

        ... kunnes ensimmäinen ketjunpilaaja saapui paikalle :/

        Luehan ketju tarkemmin niin huomaat, ettei korpikirjailija suinkaan ensimmäinen ketjuntärvelijä olekaan.

        Kyseenalainen kunnia sille, jolle kunnia kuuluu.


      • Varma-Tieto
        kylmätotuus kirjoitti:

        Luehan ketju tarkemmin niin huomaat, ettei korpikirjailija suinkaan ensimmäinen ketjuntärvelijä olekaan.

        Kyseenalainen kunnia sille, jolle kunnia kuuluu.

        korppis on vaan liian vanha palstalle


      • älä.lässytä
        Kirjoitan kirjoitti:

        Täällähän viivatiiinalle olisi katsottavaa kun kaipasi ja halusi nähdä korppiksen solvaamista muista kirjoittajista.

        Kyllä tuo korppiksen "solvaaminen" oli kovin kevyttä kamaa verrattuna sinun v..ttuiluihisi täällä.


      • kiva-ketju-oli kirjoitti:

        ... kunnes ensimmäinen ketjunpilaaja saapui paikalle :/

        Juuri samaa aattelin. Ohitetaan vaan. Ei anneta pilata kerrankin kivaa ketjua.


      • opettelekirjoittamaan

        Barbigue ? Barbinuken siis grillasitte ?


      • Kirjoitan kirjoitti:

        Täällähän viivatiiinalle olisi katsottavaa kun kaipasi ja halusi nähdä korppiksen solvaamista muista kirjoittajista.

        en kokenu tossa kirjoituksessa mitään kummallista
        kirjoitettiinhan siellä että otetaan hatsansaa kummitukseksi
        luin kyllä kahteen kertaan kun yritin miettiä mitä kummaa olisi
        ja toisaalta on sekin mun mielestä kummaa
        että yli kuuskymppiset järjestää tällaisia mielikuvitus kekkereitä
        mutta mikäpäs siinä jos ei oo lauantaina muuta tekemistä
        ei ollu mullakaan mutta kattelin sarjoja ruudulta
        ja pötkötllessä meni koko päivä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Juuri samaa aattelin. Ohitetaan vaan. Ei anneta pilata kerrankin kivaa ketjua.

        korppishan lopetti jo
        ja te senkun vaan jatkatte
        ette olis kommentoinu mitenkään
        niin ketju olis jatkunu hulvattomien kutsujen merkeissä.


      • viivatiina kirjoitti:

        en kokenu tossa kirjoituksessa mitään kummallista
        kirjoitettiinhan siellä että otetaan hatsansaa kummitukseksi
        luin kyllä kahteen kertaan kun yritin miettiä mitä kummaa olisi
        ja toisaalta on sekin mun mielestä kummaa
        että yli kuuskymppiset järjestää tällaisia mielikuvitus kekkereitä
        mutta mikäpäs siinä jos ei oo lauantaina muuta tekemistä
        ei ollu mullakaan mutta kattelin sarjoja ruudulta
        ja pötkötllessä meni koko päivä.

        Vìmeinen kommentti tähän ketjuun. Tiesin mitä tapahtuu kun kirjoitan Porvoon Paroonin ketjuun. Häkkäläkäräislis ja puskat repee liitoksistaan


      • niin ja sanoihan korppis vielä että pakko ihailla
        kun järjestää mielikuvitusjuhlaa pihapiirissä

        mää en ees ihaile
        mutta korppiksen kirjoitus oli yksi muiden joukossa
        vaikkei hän nyt sitten itse juhliin ilmoittautunutkaan

        hyvää yötä ja juhlikaa rankansti
        milloin sitten kukakin mielikuvituksissaan juhlii.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Vìmeinen kommentti tähän ketjuun. Tiesin mitä tapahtuu kun kirjoitan Porvoon Paroonin ketjuun. Häkkäläkäräislis ja puskat repee liitoksistaan

        joo se on jännä että ne oikeen odottaa tilaisuutta
        tänään kahteen kertaan oikeen kysyin yhdeltä
        että kertos mulle jonkun aloituksen missä sää haukut kaikki
        ja nyt se sit kirjotti tässä että nyt voin lukee
        normaalia tekstiä mitä täällä on tottunu sulta lukemaan
        näiden yli kymmenen vuoden aikana

        mutta ei muuta kun hyvää yötä ja kauniita unia
        järjestetään sit ihan oikeet kekkerit taas joskus.


      • kylmätotuus
        Varma-Tieto kirjoitti:

        korppis on vaan liian vanha palstalle

        Tämä 60 palsta on tarkoitettu 60-70- vuotiaille ja tietääkseni korppis on 70-vuotias, joten hän voi hyvin olla tällä palstalla.
        Vasta sitten, kun hän täyttää 71 vuotta , hän voi siirtyä 70 palstalle.

        Minusta on aivan yhdentekevää, minkä ikäisiä kirjoittajat ovat. Paljon tärkeämpää on, mitä tänne kirjoitetaan.


      • kyselenvaan

        "Jos jokaisen osallistujanimimerkin takana olisi eri ihminen, olisi minunkin pakko hyväksyä se tosiasia, että onpa plus 60-palstalla paljon kirjoittajia."

        Kuinkahan moni viitsisikään kauniina kevätpäivänä istua netin ääressä riitelemässä kun ulkona on paljon kivempaa olla?


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tämä 60 palsta on tarkoitettu 60-70- vuotiaille ja tietääkseni korppis on 70-vuotias, joten hän voi hyvin olla tällä palstalla.
        Vasta sitten, kun hän täyttää 71 vuotta , hän voi siirtyä 70 palstalle.

        Minusta on aivan yhdentekevää, minkä ikäisiä kirjoittajat ovat. Paljon tärkeämpää on, mitä tänne kirjoitetaan.

        mää oon ollu tällä palstalla jo vaikka kuinka monta vuotta
        ja vasta viime joulukuussa täytin kuuskymmentä
        onneks täällä ei tartte näyttää henkkareita.


      • kyselenvaan kirjoitti:

        "Jos jokaisen osallistujanimimerkin takana olisi eri ihminen, olisi minunkin pakko hyväksyä se tosiasia, että onpa plus 60-palstalla paljon kirjoittajia."

        Kuinkahan moni viitsisikään kauniina kevätpäivänä istua netin ääressä riitelemässä kun ulkona on paljon kivempaa olla?

        eilen oli mun mielestä siitä kummallinen päivä
        ettei kukaan riidelly
        ja jos ensimmäinen mun mielestä normaali kirjoitus tulee 19.03
        joka saa toisilla karvat pystyyn
        niin siihen aikaan on jo korkee aika kotiutuakkin
        jos on ollu koko päivän ulkona auringonpaisteessa

        ite olin niin laiska etten viittiny ulos nokkaani pistää
        lepuutin jäseniäni täällä sisällä lämpöisessä
        koko kroppa kun on niin pirun kipee ruumiillisesta työstä
        riittää että lääkitsee itsensä työpäiviksi
        ei noita särkylääkkeitä viitti popsia kun porkkanaa
        aina kun mahdollista niin ilman
        mutta se vähän rajoittaa.


    • Iltaa taas paroni, tuli mieleeni, että onko kartanolla sellainen huvimaja, jossa rakastavaiset voi tavata, se kun on niin, että tuollaisessa miljöössä voi tapahtua mitä vaan.
      Varsinkin jos on suuret juhlalliset illanvietot.
      Muuten hirvipaistia sitten ruokalistalle, kermakakkua myös.

      • Kehen aattelit rakastua😄


      • 😗😗😗


      • korpikirjailija kirjoitti:

        😗😗😗

        Tää meni Tiinalle.


      • oletko.lepakko

        Kaikki osallistujat naisia


      • kysyy.lemmenmajaa

        Kysymys epun kevätkiimasta naistenkutsuilla


      • oletko.lepakko kirjoitti:

        Kaikki osallistujat naisia

        voisin kysyä tässä sulta jos olet nainen käytkö uimahallissa
        tai vaikkapa sellaisen kyssärin onko sulla naisystäviä
        jos vastaat molempiin kyllä
        voin kysyä sun nimimerkkis mukaan
        oletko lepakko
        sama pätee miehiin jos käyt uimahallissa ja jos sulla on miesystäviä
        oletko homppeli.


      • oletko.lepakko kirjoitti:

        Kaikki osallistujat naisia

        Mistäs sinä sen tiedät mitä miehiä sinne on tulossa? Siis ketä Porvoon Paroni on kutsunut?


      • siilenämää kirjoitti:

        Mistäs sinä sen tiedät mitä miehiä sinne on tulossa? Siis ketä Porvoon Paroni on kutsunut?

        Siis vaikka jostain eskorteeraus- tai avec-palvelusta :).


      • Hyvää huomenta eppu.
        Tuli eilen illal hieman kartanonhoidollisia ongelmia. Minun pitäisi saada kyllä kunnon pehtoori? Mahtaisiko tämä olla oikea kanava avoimeen työpaikkaan?

        Valkoinen huvimaja on jo valmiina, se on joen rannalla ja siellä on aivan mahtavat näkymät näin keväällä, kun kaikki alkaa vihertää ja linnut visertavät.

        Juu, hirvipaistia ehdottomasti ja peuraa. Kermakakku on ihan ehdoton, mansikkakermakakkua en voi luvata vuodenajasta riippuen. Mutta sacher- sekä erilaisia juustokakkuja tulee myös.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Hyvää huomenta eppu.
        Tuli eilen illal hieman kartanonhoidollisia ongelmia. Minun pitäisi saada kyllä kunnon pehtoori? Mahtaisiko tämä olla oikea kanava avoimeen työpaikkaan?

        Valkoinen huvimaja on jo valmiina, se on joen rannalla ja siellä on aivan mahtavat näkymät näin keväällä, kun kaikki alkaa vihertää ja linnut visertavät.

        Juu, hirvipaistia ehdottomasti ja peuraa. Kermakakku on ihan ehdoton, mansikkakermakakkua en voi luvata vuodenajasta riippuen. Mutta sacher- sekä erilaisia juustokakkuja tulee myös.

        Hienoa, että juhlavalmistelut ovat mallillaan.
        Meinasin nauruuni tukehtua, kun vaatimattomaan nimimerkkiini kohdistui moinen kiinnostus.
        Jospa ottaisit jonkun komean uroksen pehtooriksi, niin voisin vaikka yrittää rakastua häneen (siilelle tiedoksi), lepakoitsijoille, tuo ´´komea uros´´ varmaan kertoo vastauksen.
        Jokaisen pitäisi silloin tällöin etsiä se lapsi sisältään, siellä jossakin se on, meillä kaikilla.


      • eppu2 kirjoitti:

        Hienoa, että juhlavalmistelut ovat mallillaan.
        Meinasin nauruuni tukehtua, kun vaatimattomaan nimimerkkiini kohdistui moinen kiinnostus.
        Jospa ottaisit jonkun komean uroksen pehtooriksi, niin voisin vaikka yrittää rakastua häneen (siilelle tiedoksi), lepakoitsijoille, tuo ´´komea uros´´ varmaan kertoo vastauksen.
        Jokaisen pitäisi silloin tällöin etsiä se lapsi sisältään, siellä jossakin se on, meillä kaikilla.

        Ihan hyvin ovat esivalmistelut sujuneet ja naurua on riittänyt täälläkin. Kiitos sinulle hyvästä ja kannustavasta asenteesta juhlien järjestämiselle siten, että ei tule suru puseroon.


    • Kiitos vaan kutsusta, mutta sanon ihan suoraan ja rehellisesti, etten viihdy tuollaisissa mammutti"juhlissa", enkä siksi tule. Jos juhlimiseen on aihetta, juhlin pienimuotoisesti vain harvojen ja valittujen seurassa. Mutta pitäkää te muut hauskaa sydämenne kyllyydestä.

      • entinenmiäs
        Ei tässä iässä tule enää juhlittua liikaa, ei isoissa eikä pienissä piireissä. Joten suostuttelen hieman jo pelkästään senkin vuoksi, että miesseuralaisista on ihan huutavasti pulaa. Kohta minun pitää palkata kaartin pataljoona edustamaan Kartanoon. Ja silloin jo minäkin, vaikka olen nuorekas niin erottuisin kyllä joukosta. Jos vaan suinkin voisit tinkiä periaatteesta, edes tämän kerran niin voisimme saada kunnon kemut aikaan?


    • Mitä.mieltä

      Tuleeko tyhjän hölöttäjästä viisasta ?

      • Tiedoksi sulle että jos haluat tehdä uuden aloituksen se tehdään muualle kuin tähän ketjuun.


      • Vastaan että mies se tulee räkänokastakin, vaan ei tyhjän naurajasta.


      • Ohittaja
        siilenämää kirjoitti:

        Tiedoksi sulle että jos haluat tehdä uuden aloituksen se tehdään muualle kuin tähän ketjuun.

        Onko sinulla suhde PorvoonParonin kanssa?.


      • Ohittaja kirjoitti:

        Onko sinulla suhde PorvoonParonin kanssa?.

        Riippunee siitä mitä tarkoitat "suhteella" Jos tarkoitat sellaista normaalia, ystävällistä ja kohteliasta vuorovaikutusta. kyllä ON, ehdottomasti.


    • Lauri Pohjanpää(?):
      "Moni aikoi ja aikoi kartanon - sai valmiiksi harakanpesän"

    • RauhaTauti

      Kuulun aktiivisuuteni ansiosta Kartanon juhla- ja saneeraustoimikuntaan.
      Työt ovat Kartanossa loppuneet, viimeisiä pihavaloja asennetaan ja ensi viikonloppuna on siis suuret juhlat.

      Selvennyksenä ohjelmistoon kerron vielä, että Vaaleanpunaisen salin esiintyjät ja esim. Vaaleanpunaisessa salissa tarjottavat ruuat ja juomat on tarkoitettu alle kuusikymmenvuotiaille.
      Ylempi ikäluokka bailaa Vihreässä salissa. Siellä esiintyvien taiteilijoiden neuvottelut ovat vielä kesken.
      Tarjottavaa löytyy sekä omille, että teetetyille hampaille.

      Juhlapuvustus on tietysti iltapukuluokkaa. Muuhun emme voi alentua.
      Minun pukuni on tällä hetkellä suurinta huutoa muotimaailmassa olevaa läpinäkyvää sellofaania.
      Enempää en voi vielä kertoa.

      Kaartin soittokunta johdattaa vieraat pihalta sisätiloihin. Soittokuntaa on vahvistettu kahdella torvella ja yhdellä zsymbaalilla.
      Tervetuliaismaljana nautitaan Kartanon omaa kuohuviiniä, etelä-Italian vehreillä rinteillä kasvatetuista rypäleistä valmistettua.

      Diadeemit ja tiarat naisilla ovat sangen sallittuja, kuten myös muut arvokorut.

      • Lopeta jo puu-jalkasi.
        Typerys.

        H.


      • kylmääkkö
        hunksz kirjoitti:

        Lopeta jo puu-jalkasi.
        Typerys.

        H.

        Usein kuuluu sanottavan että vanhat ihmiset ovat tosikkoja ja huumorintajuttomia. Älä näpyttele noita paaskaviestejäsi ja todista asiaa todeksi!


      • kylmääkkö kirjoitti:

        Usein kuuluu sanottavan että vanhat ihmiset ovat tosikkoja ja huumorintajuttomia. Älä näpyttele noita paaskaviestejäsi ja todista asiaa todeksi!

        Tosi-asiassa vanhat ja kokeneet ihmiset suhtautuvat lapsellisiin typeryyksiin kylmästi.
        Vanhat ja kokeneet tynpiintyvät typeryyksiin tietäen että vain lapsille kaikki on uutta.
        Joillekin lapsille osaamis-taso jää niin alhaiseksi että nauravat vain aikaisemmille lapsellisuuksilleen.

        H.


      • kylmääkkö
        hunksz kirjoitti:

        Tosi-asiassa vanhat ja kokeneet ihmiset suhtautuvat lapsellisiin typeryyksiin kylmästi.
        Vanhat ja kokeneet tynpiintyvät typeryyksiin tietäen että vain lapsille kaikki on uutta.
        Joillekin lapsille osaamis-taso jää niin alhaiseksi että nauravat vain aikaisemmille lapsellisuuksilleen.

        H.

        tynpiinny vaan ihan rauhassa mutta älä kerro muille.


      • Kiitos Rauha vaivannäöstäsi!

        Asiat ovat muuten hyvin mallillaan ja etenevät, mutta...mutta tuosta juhlapuvusta olen eri mieltä. Ei mitään iltapukuja, sillä sehän vaatisi myös miehiltä frakkeja yms. joten jos nyt pitäydymme vaan ihan arkipuvuissa? Toki jos joku on erittäin juhlatuulella ja välttämättä haluaa iltapuvun, niin ei sitä kielletäkään.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos Rauha vaivannäöstäsi!

        Asiat ovat muuten hyvin mallillaan ja etenevät, mutta...mutta tuosta juhlapuvusta olen eri mieltä. Ei mitään iltapukuja, sillä sehän vaatisi myös miehiltä frakkeja yms. joten jos nyt pitäydymme vaan ihan arkipuvuissa? Toki jos joku on erittäin juhlatuulella ja välttämättä haluaa iltapuvun, niin ei sitä kielletäkään.

        No minä jo aatelin et jos lähetään iltapuku-frakki -linjalle, jätän silloin tulmeati. En nyt jaksasi yhtään pönöttää.


      • siilenämää kirjoitti:

        No minä jo aatelin et jos lähetään iltapuku-frakki -linjalle, jätän silloin tulmeati. En nyt jaksasi yhtään pönöttää.

        .....tulemati


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos Rauha vaivannäöstäsi!

        Asiat ovat muuten hyvin mallillaan ja etenevät, mutta...mutta tuosta juhlapuvusta olen eri mieltä. Ei mitään iltapukuja, sillä sehän vaatisi myös miehiltä frakkeja yms. joten jos nyt pitäydymme vaan ihan arkipuvuissa? Toki jos joku on erittäin juhlatuulella ja välttämättä haluaa iltapuvun, niin ei sitä kielletäkään.

        Minun uskottavuuteni menisi täysin, jos yhdistäisin virka-asuuni tiaran ja timanttikorut.
        Myös Kartanosi maine menisi sen siliän tien.

        Voi vitsi, kyllä rupesi naurattamaan kuvitellessani, miltä näyttäisin kaapu ylläni ja tiara päässäni.


    • AinaKarvanen

      Ainan HyvänTuulen Pitopalvelu on jälleen valmiina palvelemaan Kartanon korkea-arvoisia vieraita.
      Muistattehan, että meiltä saa gourmet-aterioita vaativaan makuun ja roskaruokaa muille.

      Olemme herran tähden...ei, vaan viiden tähden pitopalvelu. Maineemme on kiirinyt ympäri Eurooppaa.

      Hyvähampaisille maukkaat pippuripihvit tryffelikastikkeella, tuoretta parsaa ja jälkiruuaksi come le aut parfait, vadelmilla tai ilman.

      Hampaattomille maukkaat soseet, liukkaat kiisselit ja helposti alas solahtavat, suussasulavat vanukkaat.

      Päivystämme sovittuina aikoina.

      • Voisitteko kääntyä RauhaTautin puoleen tässä asiassa. Hän tai hänen taloudenhoitajansa hoitaa talouspuolen.

        PorvoonParoni


      • Onkos teidän pihvit niin sitkeitä etä niihin tarvii hyvät hampaat?


      • RauhaTauti

        Nyt täytyy sanoa, että vaikka olen ollut tilaisuudessa maistelemaan kaikenlaisia mannermaisia ja kaukomaidenkin herkkuja, en usko, että pitäisin pippuripihvistä suklaakastikkeessa.
        Tuskin kukaan muukaan Kartanon vieraista.

        Me käytämme omaa palveluskuntaamme, sillä mitä järkeä on pitää viittätoista palvelijaa ja tilata juhliin pitopalvelu.

        Olen tuonut kokin, monsieur Jacques-Francoisen, Nizzan kodistani valmistamaan juhliin ruuan.
        Myös tuoreet vihannekset ja muut tilbehööberit tulevat sieltä.
        Ainoastaan ruisleipä on paikallista.

        Joten, kiitos, mutta ei kiitos.


      • kylmätotuus
        RauhaTauti kirjoitti:

        Nyt täytyy sanoa, että vaikka olen ollut tilaisuudessa maistelemaan kaikenlaisia mannermaisia ja kaukomaidenkin herkkuja, en usko, että pitäisin pippuripihvistä suklaakastikkeessa.
        Tuskin kukaan muukaan Kartanon vieraista.

        Me käytämme omaa palveluskuntaamme, sillä mitä järkeä on pitää viittätoista palvelijaa ja tilata juhliin pitopalvelu.

        Olen tuonut kokin, monsieur Jacques-Francoisen, Nizzan kodistani valmistamaan juhliin ruuan.
        Myös tuoreet vihannekset ja muut tilbehööberit tulevat sieltä.
        Ainoastaan ruisleipä on paikallista.

        Joten, kiitos, mutta ei kiitos.

        Entäs PorvoonParonin minulle lupaamat grillimakkarat, ovatko ne kotimaisia K:n valmistamia?


    • huomatkaa.tasonsa

      Ellei itse aloitus innosta niin miksi näitten muutamain pitää tulla siihen irvisteleen. Se vasta lapsellisuutta on.

      • Lapsille vastataan aikuisten tasolta.

        H.


      • kylmäkivi
        hunksz kirjoitti:

        Lapsille vastataan aikuisten tasolta.

        H.

        sinä et sitten koskaan kasvanut aikuiseksi


      • huomatkaa.tasonsa
        hunksz kirjoitti:

        Lapsille vastataan aikuisten tasolta.

        H.

        Ei tuo siltä vaikuta, lapsekasta lällätystä se on.


    • En-ponjaa

      Tulisin minäkin, mutta ei kai siellä mitään hauskaa liene, kun vain naiset näyttävät olevan kiinnostuneita. Missä ovat miehet?

      • Kuten olen yrittänyt kertoa tässä viestiketjussa, että miehiä tulee riittävästi ja jokaisen makuun. Olen tilannut kadetteja, poliiseja, kokkeja, lääkäreitä, yleensäkin kaikkien ammattiryhmien edustajia, joilla on virkansa tai työnsä puolesta työasuste. Heistä leidit voivat varata mieleisensä (tanssittajat).

        Toivon tietenkin, että myös tämän piirin miessukukunta olisi edustettuina, elikkä entinenmiäs, henrjii, eero, arvo.e, miesmenneisyydestä, k-kotton jne. Anteeksi niitä, joiden nimet eivät nyt tule mieleen. Mutta kaikki ovat tervetulleita!


    • Mites juhlien suunnittelu etenee. Onkos jo päivämäärää tiedossa, jotta ehtii varata aukon kalenteriin siihen kohti?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      169
      2872
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      427
      2324
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      45
      2223
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      129
      1560
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1360
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      126
      1299
    7. Hallitus käy seuraavaksi palkansaajien sunnuntailisien kimppuun

      Vuoro-ja sunnuntaityötä tekeville työntekijöille, muun muassa hoitajille, poliiseille, kaupan työntekijöille jne. on luv
      Maailman menoa
      248
      1229
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1193
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1127
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      91
      1121
    Aihe