Hiekkaa on kylvetty kitkarenkailla jännittäjille niin että koko tietä kohta erota enää kuten voi poliisin infosta todeta.
https://www.facebook.com/PKpoliisi/photos/a.557287140986800.1073741829.410189035696612/1560226710692833/?type=3&theater
Onneksi kohta päästään kitkarenkaista
51
705
Vastaukset
- tuppukylä
Valtio pihistelly asfaltti pinnoituksesta, kakkilakit saavat sentään uudet monot käyttöön!
- JyraijöistäEiPäästä
Harmi että nastoja talvella tarvitsevien autoiljoiden jyrsimistä urista ei päästä. Asfalttiurakoitsijat yrittävät parhaansa kun uusivat teitä mutta rahkeet ja rahat ei riitä. Ja ensi talvena sitten kesällä tasaiseksi pinnoitettu tie jyrsitään taas uudestaan.
- SuomessakoErilaista
Niin, Suomessakin on talvi kuten muissakin tällä korkeudella olevissa maissa. Niissä kaikkialla autoissa on nastarenkaat suunnilleen yhtä yleisiä näillä korkeuksilla.
Oletko muuten kuullut yhtä kovaa kitinää, jota sinä jaksat vuositolkulla täällä julistaa, muissa maissa nastarenkaiden aiheuttamista urista? Tuskin, se on kovin suomalainen ilmiö. Ja miksiköhän?
Eniten urautumisista ja huonoista teistä kuulee valituksia keskisessä Euroopassa, jossa nastoilla ei ajella. Juuri äskettäin julkaistiin erään huonoihin teihin kyllästyneen belgialaisen protestista, jossa hän istuttaa kukkia maanteiden kuoppiin ja repeymiin.
Olisiko niin, että tienhoitoon satsataan eri tehokkuudella muissa talviliikennemaissa, vaikka luultavasti autoilijoilta rahaa verotetaan niissä huomattavasti vähemmän. Suomessa ei ole rahapulaa teiden korjauksiin siksi, etteikö rahaa kerättäisi autoilijoilta tarpeeksi. Ja huomaahan, että tuostakin rahasta maksavat nastarenkailla ajavat reilut 80%. - JyraijöistäEiPäästä
SuomessakoErilaista kirjoitti:
Niin, Suomessakin on talvi kuten muissakin tällä korkeudella olevissa maissa. Niissä kaikkialla autoissa on nastarenkaat suunnilleen yhtä yleisiä näillä korkeuksilla.
Oletko muuten kuullut yhtä kovaa kitinää, jota sinä jaksat vuositolkulla täällä julistaa, muissa maissa nastarenkaiden aiheuttamista urista? Tuskin, se on kovin suomalainen ilmiö. Ja miksiköhän?
Eniten urautumisista ja huonoista teistä kuulee valituksia keskisessä Euroopassa, jossa nastoilla ei ajella. Juuri äskettäin julkaistiin erään huonoihin teihin kyllästyneen belgialaisen protestista, jossa hän istuttaa kukkia maanteiden kuoppiin ja repeymiin.
Olisiko niin, että tienhoitoon satsataan eri tehokkuudella muissa talviliikennemaissa, vaikka luultavasti autoilijoilta rahaa verotetaan niissä huomattavasti vähemmän. Suomessa ei ole rahapulaa teiden korjauksiin siksi, etteikö rahaa kerättäisi autoilijoilta tarpeeksi. Ja huomaahan, että tuostakin rahasta maksavat nastarenkailla ajavat reilut 80%.Minä en ole kirjoittanut nastarenkaista tälle palstalle koskaan ennen yhtään mitään. Käynti optikolla auttaa.
- ProsenttisiMeniOikein
SuomessakoErilaista kirjoitti:
Niin, Suomessakin on talvi kuten muissakin tällä korkeudella olevissa maissa. Niissä kaikkialla autoissa on nastarenkaat suunnilleen yhtä yleisiä näillä korkeuksilla.
Oletko muuten kuullut yhtä kovaa kitinää, jota sinä jaksat vuositolkulla täällä julistaa, muissa maissa nastarenkaiden aiheuttamista urista? Tuskin, se on kovin suomalainen ilmiö. Ja miksiköhän?
Eniten urautumisista ja huonoista teistä kuulee valituksia keskisessä Euroopassa, jossa nastoilla ei ajella. Juuri äskettäin julkaistiin erään huonoihin teihin kyllästyneen belgialaisen protestista, jossa hän istuttaa kukkia maanteiden kuoppiin ja repeymiin.
Olisiko niin, että tienhoitoon satsataan eri tehokkuudella muissa talviliikennemaissa, vaikka luultavasti autoilijoilta rahaa verotetaan niissä huomattavasti vähemmän. Suomessa ei ole rahapulaa teiden korjauksiin siksi, etteikö rahaa kerättäisi autoilijoilta tarpeeksi. Ja huomaahan, että tuostakin rahasta maksavat nastarenkailla ajavat reilut 80%.Urista ja niiden synnystä vastaa myös suurin piirtein ne 80 % kaikista autoilijoista jotka nastarenkaita käyttävät.
- hölmölänasukki
SuomessakoErilaista kirjoitti:
Niin, Suomessakin on talvi kuten muissakin tällä korkeudella olevissa maissa. Niissä kaikkialla autoissa on nastarenkaat suunnilleen yhtä yleisiä näillä korkeuksilla.
Oletko muuten kuullut yhtä kovaa kitinää, jota sinä jaksat vuositolkulla täällä julistaa, muissa maissa nastarenkaiden aiheuttamista urista? Tuskin, se on kovin suomalainen ilmiö. Ja miksiköhän?
Eniten urautumisista ja huonoista teistä kuulee valituksia keskisessä Euroopassa, jossa nastoilla ei ajella. Juuri äskettäin julkaistiin erään huonoihin teihin kyllästyneen belgialaisen protestista, jossa hän istuttaa kukkia maanteiden kuoppiin ja repeymiin.
Olisiko niin, että tienhoitoon satsataan eri tehokkuudella muissa talviliikennemaissa, vaikka luultavasti autoilijoilta rahaa verotetaan niissä huomattavasti vähemmän. Suomessa ei ole rahapulaa teiden korjauksiin siksi, etteikö rahaa kerättäisi autoilijoilta tarpeeksi. Ja huomaahan, että tuostakin rahasta maksavat nastarenkailla ajavat reilut 80%.Joo talvihan tuo on ei ollut tänään kuin 15 astetta lämmintä, kyllä sitä kelpaa nastarenkailla jyristellä.
SuomessakoErilaista kirjoitti:
Niin, Suomessakin on talvi kuten muissakin tällä korkeudella olevissa maissa. Niissä kaikkialla autoissa on nastarenkaat suunnilleen yhtä yleisiä näillä korkeuksilla.
Oletko muuten kuullut yhtä kovaa kitinää, jota sinä jaksat vuositolkulla täällä julistaa, muissa maissa nastarenkaiden aiheuttamista urista? Tuskin, se on kovin suomalainen ilmiö. Ja miksiköhän?
Eniten urautumisista ja huonoista teistä kuulee valituksia keskisessä Euroopassa, jossa nastoilla ei ajella. Juuri äskettäin julkaistiin erään huonoihin teihin kyllästyneen belgialaisen protestista, jossa hän istuttaa kukkia maanteiden kuoppiin ja repeymiin.
Olisiko niin, että tienhoitoon satsataan eri tehokkuudella muissa talviliikennemaissa, vaikka luultavasti autoilijoilta rahaa verotetaan niissä huomattavasti vähemmän. Suomessa ei ole rahapulaa teiden korjauksiin siksi, etteikö rahaa kerättäisi autoilijoilta tarpeeksi. Ja huomaahan, että tuostakin rahasta maksavat nastarenkailla ajavat reilut 80%.Vertailu muihin tällä leveysasteella oleviin maihin on aika ontuvaa. Kas kun suurin osa näillä leveysasteilla liikkuvista autoista on Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Venäjällä. Norjassa nastat ovat kovan verotuksen alaisia ja Venäjällä niitä ei muuten juuri käytettä.
- AhkerimpiaOlet
JyraijöistäEiPäästä kirjoitti:
Minä en ole kirjoittanut nastarenkaista tälle palstalle koskaan ennen yhtään mitään. Käynti optikolla auttaa.
Etpä tietenkään. Jokainenhan meistä täällä on ensimmäistä kertaa kirjoittamassa. 🤣😂🤪
- ProsentitOnOikein
ProsenttisiMeniOikein kirjoitti:
Urista ja niiden synnystä vastaa myös suurin piirtein ne 80 % kaikista autoilijoista jotka nastarenkaita käyttävät.
Kitkojen käyttökelpoisuutta lisätään voimakkaalla suolauksella ympäri vuoden. Se paitsi saastuttaa luontoa, tuhoaa teitä, ruostuttaa autoja, murentaa siltojen betonirakenteita, ruostuttaa siltojen teräsrakenteita, pilaa pohjavesiä, niin myös edesauttaa voimakkaasti nastarenkaiden urauttamisvaikutuksia.
Nastarenkailla ajavat kyllä maksavat nuo urautumiskulunsa reippaasti tuolla 80% vero-osuudellaan, mutta kuka maksaa nuo suolausten aiheuttamat huomattavasti vakavammat haitat? Lapsemme ihan varmasti, mutta kuuluisiko nykypolvenkin jotain niistä maksaa? Mitäpä arvelet?
Ainakaan nuo 20% kitkailijat eivät niihin kustannuksiin juuri osallistu.... - Vertailumeninappiin
10-14 kirjoitti:
Vertailu muihin tällä leveysasteella oleviin maihin on aika ontuvaa. Kas kun suurin osa näillä leveysasteilla liikkuvista autoista on Norjassa, Ruotsissa, Suomessa ja Venäjällä. Norjassa nastat ovat kovan verotuksen alaisia ja Venäjällä niitä ei muuten juuri käytettä.
Ei ole missään mielessä ontuvaa. Kas kun Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa autoilijoita verotetaan rankasti ja ajetaan talvella nastoilla. Arvaapa missä maassa verotetaan kaikkein rankimmin?
Venäjä on ’hieman’ erilainen yhteiskunta tässäkin. Sielläpä sitä paitsi taitaa kesärenkaat olla hyvin yleisiä talvisinkin. - Gughfilö
hölmölänasukki kirjoitti:
Joo talvihan tuo on ei ollut tänään kuin 15 astetta lämmintä, kyllä sitä kelpaa nastarenkailla jyristellä.
Niin, siellä kehä3:n sisällä. Suomi on melkoisesti suurempi kuin pk-seutu ja etelärannikko. Taitaapa siellä sitä paitsi olla vaihtoruletti kiivaimmillaan juuri nyt.
Muuta pois sieltä hölmölästä sinä hölmölän asukki, kun on noin vaikeaa... - JyraijöistäEiPäästä
AhkerimpiaOlet kirjoitti:
Etpä tietenkään. Jokainenhan meistä täällä on ensimmäistä kertaa kirjoittamassa. 🤣😂🤪
Missä kohtaa väitin että kirjoitan täällä ensimmäistä kertaa?
Se että sinä kuvittelet tietäväsi mitä kukakin rekisteröimättömillä nimimerkeillä kirjoittaa ja kuinkakin monta kertaa, kertoo riittävän paljon sinusta ja todistaa sen ettei kanssasi kannata enempää kirjoittamisella energiaa tuhlata. Vertailumeninappiin kirjoitti:
Ei ole missään mielessä ontuvaa. Kas kun Norjassa, Ruotsissa ja Suomessa autoilijoita verotetaan rankasti ja ajetaan talvella nastoilla. Arvaapa missä maassa verotetaan kaikkein rankimmin?
Venäjä on ’hieman’ erilainen yhteiskunta tässäkin. Sielläpä sitä paitsi taitaa kesärenkaat olla hyvin yleisiä talvisinkin.Norjassa EI ajeta kovin paljoa nastoilla juuri sen nimenomaan nastoihin kohdistuvan "täsmäverotuksen" vuoksi. Käy siellä joskus, niin opit jotain.
- SuomessakoErilaista
JyraijöistäEiPäästä kirjoitti:
Missä kohtaa väitin että kirjoitan täällä ensimmäistä kertaa?
Se että sinä kuvittelet tietäväsi mitä kukakin rekisteröimättömillä nimimerkeillä kirjoittaa ja kuinkakin monta kertaa, kertoo riittävän paljon sinusta ja todistaa sen ettei kanssasi kannata enempää kirjoittamisella energiaa tuhlata.Kumpikin kun olemme täällä ensimmäistä kertaa kirjoittelemassa talvirenkaista, nastoista ja kitkoista, niin jättäkäämme tosiaan toistemme kommentointi jatkossa sikseen.
Ilmeisesti sitten erehdyin 😉, koska tekstisi muistuttaa ihan käytettyjen termien ja sanamuotojen osalta erästä kirjoittajaa, joka on täällä kirjoitellut tästä aiheesta vuosikausia. 😎🤨
Siihen ei käynti optikolla auta mitenkään...
Jatkamme siis itse asiasta väittelyä tarpeen tullen... - Vertailumeninappiin
10-14 kirjoitti:
Norjassa EI ajeta kovin paljoa nastoilla juuri sen nimenomaan nastoihin kohdistuvan "täsmäverotuksen" vuoksi. Käy siellä joskus, niin opit jotain.
Olen useasti käynyt Norjassa. Kukaan ei tullut kertomaan eikä perustelemaan tuota väittämääsi asiaa minulle. Enkä tosiaan hoksannut kyselläkään sitä norjalaisilta. En siis ole oppinut siitä mitään noilla matkoillani. Sinulla lienee ollut tässä suhteessa hedelmällisempiä käyntejä Norjassa.
Mitä tarkoitat ’kovin paljon’ -ilmaisullasi? Voisitko konkretisoida?
Autoa ja sillä ajamista verotetaan kaikissa pohjoismaissa rankasti ja painottaen eri tavalla ja eri asioihin ja siitä seuraaviin vaikutuksiin panostetaan sitten niinikään eri tavalla.
Ja luultavasti Suomi ei ole se keveimmin autoilua verottava maa. Vertailu yks-yhteen muihin maihin on jokseenkin epämääräistä ja jopa harhauttavaa, kun talvirenkaiden käyttöä halutaan perustella Suomessa. Vertailumeninappiin kirjoitti:
Olen useasti käynyt Norjassa. Kukaan ei tullut kertomaan eikä perustelemaan tuota väittämääsi asiaa minulle. Enkä tosiaan hoksannut kyselläkään sitä norjalaisilta. En siis ole oppinut siitä mitään noilla matkoillani. Sinulla lienee ollut tässä suhteessa hedelmällisempiä käyntejä Norjassa.
Mitä tarkoitat ’kovin paljon’ -ilmaisullasi? Voisitko konkretisoida?
Autoa ja sillä ajamista verotetaan kaikissa pohjoismaissa rankasti ja painottaen eri tavalla ja eri asioihin ja siitä seuraaviin vaikutuksiin panostetaan sitten niinikään eri tavalla.
Ja luultavasti Suomi ei ole se keveimmin autoilua verottava maa. Vertailu yks-yhteen muihin maihin on jokseenkin epämääräistä ja jopa harhauttavaa, kun talvirenkaiden käyttöä halutaan perustella Suomessa.Sehän riippuu, missäpäin Norjaa käy, oppiiko sieltä nastaverotuksesta mitään. Oslossa, Trondheimissä ja parissa muussa paikassa on nastavero käytössä (luokkaa 3-4 euroa per päivä). Koskee myös Suomeen rekisteröityjä autoja.
- Vertailumeninappiin
TheRat kirjoitti:
Sehän riippuu, missäpäin Norjaa käy, oppiiko sieltä nastaverotuksesta mitään. Oslossa, Trondheimissä ja parissa muussa paikassa on nastavero käytössä (luokkaa 3-4 euroa per päivä). Koskee myös Suomeen rekisteröityjä autoja.
Jos Norja on päättänyt verottaa autoilijoita Oslossa ja muutamassa muussakin kaupungissa, niin mitä siitä pitäisi oppia?
Sitäkö, että kun kustannuksia nostetaan jollekin vaihtoehdolle, niin tapahtuu siirtymistä johonkin toiseen vaihtoehtoon? Tuon itsestäänselvyyden vuoksi ei liene välttämätöntä mennä Norjaan asti katsomaan onko se noin tosiaan. Vertailumeninappiin kirjoitti:
Jos Norja on päättänyt verottaa autoilijoita Oslossa ja muutamassa muussakin kaupungissa, niin mitä siitä pitäisi oppia?
Sitäkö, että kun kustannuksia nostetaan jollekin vaihtoehdolle, niin tapahtuu siirtymistä johonkin toiseen vaihtoehtoon? Tuon itsestäänselvyyden vuoksi ei liene välttämätöntä mennä Norjaan asti katsomaan onko se noin tosiaan.Väite oli:
> Norjassa EI ajeta kovin paljoa nastoilla juuri sen nimenomaan
> nastoihin kohdistuvan "täsmäverotuksen" vuoksi.
Sinä et ollut tätä oppinut Norjanreissuillasi. Oletettavasti, jos olisit käynyt niissä kaupungeissa, joissa tämä täsmäverotus on käytössä, olisit oppinut tämän. Tai ainakin todennäköisyys tähän olisi paljon parempi.
Oppiiko tätä sitten käymättä paikan päällä katsomassa? Ehkä. Mitä minä nopeasti googlettelin, en mitään varsinaista faktaa löytänyt tuon väitteen tueksi. Lähinnä Suoli24-foorumilta olleita väitteitä, joissa puhuttiin noin 50% nasta-asteesta norjan alueella ja vain 10-30% asteesta kyseisten kaupunkien alueella.
Mitä me sitten Norjasta voimme oppia? Ehkä paljonkin. Tosin talvet ovat siellä kovin erilaisia kuin täällä ja rahaa on moneen asiaan paljon enemmän, mutta silti...- Vertailumeninappiin
TheRat kirjoitti:
Väite oli:
> Norjassa EI ajeta kovin paljoa nastoilla juuri sen nimenomaan
> nastoihin kohdistuvan "täsmäverotuksen" vuoksi.
Sinä et ollut tätä oppinut Norjanreissuillasi. Oletettavasti, jos olisit käynyt niissä kaupungeissa, joissa tämä täsmäverotus on käytössä, olisit oppinut tämän. Tai ainakin todennäköisyys tähän olisi paljon parempi.
Oppiiko tätä sitten käymättä paikan päällä katsomassa? Ehkä. Mitä minä nopeasti googlettelin, en mitään varsinaista faktaa löytänyt tuon väitteen tueksi. Lähinnä Suoli24-foorumilta olleita väitteitä, joissa puhuttiin noin 50% nasta-asteesta norjan alueella ja vain 10-30% asteesta kyseisten kaupunkien alueella.
Mitä me sitten Norjasta voimme oppia? Ehkä paljonkin. Tosin talvet ovat siellä kovin erilaisia kuin täällä ja rahaa on moneen asiaan paljon enemmän, mutta silti...Minäkin saivartelen lisää... ja tuo valitsemasi väitehän ei ollut se ensimmäinen, josta keskustelu lähti, mutta olkoon...
Mitä siis tuosta minulta jäi oppimatta vierailuillani Norjassa? Sen kyllä olen ymmärtänyt aikaa sitten, että jos kustannuksia lisätään yhteen vaihtoehtoon, niin siirtymistä yleensä tapahtuu toiseen vaihtoehtoon. Tämän oppimista minun ei ole tarpeen hakea Norjasta.
Mutta se pointti?
Kirjoitit itsekin talvien olevan erilaisia Norjassa ja Suomessa ja varmasti juuri noissa Oslossa ja Stavangerissa ja mitä niitä nyt onkaan.... ja lisäksi vielä että rahaa Norjassa on moneen asiaan paljon enemmän. Ja luultavasti liikenneolosuhteisiinkin...
Mikä siis olisi se oppi Norjasta saatavilla, jota Suomesta ei löydy? Ja nyt tietysti tarkoitan sellaista oppia jota tosiaan ei Suomessa ole saatavilla ja tiedossa?
Kokemukset Norjastakin tietysti ovat arvokkaita nekin ja niitä on syytä vertailla ja tutkia. Norjan erilaisissa olosuhteissa ja suuremman rahankäytön vuoksi nämä kokemukset tuskin ovat sellaisenaan täysin sovellettavissa Suomeen. Kokemuksia tietysti täytyy katsoa moneen muuhunkin taustaan, esim liikennemääriin, ajomääriin, tiestöön, tienhoitoon, autokalustoon, itse asiassa liikennekulttuuriinkin jne.
Olosuhteita minkään osalta ei saada samanlaisiksi eikä Suomessa ole rahaakaan kuten Norjassa.
Fiksuinta on tietysti, jos liikennettkin koskevat päätökset tehdään Suomen ja suomalaisten kokemusten pohjalta. Tietysti eri maiden kokemuksia hyödyntäen, mutta ei kopioiden.
Ja se kaikkein oleellisin, jota tässäkin taustalla lymyää... nasta-kitka -ikuisuuskiistely, jota täällä on vuosikausia, vanhemmista uudelleen esiin nostetuista kirjoituksista päätellen jopa reippaasti yli kymmenen vuotta ja oikeastaan ihan samoin perusteluin koko ajan. Siitähän on kyse, vaikka kuinka sitä kiertelisi eri asioilla. Se ei valmistu, ratkea eikä pääty nytkään Norjan verokohdistuksilla eikä sen kokemuksilla eikä muillakaan toistetuilla ikuisuusväitteillä.
Keskustelu silti aika-ajoin piristävää, vaikka kiertääkin kehää jatkuvasti vuositolkulla. - HulluilleLääkitys
ProsentitOnOikein kirjoitti:
Kitkojen käyttökelpoisuutta lisätään voimakkaalla suolauksella ympäri vuoden. Se paitsi saastuttaa luontoa, tuhoaa teitä, ruostuttaa autoja, murentaa siltojen betonirakenteita, ruostuttaa siltojen teräsrakenteita, pilaa pohjavesiä, niin myös edesauttaa voimakkaasti nastarenkaiden urauttamisvaikutuksia.
Nastarenkailla ajavat kyllä maksavat nuo urautumiskulunsa reippaasti tuolla 80% vero-osuudellaan, mutta kuka maksaa nuo suolausten aiheuttamat huomattavasti vakavammat haitat? Lapsemme ihan varmasti, mutta kuuluisiko nykypolvenkin jotain niistä maksaa? Mitäpä arvelet?
Ainakaan nuo 20% kitkailijat eivät niihin kustannuksiin juuri osallistu....Miltä tuntuu olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas?
- ProsentitOnOikein
HulluilleLääkitys kirjoitti:
Miltä tuntuu olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas?
En osaa sanoa. Kerro
- kahjot.hoitoon
ProsentitOnOikein kirjoitti:
En osaa sanoa. Kerro
En minä kuvittele, että kitkojen takia suolataan, joten en tiedä miltä tuntuu olla idiootti.
- Fujklävl
kahjot.hoitoon kirjoitti:
En minä kuvittele, että kitkojen takia suolataan, joten en tiedä miltä tuntuu olla idiootti.
Kerro edes miltä tuntuu olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Sen ainakin osaat.
Se varmaankaan ei juuri eroa idioottina olosta.
- Siiv_ari
Penis.
- KatselkaapaYmpärillenne
Nastapellet tunnistaa kesälläkin puoleenväliin kaljamahaa yltävästä t-paidasta, linttaan astutuista crockseista ja toisessa kädessä olevasta ryppyyn selatusta nastarengasluettelosta. MOT
- MistäNäitäSikiää
Harvinaisen viisas kommentti. Kertoo kaiken oleellisen kirjoittajan älykkyydestä.
- Mutserengasmelu
Risteysalueen helvetilliset montut keväisi, johtuu hiekoituksesta, mitä nämä kitkarenkaalliset, teiden tukot tarvitsee. Renkaan ja asfaltin välissä pyörivä sepeli, ei tee hyvää teiden pinnoille.
- MutSeAsfaltinRouhiminen
Risteyksestä poistuvilla teillä helvetilliset urat keväisin. Johtuu nastarengasmestareilta joiden autojen nastat kiihdytyksessä rouhivat asfalttia vielä enemmän kuin tasaisella vauhdilla ajettaessa. Renkaan ja asfaltin bitumin välissä rouhiva terävä ja kova nasta ei tee hyvää teiden pinnoille.
- kahjot.hoitoon
Mutserengasmelu, miltä tuntuu olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas?
- puuupääääää
Ne jotka osaavat voivat ajaa kitkarenkailla, toiset eivät osaa ja tarvitsevat nastat.
Ja kitkarenkailla voi jatkaa edelleen.
Yksinkertaista vai mitä?- kahjot.hoitoon
Kuka mahtaa tarvita nastoja täällä stadissa tähän aikaan vuodesta?
- OletTyhmäKuinSaapas
kahjot.hoitoon kirjoitti:
Kuka mahtaa tarvita nastoja täällä stadissa tähän aikaan vuodesta?
Oletpas ahkera tänään. Tunnin aikana lähemmäs kymmenkunta aivopierua liittyen nastarenkaisiin. Ja suurin osa niistä saman toistoa eli miltä tuntuu olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas? Mikset käytä rekisteröimääsi nimimerkkiä?
- kahjot.hoitoon
OletTyhmäKuinSaapas kirjoitti:
Oletpas ahkera tänään. Tunnin aikana lähemmäs kymmenkunta aivopierua liittyen nastarenkaisiin. Ja suurin osa niistä saman toistoa eli miltä tuntuu olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas? Mikset käytä rekisteröimääsi nimimerkkiä?
Ei minulla ole rekisteröityä nimimerkkiä. Haluaisin todella tietää, miltä tuntuu olla idiootti. Sen vuoksi tuota samaa kysymystä toistan.
- lumipinta
Kun suolan levityksen lopettavat, niin nasta nappoloilla olis mukava jyrätä!
- niitä.riittää
Jokohan ennen juhannusta päästään nastojen rapinasta?
- JussinaRopisee
Ei päästä. Jos juhannuksena lämpötila laskee alle 15 °C laittavat kaikki nastapellet nastat alle, ettei lähde auto lapasesta.
- kesärengasmies
Näin se näköjään menee. Maanantaina oli karvan alle 15 astetta ja hiljaista oli rengaspajoilla. Eli kyllä yli 15 asteen pitää mennä että uskaltaa.
- Tuulilasithalki
Helvetillinen pöly leijailee hiekoituksen jäljiltä, mitä ei tarvitsisi tehdä, jos kaikilla olisi nastarenkaat.
- Pölykeuhko
Helvetillinen pöly leijailee nastarenkaiden asfaltista rouhitun kiviaikesen noustessa ilmaan. Syviä uria teissä ei olisi jos nastarenkaita eo käytettäisi.
- KuopatKunniaan
Helvetillinen möly kaikuu nastahemmojen ympärillä heidän todistaessaan asfaltinjyrsinnän ihanuuksia. Kesäksi vielä hakut käteen ja katuja hakkaamaan.
- kahjot.hoitoon
Tuulilasithalki, miltä tuntuu olla tyhmä kuin vasemman jalan saapas?
- Sarvikuonojenmaa
Moottoriteitä nykyään vissiin hiekoitetaan talvisin ,vai mitä se usva on siellä mikä leijuu aurinkoa vasten.Meinaa nähdä mitään.
- Kantsisedespestä
Siellä mitään usvaa ole. Tuulilasis on kivet syönyt harmaaksi ja terva tarttunut sisäpuoleen.
- Banaanivaltiosuomi
Nastavero tulee suomeen .Ei vielä ens vuonna ,mut kolmen vuoden sisällä.Nasta urpoille tämä on vaikea asia käsittää. Kuka olis uskonut pari vuotta sitten taksi liikenteen vapautumiseen.Niin vain kävi.
- VeronkotuksiaJokuHaluaa
Niin, liikenteen veroja voidaan toki nostaakin. Nyt poliitikoiden puheet ja teotkin, tosin pienet, ovat olleet toisensuuntaisia, mutta tämä eduskunta ja hallitus on enää noin vuoden vallassa ja sitten valitaan uudet edustajat ja hallitus.
Useimmat ihmiset sinusta poiketen eivät halua kiristää autoilun veroja. Ja sinäkin luultavasti haluat korottaa muiden veroja, et omiasi. Niin tyypillistä....
Ei siinä ole kyse mistään käsittämisestä. Ei, vaan politiikasta. - Nastatuopitoajäällä
Suolaus ja hiekoitus tulee lopettaa. Tuulilasit paskana ja helmat maalittomat, näiden kitkapellehermannien takia.
- kahjot.hoitoon
Nastatuopitoajäällä kirjoitti:
Suolaus ja hiekoitus tulee lopettaa. Tuulilasit paskana ja helmat maalittomat, näiden kitkapellehermannien takia.
Ajatko useinkin jääradalla?
- Kuonomaasuomi
Vapaaehtoista maksaa tulevaisuuden nastaveroa.Vaihtoehtoja on .Suomi on täynnä niin stanan junttia, jotka elää jotai tsaarin ajan liikenne kulttuuria.Kaikki pitää tehdä ku pappa sodan jälkeen. Nasta Urpo renkaat tuli kylläkin joskus 70 - luvulla.
- olet.hieman.väärässä
Nastarenkaat tuli kauan ennen 70-lukua.
- Urpoja
Olen pärjännyt oikein hyvin kesärenkailla neljäkymmentä vuotta .
- Ollko
Hiekkaa kylvettiin tielle jo ennen kitkaaikaa 1980 ja suolaa myös vaikka kaikilla oli hehkutti isot nastat pyöristä.
Kitkat tuli vasta myöhemmin.
Norjasta vielä että kun ette ole kuitenkaan käyneet, että ne tunnelit joita on, ei siellä voisi Nastoilla ajaa, pölyä olisi niin että tukehtuisimme tule vaikka manseen maistelemaan rantatunnelin nastapölyilmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5703780Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483278- 382771
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662699Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192094- 322051
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121857- 291825
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171740Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471709