Tori.fi ja maahanmuuttajat

ToriKauppiasFromHell

Ah sitä ihanuutta, kun myyt jotain torissa. Alkaa pian puhelin pirisemään maahanmuuttajien yhteydenottoja, jotka eivät ymmärrä mitä ilmoitukseen on kirjoitettu. Lyhyet plussat ja miinukset;

- vain nouto = voitko tuoda kontulaan
- vapautuu ensi kuussa = tulen heti huomenna hakemaan
- huomenna = abstraktia
- 100€ = maksan 10€
- vaihdatko mattoon

eivät koskaan välitä tuotteen mitoista tai kunnosta

Tämän myötä en enää puhelinnumeroa laita ilmoituksiin, vaan otan kyselyt viestillä vastaan ja myyn taholle, joka ymmärtää mitä ilmoituksessa lukee ja jonka kanssa on todennäköisempää saada kaupat finaaliin.

Suosittelen muillekin.

10

1271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ANTUS

Huuto.net on paljon luotettavampi.

• toriki.toimii

Oppia ikä kaikki. Puhelinnumeroa kannattaa varjella kuin kalleintaan.

Sähköpostilla viestiteltäessä on sekin etu, että kauppakumppanista saa hyvän käsityksen. Jos hälytyskellot kilkattavat vähänkin, homma on laakista ns. förbi.

Torissa on toiminut ihan hyvin vaikkei huuto-netin käyttäjätunnistuksia / palautejärjestelmää olekaan.
      Koputan kuitenkin välittömästi puuta... So far so good ;)

• 140_positiivista

Eihän riski olekaan myyjän puolella, kun vaatii käteismaksun. Ostajalla on vaikeampaa, kun joutuu lähettämään tuntemattomalle rahaa. Silloin Huudon palautejärjestelmä on aivan ylivoimainen. Käytännössä Torin kautta uskaltaa ostaa vain lähialueelta, jotta voi käydä saman tien hakemassa tuotteen.

• toriki.toimii
        140_positiivista kirjoitti:

Eihän riski olekaan myyjän puolella, kun vaatii käteismaksun. Ostajalla on vaikeampaa, kun joutuu lähettämään tuntemattomalle rahaa. Silloin Huudon palautejärjestelmä on aivan ylivoimainen. Käytännössä Torin kautta uskaltaa ostaa vain lähialueelta, jotta voi käydä saman tien hakemassa tuotteen.

Jos tuotteen kuvat ovat epäselviä, tuotekuvausta ei ole viitsitty tehdä kunnolla ja myyjä ei osaa tai halua kirjoittaa sähköposteja, eikä anna yhteystietojaan - ei kiitos.
        Muuten olen ostanut kaikenlaista myös postitettuna, mutta myös noutamalla vähän kauempaakin.
        Toistaiseksi siis ollut onnistuneita kauppoja, mutta omalla kohdallani ainakin olen pitänyt riskiä suht halpojen tavaroiden kaupassa taloudellisesti niin pienenä, että olen sen ottanut (tämä on toki suhteellista, jokainen miettiköön itse onko valmis häviämään koko kauppasumman).
        Tosin myönnetään, että harmittaisihan se huijatuksi tuleminen varmaan raskaasti enemmän kuin itsessään se rahan menetys :)

Huuto.netin palautejärjestelmä on hyvä. Tosin olen joutunut perumaan kaupan ainakin kerran kaikesta plussapalautteesta ja varovaisuudesta huolimatta. No homma meni ihan hyvin, myyjä oli ilm. vilpittömästi tietämätön tavaran viasta ja maksoi palautuskulutkin mukisematta.

Mutta se vielä on sanottava, että huuto-net on kai hiipunut reilusti Torin vallattua markkinaa.
        Nykyihmiset ovat malttamattomia odottelemaan huutokauppojen päättymisiä; kaikki heti tänne.

• EiEiEi

Tana tampiot maksaa tavarasta näkemättä.

• toriki.toimii

Kannattaa mennä itseensä jos on niin paranoidiksi päässyt, ettei luota kehenkään eikä mihinkään.
        Tuolla asenteella joutuisi olemaan lauteiden alla loppuelämänsä kirves kourassa odottamassa esim. ettei itse vanha vihtahousu hyökkää tupaan.

• EiEiEi
        toriki.toimii kirjoitti:

Kannattaa mennä itseensä jos on niin paranoidiksi päässyt, ettei luota kehenkään eikä mihinkään.
        Tuolla asenteella joutuisi olemaan lauteiden alla loppuelämänsä kirves kourassa odottamassa esim. ettei itse vanha vihtahousu hyökkää tupaan.

Mitä sä oikein selität? Kyse on nyt yksin siitä, että sitä tapahtuu ja on tapahtunut niin paljon, että tyhmät ihmiset maksavat olemattomasta tavarasta. Aina pitää ensin nähdä konkreettisesti tavara, ennen kuin siitä lähtee mitään maksamaan. En minä ainakaan usko kaikkea, mitä netissä näen ja mitä joku netissä selittää. Ei pidä olla sinisilmäinen höynä, vaan pitää suhtautua varauksella asioihin. Kaikkiin ihmisiin kun ei ole uskomista eikä luottamista.

• maahanmuuttajat

aivan totta mitä kirjoitat,,,niille en myy yhtään mitään korkeintaan paluulipun..

• ehkäpä esim takakonttikirppis olisi toimivampi ratkaisu jos on auto

• siis jos on luvallinen paikka jossa pitää takakonttikirppis ja muutenkin tarvittavat luvat kunnossa, en tosin tiedä tarvitseeko takakonttikirppikseen lupaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2870
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2525
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2239
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1860
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      390
      1696
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1642
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      309
      1548
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe