308 Luodit

cz3

Ostaisin kupariluoteja muutaman kappaleen kutakin ,pitäisi saada sopivan lyhyt latausmitta kun 71mm taitaa olla liian pitkä.Eri luodeilla lienee eri mitta missäkohtaa tulee rihlakosketus, esim naturalis 11g tai barnes 160 ja 165gr. kävisivät.

Arttu
[email protected]

7

1518

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Latailija

      Supista hieman hylsyä niin, että luoti jäykästi siinä liikkuu. Laita ko ns reilun pitkänä patruunapesään, ja lukko kiinni. Avaa, ja näet kuinka paljon luoti painunut lisää hylsynsisään. Siinä sinulle rihlakosketuksen pituinen patruunan max pituus. Tarkasta myös, tekikö rihlat kuinkapaljon piirtoa, jos liian jäykkä luoti hylsyssä.

      • cz3

        Olen tehnyt juuri niin sakon 8g luodilla,rihlakosketus vain 70,40.-70,20. C.I.P pitäisi olla vielä n. millin lyhyempi.Haluaisin ostaa eri valmistajien luoteja ja kokeilla . Eri luodeilla luulisi olevan eri profiili ja rihlakosketuksen pituus. En viitsisi ostaa 50kpl laatikoita jos ne ei käy.
        Jos joku viitsisi myydä pieniä määriä.


    • Latailija

      Kyllä ne käy, pienellä säädöllä. En ole vielä tavannut 308 luotia, joka ei kävisi 308 kivääriin. On pyoreäkärkisempiä luoteja, jota jäävät lyhyemmiksi, ja terävämpiä joista tulee pidempi patruuna. joka luodilla oma latauspituus. Lataustaulukoista näet, jo noin pituuden.

    • cz3

      Minulla on lataustaulukoita vaikka kuinka joissa on latauspituudet. Haluamalleni esim barnes ta naturalis täyskupariluodeille on lapuan taulukko vihtavuoren n140 ruudille (jota minulla on n.kilo jo ostettu )latauspituus 71mm.
      Luulen että se on liian pitkä,mutta en tiedä kun en tiedä luodin kärkiprofiilia,se voi olla terävä eli rihlakosketus on syvempänä. En tiedä tuota, pitäisi saada erimallisia luoteja ja mitata. Se olisi helpointa ,toinen vaihtoehto on hankkia erivalmistajan ruutia jolloin latauspituus on lyhyempi.Tai useita laatikollisia luoteja ja mittailla sopivaa.

    • Latailija

      Ei ole liian pitkä. Voit huoletta tehdä 71mm pateja 11,0g Naturalis. Huomasitko, että 11,7g Naturaliksen latauspituus on lyhyempi.68.1. Se on paksumpi pidemmältä. Noissakin mitoissa voi vielä olla asekohtaisi poikkeamia, ladata hieman pidempi patruuna. 1-2mm.

      • cz3

        Huomasin toki tuon 11,7g naturaliksen, mistään en löytänyt luoteja myytävän. Lie se vanhaa mallia ja poistunut markkinoilta. Lataisin tietysti luodit n. millin päähän rihlakosketuksesta jos latauspituus ei alitu. Sehän tässä huoleni oli. Mutta kiitos neuvosta, ostan laatikon naturaliksia 11g ja ensin mittaan ja lataan.


      • Latailija

        Antamassasi sp osoitteessa laitoin puh.no. Jos ilmenee kysyttävää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe