Kokemuksia osuuspankin asiakaspalvelusta

Kaduntallaaja60

Eli minkälaisia kokemuksia olette saaneet osuuspankin asiakaspalvelusta sekä osuuspankista muutoinkin, kannattaakko siirtyä asiakkaaksi.

206

18866

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakkaana_50_vuotta

      Pankkipalvelut toimivat pääsääntöisesti hyvin, mutta asiakaspalvelu on surkeaa ja välinpitämätöntä kuten muissakin pankeissa. Siinä suhteessa tilanteesi ei tule paranemaan.

      • Anonyymi

        On se vähän ylimielinen pankki - se sanoo sopimukset irti jos sinulla on jossakin välissä elämässä huono rahatilanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vähän ylimielinen pankki - se sanoo sopimukset irti jos sinulla on jossakin välissä elämässä huono rahatilanne

        Henkilökunnan ammattitaito ei vaikuta kovin kaksiselta. Kassatiskillä ei kaksi virkailijaa tiennyt
        ajokortin käyvän henkilötodistuksena. Heidän nokkansa alla oli kuitenkin kuva kelpaavista henkilötunnisteista. Tuntuu että op.ssa on keskinkertaistakin uunompaa sakkia töissä. Ennen oli sanontakin että jos ei pääse muualle töihin niin pitää mennä Oulun osuuspankkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vähän ylimielinen pankki - se sanoo sopimukset irti jos sinulla on jossakin välissä elämässä huono rahatilanne

        Tästä voi pitää vastuuhenkilöitä OP toimitusjohtajaa ja johtoryhmää. He luovat yrityksen arvot. Surullinen tosiasia, että he eivät välitä normaaleista kanslaisista. Lisäksi ylimielisyyttä muita kohtaan tulee heidän poskettoman isoista palkkioista, eduista ja palkasta. Tilanne on se, että pakkia johtaa ylimielinen ja epäpätevä johto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkilökunnan ammattitaito ei vaikuta kovin kaksiselta. Kassatiskillä ei kaksi virkailijaa tiennyt
        ajokortin käyvän henkilötodistuksena. Heidän nokkansa alla oli kuitenkin kuva kelpaavista henkilötunnisteista. Tuntuu että op.ssa on keskinkertaistakin uunompaa sakkia töissä. Ennen oli sanontakin että jos ei pääse muualle töihin niin pitää mennä Oulun osuuspankkiin.

        Helppo uskoa. Laskujen suoramaksuun laitto kesti ja oli vaikeaa.
        Vielä uunompi oli R-kioskin myyjä joka ihmetteli millä meinasin maksaa laskun kerran pankkikortilla saan vaan nostettua rahaa. Vastasin hmeissäni että rahalla. Se ei kelvannut vaikka oli vain alle parin kympin lasku. Käteinen ei käynyt. Ennen oli paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä voi pitää vastuuhenkilöitä OP toimitusjohtajaa ja johtoryhmää. He luovat yrityksen arvot. Surullinen tosiasia, että he eivät välitä normaaleista kanslaisista. Lisäksi ylimielisyyttä muita kohtaan tulee heidän poskettoman isoista palkkioista, eduista ja palkasta. Tilanne on se, että pakkia johtaa ylimielinen ja epäpätevä johto.

        Olen samaa mieltä. Neuvoin nuorisoa halveksimaan sellaisia tyyppejä (mainitsemiasi) jotka muiden yli kävelevät mennen tullen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Neuvoin nuorisoa halveksimaan sellaisia tyyppejä (mainitsemiasi) jotka muiden yli kävelevät mennen tullen.

        Itse en ymmärrä miksi pitää olla rahaa ollenkaan maksuvälineenä kun olisi mahdollista käyttää vaikka oravannahkoja, tuhlausta


    • opeenasiakas

      En konttorissa juurikaan asioi, mutta valtakunnallisesta pankin puhelinpalvelusta olen saanut hyvää asiakaspalvelua.

      • Anonyymi

        Ja mitä maksoit kuin soitit, ja odotit varmasti 10 m ennenkuin pääsit perille?


      • Anonyymi

        Ja suuren laskun? Eikö se pimpelipompelin kuuntelu tule kalliiksi?


      • Anonyymi

        Kalliit palvelunumerot pitäisi lailla kieltää. Eikä se neuvoja voi kunnollisen asiakaspalvelijan työtä siellä luurin toisessa päässä tehdä.


    • Oululainenasiakas

      Minä olen saanut Oulun OPlla hyvää palvelua niin laina-, kuin sijoitusasioissa. Lakipuoli oli jokseenkin tönkköä.
      Kymmenen vuotta sitten siirryin Nordeasta OPlle palvelun takia. Eukko, jonka kanssa Nordeassa yritin neuvotella asuntolainasta, oli niin tyly ja surkea asiakaspalvelussa, että minun ja ko pankin tarina päättyi siihen. Henkilökemia asioita hän nämä joskus ovat..

      • Anonyymi

        Mikä nyt on asiakaspalvelua. Vajaat kymmenen vuotta sitten, kun muutimme eläkeläisinä Uudeltamaalta Sisä-Suomeen ja vaihdoimme samalla paikalliseen pankkiin, saimme kutsun ko.pankin kerhotilaan kahville.


      • Anonyymi

        Nyt puhutaan tavallisten kansalaisten palveluista. Viime viikolla se aulan tytönheitukka ajoi mut ulos pakkaseen kun huomasi olevansaväärässä sekoitti pin koodin ja tunnusluku listan kun kysyin pankinjohtaja. Ajoi minut ulos pakkaseen. Että tällaista palvelua omistajaasiakkaalle.


      • Anonyymi

        Tämä on tuttua Nordeassa meidän perheelle.


    • Micce52__

      Hiljattain vaihdoin pankin Nordeasta Osuuspankkiin. Tilinavaus onnistui itsepalveluna netissä ja varasin muutaman päivän myöhempään ajan konttoriin, jotta tuli näytettyä henkkari (muuten pankkitunnukset ei kelpaa muissa palveluissa tunnistautumiseen). Ystävällistä palvelua eikä mitään ylimääräisten palveluiden tyrkytystä, kuten sikakalliita sijoitustuotteita tms. Pari asiaa piti myöhemmin tarkentaa, kun en nettisivuilta löytänyt, ja soittopyyntöön vastattiin alle 5 min kuluessa. Eli asiakaspalveluun ihan tyytäväinen, sen vähän mitä olen ihmisten kanssa ollut tekemisissä. Enimmäkseen haluan toki hoitaa asiat itsepalveluna.

    • Eino_

      Olen vähän eri mieltä Osuuspankista. Osuuspankki tyrkytti sijoitustuotteitaan. He tekivät huonoja sijoituksia rahoillani. Olin itse voitolla omissa sijoituksissa kunnes Osuuspankki ilmoitti, että se haluaisi hoitaa puolestani sijoitukset rahoillani. Niinpä annoin heidän hoitaa. Huonoilla sijoituspäätöksillä ja korkeilla kaupankäyntikuluina menetin noin henkilöauton verran rahaa. Kaikki voittoni mitkä olin tehnyt omilla kaupankäynneillä sulivat. Kiitos tästä lankeaa Osuuspankille. He sanoivat anna heidän hoitaa niin minulla olisi huoli vähemmän. En luota enää pankkeihin.

      Ps. Tämä ei ole feikkiviesti. Osuuspankkikaan ei ole luotettava pankki.

      • Micce52__

        Pankki on maksuliikennetiliä ja debit/kredit -korttia varten, sekä mahdollisesti asuntolainaa jos siinä elämänvaiheessa on. OP:n tai ihan minkä tahansa muun laitoksen varainhoitoon tai sijoitustuotteisiin en koskisi edes kepillä. Kalliit rahastot, kaupankäyntikulut päälle, puhumattakaan ns. aktiivisesta varainhoidosta. Suorat osakesijoitukset ovat ainoa järkevä tapa pitkäaikaissäästämiseen, tasaisesti ostaen hajautettuun salkkuun, ihan itse netissä.

        Olisi tavallaan mielenkiintoista tietää, mistä syystä minulle ei Nordeassa, OP:ssa tai S-Pankissa ole ikinä edes tarjottu mitään sijoitustuotteita? Silloin harvoin, kun olen pankissa henkilökohtaisesti käynyt. Tuskin ne voivat tietää, että noin 20 vuotta olen säännöllisesti kartuttanut osakesalkkuani, ja siis täysin immuuni pankin seireeninlaululle.


      • Anonyymi

        Kun OP asiakaspalvelu ei toimi , on johtoportaan puututtava ko.asiaan . Kun asiakas haluaa kysyä vakuutukseen liittyvään asiaan , ei voi olla totta että vastauksen saaminen kestää yli 3 tuntia , nyt on ulkolaisilla yhtiöillä markkina rako .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun OP asiakaspalvelu ei toimi , on johtoportaan puututtava ko.asiaan . Kun asiakas haluaa kysyä vakuutukseen liittyvään asiaan , ei voi olla totta että vastauksen saaminen kestää yli 3 tuntia , nyt on ulkolaisilla yhtiöillä markkina rako .

        kakanpää huono palvelu


      • Anonyymi

        Hei! älä luota ketään, kun pelaat rahoitusmarkkinoilla. Pelaa itse.


      • Anonyymi

        OP:ssä on aivan vanhanaikainen johto,esimiehet ovat 20v jäljessä nyky johtamisesta! Ollaan käskyttäjiä / kiusaajia vanhanaikaista diktatuuri!Nyky johtaminen on ollut jo 20v että otetaan myös työntekijä huomioon ollaan ns.valmentajia sekä pidetään työntekijöistä huolta! Lähin esimieshän pitäisi pitää työntekijöiden puolta eikä näyttää että hän on pomo ja hän päättää kaiken,vaikka op:ssä pikkupomot jotka eivät ole tulosvastuullisia eivät hallitse edes alaisten töitä,miten voidaan toimintaa ohjata? Turhia pikkupomoja/ paperinpyörittäjiä on aivan liikaa siksi Vakuutukset ym kulut ovat isommat kuin kilpailijoilla!!


    • entiedämutta

      Olen ollut Op:n tyytyväinen asiakas 40 vuotta, mutta nyt alkaa tökkimään, kun oma Op yhdistyi muutaman muun Op:n kanssa suuremmaksi kokonaisuudeksi Järvi-Hämeen Osuuspankiksi. En ole lainkaan nyt tyytyväinen koko touhuun. Aiemmin tämä Op:n toiminta oli niin asiakkaan huomioon ottavaa, mutta tämän yhdistymisen myötä homma muuttui todella. Olen jutellut asiasta henkilökunnan kanssa ja he ovat samaa mieltä, että homma muuttui täysin ja huonoon suuntaan. Osa vanhoista työntekijöistä on siirtynyt eläkkeelle. Jos homma ei tästä muutu, on pakko minunkin siirtyä "eläkkeelle" ja vaihtaa pankkia.
      Normaalit laskujen maksut verkkopankissa toki toimii, ellei taas vaihdeta sivujen sisältöä... Lainan hakeminen verkkopankin kautta on todella p##seestä, sillä ne on laadittu vain palkansaajia varten, yrittäjille aivan painajainen ja todella nöyryyttävä. Lisäksi homma vaatii silti joka kerta selvityksen alushousunsaumoja myöten vielä henkilökohtaisella käynnillä pankissa, vaikka vakuudet annettu pankille satakertaiset lainanmäärään nähden. Henkilökuntaakin näyttää hirvittävän koko systeemi ja jatkuva pelko (yritys) asiakkaiden karkaamisesta jonnekin toiseen pankkiin.
      Ainut hyvä, että eläkeikä lähestyy ja toivottavasti löydän jatkajan yritykselleni, omat lapseni eivät tätä ala jatkamaan. Olen kehoittanut lapsiani perustamaan oman rahoitusyhtiön.

    • Opasjakas

      Osuuspankin kanssa pärjää aina. Asiakkaan kokoinen pankki, toisin kuin muutamat muut, joissa köyhää kyykytetään.
      Pelkästään positiivisia kokemuksia 40 vuoden ajalta, vaikka olen aina ollut huono hoitamaan raha asioita. Op on joustanut ja auttanut pahojen paikkojen yli.

      • Anonyymi

        Paskapuhetta. Jos et ole omistajajäsen, et ole mitään. Ja pankki saa milloin vain sanoa omistajajäsenyyden irti yksipuolisesti.

        Esimerkiksi finanssivalvonnan mukaan osa OP:n ”palveluista” ei ole heidän valvonnassaan koska ”osuuskuntalaki”.


    • Eino_

      Tässä on Ylen juttua joka koskee Osuuspankkia, Nordeaa, Alexandriaa, Danskea, ym pankkeja.


      Ylen juttu;

      Sadan miljoonan euron vilpin tehnyt pankkiiri Kova talous -haastattelussa: Älä usko aina pomoa
      23.4.2018

      Jutusta lainattua

      "Sadan miljoonan euron vilpin tehnyt pankkiiri Kova talous -haastattelussa: Älä usko aina pomoa
      Suomalainen Alexis Stenfors opettaa nykyisin rahoitusalaa Portsmouthissa ja on huolissaan opiskelijoiden moraalista.

      Jerôme Kerviel, Yasuo Hamanaka, Liam Neeson, John Rusnak. Suomalainen, Kokkolassa koulunsa käynyt Alexis Stenfors kuuluu maailman joukkoon.

      – On vaikeaa tulla luokitelluksi huijarivälittäjiin. Me emme kuitenkaan ole mikään kaveriporukka tai yhtenäinen ryhmä, Stenfors sanoo. Oheisella videolla hän kertoo myös katuvansa, ottaneensa opikseen ja pelkäävänsä hieman pankkiireiksi opiskelevien nuorten moraalin puolesta.

      Rahoitusalalla päätavoite pitää olla asiakkaiden palveleminen
      – Yllättävän moni opiskelija uskoo, että rahoitusalalla täytyy tehdä rahaa hintaan mihin hyvänsä. Että jos pomo käskee tehdä rahaa moraalista piittaamatta, pitää tehdä kuten pomo käskee. Se huolestuttaa, koska niin se ei mene. Pitäisi olla voimaa älähtää, jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu."

      https://yle.fi/uutiset/3-10165367

    • Ex-Op

      Minulla oli keittiössä vesivahinko. 3 kk vaurion jälkeen OP vaati korvaamaan vaurioituneet kaapit erilaisilla kuin muu keittiö. Palvelu tosi tylyä. Vakuutusmaksut ja omistajuus on kelvannut. Nyt kun olisi tarvinnut apua, niin omistaja-asiakas on vain tyhjiä lupauksia. Kannattaa huomoida, eikä usko bonus huijausta... Eipä tässä bonukset eikä omistajuus auttaneet, kun OP kyykyttää

      • TurhastaEnMaksa

        Ikävä juttu. Itsellä huonoja kokemuksia myös, Tampereen seudun osuuspankista. Pitkähkö asiakassuhde ja omistaja-asiakkuus, silti viime vuosina on palvelun taso ja asiakkaan kohtelu mennyt ala-arvoiseksi, jo pelkästään virkailijoitten puuttuvien käytöstapojen vuoksi.

        Sana kyykyttää sopii minunkin tilanteeseeni,ovat juoksuttaneet turhaan pankkiin, vaikeuttaneet aivan yksinkertaisia asioita, lähettäneet tökerön viestin ym. Palvelu oli aivan kuin eri maailmasta vielä 2000-luvulla.

        Konttoreitakin on vähennetty ja jäjelläolevat ovat kuin joku hevoskierto 1900 luvun alun maalais riihessä. Asiakkaat ovat kuin jotain karjaa, konttoreiden sisustus halvanoloinen ja pelkistetty.

        Pankki vaihtuu ja varmasti myös OP on ratkaisuun tyytyväinen. Ilmeisesti olen ollut ei-toivottu asiakas, vaikka rahaa ovat imeneet paljon vuosien mittaan palvelumaksujen muodossa.


    • Asiakas8

      Op joskus jousti hyvinä aikoina. Kovat henkilöstövähennykset ja säästöjä saatava näkyy. En suosittele. S-Pankki toimii!

    • kokemuksia_on

      Yritin lakkauttaa tilini osuuspankissa vuonna 1991. Minulle sanottiin, ettei se juuri silloin käynyt, joten tyhjensin tilini ja jätin asian sikseen. Osuuspankki lähetteli minulle erilaisia suoraan roskiin menneitä viestejä 27 vuoden ajan kunnes tänä vuonna ilmoitti, että tilini lopetetaan.

      Lopetus siis hoitui lopulta. Pankille tosin koitui turhia kuluja asiasta 27 vuoden ajan.

      • Anonyymi

        🤣 just hyvä.... Sait lopulta sen minkä halusit....


    • dada

      jep... henkilöstöä on vähennetty rankasti. Puhelin palvelusta sen verran, että jos jaksaa kuunnella 45 minuuttia samaa akustista kitara piisiä niin hyvä. Kännykkään kannattaa varata täysi akku tai ainakin laturi lähelle. Suoraa numeroa kun pankkiin ei saa, sieltäpäin kyllä soittelevat, että mihinkäs 0- tuottoiseen pankinvälistävetorahastoon ne miljoonat sijoitettaisiin.
      Nettipankin kautta on melko turha lähetellä viestejä pankkiin, niihin ei vastatata sovitun ajan sisällä.
      Konttorissa on yksi tyttö kassalla ja 30 mummoa ja vaaria jonotuslippu kädessä, hoitele siinä sitten pankkiasioita työaikana.

    • Eroon_OP_sta

      Aika paljon omalla kohdalla on huonoja kokemuksia OP:sta, varmaan joka pankkiin mahtuu hyviä ja huonoja puolia, mutta OP:ssa ei viimeisen 10 vuoden aikana tullut yhtään hyvää kokemusta. Turhan pitkään tuli sinniteltyä, mutta sain vihdoin aikaiseksi siirtyä S-Pankin asiakkaaksi eikä ole tarvinut katua. Ajattelin myös että e-laskujen siirto toiseen pankkiin olisi ollut jotenkin hankalaa, mutta ei se ollutkaan. Ja OP:ssa tosiaan vaivasi erityisesti todella huono palvelu, palvelumaksuilla jne. kuluilla ei omalla kohdallani ollut mitään merkitystä. Onneksi se OP:n toimipiste jossa asioin lopetettiin, en ihmettele sitä kyllä yhtään, eipä siellä paljon asiakas ketään kiinnostanut.

    • Anonyymi

      Op vakuutus puoli.. Hain luottotiedottomana vauva vakuutusta.. Ei käy järkeen miksi sitä ei myönnetä meille vaikka olen valmis maksamaan vuoden tai vaikka 10 vuoden vakuutusmaksut etukäteen, käteisellä tai tilille? Vuositulot itsellä n. 70 tuhatta että ei ihan persaukisesta kaveristakaan ois ollu kuitenkaan
      kyse.

    • Anonyymi

      Laatu on kokemus ja hyvin suhteellinen asia. Jos teet asiat yleisen moraali käsityksen mukaan hyvin niin saat palvelua ja jos ryssit, niin se on siinä.

      Sama on kaikissa yrityksissä. Yrityksellä on oikeus valita asukkaat ja hyvin asiansa hoitaneella asiakkaalla on myös valinnan varaa. Mutta jos sinulla on ongelmia, niin on kaksi panttivankina. Pankki haluaa eroon, mutta velka velvoittaa ja kukaan toinen pankki ei ota vastaan koska se velka on tai et muuten ole luotettava.

      Eli katso peiliin. Itsellä on elämässä arpi jonka vuoksi en luota aidosti mihinkään pankkiin. OP ei ole pahin, mutta ei lievinkään. Olen OP asiakas

    • Anonyymi

      Maailman kömpelöin pankki on Oulun Osuuspankki. Sinne taitaa päästä kuka vain pankkivirkailijaksi. Kokemattomia kaikki. Tärkeintä että pankki tuottaa. Epä ammatillisia kaikki.

    • Anonyymi

      Kokemukseni Op panankista ovat erittäin huonoja kuolinpesän asioiden hoidossa.
      Tuttavani kuoli ja olin testamenttasi minulle omaisuutensa, tiesin hänn vanhempansa nimissä olevan joissain pankeissa vielä tilin, tuttavani kun oli tuskaillut miten OP pankki vaati häneltä tietoja vielä useampi vuosi vanhempien kuoleman jälkeen tietoa mihin jommankumman vanhemman tiliä käytettiin ( en ollut ottanut merkille kumman vanhemman tilistä oli kyse ) olin kuitenkin pyytänyt häntä menemään selvittämään asian. tuttavani kertoi toimittaneensa tarvittavat asiakirjat ( perunkirjat ym. ) jo aikanaan mutta nyt niitä vaadittiin taas, tilillähän ei ollut enää vuosiin rahaliikennettä. Nyt minulle jäi tehtäväksi selvittää nämä asiat, halusin toimia vastuullisesti. Toimitin siis papereita ja pyysin tietoa tileistä, mitä tilejä sekä kuolleella tuttavallani, että hänen vanhemmillaan oli mm. OP pankissa, jo pelkästään perunkirjoja varten. Kerroin OP pankille tietoni, tuttavani ja hänen vanhempiensa. Kävin pankissa viemässä virkatodistuksia ym. ja näitä kuulemma skannailtiin. Sain lopulta tiedon yhden tilin olevan käytössä. Lopulta tili lopetettiin, ehtona jos en nosta heti tililtä rahoja en niitä saisi edes seuraavana päivänä.
      Löysin jälkeenpäin toisen tilikirjan, toisen vanhemman nimillä, kävin kyselemässä taas OP pankilta onko tili voimassa, sain kuulla sen olevan, halusin sulkea tilin ja sainkin kuulla epämääräistä muminaa perunkirjoista enkä kyllä ymmärtänyt mitä asialla tarkoitettiin. Selvisi kuitenkin etten saa sulkea tiliä. Soitin siis kotoa OP pankin neuvontaan ja sain kuulla virkatodistusten puuttuvan, kysyessäni miten se on mahdollista olinhan toimittanut kyseisiä papereita jo useaan otteeseen, oli vastaus en tiedä. Ihmettelinkin miten on mahdollista pankin tietämättömyys asiakirjoista, joita on jo jätetty pankille. Ihmettelen myös miksei OP pankissa kerrottu minulle heti alkujaan toisesta voimassa olevasta tilistä kun näitä kyselin perunkirjoja varten. Jouduin jo alkujaan toistelemaan, hakemaan, kyselemään OP pankista tileistä useampaan otteeseen ja kohtelu oli aina välinpitämätöntä, tunsin itseni roistoksi, taas alkaa sama uudestaan. Neuvonnassa kysellään neuvoa muualta ja pyydetään menemään taas kassaluukulle ( aina uusi jonotus ) jossa käydään taas kysymässä neuvoa jostain takaa. Soitat puhelimella ja haluat vastauksia ja taas saat odottaa ja kerrotaan soitettavan myöhemmin koska vastausta ei osata antaa, sitten teet verkkosivuilla kyselyn, taasen tulee ilmoitus ettei asiaa voida käsitellä kun yhteys ei toimi.
      Tuttavani isä oli saanut pankilta shekin ( vuonna 2008 ) tämänkin selvittäminen kesti luukulta toiselle ( aina jonotus ) kyseessä oli pankilta saatu lahjakortti. menin kysymään mitä tälle tehdään, jääkö raha pankin hyväksi, vastaus pankkivirkailijalta tähänkin oli en tiedä. Ymmärrän kyllä shekkien lunastuksen, jos se on vanha, mutta vastaus rahaliikenteeseen tai asiakirjoihin en tiedä tuntuu aika oudolta, varsinkin pankilta jossa nämä asiat pitäisi hoitaa huolella.
      Edessäni neuvonnassa oli vanhus jota tunnuttiin neuvottavan yhtä huonosti ja hän myöskin suivaantui neuvonnan käytökseen. pitäisikö sanoa käytöksen/neuvonnan puutteeseen.

    • Anonyymi

      Ei kannata!! Osuuspankki polkee myös kansalaisen perusoikeuksia. Mulla ei oo pääsyä ees omakantaan, koska pankki ei myönnä sellaisia tunnuksia. Edunvalvonta on vääntänyt tästä osuuspankin kanssa vuoden.

      Suosittelen s-ryhmää...

      • Anonyymi

        OP rikkoo tässä lakia, pankkitunnusten myöntäminen kaikille on laissa määritelty asia, tästä voi pankkia muistuttaa. Eri asia sitten, kannattaako ottaa OP:lta pankkitunnuksi, kun ne saa esim. S-pankista halvemmalla.


    • Anonyymi

      sellainen pankki on hyvä joka antaa limittiä ja sellainen huono joka muistuttaa jos asiat ei mene kuin itse mieli. Eiks nii?

      Itse olen OP asiakas. En pidä OP ta mitenkään erityisen hyvänä, mutta ei se pahin ole. Olen todella pettynyt elämämäni aikana asioihin jotka OP on saanut aikaan, mutta... en ala tilittämään!

      • Anonyymi

        Kokemuksia ei siis saa kertoa? Se on niin helppo sanoa ylhäältä päin. Osuuspankki todella sortaa heikompiosaisia, heille voi tehdä mitä haluaa. Niinkö?


    • Anonyymi

      Osuuspankki on ylimielinen ja tökerö, asiaksta kyykytetään ja nöyryytetään monin tavoin. Myös huijataan, esimerkiksi täysin mielivaltaisia palvelumaksuja voidaan langettaa, sellaisia, joista ei ole hinnastossakaan mitään. Kaiken tämän olen entisenä asiakkaana kokenut. Viimeinen huijausyritys oli se, kun ilmoitin irtisanovani omaistaja-asiakkuuden, ja haluavani osuusmaksun (n. 80 eur) takaisin. Virkailija ei meinannut millään suostua antamaan siitä paperia tai kuittia, sanoi vain, että "rahan saa sitten 1,5 vuoden päästä". Vaatimalla lukuisia kertoja sain lopulta kuitin irtisanoutumisesta.
      Kyseessä Tampereen Seudun OP.

      Nyt yli vuoden asiakkaana S-pankissa, ja olen tosi tyytyväinen. Elämässä on monenlaisia huolia ja murheita, sekä velvollisuuksia, pankki ei saa mielestäni tuottaa enää lisäharmeja, varsinkin kun sen pitäisi olla asiakasta PALVELEVA laitos.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, tuttuperhe yritti myydä asuntoaan, ostajat olivat samasta pankista kyselleet lainaa ja ehtona kuntokartoitus . Siinä mitään uutta tullut esille ja tämän piti olla selvä, kuitenkin puskista pankki kieltäytyi rahottamasta, samassa pankissa (ja jopa konttorissa) olivat.
        Kaupat meni mönkään ja harmistuneita asiakkaita tietysti.
        Olivat pelotelleet ostajia remonteista ja kaikenlisäksi ajankäytöstä! Mitä se pankille kuuluu miten asiakkaat aikansa käyttävät.
        Hauskinta tässä oli se että uuden lainan mukana olisi tullut isompi korko, koska omistajat olivat ostaneet aikoinaan korkojen ollessa todella alhaalla. 😂
        Noh, uskon että OP menetti, tuottamalla pettymyksen kahdelle perheelle, asiakkaita, enkä kyllä itsekään aio täältä lainoja ym kysellä. Enkä suositella. Välittäjienkin keskuudessa tämä OP konserni on kuulemma ”helvetistä”
        Kannattaa kysellä pienemmistä.


    • Anonyymi

      Pohjois-savon pikkupankeilla (maaninka, tervo, vehmeri ym.) Ihan paskaa palvelua

    • Anonyymi

      Kuinkas monella täällä kitisevällä luottotiedottomalla ja rahattomalla on huonoja kokemuksia omasta itsestään ja omista kyvyistä hoitaa omia asioita?

      Kaikki ei aina ole muiden vika. Jos et osaa määritellä tarpeita, niin auttaminen on aika hankalaa.

      Nykypäivänä pankin konttorilla ei tarvitse käydä juuri mistään syystä, joten sielä jonottaminen on jokaisen oma asia.

      Itsellä ollut pelkästään hyviä kokemuksia. Asuntolainat hoitunut nopeasti. Autolainan saanut viikonloppuna ”botin hyväksymänä” heti tilille. Kortit ja avainlukulistat tulleet postissa...

      • Anonyymi

        Kultalusikka perberissäs kääntyköön poikittain


    • Anonyymi

      Minulla oli auto luotto op pankissa , haluttuani maksaa luoton aikaisemmin jouduin soittelemaan asiasta , yllätyin miten kalliisti op veloittaa puheluista, ensin korkea korko ja sitten vielä törkeää ryöstöä puheluista, en ikinä ole tämän pankin kanssa tekemisissä !!!!

    • Anonyymi

      Asiakkaita ei haluta konttorille paskaa lattioille tuomaan.;lähinnä vanhuksia jotka haluavat hoitaa asiat perinteisesti konttorilla. Ja maksavat siitä. Laskun maksu ikäihmisille ja heille jotka eivät verkkopalvelua käytä tai voi käyttää (esim. Näkövammainen henkilö) 5e per lasku konttorilla! Luulis katteen olevan kohillaan. Aina kun op pankkeja yhdistyy parin vuoden päästä ajetaan konttorit pikkupaikkakunnilla kokonaan alas tai ovat auki vain pari tuntia viikossa. Toki oplla on vissiin maan kattavin konttoriverkosto. Tulevaisuus on kenties nuorten diginatiivien joilla kännykkä on jo syntyessään kädenjatkeena ja pankkeja ei enää tarvita mutta maailma on meidän kaikkien ja tämän vuoksi myös palvelun tulisi olla tasapuolista.

      • Anonyymi

        Onko ollut kovastikin tunkua paikkakunnalta lähteneen OP:n tilalle? Joku vuosi sitten Pop pankki laajeni tuollaisiin. 5e per lasku on muuten silti pankille tappiollista. Jos et pääse näkemään minkään pankin lukuja, tämän kannattamattomuudesta todistaa myös se, että yhtäkään kilpailevaa yritystä laskunmaksupalveluja tarjoamaan ei ole syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ollut kovastikin tunkua paikkakunnalta lähteneen OP:n tilalle? Joku vuosi sitten Pop pankki laajeni tuollaisiin. 5e per lasku on muuten silti pankille tappiollista. Jos et pääse näkemään minkään pankin lukuja, tämän kannattamattomuudesta todistaa myös se, että yhtäkään kilpailevaa yritystä laskunmaksupalveluja tarjoamaan ei ole syntynyt.

        Itse asiassa maksuliiketuotot muodostavat aika hyvän lisän pankeille. Kun korkotuloja ei ole, lisätään palvelumaksuja, -olipa kyseessä verkkopankkiasiakas tai se lattianlikaaja. Ja laskunmaksu palvelun tarjoajia ei todella ole tarjolla iäkkäämmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa maksuliiketuotot muodostavat aika hyvän lisän pankeille. Kun korkotuloja ei ole, lisätään palvelumaksuja, -olipa kyseessä verkkopankkiasiakas tai se lattianlikaaja. Ja laskunmaksu palvelun tarjoajia ei todella ole tarjolla iäkkäämmille.

        Maksuliike kyllä. Tämä tarkoittaa siis yritysten maksuliikenteestä eli tilisiirroista (saapuvat & lähtevät) ja muista maksuliikepalveluista (e-laskujen lähetys, pankkiyhteyskanavat, tunnistuspalvelut, jne.) veloitettuja maksuja. Henkilöasiakkaiden laskunmaksuista saatua tuloa ei raportoida maksuliikeenä vaan kassapalveluna. Et taida päästä näkemään minkään pankin kirjanpitoa yksikkötasolla. Edeleen, tappiollista se kassalla laskujen maksaminen pankille on.

        Sinällään olen samaa mieltä, että jonkun moista palvelua pitäisi tarjota. Hinnoittelu on ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksuliike kyllä. Tämä tarkoittaa siis yritysten maksuliikenteestä eli tilisiirroista (saapuvat & lähtevät) ja muista maksuliikepalveluista (e-laskujen lähetys, pankkiyhteyskanavat, tunnistuspalvelut, jne.) veloitettuja maksuja. Henkilöasiakkaiden laskunmaksuista saatua tuloa ei raportoida maksuliikeenä vaan kassapalveluna. Et taida päästä näkemään minkään pankin kirjanpitoa yksikkötasolla. Edeleen, tappiollista se kassalla laskujen maksaminen pankille on.

        Sinällään olen samaa mieltä, että jonkun moista palvelua pitäisi tarjota. Hinnoittelu on ongelma.

        Taidat olla pankissa itse töissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pankissa itse töissä?

        Istuin vielä pari vuotta sitten yhden pienehkön pankin hallituksessa (toki se kuului isompaan ryhmään) Urani olen tehnyt ihan muulla alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istuin vielä pari vuotta sitten yhden pienehkön pankin hallituksessa (toki se kuului isompaan ryhmään) Urani olen tehnyt ihan muulla alalla.

        Ahaa. Eli op ryhmän pankki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Eli op ryhmän pankki

        Ei ollut OP ryhmää. Arvo itse oliko Pop vai Säästöpankki :D


    • Anonyymi

      Mikä asiakaspalvelu?
      Onko semmoistakin op ssä?

    • Anonyymi

      juu EI!!!!!!

    • Anonyymi

      Nyt sitten OP nostaa maksujaan ja käyttötilin korko nollaan. Tämä luettu Iltalehdestä. Kirjettä tai spostia en ole saanut vaikka lehtitietojen mukaan asiakkaita jo informoitu. Harmitti niin paljon, että en lukenut koko juttua.

      • Anonyymi

        Loppu häämöttää: todella laajoja YT-neuvotteluja, konttoreiden sulkemisia ja Vallilan uudehkon pääkonttorin myynti.


      • Anonyymi

        Mulle on aiheesta verkkoviesti tullut. Ei sillä, että se paljoa lämmittäisi.


      • Anonyymi

        Ahneella paskainen loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahneella paskainen loppu.

        Mikä nyt sitten on loppunut?


    • Anonyymi

      Nettipalvelu jatkuvasti epäkunnossa tai katkolla. Luulen että joka päivä ainakin kerran kaatuu koko systeemi 1-3 tunniksi. Uskomatonta.

      "Palvelu ei ole käytettävissä".

    • Anonyymi

      Ei kovin hyvää kokemusta OP:n toiminnasta.
      Kuolinpesäasiat:
      - valtakirjat (olin pesänhoitajana) jouduin toimittamaan 3 kertaa heille eri aikoina ennen kuin jäivät heidän sähköisiin järjestelmiin talteen

      - vainajan vakuutukset eivät olleet katkenneet automaattisesti ja jouduin vielä erikseen vaatimaan, ettei pesä halua maksaa kuolleen henkilön vakuutuksia vainajan kuolinpäivän jälkeiseltä ajalta (olisin odottanut virkailijalla olevan hieman pelisilmää ja omaehtoistakin ajatteluakykyä tällaisessa asiassa kun ihan pokkana aikoi laskuttaa koko vakuutuksen maksukauden loppuun asti)

      Asunnon myynti:
      - Sähköisen asuntomyynnin prosessointiaika pitkä (yli 5 pankkipäivää). Voi olla toki tyypillistä, mutta onpa hidasta minun mielestäni. Varsinkin kun kaupan toisen osapuolen tapauksessa (toinen pankkiryhmä) homma hoitui päivässä.

      No, en tiedä onko muissa pankeissa parempaa palvelua, mutta jotenkin vaan usein sellainen uhkapelimeininkifiilis itsellä kun OP:n kanssa asioita hoitaa.
      Hyvääkin toki, puhelinpalvelu on ollut aika asiantuntevaa ja kohtuu tehokastakin. Hieman tulee mieleen kuitenkin, että OP:ssa porukkaa /resursseja liiaan vähän ja se näkyisi.

      Erikoista minusta oli kun Nokialla sijaitsevassa OP-konttorissa oli infopisteessä 2 kpl henkilöitä, ja varsinaista palvelua piti odottaa melko kauan.

    • Anonyymi

      Op-pankin palvelu on todella mennyt alaspäin. Viesteihin vastataan luvatusta kolmen päivän sijaan keskimäärin viikon kuluessa. Yhden yksinkertaisen asian hoitaminen 4 viestillä vei noin 1 kuukauden.

      Eräässä Op-pankin konttorissa palvelut hoituvat kätevästi aulan infossa. Siinäpä sitten koronapleksien takaa huudellaan sujuvasti kaikkien palvelua odottavien kuullen tilien saldot ja muut pankkisalaisuuden alaiset asiat. Käy kyllä ikäihmisiä sääliksi..

      • Anonyymi

        Älkää kiusatko työntekijöitä aiheettomilla viesteillänne, niitä ei ole kiva lukea ja on aina vaikea keksiä mitä vastaisi jottei loukkaisia asiakasta.


    • Anonyymi

      Minä olen pienestä pitäen ollut op: n asiakas, mutta nyt tuli stoppi. Olen korviani myöten täynnä jatkuvaa soittelua, missä tiedustellaan tietoja ja tyrkytetään vakuutuksia ja omistajajäsenyyttä. Tämä viimeinen tikki, joka sai minut vaihtamaan pankkia, oli tieto siitä, että marraskuun alusta tilin käyttömaksu 2e, eli kaikenmaailman palvelumaksut nousee yli 7euroon/kk. Siirryin s-pankkiin, josta maksan 100e asiakasomistajamaksua, ja kaikki päivittäispankkipalvelut ovat ilmaisia. Joten pidemmällä aikavälillä elämä on tästä lähtien vain bonusta ja etuja ✌️

      • Anonyymi

        Eli teit saman mitä OP olisi sinulle tarjonnut, maksa 100e jäsenosuusmaksua ja saat palvelumaksut käytännössä pois :D


    • Anonyymi

      Eipä tähän ole paljon lisättävää. Fuusioita, palvelujen tyrkyttämistä, toimihenkilöiden huonoa käytöstä ja alati nousevat palvelumaksut. Bonuksiakaan ei enää jatkossa tule. Aika vaihtaa pankkia.

    • Anonyymi

      Kai sekin jotain kertoo OPsta että johtaja Karhinen pantiin aikais elälleelle että salkkukohut hiljenisi... Alkoi maa polttelemaan alla kun haukkui Nordeaa rahanpesusta ja samaan aikaaan myi sekavia "sijoitus salkkuja" dementtia mummoille ja ukoille joista eivät ymmärtäneet yhtään mitään. OP sai nuhteita valtion valvontaviranomaisilta. Karhisella ajolähtö, pesät täynnä, lyöjät loppu....

      • Anonyymi

        osuuspankki on syvältä , nyt ottaavat tilinhoitomaksun käyttöön ottavat joka kuukausi 2 euroo vaikkacihan tavallinen käyttötili,,kannattaa osuuspankin tili lopettaa ja siirtää s pankkiin siel ei maksa mitään,, niin tei ,, osuuspankis mitkään asiat ei toimi,, pankki vaihtoon


    • Anonyymi

      Jos aiotte tehdä osakekauppaa, älkää valitko pankiksenne ainakaan OP-pankkia
      tänä vuonna 2020, häiriö aina kun suurempi pörssilakupäivä. sanoo Vanha vaari
      ps kun Sampoa olisi voinut ostaa 22-23 E hetken päästä 10 euroa kalliimpi. Laske-
      kaapa ! Kun 1000 kpl osto jäi tekemättä.

    • Anonyymi

      Jep, olen odottanut nyt lähes 2 viikkoa, että asiakaspalvelusta vastaisivat jatkokysymykseeni koskien tarjouspyyntöä loma-asunnosta. Olen myös yrittänyt tavoitella ns. pankkiyhteyshenkilöämme kenen kanssa hoidimme asuntolainan niin hän soitti kerran enkä päässyt vastaamaan, nyt olen jälkeenpäin yrittänyt soittaa ja lähettänyt sähköpostia molempia 3 kertaa enkä saa mitään vastausta. Kiva kun loma-asunto menee kohta muualle kaupaksi....

      Lisäksi tämä yhteyshenkilömme ei ikinä osaa vastata sähköposteihin vaan aina pitää puhelimessa jutella. Periaatteessa hyvä pankki, mutta asiakaspalvelu ja henkilöasiakkaat heitä eivät kyllä kiinnosta tippaakaan. Lyhyen asiakkuuden jälkeen ei jatkoon valitettavasti.

    • Anonyymi

      Sijoituspalvelussa kävin ja siellä tarjottiin sijoitusvakuutusta ja kerrottiin, että kun haluat lopettaa niin soitat tai lähetät sähköpostin/viestin kirjautuneille vaan meille ennen klo 12, niin se lopetetaan samanpäivän hinnalla.

      No sitten tuli tämä korona eurooppaan ja suomeen ja kurssit alko tipppuuu ropisten... katsoin että sars kun tuli niin indeksit tippui vahdilla ja päätin lopettaa tämän sijoituksen... laitoin viestiä sinne...samalla soitin sijoitusneuvojalle että onhan teille tullut tämä irtisanomistieto ja käsittelette sen heti !!

      Kauhea poru että mieti vielä ja mieti....älä lopeta ja että kurssit on kohta takasin samassa lähtötilanteessa.....ellei vielä 10% enemmän...no päätin lopettaa ja sieltä sanottiin asian olevan selvä...mutta Pyydettiin, että sun kannattaa vielä muuttaa sijoituspalvelussa joku asetus...no muutin neuvojen mukaan...ja kas kummaa parin päivän päästä katsoin että eipä ole lopetettu tätä vaan arvo vaan tippuu...uudestaan viestiä ja soittoo yms.... että miksi ei ole lopetettu...

      sitten sanottiin, että kun olet tehnyt muutoksia, niin se on kumonnut tämän irtisanomisen....voi vittu.....tehän neuvoitte tekemään, niin....no eikun uudelleen sama homma ja alusta asti.....sain taas kuittausken että kaikki on ok !! irtisanominen on lähetetty toiselle yksikölle.. .OP Henkivakuutukselle....että he tekevät sitten sen irtisanomisen ja päätöksen.... siis se ei mennytkään sen päivän hinnalla vaan sitä vetkutettiin ja vetkutettiin ja uskon että tekevät kaikille asiakkaille samalla keinolla....

      Ihan läpinäkyy heidän huijaus !! ihan tuntu että jonku huijari intalaisen kanssa touhutaan. No sainkuin sainkin lopetettuu koko pa##an, mutta siihen meni oikeesti viikko !!!!

      Nyt oon onneksi sijoittanut muihin juttuihin ja tuo viikon tippunut sijoitus on jo saatu takasin monin kerroin...onneksi oppi rahat on otettu tuosta !!!

      Tosta olisi voinut tehdä valituksen lautakunnalle ...tiedän ! mutta ei vaan huvittanut, kun sain lopetettuu koko homman ja ei ollut aikaa tuohon.

    • Anonyymi

      Pysy kaukana. Osuuspankki ja vakuutusyhtiönsä pitävät asiakasta kuin pikkupentua. Osuuskunnan luottamushenkilöt ovat johtajien sätkyukkoja, täysiä nollia ilman valtaa.

      • Anonyymi

        Totta. Asiakkaiden aliarviointia pahimmillaan, muistuu mieleen vielä op:n tv mainos jossa tyhmän näköiset ihmiset menivät letkajenkkaa, mainoksen slogani oli "liity letkaan" op.... tsiisus että oli tyhmän näköistä. Lehmät eivät osaa asiakaspalvelua.


    • Anonyymi

      Ei kannata siirtyä asiakkaaksi. Olen vaihtamassa pankkia itsekkin.
      Tällähetkellä paras pankki on S-pankki.

    • Anonyymi

      Hämmentävää kuinka välinpitämätön Op on asiakkaistaan. Siirsin yritykseni vakuutukset muualle, koska Op ei lähtenyt edes tekemään vakuutustarjousta. Sain kyllä tarvitsemani vakuutuksen muualta.
      Nyt puolisoni ei saanut vastausta, kun kysyi tarjousta asuntolainan kilpailutuksesta. Muilta on jo tarjoukset tulleet ja Op:n kanssa ei olla onnistuttu edes sopimaan tapaamista.

      • Anonyymi

        Kannattaa huomata, että pankki on pankki (Osuuspankki) ja vakuutusyhtiö on vakuutusyhtiö. (Pohjola vakuutus).


    • Anonyymi

      Kaikki pankit on hyviä ja huonoja. Riippuu omasta tavasta käsitellä asioita. Jos asiat on perseelle toisessa pankissa niin ei toinen pankki sen kummemmin ota avosylin vastaan ja anna miljardia lainaan jotta siitä paskasta pääse eroon.

    • Anonyymi

      En suosittele, kallis ja ovat aina oikeassa. Hukkasivat osakekirjani jotka olivat op:ssa säilössä. Ei edes anteeksi pyyntöä esittäneet. Etsinnöissä op:ssa kului niin kauan että kaupat kiinteistöstä jäi tekemättä. Tämä osuus pankkia luonnollisesti ei kiinnosta yhtää...

    • Anonyymi

      En suosittele. Palvelu todella epämääräistä, jos sitä saa.

      • Anonyymi

        Osuuspankki tyrkytti rupeamaan eläkesäästäjäksi.Meni tyhmä mukaan kaikkien aikojen kusetukseen.Laitoin 15 vuotta joka kuukausi säästöön sata euroa.Jouduin työttömäksi ja päätin nostaa rahani pois.Miten kävi.Säästöistä pankki varasti lähes puolet muka veroina ja muina kuluina.Älkää ikinä pakko siihen paskalkasaan rahojanne.
        VAIHDOIN HETI PANKIN JA HAISTATIN PASKAT SILLE KONTTORILLE JA KONTTORIN HELVETIN HITAILLE PIKKU SIHTEEREILLE


    • Anonyymi

      Suuri Kiitos tästä keskustelusta!

      Tämä antaa kyllä nyt paljon valoa oman ratkaisu I tekemiseen! Olen miettinyt Op asiakasomistajuutta.. Mutta jos touhu on näin tylyä ja tympeää kuin mitä täältä olen saanut lukea, parempi pysyä hyvin kaukana koko firmasta!
      Esim. tuo edellä kerrottu osuusmaksun palautus! Tuo esim. ihmetyttää, pankki vaatii nyt 100 euroa osuus maksua, mutta jos tahdot erota, vähintään vuoteen (12kk) et saa osuusmaksuasi takaisin! Ja tuo siis siinä tapauksessa että ymmärrät erota 1.1. Kuluvaa vuotta tai sitten vuoden ensimmäisenä pankkipäivänä. Jos eroat vaikka 1.7. Se vuoden irtisanomisaika alkaa seuraavan (!) kalenterivuoden alusta vasta eli joudutkin odottamaan siitä heinäkuun alusta ensin vuoden loppuun ja sitten sen kokonaisen kalenterivuoden ennenkin saat osuusmaksuasi takaisin! Aivan järkyttävää touhua! Jos asiakas tahtoo erota, pankki voi pahimmillaan rokottaa asiakasta 364 vrk eli sen ilmoitusvuoden ajan (tilanteessa jossa tahdot irtisanoa asiakasomistajuutesi siis aivan vuoden alkupäivinä) ja päälle yksi kalenterivuosi 365(366) vrk! Eli pahimmillaan 364 vrk 365 (tai 366 vrk jos olisi vielä karkausvuosi).
      Aivan järjetöntä!

      Painajaismaista.

      • Anonyymi

        Jos tuo osuusmaksun palautukseen menevä aika häiritsee niin kannattaa olla yhteydessä lainsäätäjään. OP on osuuskunta, jonka on toiminnassaan noudatettava osuuskuntalakia. Osuuskuntalaissa määrätään seuraavasti (17. luku, 2§) :

        Osuuden palautus maksetaan vuoden kuluttua 1 §:n 4 momentissa tarkoitetun tilikauden päättymisestä, jollei säännöissä määrätä pidemmästä tai lyhyemmästä määräajasta, joka on vähintään kuusi kuukautta tilikauden päättymisestä. Palautukselle ei makseta korkoa siitä lähtien, kun palautuksen määrä on nostettavissa osuuskunnassa, jollei säännöissä määrätä toisin tai toisin sovita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo osuusmaksun palautukseen menevä aika häiritsee niin kannattaa olla yhteydessä lainsäätäjään. OP on osuuskunta, jonka on toiminnassaan noudatettava osuuskuntalakia. Osuuskuntalaissa määrätään seuraavasti (17. luku, 2§) :

        Osuuden palautus maksetaan vuoden kuluttua 1 §:n 4 momentissa tarkoitetun tilikauden päättymisestä, jollei säännöissä määrätä pidemmästä tai lyhyemmästä määräajasta, joka on vähintään kuusi kuukautta tilikauden päättymisestä. Palautukselle ei makseta korkoa siitä lähtien, kun palautuksen määrä on nostettavissa osuuskunnassa, jollei säännöissä määrätä toisin tai toisin sovita.

        Kiitos kommentistasi! Selventää tilannetta tuolta osin.

        Ja samalla tulee mieleen seuraava kysymys: Jos ja kun osuusmaksun palauttamista joutuisi pahimmillaan odottamaan lähes kaksi vuotta, pakottaako Osuuspankki pitämään tuon ajan tiliä Osuuspankissa?
        Tällä hetkellähän asiakasomistajallanvoi olla kuukausimaksuton ilmeisesti sääatötilisi kutsuttava tili. Mutta jos tio viimeinenki tili muuttuisi pakollisesti kuukausimaksulliseksi tuon parin vuoden odottelun aikana 100 euron osuusmaksusta voisi huveta aimo lovi. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi! Selventää tilannetta tuolta osin.

        Ja samalla tulee mieleen seuraava kysymys: Jos ja kun osuusmaksun palauttamista joutuisi pahimmillaan odottamaan lähes kaksi vuotta, pakottaako Osuuspankki pitämään tuon ajan tiliä Osuuspankissa?
        Tällä hetkellähän asiakasomistajallanvoi olla kuukausimaksuton ilmeisesti sääatötilisi kutsuttava tili. Mutta jos tio viimeinenki tili muuttuisi pakollisesti kuukausimaksulliseksi tuon parin vuoden odottelun aikana 100 euron osuusmaksusta voisi huveta aimo lovi. 🤔

        Omistaja-asiakkaalla tilit ovat edelleen maksuttomia, hinnoittelua sovelletaan vain niihin harvoihin asiakkaisiin, jotka eivät ole omistaja-asiakkaita. Ja ainakin kun itse lähdin hetkellisesti muutama vuosi sitten pankista sain kyllä ilmoitettua osuusmaksun palautusta varten uuden tilin ja lopetettua palveluni silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistaja-asiakkaalla tilit ovat edelleen maksuttomia, hinnoittelua sovelletaan vain niihin harvoihin asiakkaisiin, jotka eivät ole omistaja-asiakkaita. Ja ainakin kun itse lähdin hetkellisesti muutama vuosi sitten pankista sain kyllä ilmoitettua osuusmaksun palautusta varten uuden tilin ja lopetettua palveluni silloin.

        Päivittäiset pankkipalvelut 3,95€/kk
        Osuuspankin omistaja-asiakkaana saat käyttötilin, OP-verkkopalvelun ja OP-Visa-kortin 3,95 eurolla kuukaudessa. Muille asiakkaille hinta on 7,95 €/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäiset pankkipalvelut 3,95€/kk
        Osuuspankin omistaja-asiakkaana saat käyttötilin, OP-verkkopalvelun ja OP-Visa-kortin 3,95 eurolla kuukaudessa. Muille asiakkaille hinta on 7,95 €/kk.

        Kallista on jos ilman 100€ sijoitusta menee joka kuukausi liki 8€ maksuihin.


    • Anonyymi

      OP:n asiakaspalvelu on surkeaa. Aamulla soitin, systeemin mukaan jäin odottamaan vastapuhelua. Koko päivä on odotettu, ei kuulu! Aikoinani olin asiakaspalvelussa töissä. Jos palvelu olisi ollut tuollaista, luukku olisi tullut ovelle. Eletään 2021 vuotta ja tällaista pitää kokea..

    • Anonyymi

      Miksi siellä pankki pääse pois paskat pankki

    • Anonyymi

      Oli en saa mites Osuuspankki pankki tili poistettu huono asiakas palvelu

    • 400 euron tilisiirto ulkomaille ei onnistu, vaan op takavarikoi rahat ja kyselee maksun saajan henkilöllisyystodistuksia. Lähetin kuvan tyttöystäväni Indonesian kielisestä kuvallisesta ID kortista, mutta tämäkään ei ole tarpeeksi. Maksu ei kuulemma lähde ennen kun he ovat saaneet tarvittavat tiedot ja nyt täytyy odottaa viikonlopun yli. Rahat oli tarkoitus siirtää pikamääräyksenä kiireellisesti tyttöystävälleni ja nyt en edes saa nostettua niitä tallettamiani rahoja. Jos tämä on mukamas joku scämmereiltä suojelu, niin aika paska systeemi ja kyseessä on kuitenkin vain 400 euroa. Aika surkeeta jos et voi edes tehdä tilisiirtoa. Minä vaihdan pankkia heti kun on mahdollista. Jos vaikka joku läheinen on hädässä, niin ei pysty hänelle siirtämään rahaa.

      • Anonyymi

        No tuollaisen pankin kuvaaman petoksen uhriksi joutuu lukuisia suomalaisia vuosittain. Summat joita rakkaushuijareille lähetetään ovat kokonaisuutena merkittävän suuria.


    • Anonyymi

      Tottakai pankki (mikä tahansa pankki) on huono jos pankki luottaa asiakkaaseen ja huomauttaa siitä ettei asiakas toimi asioissa yleisesti hyvien käytäntöjen mukaisesti oman etunsa mukaan.

      Kyllä pankitkin tekee virheitä, mutta asiakas on aina alakynnessä.

    • Anonyymi

      Miettikää tätä. Osuuspankin alueella on 1350000 asiakasta. 2021 alueen pankilla on viisi toimipistettä ja kuukaudessa konttorissa käyviä asiakkaita 800 kpl konttorissa käyvien asiakaitten oikea määrä tuskin on edes 500 kpl.

      • Anonyymi

        Tässä eräänä kesänä vein pankkiin muutaman satasen. Piti täuttää lappuja ja lippuja, mistä rahat on ym ym. ON SE PRKL kun tavallisen pulliaisen muutamaa satasta kytätään ja nallet tallettaa lasteittain rahaa milloin mihinkin paratiiseihin. MEINASIN PIRUUTTANI KIRJOITTAA ETTÄ HUUMERAHOJA .


    • Anonyymi

      Osuuspankki soitti minulle 100 euron siirrosta joka meni Suomalaiselle finanssialan valvonnan alaiselle asiakastililleni, valtava tenttaus, mikä siirto tuo on.

      Selvitin asian tomeralle Osuuspankin virkailijalle puhelimessa.

      Asiatuntemus on todella alhaisella tasolla Osuuspankin toiminnassa.

    • Anonyymi

      Henkilökohtainen asiakaspalvelu on ala-arvoista. Henkilöstön resurssointia ei osata.

      • Anonyymi

        Henkilöstöllä ei ole minkäänlaista ammattitaitoa.


    • Anonyymi

      Kuolinpesälle tuli kirje, jos otettiin osaa, yms. Ohjeissa kerrottiin kuolinpesän laskujen maksamisen sujuvan aikaa varaamatta. Konttorilla asia olikin toisin? Ala-arvoista toimintaa!! Lisäksi kotivakuutuksen irtisanominen vaatii perunkirjoituksen?? Asuntoa ei enään ole, mutta onneksi on kotivakuutus!! Laillistettua ryöstöä!

    • Anonyymi

      Ala-arvoinen palvelu, vaihdan pankkia.

    • Anonyymi

      Ihan hyvä pankki, mutta helvetin kauan kestää saada aika varattua konttoriin tai edes puhelimitse. Pitäis aika saada, mutta lähin puhelinneuvottelukin on 2 viikon päästä.

      • Anonyymi

        Hyvään pankkiin pääsee parissa päivässä. Sitä se ahneus tekee.


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu ei vastaa pitää jonottaa maksullisella kanavalla 15 min riitti. Joutsan konttori avoinna 1 päivänä.

    • Anonyymi

      Minulla on varmaan kommentti tämän ketjun kohdalla aiemminkin, ja saattaa olla sisällöltään samaa kuin mitä nyt kirjoitan!

      Itse olen Op omistaja-asiakas. Menin asiakkaaksi yli 30v sitten ja liityin omistajaksi. Kun pankin osuusmaksuun tuli korotus niin jätin maksamatta. Myöhemmin liityin takasin ja kun tuli Euro, niin pankki maksoi 80€ osuusmaksun erotuksen sataan euroon.

      Mutta yleisesti! Tämänkin ketjun olisi voinut kirjoittaa mistä pankista tahansa! Osa ihmisistä kitisee, kun pankki on antanut luottoa eikä suostu keskustelemaan kun on tullut ongelmia jne. Tuohon asiakaspalvelun toimintaan. Kaikilla pankeilla verkkoasioinnin ongelmat on samat!

      Mutta kuinka moni on joutunut tilanteeseen jossa pankin antamat vakuudettomat luotot ovat tehneet ongelmia juuri SINULLE? Käsi ylös? Minä voin nostaa kädet ylös! Jos jaossa on sata pistettä, niin annan osuuspankilla 30 pistettä ja Nordealle 70 pistettä typerästä toiminnasta!

    • Anonyymi

      Ei kannata, mobiilipankkiin ei pääse kirjautumaan n. kolmena päivänä viikossa, sillä heillä on jatkuvasti "huoltotöitä" ja palvelu ei ole tästä syystä käytössä. Ja tämä on todella joka viikkoinen ongelma... Toistuu siis monta kertaa kuukaudessa!🥵😡🤬

      • Anonyymi

        Tampereen Osuuspankki Hämeenkadun konttori seisottaa ihmisiä reilusti yli puolen tunnin jonossa . Ennen sai sentään istua sisällä siinä ikkunattomassa matalakattoisessa kopissa. Kun korona tuli piti alkaa JONOTTAA ULKONA jonotuslappu kädessä. Aina väh 30 min Kun kassalle pääsee, vastassa on 20 v bimbo, joka ei osaa yhtään mitään, mutta silti palvelee erityisen epäkohteliaasti ja hitaasti. Lisäksi pukeutuminen heillä nuhrua tai paljastelevan mautonta, kopina kaikuu kun ylikorkeilla koroilla loksutellaan tuskin pystyssä pysyen.

        Ne onkin ainoat korkeat korot siinä pankissa, tilin korko alkaa olla miinuksella.

        Johtajana maaninen vaari joka suunnittelee että pankki ostaa yhteiskäyttö autoja. Vaikka raha pitäisi käyttää PANKKIPALVELUN kehittämiseen. Kyseessä kuitenkin OSUUSKUNTA
        .https://www.op.fi/web/op-tornio/-/op-yhteisauto-tulossa-omistaja-asiakkaiden-vuokrattavaksi-tammikuussa-2019

        Vaikka osuuskunta, meno ihan samaa kuin muissakin pankeissa.

        Pitää tehdä kapina ja laittaa pankkitoiminta kuntoon, kuka lähtee vetämään tätä hommaa?


    • Anonyymi

      Ei todellakaan kannata,paskin pankki ikinä.

    • Anonyymi

      Ei, älä mene sinne! Tosi huono palvelu.

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu on alle kaiken arvostelun, arvosana 0-.

    • Anonyymi

      Surkeaa on ollut palvelu myös Ylä-Savon osuuspankissa. Jos soittaa valtakunnalliseen asiakasneuvontaan saa aina erilaisia versioita siitä miten pitää toimia.

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu ja Osuuspankki - ei kannata puhua edes samana päivänä, kun palveluahan ei ole!

    • Anonyymi

      Lastu on oma kokemus! Nykypäivänä pankin asiakaspalvelu on asia jota normaalisti tarvitsee aika vähän koska kaikki asiat on itsepalvelua aika pitkälti!

      Jos on pankin X asiakas on tottunut tietynlaiseen zydemiin ja pankin Y ja R zydemit on vieraita!

      Jos nykyinen pankki toimii, niin miksi lähteä sutta karkuun kun voi tulla karhu vastaan. Onko asiakkaalla aina edes edellytyksiä pankin vaihtoon! Jos on ongelmia esim luottojen kanssa, niin ei uusi pankki välttämättä vipulainaa asiakkuuden siirrossa uutta lainaa tai isompaa suoraan anna! Tavallisella ihmisellä voi kestää vuosia ennen kuin uusi pankki tuntee tavat!

      Perus asiat sujuu kaikissa ns perinteisissä pankeissa ihan yhtähyvin ja nuo luotto asiat kiinni ihan naamasta ja omasta itsestä!

      Itselläni on kokemusta OP ja Nordeasta. Asteikolla 1-5 annan OP lle 3 ja Nordealle 0,5. Kumpikin noista on tehnyt asioita jotka ei kestä päivänvaloa! Pankit luottaa asiakkaasen liikaa ja kun tulee ongelmia niin ei välttättämättä vihelletä peliä poikki karille ajoa estääkseen.

      Normaalisti käyttäytyvä asiakas ei aja karille vaikka saattaa joutuakin joskus matalaan veteen liian ison veneen kanssa.

      Näistä asioista on juttuja tuolla laina ja velka osiossa. Normaali 30-65 ikäinen ihminen elää niin ettei tarvitse miettiä pankinvaihtoa.

      • Anonyymi

        En minäkään ole ennen millään tavalla kyseenalaistanut OP:n toimintaa, palkka tuli tilille, velkaa ei ole ja asunto ym omaisuus hankittu sekä raha riittää ja verkkopankki asiointikanavana toimi sen verran kun tarvitsin.

        Mutta jopa aukesi silmät, kun jouduin kuolinpesän pesänhoitajaksi. Alkoi turkasenmoinen rahastus, suorastaan ryöstö, en suostunut vaan hoidin ihan kaiken omin varoin. Olen ihan sydänjuuriani myöten järkyttynyt kuinka pankki ryöstää kuolinpesät ja ikäihmiset. Ei minkäänlaista armoa ja pankkipomojen naamankuvat pitkin kevättä lehdissä kun tuli satojen miljoonien tulos ja kyllä johtoporras palkittiin ruhtinaallisesti hyvästä tuloksesta. Tuloksen itseasiassa teki se vähäinen, koko ajan supistettu suoritusporras!

        Jonkin pankin asiakas nykyään on pakko olla ja jos hoitaa normiasiat niin ok, mutta kun elämässä sattuu jotain tosi ikävää niin pankki kyllä nyhtää siitä kaikki mahdolliset voitot irti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole ennen millään tavalla kyseenalaistanut OP:n toimintaa, palkka tuli tilille, velkaa ei ole ja asunto ym omaisuus hankittu sekä raha riittää ja verkkopankki asiointikanavana toimi sen verran kun tarvitsin.

        Mutta jopa aukesi silmät, kun jouduin kuolinpesän pesänhoitajaksi. Alkoi turkasenmoinen rahastus, suorastaan ryöstö, en suostunut vaan hoidin ihan kaiken omin varoin. Olen ihan sydänjuuriani myöten järkyttynyt kuinka pankki ryöstää kuolinpesät ja ikäihmiset. Ei minkäänlaista armoa ja pankkipomojen naamankuvat pitkin kevättä lehdissä kun tuli satojen miljoonien tulos ja kyllä johtoporras palkittiin ruhtinaallisesti hyvästä tuloksesta. Tuloksen itseasiassa teki se vähäinen, koko ajan supistettu suoritusporras!

        Jonkin pankin asiakas nykyään on pakko olla ja jos hoitaa normiasiat niin ok, mutta kun elämässä sattuu jotain tosi ikävää niin pankki kyllä nyhtää siitä kaikki mahdolliset voitot irti!

        Olen tismalleen samaa mieltä. Perintöasioissa olen joutunut kokemaan kovia, juurikin suurehkon Op:n asiakkaana. Kun mikään ei hoidu normaalisti, kaikkea tivataan kahteen ja kolmeen kertaan ja sama paperilla, kiitos. Asiakaspalvelu on hyvin ylimielistä tai sitä ei ole. Kun toista vuotta taisteltiin, saatiin asiat maaliin ja samana päivänä vaihdoin pankkia. Myös vanhukset ovat hätää kärsimässä siinä organisaatiossa. Kaikki mahdollinen raha nyhdetään pois. Mutta kannattaa huomata, että on myös pieniä itsenäisiä Osuuspankkeja ja monet sanovat, että heillä asiat pelaa ja henkilökuntaa on riittävästi, eikä asiat jumita. Mitä suuremmalla alueella pankki operoi, sitä huonompi on asiakkaan kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole ennen millään tavalla kyseenalaistanut OP:n toimintaa, palkka tuli tilille, velkaa ei ole ja asunto ym omaisuus hankittu sekä raha riittää ja verkkopankki asiointikanavana toimi sen verran kun tarvitsin.

        Mutta jopa aukesi silmät, kun jouduin kuolinpesän pesänhoitajaksi. Alkoi turkasenmoinen rahastus, suorastaan ryöstö, en suostunut vaan hoidin ihan kaiken omin varoin. Olen ihan sydänjuuriani myöten järkyttynyt kuinka pankki ryöstää kuolinpesät ja ikäihmiset. Ei minkäänlaista armoa ja pankkipomojen naamankuvat pitkin kevättä lehdissä kun tuli satojen miljoonien tulos ja kyllä johtoporras palkittiin ruhtinaallisesti hyvästä tuloksesta. Tuloksen itseasiassa teki se vähäinen, koko ajan supistettu suoritusporras!

        Jonkin pankin asiakas nykyään on pakko olla ja jos hoitaa normiasiat niin ok, mutta kun elämässä sattuu jotain tosi ikävää niin pankki kyllä nyhtää siitä kaikki mahdolliset voitot irti!

        KYLLÄ : Kuolinpesät ja vanhukset ovat OP:n ryöstön kohteita. Tiedän kokemuksesta ja vielä moititaan päälle. Hyi h.vetti


    • Anonyymi

      Kun Osuuspankki on enimmäkseen suljettu. Palveluksi tarjotaan käteisnostoautomaattia. ONGELMA on se, että automaatista RAHAT ON LOPPU. Pakko ajaa seuraavalle paikkakunnalle 20-30 km, jos vaikka heidän automaaista saisi nostettua. Onnistuu, mutta VAIN 190€. HALLELUJAAAAHH . Tuleepa kalliiksi oman käteiskassavarannonkin pyörittäminen. IHMITTELEN, miks Eduskunnassai on PANKKIASIAVALTUUTETTU 🤔

      • Anonyymi

        Kannattaa puhua totuuden mukaan. Käteisautomaatin huollosta vastaa automatia, ei OP tai Nordea.


    • Anonyymi

      Jos harrastat osakekauppaa, älä missään nimessä tee sitä OP tietojärjestelmän kautta,
      minulla on huonot kokemukset. Koronan alussa jyrkät osakelaskut, Ukrainan sodan
      alussa OP:n koneet tukossa- parhaat kurssilaskut jäivät käyttämättä !

    • Liity ihmeessä, jos haluat tapella itsellesi kuuluvista asioista. Asiat menivät niin kauan hyvin, kun menin tekemään erään asiakirjan toisen toimijan kautta. OP:n hinta oli yli kolminkertainen. He eivät aluksi hyväksyneet toisen tekemään asiakirjaa, valehtelivat kaikenlaista, uhkasivat käräjillä etc. Nyt asia alkaa selvitä, kun AA alkoi hoitaa asiaa. Ja palvemaksut ovat ihan järkyttäviä, saldon kysely 5€. Vältä, jos pystyt. Itse jätin, ja löysin uuden kodin S-pankista. Nyt kaikki toimii.

    • Anonyymi

      Tampereen seudun osuuspankissa rekrytoinnit menevät nepotismin kautta. Meitä vanhempia virkailijoita ei kunnioiteta vaan helpompi palkata sukulainen. Sisäpiirissä sovitaan että palkkaa se siihen tehtävään. Ja vastaavasti palveluksia odotetaan tietenkin toisinpäin. Henkilöiden asioita puhutaan kaupan parkkipaikalla autokaiuttimen kautta. Tiedoksi.. puhelut kuuluvat erittäin selkeästi auton ulkopuolelle joten tietosuojalakia ei tunneta. Ymmärtäisimme jos kyseessä olisi uusi johtaja mutta nyt tuntuu siltä että uusikin johtaja voisi olla jopa parempi vaihtoehto. Henkilökohtaisesti itse vaihdoin pankkia vaikka henkilökuntaedut ja alennukset olivat tuntuvia. Onneksi on muitakin pankkeja missä arvostetaan virkailijoita . Useampi toimihenkilö miettinyt miten asia otetaan esille koska tiedämme joutuvamme silmätikuksi ja naisjohtajat tunnettuja pitkävihaisuudesta.

      • Anonyymi

        Nepotismi on vielä pientä "peliä" Tampereen Osuuspankissa.
        Pankissa isompi "kuvio" menossa saloineen.

        lähde: Kansalliskirjaston Vapaamuurarien jäsenluettelo:

        YLÖJÄRVI (Tampereen lähellä)
        Vapaamuurari:
        Vilpponen Jani Hannunpoika varatuomari tj.
        Tampereen Osuuspankin toimitusjohtaja


    • Anonyymi

      Olen ikäni ollut op asiakas,mut nyt 10v.aikana pari pankkityön tekijää on todella epäkohteliaita ja varsinki tämä viimeinen,kiinitetään huomio mihin henkilökohtaisiin menoihin olen rahaa kuluttanut,hämmästyin todella kun kerroin et olen aina rahaasiani hoitanut moiteetomasti lainat ja muut elämään liityvät maksut,enkä tällä hetkellä ole heille velkaa,nyt olisin pienenmän asunnon ostanut,kun sain isomman myytyä,sano vaan et osta niillä rahoilla mitä sulla on,et sä pysty noilla tuloilla lainaa hoitaan,saan eläkettä ja teen vielä töitä,mut korona aikana ei yritäjällä ole niitä tuloja ollut kuin viimeksi 2019v.Jotku suuret Ravintoloisija saava avustusta mut pienet ravintolat ei,tällä työntekijällä ei neuvotelu taitoa ollenkaan eli lyttäs täysin eikä ajatellut sitäkään et saanhan myös asumistukea jos en pidä enää ravintolaa,melkein huusi puhelimeen,oli minulla melko järkytys,mut en vielä anna periksi,otan ylenpään portaaseen yhteyden

      • Anonyymi

        Aina pitäisi olla tahdikas asiakkaalle tärkeässä asiassa, asiakkaan lyttääminen ja puhelimeen melkeinpä huutaminen ei ole missään tapauksessa asiallista eikä varmaankaan pankin johtajiston hyväksymää käytöstä. Itse kirjoitit kuitenkin tuossa, ettei sinulla ole ollut paljonkaan tuloja vuoden 2019 jälkeen. Lainan takaisinmaksu vaatii aina tuloja, pelkkä vakuus ei riitä. Lainanlyhennyksen jälkeen rahaa pitää jäädä uskottavasti riittävä määrä muuhunkin elämiseen. Pankit eivät laske Kelan tukia, kuten asumistukea, tuloiksi ollenkaan. Ne ovat myös ulosmittauskelvottomia. Jos uusi asuntosi jouduttaisiin maksuvaikeuksien takia realisoimaan, pankilta jäisivät kuitenkin korkotulot saamatta plus aiheutunut harmi ja vaiva. Yhteiskunta edellyttää lainoittajilta myös vastuullisuutta, eli maksukyvyttömälle on sanottava reilusti ei.

        Itsekin olen samantapaisesta asiasta, tosin pienemmästä, eli luottokorttiasiasta hiiltynyt S-Pankille. Olen ajatellut, että jos voitan Eurojackpotista 37 miljoonaa, marssin S-Pankin palvelupisteelle ja huudan haistakaa p. koko S-Pankki, en käytä teidän maksullisia palveluita sentinkään edestä, siitäs saitte. Voittoa ja kostoa odotellessa...


    • Anonyymi

      OP KOTI, Pori/ASBESTIA MAKKARIIN
      OP-isännöitsijän valvonnassa olevalta saneeraus-työmaalta liinavaatekaappiini ja makuuhuoneeseeni tuli runsaasti pölyä. Valitin asiasta useampaan otteeseen ja isännöitsijä pyysi laittamaan vaatteitani vähän jätesäkkiin ja toimittamaan pesulaan. Epäilin pölyn sisältävän asbestia koska talo 60-luvulta ja vaadin analyysiä tehtäväksi tai sitten teetätän sen itse. Asbestia löytyi ja asuntoani "siivottiin" kaksi viikkoa, kaikki kaksion tekstiilit vietiin pesulaan ja minä siirryin motelliin. Kävin ostamassa kolme puhdasta t-paitaa ja niillä sitten koitin pärjätä.
      Nyt olen eniten huolissani keuhkojeni terveydestä. Asunnossa asuminen ei tunnu turvalliselta. Haluaisin muuttaa toiseen vuokra-asuntoon mutta saastuneita tavaroitani en tahdo mukaan ja muutto maksaa.
      OP-isännöitsijä kehotti kysymään korvausta kotivakuutuksesta, Pohjolasta, mistä vastattiin ettei tällaista törkeää huolimattomuutta korvata. Asunnon omistaja, Investors Hause Oyj tai taloyhtiö jonka vastuulla remppa myös on, ei halua korvata mitään. Kaiken sotkun aiheuttanut jooga-ohjaaja, flippaaja Helsingistä ja hänen isänsä di. 85 v. työmaan valvoja ovat kieltäytyneet korvaamasta mitään. Asiasta keskustelukin kuulemma rasittaa heitä liikaa.
      Asia menee nyt käräjäoikeuteen. 1½ vuotta on jo kulunut....poliisi tutkii...AVI tutki...minä tutkin...mitä tämä kaikki tarkoittaa.
      OP Länsi-Suomen uusimman tiedotuslehden kannessa lukee; VASTUULLISUUS TOIMINNASSA YHÄ TÄRKEÄMPÄÄ s.2

      • Anonyymi

        Kokemusta asbestista. Tein usein asbestihommia, usean vuoden ajan, joka kuukausi. Purettiin vanhaa putkistoa, pinnoitettiin säiliöitä ym asbestikankaalla ja asbestilevyllä. se oli 70-80 luvulla.

        En ole tuntenut mitään vaikka on ikää 78v.
        Mutta kaksi kesäoppilasta , siis opiskelijaa on sairastunut. Toisella on niin ettei oikein saa, eikä jaksakaan tehdä mitään. Ei kuulemma edes tiskikonetta täyttää tai tyhjentää. Eikä tietysti autoa ajaa tai kaupassa käydä. Oli Di ja rakennusinsinööri. Vaimo tekee kaiken.

        Toisesta en tiedä tarkkaan, joutui kyllä 53v eläkkeelle, mutta oli huippuosaaja, eläke jotain 5 000 e /kk, oli aina johtavassa asemassa arkkitehti.

        Ite työmies, pyysin itse vapaalle kun olin 55v, korkea verenpaine on vaivannut. Ei mitään keuhkojen kanssa, kävelen reippaasti aina yli 6 km/h usein yli 7.

        Eli lyhyt muutanan päivä asbesti voi olla vaarallista, vaan ei kaikille.
        Minulla oli joka kesä yli 10 opiskelijaa, 20 vuoden ajan, joskus lähes 30.
        En tietysti kaikkia tunne, muta sen voin mainita, kaksi on joutunut moottoripyöräonnettomuuteen, sivutieltä ja pihasta tullut auto eteen.


    • Anonyymi

      Palvelun laatu on huonontunut vuosi vuodelta. Kohdellaan kuin rikollisia vaikka tilillä sata tonnia. Hyvästi vaan koko paska

    • Anonyymi

      Yhtä huono kuin kaikki muutkin. Viime viikolla huomasin palvelun taas huonontuneen. Ei enää laskun maksu onnistunut siellä. Näin sitä vaikeutetaan elämää ja yritetään kampittaa pitkäaikaista asiakasta kiitokseksi yhteisistä vuosikymmenistä. Maksut sen kun nousee vaik ei vastinetta niille enää saa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sama missä pankiassa on, kaikki ovat yhtä huonoja tavallisille hankilöille.
      Jos kuulut miljonäärisukuun, silloin kahvittavat kunniavieraana, muita eivät halua nähdä eivätkä palvella.

    • Anonyymi

      perseestä kun parhaimpaan aikaan katkos,vois olla vaikka tiistaina, ei perjantaina

    • Anonyymi

      Isäni tili laitettiin jäihin.
      Syytä ei kerrottu.
      Avata voi vaan tilin omistaja. tarvitaan henkilökortti ja passi. Ajokortti ei kelpaa.

      Hän on vuodepotilas.
      Jolla ei ole ollut passia sitten viime vuosituhannen.
      Ajokorttikin menetti n10v sitten (liian vanha: 90v.).

      Eli Osuuspankin mukaan pitäisi kuljettaa sairaala vuoteella paikalle.

      Mulle osuuspankki ei antanut pankkitunnuksia: siis ne hukkui postissa. Osuuspankki ei myönnä virhettään.
      Nyt täysi saada passi: mutta en hankkimiseen tarvitaan verkkotunnukset.

      Isän tulot on mun tuloja 2x korkeammat. Joten mä en pysty edes maksamaan niitä joutumatta itse rahattomaksi. Hyvää joulua vaan

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Palvelu aivan ala.arvosta neuonassa.voiko olla mahdollista tänä päivänä.kyllä pankki vaihtuu se on varma.

    • Anonyymi

      Varsinkin perunkirja asioiden hoito on aivan mahdotonta kyykyttämistä jajuoksuttamiata . Menee monta kuukautta ennenkuin saadaan asiat päätökseen Joskus asiakaspalvelukin on epäystävällistä no

    • Anonyymi

      Osuuspankista ei pääse eroon.. 2-vuotta menee jotta he maksavat omistaja-asikas maksun (100 e). Asiakaspalveluun soitto maksaa 2e/minuutti. Surkeaa palvelua. En suosittele.

    • Anonyymi

      Käytännössä pelkästään hyviä kokemuksia

    • Anonyymi

      Pissikset tuusailee ja tulos on sutta paskaa. Ehdottomasti joku muu pankki

    • Anonyymi

      Olen OP-asiakas lähes 10 vuoden ajalta. Täytyy todeta, että hommat hoidetaan OP pankissa sittenkin parhaiten. Kokemusta on kertynyt reilun vuoden aikana Nordeasta ja Säästöpankista. Voin sanoa, että varokaa Säästöpankkia "säästöpankkiireineen". Nordeassa myös tökkii ja pahasti välillä. Kuolinpesien tilien lopettaminen oli todella hankalaa molemmissa alkaen siitä, että virkailija ei osannut/onnistunut skannaamaan asiakirjoja järjestelmään ja odottelemme ja odottelemme.

      Näissä pankkeissa kuolinpesien tilien lopettaminen kestää vuoden verran, kun pankit eivät halua luovuttaa asiakkaitten tilillä olevia varoja. Verenpaine nousi useasti. Nyt Säästöpankki vaatii "vuonna 1996 kuolleen vainajan perukirjan sukuselvityksineen ja liitteineen sekä pesän ositus- ja perinnönjakokirja, jos pesä on jo jaettu". Tämän vainajan perukirja on toimeenpantu ajallaan. Nyt on kyse vainajan vuonna 2022 kuolleen puolison perukirjasta. Älkää antako Säätöpankin pompottaa turhaan selvissä tapauksissa; heillä ei ole oikeutta saada ihan kaikkia pyytämiään asiakirjoja. Tapaus jatkuu ja odotamme, mikä on Säästöpankin seuraava siirto ja vaade.
      Vertailun vuoksi OP Pankista kuolinpesän tilivarat siirtyivät ja tilit lopetettiin 31.1.23. OP:ssä asia oli laitettu vireille 20.1.23. Säästöpankin kanssa tilien lopetusasiat ovat vaiheessa ja varaudumme pompottelemaan papereita vuoden verran. Kenties Säästöpankki tarvitsee 1900-luvun alkupuolen vainajien perukirjat.

      • Anonyymi

        Rautalammin osuuspankista saa hyvää ja asianmukaista palvelua. Onhan Rautalammin pankki omavarainen ja jokainen saa hyvää palvelua . Virkailijat mukavia, että näin meillä Rautalammilla!


    • Anonyymi

      Kaikki on suhteellista. OP:lla on huonot puolensa, mutta nordean ja dansken jälkeen tunnet siellä itsesi asiakkaana kuninkaaksi, kun noihin kahteen em. vertaa. S-pankki on edullinen jos olet s ryhmän omistajajäsen, mutta pankkipalvelua sielläkään ei oikein saa ja tietoturva on huono.

    • Anonyymi

      Hitain pankki mitä omia kokemuksia. Surkeinta palvelua ikinä. Kannattaa pysytellä kaukana heidän paskapankista.

    • Anonyymi

      Mulle ilmoitettiin asuntolainatarjouksesta, etten voi saada tarjousta, sillä tilinylityksiä on ollut liikaa, mikä ei todellakaan pidä paikkaansa. Yhdessä säästötilissä oli -3 e, mutta ei kai se voi vaikuttaa tarjouksen saantiin..

    • Anonyymi

      Kannattaa aloittajankaltaisen kertoa aina mikä nykyisessä pankissa hankaa? Jos pankki ei anna lainaa tai annetun lainan kanssa on ongelmia niin ei muukaan pankki toimi yhtään sen kummemmin.

      Uusi pankki varmaan kysyy lainoja vanhassa pankissa ja miettii tarkkaan voiko lunastaa niitä.

      Itse olen ollut op asiakas pientä katkoa lukuunottamatta yli 30v ja arvosana 1-10 on jossakin 7-8 välissä. Mutta on pankki jolla en antaisi edes kolmosta.

      Mikään pankki tai firma ei ole kympin arvoinen. Kasi olisi hyvä arvio!

    • Anonyymi

      Otin matkavakuutuksen ja huomasin, että asiakaspalvelu päättyy heti, kun sopimus on tehty. Olen laittanut useita viestejä vakuutukseen liittyen, mutta en ole saanut vastauksia niihin...

      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Asiakas palvelu on surkeaa ainaki osuuspankissa Kysyy mitä vain nii vastus on kun politiikolla mihinkään ei osaa vastata suoraan ei edes pyydettåäessä jatkuvasti se vähäkin palvelu menee aina vaan surkeammaksi.
      Nyt ei voi maksaa pankin sisällä laskujakaan . Kaikilla ei ole nettiä.Maksupalvelua pitäisi käyttää mutta kun lasku tulee postissa niin myöhään ettei kerkiä ennen eräpäivää pankkiin maksettavaksi . Osa syy on tietenkin postin vähäisissä jakelupäivissä, Niin että kyllä pankkipalvelut on enemmän kuin surkeita ja aina vaan heikkenee .

    • Anonyymi

      Niin että mistä palvelusta . Kassa henkilökunta ei tiedä mitään toimitatavat muuttuvat latkuvasti .Eikä ainakaan asiakkaan eduksi. huhtikuussa sain laitettua laskun suoraveloitukseen mutta toukokuussa se ei sitten onnistunutkaan . Olen ollut op asiakaana 50 vuotta ja näin surkeeta toimintaa en kassa palvelussa ole kohdannut ikinä. Virkailijat on ylimielisiä. En suosittele että alkaisit op asiakkaaksi???????

    • Anonyymi

      osuuspankissa ei kassa virkailija tiedä mitään. En saanut laitettua suoraveloitukseen laskua vaikka kuukausi sitten se onnistui. Soitin valtakunnaliseen asiakasneuvontaan ja kysyin että mikä on muuttunut . ja että kuka on tehnyt väärin se joka antoi laittaa vai se joka ei antanut. Vastaikseksi sain ettei ole mikään muutunut ja että pitäisi onnistua niin kuin enenkin onnistui . Tili on mieheni mutta minulla on käyttöpokeus ja lasku oli osoitettu miehelleni . Ja miksi tätä asiaa hoidin minä on ettei mieheni pääse kunnolla liikkumaan. Harkitsisin kaksi kertaa enenkuin menee osuuspankin asiakkaaksi. vuosien aikana kassa virkailijat on entistäkin surkeampia ja pankki on vain kerran viikossa auki palvelu huononee koko ajan.

    • Anonyymi

      Sain Tampereen Osuuspankista puhelimitse tappouhkauksen pankin virheiden jälkeen, asiakastietojani koskien.

      Varoituksen sananen:
      Että sellainen pankki ja toimintamalli kyseisessä pankissa.

    • Anonyymi

      No ei todellakaan toimi, asiakaspalvelusta ei tule minkäänlaisia vastauksia. Kyllä se tavan tallaaja tuo vaan hiekkaa tällaisten pankkien lattioille.

    • Anonyymi

      OP-pankki on lukinnut Avainlkukortit Rusko vahto

    • Anonyymi

      Se on ihan hieno juttu kun eräs op ryhmän pankki ei peri palvelumaksuja omistaja-asiakkaalta lokakuun ja maaliskuun väliseltä ajalta keltään omistajalta. Normaalisti maksut tippuvat vasta yli 5000€ jälkeen. Nyt nollasta.

      • Anonyymi

        Ainakaan OP Uusimaa ei peri puolen vuoden aikana palvelumaksuja. Luulen sen koskevan kylläkin koko OP-ryhmää. POP Pankit ovat sitten eri luku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan OP Uusimaa ei peri puolen vuoden aikana palvelumaksuja. Luulen sen koskevan kylläkin koko OP-ryhmää. POP Pankit ovat sitten eri luku.

        Eh heh, voihan vitalis, mitä ihmettä tehdään ylimääräisellä 23,7 eurolla?

        Osuuspankin omistaja-asiakkaana saat päivittäispalvelut eli käyttötilin, op.fi-palvelun, OP-mobiilin ja OP Debit -kortin yhteensä 3,95 eurolla kuukaudessa.

        3,95€x6= 23,7 euroa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eh heh, voihan vitalis, mitä ihmettä tehdään ylimääräisellä 23,7 eurolla?

        Osuuspankin omistaja-asiakkaana saat päivittäispalvelut eli käyttötilin, op.fi-palvelun, OP-mobiilin ja OP Debit -kortin yhteensä 3,95 eurolla kuukaudessa.

        3,95€x6= 23,7 euroa

        Kommentti vähän ylemmäs. Koivunlehtipankki POP ja hippo op on aivan eri pankkeja. Sen verran taitaa olla samaa että POP irtautui joskus vuonna nakki ja kirves OPsta.

        Mitä tekee perimättä jäävästä palvelumaksulla. Omistaja-asiakas saa palvelumaksun puoleen hintaan. Jos maksut on jopa yli 8€ ja saat se alle 4€ niin olet saanut jo aiemmin yli 40€ vuodessa alennusta. Jos jäsenmaksu oli euromuunnoksen jälkeen 2003 sata euroa ja saat joka vuosi 40€ alea 40€, niin saanut 2003-22 vähintään 500€. Palvelumaksujen historia ei ole koko ajalta aivan selvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eh heh, voihan vitalis, mitä ihmettä tehdään ylimääräisellä 23,7 eurolla?

        Osuuspankin omistaja-asiakkaana saat päivittäispalvelut eli käyttötilin, op.fi-palvelun, OP-mobiilin ja OP Debit -kortin yhteensä 3,95 eurolla kuukaudessa.

        3,95€x6= 23,7 euroa

        Paljon noista palvelumaksuista kuitenkin valitetaan, vaikka niiden merkitys ihmisten pärjäämisessä on pieni. Pienelle ihmiselle pieni asia, mutta pankille iso asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon noista palvelumaksuista kuitenkin valitetaan, vaikka niiden merkitys ihmisten pärjäämisessä on pieni. Pienelle ihmiselle pieni asia, mutta pankille iso asia.

        Hassua mutta oikeudenmukaista. Olen kuullut että täysin persaukinen maksaa palvelumaksua 7-9 euroa pankista riippumatta. Osuuspankin omistaja-asiakas 4,20 ja maksut alkavat tipppumaan kun asiakkuutta on useamman kuun jälkeen yli 5000€. Jossakin 25000€ kohdalla maksu on nolla!

        Mutta mikä on hassua? Se on hassua, että pienillä oleva maksaa maksimin ja jolla on se 10-25k saaenemmän kuin puolet pois ja 25k ei mitään. Se kymppi on vähän jos rahaa on yli 10000€ ja persaukiselle se voi olla kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hassua mutta oikeudenmukaista. Olen kuullut että täysin persaukinen maksaa palvelumaksua 7-9 euroa pankista riippumatta. Osuuspankin omistaja-asiakas 4,20 ja maksut alkavat tipppumaan kun asiakkuutta on useamman kuun jälkeen yli 5000€. Jossakin 25000€ kohdalla maksu on nolla!

        Mutta mikä on hassua? Se on hassua, että pienillä oleva maksaa maksimin ja jolla on se 10-25k saaenemmän kuin puolet pois ja 25k ei mitään. Se kymppi on vähän jos rahaa on yli 10000€ ja persaukiselle se voi olla kaikki.

        Olen ehdottanut, että pankkien tilinhoitomaksu (tai mitä nimeä siitä nyt käytetäänkään) määräytyisi tilin koon mukaan. Jos saldo on lähellä nollaa (niin kuin minulla), maksukin on lähellä nollaa. Jos tilin keskisaldo on useita kymppitonneja, tilinhoitomaksun pitää silloin yleisen oikeustajun mukaan olla suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ehdottanut, että pankkien tilinhoitomaksu (tai mitä nimeä siitä nyt käytetäänkään) määräytyisi tilin koon mukaan. Jos saldo on lähellä nollaa (niin kuin minulla), maksukin on lähellä nollaa. Jos tilin keskisaldo on useita kymppitonneja, tilinhoitomaksun pitää silloin yleisen oikeustajun mukaan olla suurempi.

        Tuo ei ole reilu. Reilumpi olisi se, että nolla saldolla maksetaan se viisi euroa ja jos ollaan siellä yli 25000€ niin se olisi kymppi. Onhan siitä verkkopalvelussa kulujakin. Ja tottakai jos maksat jäsenmaksun tapaisen maksun niin on oikeus saada vähän alennusta.


    • Anonyymi

      Löytyi tälläinen ajantasainen sivu

      https://fiksukuluttaja.fi/pankit-suomessa/

      Kokemushan on suhteellista. Jos pankki suostuu kaikkeen niin sehän on viisi tähteä ja se mainitsee jostain ikävällä tapaa niin pisteet on miinus kymmenen.

      Tavallinen ihminen ei pankkia pompota eikä pankki pompota asiakasta jolla asiat on 7/5. En tarkoita 7/5 asiakkaalla niitä joilla on satatonnia tilillä vaan sinnikkäästi saatu tonni. .

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Kun kysyi puhelinpalvekusta sain aivan erilaisen vastauksen kun sitten pankissa asioidessani mikään ei onnistunutkaan . Kukaan siellä ei tiedä miten pitää toimia
      Palvelu on aivan luokatonta .
      Misään nimessä ei kannata alkaa osuuspankin asiakkaaksi.
      Päivä päivältä asiakaspalvelu huononee.

      Yht äkkiä ei saanutkaan maksaa laskuja kassalla . Ei kaikilla ihmisillä ole mahdollista asioida netissä . Mistään muutoksissa ei asiakkaalle ilmoitella vaan tulee yllätyksenä paikanpäällä sinä ainoana päivänä viikossa kun on kassapalvelua ja kysynkin että mitä kassapalvelua.

    • Anonyymi

      Tosi korkea kynnys on siihen pankkiin mennä. Vain pakon edessä on menen jonottamaan pitkäksi ajaksi. Itsepalveluksi (asiakkaan omalla ajalla ja vastuulla sekä maksamallaan laitteella jossa myös tietoturvasuoja, asiakkaan kustantamana) kaiken toiminnan haluavat nykypankit voittojensa maksimoimiseksi.

    • Anonyymi

      Korkea kynnys mennä jatkossa Tampereen Osuuspankkiin.

      Pankilta tuli uhkailu ja kiristys soitto sen jälkeen kun eivät seuranneet asiakkaan tuntemistietojani ja imuroivat rahani tilltäni ulkomaille.

      Olen shokissa ja sanaton.

      • Anonyymi

        Totuus: sinä itse siirsit ne rahat huijareille.


    • Anonyymi

      Pienemmät pankit ovat asiakaslähtöisempiä, OP on liian suureksi kasvanut hirviö joka vähän välittää tavan asiakkaistaan.
      Markkinoinnin kyllä osaavat mutta älkää uskoko mainoksiin, ne valehtelee !

      • Anonyymi

        Kyllä, Osuuspankki on huomattavan kieroutunut verkosto jossa on törkeät palvelumaksut joka kitkautuksesta pankkiasioinnissa.

        Nämä bonukset menevät sitten Osuuspankin "hyvä veli" verkoston jäsenille.

        Hyviä hakusanoja googleen on muunmuassa, joilla löytää mielenkiintoista materiaalia:

        Google hakuja:

        - Osuuspankki kavaltaa
        - Osuuspankki varastaa
        - Osuuspankki hyvä veli verkosto


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, Osuuspankki on huomattavan kieroutunut verkosto jossa on törkeät palvelumaksut joka kitkautuksesta pankkiasioinnissa.

        Nämä bonukset menevät sitten Osuuspankin "hyvä veli" verkoston jäsenille.

        Hyviä hakusanoja googleen on muunmuassa, joilla löytää mielenkiintoista materiaalia:

        Google hakuja:

        - Osuuspankki kavaltaa
        - Osuuspankki varastaa
        - Osuuspankki hyvä veli verkosto

        Lukekaa ylä oleva ja harkitkaa pankin vaihtamista. Sain osuuspankista niin osaamatonta ja laiskaa palvelua, että vaihdoin pankkia ja olen ollut todella tyytyväinen.

        Asiakaspalvelu on tehotonta ja palvelijat poikkeuksellisen hölmön oloisia.


    • Anonyymi

      Op;n takaisinsoitto ei näköjään soitakkaan lupauksista huolimatta. Olen kaksi päivää ollut puhelinvahtina,, vähän jo meinaa usko loppua.

    • Anonyymi

      Osuuspankin asiakaspalvelijan täytyy olla jollain tapaa sieluton. Muuten ei voi kestää sitä menoa. Ihmisten kärsimys olisi joka päivä läsnä.

    • Anonyymi

      Pois nordeasta niin kaikki toimii ja sinua pidetään ihmisenä....

    • Anonyymi

      20 minuuttia odotin hetkivielä monta kertaa,
      sain sitten tiedoksi lopulta että op vetää välistä ulkomailta maksettua eläkettäni

      • Anonyymi

        On täysin normaali että Osuuspankki vetää välistä, koska nämä rikolliset iljetykset haluavat bonuksensa.

        Osuuspankissa on laajempi "hyvä veli" systeemi jossa näille herroille imetään rahaa kuin ovista ja ikkunoista.

        Osuuspankki konsernissa on laaja vapaamuurarien "hyvä veli" verkosto ja siihen liittyvät kytkökset.

        Lisää infoa täällä:

        https://osuuspankinvapaamuurarit.blogaaja.fi/2022/08/03/4/


    • Anonyymi

      Esim tyttöni vakituisessa hyvässä työssä ei koskaan mitään merkintöjä .20 tuhatta haki mökkilainaa.ei saanut.virkailija ei edes katsonut lainahakemusta kun ilmoitti.ottakaa kaikki rahanne tuolta pois se on vain teidän rahansäilytys taho.ei op ole enää mikään hyvä maalaispankki.ja jos sieltä jotain lainaa kaveri on saanut .kyky siltä mitä oli vakuutena.js sitähän sitten oli

    • Anonyymi

      Aivan hirveitä kokemuksia.ei edes uskalla tänne kirjoittaa.

    • Anonyymi

      Erittäin huonoa palvelua. Asiakkaan haukkumista häiriösoittoja. Tämä pohjois-pohjanmaalla. Rahoituspäällikkö MP

      • Anonyymi

        En ihmettele tuota, olen kuullut vaikutusvaltaiselta taholta, että Osuuspankin vapaamuurarien salaseura ei rajoittuisi pelkästään Tampereen Osuuspankkiin.

        Vaan muunmuassa Suur-Savon Osuuspankin entinen toimitusjohtaja on vapaamuurari.

        Tämä kieroitunut järjestelmä on huolella rakennettu Osuuspankeissa ja asiakas saa täyttä kuraa niskoilleen, koska nämä -konnat- käärii rahat ja asiakas on roska.


    • Anonyymi

      Omakoti talo on Osuuspankin kautta ostettu ja nyt oisin tehnyt käänteis lainan talosta että oisin selvinnyt raha tilanteesta .Ei suostunut pankki siihen on kuulema vaara ettei taloa saa myytyä. Sitä en ymmärrä? On 2 huonetta tupa keittiö ilmalämpö pumppu leivin uuni puuhella.Minkälainen lukaali pitää olla että kelpaa?Oisin nyt käyttänyt rahojani kun ei ole ketään kelle jättäsin vähät rahani.

    • Anonyymi

      OP sanoi lainat irti kun en mennyt pankkiin silläsekunnilla kun rahoituspäällikkö soitti. Oli työkiireitä. Kaksi viikkoa antoi aikaa vaihtaa pankkia. Täys hullu tyyppi. Haukkumista ja huutamista. Uusi pankki tyytyväinen yritystoimintaan. Että haistakaa vittu op. Etenkin MP

    • Anonyymi

      On vaikea saada sieltä ketään kiinni. Op:ssa on todella huono asiakaspalvelu. On kai jo liian iso pankki.

    • Anonyymi

      Ei kannata..avattiin vaimolle tili..ensimmäistä kertaa kun yritettiin mennä nettipankin.. niin eipä anna tunnistautua..samoilla kyllä pääsee kelan sivuille..ja muualle mutta tärkeimmälle eli omalle tilille ei..soitettu 2 kertaa ..viestiä ym muuta..ei apua..halua . Itse ollaan thaimaassa .huono käydä konttorissa kun ei oo. Joo kyllä on pankin vaihto edessä kun suomeen tullaan..riitti op.n kyykytys.

    • Anonyymi

      Ei

    • Anonyymi

      OP "pankki" on vähättelevä vähittäispankki minulle. Kun saan rahaa, niin ne käyvät tämän pankin tilillä ja todellakin siirtyvät sieltä toiselle pankkitilille. Ja kun saan tuon viimeisen asuntolaina erän maksettua, lopetan tämän op tilin. En voi suositella kenellekään OP pankkia

    • Anonyymi

      Pysy OP.sta niin helvetin kaukana vaan kun osaat. Ainoa vinkki

    • Anonyymi

      Jos sinulla jäö vaikka 30 senttiä korkoja rästiin, Op kyllä osaa tehdä tiliä 60 e kuluja tuolle summalle, eivät ota sitä tililtä vaikka rahaa olisi, pyörittävät kirjerumbaa maailman tappiin asti ja kulut vain nousee, nuo kulut ei sitten näy verkkopankissa ollenkaan.

      • Anonyymi

        Google-haulla: Osuuspankin vapaamuurarit, löytyy lisää infoa mikä on tämän organisaation ydinjuju:


        Osuuspankki konserni on huolella laadittu ja on tavallaan Suomen suurimpia rikollisorganisaatioita, mutta ovat niin ovelia että tekevät kaiken ns. laillisesti imuroimalla ja jäsenensä elävät salaseuroissa.


    • Anonyymi

      Kun asiakas itse hoitaa omat asiansa kunnolla ja pitää kirjanpidon yms. niin pankki kuin pankki on hyvä!

      Itselle kävi niin, että lähellä olevan ihmisen kohdalla kaksi eri pankkia teki asioita joiden johdosta jouduin tekemään asioita joihin kukaan normaalilla älyllä oleva ei alistu. Eli siis itse en sotkenut asioita vaan pankki ja tämä ihminen.

      Aikanaan kauppiksessa opiskeltiin kaupan ja markkinoinnin asiakastutkimust aja asiakasköytöstö. Kaupat tutkii ja segmentoi asiakkaita karkesti ja tekee tuotteita ja palveluita sen mukaan. Tuntuu oudolle kun pankeilla on parhaat työkalut ja oikeudet asiakkaitten käytöstutkimukseen. No jokainen saa itse miettiä mitä asiakastutkimus on. Se on kehittynyt nykyaikana tuosta 30v takaisesta aikapaljon.

    • Anonyymi

      Selänteen op:sta ei näköjään kärsi mitään mainita. Ottaa puutiainen ihteensä😆

      • Anonyymi

        Narsisti ei arvostelua kestä🤡


    • Anonyymi

      Pohjois-Savossa ilmeisesti osa-aikatyöntekijät koittaa räpistellä laina-asioita, kun jo kolme viikkoa veivattu olematonta lainaa ja kestää kestää. En tiedä mistä tuo pankki asiakkaansa saa, mutta hieno on palvelulupaus. Viikon välein soitellaan ja kysytään yhtä asiaa ja taas palataan vasta seuraavalla viikolla ”asiaa edistämään”. Tämähän ei muuta tiedä kuin byebye!!!!! Maksava asiakas saa valita, kun valinnan varaa on.

    • Anonyymi

      Ei kannata. Asiakkaita ei arvosteta eikä edes tallettajaa huomioida mitenkään.

    • Anonyymi

      Haapajärvellä hullu rahoituspäällikkö, hyvä ettei käsiksi käyny. Huutaa ja meukkaa kuin idiootti. Nyt vaihtuu pankki.

      • Anonyymi

        Onko se parkkipaikka runkkari?


    • Anonyymi

      Se oli hyvin ennen mutta nyt paljon työntekijöitä on rasisti!

    • Anonyymi

      Saat palvelua, jos asiasi hyvin, jos tarvitsisit tukea, sinut jätetään yksin. Aivan pas...aa palvelua. Ainoa mitä "omistaja-asiakkaan" oma yhteyshenkilö osasi ohjeistaa oli:myy auto tai vaihda pienempään asuntoon.Se mitä vaihdan, on pankki. OPssä ei asiakkaalle anneta mitään arvoa vaikka olisit ollut uskollinen asiakas kymmeniä vuosia ja hoitanut asiasi jämptisti

    • Anonyymi

      "Haapajärvellä hullu rahoituspäällikkö, hyvä ettei käsiksi käyny. Huutaa ja meukkaa kuin idiootti. Nyt vaihtuu pankki."

      Osuuspankki konsernissa on koko Suomen kattava Vapaamuurari verkosto jossa nämä -demonit- ovat vallanneet Osuuspankkien johtopaikat.
      lähde: vapaamuurarien jäsenlista, jossa on runsaasti Osuuspankkien johtajia ja kätyreitä.

      Asiakas on roska tässä pankissa.

      Tutkikaa pintaa syvemmältä, voitte yllättyä.

    • Anonyymi

      Haapajärven op:n henkilökunnan toiminta on kuvottavaa.

      • Anonyymi

        Näyttää ruoka maistuvan apsilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää ruoka maistuvan apsilla.

        op panki sulkee kokoaika konttoreitaan , Tai muutavat toiseen paikkaan ja samalla lopetetaan kassa palvelut. Nytkin näin käy lempäälän kottorille . Ja ainakin minun siellä käydessäni tiistaisin kun on kassapalvelut olleet nii jonoo on aikalailla . Kaiki ei osaa käyttää verkkopankkia ja näin ollen käteistä saa ainoastaa tampereelta .
        Ovat muutamassa ideaparkkin ja samalla häviää lempääläläisiltä kassa palvelut.
        Päivä päivältä pankit palvelevat aina vaan heikommin .


    • Anonyymi

      Osuuspankki on pelkkiä rosvoja. Sulkivat meidän äiteen pankkitunnukset, koska joku räkänokka virkailija väitti, että he (hän) epäilevät, että joku muu käyttää äitimme pankkitunnuksia. Tämä ei ole totta, ainoastaan äitiämme autetaan laskujen maksussa, hänen läsnäollessaan. Tämä räkänokka virkailija ei selkeää puhetta ymmärtänyt.

      Lopputulos on se, että laskuja jää nyt maksamatta, karhuja tulee, ne jää maksamatta, kohta tulee ulosottoja. Kirjautuminen Kelaan, vero.fi:hin, mihinkään ei onnistu ilman.pankkitunmuksia.

      Tämä rosvopankki kylmästi jätti asiakkaan näin oman onnensa nojaan, ilman mitään ratkaisua. Laitamme lakimiehen asialle tällaisesta kohtelusta.

    • Anonyymi

      En tiedä kaupungeista, mutta pienillä paikkakunnilla palvelu on ollut hyvää ja voin suositella.

      • Anonyymi

        Ei kaikilla pienillä paikkakunnilla. Haapajärven palvelu perseestä. Ilmeisesti suojatyöpaikka idiooteille.


    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8086
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      39
      2905
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2482
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2213
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      13
      1624
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1493
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1456
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1425
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    Aihe