Kokemuksia osuuspankin asiakaspalvelusta

Kaduntallaaja60

Eli minkälaisia kokemuksia olette saaneet osuuspankin asiakaspalvelusta sekä osuuspankista muutoinkin, kannattaakko siirtyä asiakkaaksi.

27

1760

Vastaukset

• Pankkipalvelut toimivat pääsääntöisesti hyvin, mutta asiakaspalvelu on surkeaa ja välinpitämätöntä kuten muissakin pankeissa. Siinä suhteessa tilanteesi ei tule paranemaan.

• En konttorissa juurikaan asioi, mutta valtakunnallisesta pankin puhelinpalvelusta olen saanut hyvää asiakaspalvelua.

• Minä olen saanut Oulun OPlla hyvää palvelua niin laina-, kuin sijoitusasioissa. Lakipuoli oli jokseenkin tönkköä.
    Kymmenen vuotta sitten siirryin Nordeasta OPlle palvelun takia. Eukko, jonka kanssa Nordeassa yritin neuvotella asuntolainasta, oli niin tyly ja surkea asiakaspalvelussa, että minun ja ko pankin tarina päättyi siihen. Henkilökemia asioita hän nämä joskus ovat..

• Hiljattain vaihdoin pankin Nordeasta Osuuspankkiin. Tilinavaus onnistui itsepalveluna netissä ja varasin muutaman päivän myöhempään ajan konttoriin, jotta tuli näytettyä henkkari (muuten pankkitunnukset ei kelpaa muissa palveluissa tunnistautumiseen). Ystävällistä palvelua eikä mitään ylimääräisten palveluiden tyrkytystä, kuten sikakalliita sijoitustuotteita tms. Pari asiaa piti myöhemmin tarkentaa, kun en nettisivuilta löytänyt, ja soittopyyntöön vastattiin alle 5 min kuluessa. Eli asiakaspalveluun ihan tyytäväinen, sen vähän mitä olen ihmisten kanssa ollut tekemisissä. Enimmäkseen haluan toki hoitaa asiat itsepalveluna.

• Olen vähän eri mieltä Osuuspankista. Osuuspankki tyrkytti sijoitustuotteitaan. He tekivät huonoja sijoituksia rahoillani. Olin itse voitolla omissa sijoituksissa kunnes Osuuspankki ilmoitti, että se haluaisi hoitaa puolestani sijoitukset rahoillani. Niinpä annoin heidän hoitaa. Huonoilla sijoituspäätöksillä ja korkeilla kaupankäyntikuluina menetin noin henkilöauton verran rahaa. Kaikki voittoni mitkä olin tehnyt omilla kaupankäynneillä sulivat. Kiitos tästä lankeaa Osuuspankille. He sanoivat anna heidän hoitaa niin minulla olisi huoli vähemmän. En luota enää pankkeihin.

Ps. Tämä ei ole feikkiviesti. Osuuspankkikaan ei ole luotettava pankki.

• Pankki on maksuliikennetiliä ja debit/kredit -korttia varten, sekä mahdollisesti asuntolainaa jos siinä elämänvaiheessa on. OP:n tai ihan minkä tahansa muun laitoksen varainhoitoon tai sijoitustuotteisiin en koskisi edes kepillä. Kalliit rahastot, kaupankäyntikulut päälle, puhumattakaan ns. aktiivisesta varainhoidosta. Suorat osakesijoitukset ovat ainoa järkevä tapa pitkäaikaissäästämiseen, tasaisesti ostaen hajautettuun salkkuun, ihan itse netissä.

Olisi tavallaan mielenkiintoista tietää, mistä syystä minulle ei Nordeassa, OP:ssa tai S-Pankissa ole ikinä edes tarjottu mitään sijoitustuotteita? Silloin harvoin, kun olen pankissa henkilökohtaisesti käynyt. Tuskin ne voivat tietää, että noin 20 vuotta olen säännöllisesti kartuttanut osakesalkkuani, ja siis täysin immuuni pankin seireeninlaululle.

• Kun OP asiakaspalvelu ei toimi , on johtoportaan puututtava ko.asiaan . Kun asiakas haluaa kysyä vakuutukseen liittyvään asiaan , ei voi olla totta että vastauksen saaminen kestää yli 3 tuntia , nyt on ulkolaisilla yhtiöillä markkina rako .

• Olen ollut Op:n tyytyväinen asiakas 40 vuotta, mutta nyt alkaa tökkimään, kun oma Op yhdistyi muutaman muun Op:n kanssa suuremmaksi kokonaisuudeksi Järvi-Hämeen Osuuspankiksi. En ole lainkaan nyt tyytyväinen koko touhuun. Aiemmin tämä Op:n toiminta oli niin asiakkaan huomioon ottavaa, mutta tämän yhdistymisen myötä homma muuttui todella. Olen jutellut asiasta henkilökunnan kanssa ja he ovat samaa mieltä, että homma muuttui täysin ja huonoon suuntaan. Osa vanhoista työntekijöistä on siirtynyt eläkkeelle. Jos homma ei tästä muutu, on pakko minunkin siirtyä "eläkkeelle" ja vaihtaa pankkia.
    Normaalit laskujen maksut verkkopankissa toki toimii, ellei taas vaihdeta sivujen sisältöä... Lainan hakeminen verkkopankin kautta on todella p##seestä, sillä ne on laadittu vain palkansaajia varten, yrittäjille aivan painajainen ja todella nöyryyttävä. Lisäksi homma vaatii silti joka kerta selvityksen alushousunsaumoja myöten vielä henkilökohtaisella käynnillä pankissa, vaikka vakuudet annettu pankille satakertaiset lainanmäärään nähden. Henkilökuntaakin näyttää hirvittävän koko systeemi ja jatkuva pelko (yritys) asiakkaiden karkaamisesta jonnekin toiseen pankkiin.
    Ainut hyvä, että eläkeikä lähestyy ja toivottavasti löydän jatkajan yritykselleni, omat lapseni eivät tätä ala jatkamaan. Olen kehoittanut lapsiani perustamaan oman rahoitusyhtiön.

• Osuuspankin kanssa pärjää aina. Asiakkaan kokoinen pankki, toisin kuin muutamat muut, joissa köyhää kyykytetään.
    Pelkästään positiivisia kokemuksia 40 vuoden ajalta, vaikka olen aina ollut huono hoitamaan raha asioita. Op on joustanut ja auttanut pahojen paikkojen yli.

• Paskapuhetta. Jos et ole omistajajäsen, et ole mitään. Ja pankki saa milloin vain sanoa omistajajäsenyyden irti yksipuolisesti.

Esimerkiksi finanssivalvonnan mukaan osa OP:n ”palveluista” ei ole heidän valvonnassaan koska ”osuuskuntalaki”.

• Tässä on Ylen juttua joka koskee Osuuspankkia, Nordeaa, Alexandriaa, Danskea, ym pankkeja.

Ylen juttu;

Sadan miljoonan euron vilpin tehnyt pankkiiri Kova talous -haastattelussa: Älä usko aina pomoa
    23.4.2018

Jutusta lainattua

"Sadan miljoonan euron vilpin tehnyt pankkiiri Kova talous -haastattelussa: Älä usko aina pomoa
    Suomalainen Alexis Stenfors opettaa nykyisin rahoitusalaa Portsmouthissa ja on huolissaan opiskelijoiden moraalista.

Jerôme Kerviel, Yasuo Hamanaka, Liam Neeson, John Rusnak. Suomalainen, Kokkolassa koulunsa käynyt Alexis Stenfors kuuluu maailman joukkoon.

– On vaikeaa tulla luokitelluksi huijarivälittäjiin. Me emme kuitenkaan ole mikään kaveriporukka tai yhtenäinen ryhmä, Stenfors sanoo. Oheisella videolla hän kertoo myös katuvansa, ottaneensa opikseen ja pelkäävänsä hieman pankkiireiksi opiskelevien nuorten moraalin puolesta.

Rahoitusalalla päätavoite pitää olla asiakkaiden palveleminen
    – Yllättävän moni opiskelija uskoo, että rahoitusalalla täytyy tehdä rahaa hintaan mihin hyvänsä. Että jos pomo käskee tehdä rahaa moraalista piittaamatta, pitää tehdä kuten pomo käskee. Se huolestuttaa, koska niin se ei mene. Pitäisi olla voimaa älähtää, jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu."

https://yle.fi/uutiset/3-10165367

• Minulla oli keittiössä vesivahinko. 3 kk vaurion jälkeen OP vaati korvaamaan vaurioituneet kaapit erilaisilla kuin muu keittiö. Palvelu tosi tylyä. Vakuutusmaksut ja omistajuus on kelvannut. Nyt kun olisi tarvinnut apua, niin omistaja-asiakas on vain tyhjiä lupauksia. Kannattaa huomoida, eikä usko bonus huijausta... Eipä tässä bonukset eikä omistajuus auttaneet, kun OP kyykyttää

• Ikävä juttu. Itsellä huonoja kokemuksia myös, Tampereen seudun osuuspankista. Pitkähkö asiakassuhde ja omistaja-asiakkuus, silti viime vuosina on palvelun taso ja asiakkaan kohtelu mennyt ala-arvoiseksi, jo pelkästään virkailijoitten puuttuvien käytöstapojen vuoksi.

Sana kyykyttää sopii minunkin tilanteeseeni,ovat juoksuttaneet turhaan pankkiin, vaikeuttaneet aivan yksinkertaisia asioita, lähettäneet tökerön viestin ym. Palvelu oli aivan kuin eri maailmasta vielä 2000-luvulla.

Konttoreitakin on vähennetty ja jäjelläolevat ovat kuin joku hevoskierto 1900 luvun alun maalais riihessä. Asiakkaat ovat kuin jotain karjaa, konttoreiden sisustus halvanoloinen ja pelkistetty.

Pankki vaihtuu ja varmasti myös OP on ratkaisuun tyytyväinen. Ilmeisesti olen ollut ei-toivottu asiakas, vaikka rahaa ovat imeneet paljon vuosien mittaan palvelumaksujen muodossa.

• Op joskus jousti hyvinä aikoina. Kovat henkilöstövähennykset ja säästöjä saatava näkyy. En suosittele. S-Pankki toimii!

• Yritin lakkauttaa tilini osuuspankissa vuonna 1991. Minulle sanottiin, ettei se juuri silloin käynyt, joten tyhjensin tilini ja jätin asian sikseen. Osuuspankki lähetteli minulle erilaisia suoraan roskiin menneitä viestejä 27 vuoden ajan kunnes tänä vuonna ilmoitti, että tilini lopetetaan.

Lopetus siis hoitui lopulta. Pankille tosin koitui turhia kuluja asiasta 27 vuoden ajan.

• jep... henkilöstöä on vähennetty rankasti. Puhelin palvelusta sen verran, että jos jaksaa kuunnella 45 minuuttia samaa akustista kitara piisiä niin hyvä. Kännykkään kannattaa varata täysi akku tai ainakin laturi lähelle. Suoraa numeroa kun pankkiin ei saa, sieltäpäin kyllä soittelevat, että mihinkäs 0- tuottoiseen pankinvälistävetorahastoon ne miljoonat sijoitettaisiin.
    Nettipankin kautta on melko turha lähetellä viestejä pankkiin, niihin ei vastatata sovitun ajan sisällä.
    Konttorissa on yksi tyttö kassalla ja 30 mummoa ja vaaria jonotuslippu kädessä, hoitele siinä sitten pankkiasioita työaikana.

• Aika paljon omalla kohdalla on huonoja kokemuksia OP:sta, varmaan joka pankkiin mahtuu hyviä ja huonoja puolia, mutta OP:ssa ei viimeisen 10 vuoden aikana tullut yhtään hyvää kokemusta. Turhan pitkään tuli sinniteltyä, mutta sain vihdoin aikaiseksi siirtyä S-Pankin asiakkaaksi eikä ole tarvinut katua. Ajattelin myös että e-laskujen siirto toiseen pankkiin olisi ollut jotenkin hankalaa, mutta ei se ollutkaan. Ja OP:ssa tosiaan vaivasi erityisesti todella huono palvelu, palvelumaksuilla jne. kuluilla ei omalla kohdallani ollut mitään merkitystä. Onneksi se OP:n toimipiste jossa asioin lopetettiin, en ihmettele sitä kyllä yhtään, eipä siellä paljon asiakas ketään kiinnostanut.

• Op vakuutus puoli.. Hain luottotiedottomana vauva vakuutusta.. Ei käy järkeen miksi sitä ei myönnetä meille vaikka olen valmis maksamaan vuoden tai vaikka 10 vuoden vakuutusmaksut etukäteen, käteisellä tai tilille? Vuositulot itsellä n. 70 tuhatta että ei ihan persaukisesta kaveristakaan ois ollu kuitenkaan
    kyse.

• Laatu on kokemus ja hyvin suhteellinen asia. Jos teet asiat yleisen moraali käsityksen mukaan hyvin niin saat palvelua ja jos ryssit, niin se on siinä.

Sama on kaikissa yrityksissä. Yrityksellä on oikeus valita asukkaat ja hyvin asiansa hoitaneella asiakkaalla on myös valinnan varaa. Mutta jos sinulla on ongelmia, niin on kaksi panttivankina. Pankki haluaa eroon, mutta velka velvoittaa ja kukaan toinen pankki ei ota vastaan koska se velka on tai et muuten ole luotettava.

Eli katso peiliin. Itsellä on elämässä arpi jonka vuoksi en luota aidosti mihinkään pankkiin. OP ei ole pahin, mutta ei lievinkään. Olen OP asiakas

• Maailman kömpelöin pankki on Oulun Osuuspankki. Sinne taitaa päästä kuka vain pankkivirkailijaksi. Kokemattomia kaikki. Tärkeintä että pankki tuottaa. Epä ammatillisia kaikki.

• Kokemukseni Op panankista ovat erittäin huonoja kuolinpesän asioiden hoidossa.
    Tuttavani kuoli ja olin testamenttasi minulle omaisuutensa, tiesin hänn vanhempansa nimissä olevan joissain pankeissa vielä tilin, tuttavani kun oli tuskaillut miten OP pankki vaati häneltä tietoja vielä useampi vuosi vanhempien kuoleman jälkeen tietoa mihin jommankumman vanhemman tiliä käytettiin ( en ollut ottanut merkille kumman vanhemman tilistä oli kyse ) olin kuitenkin pyytänyt häntä menemään selvittämään asian. tuttavani kertoi toimittaneensa tarvittavat asiakirjat ( perunkirjat ym. ) jo aikanaan mutta nyt niitä vaadittiin taas, tilillähän ei ollut enää vuosiin rahaliikennettä. Nyt minulle jäi tehtäväksi selvittää nämä asiat, halusin toimia vastuullisesti. Toimitin siis papereita ja pyysin tietoa tileistä, mitä tilejä sekä kuolleella tuttavallani, että hänen vanhemmillaan oli mm. OP pankissa, jo pelkästään perunkirjoja varten. Kerroin OP pankille tietoni, tuttavani ja hänen vanhempiensa. Kävin pankissa viemässä virkatodistuksia ym. ja näitä kuulemma skannailtiin. Sain lopulta tiedon yhden tilin olevan käytössä. Lopulta tili lopetettiin, ehtona jos en nosta heti tililtä rahoja en niitä saisi edes seuraavana päivänä.
    Löysin jälkeenpäin toisen tilikirjan, toisen vanhemman nimillä, kävin kyselemässä taas OP pankilta onko tili voimassa, sain kuulla sen olevan, halusin sulkea tilin ja sainkin kuulla epämääräistä muminaa perunkirjoista enkä kyllä ymmärtänyt mitä asialla tarkoitettiin. Selvisi kuitenkin etten saa sulkea tiliä. Soitin siis kotoa OP pankin neuvontaan ja sain kuulla virkatodistusten puuttuvan, kysyessäni miten se on mahdollista olinhan toimittanut kyseisiä papereita jo useaan otteeseen, oli vastaus en tiedä. Ihmettelinkin miten on mahdollista pankin tietämättömyys asiakirjoista, joita on jo jätetty pankille. Ihmettelen myös miksei OP pankissa kerrottu minulle heti alkujaan toisesta voimassa olevasta tilistä kun näitä kyselin perunkirjoja varten. Jouduin jo alkujaan toistelemaan, hakemaan, kyselemään OP pankista tileistä useampaan otteeseen ja kohtelu oli aina välinpitämätöntä, tunsin itseni roistoksi, taas alkaa sama uudestaan. Neuvonnassa kysellään neuvoa muualta ja pyydetään menemään taas kassaluukulle ( aina uusi jonotus ) jossa käydään taas kysymässä neuvoa jostain takaa. Soitat puhelimella ja haluat vastauksia ja taas saat odottaa ja kerrotaan soitettavan myöhemmin koska vastausta ei osata antaa, sitten teet verkkosivuilla kyselyn, taasen tulee ilmoitus ettei asiaa voida käsitellä kun yhteys ei toimi.
    Tuttavani isä oli saanut pankilta shekin ( vuonna 2008 ) tämänkin selvittäminen kesti luukulta toiselle ( aina jonotus ) kyseessä oli pankilta saatu lahjakortti. menin kysymään mitä tälle tehdään, jääkö raha pankin hyväksi, vastaus pankkivirkailijalta tähänkin oli en tiedä. Ymmärrän kyllä shekkien lunastuksen, jos se on vanha, mutta vastaus rahaliikenteeseen tai asiakirjoihin en tiedä tuntuu aika oudolta, varsinkin pankilta jossa nämä asiat pitäisi hoitaa huolella.
    Edessäni neuvonnassa oli vanhus jota tunnuttiin neuvottavan yhtä huonosti ja hän myöskin suivaantui neuvonnan käytökseen. pitäisikö sanoa käytöksen/neuvonnan puutteeseen.

• Ei kannata!! Osuuspankki polkee myös kansalaisen perusoikeuksia. Mulla ei oo pääsyä ees omakantaan, koska pankki ei myönnä sellaisia tunnuksia. Edunvalvonta on vääntänyt tästä osuuspankin kanssa vuoden.

Suosittelen s-ryhmää...

• OP rikkoo tässä lakia, pankkitunnusten myöntäminen kaikille on laissa määritelty asia, tästä voi pankkia muistuttaa. Eri asia sitten, kannattaako ottaa OP:lta pankkitunnuksi, kun ne saa esim. S-pankista halvemmalla.

• sellainen pankki on hyvä joka antaa limittiä ja sellainen huono joka muistuttaa jos asiat ei mene kuin itse mieli. Eiks nii?

Itse olen OP asiakas. En pidä OP ta mitenkään erityisen hyvänä, mutta ei se pahin ole. Olen todella pettynyt elämämäni aikana asioihin jotka OP on saanut aikaan, mutta... en ala tilittämään!

• Kokemuksia ei siis saa kertoa? Se on niin helppo sanoa ylhäältä päin. Osuuspankki todella sortaa heikompiosaisia, heille voi tehdä mitä haluaa. Niinkö?

• Osuuspankki on ylimielinen ja tökerö, asiaksta kyykytetään ja nöyryytetään monin tavoin. Myös huijataan, esimerkiksi täysin mielivaltaisia palvelumaksuja voidaan langettaa, sellaisia, joista ei ole hinnastossakaan mitään. Kaiken tämän olen entisenä asiakkaana kokenut. Viimeinen huijausyritys oli se, kun ilmoitin irtisanovani omaistaja-asiakkuuden, ja haluavani osuusmaksun (n. 80 eur) takaisin. Virkailija ei meinannut millään suostua antamaan siitä paperia tai kuittia, sanoi vain, että "rahan saa sitten 1,5 vuoden päästä". Vaatimalla lukuisia kertoja sain lopulta kuitin irtisanoutumisesta.
    Kyseessä Tampereen Seudun OP.

Nyt yli vuoden asiakkaana S-pankissa, ja olen tosi tyytyväinen. Elämässä on monenlaisia huolia ja murheita, sekä velvollisuuksia, pankki ei saa mielestäni tuottaa enää lisäharmeja, varsinkin kun sen pitäisi olla asiakasta PALVELEVA laitos.

• Samaa mieltä, tuttuperhe yritti myydä asuntoaan, ostajat olivat samasta pankista kyselleet lainaa ja ehtona kuntokartoitus . Siinä mitään uutta tullut esille ja tämän piti olla selvä, kuitenkin puskista pankki kieltäytyi rahottamasta, samassa pankissa (ja jopa konttorissa) olivat.
      Kaupat meni mönkään ja harmistuneita asiakkaita tietysti.
      Olivat pelotelleet ostajia remonteista ja kaikenlisäksi ajankäytöstä! Mitä se pankille kuuluu miten asiakkaat aikansa käyttävät.
      Hauskinta tässä oli se että uuden lainan mukana olisi tullut isompi korko, koska omistajat olivat ostaneet aikoinaan korkojen ollessa todella alhaalla. 😂
      Noh, uskon että OP menetti, tuottamalla pettymyksen kahdelle perheelle, asiakkaita, enkä kyllä itsekään aio täältä lainoja ym kysellä. Enkä suositella. Välittäjienkin keskuudessa tämä OP konserni on kuulemma ”helvetistä”
      Kannattaa kysellä pienemmistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.