Kokemuksia osuuspankin asiakaspalvelusta

Kaduntallaaja60

Eli minkälaisia kokemuksia olette saaneet osuuspankin asiakaspalvelusta sekä osuuspankista muutoinkin, kannattaakko siirtyä asiakkaaksi.

119

9546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakkaana_50_vuotta

      Pankkipalvelut toimivat pääsääntöisesti hyvin, mutta asiakaspalvelu on surkeaa ja välinpitämätöntä kuten muissakin pankeissa. Siinä suhteessa tilanteesi ei tule paranemaan.

      • Anonyymi

        On se vähän ylimielinen pankki - se sanoo sopimukset irti jos sinulla on jossakin välissä elämässä huono rahatilanne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vähän ylimielinen pankki - se sanoo sopimukset irti jos sinulla on jossakin välissä elämässä huono rahatilanne

        Henkilökunnan ammattitaito ei vaikuta kovin kaksiselta. Kassatiskillä ei kaksi virkailijaa tiennyt
        ajokortin käyvän henkilötodistuksena. Heidän nokkansa alla oli kuitenkin kuva kelpaavista henkilötunnisteista. Tuntuu että op.ssa on keskinkertaistakin uunompaa sakkia töissä. Ennen oli sanontakin että jos ei pääse muualle töihin niin pitää mennä Oulun osuuspankkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se vähän ylimielinen pankki - se sanoo sopimukset irti jos sinulla on jossakin välissä elämässä huono rahatilanne

        Tästä voi pitää vastuuhenkilöitä OP toimitusjohtajaa ja johtoryhmää. He luovat yrityksen arvot. Surullinen tosiasia, että he eivät välitä normaaleista kanslaisista. Lisäksi ylimielisyyttä muita kohtaan tulee heidän poskettoman isoista palkkioista, eduista ja palkasta. Tilanne on se, että pakkia johtaa ylimielinen ja epäpätevä johto.


    • opeenasiakas

      En konttorissa juurikaan asioi, mutta valtakunnallisesta pankin puhelinpalvelusta olen saanut hyvää asiakaspalvelua.

      • Anonyymi

        Ja mitä maksoit kuin soitit, ja odotit varmasti 10 m ennenkuin pääsit perille?


    • Oululainenasiakas

      Minä olen saanut Oulun OPlla hyvää palvelua niin laina-, kuin sijoitusasioissa. Lakipuoli oli jokseenkin tönkköä.
      Kymmenen vuotta sitten siirryin Nordeasta OPlle palvelun takia. Eukko, jonka kanssa Nordeassa yritin neuvotella asuntolainasta, oli niin tyly ja surkea asiakaspalvelussa, että minun ja ko pankin tarina päättyi siihen. Henkilökemia asioita hän nämä joskus ovat..

      • Anonyymi

        Mikä nyt on asiakaspalvelua. Vajaat kymmenen vuotta sitten, kun muutimme eläkeläisinä Uudeltamaalta Sisä-Suomeen ja vaihdoimme samalla paikalliseen pankkiin, saimme kutsun ko.pankin kerhotilaan kahville.


      • Anonyymi

        Nyt puhutaan tavallisten kansalaisten palveluista. Viime viikolla se aulan tytönheitukka ajoi mut ulos pakkaseen kun huomasi olevansaväärässä sekoitti pin koodin ja tunnusluku listan kun kysyin pankinjohtaja. Ajoi minut ulos pakkaseen. Että tällaista palvelua omistajaasiakkaalle.


    • Micce52__

      Hiljattain vaihdoin pankin Nordeasta Osuuspankkiin. Tilinavaus onnistui itsepalveluna netissä ja varasin muutaman päivän myöhempään ajan konttoriin, jotta tuli näytettyä henkkari (muuten pankkitunnukset ei kelpaa muissa palveluissa tunnistautumiseen). Ystävällistä palvelua eikä mitään ylimääräisten palveluiden tyrkytystä, kuten sikakalliita sijoitustuotteita tms. Pari asiaa piti myöhemmin tarkentaa, kun en nettisivuilta löytänyt, ja soittopyyntöön vastattiin alle 5 min kuluessa. Eli asiakaspalveluun ihan tyytäväinen, sen vähän mitä olen ihmisten kanssa ollut tekemisissä. Enimmäkseen haluan toki hoitaa asiat itsepalveluna.

    • Eino_

      Olen vähän eri mieltä Osuuspankista. Osuuspankki tyrkytti sijoitustuotteitaan. He tekivät huonoja sijoituksia rahoillani. Olin itse voitolla omissa sijoituksissa kunnes Osuuspankki ilmoitti, että se haluaisi hoitaa puolestani sijoitukset rahoillani. Niinpä annoin heidän hoitaa. Huonoilla sijoituspäätöksillä ja korkeilla kaupankäyntikuluina menetin noin henkilöauton verran rahaa. Kaikki voittoni mitkä olin tehnyt omilla kaupankäynneillä sulivat. Kiitos tästä lankeaa Osuuspankille. He sanoivat anna heidän hoitaa niin minulla olisi huoli vähemmän. En luota enää pankkeihin.

      Ps. Tämä ei ole feikkiviesti. Osuuspankkikaan ei ole luotettava pankki.

      • Micce52__

        Pankki on maksuliikennetiliä ja debit/kredit -korttia varten, sekä mahdollisesti asuntolainaa jos siinä elämänvaiheessa on. OP:n tai ihan minkä tahansa muun laitoksen varainhoitoon tai sijoitustuotteisiin en koskisi edes kepillä. Kalliit rahastot, kaupankäyntikulut päälle, puhumattakaan ns. aktiivisesta varainhoidosta. Suorat osakesijoitukset ovat ainoa järkevä tapa pitkäaikaissäästämiseen, tasaisesti ostaen hajautettuun salkkuun, ihan itse netissä.

        Olisi tavallaan mielenkiintoista tietää, mistä syystä minulle ei Nordeassa, OP:ssa tai S-Pankissa ole ikinä edes tarjottu mitään sijoitustuotteita? Silloin harvoin, kun olen pankissa henkilökohtaisesti käynyt. Tuskin ne voivat tietää, että noin 20 vuotta olen säännöllisesti kartuttanut osakesalkkuani, ja siis täysin immuuni pankin seireeninlaululle.


      • Anonyymi

        Kun OP asiakaspalvelu ei toimi , on johtoportaan puututtava ko.asiaan . Kun asiakas haluaa kysyä vakuutukseen liittyvään asiaan , ei voi olla totta että vastauksen saaminen kestää yli 3 tuntia , nyt on ulkolaisilla yhtiöillä markkina rako .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun OP asiakaspalvelu ei toimi , on johtoportaan puututtava ko.asiaan . Kun asiakas haluaa kysyä vakuutukseen liittyvään asiaan , ei voi olla totta että vastauksen saaminen kestää yli 3 tuntia , nyt on ulkolaisilla yhtiöillä markkina rako .

        kakanpää huono palvelu


      • Anonyymi

        Hei! älä luota ketään, kun pelaat rahoitusmarkkinoilla. Pelaa itse.


      • Anonyymi

        OP:ssä on aivan vanhanaikainen johto,esimiehet ovat 20v jäljessä nyky johtamisesta! Ollaan käskyttäjiä / kiusaajia vanhanaikaista diktatuuri!Nyky johtaminen on ollut jo 20v että otetaan myös työntekijä huomioon ollaan ns.valmentajia sekä pidetään työntekijöistä huolta! Lähin esimieshän pitäisi pitää työntekijöiden puolta eikä näyttää että hän on pomo ja hän päättää kaiken,vaikka op:ssä pikkupomot jotka eivät ole tulosvastuullisia eivät hallitse edes alaisten töitä,miten voidaan toimintaa ohjata? Turhia pikkupomoja/ paperinpyörittäjiä on aivan liikaa siksi Vakuutukset ym kulut ovat isommat kuin kilpailijoilla!!


    • entiedämutta

      Olen ollut Op:n tyytyväinen asiakas 40 vuotta, mutta nyt alkaa tökkimään, kun oma Op yhdistyi muutaman muun Op:n kanssa suuremmaksi kokonaisuudeksi Järvi-Hämeen Osuuspankiksi. En ole lainkaan nyt tyytyväinen koko touhuun. Aiemmin tämä Op:n toiminta oli niin asiakkaan huomioon ottavaa, mutta tämän yhdistymisen myötä homma muuttui todella. Olen jutellut asiasta henkilökunnan kanssa ja he ovat samaa mieltä, että homma muuttui täysin ja huonoon suuntaan. Osa vanhoista työntekijöistä on siirtynyt eläkkeelle. Jos homma ei tästä muutu, on pakko minunkin siirtyä "eläkkeelle" ja vaihtaa pankkia.
      Normaalit laskujen maksut verkkopankissa toki toimii, ellei taas vaihdeta sivujen sisältöä... Lainan hakeminen verkkopankin kautta on todella p##seestä, sillä ne on laadittu vain palkansaajia varten, yrittäjille aivan painajainen ja todella nöyryyttävä. Lisäksi homma vaatii silti joka kerta selvityksen alushousunsaumoja myöten vielä henkilökohtaisella käynnillä pankissa, vaikka vakuudet annettu pankille satakertaiset lainanmäärään nähden. Henkilökuntaakin näyttää hirvittävän koko systeemi ja jatkuva pelko (yritys) asiakkaiden karkaamisesta jonnekin toiseen pankkiin.
      Ainut hyvä, että eläkeikä lähestyy ja toivottavasti löydän jatkajan yritykselleni, omat lapseni eivät tätä ala jatkamaan. Olen kehoittanut lapsiani perustamaan oman rahoitusyhtiön.

    • Opasjakas

      Osuuspankin kanssa pärjää aina. Asiakkaan kokoinen pankki, toisin kuin muutamat muut, joissa köyhää kyykytetään.
      Pelkästään positiivisia kokemuksia 40 vuoden ajalta, vaikka olen aina ollut huono hoitamaan raha asioita. Op on joustanut ja auttanut pahojen paikkojen yli.

      • Anonyymi

        Paskapuhetta. Jos et ole omistajajäsen, et ole mitään. Ja pankki saa milloin vain sanoa omistajajäsenyyden irti yksipuolisesti.

        Esimerkiksi finanssivalvonnan mukaan osa OP:n ”palveluista” ei ole heidän valvonnassaan koska ”osuuskuntalaki”.


    • Eino_

      Tässä on Ylen juttua joka koskee Osuuspankkia, Nordeaa, Alexandriaa, Danskea, ym pankkeja.

      Ylen juttu;

      Sadan miljoonan euron vilpin tehnyt pankkiiri Kova talous -haastattelussa: Älä usko aina pomoa
      23.4.2018

      Jutusta lainattua

      "Sadan miljoonan euron vilpin tehnyt pankkiiri Kova talous -haastattelussa: Älä usko aina pomoa
      Suomalainen Alexis Stenfors opettaa nykyisin rahoitusalaa Portsmouthissa ja on huolissaan opiskelijoiden moraalista.

      Jerôme Kerviel, Yasuo Hamanaka, Liam Neeson, John Rusnak. Suomalainen, Kokkolassa koulunsa käynyt Alexis Stenfors kuuluu maailman joukkoon.

      – On vaikeaa tulla luokitelluksi huijarivälittäjiin. Me emme kuitenkaan ole mikään kaveriporukka tai yhtenäinen ryhmä, Stenfors sanoo. Oheisella videolla hän kertoo myös katuvansa, ottaneensa opikseen ja pelkäävänsä hieman pankkiireiksi opiskelevien nuorten moraalin puolesta.

      Rahoitusalalla päätavoite pitää olla asiakkaiden palveleminen
      – Yllättävän moni opiskelija uskoo, että rahoitusalalla täytyy tehdä rahaa hintaan mihin hyvänsä. Että jos pomo käskee tehdä rahaa moraalista piittaamatta, pitää tehdä kuten pomo käskee. Se huolestuttaa, koska niin se ei mene. Pitäisi olla voimaa älähtää, jos tuollaiseen tilanteeseen joutuu."

      https://yle.fi/uutiset/3-10165367

    • Ex-Op

      Minulla oli keittiössä vesivahinko. 3 kk vaurion jälkeen OP vaati korvaamaan vaurioituneet kaapit erilaisilla kuin muu keittiö. Palvelu tosi tylyä. Vakuutusmaksut ja omistajuus on kelvannut. Nyt kun olisi tarvinnut apua, niin omistaja-asiakas on vain tyhjiä lupauksia. Kannattaa huomoida, eikä usko bonus huijausta... Eipä tässä bonukset eikä omistajuus auttaneet, kun OP kyykyttää

      • TurhastaEnMaksa

        Ikävä juttu. Itsellä huonoja kokemuksia myös, Tampereen seudun osuuspankista. Pitkähkö asiakassuhde ja omistaja-asiakkuus, silti viime vuosina on palvelun taso ja asiakkaan kohtelu mennyt ala-arvoiseksi, jo pelkästään virkailijoitten puuttuvien käytöstapojen vuoksi.

        Sana kyykyttää sopii minunkin tilanteeseeni,ovat juoksuttaneet turhaan pankkiin, vaikeuttaneet aivan yksinkertaisia asioita, lähettäneet tökerön viestin ym. Palvelu oli aivan kuin eri maailmasta vielä 2000-luvulla.

        Konttoreitakin on vähennetty ja jäjelläolevat ovat kuin joku hevoskierto 1900 luvun alun maalais riihessä. Asiakkaat ovat kuin jotain karjaa, konttoreiden sisustus halvanoloinen ja pelkistetty.

        Pankki vaihtuu ja varmasti myös OP on ratkaisuun tyytyväinen. Ilmeisesti olen ollut ei-toivottu asiakas, vaikka rahaa ovat imeneet paljon vuosien mittaan palvelumaksujen muodossa.


    • Asiakas8

      Op joskus jousti hyvinä aikoina. Kovat henkilöstövähennykset ja säästöjä saatava näkyy. En suosittele. S-Pankki toimii!

    • kokemuksia_on

      Yritin lakkauttaa tilini osuuspankissa vuonna 1991. Minulle sanottiin, ettei se juuri silloin käynyt, joten tyhjensin tilini ja jätin asian sikseen. Osuuspankki lähetteli minulle erilaisia suoraan roskiin menneitä viestejä 27 vuoden ajan kunnes tänä vuonna ilmoitti, että tilini lopetetaan.

      Lopetus siis hoitui lopulta. Pankille tosin koitui turhia kuluja asiasta 27 vuoden ajan.

    • dada

      jep... henkilöstöä on vähennetty rankasti. Puhelin palvelusta sen verran, että jos jaksaa kuunnella 45 minuuttia samaa akustista kitara piisiä niin hyvä. Kännykkään kannattaa varata täysi akku tai ainakin laturi lähelle. Suoraa numeroa kun pankkiin ei saa, sieltäpäin kyllä soittelevat, että mihinkäs 0- tuottoiseen pankinvälistävetorahastoon ne miljoonat sijoitettaisiin.
      Nettipankin kautta on melko turha lähetellä viestejä pankkiin, niihin ei vastatata sovitun ajan sisällä.
      Konttorissa on yksi tyttö kassalla ja 30 mummoa ja vaaria jonotuslippu kädessä, hoitele siinä sitten pankkiasioita työaikana.

    • Eroon_OP_sta

      Aika paljon omalla kohdalla on huonoja kokemuksia OP:sta, varmaan joka pankkiin mahtuu hyviä ja huonoja puolia, mutta OP:ssa ei viimeisen 10 vuoden aikana tullut yhtään hyvää kokemusta. Turhan pitkään tuli sinniteltyä, mutta sain vihdoin aikaiseksi siirtyä S-Pankin asiakkaaksi eikä ole tarvinut katua. Ajattelin myös että e-laskujen siirto toiseen pankkiin olisi ollut jotenkin hankalaa, mutta ei se ollutkaan. Ja OP:ssa tosiaan vaivasi erityisesti todella huono palvelu, palvelumaksuilla jne. kuluilla ei omalla kohdallani ollut mitään merkitystä. Onneksi se OP:n toimipiste jossa asioin lopetettiin, en ihmettele sitä kyllä yhtään, eipä siellä paljon asiakas ketään kiinnostanut.

    • Anonyymi

      Op vakuutus puoli.. Hain luottotiedottomana vauva vakuutusta.. Ei käy järkeen miksi sitä ei myönnetä meille vaikka olen valmis maksamaan vuoden tai vaikka 10 vuoden vakuutusmaksut etukäteen, käteisellä tai tilille? Vuositulot itsellä n. 70 tuhatta että ei ihan persaukisesta kaveristakaan ois ollu kuitenkaan
      kyse.

    • Anonyymi

      Laatu on kokemus ja hyvin suhteellinen asia. Jos teet asiat yleisen moraali käsityksen mukaan hyvin niin saat palvelua ja jos ryssit, niin se on siinä.

      Sama on kaikissa yrityksissä. Yrityksellä on oikeus valita asukkaat ja hyvin asiansa hoitaneella asiakkaalla on myös valinnan varaa. Mutta jos sinulla on ongelmia, niin on kaksi panttivankina. Pankki haluaa eroon, mutta velka velvoittaa ja kukaan toinen pankki ei ota vastaan koska se velka on tai et muuten ole luotettava.

      Eli katso peiliin. Itsellä on elämässä arpi jonka vuoksi en luota aidosti mihinkään pankkiin. OP ei ole pahin, mutta ei lievinkään. Olen OP asiakas

    • Anonyymi

      Maailman kömpelöin pankki on Oulun Osuuspankki. Sinne taitaa päästä kuka vain pankkivirkailijaksi. Kokemattomia kaikki. Tärkeintä että pankki tuottaa. Epä ammatillisia kaikki.

    • Anonyymi

      Kokemukseni Op panankista ovat erittäin huonoja kuolinpesän asioiden hoidossa.
      Tuttavani kuoli ja olin testamenttasi minulle omaisuutensa, tiesin hänn vanhempansa nimissä olevan joissain pankeissa vielä tilin, tuttavani kun oli tuskaillut miten OP pankki vaati häneltä tietoja vielä useampi vuosi vanhempien kuoleman jälkeen tietoa mihin jommankumman vanhemman tiliä käytettiin ( en ollut ottanut merkille kumman vanhemman tilistä oli kyse ) olin kuitenkin pyytänyt häntä menemään selvittämään asian. tuttavani kertoi toimittaneensa tarvittavat asiakirjat ( perunkirjat ym. ) jo aikanaan mutta nyt niitä vaadittiin taas, tilillähän ei ollut enää vuosiin rahaliikennettä. Nyt minulle jäi tehtäväksi selvittää nämä asiat, halusin toimia vastuullisesti. Toimitin siis papereita ja pyysin tietoa tileistä, mitä tilejä sekä kuolleella tuttavallani, että hänen vanhemmillaan oli mm. OP pankissa, jo pelkästään perunkirjoja varten. Kerroin OP pankille tietoni, tuttavani ja hänen vanhempiensa. Kävin pankissa viemässä virkatodistuksia ym. ja näitä kuulemma skannailtiin. Sain lopulta tiedon yhden tilin olevan käytössä. Lopulta tili lopetettiin, ehtona jos en nosta heti tililtä rahoja en niitä saisi edes seuraavana päivänä.
      Löysin jälkeenpäin toisen tilikirjan, toisen vanhemman nimillä, kävin kyselemässä taas OP pankilta onko tili voimassa, sain kuulla sen olevan, halusin sulkea tilin ja sainkin kuulla epämääräistä muminaa perunkirjoista enkä kyllä ymmärtänyt mitä asialla tarkoitettiin. Selvisi kuitenkin etten saa sulkea tiliä. Soitin siis kotoa OP pankin neuvontaan ja sain kuulla virkatodistusten puuttuvan, kysyessäni miten se on mahdollista olinhan toimittanut kyseisiä papereita jo useaan otteeseen, oli vastaus en tiedä. Ihmettelinkin miten on mahdollista pankin tietämättömyys asiakirjoista, joita on jo jätetty pankille. Ihmettelen myös miksei OP pankissa kerrottu minulle heti alkujaan toisesta voimassa olevasta tilistä kun näitä kyselin perunkirjoja varten. Jouduin jo alkujaan toistelemaan, hakemaan, kyselemään OP pankista tileistä useampaan otteeseen ja kohtelu oli aina välinpitämätöntä, tunsin itseni roistoksi, taas alkaa sama uudestaan. Neuvonnassa kysellään neuvoa muualta ja pyydetään menemään taas kassaluukulle ( aina uusi jonotus ) jossa käydään taas kysymässä neuvoa jostain takaa. Soitat puhelimella ja haluat vastauksia ja taas saat odottaa ja kerrotaan soitettavan myöhemmin koska vastausta ei osata antaa, sitten teet verkkosivuilla kyselyn, taasen tulee ilmoitus ettei asiaa voida käsitellä kun yhteys ei toimi.
      Tuttavani isä oli saanut pankilta shekin ( vuonna 2008 ) tämänkin selvittäminen kesti luukulta toiselle ( aina jonotus ) kyseessä oli pankilta saatu lahjakortti. menin kysymään mitä tälle tehdään, jääkö raha pankin hyväksi, vastaus pankkivirkailijalta tähänkin oli en tiedä. Ymmärrän kyllä shekkien lunastuksen, jos se on vanha, mutta vastaus rahaliikenteeseen tai asiakirjoihin en tiedä tuntuu aika oudolta, varsinkin pankilta jossa nämä asiat pitäisi hoitaa huolella.
      Edessäni neuvonnassa oli vanhus jota tunnuttiin neuvottavan yhtä huonosti ja hän myöskin suivaantui neuvonnan käytökseen. pitäisikö sanoa käytöksen/neuvonnan puutteeseen.

    • Anonyymi

      Ei kannata!! Osuuspankki polkee myös kansalaisen perusoikeuksia. Mulla ei oo pääsyä ees omakantaan, koska pankki ei myönnä sellaisia tunnuksia. Edunvalvonta on vääntänyt tästä osuuspankin kanssa vuoden.

      Suosittelen s-ryhmää...

      • Anonyymi

        OP rikkoo tässä lakia, pankkitunnusten myöntäminen kaikille on laissa määritelty asia, tästä voi pankkia muistuttaa. Eri asia sitten, kannattaako ottaa OP:lta pankkitunnuksi, kun ne saa esim. S-pankista halvemmalla.


    • Anonyymi

      sellainen pankki on hyvä joka antaa limittiä ja sellainen huono joka muistuttaa jos asiat ei mene kuin itse mieli. Eiks nii?

      Itse olen OP asiakas. En pidä OP ta mitenkään erityisen hyvänä, mutta ei se pahin ole. Olen todella pettynyt elämämäni aikana asioihin jotka OP on saanut aikaan, mutta... en ala tilittämään!

      • Anonyymi

        Kokemuksia ei siis saa kertoa? Se on niin helppo sanoa ylhäältä päin. Osuuspankki todella sortaa heikompiosaisia, heille voi tehdä mitä haluaa. Niinkö?


    • Anonyymi

      Osuuspankki on ylimielinen ja tökerö, asiaksta kyykytetään ja nöyryytetään monin tavoin. Myös huijataan, esimerkiksi täysin mielivaltaisia palvelumaksuja voidaan langettaa, sellaisia, joista ei ole hinnastossakaan mitään. Kaiken tämän olen entisenä asiakkaana kokenut. Viimeinen huijausyritys oli se, kun ilmoitin irtisanovani omaistaja-asiakkuuden, ja haluavani osuusmaksun (n. 80 eur) takaisin. Virkailija ei meinannut millään suostua antamaan siitä paperia tai kuittia, sanoi vain, että "rahan saa sitten 1,5 vuoden päästä". Vaatimalla lukuisia kertoja sain lopulta kuitin irtisanoutumisesta.
      Kyseessä Tampereen Seudun OP.

      Nyt yli vuoden asiakkaana S-pankissa, ja olen tosi tyytyväinen. Elämässä on monenlaisia huolia ja murheita, sekä velvollisuuksia, pankki ei saa mielestäni tuottaa enää lisäharmeja, varsinkin kun sen pitäisi olla asiakasta PALVELEVA laitos.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä, tuttuperhe yritti myydä asuntoaan, ostajat olivat samasta pankista kyselleet lainaa ja ehtona kuntokartoitus . Siinä mitään uutta tullut esille ja tämän piti olla selvä, kuitenkin puskista pankki kieltäytyi rahottamasta, samassa pankissa (ja jopa konttorissa) olivat.
        Kaupat meni mönkään ja harmistuneita asiakkaita tietysti.
        Olivat pelotelleet ostajia remonteista ja kaikenlisäksi ajankäytöstä! Mitä se pankille kuuluu miten asiakkaat aikansa käyttävät.
        Hauskinta tässä oli se että uuden lainan mukana olisi tullut isompi korko, koska omistajat olivat ostaneet aikoinaan korkojen ollessa todella alhaalla. 😂
        Noh, uskon että OP menetti, tuottamalla pettymyksen kahdelle perheelle, asiakkaita, enkä kyllä itsekään aio täältä lainoja ym kysellä. Enkä suositella. Välittäjienkin keskuudessa tämä OP konserni on kuulemma ”helvetistä”
        Kannattaa kysellä pienemmistä.


    • Anonyymi

      Pohjois-savon pikkupankeilla (maaninka, tervo, vehmeri ym.) Ihan paskaa palvelua

    • Anonyymi

      Kuinkas monella täällä kitisevällä luottotiedottomalla ja rahattomalla on huonoja kokemuksia omasta itsestään ja omista kyvyistä hoitaa omia asioita?

      Kaikki ei aina ole muiden vika. Jos et osaa määritellä tarpeita, niin auttaminen on aika hankalaa.

      Nykypäivänä pankin konttorilla ei tarvitse käydä juuri mistään syystä, joten sielä jonottaminen on jokaisen oma asia.

      Itsellä ollut pelkästään hyviä kokemuksia. Asuntolainat hoitunut nopeasti. Autolainan saanut viikonloppuna ”botin hyväksymänä” heti tilille. Kortit ja avainlukulistat tulleet postissa...

      • Anonyymi

        Kultalusikka perberissäs kääntyköön poikittain


    • Anonyymi

      Minulla oli auto luotto op pankissa , haluttuani maksaa luoton aikaisemmin jouduin soittelemaan asiasta , yllätyin miten kalliisti op veloittaa puheluista, ensin korkea korko ja sitten vielä törkeää ryöstöä puheluista, en ikinä ole tämän pankin kanssa tekemisissä !!!!

    • Anonyymi

      Asiakkaita ei haluta konttorille paskaa lattioille tuomaan.;lähinnä vanhuksia jotka haluavat hoitaa asiat perinteisesti konttorilla. Ja maksavat siitä. Laskun maksu ikäihmisille ja heille jotka eivät verkkopalvelua käytä tai voi käyttää (esim. Näkövammainen henkilö) 5e per lasku konttorilla! Luulis katteen olevan kohillaan. Aina kun op pankkeja yhdistyy parin vuoden päästä ajetaan konttorit pikkupaikkakunnilla kokonaan alas tai ovat auki vain pari tuntia viikossa. Toki oplla on vissiin maan kattavin konttoriverkosto. Tulevaisuus on kenties nuorten diginatiivien joilla kännykkä on jo syntyessään kädenjatkeena ja pankkeja ei enää tarvita mutta maailma on meidän kaikkien ja tämän vuoksi myös palvelun tulisi olla tasapuolista.

      • Anonyymi

        Onko ollut kovastikin tunkua paikkakunnalta lähteneen OP:n tilalle? Joku vuosi sitten Pop pankki laajeni tuollaisiin. 5e per lasku on muuten silti pankille tappiollista. Jos et pääse näkemään minkään pankin lukuja, tämän kannattamattomuudesta todistaa myös se, että yhtäkään kilpailevaa yritystä laskunmaksupalveluja tarjoamaan ei ole syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ollut kovastikin tunkua paikkakunnalta lähteneen OP:n tilalle? Joku vuosi sitten Pop pankki laajeni tuollaisiin. 5e per lasku on muuten silti pankille tappiollista. Jos et pääse näkemään minkään pankin lukuja, tämän kannattamattomuudesta todistaa myös se, että yhtäkään kilpailevaa yritystä laskunmaksupalveluja tarjoamaan ei ole syntynyt.

        Itse asiassa maksuliiketuotot muodostavat aika hyvän lisän pankeille. Kun korkotuloja ei ole, lisätään palvelumaksuja, -olipa kyseessä verkkopankkiasiakas tai se lattianlikaaja. Ja laskunmaksu palvelun tarjoajia ei todella ole tarjolla iäkkäämmille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa maksuliiketuotot muodostavat aika hyvän lisän pankeille. Kun korkotuloja ei ole, lisätään palvelumaksuja, -olipa kyseessä verkkopankkiasiakas tai se lattianlikaaja. Ja laskunmaksu palvelun tarjoajia ei todella ole tarjolla iäkkäämmille.

        Maksuliike kyllä. Tämä tarkoittaa siis yritysten maksuliikenteestä eli tilisiirroista (saapuvat & lähtevät) ja muista maksuliikepalveluista (e-laskujen lähetys, pankkiyhteyskanavat, tunnistuspalvelut, jne.) veloitettuja maksuja. Henkilöasiakkaiden laskunmaksuista saatua tuloa ei raportoida maksuliikeenä vaan kassapalveluna. Et taida päästä näkemään minkään pankin kirjanpitoa yksikkötasolla. Edeleen, tappiollista se kassalla laskujen maksaminen pankille on.

        Sinällään olen samaa mieltä, että jonkun moista palvelua pitäisi tarjota. Hinnoittelu on ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksuliike kyllä. Tämä tarkoittaa siis yritysten maksuliikenteestä eli tilisiirroista (saapuvat & lähtevät) ja muista maksuliikepalveluista (e-laskujen lähetys, pankkiyhteyskanavat, tunnistuspalvelut, jne.) veloitettuja maksuja. Henkilöasiakkaiden laskunmaksuista saatua tuloa ei raportoida maksuliikeenä vaan kassapalveluna. Et taida päästä näkemään minkään pankin kirjanpitoa yksikkötasolla. Edeleen, tappiollista se kassalla laskujen maksaminen pankille on.

        Sinällään olen samaa mieltä, että jonkun moista palvelua pitäisi tarjota. Hinnoittelu on ongelma.

        Taidat olla pankissa itse töissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taidat olla pankissa itse töissä?

        Istuin vielä pari vuotta sitten yhden pienehkön pankin hallituksessa (toki se kuului isompaan ryhmään) Urani olen tehnyt ihan muulla alalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Istuin vielä pari vuotta sitten yhden pienehkön pankin hallituksessa (toki se kuului isompaan ryhmään) Urani olen tehnyt ihan muulla alalla.

        Ahaa. Eli op ryhmän pankki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahaa. Eli op ryhmän pankki

        Ei ollut OP ryhmää. Arvo itse oliko Pop vai Säästöpankki :D


    • Anonyymi

      Mikä asiakaspalvelu?
      Onko semmoistakin op ssä?

    • Anonyymi

      juu EI!!!!!!

    • Anonyymi

      Nyt sitten OP nostaa maksujaan ja käyttötilin korko nollaan. Tämä luettu Iltalehdestä. Kirjettä tai spostia en ole saanut vaikka lehtitietojen mukaan asiakkaita jo informoitu. Harmitti niin paljon, että en lukenut koko juttua.

      • Anonyymi

        Loppu häämöttää: todella laajoja YT-neuvotteluja, konttoreiden sulkemisia ja Vallilan uudehkon pääkonttorin myynti.


      • Anonyymi

        Mulle on aiheesta verkkoviesti tullut. Ei sillä, että se paljoa lämmittäisi.


      • Anonyymi

        Ahneella paskainen loppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ahneella paskainen loppu.

        Mikä nyt sitten on loppunut?


    • Anonyymi

      Nettipalvelu jatkuvasti epäkunnossa tai katkolla. Luulen että joka päivä ainakin kerran kaatuu koko systeemi 1-3 tunniksi. Uskomatonta.

      "Palvelu ei ole käytettävissä".

    • Anonyymi

      Ei kovin hyvää kokemusta OP:n toiminnasta.
      Kuolinpesäasiat:
      - valtakirjat (olin pesänhoitajana) jouduin toimittamaan 3 kertaa heille eri aikoina ennen kuin jäivät heidän sähköisiin järjestelmiin talteen

      - vainajan vakuutukset eivät olleet katkenneet automaattisesti ja jouduin vielä erikseen vaatimaan, ettei pesä halua maksaa kuolleen henkilön vakuutuksia vainajan kuolinpäivän jälkeiseltä ajalta (olisin odottanut virkailijalla olevan hieman pelisilmää ja omaehtoistakin ajatteluakykyä tällaisessa asiassa kun ihan pokkana aikoi laskuttaa koko vakuutuksen maksukauden loppuun asti)

      Asunnon myynti:
      - Sähköisen asuntomyynnin prosessointiaika pitkä (yli 5 pankkipäivää). Voi olla toki tyypillistä, mutta onpa hidasta minun mielestäni. Varsinkin kun kaupan toisen osapuolen tapauksessa (toinen pankkiryhmä) homma hoitui päivässä.

      No, en tiedä onko muissa pankeissa parempaa palvelua, mutta jotenkin vaan usein sellainen uhkapelimeininkifiilis itsellä kun OP:n kanssa asioita hoitaa.
      Hyvääkin toki, puhelinpalvelu on ollut aika asiantuntevaa ja kohtuu tehokastakin. Hieman tulee mieleen kuitenkin, että OP:ssa porukkaa /resursseja liiaan vähän ja se näkyisi.

      Erikoista minusta oli kun Nokialla sijaitsevassa OP-konttorissa oli infopisteessä 2 kpl henkilöitä, ja varsinaista palvelua piti odottaa melko kauan.

    • Anonyymi

      Op-pankin palvelu on todella mennyt alaspäin. Viesteihin vastataan luvatusta kolmen päivän sijaan keskimäärin viikon kuluessa. Yhden yksinkertaisen asian hoitaminen 4 viestillä vei noin 1 kuukauden.

      Eräässä Op-pankin konttorissa palvelut hoituvat kätevästi aulan infossa. Siinäpä sitten koronapleksien takaa huudellaan sujuvasti kaikkien palvelua odottavien kuullen tilien saldot ja muut pankkisalaisuuden alaiset asiat. Käy kyllä ikäihmisiä sääliksi..

      • Anonyymi

        Älkää kiusatko työntekijöitä aiheettomilla viesteillänne, niitä ei ole kiva lukea ja on aina vaikea keksiä mitä vastaisi jottei loukkaisia asiakasta.


    • Anonyymi

      Minä olen pienestä pitäen ollut op: n asiakas, mutta nyt tuli stoppi. Olen korviani myöten täynnä jatkuvaa soittelua, missä tiedustellaan tietoja ja tyrkytetään vakuutuksia ja omistajajäsenyyttä. Tämä viimeinen tikki, joka sai minut vaihtamaan pankkia, oli tieto siitä, että marraskuun alusta tilin käyttömaksu 2e, eli kaikenmaailman palvelumaksut nousee yli 7euroon/kk. Siirryin s-pankkiin, josta maksan 100e asiakasomistajamaksua, ja kaikki päivittäispankkipalvelut ovat ilmaisia. Joten pidemmällä aikavälillä elämä on tästä lähtien vain bonusta ja etuja ✌️

      • Anonyymi

        Eli teit saman mitä OP olisi sinulle tarjonnut, maksa 100e jäsenosuusmaksua ja saat palvelumaksut käytännössä pois :D


    • Anonyymi

      Eipä tähän ole paljon lisättävää. Fuusioita, palvelujen tyrkyttämistä, toimihenkilöiden huonoa käytöstä ja alati nousevat palvelumaksut. Bonuksiakaan ei enää jatkossa tule. Aika vaihtaa pankkia.

    • Anonyymi

      Kai sekin jotain kertoo OPsta että johtaja Karhinen pantiin aikais elälleelle että salkkukohut hiljenisi... Alkoi maa polttelemaan alla kun haukkui Nordeaa rahanpesusta ja samaan aikaaan myi sekavia "sijoitus salkkuja" dementtia mummoille ja ukoille joista eivät ymmärtäneet yhtään mitään. OP sai nuhteita valtion valvontaviranomaisilta. Karhisella ajolähtö, pesät täynnä, lyöjät loppu....

      • Anonyymi

        osuuspankki on syvältä , nyt ottaavat tilinhoitomaksun käyttöön ottavat joka kuukausi 2 euroo vaikkacihan tavallinen käyttötili,,kannattaa osuuspankin tili lopettaa ja siirtää s pankkiin siel ei maksa mitään,, niin tei ,, osuuspankis mitkään asiat ei toimi,, pankki vaihtoon


    • Anonyymi

      Jos aiotte tehdä osakekauppaa, älkää valitko pankiksenne ainakaan OP-pankkia
      tänä vuonna 2020, häiriö aina kun suurempi pörssilakupäivä. sanoo Vanha vaari
      ps kun Sampoa olisi voinut ostaa 22-23 E hetken päästä 10 euroa kalliimpi. Laske-
      kaapa ! Kun 1000 kpl osto jäi tekemättä.

    • Anonyymi

      Jep, olen odottanut nyt lähes 2 viikkoa, että asiakaspalvelusta vastaisivat jatkokysymykseeni koskien tarjouspyyntöä loma-asunnosta. Olen myös yrittänyt tavoitella ns. pankkiyhteyshenkilöämme kenen kanssa hoidimme asuntolainan niin hän soitti kerran enkä päässyt vastaamaan, nyt olen jälkeenpäin yrittänyt soittaa ja lähettänyt sähköpostia molempia 3 kertaa enkä saa mitään vastausta. Kiva kun loma-asunto menee kohta muualle kaupaksi....

      Lisäksi tämä yhteyshenkilömme ei ikinä osaa vastata sähköposteihin vaan aina pitää puhelimessa jutella. Periaatteessa hyvä pankki, mutta asiakaspalvelu ja henkilöasiakkaat heitä eivät kyllä kiinnosta tippaakaan. Lyhyen asiakkuuden jälkeen ei jatkoon valitettavasti.

    • Anonyymi

      Sijoituspalvelussa kävin ja siellä tarjottiin sijoitusvakuutusta ja kerrottiin, että kun haluat lopettaa niin soitat tai lähetät sähköpostin/viestin kirjautuneille vaan meille ennen klo 12, niin se lopetetaan samanpäivän hinnalla.

      No sitten tuli tämä korona eurooppaan ja suomeen ja kurssit alko tipppuuu ropisten... katsoin että sars kun tuli niin indeksit tippui vahdilla ja päätin lopettaa tämän sijoituksen... laitoin viestiä sinne...samalla soitin sijoitusneuvojalle että onhan teille tullut tämä irtisanomistieto ja käsittelette sen heti !!

      Kauhea poru että mieti vielä ja mieti....älä lopeta ja että kurssit on kohta takasin samassa lähtötilanteessa.....ellei vielä 10% enemmän...no päätin lopettaa ja sieltä sanottiin asian olevan selvä...mutta Pyydettiin, että sun kannattaa vielä muuttaa sijoituspalvelussa joku asetus...no muutin neuvojen mukaan...ja kas kummaa parin päivän päästä katsoin että eipä ole lopetettu tätä vaan arvo vaan tippuu...uudestaan viestiä ja soittoo yms.... että miksi ei ole lopetettu...

      sitten sanottiin, että kun olet tehnyt muutoksia, niin se on kumonnut tämän irtisanomisen....voi vittu.....tehän neuvoitte tekemään, niin....no eikun uudelleen sama homma ja alusta asti.....sain taas kuittausken että kaikki on ok !! irtisanominen on lähetetty toiselle yksikölle.. .OP Henkivakuutukselle....että he tekevät sitten sen irtisanomisen ja päätöksen.... siis se ei mennytkään sen päivän hinnalla vaan sitä vetkutettiin ja vetkutettiin ja uskon että tekevät kaikille asiakkaille samalla keinolla....

      Ihan läpinäkyy heidän huijaus !! ihan tuntu että jonku huijari intalaisen kanssa touhutaan. No sainkuin sainkin lopetettuu koko pa##an, mutta siihen meni oikeesti viikko !!!!

      Nyt oon onneksi sijoittanut muihin juttuihin ja tuo viikon tippunut sijoitus on jo saatu takasin monin kerroin...onneksi oppi rahat on otettu tuosta !!!

      Tosta olisi voinut tehdä valituksen lautakunnalle ...tiedän ! mutta ei vaan huvittanut, kun sain lopetettuu koko homman ja ei ollut aikaa tuohon.

    • Anonyymi

      Pysy kaukana. Osuuspankki ja vakuutusyhtiönsä pitävät asiakasta kuin pikkupentua. Osuuskunnan luottamushenkilöt ovat johtajien sätkyukkoja, täysiä nollia ilman valtaa.

      • Anonyymi

        Totta. Asiakkaiden aliarviointia pahimmillaan, muistuu mieleen vielä op:n tv mainos jossa tyhmän näköiset ihmiset menivät letkajenkkaa, mainoksen slogani oli "liity letkaan" op.... tsiisus että oli tyhmän näköistä. Lehmät eivät osaa asiakaspalvelua.


    • Anonyymi

      Ei kannata siirtyä asiakkaaksi. Olen vaihtamassa pankkia itsekkin.
      Tällähetkellä paras pankki on S-pankki.

    • Anonyymi

      Hämmentävää kuinka välinpitämätön Op on asiakkaistaan. Siirsin yritykseni vakuutukset muualle, koska Op ei lähtenyt edes tekemään vakuutustarjousta. Sain kyllä tarvitsemani vakuutuksen muualta.
      Nyt puolisoni ei saanut vastausta, kun kysyi tarjousta asuntolainan kilpailutuksesta. Muilta on jo tarjoukset tulleet ja Op:n kanssa ei olla onnistuttu edes sopimaan tapaamista.

      • Anonyymi

        Kannattaa huomata, että pankki on pankki (Osuuspankki) ja vakuutusyhtiö on vakuutusyhtiö. (Pohjola vakuutus).


    • Anonyymi

      Kaikki pankit on hyviä ja huonoja. Riippuu omasta tavasta käsitellä asioita. Jos asiat on perseelle toisessa pankissa niin ei toinen pankki sen kummemmin ota avosylin vastaan ja anna miljardia lainaan jotta siitä paskasta pääse eroon.

    • Anonyymi

      En suosittele, kallis ja ovat aina oikeassa. Hukkasivat osakekirjani jotka olivat op:ssa säilössä. Ei edes anteeksi pyyntöä esittäneet. Etsinnöissä op:ssa kului niin kauan että kaupat kiinteistöstä jäi tekemättä. Tämä osuus pankkia luonnollisesti ei kiinnosta yhtää...

    • Anonyymi

      En suosittele. Palvelu todella epämääräistä, jos sitä saa.

      • Anonyymi

        Osuuspankki tyrkytti rupeamaan eläkesäästäjäksi.Meni tyhmä mukaan kaikkien aikojen kusetukseen.Laitoin 15 vuotta joka kuukausi säästöön sata euroa.Jouduin työttömäksi ja päätin nostaa rahani pois.Miten kävi.Säästöistä pankki varasti lähes puolet muka veroina ja muina kuluina.Älkää ikinä pakko siihen paskalkasaan rahojanne.
        VAIHDOIN HETI PANKIN JA HAISTATIN PASKAT SILLE KONTTORILLE JA KONTTORIN HELVETIN HITAILLE PIKKU SIHTEEREILLE


    • Anonyymi

      Suuri Kiitos tästä keskustelusta!

      Tämä antaa kyllä nyt paljon valoa oman ratkaisu I tekemiseen! Olen miettinyt Op asiakasomistajuutta.. Mutta jos touhu on näin tylyä ja tympeää kuin mitä täältä olen saanut lukea, parempi pysyä hyvin kaukana koko firmasta!
      Esim. tuo edellä kerrottu osuusmaksun palautus! Tuo esim. ihmetyttää, pankki vaatii nyt 100 euroa osuus maksua, mutta jos tahdot erota, vähintään vuoteen (12kk) et saa osuusmaksuasi takaisin! Ja tuo siis siinä tapauksessa että ymmärrät erota 1.1. Kuluvaa vuotta tai sitten vuoden ensimmäisenä pankkipäivänä. Jos eroat vaikka 1.7. Se vuoden irtisanomisaika alkaa seuraavan (!) kalenterivuoden alusta vasta eli joudutkin odottamaan siitä heinäkuun alusta ensin vuoden loppuun ja sitten sen kokonaisen kalenterivuoden ennenkin saat osuusmaksuasi takaisin! Aivan järkyttävää touhua! Jos asiakas tahtoo erota, pankki voi pahimmillaan rokottaa asiakasta 364 vrk eli sen ilmoitusvuoden ajan (tilanteessa jossa tahdot irtisanoa asiakasomistajuutesi siis aivan vuoden alkupäivinä) ja päälle yksi kalenterivuosi 365(366) vrk! Eli pahimmillaan 364 vrk + 365 (tai 366 vrk jos olisi vielä karkausvuosi).
      Aivan järjetöntä!

      Painajaismaista.

      • Anonyymi

        Jos tuo osuusmaksun palautukseen menevä aika häiritsee niin kannattaa olla yhteydessä lainsäätäjään. OP on osuuskunta, jonka on toiminnassaan noudatettava osuuskuntalakia. Osuuskuntalaissa määrätään seuraavasti (17. luku, 2§) :

        Osuuden palautus maksetaan vuoden kuluttua 1 §:n 4 momentissa tarkoitetun tilikauden päättymisestä, jollei säännöissä määrätä pidemmästä tai lyhyemmästä määräajasta, joka on vähintään kuusi kuukautta tilikauden päättymisestä. Palautukselle ei makseta korkoa siitä lähtien, kun palautuksen määrä on nostettavissa osuuskunnassa, jollei säännöissä määrätä toisin tai toisin sovita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tuo osuusmaksun palautukseen menevä aika häiritsee niin kannattaa olla yhteydessä lainsäätäjään. OP on osuuskunta, jonka on toiminnassaan noudatettava osuuskuntalakia. Osuuskuntalaissa määrätään seuraavasti (17. luku, 2§) :

        Osuuden palautus maksetaan vuoden kuluttua 1 §:n 4 momentissa tarkoitetun tilikauden päättymisestä, jollei säännöissä määrätä pidemmästä tai lyhyemmästä määräajasta, joka on vähintään kuusi kuukautta tilikauden päättymisestä. Palautukselle ei makseta korkoa siitä lähtien, kun palautuksen määrä on nostettavissa osuuskunnassa, jollei säännöissä määrätä toisin tai toisin sovita.

        Kiitos kommentistasi! Selventää tilannetta tuolta osin.

        Ja samalla tulee mieleen seuraava kysymys: Jos ja kun osuusmaksun palauttamista joutuisi pahimmillaan odottamaan lähes kaksi vuotta, pakottaako Osuuspankki pitämään tuon ajan tiliä Osuuspankissa?
        Tällä hetkellähän asiakasomistajallanvoi olla kuukausimaksuton ilmeisesti sääatötilisi kutsuttava tili. Mutta jos tio viimeinenki tili muuttuisi pakollisesti kuukausimaksulliseksi tuon parin vuoden odottelun aikana 100 euron osuusmaksusta voisi huveta aimo lovi. 🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi! Selventää tilannetta tuolta osin.

        Ja samalla tulee mieleen seuraava kysymys: Jos ja kun osuusmaksun palauttamista joutuisi pahimmillaan odottamaan lähes kaksi vuotta, pakottaako Osuuspankki pitämään tuon ajan tiliä Osuuspankissa?
        Tällä hetkellähän asiakasomistajallanvoi olla kuukausimaksuton ilmeisesti sääatötilisi kutsuttava tili. Mutta jos tio viimeinenki tili muuttuisi pakollisesti kuukausimaksulliseksi tuon parin vuoden odottelun aikana 100 euron osuusmaksusta voisi huveta aimo lovi. 🤔

        Omistaja-asiakkaalla tilit ovat edelleen maksuttomia, hinnoittelua sovelletaan vain niihin harvoihin asiakkaisiin, jotka eivät ole omistaja-asiakkaita. Ja ainakin kun itse lähdin hetkellisesti muutama vuosi sitten pankista sain kyllä ilmoitettua osuusmaksun palautusta varten uuden tilin ja lopetettua palveluni silloin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistaja-asiakkaalla tilit ovat edelleen maksuttomia, hinnoittelua sovelletaan vain niihin harvoihin asiakkaisiin, jotka eivät ole omistaja-asiakkaita. Ja ainakin kun itse lähdin hetkellisesti muutama vuosi sitten pankista sain kyllä ilmoitettua osuusmaksun palautusta varten uuden tilin ja lopetettua palveluni silloin.

        Päivittäiset pankkipalvelut 3,95€/kk
        Osuuspankin omistaja-asiakkaana saat käyttötilin, OP-verkkopalvelun ja OP-Visa-kortin 3,95 eurolla kuukaudessa. Muille asiakkaille hinta on 7,95 €/kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivittäiset pankkipalvelut 3,95€/kk
        Osuuspankin omistaja-asiakkaana saat käyttötilin, OP-verkkopalvelun ja OP-Visa-kortin 3,95 eurolla kuukaudessa. Muille asiakkaille hinta on 7,95 €/kk.

        Kallista on jos ilman 100€ sijoitusta menee joka kuukausi liki 8€ maksuihin.


    • Anonyymi

      OP:n asiakaspalvelu on surkeaa. Aamulla soitin, systeemin mukaan jäin odottamaan vastapuhelua. Koko päivä on odotettu, ei kuulu! Aikoinani olin asiakaspalvelussa töissä. Jos palvelu olisi ollut tuollaista, luukku olisi tullut ovelle. Eletään 2021 vuotta ja tällaista pitää kokea..

    • Anonyymi

      Miksi siellä pankki pääse pois paskat pankki

    • Anonyymi

      Oli en saa mites Osuuspankki pankki tili poistettu huono asiakas palvelu

    • 400 euron tilisiirto ulkomaille ei onnistu, vaan op takavarikoi rahat ja kyselee maksun saajan henkilöllisyystodistuksia. Lähetin kuvan tyttöystäväni Indonesian kielisestä kuvallisesta ID kortista, mutta tämäkään ei ole tarpeeksi. Maksu ei kuulemma lähde ennen kun he ovat saaneet tarvittavat tiedot ja nyt täytyy odottaa viikonlopun yli. Rahat oli tarkoitus siirtää pikamääräyksenä kiireellisesti tyttöystävälleni ja nyt en edes saa nostettua niitä tallettamiani rahoja. Jos tämä on mukamas joku scämmereiltä suojelu, niin aika paska systeemi ja kyseessä on kuitenkin vain 400 euroa. Aika surkeeta jos et voi edes tehdä tilisiirtoa. Minä vaihdan pankkia heti kun on mahdollista. Jos vaikka joku läheinen on hädässä, niin ei pysty hänelle siirtämään rahaa.

      • Anonyymi

        No tuollaisen pankin kuvaaman petoksen uhriksi joutuu lukuisia suomalaisia vuosittain. Summat joita rakkaushuijareille lähetetään ovat kokonaisuutena merkittävän suuria.


    • Anonyymi

      Tottakai pankki (mikä tahansa pankki) on huono jos pankki luottaa asiakkaaseen ja huomauttaa siitä ettei asiakas toimi asioissa yleisesti hyvien käytäntöjen mukaisesti oman etunsa mukaan.

      Kyllä pankitkin tekee virheitä, mutta asiakas on aina alakynnessä.

    • Anonyymi

      Miettikää tätä. Osuuspankin alueella on 1350000 asiakasta. 2021 alueen pankilla on viisi toimipistettä ja kuukaudessa konttorissa käyviä asiakkaita 800 kpl konttorissa käyvien asiakaitten oikea määrä tuskin on edes 500 kpl.

      • Anonyymi

        Tässä eräänä kesänä vein pankkiin muutaman satasen. Piti täuttää lappuja ja lippuja, mistä rahat on ym ym. ON SE PRKL kun tavallisen pulliaisen muutamaa satasta kytätään ja nallet tallettaa lasteittain rahaa milloin mihinkin paratiiseihin. MEINASIN PIRUUTTANI KIRJOITTAA ETTÄ HUUMERAHOJA .


    • Anonyymi

      Osuuspankki soitti minulle 100 euron siirrosta joka meni Suomalaiselle finanssialan valvonnan alaiselle asiakastililleni, valtava tenttaus, mikä siirto tuo on.

      Selvitin asian tomeralle Osuuspankin virkailijalle puhelimessa.

      Asiatuntemus on todella alhaisella tasolla Osuuspankin toiminnassa.

    • Anonyymi

      Henkilökohtainen asiakaspalvelu on ala-arvoista. Henkilöstön resurssointia ei osata.

      • Anonyymi

        Henkilöstöllä ei ole minkäänlaista ammattitaitoa.


    • Anonyymi

      Kuolinpesälle tuli kirje, jos otettiin osaa, yms. Ohjeissa kerrottiin kuolinpesän laskujen maksamisen sujuvan aikaa varaamatta. Konttorilla asia olikin toisin? Ala-arvoista toimintaa!! Lisäksi kotivakuutuksen irtisanominen vaatii perunkirjoituksen?? Asuntoa ei enään ole, mutta onneksi on kotivakuutus!! Laillistettua ryöstöä!

    • Anonyymi

      Ala-arvoinen palvelu, vaihdan pankkia.

    • Anonyymi

      Ihan hyvä pankki, mutta helvetin kauan kestää saada aika varattua konttoriin tai edes puhelimitse. Pitäis aika saada, mutta lähin puhelinneuvottelukin on 2 viikon päästä.

      • Anonyymi

        Hyvään pankkiin pääsee parissa päivässä. Sitä se ahneus tekee.


    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu ei vastaa pitää jonottaa maksullisella kanavalla 15 min riitti. Joutsan konttori avoinna 1 päivänä.

    • Anonyymi

      Minulla on varmaan kommentti tämän ketjun kohdalla aiemminkin, ja saattaa olla sisällöltään samaa kuin mitä nyt kirjoitan!

      Itse olen Op omistaja-asiakas. Menin asiakkaaksi yli 30v sitten ja liityin omistajaksi. Kun pankin osuusmaksuun tuli korotus niin jätin maksamatta. Myöhemmin liityin takasin ja kun tuli Euro, niin pankki maksoi 80€ osuusmaksun erotuksen sataan euroon.

      Mutta yleisesti! Tämänkin ketjun olisi voinut kirjoittaa mistä pankista tahansa! Osa ihmisistä kitisee, kun pankki on antanut luottoa eikä suostu keskustelemaan kun on tullut ongelmia jne. Tuohon asiakaspalvelun toimintaan. Kaikilla pankeilla verkkoasioinnin ongelmat on samat!

      Mutta kuinka moni on joutunut tilanteeseen jossa pankin antamat vakuudettomat luotot ovat tehneet ongelmia juuri SINULLE? Käsi ylös? Minä voin nostaa kädet ylös! Jos jaossa on sata pistettä, niin annan osuuspankilla 30 pistettä ja Nordealle 70 pistettä typerästä toiminnasta!

    • Anonyymi

      Ei kannata, mobiilipankkiin ei pääse kirjautumaan n. kolmena päivänä viikossa, sillä heillä on jatkuvasti "huoltotöitä" ja palvelu ei ole tästä syystä käytössä. Ja tämä on todella joka viikkoinen ongelma... Toistuu siis monta kertaa kuukaudessa!🥵😡🤬

      • Anonyymi

        Tampereen Osuuspankki Hämeenkadun konttori seisottaa ihmisiä reilusti yli puolen tunnin jonossa . Ennen sai sentään istua sisällä siinä ikkunattomassa matalakattoisessa kopissa. Kun korona tuli piti alkaa JONOTTAA ULKONA jonotuslappu kädessä. Aina väh 30 min Kun kassalle pääsee, vastassa on 20 v bimbo, joka ei osaa yhtään mitään, mutta silti palvelee erityisen epäkohteliaasti ja hitaasti. Lisäksi pukeutuminen heillä nuhrua tai paljastelevan mautonta, kopina kaikuu kun ylikorkeilla koroilla loksutellaan tuskin pystyssä pysyen.

        Ne onkin ainoat korkeat korot siinä pankissa, tilin korko alkaa olla miinuksella.

        Johtajana maaninen vaari joka suunnittelee että pankki ostaa yhteiskäyttö autoja. Vaikka raha pitäisi käyttää PANKKIPALVELUN kehittämiseen. Kyseessä kuitenkin OSUUSKUNTA
        .https://www.op.fi/web/op-tornio/-/op-yhteisauto-tulossa-omistaja-asiakkaiden-vuokrattavaksi-tammikuussa-2019

        Vaikka osuuskunta, meno ihan samaa kuin muissakin pankeissa.

        Pitää tehdä kapina ja laittaa pankkitoiminta kuntoon, kuka lähtee vetämään tätä hommaa?


    • Anonyymi

      Ei todellakaan kannata,paskin pankki ikinä.

    • Anonyymi

      Ei, älä mene sinne! Tosi huono palvelu.

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu on alle kaiken arvostelun, arvosana 0-.

    • Anonyymi

      Surkeaa on ollut palvelu myös Ylä-Savon osuuspankissa. Jos soittaa valtakunnalliseen asiakasneuvontaan saa aina erilaisia versioita siitä miten pitää toimia.

    • Anonyymi

      Asiakaspalvelu ja Osuuspankki - ei kannata puhua edes samana päivänä, kun palveluahan ei ole!

    • Anonyymi

      Lastu on oma kokemus! Nykypäivänä pankin asiakaspalvelu on asia jota normaalisti tarvitsee aika vähän koska kaikki asiat on itsepalvelua aika pitkälti!

      Jos on pankin X asiakas on tottunut tietynlaiseen zydemiin ja pankin Y ja R zydemit on vieraita!

      Jos nykyinen pankki toimii, niin miksi lähteä sutta karkuun kun voi tulla karhu vastaan. Onko asiakkaalla aina edes edellytyksiä pankin vaihtoon! Jos on ongelmia esim luottojen kanssa, niin ei uusi pankki välttämättä vipulainaa asiakkuuden siirrossa uutta lainaa tai isompaa suoraan anna! Tavallisella ihmisellä voi kestää vuosia ennen kuin uusi pankki tuntee tavat!

      Perus asiat sujuu kaikissa ns perinteisissä pankeissa ihan yhtähyvin ja nuo luotto asiat kiinni ihan naamasta ja omasta itsestä!

      Itselläni on kokemusta OP ja Nordeasta. Asteikolla 1-5 annan OP lle 3 ja Nordealle 0,5. Kumpikin noista on tehnyt asioita jotka ei kestä päivänvaloa! Pankit luottaa asiakkaasen liikaa ja kun tulee ongelmia niin ei välttättämättä vihelletä peliä poikki karille ajoa estääkseen.

      Normaalisti käyttäytyvä asiakas ei aja karille vaikka saattaa joutuakin joskus matalaan veteen liian ison veneen kanssa.

      Näistä asioista on juttuja tuolla laina ja velka osiossa. Normaali 30-65 ikäinen ihminen elää niin ettei tarvitse miettiä pankinvaihtoa.

      • Anonyymi

        En minäkään ole ennen millään tavalla kyseenalaistanut OP:n toimintaa, palkka tuli tilille, velkaa ei ole ja asunto ym omaisuus hankittu sekä raha riittää ja verkkopankki asiointikanavana toimi sen verran kun tarvitsin.

        Mutta jopa aukesi silmät, kun jouduin kuolinpesän pesänhoitajaksi. Alkoi turkasenmoinen rahastus, suorastaan ryöstö, en suostunut vaan hoidin ihan kaiken omin varoin. Olen ihan sydänjuuriani myöten järkyttynyt kuinka pankki ryöstää kuolinpesät ja ikäihmiset. Ei minkäänlaista armoa ja pankkipomojen naamankuvat pitkin kevättä lehdissä kun tuli satojen miljoonien tulos ja kyllä johtoporras palkittiin ruhtinaallisesti hyvästä tuloksesta. Tuloksen itseasiassa teki se vähäinen, koko ajan supistettu suoritusporras!

        Jonkin pankin asiakas nykyään on pakko olla ja jos hoitaa normiasiat niin ok, mutta kun elämässä sattuu jotain tosi ikävää niin pankki kyllä nyhtää siitä kaikki mahdolliset voitot irti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole ennen millään tavalla kyseenalaistanut OP:n toimintaa, palkka tuli tilille, velkaa ei ole ja asunto ym omaisuus hankittu sekä raha riittää ja verkkopankki asiointikanavana toimi sen verran kun tarvitsin.

        Mutta jopa aukesi silmät, kun jouduin kuolinpesän pesänhoitajaksi. Alkoi turkasenmoinen rahastus, suorastaan ryöstö, en suostunut vaan hoidin ihan kaiken omin varoin. Olen ihan sydänjuuriani myöten järkyttynyt kuinka pankki ryöstää kuolinpesät ja ikäihmiset. Ei minkäänlaista armoa ja pankkipomojen naamankuvat pitkin kevättä lehdissä kun tuli satojen miljoonien tulos ja kyllä johtoporras palkittiin ruhtinaallisesti hyvästä tuloksesta. Tuloksen itseasiassa teki se vähäinen, koko ajan supistettu suoritusporras!

        Jonkin pankin asiakas nykyään on pakko olla ja jos hoitaa normiasiat niin ok, mutta kun elämässä sattuu jotain tosi ikävää niin pankki kyllä nyhtää siitä kaikki mahdolliset voitot irti!

        Olen tismalleen samaa mieltä. Perintöasioissa olen joutunut kokemaan kovia, juurikin suurehkon Op:n asiakkaana. Kun mikään ei hoidu normaalisti, kaikkea tivataan kahteen ja kolmeen kertaan ja sama paperilla, kiitos. Asiakaspalvelu on hyvin ylimielistä tai sitä ei ole. Kun toista vuotta taisteltiin, saatiin asiat maaliin ja samana päivänä vaihdoin pankkia. Myös vanhukset ovat hätää kärsimässä siinä organisaatiossa. Kaikki mahdollinen raha nyhdetään pois. Mutta kannattaa huomata, että on myös pieniä itsenäisiä Osuuspankkeja ja monet sanovat, että heillä asiat pelaa ja henkilökuntaa on riittävästi, eikä asiat jumita. Mitä suuremmalla alueella pankki operoi, sitä huonompi on asiakkaan kannalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En minäkään ole ennen millään tavalla kyseenalaistanut OP:n toimintaa, palkka tuli tilille, velkaa ei ole ja asunto ym omaisuus hankittu sekä raha riittää ja verkkopankki asiointikanavana toimi sen verran kun tarvitsin.

        Mutta jopa aukesi silmät, kun jouduin kuolinpesän pesänhoitajaksi. Alkoi turkasenmoinen rahastus, suorastaan ryöstö, en suostunut vaan hoidin ihan kaiken omin varoin. Olen ihan sydänjuuriani myöten järkyttynyt kuinka pankki ryöstää kuolinpesät ja ikäihmiset. Ei minkäänlaista armoa ja pankkipomojen naamankuvat pitkin kevättä lehdissä kun tuli satojen miljoonien tulos ja kyllä johtoporras palkittiin ruhtinaallisesti hyvästä tuloksesta. Tuloksen itseasiassa teki se vähäinen, koko ajan supistettu suoritusporras!

        Jonkin pankin asiakas nykyään on pakko olla ja jos hoitaa normiasiat niin ok, mutta kun elämässä sattuu jotain tosi ikävää niin pankki kyllä nyhtää siitä kaikki mahdolliset voitot irti!

        KYLLÄ : Kuolinpesät ja vanhukset ovat OP:n ryöstön kohteita. Tiedän kokemuksesta ja vielä moititaan päälle. Hyi h.vetti


    • Anonyymi

      Kun Osuuspankki on enimmäkseen suljettu. Palveluksi tarjotaan käteisnostoautomaattia. ONGELMA on se, että automaatista RAHAT ON LOPPU. Pakko ajaa seuraavalle paikkakunnalle 20-30 km, jos vaikka heidän automaaista saisi nostettua. Onnistuu, mutta VAIN 190€. HALLELUJAAAAHH . Tuleepa kalliiksi oman käteiskassavarannonkin pyörittäminen. IHMITTELEN, miks Eduskunnassai on PANKKIASIAVALTUUTETTU 🤔

      • Anonyymi

        Kannattaa puhua totuuden mukaan. Käteisautomaatin huollosta vastaa automatia, ei OP tai Nordea.


    • Anonyymi

      Jos harrastat osakekauppaa, älä missään nimessä tee sitä OP tietojärjestelmän kautta,
      minulla on huonot kokemukset. Koronan alussa jyrkät osakelaskut, Ukrainan sodan
      alussa OP:n koneet tukossa- parhaat kurssilaskut jäivät käyttämättä !

    • Liity ihmeessä, jos haluat tapella itsellesi kuuluvista asioista. Asiat menivät niin kauan hyvin, kun menin tekemään erään asiakirjan toisen toimijan kautta. OP:n hinta oli yli kolminkertainen. He eivät aluksi hyväksyneet toisen tekemään asiakirjaa, valehtelivat kaikenlaista, uhkasivat käräjillä etc. Nyt asia alkaa selvitä, kun AA alkoi hoitaa asiaa. Ja palvemaksut ovat ihan järkyttäviä, saldon kysely 5€. Vältä, jos pystyt. Itse jätin, ja löysin uuden kodin S-pankista. Nyt kaikki toimii.

    • Anonyymi

      Tampereen seudun osuuspankissa rekrytoinnit menevät nepotismin kautta. Meitä vanhempia virkailijoita ei kunnioiteta vaan helpompi palkata sukulainen. Sisäpiirissä sovitaan että palkkaa se siihen tehtävään. Ja vastaavasti palveluksia odotetaan tietenkin toisinpäin. Henkilöiden asioita puhutaan kaupan parkkipaikalla autokaiuttimen kautta. Tiedoksi.. puhelut kuuluvat erittäin selkeästi auton ulkopuolelle joten tietosuojalakia ei tunneta. Ymmärtäisimme jos kyseessä olisi uusi johtaja mutta nyt tuntuu siltä että uusikin johtaja voisi olla jopa parempi vaihtoehto. Henkilökohtaisesti itse vaihdoin pankkia vaikka henkilökuntaedut ja alennukset olivat tuntuvia. Onneksi on muitakin pankkeja missä arvostetaan virkailijoita . Useampi toimihenkilö miettinyt miten asia otetaan esille koska tiedämme joutuvamme silmätikuksi ja naisjohtajat tunnettuja pitkävihaisuudesta.

      • Anonyymi

        Nepotismi on vielä pientä "peliä" Tampereen Osuuspankissa.
        Pankissa isompi "kuvio" menossa saloineen.

        lähde: Kansalliskirjaston Vapaamuurarien jäsenluettelo:

        YLÖJÄRVI (Tampereen lähellä)
        Vapaamuurari:
        Vilpponen Jani Hannunpoika varatuomari tj.
        Tampereen Osuuspankin toimitusjohtaja


    • Anonyymi

      Olen ikäni ollut op asiakas,mut nyt 10v.aikana pari pankkityön tekijää on todella epäkohteliaita ja varsinki tämä viimeinen,kiinitetään huomio mihin henkilökohtaisiin menoihin olen rahaa kuluttanut,hämmästyin todella kun kerroin et olen aina rahaasiani hoitanut moiteetomasti lainat ja muut elämään liityvät maksut,enkä tällä hetkellä ole heille velkaa,nyt olisin pienenmän asunnon ostanut,kun sain isomman myytyä,sano vaan et osta niillä rahoilla mitä sulla on,et sä pysty noilla tuloilla lainaa hoitaan,saan eläkettä ja teen vielä töitä,mut korona aikana ei yritäjällä ole niitä tuloja ollut kuin viimeksi 2019v.Jotku suuret Ravintoloisija saava avustusta mut pienet ravintolat ei,tällä työntekijällä ei neuvotelu taitoa ollenkaan eli lyttäs täysin eikä ajatellut sitäkään et saanhan myös asumistukea jos en pidä enää ravintolaa,melkein huusi puhelimeen,oli minulla melko järkytys,mut en vielä anna periksi,otan ylenpään portaaseen yhteyden

      • Anonyymi

        Aina pitäisi olla tahdikas asiakkaalle tärkeässä asiassa, asiakkaan lyttääminen ja puhelimeen melkeinpä huutaminen ei ole missään tapauksessa asiallista eikä varmaankaan pankin johtajiston hyväksymää käytöstä. Itse kirjoitit kuitenkin tuossa, ettei sinulla ole ollut paljonkaan tuloja vuoden 2019 jälkeen. Lainan takaisinmaksu vaatii aina tuloja, pelkkä vakuus ei riitä. Lainanlyhennyksen jälkeen rahaa pitää jäädä uskottavasti riittävä määrä muuhunkin elämiseen. Pankit eivät laske Kelan tukia, kuten asumistukea, tuloiksi ollenkaan. Ne ovat myös ulosmittauskelvottomia. Jos uusi asuntosi jouduttaisiin maksuvaikeuksien takia realisoimaan, pankilta jäisivät kuitenkin korkotulot saamatta plus aiheutunut harmi ja vaiva. Yhteiskunta edellyttää lainoittajilta myös vastuullisuutta, eli maksukyvyttömälle on sanottava reilusti ei.

        Itsekin olen samantapaisesta asiasta, tosin pienemmästä, eli luottokorttiasiasta hiiltynyt S-Pankille. Olen ajatellut, että jos voitan Eurojackpotista 37 miljoonaa, marssin S-Pankin palvelupisteelle ja huudan haistakaa p. koko S-Pankki, en käytä teidän maksullisia palveluita sentinkään edestä, siitäs saitte. Voittoa ja kostoa odotellessa...


    • Anonyymi

      OP KOTI, Pori/ASBESTIA MAKKARIIN
      OP-isännöitsijän valvonnassa olevalta saneeraus-työmaalta liinavaatekaappiini ja makuuhuoneeseeni tuli runsaasti pölyä. Valitin asiasta useampaan otteeseen ja isännöitsijä pyysi laittamaan vaatteitani vähän jätesäkkiin ja toimittamaan pesulaan. Epäilin pölyn sisältävän asbestia koska talo 60-luvulta ja vaadin analyysiä tehtäväksi tai sitten teetätän sen itse. Asbestia löytyi ja asuntoani "siivottiin" kaksi viikkoa, kaikki kaksion tekstiilit vietiin pesulaan ja minä siirryin motelliin. Kävin ostamassa kolme puhdasta t-paitaa ja niillä sitten koitin pärjätä.
      Nyt olen eniten huolissani keuhkojeni terveydestä. Asunnossa asuminen ei tunnu turvalliselta. Haluaisin muuttaa toiseen vuokra-asuntoon mutta saastuneita tavaroitani en tahdo mukaan ja muutto maksaa.
      OP-isännöitsijä kehotti kysymään korvausta kotivakuutuksesta, Pohjolasta, mistä vastattiin ettei tällaista törkeää huolimattomuutta korvata. Asunnon omistaja, Investors Hause Oyj tai taloyhtiö jonka vastuulla remppa myös on, ei halua korvata mitään. Kaiken sotkun aiheuttanut jooga-ohjaaja, flippaaja Helsingistä ja hänen isänsä di. 85 v. työmaan valvoja ovat kieltäytyneet korvaamasta mitään. Asiasta keskustelukin kuulemma rasittaa heitä liikaa.
      Asia menee nyt käräjäoikeuteen. 1½ vuotta on jo kulunut....poliisi tutkii...AVI tutki...minä tutkin...mitä tämä kaikki tarkoittaa.
      OP Länsi-Suomen uusimman tiedotuslehden kannessa lukee; VASTUULLISUUS TOIMINNASSA YHÄ TÄRKEÄMPÄÄ s.2

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jussi Hakulinen on kuollut - YÖ yhtyeen hittien tekijä

      https://www.is.fi/viihde/art-2000008994171.html Vielä ei ole kerrottu kuoleman syytä. Jussi Hakulinen loi YÖ yhtyeen kuuluisimmat hit
      Maailman menoa
      203
      4175
    2. Loiri on kuollut.

      Poistui kuvioista.
      Maailman menoa
      164
      2633
    3. Kirja: Martina Aitolehti näki narkomaani-siskonsa piikitetyn käsivarren: "Sillä hetkellä tajusin..."

      Hyvinvointiyrittäjä ja triatlonisti Martina Aitolehti avautuu rehellisesti mm. pikkusiskonsa-Steffin huumehöyryisestä elämästä uudessa elämäkertakirja
      Kotimaiset julkkisjuorut
      30
      2019
    4. Yön Jussi Hakulinen on Kuollut

      Näin kertoo lehdet, esim satakunnankansa. R.I.P. Jussi. Olit hyvä laulaja ja sanoittaja.
      Pori
      128
      1384
    5. Törkeä ryöstö Hyrynsalmella

      Törkeä ryöstö Hyrynsalmella – miehet tunkeutuivat aamuyöllä taloon, otsikoivat lehdet. Kenen sakkija ovat tunkeutujat olleet ja missä??
      Hyrynsalmi
      40
      1311
    6. Martinan vastenmielinen menneisyys

      Martinan kirjasta julkaistujen otteiden perusteella hän on vastenmielinen sarjapettäjä ja epävakaa persoona. Kukaan normaali ihminen ei huuda kuutta t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      153
      1134
    7. Joko kadonnut?

      Onko löytynyt jo?
      Hyrynsalmi
      6
      943
    8. Miksi Martina puhuu kirjassaan

      …muunneltua totuutta. Hän ei ole ollut apuvalmentajana hevostallilla nuoruudessaan. Hän on ollut ihan tavallinen tallityttö muiden tallityttöjen jouko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      892
    9. Kiinasta taas uusi virus maailman iloksi

      Kiinassa on tunnistettu uusi Langya henipavirus (LayV), johon on sairastunut jo kymmeniä ihmisiä. Tutkijoiden mukaan virus on todennäköisesti tarttun
      Maailman menoa
      39
      874
    10. Käynköhän mä vielä siellä

      lähiaikoina.. 🤔 Jaa-a, siinäpä mietittävää meille molemmille.
      Tunteet
      64
      816
    Aihe