Siun soteko hyvä

kytkykauppako

Ylä-Karjala lehdessä yhtymähallituksen puheenjohtaja Matti Kämäräinen kertoo,että Siun sote pääsi taloustavotteeseensa kovalla puristuksella ja kuntayhtymä on tulokseen tyytyväinen. Olisi kumminkin syytä kysyä onko asiakkaat pihistämiseen tyytyväisiä,koska järjestelmänhän pitäisi olla asiakkaiden hyvää palvelua varten. Terveydenhoitajalla käynnit ovat tulleet maksullisiksi,kuntoutuspalvelujen kustannuksissa on karsittu ym,jotka tulee kostautumaan hyvin nopeasti,kun ihminen joutuu nopeutetusti kalliille vuodeosaston paikoille. Olisikohan maan hallituksen ja paikallisen johdon syytä kumminkin kysyä kuntalaisilta ja työntekijöiltä kuinka hyvä loppujen lopuksi tämä järjestelmä on,kun säästöt tehdään ihmisten terveyspalveluja huonontamalla.

17

775

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säästöt

      Kenen selkärangasta nämä säästöt otetaan !

      • Anonyymi

        Hallitus infoo


    • harjoittelupaikkojako

      Minkähän vuoksi ei entistä terveyskeskus-keskussairaala järjestelmää kehitetty laittamalla enemmän ammattitaitoisia lääkäreitä terveyskeskuksiin tekemään oikeita hoitoarvioita,koska paljon käytetyt keikkalääkärit ovat kalliita.

    • Justiisa-juu

      "kuntoutuspalvelujen kustannuksissa on karsittu"

      Pitääkö niitä raajojakin alkaa liikuttaa yhteiskunnan toimesta. Eikö nykyihminen osaa liikkua ja kuntoilla oma-aloitteisesti! Kaikkiko pitää yhteiskunnan kustantaa?

      YLÖS ULOS JA LENKILLE. Huopikasta toisen eteen ja menoksi.

    • käymäänvaineikäolemaan

      Varmasti monikin liikkuu niin kauan kuin on mahdollista itse,mutta nämä fiksut fysikaalisen hoidon antajat monestikin jatkaa mahdollisuksia liikkua kauemmin,kun terveys alkaa krenaamaan iän myötä. Kyllä se on sivusta hyvä huudella,kun terveys on jotakuinkin kunnossa,mutta kun romahtaa vuodeosaston sängyn pohjalle,niin vitsit on vähissä.

      • Anonyymi

        Fysikaalisen hoitolaitoksen omistajat lihoivat kelan avustuksilla, ja taxsit kyydidsevät varakkaita ihmisiä keskussairaalaan, kyytikorvaukset pitäis laitta verokorttiperusreiseksi, eihän sosiaalietuudet ole euunniteltu varakkaille. Mutta niille kelpaa sosiaalihuolto, vaikka sosialisti on heille kirosana?


    • Anonyymi

      Ihan paska oli Siun sote. Nyt on eri meininki, kun on uusi pj ja uusi hallitus.

      • Anonyymi

        Sote siun


    • Anonyymi

      Rahojen pihistys on saatu aikaan ihmisten kärsimyksiä lisäämällä, kun ei ole ajoissa annettu lähetteitä erikoislääkäripalveluihin tuloksena vaivojen pahentuminen.

    • Anonyymi

      Tiedän Nurmeksessa ja lähikunnissa, mihin käsimyksiin tämä säästäminen ihmisiä on johtanut.

    • Anonyymi

      Varmasti lääkäritkin joutuu hankalaan tilanteeseen, kun lähetteitäkin pitäisi kirjoittaa ja johto huutaa kustannuspaineista, mutta potilaitakin pitäisi auttaa lääkärivalan mukaisesti.

    • Anonyymi

      Nurmeksella on keskeinen paikka terveydenhoidon järjestäjänä, joten esm. ympärivuorokautinen lääkäripäivystys olisi ehdoton.

    • Anonyymi

      Onkohan hoitoa tavitsevilta kysytty, onko palvelu pelannut ja onko päässyt ajoissa riittävän hyvään hoitoon.

    • Anonyymi

      Lasku tuli siun sotelta 41,80, puhelu lääkäriltä kesti 3min10sek. Olipa tosi kalliita minuutteja. Tähänkö on tultu terveydenhoito palveluissa.

    • Anonyymi

      Paljonkohan yöllä soitettu puhelu maksaisi lääkärille hätätapauksessa, kun lääkäriä ei ole edes paikalla. Kuuluuko luurista, että palveluissa on ruuhkaa, älkää sulkeko puhelinta, voitte jättää soittopyynnön, kunhan aamulla lääkäri tulee töihin.

    • Anonyymi

      Pilalle meni

    • Anonyymi
      UUSI

      Nurmeksen Terveyskeskuksessa olen saanut nopeaa ja hyvää palvelua, vaikka olen jo aika iäkäs touhuaja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      893
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      620
    Aihe