Alkoholi, lentokone ruuma ja ikä

Mitennyton

Hei, olen lähdössä ruotsiin ja haluaisin viedä kaverille finlandia tai vastaavan juoman. Ongelma, olen 19, jos pistän pullon ruumaan menevään matka laukkuun, niin onko riskiä että se otetaan pois mun iän takia?
Kiitos vastauksista ja laki mummojen ei tarvitse tähän vastata kiitos

12

2837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pienionriski
      • kiitostästä

mutta sielä ikäraja myös 20... Mutta kiitos vastauksesta

• aloittelevaviinimaisteri

Moi
      Pakkaat vaan huolella jotta kestää matkalaukkujen rajun kohtelun. Toin joskus 3 pulloa valkoviiniä.
      Pakkasin huolellisesti pyyhkeiden sisään ja kovaan kylmälaukkuun, niin vaan oli yksi pullo palasina.
      Ei niitä kukaan kollaa, ruumaan meneviä matkalaukkuja. Korkeintaan huumekoira nuuskii päältäpäin

• Tsepu

Alkoholin hallussapito alaikäisenä ei taida olla rikos Ruotsissakaan - vain käyttö ja välittäminen. Kyse on kuitenkin "isosta" määrästä palavaa nestettä, joten paha sanoa, mitä lentomatkailusäännökset tuosta sanovat.

• EiMullaMuutaNyt

Kaikki alle 70% alkoholin kuljetus on sallittu lentokoneessa.. eli yli sen ei saa kuljettaa kuten 80% Stroh jne...
        Ne rumaan menevät laukut läpivalaistaan, mutta jos sielä ei ole kiellettyä aineita, niin ei kukaan kiinnitä viinapulloihin muuten mitään huomiota!

• useinlentävä

Vaikka alkoholi oli palavaa, sitä ei lueta palaviin nesteisiin vaan elintarvikkeisiin. 70% on yleinen raja lentokoneissa, ei vahvempia. Yksittäinen alkoholipullo ei kiinnosta ketään, mutta jos pulloja on laukku täynnä joku voi kiinnostua. Kannattaa pakata pehmusteiden kera, niin minäkin teen.

• ettäjäisikiinni

Eli teidän mielestä riski on todella pieni että tästä jäisi kiinni?

• JooTaiEi

Ihan itse otat riskisi - en lähde arvioimaan sen todellisuutta. Kannattaa miettiä riskiäsuhteessa hyötyyn, vain sinä itse tiedät onko homma riskin arvoinen.

• noennyttiedä

sakko mitä siitä saa on noin 20e ja se pieni vodka pullo

• noennyttiedä
        noennyttiedä kirjoitti:

sakko mitä siitä saa on noin 20e ja se pieni vodka pullo

ja se pullo otetaan pois siis

• Tsepu

Niin, tosiaan. Maahantuonti on sekin erillinen asia. Suomessa väkevien tuomiseksi pitää olla ainakin 20-vuotias ja Ruotsissa kaiken alkoholin tuonti näyttäisi vaativan vähintään tuon iän.

Enpä tosiaan tiedä, kuinka tarkkoja ovat. Laittomuushan paljastuu vasta, kun tullimies vinkkaa tarkastukseen. Olisikohan risteilyllä helpompi hukkua massaan vai syynäisivätköhän siellä tarkemmin? Kaikki lentokoneen matkustajat on helppo pistää kävelemään läpivalaisulaitteen läpi, mutta laivasta kävelee ulos enemmän porukkaa. Toisaalta laivalta tuodaan enemmän alkoholia.

Finlandiaa saa kyllä Ruotsistakin, joten se voi olla vastaanottajasta riippuen ehkä vähän mielikuvitukseton valinta.

• niinettä

Niin... Pitää kai yrittää ja toivoa että menisi läpi, kuitenkin vain yksi pieni pullo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      121
      5725
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      472
      1868
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      21
      1252
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1213
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1083
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      995
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      961
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      906
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      23
      867
    10. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      59
      865
    Aihe