Miksi kauppakeskus Jumbon molemmat Alkon myymälät myyvät päihtyneille alkoholia?Olen jo pitkän aikaa seurannut tilannetta ja huomannut tilanteen.Esimerkiksi vaimoni(tuleva ex vaimo)käy joka päivä ostamassa Koskenkorvaa ja vahvoja Likööreitä ja hänelle myydään niitä aina vaikka on tukevassa humalatilassa.Keneenkä pitää ottaa yhteyttä että valvontaa tehostettaisiin?Eikö myyjät ole missään vastuussa asiassa?
Miksi myydään päihtyneille?
7
436
Vastaukset
- haave.maa
Sinä haluaisit lisää sääntöjä ja byrokratiaa alkoihin, haluaisit uuden veteen piirretyn viivan.
Mikä olisi se raja jolloin ei enään voitaisi myydä asiakkaalle alkoholia, ja millä tavalla se raja mitattaisiin ja kuka sen mittaisi?
Ulkoisen olemuksen tai vaatetuksen perusteella rajan veto ei onnistu, sillä silloinhan humalainen toimitusjohtaja saisi konjakkipullonsa mutta työtön krapulainen metsuri ei saisi kossupulloaan. Tuttu humalainen opettaja saisi likööripullonsa tutulta myjältä, mutta tuntematon krapulainen ei saisi ruokaviiniään.
Ainoa luotettava tapa selvittää kenelle voitaisiin myydä, olis ottaa verikoe asiakkaasta ja odottaa sen tulosta laboratoriosta.
Ja kuka sen sitten päättäisi, kenet määrätään verikokeeseen ja ketä ei. Poliisiko? - Hakumies
Päihtyneet ovat hyviä asiakkaita.
Maksavat kunnon juomarahan ja ostavat paljon. Heidät on helppo rullata oston jälkeen tai kusettaa maksaessa.- Minä.Sami
Alkossa eimakseta tippejä eikä rullata tai muutenkaan kuseteta asiakkaita.
Voi kun kaikissa paikoissa olisi yhtä hyvä asiakaspalvelu.
- LähesKaikkitietävä
Aluehallintovirasto (www.avi.fi) taitaa olla valvova viranomainen. Soita Etelä-Suomen keskukseen (0295 016 000) ja kysy.
Aloittaja sanoi vaimonsa olleen usein "tukevassa humalassa", siinä on turha saivarrella metsureiden ja toimitusjohtajien vaatetuksesta. Jos myyjä ei halua nähdä, ei hän näe. Lisää voittoa Alkolle vaan. Tässä asiassa ulkopuolinen valvonta ei ole turhaa. - XJuappo
Alkoholia ei myydä selvästi päihtyneille.
Itse olen tepastellut alkoihin pari promillen krapulassa ja latonut puolisen tusinaa kossupulloa hihnalle, ja aina on myyty.
Pari kertaa jännitin liikaa, enkä muistanut pankkikortin pinniä. Tällöin myyjä tokaisi, oletteko juovuksissa. Eikä myynyt. - nawarr
Kyllä alkoholisti saa alkonsa jos ei itse niin aina löytyy joku kuka hakee.
- läskimaha
Laki sanoo että ei saa myydä selvästi päihtyneelle.
Promillet voi olla vaikka 3
Pitää osata käyttäytyä eikä saa ottaa sivuaskelia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33611541IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597886Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut882758Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?972217Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1462104Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?61611- 1101251
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin521064Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26898MUISTATTEKO SEN?
Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk312782