Miksi kauppakeskus Jumbon molemmat Alkon myymälät myyvät päihtyneille alkoholia?Olen jo pitkän aikaa seurannut tilannetta ja huomannut tilanteen.Esimerkiksi vaimoni(tuleva ex vaimo)käy joka päivä ostamassa Koskenkorvaa ja vahvoja Likööreitä ja hänelle myydään niitä aina vaikka on tukevassa humalatilassa.Keneenkä pitää ottaa yhteyttä että valvontaa tehostettaisiin?Eikö myyjät ole missään vastuussa asiassa?
Miksi myydään päihtyneille?
7
352
Vastaukset
- haave.maa
Sinä haluaisit lisää sääntöjä ja byrokratiaa alkoihin, haluaisit uuden veteen piirretyn viivan.
Mikä olisi se raja jolloin ei enään voitaisi myydä asiakkaalle alkoholia, ja millä tavalla se raja mitattaisiin ja kuka sen mittaisi?
Ulkoisen olemuksen tai vaatetuksen perusteella rajan veto ei onnistu, sillä silloinhan humalainen toimitusjohtaja saisi konjakkipullonsa mutta työtön krapulainen metsuri ei saisi kossupulloaan. Tuttu humalainen opettaja saisi likööripullonsa tutulta myjältä, mutta tuntematon krapulainen ei saisi ruokaviiniään.
Ainoa luotettava tapa selvittää kenelle voitaisiin myydä, olis ottaa verikoe asiakkaasta ja odottaa sen tulosta laboratoriosta.
Ja kuka sen sitten päättäisi, kenet määrätään verikokeeseen ja ketä ei. Poliisiko? - Hakumies
Päihtyneet ovat hyviä asiakkaita.
Maksavat kunnon juomarahan ja ostavat paljon. Heidät on helppo rullata oston jälkeen tai kusettaa maksaessa.- Minä.Sami
Alkossa eimakseta tippejä eikä rullata tai muutenkaan kuseteta asiakkaita.
Voi kun kaikissa paikoissa olisi yhtä hyvä asiakaspalvelu.
- LähesKaikkitietävä
Aluehallintovirasto (www.avi.fi) taitaa olla valvova viranomainen. Soita Etelä-Suomen keskukseen (0295 016 000) ja kysy.
Aloittaja sanoi vaimonsa olleen usein "tukevassa humalassa", siinä on turha saivarrella metsureiden ja toimitusjohtajien vaatetuksesta. Jos myyjä ei halua nähdä, ei hän näe. Lisää voittoa Alkolle vaan. Tässä asiassa ulkopuolinen valvonta ei ole turhaa. - XJuappo
Alkoholia ei myydä selvästi päihtyneille.
Itse olen tepastellut alkoihin pari promillen krapulassa ja latonut puolisen tusinaa kossupulloa hihnalle, ja aina on myyty.
Pari kertaa jännitin liikaa, enkä muistanut pankkikortin pinniä. Tällöin myyjä tokaisi, oletteko juovuksissa. Eikä myynyt. - nawarr
Kyllä alkoholisti saa alkonsa jos ei itse niin aina löytyy joku kuka hakee.
- läskimaha
Laki sanoo että ei saa myydä selvästi päihtyneelle.
Promillet voi olla vaikka 3
Pitää osata käyttäytyä eikä saa ottaa sivuaskelia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818