Kuinka nopeasti sieltä pitäisi tulla lämmintä ilmaa? Auto käynnistetty esim. -8,5°C ja A-ilmastoinnissa Hi lämpötilasäätö, eli nuppi kaakkoon. Lämmintä ilmaa tulee vasta kun kone lämpiää. Auto on 100 Hv 1.7 CDTi Wagon 2005 ja 1400 km ajettu. Työmatkat 40 km suunta moottoritietä. Akussa pitäisi riittää virtaa. Minun mielestäni ei toimi.
Onko muilla samoja kokemuksia?
Toinen juttu.
Takaovien sähköliitosjohto aivan liian lyhyt. Ihmettelin kun hantin puolen takaovi ei mennyt lukkoon... piuha irti. Irtoo helposti jos oven aukaisee maksimi auki -asentoon. Täytyy vaihdattaa. En kuulema ole ainut, jolla lyhyet piuhat ;)
Astra H ja Quick heat
28
8034
Vastaukset
- jone_
kokeiles laittaa automaagi ilmastoinnista se tuulilasinsulatus nappi pohjaan. Tuleeko sit
- toimiiko
täytyy kokeilla, onko se ehto, että quick heat toimii? Yleensä en tarvitse tuulilasipuhallusta pitkään kun pidän auton katoksessa (ulkona).
- jone_
toimiiko kirjoitti:
täytyy kokeilla, onko se ehto, että quick heat toimii? Yleensä en tarvitse tuulilasipuhallusta pitkään kun pidän auton katoksessa (ulkona).
Myyjä taisi kertoa jotain sinnepäin. Koeajamassani 1.8 wagonissa oli tuo quick heatti ja se alkoi puhaltamaan lämpimähköä ilmaa aika nopeasti käynnistyksen jälkeen kun painoi ton tuulilasisulatuksen päälle.
Manuaalissa ehtona oli myyjä mukaan puhallussuunta tuulilasi ja tuulettimen puhallusteho 3 taikka 4...
Voinhan muistaa toki väärinkin... - jone_
jone_ kirjoitti:
Myyjä taisi kertoa jotain sinnepäin. Koeajamassani 1.8 wagonissa oli tuo quick heatti ja se alkoi puhaltamaan lämpimähköä ilmaa aika nopeasti käynnistyksen jälkeen kun painoi ton tuulilasisulatuksen päälle.
Manuaalissa ehtona oli myyjä mukaan puhallussuunta tuulilasi ja tuulettimen puhallusteho 3 taikka 4...
Voinhan muistaa toki väärinkin...Itelle tulossa ~7 viikon päästä =) myoskin wagon 17 CDTI cosmo=) millaisia kulutuslukemia oot saanu?
- Cosmonautti
jone_ kirjoitti:
Itelle tulossa ~7 viikon päästä =) myoskin wagon 17 CDTI cosmo=) millaisia kulutuslukemia oot saanu?
Cosmo Wagon monenmoisilla herkuilla, talvirenkaineen 33 k€. Kulutus ensimmäisen täyden tankin täytön jälkeen 6.0, toista tankkausta tässä vielä ajelen. Tulee tippumaan ehkä sinne 5.8 kieppeille. Ajelen 70/30 moottoritie/taajama. Mutta uusien diesel autojen omistajat / omistaneet osasivat kertoa, että kulutus tippuu sinne tehtaan lupamiin lukemiin vasta reilu 10 000 km jälkeen, ei siis kannata ottaa paniikkia. Paikkojen täytyy vähän "löystyä" synnytyksen jälkeen ;)
- Alibaba
Itselläni on Quickheat 1.6 l bensamoottorin ja manuaali-ilmastoinnin yhteydessä, ja olen myös epäillyt laitteen toimivuutta. Kunnolla lämmintä ilmaa ei suuttimista tule ennenkuin 2-3 minuutin kuluttua käynnistyksestä, joka saattaa bensiinimoottorilla varustetussa autossa olla normaalia ilman quickheatiäkin.
Eilen lähtiessäni töistä -8 asteen pakkasella laitin auton käyntiin ja puhdistin sitten auton lumesta. Kun hyppäsin sisään, autossa oli selvästi sisälämpötila noussut parin käyntiminuutin aikana. Quickheatin ansiota vai ei, vaikea sanoa. Tuulilasin jäitä se ei kyllä sulata tämän parin minuutin käytön aikana, vaikka laitteen mainostetaan korvaavan lämmitettävän tuulilasin.
Yksi merkki laitteen toimimattomuudesta on mielestäni se, että hetkellinen polttoaineenkulutus ei muutu miksikään, vaikka lämmönsäätimen kääntää täysille tai vaihtoehtoisesti lämpimältä kylmälle. Quickheatin 1000 W vastuksenhan pitäisi nostaa ajotietokoneen näyttämää polttoaineen kulutusta jonkin verran, kun takalasinlämmitin ja ilmastointikin näin tekevät. Mitään merkkiä tällaisestä en kuitenkaan ole havainnut.
Eräällä saksalaisella nettisivustolla on koko syksyn ja talven ollut valtava keskusteluketju asiaan liittyen otsikolla "Quickheat - toimiiko se ylipäätään ?"
http://www.etypo3.de/astrah/viewtopic.php?t=261
(sivuilla 5/18, 7/18 ja 8/18 on asiasta kiinnostuneille kuvia itse Quickheat modulista ja sen sijainnista lämmityslaitteistossa)
Yhteenvetona voi sanoa, että saksalaisten käyttäjien kokemukset automaatti-ilmastoinnilla varusteituilla autoillaan ovat samat kuin täällä suomessa : QH ei käyttäjien mielestä toimi todellisuudessa lainkaan tai sitten sen todellinen teho on melko olematon.
Kummallisinta asiassa on se, että lämmitysnopeudesta ja -tehosta ei mikään virallinen asiantuntijataho ole antanut saksassa mitään selitystä pyynnöistä huolimatta. Joku väitti tietävänsä laitteen toimimattomuuden johtuvan ulkolämpötilalukeman virheellisyydestä, mikä estää laitteen käynnistymisen. Ongelma saattaisi poistua softapäivityksellä, mutta tämäkin oli vain arvailua.
Kannattaa kysellä huollosta onko laite todellakin kunnossa, kun lämmintä ilmaa ei tule. Auto pitäisi varmaankin jättää yöksi liikkeen pihalle seisomaan, jotta voivat toiminnan tarkistaa, joten en itse ole viitsinyt asialle vielä tehdä mitään. Aika tosin hoitaa asian, kohtahan nuo lämpimät kelit taas alkavat, eikä laite lähde yli 7 ulkolämpötilassa käyntiin.- Cosmonautti
Kun lähden töistä kotiin jos vielä on pakkasta. Kaikki nupit kaakkoon ja tuulilasi puhallus päälle, kerron sitten illalla kokemuksistani.
- Alibaba
Cosmonautti kirjoitti:
Kun lähden töistä kotiin jos vielä on pakkasta. Kaikki nupit kaakkoon ja tuulilasi puhallus päälle, kerron sitten illalla kokemuksistani.
Quickheat ei kytkeydy mikäli akun jännite laskee liian alhaiseksi, joten ei kannata kytkeä kaikkia mahdollisia sähkölaitteita kerralla päälle. Kytkeytymisen jänniteraja oli mainittu jossakin tuon aikaisemman viestini linkissä ja oman auton akkujännitteen voi tarkistaa ajotietokoneen testmodessa.
- wagon05
Pitäshän se saada jollain lailla tietää miten se rekkula oikein toimii... Itselläni 1.6 & QH ja mielestäni tänäkin aamuna -10 pakkasta 1-2 km ja alkoi tulla lämmintä ilmaa 2-nopeudella puhallus tuulilasille. Pitäsköhän alkaa maahantuojaa pommittamaan että kertoisivat miten värkki toimii tai ei toimi??
- Cosmonautti
wagon05 kirjoitti:
Pitäshän se saada jollain lailla tietää miten se rekkula oikein toimii... Itselläni 1.6 & QH ja mielestäni tänäkin aamuna -10 pakkasta 1-2 km ja alkoi tulla lämmintä ilmaa 2-nopeudella puhallus tuulilasille. Pitäsköhän alkaa maahantuojaa pommittamaan että kertoisivat miten värkki toimii tai ei toimi??
Niin, lupasin ilmoittaa miten värkki toimii.
käynnistin auton, sammutin radion. En laittanut takalasin lämppäriä päälle en myöskään istuin lämppäreitä. Lämmönsäätö namiska kaakkoon "Hi" asentoon. Tuulilasin puhallus päälle ja tuuletin maksimiasentoon "7". Sain ajaa n. 7 km ennekuin alkoi tulla lämmintä ilmaa mutta silloin ajotietokoneeni ilmoitti, että moottorin jäähdytysnesteen "coolant" lämpö oli jo 60 asteessa, että se siitä. Tuo QH taitaa olla ihan vitsi. - Alibaba
Cosmonautti kirjoitti:
Niin, lupasin ilmoittaa miten värkki toimii.
käynnistin auton, sammutin radion. En laittanut takalasin lämppäriä päälle en myöskään istuin lämppäreitä. Lämmönsäätö namiska kaakkoon "Hi" asentoon. Tuulilasin puhallus päälle ja tuuletin maksimiasentoon "7". Sain ajaa n. 7 km ennekuin alkoi tulla lämmintä ilmaa mutta silloin ajotietokoneeni ilmoitti, että moottorin jäähdytysnesteen "coolant" lämpö oli jo 60 asteessa, että se siitä. Tuo QH taitaa olla ihan vitsi.Täsmälleen samanlaisia käyttäjäkokemuksia oli saksalaisilla, josta vetivät kaltaisesi johtopäätöksen, että laite on kaikilla joko rikki tai lämmitysteholtaan täysi vitsi.
Omassa 1.6 bensamallissa lämmintä ilmaa alkaa tulla tuulilasille n. 2-3 minuutissa reilun kilometrin ajon jälkeen. Lukaisin TM:stä Daewoon 60 tkm kestotestin, jossa oli mitattu auton lämmityslaitteen teho -20 asteen pakkasessa. Lämmityslaite haukuttiin alitehoiseksi, mutta siitä huolimatta mittauskäyrät kertoivat tuulilasille tulevan 20 - 30 asteista lämmintä ilmaa n. 3 minuutin kuluttua kylmäkäynnistyksestä. Eli ihan yhtä nopeasti, kuin omassa QH:lla varustetussa Astrassani. - wagon05
Alibaba kirjoitti:
Täsmälleen samanlaisia käyttäjäkokemuksia oli saksalaisilla, josta vetivät kaltaisesi johtopäätöksen, että laite on kaikilla joko rikki tai lämmitysteholtaan täysi vitsi.
Omassa 1.6 bensamallissa lämmintä ilmaa alkaa tulla tuulilasille n. 2-3 minuutissa reilun kilometrin ajon jälkeen. Lukaisin TM:stä Daewoon 60 tkm kestotestin, jossa oli mitattu auton lämmityslaitteen teho -20 asteen pakkasessa. Lämmityslaite haukuttiin alitehoiseksi, mutta siitä huolimatta mittauskäyrät kertoivat tuulilasille tulevan 20 - 30 asteista lämmintä ilmaa n. 3 minuutin kuluttua kylmäkäynnistyksestä. Eli ihan yhtä nopeasti, kuin omassa QH:lla varustetussa Astrassani.Kyselin QH:sta maahantuojalta suunilleen näin **Alibabaa lainaten...:)
Terve!
Tuoreessa astra wagonissa on quick heat -lisälämmitin. Olen alkanut epäillä
lämmittimen toimintaa kun nämä pakkaset ovat yllättäneet.
Kun kylmäkäynnistän auton -10 asteen pakkasella ja laitan lämmittimen
ääriasentoon ja puhaltimen 2-nopeudelle tuulilasiin lämmintä ilmaa alkaa tulla
vasta 2-3 minuutin ajon jälkeen.
Lukaisin TM:stä Daewoon 60 tkm kestotestin, jossa oli mitattu auton
lämmityslaitteen teho -20 asteen pakkasessa. Lämmityslaite haukuttiin
alitehoiseksi, mutta siitä huolimatta mittauskäyrät kertoivat tuulilasille
tulevan 20 - 30 asteista lämmintä ilmaa n. 3 minuutin kuluttua
kylmäkäynnistyksestä.
Miten tämän lämmittimen pitäisi toimia???
ja vastaus:
Hei,
kiitos viestistänne. Tekniseltä puoleltamme kerrottiin, että Quick
heating-varuste on vakiona ainoastaan dieselmoottorimalleissa.
Moottorin lämpeneminen kestää sitä kauemmin, mitä kylmemmästä lähdetään
ajamaan.
Lisäksi ajonopeus / moottorin kuormitus vaikuttavat lämpenemisen
nopeuteen. Suositeltavaa on käyttää
moottorinlämmitintä / sisätilan lämmitintä.
..--> että sillai - Alibaba
wagon05 kirjoitti:
Kyselin QH:sta maahantuojalta suunilleen näin **Alibabaa lainaten...:)
Terve!
Tuoreessa astra wagonissa on quick heat -lisälämmitin. Olen alkanut epäillä
lämmittimen toimintaa kun nämä pakkaset ovat yllättäneet.
Kun kylmäkäynnistän auton -10 asteen pakkasella ja laitan lämmittimen
ääriasentoon ja puhaltimen 2-nopeudelle tuulilasiin lämmintä ilmaa alkaa tulla
vasta 2-3 minuutin ajon jälkeen.
Lukaisin TM:stä Daewoon 60 tkm kestotestin, jossa oli mitattu auton
lämmityslaitteen teho -20 asteen pakkasessa. Lämmityslaite haukuttiin
alitehoiseksi, mutta siitä huolimatta mittauskäyrät kertoivat tuulilasille
tulevan 20 - 30 asteista lämmintä ilmaa n. 3 minuutin kuluttua
kylmäkäynnistyksestä.
Miten tämän lämmittimen pitäisi toimia???
ja vastaus:
Hei,
kiitos viestistänne. Tekniseltä puoleltamme kerrottiin, että Quick
heating-varuste on vakiona ainoastaan dieselmoottorimalleissa.
Moottorin lämpeneminen kestää sitä kauemmin, mitä kylmemmästä lähdetään
ajamaan.
Lisäksi ajonopeus / moottorin kuormitus vaikuttavat lämpenemisen
nopeuteen. Suositeltavaa on käyttää
moottorinlämmitintä / sisätilan lämmitintä.
..--> että sillaituolta customercaresta selvä ja tyhjentävä vastaus;-) Luulenpa että me käyttäjät tiedämme laitteesta ja sen toiminnasta / toimimattomuudesta enemmän kuin Opelin asiantuntijat, jotka eivät näköjään edes tiedä mikä Quickheat on.
Itse lähetin vastaanvanlaisen sähköpostin oman autoliikkeeni huolto-osastolle. Pyysivät tuomaan auton tarkistettavaksi, mutta siihen menee muutama viikko ennenkuin sen ehdin huoltoon viedä.
Jos tätä miettii ihan teoriapohjalta, niin suunnilleen vastaavanlainen ja tehoinen lämmityselementti on autoni sisätilanlämmittimessä, jota toki käytän omalla pihallani kuten Customercarekin opastaa. Kun kytken sisätilalämmittimen päälle ja laitan käden sen eteen, laite puhaltaa n. 5 sekunnissa erittäin kuumaa ilmaa. Mitä kauemmas vien käden lämmittimestä, sitä heikommalta lämpö tuntuu, varsinkaan kun sisätilalämmitintä ei ole kytketty mihinkään ilmakanavistoon ja laite puhaltaa ilmaa ympäri autoa. Quickheatin vaikutuksen pitäisi kuitenkin huomata arvioni mukaan vähintäänkin n. 30 sekunnissa jos se täydellä tehollaan auton lämminilmakanavassa lämpenee.
No eihän tuo Quickheat maksanut kuin 390 euroa. Jos laite todetaan huollon tarkistuksessa kunnossaolevaksi, pyydän huoltomiestä irrottamaan lämmitysmodulin, ja vien sen myyjän pöydälle ja pyydän laitteesta rahat takaisin. - Pete
Alibaba kirjoitti:
tuolta customercaresta selvä ja tyhjentävä vastaus;-) Luulenpa että me käyttäjät tiedämme laitteesta ja sen toiminnasta / toimimattomuudesta enemmän kuin Opelin asiantuntijat, jotka eivät näköjään edes tiedä mikä Quickheat on.
Itse lähetin vastaanvanlaisen sähköpostin oman autoliikkeeni huolto-osastolle. Pyysivät tuomaan auton tarkistettavaksi, mutta siihen menee muutama viikko ennenkuin sen ehdin huoltoon viedä.
Jos tätä miettii ihan teoriapohjalta, niin suunnilleen vastaavanlainen ja tehoinen lämmityselementti on autoni sisätilanlämmittimessä, jota toki käytän omalla pihallani kuten Customercarekin opastaa. Kun kytken sisätilalämmittimen päälle ja laitan käden sen eteen, laite puhaltaa n. 5 sekunnissa erittäin kuumaa ilmaa. Mitä kauemmas vien käden lämmittimestä, sitä heikommalta lämpö tuntuu, varsinkaan kun sisätilalämmitintä ei ole kytketty mihinkään ilmakanavistoon ja laite puhaltaa ilmaa ympäri autoa. Quickheatin vaikutuksen pitäisi kuitenkin huomata arvioni mukaan vähintäänkin n. 30 sekunnissa jos se täydellä tehollaan auton lämminilmakanavassa lämpenee.
No eihän tuo Quickheat maksanut kuin 390 euroa. Jos laite todetaan huollon tarkistuksessa kunnossaolevaksi, pyydän huoltomiestä irrottamaan lämmitysmodulin, ja vien sen myyjän pöydälle ja pyydän laitteesta rahat takaisin.Muistakaahan raportoida tänne kun asia selviää, tulevana H Astran omistajana asia kiinnostaa.
- samppa
Pete kirjoitti:
Muistakaahan raportoida tänne kun asia selviää, tulevana H Astran omistajana asia kiinnostaa.
Siskoni wagon CDTI:ssä on ko. lämmitin ja aika nopeasti käynnistyksestä se alkaa antamaan lämpöä, en ole varsinaisesti testannut sitä kuinka kauan siihen menee aikaa mutta nopeammin sisälle lämmintä ilmaa alkaa tulemaan kuin minun 1.8 wagonissani johon en sitä ottanut.
- Alibaba
samppa kirjoitti:
Siskoni wagon CDTI:ssä on ko. lämmitin ja aika nopeasti käynnistyksestä se alkaa antamaan lämpöä, en ole varsinaisesti testannut sitä kuinka kauan siihen menee aikaa mutta nopeammin sisälle lämmintä ilmaa alkaa tulemaan kuin minun 1.8 wagonissani johon en sitä ottanut.
Joillakin tämä Quickheat tosiaankin kuuluu toimivan ongelmitta, mikä pistää välillä epäilemään omia havaintojaan. Kysymys kun on kuitenkin pohjimmilttan käsitteistä "lämmin" ja "kylmä", jotka jokainen ihminen kokee eri tavoin riippuen vaatetuksesta, ulkoilman lämmöstä jne.
Nyt kun taas on palattu lähelle nollakelejä, ja käväisin autolla pienen lenkin sen seistyä pari tuntia, lämppäristä puhalsi välittömästi lämmintä ilmaa. Mahdotonta sanoa oliko moottori aamun työmatka-ajelusta vielä lämmin vai mistä lämpö tällä kertaa tuli. Sen kuitenkin taas kerran huomasin, että lämmönsäätimen kääntely ei millään tavalla vaikuttanut ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen lukemaan ja kierroslukumittari ei värähtänyt lämmönsäätimen täysillekäännöstä. Takalasinlämmittimen pällekytkentä kuitenkin nosti kulutusta 0,1 - 0,2 l/h ja kierroslukumittari värähti suurikulutuksisen sähkölaitteen kytkeytyessä päälle. Lämmönsäädintä täysille kääntämällä en ikinä ole vastaavaa reaktiota havainnut ja Quickeheatin päällekytkeytymisen luulisi ainakin polttoaineenkulutukseen vaikuttavan. - wagon05
Alibaba kirjoitti:
Joillakin tämä Quickheat tosiaankin kuuluu toimivan ongelmitta, mikä pistää välillä epäilemään omia havaintojaan. Kysymys kun on kuitenkin pohjimmilttan käsitteistä "lämmin" ja "kylmä", jotka jokainen ihminen kokee eri tavoin riippuen vaatetuksesta, ulkoilman lämmöstä jne.
Nyt kun taas on palattu lähelle nollakelejä, ja käväisin autolla pienen lenkin sen seistyä pari tuntia, lämppäristä puhalsi välittömästi lämmintä ilmaa. Mahdotonta sanoa oliko moottori aamun työmatka-ajelusta vielä lämmin vai mistä lämpö tällä kertaa tuli. Sen kuitenkin taas kerran huomasin, että lämmönsäätimen kääntely ei millään tavalla vaikuttanut ajotietokoneen hetkellisen kulutuksen lukemaan ja kierroslukumittari ei värähtänyt lämmönsäätimen täysillekäännöstä. Takalasinlämmittimen pällekytkentä kuitenkin nosti kulutusta 0,1 - 0,2 l/h ja kierroslukumittari värähti suurikulutuksisen sähkölaitteen kytkeytyessä päälle. Lämmönsäädintä täysille kääntämällä en ikinä ole vastaavaa reaktiota havainnut ja Quickeheatin päällekytkeytymisen luulisi ainakin polttoaineenkulutukseen vaikuttavan...tein samanlaisia testejä seuraten ajotieturin jänitenäyttöä mikä paljasti jännitteen hetkellisen notkahduksen ~1 V. kun kytkeskeli sähkölaitteita päälle mm.
*takalasinlämppäri
*istuinlämppäri
-> mutta tämä Q-H ei saanut minkäänlaista jänniteheilahtelua aikaan ? - Cosmonautti
wagon05 kirjoitti:
..tein samanlaisia testejä seuraten ajotieturin jänitenäyttöä mikä paljasti jännitteen hetkellisen notkahduksen ~1 V. kun kytkeskeli sähkölaitteita päälle mm.
*takalasinlämppäri
*istuinlämppäri
-> mutta tämä Q-H ei saanut minkäänlaista jänniteheilahtelua aikaan ?Tilaan autolleni tarkastuksen ja samalla saavat vaihtaa takaovien sähköliitosjohdot maliia pidemmiksi. Ei jaksa enää kumartaa laittamaan piuhaa kiinni ennekun laittan takaoven kiinni. Niin kuskaan takapenkillä kuukauden ikäistä jätkää ja se ovi on avattava äärimmilleen, jotta se turvaistuimella varustettu sinappimoottori saa sieltä ulos :)
Quickheat ei mun autossa ainakaan toimi ja se on vielä tämän vuoden CDTi -malli eli kaiken järjen mukaan mulla pitäisi sellainen olla. Haaleeta ilmaa tulee vasta vajaa 10 km ajon jälkeen kun moottori on jo hieman lämmennyt. - wagon05
Cosmonautti kirjoitti:
Tilaan autolleni tarkastuksen ja samalla saavat vaihtaa takaovien sähköliitosjohdot maliia pidemmiksi. Ei jaksa enää kumartaa laittamaan piuhaa kiinni ennekun laittan takaoven kiinni. Niin kuskaan takapenkillä kuukauden ikäistä jätkää ja se ovi on avattava äärimmilleen, jotta se turvaistuimella varustettu sinappimoottori saa sieltä ulos :)
Quickheat ei mun autossa ainakaan toimi ja se on vielä tämän vuoden CDTi -malli eli kaiken järjen mukaan mulla pitäisi sellainen olla. Haaleeta ilmaa tulee vasta vajaa 10 km ajon jälkeen kun moottori on jo hieman lämmennyt.No nyt soittivat opelilta et tuu hakee autos huollosta.
Mutta eipä mitään kyselin samalla tästä kuik hiitistä..
Osasivat sanoa sen verran että nämä vastukset olikohan 4kpl. ovat lämmityskennossa vesitilassa eli lämmittää jäähdytysnestettä. Elikkä siksi lisälämmitin ei tee "hiustenkuivaaja" efektiä. Testerin vielä osasi näyttää vastuksen kuvan näytössä kun laitto lisälämmityksen päälle. -->> kai se on uskottava että siellä jotain on? - wagon05
wagon05 kirjoitti:
No nyt soittivat opelilta et tuu hakee autos huollosta.
Mutta eipä mitään kyselin samalla tästä kuik hiitistä..
Osasivat sanoa sen verran että nämä vastukset olikohan 4kpl. ovat lämmityskennossa vesitilassa eli lämmittää jäähdytysnestettä. Elikkä siksi lisälämmitin ei tee "hiustenkuivaaja" efektiä. Testerin vielä osasi näyttää vastuksen kuvan näytössä kun laitto lisälämmityksen päälle. -->> kai se on uskottava että siellä jotain on?...tulipa mieleen että pitäsköhän kattoo onko tälle lisälämmittimelle olemassa sulakkeita :) vai onko joku jo edennyt niin pitkälle??
- jone_
wagon05 kirjoitti:
...tulipa mieleen että pitäsköhän kattoo onko tälle lisälämmittimelle olemassa sulakkeita :) vai onko joku jo edennyt niin pitkälle??
Myyjä antoi ymmärtää, että vastukset olisivat nimenomaan ilmakanavassa. Eihän tuo sitten ole sen tehokkaanpi kuin normaali lohkolämmitinkään (no ehkä 400W). Ja kauanko lohkarilla saa lämmittää, että kone on lämmin??!!? vähintään puolituntia.... Onpa todellinen QUICK heat...=) No anyway itelle tulee systeemi 1.7 CDTIn yhteydessä saapa nähdä miten toimii...
- Alibaba
jone_ kirjoitti:
Myyjä antoi ymmärtää, että vastukset olisivat nimenomaan ilmakanavassa. Eihän tuo sitten ole sen tehokkaanpi kuin normaali lohkolämmitinkään (no ehkä 400W). Ja kauanko lohkarilla saa lämmittää, että kone on lämmin??!!? vähintään puolituntia.... Onpa todellinen QUICK heat...=) No anyway itelle tulee systeemi 1.7 CDTIn yhteydessä saapa nähdä miten toimii...
Laite lämmittää ilmakanavaa, sehän on kerrottu jo mainosmateriaaleissakin.
Viestiketjun ensimmäisessä viestissäni on linkki saksalaiselle keskustelupalstalle, jonka sivuilta 5/18, 7/18 ja 8/18 löytyy kaaviokuva Astran lämmityslaitteistosta ja valokuvia Quickheat yksiköstä. Se näkyy omassakin autossani matkustajan jalkatilasta katsottaessa keskikonsolin takana, laitteseen menee vas. reunaan sähköjohtonippu ja oikeassa reunassa on paksu virtakaapeli. Koko modulin voi käsittääkseni ottaa siitä käteen jos osaa sen irroittaa.
Tällaiset huollosta saadut asiantuntijalausunnot kuvastavat hyvin mikä on koulutuksen taso tämänkin lisävarusteen osalta. Eipä ole ihme jos ei laite tule yhdellä huoltokäynnillä kuntoon tai sen väitetään testaamatta toimivan ongelmitta. - Cosmonautti
jone_ kirjoitti:
Myyjä antoi ymmärtää, että vastukset olisivat nimenomaan ilmakanavassa. Eihän tuo sitten ole sen tehokkaanpi kuin normaali lohkolämmitinkään (no ehkä 400W). Ja kauanko lohkarilla saa lämmittää, että kone on lämmin??!!? vähintään puolituntia.... Onpa todellinen QUICK heat...=) No anyway itelle tulee systeemi 1.7 CDTIn yhteydessä saapa nähdä miten toimii...
noh, ehkä siinä on vähän perää. Edellinen vm -00 1.9 TDI kun lämpeni vasta 20 km ajon jälkeen (-10°C pakkasta). Nyt ei tarvitse ajaa kuin n. 7 km. Luulin eron johtuvan moottoritekniikan kehityksestä. Kai se Kvikk Hiit pelittää sittenkin. Menin jo marisemaan Länskärille...
- Cosmonautti
Alibaba kirjoitti:
Laite lämmittää ilmakanavaa, sehän on kerrottu jo mainosmateriaaleissakin.
Viestiketjun ensimmäisessä viestissäni on linkki saksalaiselle keskustelupalstalle, jonka sivuilta 5/18, 7/18 ja 8/18 löytyy kaaviokuva Astran lämmityslaitteistosta ja valokuvia Quickheat yksiköstä. Se näkyy omassakin autossani matkustajan jalkatilasta katsottaessa keskikonsolin takana, laitteseen menee vas. reunaan sähköjohtonippu ja oikeassa reunassa on paksu virtakaapeli. Koko modulin voi käsittääkseni ottaa siitä käteen jos osaa sen irroittaa.
Tällaiset huollosta saadut asiantuntijalausunnot kuvastavat hyvin mikä on koulutuksen taso tämänkin lisävarusteen osalta. Eipä ole ihme jos ei laite tule yhdellä huoltokäynnillä kuntoon tai sen väitetään testaamatta toimivan ongelmitta.Ehdin jo painaa "lähetä viesti" nappulaa kun muistin sen linkin. Saksaa kun en kovin hyvin osaa mutta niistä kuvista kyllä sai sen käsityksen, että se ei ole vesitilassa.
Kyllä ne saavat sitä Länskärissä tutkia - Alibaba
Cosmonautti kirjoitti:
noh, ehkä siinä on vähän perää. Edellinen vm -00 1.9 TDI kun lämpeni vasta 20 km ajon jälkeen (-10°C pakkasta). Nyt ei tarvitse ajaa kuin n. 7 km. Luulin eron johtuvan moottoritekniikan kehityksestä. Kai se Kvikk Hiit pelittää sittenkin. Menin jo marisemaan Länskärille...
Lukaisinpä näin sunnuntain kunniaksi kertaalleen nuo saksalaiset Astra H keskustelupalstat läpi ja tein yhteenvedon mistä tässä QuickHeat lisävarusteessa on kysymys. Käännösteni kieliasu ei ole ihan kohdallaan, mutta asia tulee kyllä selväksi.
Opelin saksalaisessa markkinointimateriaalissa Quickheat lämmitintä kuvataan näin (vapaa käännös):
Hyvän näkyväisyyden ja mukavan sisäilman saaminen nopeasti kylmäkäynnistyksen jälkeen talvella mahdollistetaan uudentyyppisellä mukavuuslisävarusteella: QuickHeat lämmitysjärjestelmä, elektronisesti ohjattu pikalämmitin uuteen Opel Astraan. Lämmityslaitteen ilmakanavaan on integroitu keraaminen PTC lämmityselementti, jonka teho on 1000 W. Lämmityselementti kytkeytyy - riippuen sisä-, ulko- ja moottorinlämpötilasta - automaattisesti, kun lämmityslaitteen säätimestä kytketään päälle maksimilämmitysteho. Tällöin tuulilasi puhdistuu jäästä lyhyemmässä ajassa ja sen uudelleenhuurtuminen voidaan estää. Kun normaalin lämmityslaitteen lämmitysteho alkaa vaikuttaa, kytkeytyy Quickheat automaattisesti pois päältä.
Jostakin kumman syystä iso joukko ns. virallisia tahoja maahantuojan teknistä palvelua myöten on väittänyt laitteen lämmittävän jäähdytinnestettä ja olevan siis lohkolämmitintä vastaava laite. Koska Quickheat on dieselautoissa vakiona, sen ilmeisesti luullaan vastoin parempaa tietoa olevan toiminnaltaan Webasto, Eber tms. tyyppinen polttoainekäyttöinen jäähdytinnesteen lämmitin. Opelin myyntipuolen infon mukaan kyse on kuitenkin sisätilalämmitintä vastaavasta laitteesta, ja sellaisena sitä markkinoidaan kuten edeltä voi lukea.
Tässä netistä keräämääni tietoa Quickheat laitteen tekniikasta ja toiminnasta. Quickheat lisälämmitin käynnistyy mikäli seuraavat ohjauselektroniikalle asetetut raja-arvot täyttyvät :
Ulkolämpötila alle 7 astetta
Auton moottorinlämpötila alle ?? astetta
Auton moottorin on oltava käynnissä
Lämmityslaitteen lämmönsäädin on käännetty maksimille (Ilmastointiautomaatikalla varustetuissa autoissa ECC ohjelmiston laskema lämmitystarpeen määrää kuvaava arvo > 80 %)
Akunjännitteen on oltava riittävän korkea, jotta Quickheat kytkeytyy päälle, ja sen säätöohjelmisto tarkkailee ettei lämmittimen käyttö laske jännitettä liiaksi.
Quickheat on kytketty LS CAN BUS (Low Speed) väylään ja sitä voidaan huollossa diagnosoida testerillä
Quickheatin lämmitysosa on kytketty 10 mm2 virtakaapelilla (laitteen oikeassa reunassa) ja ohjausosa 0,75 mm2 johdoilla (laitteen vasemmassa reunassa)
Ohjausosan johdoista Vihreä johto on CAN BUS signaalijohto, ruskea CAN BUS maadoitusjohto ja musta johto on ohjausjännite 12 V
Eräs autoilija keskieuroopasta on kirjoittanut nettiin seuraavanlaisen tarinan, jossa on ainoa lukemani kunnollinen selitys Quickheat laitteen toimimattomuudelle :
"Quickheat ei toiminut, vaikka ulkolämpötila oli alle 4 astetta. Vein auton korjaamolle, jossa Quickheat testattiin ja havaittiin, että laitteen saama ulkolämpötilalukema poikkesi 3196 astetta oikeasta ulkolämpötilalukemasta ja laite ei tämän takia käynnisty. Viikon kuluttua korjaamon esimies ilmoitti, että nykyisellä ohjaussoftaversiolla laitetta ei saada toimimaan. Olen siis saanut viallisen lisävarusteen autooni. Kysymys kuuluu miten tästä eteenpäin. Korjaamo ei voi asialle tehdä mitään ja kuitenkin olen itse lisävarusteen hankkinut ja maksanut."
Seuraavaksi kyseinen autoilija ilmoitti saaneensa tiedon, että 11/2004 julkaistavalla softapäivityksellä vika korjaantuu. Kyseistä softapäivitystä ei kuitenkaan ikinä tullut ja myöhemmin luvattiin 12/2004 softapäivityksen korjaavan vian. Tälläkään päivityksellä vika ei poistunut ja lopulta huollosta oli tullut ilmoitus, että koko Quickheatin ohjausosa vaihdetaan. Valitettavasti kaveri jätti kirjoittamatta internettiin tiedon siitä auttoiko tämä viimeinen huoltotoimenpide ja tuliko laite tämän jälkeen kuntoon. - Cosmonautti
Sain juuri huoltotilausvahvistuksen. Menee sellaiset kolme viikkoa.
Sittenpä nähdään mitä huollossa sanovat. - Pete
Alibaba kirjoitti:
Lukaisinpä näin sunnuntain kunniaksi kertaalleen nuo saksalaiset Astra H keskustelupalstat läpi ja tein yhteenvedon mistä tässä QuickHeat lisävarusteessa on kysymys. Käännösteni kieliasu ei ole ihan kohdallaan, mutta asia tulee kyllä selväksi.
Opelin saksalaisessa markkinointimateriaalissa Quickheat lämmitintä kuvataan näin (vapaa käännös):
Hyvän näkyväisyyden ja mukavan sisäilman saaminen nopeasti kylmäkäynnistyksen jälkeen talvella mahdollistetaan uudentyyppisellä mukavuuslisävarusteella: QuickHeat lämmitysjärjestelmä, elektronisesti ohjattu pikalämmitin uuteen Opel Astraan. Lämmityslaitteen ilmakanavaan on integroitu keraaminen PTC lämmityselementti, jonka teho on 1000 W. Lämmityselementti kytkeytyy - riippuen sisä-, ulko- ja moottorinlämpötilasta - automaattisesti, kun lämmityslaitteen säätimestä kytketään päälle maksimilämmitysteho. Tällöin tuulilasi puhdistuu jäästä lyhyemmässä ajassa ja sen uudelleenhuurtuminen voidaan estää. Kun normaalin lämmityslaitteen lämmitysteho alkaa vaikuttaa, kytkeytyy Quickheat automaattisesti pois päältä.
Jostakin kumman syystä iso joukko ns. virallisia tahoja maahantuojan teknistä palvelua myöten on väittänyt laitteen lämmittävän jäähdytinnestettä ja olevan siis lohkolämmitintä vastaava laite. Koska Quickheat on dieselautoissa vakiona, sen ilmeisesti luullaan vastoin parempaa tietoa olevan toiminnaltaan Webasto, Eber tms. tyyppinen polttoainekäyttöinen jäähdytinnesteen lämmitin. Opelin myyntipuolen infon mukaan kyse on kuitenkin sisätilalämmitintä vastaavasta laitteesta, ja sellaisena sitä markkinoidaan kuten edeltä voi lukea.
Tässä netistä keräämääni tietoa Quickheat laitteen tekniikasta ja toiminnasta. Quickheat lisälämmitin käynnistyy mikäli seuraavat ohjauselektroniikalle asetetut raja-arvot täyttyvät :
Ulkolämpötila alle 7 astetta
Auton moottorinlämpötila alle ?? astetta
Auton moottorin on oltava käynnissä
Lämmityslaitteen lämmönsäädin on käännetty maksimille (Ilmastointiautomaatikalla varustetuissa autoissa ECC ohjelmiston laskema lämmitystarpeen määrää kuvaava arvo > 80 %)
Akunjännitteen on oltava riittävän korkea, jotta Quickheat kytkeytyy päälle, ja sen säätöohjelmisto tarkkailee ettei lämmittimen käyttö laske jännitettä liiaksi.
Quickheat on kytketty LS CAN BUS (Low Speed) väylään ja sitä voidaan huollossa diagnosoida testerillä
Quickheatin lämmitysosa on kytketty 10 mm2 virtakaapelilla (laitteen oikeassa reunassa) ja ohjausosa 0,75 mm2 johdoilla (laitteen vasemmassa reunassa)
Ohjausosan johdoista Vihreä johto on CAN BUS signaalijohto, ruskea CAN BUS maadoitusjohto ja musta johto on ohjausjännite 12 V
Eräs autoilija keskieuroopasta on kirjoittanut nettiin seuraavanlaisen tarinan, jossa on ainoa lukemani kunnollinen selitys Quickheat laitteen toimimattomuudelle :
"Quickheat ei toiminut, vaikka ulkolämpötila oli alle 4 astetta. Vein auton korjaamolle, jossa Quickheat testattiin ja havaittiin, että laitteen saama ulkolämpötilalukema poikkesi 3196 astetta oikeasta ulkolämpötilalukemasta ja laite ei tämän takia käynnisty. Viikon kuluttua korjaamon esimies ilmoitti, että nykyisellä ohjaussoftaversiolla laitetta ei saada toimimaan. Olen siis saanut viallisen lisävarusteen autooni. Kysymys kuuluu miten tästä eteenpäin. Korjaamo ei voi asialle tehdä mitään ja kuitenkin olen itse lisävarusteen hankkinut ja maksanut."
Seuraavaksi kyseinen autoilija ilmoitti saaneensa tiedon, että 11/2004 julkaistavalla softapäivityksellä vika korjaantuu. Kyseistä softapäivitystä ei kuitenkaan ikinä tullut ja myöhemmin luvattiin 12/2004 softapäivityksen korjaavan vian. Tälläkään päivityksellä vika ei poistunut ja lopulta huollosta oli tullut ilmoitus, että koko Quickheatin ohjausosa vaihdetaan. Valitettavasti kaveri jätti kirjoittamatta internettiin tiedon siitä auttoiko tämä viimeinen huoltotoimenpide ja tuliko laite tämän jälkeen kuntoon.Erinomainen tietoisku!
- Mä vaan
Tollaisella vastuksella ei todellakaan pakkasilla lämmitetä sitä ilmaa lämpimäksi asti. Mutta etulasin huurtumisen poistoon sillä on jo iso vaikutus jos lämpöä saadaan ilmaan muutama aste lisää.
Kädellä tunnustelemalla ilma alkaa kuitenkin tuntua lämpöiseltä vasta sitten kun moottori alkaa lämmetä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1377689Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381925Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801555Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104988- 49920
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4839Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28820- 33783