Kysy mitä hyvänsä?

Niin vastaan mitä tahansa! Kysy?

244

9952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujosti

      Tuutko kanssani syömään uusia perunoita kesällä?

      • Uudet perunat ovat yksi suurimmista herkkuruuista, joita tiedän. Uudet perunat tekevät kesän ja kuuluvat suurin odotettaviin nautintoihin.

        Tulen mielelläni syömään kanssasi uusia perunoita ja silliä.


    • sen.unohtuneen

      Mistä löysit käyttäjäsi?

      • Ei se ollut edes koskaan hukassa. Unohdan hyvin harvoin asioita.


    • Ei-pidä-aina

      Minulla olisi kysymys: Miksi miehet ovat tuppisuita, miksi tuntuu, kuin seinille puhuisi, vaikka niin pienellä saisi asiat (yhteiselossa, avioliitossa, seurustelussa) kuntoon. Mikä on vastauksesi?

      • On niin paljon muuta ajateltavaa, että puolison kysymykset saattavat joskus jäädä huomiotta. Toiseksi ainakin meillä parempi puolisko puhuu niin paljon, että on vaikea erottaa koska on kyse kysymyksestä, koska asia voi myös olla toteamus.


    • kilautakaverillesi

      Sinulla on 30 s aikaa vastata. Kysymys kuuluu: " Haluatko biljonääriksi ? "

      • Haluan


      • vähempikin.riittää
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Haluan

        Miksi haluat niin paljon rahaa?


      • vähempikin.riittää kirjoitti:

        Miksi haluat niin paljon rahaa?

        Luulin että kyse on joko tai vastauksesta. Jos toinen vaihtoehto olisi ollut ettei saa mitään, niin silloin valitsisin mieluummin vaikka biljoonan.


    • filosoofi

      Millä poistuisi ihmisten itsekkyys ja pahansuopeus?

      • Omasta itsekkyydestä ja pahansuopaisuudesta pääsee eroon kovalla tahdon voimalla. Lähimmäisen itsekkyydestä ei pääse eroon lainkaan.


    • kummaksuen

      Onko tämä uusi 60 palstan tapa keskustella?

      • Tämä on uusi tapa kuuskymppiselle, jota kehitellään koko ajan. Vielä emme ole saavuttaneet toivottua tulosta, mutta tähän astiset kokemukset ovat lupaavia. Myös muut voivat vastata esitettyihin kysymyksiin aivan mitä tahansa.


    • 00okli290

      Miltä tuntuu olla 60v kun seksielämä on mennyttä ja joka paikkaan kolottaa ?

      • Ei se aina hääviltä tunnukaan ja ikävä kyllä taitaa kolotus lisääntyä koko tästä eteenpäin. Seksielämästä olen kuullut, että 70 ihmisillä on tekemisen meininkiä, joten voi olla toiveita vaikka paremmasta?


    • ParhaatPalat

      Montako kirjaa olet lukenut ja montako niistä vähintään kahdesti?

      • Olen lukenut tuhansia kirjoja, mutta ainoastaan Mika Waltarin - Sinuhe Egyptiläisen kahteen kertaan.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen lukenut tuhansia kirjoja, mutta ainoastaan Mika Waltarin - Sinuhe Egyptiläisen kahteen kertaan.

        Mutta oletko lukenut kirjan
        J.P. Marguand, Vilpittömästi teidän?

        Sen lukeminen ja mielellään omistaminen kuuluu kansalaisvelvollisuuteen, ilman sitä et ole oikea ihminen, vaan mikä lie monsteri ;)


      • ansalanka kirjoitti:

        Mutta oletko lukenut kirjan
        J.P. Marguand, Vilpittömästi teidän?

        Sen lukeminen ja mielellään omistaminen kuuluu kansalaisvelvollisuuteen, ilman sitä et ole oikea ihminen, vaan mikä lie monsteri ;)

        Nyt mää olen hämmästyny, kuulka tytö ja poja, Mää en oo ihmine!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Nyt mää olen hämmästyny, kuulka tytö ja poja, Mää en oo ihmine!

        Älä hätäänny, et ole ainoa, on muitakin.


      • ansalanka kirjoitti:

        Älä hätäänny, et ole ainoa, on muitakin.

        Mutta jos lupaan korjata puutteen, niin tuleeko minusta sitten taas ihminen?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Mutta jos lupaan korjata puutteen, niin tuleeko minusta sitten taas ihminen?

        Ilman muuta sinut korotetaan jälleen ihmisten joukkoon, jos lupaat ja vannot palvovasi tuota yhtä ja ainoaa kirjaa, etkä koskaan lue muita kirjoja.


      • ansalanka kirjoitti:

        Ilman muuta sinut korotetaan jälleen ihmisten joukkoon, jos lupaat ja vannot palvovasi tuota yhtä ja ainoaa kirjaa, etkä koskaan lue muita kirjoja.

        Tuota noin...mut kun mää en pysty olemaan lukematta kirjoja. Ei nyt en anna periaatteistani myöten, vaan pysin mieluummin sitten vaikka monsterina. Vilpittömästi teidän voin lukea, mutta vilpittömästi en lupaa enkä vanno yhtä ainoaa...


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Tuota noin...mut kun mää en pysty olemaan lukematta kirjoja. Ei nyt en anna periaatteistani myöten, vaan pysin mieluummin sitten vaikka monsterina. Vilpittömästi teidän voin lukea, mutta vilpittömästi en lupaa enkä vanno yhtä ainoaa...

        Meitä on sitten vähintään kaksi, tervetuloa joukkoon tummaan.


      • ansalanka kirjoitti:

        Meitä on sitten vähintään kaksi, tervetuloa joukkoon tummaan.

        ansalanka
        Kiitos, tästä tulee hyvä päivä, vaikka ulkona sataa kuin saavista kaataen.


    • ParastaMaailmassa

      Oletko koskaan käynyt Inarissa?

      • Ei, en ole oikeastaan koskaan käynyt Lapissa. Armeijassa olin ampumaleirillä Kemijärvellä ja siellä paikassa nimeltä Rovajärvi. Se on pohjoisin paikka Suomessa missä olen käynyt.


    • EiTakapihangrilli

      Minne tykkäät mennä Porvoossa ulos syömään, silloin kun käyt ulkona syömässä?

      • Viime aikoina olen suosinut ravintolaa nimeltään L'amour.


      • Bengalitikku

        Miksi ei tee mieli lähteä ulos, kun on harmaata, pölyistä ja melkein sataa?
        Pitääkö olla huolissaan?


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Miksi ei tee mieli lähteä ulos, kun on harmaata, pölyistä ja melkein sataa?
        Pitääkö olla huolissaan?

        Ei pidä olla yhtään huolissaan. Vaihdoin tänään kesärenkaat autooni ja tavallisesti sen rupeaman jälkeen psesen autoni. Mutta tänään en tehnyt niin, juuri tuon harmaan tiepölyn ja pivisen ilman takia. Seuraavaksi nenääni alkavat ärsyttää piden ja pensaiden kukinnat, kun siitepölyt oikein lentää. Älä ole huolissasi, en minäkään ole.


    • stoutti

      Tiedän Porvoosta kirjaston, Runebergin kodin, Postimäen, mutta mikä on Stadista päin sillan alla olevan pubin nimi. Joskus siinä terassilla istunut kesäiltaa. En vaan muista en. Laamanni, Timbaali ja ... en muista.

      • Vastaus on Paahtimo, siinä on sellainen laivakin rannassa.


      • Edesjoku

        Tiedätkö Porvoossa olevia sähköfirmoja?


      • Edesjoku kirjoitti:

        Tiedätkö Porvoossa olevia sähköfirmoja?

        Porvoon Energia


      • Sitä.kyselen
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Porvoon Energia

        Sellaisia jotka tekevät sähköhommia eivät vain välitä sähköä?


      • Sitä.kyselen kirjoitti:

        Sellaisia jotka tekevät sähköhommia eivät vain välitä sähköä?

        Suomenkylän Sähkö ja Jeti-sähkö tulivat heti mieleen.


      • Sitä.kyselen
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Suomenkylän Sähkö ja Jeti-sähkö tulivat heti mieleen.

        Jees, Suomenkylän Sähkö ja tuttu omistajapariskunta.


      • Sitä.kyselen kirjoitti:

        Jees, Suomenkylän Sähkö ja tuttu omistajapariskunta.

        Vaimon velipoika on siellä töissä, joten myös minulla suhteita kyseiseen liikkeeseen.


    • Kessunamää

      Minä vuonna suoritit asevelvollisuuden,

    • kylmätotuus

      Milloin saan pukea virka-asun ylleni?
      Uhuuuu...............

      T. malttamaton Savon paronitar

      • Nyt tuli päivän pahin kysymys, sillä pasmat menivät sekaisin noiden sivustahuuteluiden takia. Alunperin senhän piti olla jo nyt, mutta täytyy suunnitella ja päivittää uusiksi ohjemat ja kaikki...Maltatko odottaa ainakin viikon?


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Nyt tuli päivän pahin kysymys, sillä pasmat menivät sekaisin noiden sivustahuuteluiden takia. Alunperin senhän piti olla jo nyt, mutta täytyy suunnitella ja päivittää uusiksi ohjemat ja kaikki...Maltatko odottaa ainakin viikon?

        Olikin hyvä, että pirskeet siirtyivät, koska olen nuhainen ja pärskeeni olisivat tehneet mahdottomaksi hoitaa virkaani uskottavalla tavalla.

        Jospa pidettäisiinkin kemut vasta sitten, kun pahin siitepölykausi on ohi. Sopiiko ehdotukseni sinulle?

        Hyvää kannattaa aina odottaa maltilla.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Olikin hyvä, että pirskeet siirtyivät, koska olen nuhainen ja pärskeeni olisivat tehneet mahdottomaksi hoitaa virkaani uskottavalla tavalla.

        Jospa pidettäisiinkin kemut vasta sitten, kun pahin siitepölykausi on ohi. Sopiiko ehdotukseni sinulle?

        Hyvää kannattaa aina odottaa maltilla.

        You made my day!
        En rohjennut itse ehdottaa, mutta hieno juttu kun sinulla on pelisilmää. Olen vähän sellainen "äkkiä heti nyt" tyyppi ja innostuin ajatuksesta tavattomasti. Varmasti parempi pitää myöhemmin, kiitos kylmätotuus, Savon paronitar.


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        You made my day!
        En rohjennut itse ehdottaa, mutta hieno juttu kun sinulla on pelisilmää. Olen vähän sellainen "äkkiä heti nyt" tyyppi ja innostuin ajatuksesta tavattomasti. Varmasti parempi pitää myöhemmin, kiitos kylmätotuus, Savon paronitar.

        Yökyöpeli täällä kirjoittelee taas kerran.

        Jos sinä olet "äkkiä heti nyt" tyyppi, niin minä ole usein "hiljaa hyvä tulee" tyyppi.

        Minulla on yksi kysymys, johon kaikki saavat vastata. Toisaalta kenenkään ei tarvitse vastata, jos ei halua.

        Ensiksikin sana logiikka on niin outo, etten tiedä ymmärränkö sen merkitystä itsekään. Hienolta se kuitenkin kuullostaa ja nyt tahdon olla sivistynyt tai ainakin kuvittelen olevani sellainen.

        Nyt asiaan.

        Eräs henkilö kirjoitti seuraavat lauseet:
        -Musiikin maailmaan heittäytyminen on pakenemista realismista ja hänen mielestään jopa tuomittavaa.
        -Valantatyö vie täysin pois arjesta, mutta se on arvokasta ja ylevää kirjoittajan mukaan.

        Olen hyvin yksinkertainen savolainen, mutta logiikkani mukaan pako realismista ja pako arjesta ovat aivan sama asia. Todellisuus on kuitenkin lopulta edessä tekipä rentoutuakseen mitä hyvänsä.
        Imettelen myös kirjoittajan loogista ajattelua.

        Kenellä on oikeus laittaa ihmisten harrastuksia johonkin ihmeen arvojärjestykseen, jonka on omassa päässään saman henkisten tyyppien myötävaikutuksella kehitellyt?

        "Ei kenelläkään":sanon minä.


      • loogista

        Huomenta! Ihmettelin itsekin lukiessani tuota musiikin kuunteluun pakenemista realismista.
        Minusta musiikin kuuntelu on yksi hyvistä aistinautinnoista. Paitsi rentouttaa ruokkii myös mielikuvitusta.
        Itselleni musiikki on hyvin voimaannuttavaa. Eri mielialoihin ja eri tilanteisiin sopiva musiikki. Vaikkapa surun sisälle pääseminen ja suruntunteen maksimointi on mielestäni hyvin puhdistavaa. Vastaavasti ilontunteen maksimointi musiikin avuin antaa todellisen energialatauksen.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Yökyöpeli täällä kirjoittelee taas kerran.

        Jos sinä olet "äkkiä heti nyt" tyyppi, niin minä ole usein "hiljaa hyvä tulee" tyyppi.

        Minulla on yksi kysymys, johon kaikki saavat vastata. Toisaalta kenenkään ei tarvitse vastata, jos ei halua.

        Ensiksikin sana logiikka on niin outo, etten tiedä ymmärränkö sen merkitystä itsekään. Hienolta se kuitenkin kuullostaa ja nyt tahdon olla sivistynyt tai ainakin kuvittelen olevani sellainen.

        Nyt asiaan.

        Eräs henkilö kirjoitti seuraavat lauseet:
        -Musiikin maailmaan heittäytyminen on pakenemista realismista ja hänen mielestään jopa tuomittavaa.
        -Valantatyö vie täysin pois arjesta, mutta se on arvokasta ja ylevää kirjoittajan mukaan.

        Olen hyvin yksinkertainen savolainen, mutta logiikkani mukaan pako realismista ja pako arjesta ovat aivan sama asia. Todellisuus on kuitenkin lopulta edessä tekipä rentoutuakseen mitä hyvänsä.
        Imettelen myös kirjoittajan loogista ajattelua.

        Kenellä on oikeus laittaa ihmisten harrastuksia johonkin ihmeen arvojärjestykseen, jonka on omassa päässään saman henkisten tyyppien myötävaikutuksella kehitellyt?

        "Ei kenelläkään":sanon minä.

        Ihmiset jotka arvostelevat toisten harrastuksia ovat typeryksiä. Niitä ei voi loogisesti laittaa järjestykseen, koska sellaista logiikkaa ei ole olemassakaan. Kaikki harrastukset ovat hyviä, ihan kaikki ja vanhemmiten olen sanonut monellekin, että älkää hyljätkö tai unohtako harrastuksia joita teillä joskus on ollut.

        Valantatyö tuo minulle mieleen kaivonkannet, joita on kaupunkien katuverkoston teillä. Täälläpäin näyttää olevan Niemisen Valimon tekemiä. Ihan hyvä ja ylevä harrastus varmaan valaa jotain pikkuesineitä, mutta ei se ole mitenkään arvokkaampaa kuin mikään muukaan käsityöharrastus. Villasukan kutominenkin on ylevää ja arvokasta, sillä se kaiken lisäksi lämmittää jonkun jalkoja.

        Kävin tyhjentämässä tätini jäämistöä muutama vuosi sitten. Hän kutsui itseään boheemiksi, mutta me muut tiesimme alkoholisimin kirojen vaivaavan häntä aika ajoin. Hän selitti luomisen tuskan aiheuttavan paineita, eikä rahat tahtoneet riittää elämiseen. Talossa oli satoja maalauksia, jotka taiteilija-täti oli elämänsä aikana tehnyt. En kelpuuttanut niistä yhtään oman kotini seinälle, enkä tiedä mihin taulut lopulta joutuivat.


    • Siilenäkinmää

      Rakastatko minua?

    • vekaran

      Olitko Vekaranjärvellä? Haitko lykkäystä vai kutsunnoista suoraan?

      • Ei, en ollut vekaralla, mutta tiedän paikan, sillä poikani oli siellä. Itse olin Niinisalossa ja suoraan kutsunnoista mentiin.


      • vekaran
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei, en ollut vekaralla, mutta tiedän paikan, sillä poikani oli siellä. Itse olin Niinisalossa ja suoraan kutsunnoista mentiin.

        Sillä kysyin kun meidän poika oli kans Vekaralla, siis tykkimies.
        Taidat olla aika nuori?


      • vekaran kirjoitti:

        Sillä kysyin kun meidän poika oli kans Vekaralla, siis tykkimies.
        Taidat olla aika nuori?

        Ihan rajamailla, että saisinko edes olla palstalla. On siitä jo aikaa, kun poikani kävi armeijan ja on totta että melko vanhana minusta tulikin isä.


      • vekaran
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihan rajamailla, että saisinko edes olla palstalla. On siitä jo aikaa, kun poikani kävi armeijan ja on totta että melko vanhana minusta tulikin isä.

        Hah! Saattoivat olla vaikka samaan aikaan. Meidän kuopus aloitti muistaakseni -99.
        Minulla se on taas siinä ja siinä saisinko enää olla palstalla. Se tuosta iästä. Numeroita!


    • Elämäsi merkittävimmät naiset?

      • Äitini, vaimo, sisko, toinen sisko, siskontytär, ensirakkauteni, ensimmäinen kihlattuni ja ensimmäinen vaimoni.


      • harmitusta
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Äitini, vaimo, sisko, toinen sisko, siskontytär, ensirakkauteni, ensimmäinen kihlattuni ja ensimmäinen vaimoni.

        Nyt aiheutit siilenälle pettymyksen. Hän kun toivoi olevansa listallasi. Voi voi.


      • harmitusta kirjoitti:

        Nyt aiheutit siilenälle pettymyksen. Hän kun toivoi olevansa listallasi. Voi voi.

        Miten voit kirjoittaa kenenkään toisen puolesta?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Miten voit kirjoittaa kenenkään toisen puolesta?

        No täällähän on näitä jota ovat tietävinään toisten mielipiteet ilman että he itse ovat niitä mitenkään ilmaisseet.


      • harmitusta kirjoitti:

        Nyt aiheutit siilenälle pettymyksen. Hän kun toivoi olevansa listallasi. Voi voi.

        Päin vastoin. Jos olisin lukenut olevani tuolla listalla olisin pettynyt sillä tuolloinhan tuohon listaan olisi päässyt kuka vaan. Nythän siellä on vain oikeasti tärkeitä henkilöitä.


    • Vieläkö.tota

      Kuinkas sun mieskunto ?

      • Mieskuntoni on terästä.


      • PukaronParoni
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Mieskuntoni on terästä.

        Onko ihan ruostumatonta ?


      • PukaronParoni kirjoitti:

        Onko ihan ruostumatonta ?

        No ei, mutta ei se koskaan ole ollutkaan ruostumatonta. Ihan tosissani kirjoitettuna, en ole havainnut yhtään mitään alenemaa, niin kuin jotkut pelottelevat. Liekö vastakappale sitten niin hyvä?


    • noohjooh

      Jos nimeni ei löydy googlesta, olenko olemassa?

      • Olet olemassa, vaikka sinulla ei olisi Facebookkia tai Instagramia. Mutta tuntuuhan se toki joistakin hienolta, kun laitat nimesi googleen ja kuvahaun, niin saat näkyviin oman kuvasi ja olet oikein apinalaatikossa kaikkien nähtävillä.


    • tööttt

      Tiedättekö miksi tilanteissa maailmalla
      - kun ihmiset käyvät kylmää sotaa vainohahojensa myötä - samanaikaisesti valtiojohtajilla ovat kuumat linjat?

      • Kun tulin nykyiseen työpaikkaani 35 vuotta sitten, meilläkin oli kuuma punainen puhelinlinja johtajille. Nykyään sitä ei enää ole , koska ihmiset pystyvät tekemään järkevät päätökset tilanteen mukaan, eivätkä tarvitse suurta Johtajaa. Luulen kyseessä olevan paskan tärkeyden, eli halutaan muka tehdä niitä strategisesti tärkeitä päätöksillä ja sillä nostaa omaa egoa, niin lopputulos on useimmiten surkea.


    • Päätäntävalta

      Tässä maassa mitä muuttaisit,
      jos siihen olisi sinulla valtaa?
      Vain yksi asia!

      • Jos saisin päättää yhden asian, niin jokaiselle nuorelle on järjestettävä koulutus ja sen jälkeen työtä. Laki määräisi myös yhteiskunnan valvomaan, jotta näin todella tapahtuisi. Siis, olisi valvottava, että jokaisi työtä, palkan, ja vielä sen, että jokainen ottaisitämän vastaan ja myös tekisi annettua työtä. Näin minä päättäisin ja rahoitus asian tiimoille otettaisiin veroilla niiltä, joilla tämä työpaikka on, enkä yrittäisi saada väkisin töihin sairaita yli 55-vuotiaita ihmisiä.


      • nuormieli
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Jos saisin päättää yhden asian, niin jokaiselle nuorelle on järjestettävä koulutus ja sen jälkeen työtä. Laki määräisi myös yhteiskunnan valvomaan, jotta näin todella tapahtuisi. Siis, olisi valvottava, että jokaisi työtä, palkan, ja vielä sen, että jokainen ottaisitämän vastaan ja myös tekisi annettua työtä. Näin minä päättäisin ja rahoitus asian tiimoille otettaisiin veroilla niiltä, joilla tämä työpaikka on, enkä yrittäisi saada väkisin töihin sairaita yli 55-vuotiaita ihmisiä.

        Oletko koskaan ajatellut siirtyä politiikanpariin Arkadianmäellä olisi käyttöä sinunlaisellesi.


      • nuormieli kirjoitti:

        Oletko koskaan ajatellut siirtyä politiikanpariin Arkadianmäellä olisi käyttöä sinunlaisellesi.

        En tosissani ole ajatellut koskaan politiikon uraa, se ei vaan istuisi minulle, enkä pidä valehtelemisesta.


      • nuormieli
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En tosissani ole ajatellut koskaan politiikon uraa, se ei vaan istuisi minulle, enkä pidä valehtelemisesta.

        Hyvä vastaus! minulle äitini opetti jo pienenä näin, puhu aina totta niin muistat huomennakin mitä tulii sanottua.


      • nuormieli kirjoitti:

        Hyvä vastaus! minulle äitini opetti jo pienenä näin, puhu aina totta niin muistat huomennakin mitä tulii sanottua.

        Sama pätee täällä palstalla, ei kannata paljon lööperiä lasketella. Joku muistaa aina mitä olet kirjoittanut. Elämä on helpompaa kun ei valehtele.


    • lähdössä.kauppaan

      Koska tämä Etelä-Suomen sade loppuu?

      • Näyttäisi päättyvän klo15 jälkeen, joten jos ei ole pakko lähteä, niin siirtäisin kauppaan lähtöä hieman myöhäisemmäksi.


    • folkewest

      jos ei olisi rahasta kiinni missä maassa viettäisit eläkepäiviäsi

      • Muuttaisin luultavasti Floridaan, olen käynyt siellä 3 kertaa ja jotenkin floridalainen huoleton ilmapiiri vetoaa. Siellä kaikki ovat vähän niin kuin lomalla koko ajan, myös jenkit. Ilmasto on hyvä, mutta toki tulisin kesäksi Suomeen. Mikään ei voita suomalaista suvea ja kesäfiilistä.


    • Raivonpartaalla

      Ongelma on tämä: naapurini huutelee päivin ja öin kirosanoja parvekkeelta. Ei pelkästään lätkämatsin aikaan vaan aamusta iltaan (juoppo). Hän on mies ja vaimonsa yhtä kovaääninen eli kyseessä on aika ajoin yhteinen noitumisshow. On ikävää vaikkapa vieraiden aikana, kun tämä esitys alkaa ja se alkaa. Kyseessä ovat naisen alapään nimitykset, maailman vanhimman ammatin harjoittajaksi nimittely, tavanomaisia Vihtahousun eri variaatioita unohtamatta. Häntä tai heitä tuntuu ärsyttävän yleensä se, että parvekkeella on joku muu ja siinä sivussa kaikki asiat yleensä. Kumpikaan ei ole työssä, juominen on pääelinkeino.

      Olen kyllästynyt kuuntelemaan jatkuvaa kirosanatulvaa aikuisen ihmisen suusta. Kuumalla on pakko tuulettaa parvekkeenkin kautta ja tämä sama ilmiö on silloin aina edessä (alkoi jo viime kesänä). Saako parvekkeella huutaa ja metelöidä miten tahansa ja harrastaa halventavaa kielenkäyttöä? Järjestyssäännöt eivät kerro tästä mitään, siellä puhutaan vain huoneistosta ja että klo 23.00-07.00 pitää olla hiljaista. Kuuluuko parveke huoneistoon vai onko se julkista tilaa? Parvekkeen pinta-ala on ainakin minulla laskettu huoneiston pinta-alaan.

      Kysymyksessä on kerrostalo, ei omistusasuntoja,vuokratalo. En ole vielä isännöitsijälle ilmoittanut, kärsin kynnyksen ylittämisestä, eihän tällaisista ole mitenkään mukavaa ilmoitella. En kehtaa enää pyytää vieraita, koska noitumisen lisäksi sekaantuvat keskusteluihin yms. Parveke on sinänsä kiva, lasitettu ja siellä olisi mukavaa juoda aamu- ja vaikka päiväkahvit, mutta ei onnistu. Kaljamainoksen kapakkatunnelma saattaa olla joistakin kivaa, mutta kotona ja joka päivä se on kaukana kivasta.

      • Parveke on osa kotia. Voit seuraavasta häiriköinnistä ilmoittaa poliisille kotirauhan rikkomisena. Rangaistuksena saa sakkoja tai vankeutta. Isännöitsijät ovat hidasliikkeisiä, mutta ei ilman ilmoitusta tapahdu sitä hidastakaan liikettä. Jos et saa apua, voit ryhtyä taistoon. Suuntaat joka aamuyö, kun naapurisi on krapulassa, oikein rivon nauhoituksen naapurisi parvekkeelle tai seinän läpi. Oivallisen nauhoituksen saat kun äänität naapuriasi ja nostat vain volyymin muutamakertaiseksi.


      • kylmätotuus

        Aloittaja antoi luvan vastaamiseen toisillekin kirjoittajille, joten vastaan kysymyksiisi.

        Minulla oli samanlaiset naapurit vuosia sitten kuin sinullakin on nyt.
        Varsinkin emäntä oli kännissä niin hävitön suustaan, ettei ole tosikaan. Volyymia hänen äänessään oli niin julmetusti, että ikkunat helisivät ja ääni kiiri kilometrien päähän.

        Muutaman kerran huomautin kauniisti isännälle melusta ja toviksi meteli loppuikin. Sitten sama älämölö alkoi kuitenkin uudelleen.
        Ilmoitin hänelle, että aion tehdä heistä valituksen isännöitsijälle, koska puhe ei auta. Taas oli hiljaista vähän aikaa, mutta sama rumba alkoi jälleen.

        Lähes kaksi vuotta kuuntelin metakkaa, mutta sitten mittani tuli täyteen, otin yhteyttä isännöitsijään ja tein valituksen häiriköistä.
        Isännöitsijä lähetti heille ensimmäisen kirjallisen varoituksen ja pariskunta lopetti mekkaloinnin vähäksi aikaa.

        Tauko ei kauan kestänyt ja aikani kuunneltuani tein uuden valituksen isännöitsijälle ja hän lähetti toisen kirjallisen varoituksen naapureilleni.
        Hetken hiljaisuus jälleen, mutta vain hetken.

        Tilanne paheni entisestään, kun naapurin isäntäkin yhtyi huutokuoroon ja konsertti saattoi jatkua ympäri vuorokauden.

        Ei minulla ollut muuta keinoa saada edes jonkinlainen asumisrauha kuin tehdä jälleen valitus.

        Pariskunta sai häädön asunnosta.

        Ota ihmeessä yhteyttä isännöitsijään ja tee valitus. Jos mahdollista, niin tee valitus yhdessä asukkaiden kanssa, joita häiriköinti myös koskettaa.

        Asumisrauha on oltava myös vuokrataloissa.


      • kylmätotuus

        Tuosta parvekkeesta vielä muutama sananen.

        Parveke kuuluu huoneistoon ja siihen pätevät samat järjestyssäännöt kuin koko asuntoon.

        Parvekkeen pinta-ala ei kuulu huoneiston pinta-alaan, eikä siitä saa periä vuokraa.
        Sama sääntö koskee myös esim. varastoa ja kylmäkellaria.
        Jos sinulta peritään vuokraa parvekkeesta, niin vuokranantajasi toimii laittomasti.


    • ainanaakka

      ikuisesti täällä palstalla pitää joidenkin opettaa toisia kirjoittajia kirjoittamaan hänen mielensä mukaisesti

      • Jokaisella hiekkalaatikolla on joku päällikköä leikkivä, joka antaa muille ohjeita mikä on oikea tapa leikkiä. Näitä neuvoja voi viitata kintaalla, sillä useimmiten kyseessä on pätemisentarpeinen tyyppi, eikä pidä ottaa heitä vakavasti.


    • pulipulp

      Koska Salmijärvestä lähtee jäät?

      • Kesäkuun alkuun mennessä joiltakin rannoilta ja loput ennen juhannusta.


    • sinä.vain

      Miten tiedät kaikkeen vastauksen?
      Oletko paljonkin opiskellut? Vai oletko joku ihme luonnonlahjakkuus?Meedio?

      • Ei siinä mitään kummallista ole.


      • kylmätotuus

        Vastaus kysymykseesi löytyy aloituksesta.

        Itsekin hoksasin sen vasta tänään ja sen jälkeen nauroin kyllä makeasti.
        Eilen ei polla liiemmin säteillyt, kun oli niin tukkoinen olo.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Vastaus kysymykseesi löytyy aloituksesta.

        Itsekin hoksasin sen vasta tänään ja sen jälkeen nauroin kyllä makeasti.
        Eilen ei polla liiemmin säteillyt, kun oli niin tukkoinen olo.

        Ai, sä hokasit sen. Onnitteluni.


      • mitähyvänsä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ai, sä hokasit sen. Onnitteluni.

        Tällaisia aloituksia on ollut jo aikoja sitten, heti näki että samaan kuuluu tääkin.


      • mitähyvänsä kirjoitti:

        Tällaisia aloituksia on ollut jo aikoja sitten, heti näki että samaan kuuluu tääkin.

        Onko mielestäsi tässä avauksessa jotain vikaa?


      • mitä.hyvänsä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Onko mielestäsi tässä avauksessa jotain vikaa?

        Ei mutta juuri samanlaisia kyselyaloituksia on ollut jo vuosia sitten aivan samoin sanoin.


      • mitä.hyvänsä kirjoitti:

        Ei mutta juuri samanlaisia kyselyaloituksia on ollut jo vuosia sitten aivan samoin sanoin.

        En voi tietää mitä täällä on keskusteltu vuosia sitten, kun tulin palstalla vajaa vuosi sitten. Kyllä hunksz silloin tällöin opastaa, että tästä aiheesta on keskusteltu aikaisemmin, mutten ota niitä viestejä ihan tosissani.


    • 00okli290

      Porvoonparoni oletko harrastanut seksiä miesten kanssa ? Mitä mieltä olet maassa paperittomista ? Vielläkö käyt viikonloppuisin baareissa ? Sallisitko vaimollesi mustan rakastajan ?

      • En ole harrastanut seksiä miesten kanssa. En tykkää että maassamme on paperittomia maahanmuuttajia. En ole viinamäen miehiä, joten en käy enää baareissa viikonloppuisin. En hyväksyisi vaimollani minkäänväristä rakastajaa, en mustaa enkä valkoista.


    • Pitkään35v.ihmetellyt

      Olen miettinyt ratkaisumallia epätyydyttävään parisuhteeseemme jo todella 35 vuotta! Tuntuu, että nyt saattaisi olla jo aika jonkinlaiselle ratkaisulle. Osaatko antaa mitään ohjeistusta asiaan?

      • 1) Koita muuttaa parisi tapoja itsellesi miellyttävimmiksi. Tätä ratkaisua käyttävät lähes kaikki epätyydyttävässä suhteessa elävät. Tämä ratkaisu ei koskaan tuo tulosta.

        2) Muuta ajan kanssa vähitellen ja tavoitteellisesti itseäsi. Tämä kyllä onnistuu harkinnalla ja sitkeydellä ja todella persoonasi hiljalleen muuttuu. Tämä tuo väistämättä muutoksen myös parisuhteeseen, tosin muutoksen suuntaa ei koskaan voi ennustaa.

        3) Muutat erilleen joksikin aikaa ja katsot vaikutusta.

        4) Annat parillesi kenkää tai lähdet itse kävelemään pysyvästi.

        5) Jatkat elämää kuten ennenkin. Näinhän olet jo 35 vuotta tehnyt. Tämä on turvallisin tapa, eikä taatusti johda mihinkään muutokseen.


      • nuormieli
        PorvoonParoni kirjoitti:

        1) Koita muuttaa parisi tapoja itsellesi miellyttävimmiksi. Tätä ratkaisua käyttävät lähes kaikki epätyydyttävässä suhteessa elävät. Tämä ratkaisu ei koskaan tuo tulosta.

        2) Muuta ajan kanssa vähitellen ja tavoitteellisesti itseäsi. Tämä kyllä onnistuu harkinnalla ja sitkeydellä ja todella persoonasi hiljalleen muuttuu. Tämä tuo väistämättä muutoksen myös parisuhteeseen, tosin muutoksen suuntaa ei koskaan voi ennustaa.

        3) Muutat erilleen joksikin aikaa ja katsot vaikutusta.

        4) Annat parillesi kenkää tai lähdet itse kävelemään pysyvästi.

        5) Jatkat elämää kuten ennenkin. Näinhän olet jo 35 vuotta tehnyt. Tämä on turvallisin tapa, eikä taatusti johda mihinkään muutokseen.

        Hienoa! meillähän on oma parisuhdeterapeutti täällä palstalla, voisitko alkaa palstapoliisiksi ja valvoa et pysytään asialinjalla.


      • nuormieli kirjoitti:

        Hienoa! meillähän on oma parisuhdeterapeutti täällä palstalla, voisitko alkaa palstapoliisiksi ja valvoa et pysytään asialinjalla.

        En missään tapauksessa halua ryhtyä parisuhdeneuvojaksi ja vielä vähemmän kontroloimaan muiden kirjoituksia. Kunhan jokainen pitää huolen omista kirjoittamisistaan, niin kaikki on hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä.


    • täälläsataa

      Mikä on Sinun horoskooppimerkkisi?
      Onko vaimosi parantunut siitä kaatumisesta johtuneesta tapaturmasta?

      • Olen horoskooppimerkiltäni Oinas.

        Rouvalla on huomenna taas joku tarkastus ja polveen pistää, pelkää jonkun luusirun lähteneen liikkeelle. Ei ole parantunut, vaan jalka on edelleen suorana paketissa.


    • philipsi

      Missä pirussa on mnun 2 television virtajohto?

      • Puolisosi on saanut tarpeeksi liiallisesta television katselustasi, kysy häneltä?


    • Mikä-on

      Mikä se on se kahvihammas?

      • Kahvihammas käsite liittyy kolotukseen ja päiväkahveihin. Kaupungin eri osissa rouvat ilmoittelevat: "toivotaan päiväkahviseuraa". Ja taas herrat, joiden kahvihammasta kolottaa, käyttävät näitä päiväkahvipaikkoja kolotuksen poistoon.

        Naispuolisten henkilöiden kahvihammas on oikeastaan paikkaamaton piilohammas, jonka kolotus poistuu paikkauksen myötä.


    • Rkfkfkfkffl

      Onko sinulla ollut koskaan mitään transajatuksia itsestäsi eli olisit ajatellut että miltähän tuntuisi olla nainen ja oiskohan upeeta tms?

      • No eipä ole ollut, pilailumielessä kerran on ollut hame päällä, eikä todellakaan istunut minulle. Eikä ajatus muutenkaan kiinnosta minua.


      • Rkfkfkfkffl

        En usko sinua. Valehtelet!


      • Rkfkfkfkffl kirjoitti:

        En usko sinua. Valehtelet!

        Miksi haluaisit minun olevan kiinnostunut olemaan naisena?


      • Rkfkfkfkffl

        Koska minulla itselläni on useastikin ollut transajatuksia että olisipa mukavaa olla nainen ym ja henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että kaikilla on jossain vaiheessa enemmän tai vähemmän transajatuksia itsestään.


    • valkkupappa

      Lainaatko 90 euroa ? Voin laittaa yv tilinumeroni.

      • En saanut sitä miljoona voittoa, muuten kyllä.


    • Rekkakuskiturusta

      Oletko salaa haaveillut suuseksistä vaimosi veljen kanssa ?

      • En ole, sillä minussa ei ole mitään homohtavia piirteitä, ei julkisia eikä salaisia


    • Kumpaanpyrkisin

      Kännissä ja kihloissa on kiva olla. Kummassa kivampaa?

      • Ehdottomasti kihloissa, koska jos olet kihloissa, olet sitä todennäköisesti huomennakin, mutta jos olet kännissä, olet huomenna todennäköisesti selvä.


    • mitä mulle tapahtuu syyskuun viimeisen päivän jälkeen.

      • Lähdet Fuengirolaan.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Lähdet Fuengirolaan.

        harmi ei sen niin pitäs mennä.


      • viivatiina kirjoitti:

        harmi ei sen niin pitäs mennä.

        En ymmärrä?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        En ymmärrä?

        olisin halunnut toisenlaisen vastauksen
        ajattelin että olisit osannut vaikka ennustaa.


      • viivatiina kirjoitti:

        olisin halunnut toisenlaisen vastauksen
        ajattelin että olisit osannut vaikka ennustaa.

        Voit olla rauhallisin mielin. Kyllä kaikki tulee menemään hyvin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Voit olla rauhallisin mielin. Kyllä kaikki tulee menemään hyvin.

        no ton halusin kuulla
        odotan innolla
        ja kerron sit sulle kävikö niin kun lupasit.


      • viivatiina kirjoitti:

        no ton halusin kuulla
        odotan innolla
        ja kerron sit sulle kävikö niin kun lupasit.

        Tämä selvä ja sovittu juttu!


    • Luettuani aloituksesi, se sai hymynväreen suupieleen.
      Ovelasti rakennettu.
      Aloitukseen peilattuna väärää vastausta ei olekaan.
      Niinpäs kysynkin, miten tuo oivallus syntyi?

      • Kyse on lähinnä sanaleikistä, jota mielessäni pelasin pohtiessäni kysymystä mihin kaikki voisivat vastatata, mutta en silti olisi pakotettu vastaamaan oikein ihan kaikkein vaikeimpiin probleemiin.


      • niin.se.on
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Kyse on lähinnä sanaleikistä, jota mielessäni pelasin pohtiessäni kysymystä mihin kaikki voisivat vastatata, mutta en silti olisi pakotettu vastaamaan oikein ihan kaikkein vaikeimpiin probleemiin.

        Eppu tää on sanasta sanaan kopsattu vanhoista just samanlaisista aloituksista..onhan hän ollut palstoilla iäisyyden.


      • niin.se.on kirjoitti:

        Eppu tää on sanasta sanaan kopsattu vanhoista just samanlaisista aloituksista..onhan hän ollut palstoilla iäisyyden.

        Tunnustan hyvin nöyrästi ja viivyttelemättä mikäli olen väärässä jossakin asiassa. Saa nähdä koska ensimmäinen kerta tulee? Onneksi et väitä tähän keskusteluun tulleita viestejä kopsatuiksi jo vuosia sitten olleista keskusteluista.


    • kysynpähän

      Kerropa, oletko sinä suuressa viisaudessasi ja elämänkokemuksessasi tullut samaan jämttiin johtopäätökseen kuin minä, että jos jokin houkutus tai lupaus alkaa tuntua liian hyvältä ollakseen totta, se ei todellakaan ole totta?

      • Mielestäni asia on toisinpäin, jos jokin houkutus tuntuu etäiseltä ja haluan sitä. Saan sen toteutumaan omalla toiminnallani.

        Tämän voisi asettaa myös näin: Jos minulle on jokin saavuttamattomaltakin tuntuva tavoite, asetan tavoitteen miellekartalleni. Kun annan ajan kulua, niin miellekartalle asetetut tavoitteet jostakin syystä tuppaavat toteutumaan. Pidän tämän mekaniikan tapahtumia loogisena seurauksena alitajunnan uupumattomasta työskentelystä miellekartan tavotteiden eteen.


    • 00okli290

      Saatko paljon ihailijakirjeitä lihavilta naisilta ? Kuinka paljon olet parhaimillasi nostanut penkisä/kyykännyt ?

      • En ole saanut 25 vuoteen ihailijakirjeita, en lihavilta enkä laihoilta.

        Penkissä taisin nostaa jotain 120 kg, kyykkääminen ei ollut minun nostotapani koskaan. En vaan tykännyt. Työntämällä on mennyt 85 kg.


    • Aika.ihmiset

      Kysyn kuinka kauan jaksatte lässyttää.

      • Kyllä tätä saattaa jatkua kolmekin päivää.


      • Kuulehan aikaihminen, tämän olen sanonut ennenkin ja sanon taas.
        Etsi Sinäkin se sisäinen lapsesi toisinaan, kyllä se siellä jossakin on.
        Elämä on paljon mukavampaa, kun ei ole kovin kiristävää pipoa.


    • kisakatsomontäti

      Mikä on sotilasarvosi ? Mitä mielt olet Sipilästä ? Orposta ?
      Oletko matkustellut paljon ? jos olet kaipaisin vinkkejä aasian lomakohteista.

      • Olen sotilasarvoltani tykkimies. Sipilä puhuu mielestäni politikkojen tapaan paljasta paskaa. Orpo on kotoisin hyvältä seudulta, mutta myöhemmin jokin hänetkin on pilannut.

        Olen matkustellut melko paljon esim. melkein kaikkilla Kanarian saarilla, kuten myös monella Kreikan saarista. Aasiasta minulla ei ole harmainta aavistustakaan, koska en ole koskaan käynyt. Miehenä halveksin suomalaismiehiä, jotka hakevat Thaimaasta itselleen naisen.


    • Ai.ai

      Tykkäätkö leikkiä...köh..tarkoitan esileikkiä,

      • Jos haluaa lemmenleikkiä, niin esileikki on pakollinen. Tykkään.


    • Rekkakuskiturusta

      Mitä tykkäät inglesin dyyneistä ? Oletko ollut siellä vaimosi kanssa nakuilemassa ? Vaikutat lupsakalta savolaiselta oletko siis savosta ?

      Oletko käynyt inglesin swinger paikoissa ? Kuinka monta kertaa viikossa peuhaatte vaimosi kanssa ?

      • Playa del Inglesin dyynit ovat melkein yhtä hienot mitä ovat Yyterin sannat Porissa. Kyllä molemmilla hiekkarannoilla olemme käyneet keskellä yötä naku-uinneilla, mutta emme muuten harrasta nudismia. Olen syntyjäni porilaisia, mutta pärjään hienosti myös savolaisten kanssa.

        Ei ole kokemusta swinger paikoista. Mielestäni tyydyttävä vastausviesti minulta. kun vastaan viidestä kysymyksestäsi neljään.


    • omaveikkaus

      Vain yksi kysymys ja toivon oikeaa vastausta sillä kyseessä on isot rahat :) Kumpi voittaa huomenna jääkiekossa kärpät tai tappara ?

      Laitan vastauksesi perusteella tuhat euroa voittajanpuolesta pitkävetoon joten anna oikea joukkue :)

      • Se on nääs Tappara ku voittaa!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Se on nääs Tappara ku voittaa!

        Olisi varmaan minunkin kannattanut laittaa hymiö perään?


    • Kun kerran voi kysyä mitä tahansa niin kysyn.
      Paraneeko polveni vai pitääkö mennä uudelleen lääkäriin???
      Kävin jo kerran enkä saanut apua.
      Yritin katsoa Tarot-korteista mutta lupasi vain korkeapainetta tunne-elämään :)

      • Olen itse taistellut omien polvieni kanssa jo 15 vuotta ja vastaan sinulle samalla tavalla kuin itselleni. Ei ne polvet itsestään parane, ei vaikka kuinka rauhallisesti yrittäisi kävellä tai olisi vaan paikoillaan, eivät siltikään parane. Ei auta Voltareenit, eikä kylmägeelit. Itsellä olisi petrattavaa painoni kanssa, siis alaspäin ja se varmasti auttaisikin ehkä polvikipuihin. Mutta kun se ruoka vaan maistuu niin hyvältä, ihan siis perusruoka ei mitään lihottavaa. Vaikea yhtälö. Suosittelen että mene sinä uudelleen lääkärin toista kertaa, niin minä menen ensimmäistä. Lycka till.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen itse taistellut omien polvieni kanssa jo 15 vuotta ja vastaan sinulle samalla tavalla kuin itselleni. Ei ne polvet itsestään parane, ei vaikka kuinka rauhallisesti yrittäisi kävellä tai olisi vaan paikoillaan, eivät siltikään parane. Ei auta Voltareenit, eikä kylmägeelit. Itsellä olisi petrattavaa painoni kanssa, siis alaspäin ja se varmasti auttaisikin ehkä polvikipuihin. Mutta kun se ruoka vaan maistuu niin hyvältä, ihan siis perusruoka ei mitään lihottavaa. Vaikea yhtälö. Suosittelen että mene sinä uudelleen lääkärin toista kertaa, niin minä menen ensimmäistä. Lycka till.

        Minäkin elättelin toiveita että painon pudotus auttaisi. Mainitsin siitä lääkärille. Hän sanoi että ei ole ylipainoa, ikäiselläni on vain hyäksi muutama kilo ylimääräistä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minäkin elättelin toiveita että painon pudotus auttaisi. Mainitsin siitä lääkärille. Hän sanoi että ei ole ylipainoa, ikäiselläni on vain hyäksi muutama kilo ylimääräistä.

        Hyvä juttu ja mukava lukea, koska en mielelläni ryhtyis mihinkään pakkolaihdutuskuurille. Ehkä niiden polvien käyttöika on vaan loppunut ja lyödään punainen parasta ennen lappu ja vähennetään käyttöä tai suoritetaan lääketieteellinen toimenpide?


    • kisakatsomontäti

      Kuinka näet kristinuskon tulevaisuuden suomessa, Islamisaatio on hitaasti mutta varmasti valloittanut mailmaa eikä sille voi mitään. Hyvänä esimerkkinä on turkki sekin oli aikoinaan 98% kristinuskonto maa vaan eipä ole enää kristinuskoisia kuin kourallinen.

      Kerroit aiemmin olevasi ahkera kanarian saarten kävijä. Joko on tulevan talven matka varattu ? Itse varasin inglesiin matkan 12.12.2018-4.3.2019 Kallis pirulainen oli pienestä eläkeestä kun maksaa mutta muuhun en sitten kulutakkaan rahaa.

      • Näen kristinuskon tulevaisuuden hyvänä Suomessa, enkä usko islaminusko pahemmin levittäytyvän maahamme. Suomalaiset ovat yllättävän konservatiivisia, enkä usko maahanmuuttajien niin paljon vaikuttavan. Minulle oli yllätys käydessäni Turkissa, kuinka voimakkaana islam onkaan esillä, vaikea kuvitella kristinuskon olleen joskus valtauskonto siellä.

        Playa del Ingles on ihan hyvä paikka viettää kylmää Suomen talvea, muistan parikin suomalaisravintolaa sieltä, jos espanjalaisuus alkaa kyllästyttää: Apilaniitty ja Ryysyranta molemmissa riittää suomalaisia.


    • lupausvoimassa

      Milloin olet viimeksi itkenyt ja miksi?

      • Itkin viimeksi neljä vuotta sitten isäukon hautajaisissa, kun tajusin etten enää koskaan voi kysyä häneltä neuvoa.


      • vastakysymys

        Mitä kysyisit multa?:)


      • vastakysymys kirjoitti:

        Mitä kysyisit multa?:)

        Onko tänään hyvä päivä lähteä kaverin luo Länsi-Suomeen?


    • Häkö.mitäkö

      Milloin kävit paskalla viimeeksi ? 😂

      • Ensimmäinen hymiö koko keskusteluun, mitäköhän se kertoo? Kävin kakkimassa kello viiden teen juomisen jälkeen.


    • Heikunkeikku

      Avasin aloituksen ja sinäkö se sielä olet tekijänä.
      Mainio aloitus:)
      Hetkinen... tauko... nauran hetkosenputkosen aikaa...

      No niin, täällä taas!

      Mitä vaan voi kysyä ja sinä vastaat mitä tahansa.

      No ei huvita kysyä, jos mitä tahansa alat vastailemaan.
      En ala. En väkistenkään ala.
      Mutta hyvä aloitus kuitenkin.

      Sitä tulin vaan sanomaan.

      • Minä se olen...ja kiva kun tulit sanomaan.

        Ja jos tulet katumapäälle kysymysten suhteen, niin muista minua. Täällähän minä olen.

        *hymyilee*


    • Onneakatsomosta

      Olet kertonut toisessa ketjussa olevasi top 20 joukossa suomen varakkaimista ihmisistä. Voisitko kertoa meille muillekkin miten tehdä ensimmäinen miljoona.

      Kuinka monta asuntoa omistat suomessa/ulkomailla.

      • Olet erehtynyt henkilössä ja tiedot varallisuudestani ovat muutenkin liioiteltuja. Kyllä työssäkäyvä pystyy säästämään elinaikanaan miljoonan, mutta täytyy olla melko saita ihminen.


    • wekku

      Saatko palkkaa tästä vastailusta tai teetkö tätä puhtaasti harrastusmielessä ?

      • Ihan täysin ja puhtaasti harrastusmielessä olen täällä.


    • särätjät

      Luin kaikki nopeasti, minulla on samoja mielipiteitä siis ei ole paljon kysymistä.

      Rahaa voi tulla onnella siis voittamalla peleissä myös sijoittamalla hyvin, asumisella voi vain voittaa Suomessa (verotus).

      • Omistusasunto on aina kannattava sijoitus, saa tarvittaessa omansa pois ja jää perinnöksikin jotain jälkikasvulle.

        Uskon säästäneeni siinä pitkän pennin, että en harrasta rahapelejä, en edes lottoamista. Olen tyytyväinen näin.


    • Rekkakuskiturusta

      Voisitko jatkossa herätä aikaisemmin. Harmittaa kun joutuu aamuisin odottamaan vastauksiasi.

      • Sinun täytyy vaan odottaa kiltisti.


    • naapuri-

      Kehtaako Porvooseen tulla uudella Skodalla?

      • Kunhan et jätä sitä siihen jokirantaan aittojen eteen ja rupea valokuvaamaan itseäsi.


    • Vaikeataito

      Mihin rakkautta tarvitaan?

      • Rakkaus sitoo osallisensa toistensa yhteyteen ja takaa näin selviytymisen elämän kovassa taistelussa.


    • wekku

      Jos kesän tullen tulee uusi pakolaisaalto, Oletko valmis asuttamaan kotiisi näitä salskeita nuoria miehiä jotka ovat sotaa paossa ?

      Kuinka paljon maksaa Porvoossa keskiolut lähiökuppilassa ?

      Uskotko tämän ketjun pysyvän aktiivisena juhannukseen asti ? Ja mikäli pysyy meinaatko jaksaa vastata joka päivä palstalaisten mieltäaskartaviin kysymyksii ?

      • En ottaisi kotiini minkään valtakunnan pakolaisia. Kotini ohitse raahusti niitä silloin, kun tilanne oli päällä, niin hauskaa tuntui porukoilla olevan, kun muovikassit notkuen kantoivat tavaraa entiseen vanhainkotiin.

        Oluen hinnasta ei harmainta aavistusta, kun en ole ostanut yli kymeneen vuoteen.

        En usko tämän ketjun jatkuvan tätä päivää pidempään.


    • Laittaisitko Yyteriin pitkän laiturin?

      • Kyllä laittaisin mikäli siitä laiturista tulisi sellainen mistä voisi mennä myös uimaan, enkä siis haluaisi pelkästään venelaituria sinne. Kuumalla ilmalla on kiduttavaa, kun joudut laahustamaan 300 metriä merelle ennen kuin vesi yltää napaan saakka ja voit sukeltaa vilvoittavaan veteen.


    • tööttt

      - jos kuuluisitte näkövammaisiin ihmisiin - pitäisittekö oikeutettuna toimenpiteenä esineiden outoa katoamista ihmisten kodeista vakiopaikoiltaan esm kodeissa
      -mua on kohdannut semmoinen ilmiö - keittiötavaroistakin kateissa milloin mitäkin
      erilaiset veitset ja sakset mm - tänään etsin vanhaa pientä venäläistävalurautapannuani enkä löydä mistään - pitääkö uskoa
      - a omaan muistihäiriöön
      b harhaluuloisuuteen
      c näkymättömiin kuviteltuihin asioihin
      -d mustamaalauksiin
      - todellisiin tai
      - kuvitteellisiin pitkäkyntisiin?

      • En näkövammainen, mutta silti väitän laittaneeni asioita määrättyyn paikkaan, jossa ne eivät enää olekaan siellä seuraavalla kerralla, kun niitä tarvitsisin. Olen lukemattomia kertoja syytllyt muita, että miksi ei voi laittaa niitä sinne mistä ottaakin. Mutta ikäväkseni olen viime aikoina myös löytänyt niitä poikkeavista paikoista, jonne olen ne itse laittanut enkä ole muistanut siirtää niitä omille paikoille, jotenvastaus itselleni on a) harhaluuloisuus.


    • kylmätotuus

      Ylleesä oun " suuna piänä havukkana" joka paekassa, sielläkii missä ej pitäs olla.
      Siitä syystä ounnii iha ihmeissän siitä, että nyt ku kerrannii saes kysyvä mitä vua, nii aevot o iha juntturassa. enkä ällyykkää tiijustella mittää.

      Kerroha, mistee tuommone käätös johtuu?
      Eppäelen, että nyt ei kaekki ou kohallaa, vua jokkii o vialla pahemman kerra.

      • Olet tehnyt elämästäsi sellaisen, että ei paljon tarvitse kysyä ja harvoin tarvitset neuvoa tai opastusta asioihin, vaan otat selvää ja ratkaiset pulmasi itse. Olet onnentyttö!


    • Onko minulla huomenna töissä hyvä vai huono päivä? Entäs sitten illemmalla kotona, no sen tiedän itekkin jo ennakkoon, ei tarvitse vastata.

      • Päivästäsi tulee mukava ja erittäin antoinen, myös kotona sinua odottaa joku ja näinä yksinäisyyden aikoina sekin on parempi kuin mennä tyhjään kotiin.


    • tapsahpm

      Kuinka pitkän kakun tämä oikeudessa naureskeleva marokkolainen puukkohiippari saa ?

      Montako vastaavanlaista tapahtumaa tulee tapahtumaan kesällä, Nyt kun huomaavat suomen kohtelevan näitä päänkatkojia kuin kuninkaalisia.

      • Ei hän tule saamaan linnatuomiota, vaan passitetaan vankimielisairaalaan syyntakeettomana, kunnes joku arabimyönteinen lääkäri toteaa hänen parantuneen ja vapauttaa hänet.


    • kummitäti1

      -kun onni ei elossa myotä
      -siitä Australiassa esiintyneestä lihansyöjäbakteerista
      -sitäkin Suomessakin - missä muutakin mykoa ja myttyyn menneitä?

      • Onnea on joka aamuinen herääminen ja taas elää ja kokea uuden päivän elämässään. Mitä vähemmän syö, sen parempi ja kun vielä katsoo mitä syö, niin aina paranee.


    • Karibro

      Oletko koskaan lyönyt ketään turpaan oikein kunnolla?

      • Olen useammankin kerran, mutta en silti pidä itseäni väkivaltaisena, vaan iän myötä särmät ovat tasoittautuneet.


      • Susanna
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen useammankin kerran, mutta en silti pidä itseäni väkivaltaisena, vaan iän myötä särmät ovat tasoittautuneet.

        No just....


      • Susanna kirjoitti:

        No just....

        Niitä nuoren miehen uhoamisia, en yli kaksikymppisenä enää ole käyttäytynyt tuolla tavoin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen useammankin kerran, mutta en silti pidä itseäni väkivaltaisena, vaan iän myötä särmät ovat tasoittautuneet.

        juu ei hyvä jos lyö nuorena lyö myös vanhempana
        jos joutuu sellaiseen tilanteeseen
        mutta tietysti niitä voi välttää
        mun mielestä mikään ei oo sen epämiellyttävämpi ihminen kun
        uhoava ja väkivaltainen nyrkin heiluttaja
        tietenkin naisissakin on turpaanantajia samalla lailla kun miehissä
        mutta onneks ei oo koskaan tarvinnu joutua tilanteeseen
        jos vähänkin aistin väkivaltaisuuden meininkiä
        vetäydyn taka vasemmalle.


      • viivatiina kirjoitti:

        juu ei hyvä jos lyö nuorena lyö myös vanhempana
        jos joutuu sellaiseen tilanteeseen
        mutta tietysti niitä voi välttää
        mun mielestä mikään ei oo sen epämiellyttävämpi ihminen kun
        uhoava ja väkivaltainen nyrkin heiluttaja
        tietenkin naisissakin on turpaanantajia samalla lailla kun miehissä
        mutta onneks ei oo koskaan tarvinnu joutua tilanteeseen
        jos vähänkin aistin väkivaltaisuuden meininkiä
        vetäydyn taka vasemmalle.

        Varmaan puolustaisin itseäni vieläkin, jos joku kävisi päälle, mutta kukaan minut tunteva ei varmasti sano minua epämiellyttäväksi nyrkin heiluttajaksi. Ei se näy ulospäin.


    • noohjooh

      Miksi USBi menee paikalleen vasta kolmannella yrityksellä?

      • Elämä olisi liian helppoa, jos oheislaitteet saisi liitettyä aina kerralla koneeseen tai liitos olisi suunniteltu sellaiseksi, että sen vain laittaa kiinni ja se on siinä.


    • hompsantuusa_

      Miksi en enää löydä palstalta iloa? Onko syy omassa asenteessani? Etsinkö tiedostamattani vain näräketjut? Vai onko palstalta vaan ilo kadonnut?

      • Ihminen muuttuu vanhemmiten tosikkoksi ja yhä hankalampaa löytää naurettavia asioita, vaikka useimmiten ihmiset väittävät olevansa huumorintajuisia. Täällä syytellään ja saa lukea miten idiootteja ihmiset ovat huolimatta siitä, ettei voi tietää toisen kyseen hetkistä mielentilaa. Ainakin minua loukkaa jatkuva räksytys ja muutamien kirjoittajien pilkkakirveet huolimatta siitä mitä olet kirjoittanut. He syyttävät sinua siitä, että olet olemassa!


    • Miten ajan saa riittämään eläkkeellä ku jo nyt puolikkaana tuntuu että kiireet vaan lisääntyy ja aika ei riitä?

      • Ei se aika riitäkään ja olet ehkä huomannut kuinka kiireisiä eläkeläiset ovatkin esimerkiksi ruokakaupan kassajonoissa?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei se aika riitäkään ja olet ehkä huomannut kuinka kiireisiä eläkeläiset ovatkin esimerkiksi ruokakaupan kassajonoissa?

        Juu, olen huomannut. Hyvä ettei käsilaukusta tule päähän ja ostoskärryistä pakaralihaksiin :DD.


      • siilenämää kirjoitti:

        Juu, olen huomannut. Hyvä ettei käsilaukusta tule päähän ja ostoskärryistä pakaralihaksiin :DD.

        Onko se meidänkin tulevaisuutemme ja kohtalomme?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Onko se meidänkin tulevaisuutemme ja kohtalomme?

        Voipi olla mutta toivottavasti ei.


    • helavitku123

      Kuinka pitkälle tiedät omaa sukuasi taaksepäin isälinjaa pitkin? Oletko koskaan harrastanut sukututkimusta?

      • Aloin viime syksynä sukututkimuksen ja olen edennyt isäni puolella 1800-luvun alkupuolelle. Oma isäni tutki isänäitini sukua 1600 luvun loppupuolelle.


    • Onneakatsomosta

      Mikä auto sinulla on ? Mistä autosta olet haaveillut ?
      Olitko nuorempana hyvä tappeluissa ?

      Mitkä ovat juhannus suunitelmasi/perinteesi ?

      • Minulla on Mercedes Benz E220, olen haavellut Jaguarista tai Porchesta, mutta myös Ford Mustang oli kova peli, tosinaan tekee mieli Cadillacia, kuten tänään.

        Olen aikamoinen tappelupukari ja sain itsekin osani. Useimmiten sentään antavana osapuolena.

        Juhannus menee taas töiden merkeissä, siitä alkaa jo melkein tulla perinne. Mitään vakiomenoja ei ole, vaan juhannus menee tilanteen mukaan.


    • Meille tulee tänään uudet ikkunat paketissa. Mahtuuko ne autotalliin vai pitääkö jättää pihalle? Minkälaiset siirtovehkeet niillä on tuodessa? Jos vaan joku nostokurki niin sillä ei taida autotalliin saada?

      • No, eihän ne sinne autotalliin mahdu, vaan jätetään pihalle ja peitellään hyvin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        No, eihän ne sinne autotalliin mahdu, vaan jätetään pihalle ja peitellään hyvin.

        Ois mahtuntu mutta tuojalla ei ollunna sellaisia vermeitä milä ois autotallin kynnyksen ylittänyt. Joten pihalle jäivät. Häytynee huomenna peitellä pfressulla ettei joktut saa kunningasajatusta käydä niitä rikkomassa.


      • siilenämää kirjoitti:

        Ois mahtuntu mutta tuojalla ei ollunna sellaisia vermeitä milä ois autotallin kynnyksen ylittänyt. Joten pihalle jäivät. Häytynee huomenna peitellä pfressulla ettei joktut saa kunningasajatusta käydä niitä rikkomassa.

        Okei, olimme siis molemmat oikeassa, hehee.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Okei, olimme siis molemmat oikeassa, hehee.

        Joo. Aina ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa:)


      • siilenämää kirjoitti:

        Joo. Aina ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa:)

        Oikein hauskaa ja mukavaa tätä päivää sinulle!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Oikein hauskaa ja mukavaa tätä päivää sinulle!

        Kiitos samoin sinulle. Lähden tästä tukkatohtorille ja sitten iltapäivällä tyttöni lennähtää ilokseni joten häntä vastaan :). Iltasella äiti-lapset -tapaaminen päivällisen merkeissä <3.
        Aurinkokin hellii meitä.


      • siilenämää kirjoitti:

        Kiitos samoin sinulle. Lähden tästä tukkatohtorille ja sitten iltapäivällä tyttöni lennähtää ilokseni joten häntä vastaan :). Iltasella äiti-lapset -tapaaminen päivällisen merkeissä <3.
        Aurinkokin hellii meitä.

        Minä olen automiehenä rouvalle, aamulla terveyskeskukseen, kohta lähdetään aluesairaalaan ja sen jälkeen vielä fysioterapeutille. Olen safööri!


    • Juhannussima_Teemukissa

      Äärivasemmistolaisten sissien on havaittu hiiviskelevän erityisesti tässä viestiketjussa!

      Artikkelin lähellä olemista ei suositella kenellekään eikä todellakaan Joseph McCarthylle.

      Tämähän ei tietenkään koske Punaisen armeijakunnan jäseniä, Jaakko Laaksoa tai Käyttäjä:Bassmania.

      • Olen huomannut minua seurattavan ja vastauksiani otettavan muualle. Aivan kuin joku puhuisi minun suullani? Huolestuttavaa!


    • kylmätotuus

      Kävelyllä ollessani tuli kuin tulikin mieleeni eräs asia, josta tahtoisin kuulla sinunkin mielipiteesi ja kaikkien muidenkin , jotka sattuvat tämän kirjoitukseni lukemaan.

      Sananlaskuissa on jokin totuuden siemen, muutenhan niitä ei olisi syntynytkään.

      Sananparren: "Silmät ovat sielun peili" olen useasti kokenut pitävän paikkansa.
      Muistan erityisesti erään tapauksen, josta on kulunut jo 25 vuotta.

      Minulle hyvin läheisellä ihmisellä oli uusi miesystävä, josta kaikki hänet tavanneet puhuivat pelkkää hyvää ja kehuivat kuinka monitaitoinen hän on. Hän osasi remontoida, korjata autot, kokkailla ja käyttäytyä ystävällisesti. Siis miehistä parhain.

      Lopulta minäkin sain kohdata tämän ihmemiehen. Hän oli komea kuin "Adonis".
      Kätellessämme katsoin häntä suoraan silmiin, kuten tapani on ja sanoin hänelle suoraan näin: "Toisia voit hämätä, mutta minua et."

      Myöhemmin osoittaukin, että hän oli pelkkä onnenonkija ja siipeilijä, joka jahtasi helppoa elämää ystäväni rahoilla.

      Kysynkin, ovatko silmät sielun peili ja jos ovat niin, miksi ovat?

      Tämä linkki on mielenkiintoinen ja siinä on kiinnostava testi.
      Tein testin ja tulos oli hämmästyttävän samanlainen kuin linkin testissä väitettiin tapahtuvan.

      https://www.kuudesaisti.net/artikkelit/henkinen-polku/silmaet-ovat-sielun-peili-myoes-tieteellisesti

      • Olen sitä mieltä, että artikkelissa mainitut seikat pitävät pääpiirteisään paikkansa, kuten myös toteamuksesi, että filunkia pelaavan miehen voi tunnistaa. Mies tunnistaa miehen helpommin, mutta mies ei oikein voi sanoa sitä naiselle. Erään kerran mainitsin siskolle tämän suuntaisesta asiasta ja sain jäätävän vastauksen, mitä asia sinulle kuuluu? Myöhemmin siskoni erosi miehestä, mutta ei koskaan sanonut minun olleen oikeassa.

        Esimiehenä olen oppinut aika paljon ihmistuntemusta, koska olen rekrytoinut ihmisiä ja siinä tilanteessa toivoo saavansa parhaan ja sopivan tehtävään. Sielun peili on tärkeä asia siinäkin, siis silmät ja katse kertovat ihmisestä.


    • 00okli290

      Oletko ajannut moottoripyörällä tai kenties omistat pyörän ?
      Kerroit olevasi kova tappelemaan, Oletko koskaan joutunut tappeluissa turvautumaan kättäpidempään ?

      Tunnetko paljon alamailman tyyppejä ?

      • Olen ajanut ja omistanut moottoripyörän 40 vuotta sitten. Niihin aikoihin tai oikeastaan jo aikaisemmin olivat suurimmat tappelut, mutta ei käytetty kättä pidempää. Yhden kerran muistan olleen pesäpallomailoja auton takaluukussa tanssipaikalle mennessä, mutta tilanne laukesi, kun eräs kaveri tokasi: "Onko jätkät menossa peläämään kyykkää"?

        En tunne kuin yhden alamaailma tyypin ja hänkin nykyään on jo parantanut tapansa.


    • epätietoinenasiakas

      Kuka vei eilen kuppilan naulakosta melkein uuden karvalakkini ja kintaat?

      • Oliko mahdollisesti Antti Litja lähettyvillä? Hän saattaa luulla itseään edelleen mielensäpahoittajaksi ja erehtyä rekvisiitan suhteen.


    • Rekkakuskiturusta

      Mersuja on aina pidetty ns. johtotason autoina ja ovathan ne suhkoht kalliita verrattuna vaikka nissaniin tai toyotaan. Mistä johtuu että nämä johtotähdet varsinkin c sarja ja väyryset ovat järjestäin umpiruosteessa ? luulisi tuollaiseen hintaan sisältyvän jonkinsortin ruostesuojaus.

      Kerroppa helppo ja edullinen ja mielellään maukas ruoka jonka osaa kokkikouluja käymätön ukonretale valmistaa. ps. äläkä sano makaroonilaatikko tai jauhelihakastine ne tulevat jo korvista kun muuta en osaa laittaa :)

      • Ei kannata uskoa huhupuheisiin, sillä eivät mersut mitään ruostu. Minulla oli edellisessä autossani takalaatikon nostokahvan sivusta lähtenyt maali pikkusormenpään kokoiselta alueelta. Kävin näyttämässä sitä Suutarilan Veholla ja he valokuvasivat sen ja lähettivät kuvat Sakasaan, josta tuli tieto, että korjataan. Minä sain ilmaisen sijaisauton ja auton koko takapää maalattiin, lisäbonuksena tuli täydellinen sisäsiivoaminen. Kaikki ilmaista!

        Otat 400g sikanauta jauhelihaa paistinpannuun ja paistat sen ja lisäät sekaan WOK-tarvikkeet: Aasian wokkia ja Thaimaan wokkia. Mausteena paljon curryä. Lisukkeeksi keität riisiä ja se on siinä!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei kannata uskoa huhupuheisiin, sillä eivät mersut mitään ruostu. Minulla oli edellisessä autossani takalaatikon nostokahvan sivusta lähtenyt maali pikkusormenpään kokoiselta alueelta. Kävin näyttämässä sitä Suutarilan Veholla ja he valokuvasivat sen ja lähettivät kuvat Sakasaan, josta tuli tieto, että korjataan. Minä sain ilmaisen sijaisauton ja auton koko takapää maalattiin, lisäbonuksena tuli täydellinen sisäsiivoaminen. Kaikki ilmaista!

        Otat 400g sikanauta jauhelihaa paistinpannuun ja paistat sen ja lisäät sekaan WOK-tarvikkeet: Aasian wokkia ja Thaimaan wokkia. Mausteena paljon curryä. Lisukkeeksi keität riisiä ja se on siinä!

        en oo koskaan arvostanut mersuja
        enkä niiden kuskeja jotenkin se on jonkun jatke
        naapurin pankinjohtaja jätti kerran mersunsa käyntiin
        meidän makkarin ikkunan taa
        menivät kattoon jotain juttua tuolta rajalta
        kävin sammuttamassa sen ja kysyin
        kun ne tuli takaisin eikö se lähde käyntiin jos sen sammuttaa
        no ei se kovin tykänny sanomastani

        kuinka paljon sun mersullas on ajettu.


      • viivatiina kirjoitti:

        en oo koskaan arvostanut mersuja
        enkä niiden kuskeja jotenkin se on jonkun jatke
        naapurin pankinjohtaja jätti kerran mersunsa käyntiin
        meidän makkarin ikkunan taa
        menivät kattoon jotain juttua tuolta rajalta
        kävin sammuttamassa sen ja kysyin
        kun ne tuli takaisin eikö se lähde käyntiin jos sen sammuttaa
        no ei se kovin tykänny sanomastani

        kuinka paljon sun mersullas on ajettu.

        Mersullani on ajettu 45000km, ostin auton uutena neljä vuotta sitten.

        Miksi ainoastaan miehelle mersu tai jokin muu arvokas on jonkun jatke? Tasa-arvon nimissä on myös naiskuskeja mersuilla, eikä näillä ole mitään jatkeita minkä takia heitä ei voisi arvostaa pelkästään arvoauton omistajina.


      • die
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Mersullani on ajettu 45000km, ostin auton uutena neljä vuotta sitten.

        Miksi ainoastaan miehelle mersu tai jokin muu arvokas on jonkun jatke? Tasa-arvon nimissä on myös naiskuskeja mersuilla, eikä näillä ole mitään jatkeita minkä takia heitä ei voisi arvostaa pelkästään arvoauton omistajina.

        Vähän ajat autolla. Torstaina saamani auto on kymmenes uusi, monia käytettyjä on ollut myös matkassa tämä kylläkin ensimmäinen automaattivaihteinen, kyllä nyt osaan alussa oli vaikeaa. Hieroja tuolia en vielä ole kokeillut. Jos vielä ostan niin siinä pitää olla kaikki mikä tekniikalla on. Pitää kuitenkin olla diesel.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Mersullani on ajettu 45000km, ostin auton uutena neljä vuotta sitten.

        Miksi ainoastaan miehelle mersu tai jokin muu arvokas on jonkun jatke? Tasa-arvon nimissä on myös naiskuskeja mersuilla, eikä näillä ole mitään jatkeita minkä takia heitä ei voisi arvostaa pelkästään arvoauton omistajina.

        mersu kuskit on vaan sellaisia lyhyitä vähän kaljuja
        paksut kultakäädyt kaulassa ja ranteissa
        juu ja naiset ajaa mersua vimpanpäälle kalleissa vaatteissa ja just kampaajalta tulleina
        ostin muuten eilen auton
        2003 polon ajettu 172 000 ja makso kaikki 1700 ekee
        mutta edellisellä samanmerkkisellä jota ei enää ruvettu korjaan
        oli ajettu yli 400 000
        ja meidän golffilla on ajettu 430 000
        näppäriä pikku autoja halvat varaosat
        en oo autofriikki ajan paljon nytkin työmatka edestakaisin 166 kilsaa
        ollaan varmaan vähän eri yhteikuntaluokasta
        ei millään pahalla kirjoitin vaan mitä mersusta tulee mieleen
        sama on kyllä audit ja bemarit.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Mersullani on ajettu 45000km, ostin auton uutena neljä vuotta sitten.

        Miksi ainoastaan miehelle mersu tai jokin muu arvokas on jonkun jatke? Tasa-arvon nimissä on myös naiskuskeja mersuilla, eikä näillä ole mitään jatkeita minkä takia heitä ei voisi arvostaa pelkästään arvoauton omistajina.

        Taitaa nuo jatkejutut olla enempi kateellisten keksimiä, kun ei itsellä ole varaa "parempaan" autoon. Jos ei ole auton osto joistain kymmpitonneista kiinni, niin miksi tyytyisi johonkin peruskulkuneuvoon kun mukavampia, parempia ajettavia ja laadukkaampia autojakin on olemassa.
        No, ei minullakaan ole varaa kalliiseen autoon, tommosella 7-vuotiaalla pikkupicassolla ajelen 40 km töihin ta takaisin. Ja tuttua meikäläisen tuuria, niin hyvin kuin tuo on tähän asti pelannut, muutaman viikon päästä katsastus ja nyt syttyi ESP/ASR ja ASB faulty varoitusvalot. Huomenna saan testerin lainaan, että näkee vikakoodit. Ja kun tämä oli se kysy mitä vaan ketju, niin kysyn, että selviänkö ABS-anturin vaihdolla vai onko vika siinä kalliissa boxissa.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei kannata uskoa huhupuheisiin, sillä eivät mersut mitään ruostu. Minulla oli edellisessä autossani takalaatikon nostokahvan sivusta lähtenyt maali pikkusormenpään kokoiselta alueelta. Kävin näyttämässä sitä Suutarilan Veholla ja he valokuvasivat sen ja lähettivät kuvat Sakasaan, josta tuli tieto, että korjataan. Minä sain ilmaisen sijaisauton ja auton koko takapää maalattiin, lisäbonuksena tuli täydellinen sisäsiivoaminen. Kaikki ilmaista!

        Otat 400g sikanauta jauhelihaa paistinpannuun ja paistat sen ja lisäät sekaan WOK-tarvikkeet: Aasian wokkia ja Thaimaan wokkia. Mausteena paljon curryä. Lisukkeeksi keität riisiä ja se on siinä!

        Ei vai;) Tietyt mallit ruostuu ja pahasti. Oletko nähnyt esim. ruosteetonta muutamaa vuotta vanhempaa Vitoa?


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Taitaa nuo jatkejutut olla enempi kateellisten keksimiä, kun ei itsellä ole varaa "parempaan" autoon. Jos ei ole auton osto joistain kymmpitonneista kiinni, niin miksi tyytyisi johonkin peruskulkuneuvoon kun mukavampia, parempia ajettavia ja laadukkaampia autojakin on olemassa.
        No, ei minullakaan ole varaa kalliiseen autoon, tommosella 7-vuotiaalla pikkupicassolla ajelen 40 km töihin ta takaisin. Ja tuttua meikäläisen tuuria, niin hyvin kuin tuo on tähän asti pelannut, muutaman viikon päästä katsastus ja nyt syttyi ESP/ASR ja ASB faulty varoitusvalot. Huomenna saan testerin lainaan, että näkee vikakoodit. Ja kun tämä oli se kysy mitä vaan ketju, niin kysyn, että selviänkö ABS-anturin vaihdolla vai onko vika siinä kalliissa boxissa.

        entinenmiäs
        Samaa mieltä, naisille ei kehdata sanoa samalla tavalla ja miehen kanssa otetaan jotkut jatkejutut, jos ei muuten osata perustella, miksi jolakin on esim. parempi auto.

        Edellisessä autossa paloi tuollainen ESP-varoitusvalo ja se liittyi muistaakseni turvatyynyihin. Jotain anturia siinä jouduttiib vaihtamaan, kun piti etupenkki ottaa kokonaan pois ja tietysti se maksoi. Auton huollot maksavat paljon riippumatta siitä, onko Citroen tai Mercedes.


      • viivatiina kirjoitti:

        mersu kuskit on vaan sellaisia lyhyitä vähän kaljuja
        paksut kultakäädyt kaulassa ja ranteissa
        juu ja naiset ajaa mersua vimpanpäälle kalleissa vaatteissa ja just kampaajalta tulleina
        ostin muuten eilen auton
        2003 polon ajettu 172 000 ja makso kaikki 1700 ekee
        mutta edellisellä samanmerkkisellä jota ei enää ruvettu korjaan
        oli ajettu yli 400 000
        ja meidän golffilla on ajettu 430 000
        näppäriä pikku autoja halvat varaosat
        en oo autofriikki ajan paljon nytkin työmatka edestakaisin 166 kilsaa
        ollaan varmaan vähän eri yhteikuntaluokasta
        ei millään pahalla kirjoitin vaan mitä mersusta tulee mieleen
        sama on kyllä audit ja bemarit.

        Taas meni yleistyksesi metsään, sillä olen täysin kalju ja pituutta on 180 cm, ei mitään kultakäädyjä, ei kaulassa ekä ranteissa. Ei edes rannekelloja, vihkisormus on erittäin ohut ja huomaamaton. Ehkä sitä on tullut sen vuoksi, pidettyä yli 20 vuotta nimettömässä, siis sen kapeuden takia.

        Ei se yhteiskuntaluokka enää näy samalla tavalla autojen hankinnassa, vaan ihan yhtälailla duunarit ajavat Audeilla ja Bemareilla. Kerran kun hankkii paremman, niin siinä haluaa pysyä. Oma sijoitettu pääomani autoon löytyy isäni kuoleman jälkeen perunkirjoituksesta saamista varoista. Hyvä sijoitus ja ajattelen autoa käynnistäessä usein isääni. Kun kilometrejä tulee noin vähän, niin auto kestää minulla loppuelämäni.


      • die kirjoitti:

        Vähän ajat autolla. Torstaina saamani auto on kymmenes uusi, monia käytettyjä on ollut myös matkassa tämä kylläkin ensimmäinen automaattivaihteinen, kyllä nyt osaan alussa oli vaikeaa. Hieroja tuolia en vielä ole kokeillut. Jos vielä ostan niin siinä pitää olla kaikki mikä tekniikalla on. Pitää kuitenkin olla diesel.

        die
        Minulla oli hankinta vasta ensimmäinen uusi ja kyllä yli viiskymppinen nyt kerran elämässään saa ostaa uuden auton? Automaattivaihteistoa en ole koskaan kokeillut, enkä varmaan edes halua kokeilla mitään uutta, kun on yli 40 vuotta käsivaihteisella pärjännyt. Juu, diesel minullakin on, mutta en niitä "kaikista mausteista" niin välitä, kun ei edes tule käytettyä vakionopeussäädintäkään. Tykkään vaan niin ajamisesta itse, 6 vaihdetta eteenpäin, joten saa kepittää.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Taas meni yleistyksesi metsään, sillä olen täysin kalju ja pituutta on 180 cm, ei mitään kultakäädyjä, ei kaulassa ekä ranteissa. Ei edes rannekelloja, vihkisormus on erittäin ohut ja huomaamaton. Ehkä sitä on tullut sen vuoksi, pidettyä yli 20 vuotta nimettömässä, siis sen kapeuden takia.

        Ei se yhteiskuntaluokka enää näy samalla tavalla autojen hankinnassa, vaan ihan yhtälailla duunarit ajavat Audeilla ja Bemareilla. Kerran kun hankkii paremman, niin siinä haluaa pysyä. Oma sijoitettu pääomani autoon löytyy isäni kuoleman jälkeen perunkirjoituksesta saamista varoista. Hyvä sijoitus ja ajattelen autoa käynnistäessä usein isääni. Kun kilometrejä tulee noin vähän, niin auto kestää minulla loppuelämäni.

        vai kalju no se on parempi kun ruuhkatukka
        joo tietty kun ajaa niin vähän niin on iloo pitempään
        mää aloitin perintörahoilla kauppiasuran jota kesti 17 vuotta
        nyt on jo loppu... onneks
        meille tulee kilometrejä niin paljon
        ettei kannata uutta autoo ostaa menee ihan hukkaan
        juu ja tosi asiahan se on että
        suurin osa ihmisistä ajaa uusilla autoilla
        niitä kun saa helposti osamaksulla autokaupoista
        mutta mun osamaksu kaupat on jo tehty
        pitää yrittää jo tässä vaiheessa tulla toimeen sillä minkä ansaitsee.


    • wekku

      Luulen että viivatiina on ihastunut porvoonparoniin ? Nyt paroni jos pelaat korttisi oikeein niin pääset testaamaan viivatiinan puskurit mersun takapenkillä ennen juhannusta :)

      • onniiit

        Älä nyt viivatiina on hyvin kaunis ja viisas ihminen, hänen elämä on hänen asia.


      • Nyt kyllä liioittelet, en ole huomannut muuta kuin platonista ystävyyttä välillämme.


      • ihastumiseksi ei voi sanoa
        hatsansaa on kumminkin ykkönen
        mutta ihan mukavan tuntuinen tyyppi tää parooni on
        ihan kiva että joku vastaa mun älyttömiin kirjoituksiini
        se on jo plussaa
        jos on kortti niin oo parooni tarkkana seuraavan kerran kun vitonen vilahtaa
        se on sit varmaan multa.


    • 00okli290

      Paroni on nyt kyllä vaatimaton herrasmies, Jokainen voi aistia viivatiinan olevan kukka kosteana paroniin.

      Nähdäänkö jo tulevana kesänä paroni ja viivatiina peuhaamassa yyterin dyyneillä ?

      • kiitos päivän nauruista
        harvemmin täällä huumoria viljellään.


    • 00okli290

      viivatiina eipä kestä, Olet ihana voitaasiin tavata joskus vaikka en olekkaan komea rikas mersukuski kuten porvoonparoni.

      Paronilta kysyisin. Mitä minun kannattaa viedä viivatiinalle ensi treffeillä ?

      • voin ihan itekkin kommentoida tähän
        kolmen litran kanisteri punkkua jos itekkin tykkäät punkusta
        paketti pirkan grillimakkaraa mulla on sinappia
        eiköhän niillä yhdet treffit saada vietettyä
        täällä päijänteen rannalla
        nimittäin ei näyttäny sen kummempaa kääröstä tulevan
        ei päästy tällä kertaa kaupunkilomalle
        kun kerta valitsit rouva teen.


    • tapsahpm

      Nam nainen miun makuun, Ensitreffeillä litratolkulla alkomaholia ja huikopalaksi lenkkimakkaraa.
      P'ijänteenranta kuulostaa hyvältäpaikalta sammua pääsee mukavasti aamuuinille.

      • ei tuu kauppoja jos puolesta tonkasta viiniä sammut.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe