Mikä ihmeen katevaraus?

ååååååååw

Auttakaa tyhmää. Ihmettelen, kun käyttötililläni on hieman yli 20 euron "katevaraus". Tuntuu vähän isolta summalta, ei se ainakaan mikään perusmaksu ole, eikä minulla ole myöskään sellaisia maksuja, jotka olisivat lähiaikoina erääntymässä. Mistähän mahtaa olla kysymys?

5

4418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-6

Olet ostanut jotain maksukortilla kyseisellä määrällä. Katevaraus tulee heti, rfaha lähtee tililtä myöhemmin.

• kiop

tyhmä juttu on tuo katevaraus, parempi olisi kun menisi heti kun maksu tapahtuu. Niin minulla ainakin menee.

• kylänviisain

Ei tuollaisia reaaliaikaisia kortteja ole vielä olemassakaan. Tiliotteissa näkyy nykyään päivämäärän kohdalla ostopäivämäärä eikä tililtäveloituspäivämäärä. Aktuaalinen tililtäveloitushetki riippuu kovasti siitä kuinka nopeasti pankki saa maksuaineiston. Mahdollinen katevaraus voi joissakin harvinaisissa tapauksissa ehtiä purkautumaan ennen tililtäveloitusta, jos kauppias on hidas.

• Käteinenkunniaan
        kylänviisain kirjoitti:

Ei tuollaisia reaaliaikaisia kortteja ole vielä olemassakaan. Tiliotteissa näkyy nykyään päivämäärän kohdalla ostopäivämäärä eikä tililtäveloituspäivämäärä. Aktuaalinen tililtäveloitushetki riippuu kovasti siitä kuinka nopeasti pankki saa maksuaineiston. Mahdollinen katevaraus voi joissakin harvinaisissa tapauksissa ehtiä purkautumaan ennen tililtäveloitusta, jos kauppias on hidas.

Minulla on Visa Electron kortti, jolla maksan ostoksia. Suurimman osan ostoksista teen silti käteisellä ja jatkossa entistä enemmän.
        Minulla oli katevaraus muutaman päivän takaa ja tänään tässä huomasin, että tilin saldo on miinuksella. Eikä mitään laskuja ole mennyt näinä päivinä. Visa Electron vaatii aina tilillä saldon, jotta ostoksia voi tehdä. Muutamassa päivässä oli purkautunut yhden katevaraus, joten silloin on raha "palautunut" käytettäväksi. Ja nyt sitten on mennyt sen katevarauksen saldo vaikka sitä ei enää ollut varauksessa. Kuulemma näin voi käydä, mutta jos aika on muutama päivä niin on kyllä lyhyt aika. Ei näin nopeasti ennen ole purkautunut vaan jopa 1 viikon katevaraus on pysynyt.
        Ei tässä joka päivä ehdi katsomaan onko katevaraukset menneet vai ei. Aikanaan hankin Visa Electronin juuri tuon takia, että aina näkyy tilillä mikä on käytettävissä.

Luotan vielä enemmän käteiseen, sillä silloin ei tilit mene miinukselle!

• Selitys

Minun verkkopankkisivuillani näkee, että tilin saldo ja ja tilin käyttövara ovat kaksi eri asiaa: ne ilmoitetaan tiliote-sivulla erikseen.
      Käyttövara = saldo vähennettynä siirtoa odottavien maksujen yhteissummalla.

Maksettu maksu ei näy aina heti tilisiirtona koska siirto tapahtuu pankin järjestelmästä maksun saajan järjestelmään, jotka usein toimivat hiukan eri aikatauluilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe