Se on kylläkin ÄLÄ
Mutta eräillä paikkakunnilla se on ELÄ
Kuten Kainuussa ja Oulussa
http://www.kaleva.fi/juttutupa/muut/ala-vai-ela/319980
Elä vai älä?
8
6402
Vastaukset
- pohojospohojammaa
Tosi o, siitTäpä tunnemmaki toisemmaki tääläki
- Älykkyysosamäärä0
Minulle tulee vähän sivistymätön takapajulasta oleva kuva noista jotka puhui että
” elä sie ruukaa puhhuuu miu. Mie oon nyt kaennuussa. ” - kylläjokainen
saa puhua, kuin haluaa oman paikkakuntansa murteella. Ei se mitään älykkyydestä kerro. Ei pilkkua kannata viilata joka ikisestä sanankäänteestä.
- Niissä
Ei älykkyydestä, mutta monesta muusta kun tietää mistä päin on..eroa on luonteessa ja se hulluus näkyy.
- Laajempi.näkökanta
Niissä kirjoitti:
Ei älykkyydestä, mutta monesta muusta kun tietää mistä päin on..eroa on luonteessa ja se hulluus näkyy.
Tuo on yleistystä. Eri luonteita ja hulluutta on kaikkialla. Putkinäköisesti ei voi "tietää" mitään ilmansuuntaa.
Epäilevä "hulluuskin" näkyy varmaan paikkakunnan mukaan?
- Anonyymi
Se on (älä elä!)
- Anonyymi
Savossa sanovat elä myös. Minä sanon aina Älä vaikka asuisin kuussa.
- Anonyymi
Murteesta ei voi tietää missä asuu. Mehä ruukataan vaihtaa paikkakuntaa monestikin elämän aikana, mut murre pysyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463