crazy Mike testasi Toyotan, huono auto

vwvoittaja

Crazy Mike testasi Auriksen.

Olin yllättynyt kun ei saanut arvonimeä sopimaton liikenteeseen. Yleensä toimittajat kommentoivat,,, Auris on ojassa jos katse tai käsi herpaantuu hetkeksikään.

Volkkari autoille Auris hävisi 100-0 Miken käsittelyssä. Volkkari on voittaja.
Koeajoin Auriksen niin mieleenpainuvinta oli laiskuus ja kamala ajettavuus. Muuten tötterö.
Onko suunniteltu akka Kepnekaiselle.

73

13394

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veijepaltsar

      voipi tulla yllärina saksan kulkineen omistajille, uutet päästörajotukset monesta lähtee kilvet. ottekee polkumapyörä mukaa et ei tuu pitkä kävely matka..

    • tee-se-itse

      Katollaan olevasta Auriksesta voi ottaa itse kilvet pois kun kaivelee tavaroitaan ojasta tieltä suistumisen jälkeen.

    • desdesdes

      Hyvä mike

    • HolistilleYlitöitä

      No nyt tulee Holistille lunta tupaan oikein huolella, varokaa VW ja Skoda palstoilla, spämmiä pukkaa kohta yötäpäivää ja monella nimimerkillä ja tietenkin omia peukutuksia.

    • TSI2012

      älkää huoliko, skoda antaa vuokralle jopon kun skodasta lähtee kilvet koska päästöhuijauskorjaus on tekemättä ja ruosteviat vaivaavat jo uutena.

      • HolistillaOnTehtäväHihii

        Kylläpä totuus ottaa Holistilla koville. Pitää heti keksiä satuja ja haukkuja paremmista kilpailijoista.


    • laspalmas25

      Mistä pätkän pääsee katsomaan, linkkiä kiitos

      • Telkku

      • laspalmas25
        Telkku kirjoitti:

        Seuraavan kerran jakso esitetään kutosella 22.4. klo 19:00, kertoo telkku.com.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15250988/korjataas-vahan#comment-93473106

        Ihmettelinkin, kun en löytänyt videota katsottavaksi netistä, pitää muistaa äänittää sunnuntaina.
        Ei mulla Aurista ole mutta voisihan pätkän vilkaista, tosin testi pitäisi tehdä vähitäänkin samoilla renkailla. Korkeat ja pehmeät renkaat joustavat ihan tavallisella mutkatielläkin selvästi ja matalat kovat renkaat antavat paremmat ohjattavuuden kaarteissa/ mutkissa. Omissa äkkitilanteissa on aina ollut tärkeintä mahdollisimman nopea jarrutus. Viimeksi peura hyppäsi ojasta eteen ja vauhtia oli pikkutiellä noin 80 kmh. Nopea jarrutus pelasti paljolta tosin meni puskuri ja toinen etuvalo säpäleiksi. Mutta ei sentään tullut etulasi mukanaan ohjaamon puolelle. Tavallisen kuskin paras ja nopein vaihtoehto on aina seisoa jarrupolkimen päällä äkkitilanteessa ja jos autossa on vielä hätäjarrutehostin niin vielä parempi.
        Saatiinhan jossain testissä pikkumersukin katolleen , mutta eipä niitä ole normaali autoilussa kaatuillut sen kummosemmin kuin muitakaan autoja.
        On minun perään ajettu vauhdilla ja aina pelkään kun taajamassa mopopojat ajaa ihan perseessä kiinni, jos lyön jarrut pohjaan niin mopo tulee takalasista sisään.
        En missään nimessä halua kenellekkään pahaan, mutta jos alle on tulossa peura,lapsi ,koira niin pakkohan on jarruttaa. Autoissa on niin paljon tehokkaammat jarrut ( EBS)ja kun otetaan normi reaktio nopeus noin 1 s niin mopopojalle käy ikävästi> pitäkää turvallisuus väli sopivana


      • torremolinos32
        laspalmas25 kirjoitti:

        Ihmettelinkin, kun en löytänyt videota katsottavaksi netistä, pitää muistaa äänittää sunnuntaina.
        Ei mulla Aurista ole mutta voisihan pätkän vilkaista, tosin testi pitäisi tehdä vähitäänkin samoilla renkailla. Korkeat ja pehmeät renkaat joustavat ihan tavallisella mutkatielläkin selvästi ja matalat kovat renkaat antavat paremmat ohjattavuuden kaarteissa/ mutkissa. Omissa äkkitilanteissa on aina ollut tärkeintä mahdollisimman nopea jarrutus. Viimeksi peura hyppäsi ojasta eteen ja vauhtia oli pikkutiellä noin 80 kmh. Nopea jarrutus pelasti paljolta tosin meni puskuri ja toinen etuvalo säpäleiksi. Mutta ei sentään tullut etulasi mukanaan ohjaamon puolelle. Tavallisen kuskin paras ja nopein vaihtoehto on aina seisoa jarrupolkimen päällä äkkitilanteessa ja jos autossa on vielä hätäjarrutehostin niin vielä parempi.
        Saatiinhan jossain testissä pikkumersukin katolleen , mutta eipä niitä ole normaali autoilussa kaatuillut sen kummosemmin kuin muitakaan autoja.
        On minun perään ajettu vauhdilla ja aina pelkään kun taajamassa mopopojat ajaa ihan perseessä kiinni, jos lyön jarrut pohjaan niin mopo tulee takalasista sisään.
        En missään nimessä halua kenellekkään pahaan, mutta jos alle on tulossa peura,lapsi ,koira niin pakkohan on jarruttaa. Autoissa on niin paljon tehokkaammat jarrut ( EBS)ja kun otetaan normi reaktio nopeus noin 1 s niin mopopojalle käy ikävästi> pitäkää turvallisuus väli sopivana

        Eiköhän se ole tehty niillä renkailla jotka autoon on tehtaalla laitettu. Eihän kukaan yleensä lähde ensiasennusrenkaita pois ottamaan auton alta.


      • Euroopaneläjä
        torremolinos32 kirjoitti:

        Eiköhän se ole tehty niillä renkailla jotka autoon on tehtaalla laitettu. Eihän kukaan yleensä lähde ensiasennusrenkaita pois ottamaan auton alta.

        En enää tiedä kuinka Suomessa koeajoautot on varustettu mutta täällä Saksassa niihin on yleensä tungettu kaikki mahdollinen mitä listalta löytyy.


      • TeevVeeKutonen
        Telkku kirjoitti:

        Seuraavan kerran jakso esitetään kutosella 22.4. klo 19:00, kertoo telkku.com.
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15250988/korjataas-vahan#comment-93473106

        Muistutetaan vielä tuosta vertailutestiohjelmasta!
        TV Kutonen tänään klo 19:00

        Ensi tiistaina klo 21:00 seuraa jatkoa vertailutestiin. Silloin pääsevät terot ja hönöt loistamaan kun samojen autojen todellisia kaupunkikulutuksia vertaillaan. Eiköhän hybridi-Auris pärjää siinä vähän paremmin tai maailman kirjat on sekaisin.


    • dfhggdfhsd

      Lasten ohjelma ja testaajan nimi kertovat, että "testillä" ei ole mitään arvoa.

      • ejkslhfkdls

        Jokainen voi katsoa ohjelmasta miten Auris lähtee hallinnasta kuivalla asfaltilla jo taajamanopeudella ja miettiä miten käy jos vaikka itse sattuu olemaan samassa tilanteessa Auriksen ratissa tai kyydissä.


      • AasialainenHeiluri

        Hihii, kun syö Teron sielua ja syvältä.


    • uskokoetuksella

      Paha tuota sepittää miksi tojo ei pysy kaistalla ja vw"ll ä ei minkäänlaisia ongelmia

    • kaupan.varusteilla

      "testi pitäisi tehdä vähitäänkin samoilla renkailla. Korkeat ja pehmeät renkaat joustavat ihan tavallisella mutkatielläkin selvästi ja matalat kovat renkaat antavat paremmat ohjattavuuden kaarteissa/ mutkissa."

      Tuollaiset vertailut on aina parasta tehdä ensiasennusrenkailla. Se antaa todellisen kuvan siitä millaisilla renkaalla ko. autoa liikenteessä pääsääntöisesti ajetaan. Harva kuluttaja alkaa renkaita vaihtamaan ennenkuin eka satsi on ajettu loppuun.

    • Heh ei mene toyotalla hyvin kun saa jopa volkkarilta turpiin. Ei tuollaisella häpeä ajaa. Mitäs tero tähän?

      • taas.porukan.huonoin

        Sekä Skodalta ja Nissanilta. Auris oli ainoa auto joka ei pysynyt tiellä. Nissanin eteneminen oli koomisen näköistä ja varman epämukavaa, mutta se oli kuitenkin turvallinen.


    • maajussi-Tero
    • crazya_menoa

      Testi ei ole realistinen eikä kaupunkiajoa simuloiva. Tuolla lailla liikenteen seassa mielipuolisesti pujottelemalla saat syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja ajo-oikeutesi otetaan pöydälle vähintäin niin kauaksi aikaa, kunnes saa hullujenhuoneen psykiatrilta terveen paperit.

      kuvaa Seuraavaksi Crazy Mike testaa prätkien turvallisuuden. Rata on smanlainen mutta keilat tiuhemmassa ja nopeutta 80 km/h ja 100 km/h. Rata pujotellaan keulien takapyörällä ja sitten takapyörä ilmassa etupyörän varassa.

      • väistökääneionnistu

        Täysin realistisesti kaupunki/taajama-alueella äkillistä väistöliikettä simuloiva testi. Varsinainen pujottelunhan ei Aurikselta edes ehtinyt alkamaan kun auto karkasi jo käsistä. Muut autot pysyivät koko ajan kuljettajan hallinnassa, Auris oli ainut joka ensimmäisen väistön jälkeen omalle kaistalle palatessa lähti käsistä suistuen menosuuntaan nähden oikealle puolelle. Eli huonolla tuurilla kaupunkiolosuhteissa vastaavan tapahtuessa Auris suistuu esimerkiksi jalankulkijoita täynnä olevalle jalkakäytävälle.


      • seli.seli

        Kumman tavan valitset yllättävässä tapauksessa, yrität nopeasti väistää vai vain jarruttaa mikäli ehdit ja osua päin? 60 nopeudestakaan auto ei pysähdy ihan äkkiä, kun ottaa vielä reaktioajan huomioon.


    • vässykät.selittelee

      "Testi ei ole realistinen eikä kaupunkiajoa simuloiva. Tuolla lailla liikenteen seassa mielipuolisesti pujottelemalla saat syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta"

      Kyllä on taas seliseliä niin paljon että varmasti riittää. Tuon käsittelykokeen tarkoitus oli näyttää mikä on auton käsiteltävyys yleisesti. Tulos pätee myös muihin nopeita suunnanmuutoksia vaativiin tilanteisiin.
      Ei kukaan tietenkään aja tuolla tavalla liikenteessä vapaaehtoisesti, kyseessä täytyy olla yllättävä tilanne.
      Se iso juttu on että kun autoa joutuu tuollatavalla paiskomaan niin se tarkoittaa on aina vaaratilanne jossa on kyseessä jonkun henki tai vakava loukkaantuminen. Ja silloin se yksikin kerta elämässä voi olla yksi liikaa.
      Haluan ajaa autolla joka antaa mahdollisuuden selvitä ilman törmäystä. Ei Golfkaan selviä kaikista tilanteista eikä Auris lähde aina käsistä. On kuitenkin selkeästi osoitettu on olemassa tilanteita jossa Golf-kuskin ei tarvitse muuta kuin kääntää rattia selvitäkseen vaaratilanteesta ja Auris ei anna mahdollisuutta pitää autoa hallinnassa.
      Minulle se on iso asia.

    • väärin.kuormattu

      Joopa joo. Jos apukuskin paikalla olisi ollut Teron vakipano eli 120 kiloinen siiderivalas, niin ei olisi lähtenyt kanttaamaan tippaakaan.

    • eionnistu

      Näistä tojotista ei voi tehdä niitä mopoautojen korvikkeitakaan, joita on suunniteltu ihan oikeista autoista tehtävän mopoautojen sijaan, koska tojot suistuvat radaltaan mopoautojen tapaan. Sääli, hyvä idea meni siinä.
      Tietysti tojotat voisi jättää idean ulkopuolelle.
      Muut merkit kelpaisivat mopoautoiksi, nopeudenrajoittimella.

      • vaarana.huijaus

        Tuskin siitä klpoisuudesta tullaan sinulta mitään kysymään


      • ei_tojoa_tänne

        Eijos tojot voisi ota suoraan rekisteröidä mopoautoiksin? Teho/painosuhde on jo vaimo niitä vastaava?


    • Väärälopputulos

      Väärät renkaat väärät testaajat väärä tapa testata väärät ilmanpaineet väärä sää Väärä tv kanava väärä tulos auris ei ajaudu ulos väärä väärä

      • Konserni.huijaa

        Valittujen palojen lukijakunta on jalat maassa olevia täysjärkisiä ja rautaisen kokemuksen omaavia niinkuin Maailman laajalevikkisimmän autojulkaisu AutoBildinkin lukijat. CrazyMike lienee joku täysin tuntematon maksettu ja ostettu. Syystäkin epäily johtaa suoraan sylttytehtaalle.
        Luotettava testaaja pystyy esiintymään omalla nimellään! Huuhaa juttuja on konsernimerkin ylistysyritykset joilla vaan hyväuskoisia hölmöjä yritetään huijata. Jalat maassa kulkevat omia polkujaan ja valitsevat itse autonsa!


    • alfatoro

      No kärjistetysti että mitä uutta tässä oli, kun oikeasti lukee lehtien autojen testejä niin kaikkihan on niissä kerrottu sitten ainakin loppupeleissä että jos on vuosia kirjoitettu niin monessa artikkeleissa ja testeissä sekä vertailuissa että skodassa ja volkswagenissa on ihan kohtuulliset ajo-ominaisuuden niin mihin ne nyt huijauksen muodossako häviäisivät.

      Kaikki täytyy siis näyttää että ymmärretään vaikka vitsillä sisään kun vakava puhekaan ei mene paitsi huijaukseen uskoo varmaan samat kuin sipilään.

      Asiakkaat eli ihmiset vaan on niin palikoita ,osaamattomia kuin koulutettuna osaisi kaiken mutta kiinteistöjobbari myy asuntoasi kun se "osaa".

      Renkaatkin vaihtaa joku rengasliikkeessä ja pyytää jälkikiristämään eli kuitenkin vastuu on kuljettajan.

      Ymmärtämättömyys on muodissa kun töppääjälle piippaat niin olet itse "vituntyhmä" eikö niin?

    • jakopäämurhe

      Crazy Mike ja pöljäpentti ylistämässä huijaavaa vikavaagenia laulussa "Pettäjän tie"! Tarkoitettu vain hyväuskoisille hölmöille! Heh!

    • Paracelsus_v._Hohenheim

      Kaupunkiajossa ei ole mahdollista tehdä kolaroimatta noin monta peräkkäistä pujotteluliikettä. Siksi testi on epärealistinen, eikä simuloi kaupunkiajossa tapahtuvaa väistöä.
      Tavallinen kädetön autoilija ei edes kykene tuollaiseen akrobatiaan. Jo lumi- tai vesisade saa useimmat tekemään levottomia liikkeitä.


      "crazya_menoa
      20.4.2018 16:03

      Testi ei ole realistinen eikä kaupunkiajoa simuloiva. Tuolla lailla liikenteen seassa mielipuolisesti pujottelemalla saat syytteen törkeästä liikenteen vaarantamisesta ja ajo-oikeutesi otetaan pöydälle vähintäin niin kauaksi aikaa, kunnes saa hullujenhuoneen psykiatrilta terveen paperit.

      kuvaa Seuraavaksi Crazy Mike testaa prätkien turvallisuuden. Rata on smanlainen mutta keilat tiuhemmassa ja nopeutta 80 km/h ja 100 km/h. Rata pujotellaan keulien takapyörällä ja sitten takapyörä ilmassa etupyörän varassa."

    • Paskanmöivät

      Äitiii mun tojo ei pärjäää Phyääääääää

    • ToyotanTuskaaOmistajalle

      Toyotan surkea ajo-ominaisuudet on kyllä kaikkien tiedossa, mutta vielä löytyy suomalaisia jotka eivät siitä välitä. Mieluummin ajavat surkealla kinnerillä hissutellen jonon vetäjänä ja pelkästään se uskon perusteella, että Toyota on viaton auto. Kuinka he joutuvat siinä pettymään ja kiroamaan sisällään, sillä suomalainen ei myönnä tehneensä tyhmyyttä ja siksi hänellä on pakottava tarve yrittää puhua mustaa valkoiseksi, vaikka sieluun sattuu ja vitutuskäyrä on huipussaan. Siksi heistä muodostuu katkeria kerrostalokyttääjiä ja liikenteessä häiriköitä jotka pääsevät kerrankin päättämään mitä vauhtia letka kulkee.

      • AutoPelle

        Nythän testissä oli vain pieni osa erilaisista pienen keskiluokan autoista.

        Jos tilastoja katsoo niin aivan eri merkkiset autot on ne mitkä löytyy romuna liikennejakajista ja lyhtytolpista.

        Aina on eroja autojen välillä, kuten ihmisten välillä . Kysymys onkin siitä mikä on riittävän hyvä.
        AIka moni tässä ketjussa vaahtoava ei loista kouluarvosanoilla eikä kielenkäytöstä päätelle myöskään asenteissa. SIlti hekin ovat ihan käypiä kansalaisia,
        Suhteellisuuden taju on on se jutun juoni.
        Eniten kuolemaan johtaneita onnettomuuksia tapahtuu asennevirheiden vuoksi (päihteet, itsemurhat ja vakavasti sairaana rattiin).


    • yksi.kerta.liikaa

      "AIka moni tässä ketjussa vaahtoava ei loista kouluarvosanoilla eikä kielenkäytöstä päätelle myöskään asenteissa. SIlti hekin ovat ihan käypiä kansalaisia, "

      Ihmisen ominaisuudet tulevat pitkälti geeneistä eikä siihen pysty itse vaikuttamaan. Auton voi kuitenkin valita vapaasti. En ymmärrä miksi minun pitäisi tyytyä autossa keskinkertaisuuteen?
      Varsinkaan turvallisuuteen liittyvissä asioissa. Tyydyn kyllä keskinkertaiseen tehoon, ja varusteisiin, mutta en missään nimessä keskinkertaisiin ajo-ominaisuuksiin. Se olisi kaikki pois omasta ja muiden tielläliikkujien turvallisuudesta.
      On iso ero jos pystyy välttämään kolarin tai joutua kolariin sen takia että auton ajo-ominaisuudet loppuvat kesken ja siitä tulee mahdoton hallita. Se yksikin kolari voi olla viimeinen.

      • onko.järkivalinta

        Mitä mieltä olet niistä ihmisistä, jotka ajelevat yli 20 vuotiailla turvattomilla autoilla, kun se on heidän mielestään niin halpaa. Kuljettavat vielä perhettäänkin mukanaan.


      • tutkittua.tietoa

        Suurin osa onnettomuuksista sattuu kaupunkinopeuksilla eikä niitä tutkittaessa ole havaittu mitään yhteyttä autojen ajo-ominaisuuksiin, enemmänkin kuljettajien kykyyn toimia liikenteessä sääntöjen mukaan ja turvallisuutta edistäen.
        Ihmisen liikennekäyttäytymisominaisuudet eivät periydy geeneissä vaan malleista. Tunnettu liikennekouluttaja totesi radiohaastattelussa haasteellisinta olevan nuoren poisoppimisen vääristä asenteista. Jos jompikumpi vanhempi on kusipää liikenteessä, sitä on usein myös jälkeläinen ja ketju jatkuu ellei tule vakavaa opetusta onnettomuuden ja tuomion muodossa.


      • mielenrauhaa
        tutkittua.tietoa kirjoitti:

        Suurin osa onnettomuuksista sattuu kaupunkinopeuksilla eikä niitä tutkittaessa ole havaittu mitään yhteyttä autojen ajo-ominaisuuksiin, enemmänkin kuljettajien kykyyn toimia liikenteessä sääntöjen mukaan ja turvallisuutta edistäen.
        Ihmisen liikennekäyttäytymisominaisuudet eivät periydy geeneissä vaan malleista. Tunnettu liikennekouluttaja totesi radiohaastattelussa haasteellisinta olevan nuoren poisoppimisen vääristä asenteista. Jos jompikumpi vanhempi on kusipää liikenteessä, sitä on usein myös jälkeläinen ja ketju jatkuu ellei tule vakavaa opetusta onnettomuuden ja tuomion muodossa.

        Moottori-lehdessä analysoidaan kuolemaan johtaneita onnettomuuksia. Valitettavan usein niissä mainitaan iäkäs mies ja vanha auto, kuten Toyota, Nissan jne.


      • piissii.rispektii
        mielenrauhaa kirjoitti:

        Moottori-lehdessä analysoidaan kuolemaan johtaneita onnettomuuksia. Valitettavan usein niissä mainitaan iäkäs mies ja vanha auto, kuten Toyota, Nissan jne.

        Ja useimmiten syyllisenä onkin saksalainen premium tai maasturi. Näin tutkittu ja hutkittu eli asennevammaisia on paljon liikenteessä.


    • hyväohjelma

      No eiköhän tojo lyö muut laudalta seuraavissa testeissä ainakin kulutuksen pitäis olla ihan eritasolla kuin muissa( toki oli hitainkin) ja vesilasitestikin täytyy mennä pehmeäjousiselle tojolle eli seuraavaa jaksoa odotellessa toki toi ohjaus on tärkee asia mutta jos siittä ei piittaa ajelee hissukseen .

    • Iiiiiiihahahahahahaaaaaa

      Neiti avaaja voi pujotella dildon anukseensa.

      "Seuraavaksi Crazy Mike testaa prätkien turvallisuuden. Rata on samanlainen mutta keilat tiuhemmassa ja nopeutta 80 km/h ja 100 km/h. Rata pujotellaan keulien takapyörällä ja sitten takapyörä ilmassa etupyörän varassa."

      • olet.hurja

        Voi voi, etkö Tojokiimainen parempaan pystynyt?


    • safety.first

      "Suurin osa onnettomuuksista sattuu kaupunkinopeuksilla eikä niitä tutkittaessa ole havaittu mitään yhteyttä autojen ajo-ominaisuuksiin, enemmänkin kuljettajien kykyyn toimia liikenteessä sääntöjen mukaan ja turvallisuutta edistäen."

      Ei auton hallinnan menettäminen nopeassa väistössä ole varmaankaan se yleisin syy onnettomuuteen ole. Ei kukaan ole niin väittänytkään. Kuljettajan typeryys / kännisyys on paljon yleisempi.

      Se ei kutenkaan muuta miksikään sitä asiaa että paremmin käyttäytyvä auto on turvallisempi liikenteessä kuin auto joka vastaavassa tilanteessa on mahdoton hallita. Kysymys olikin miksi tyytyisi siihen huonompaan ja vaarallisempaan?

    • analisaattori

      Noin tilastojen valossa Toyota kuitenkin on yksi turvallisimmista ja halutuimmista autoista. Jotka ovat suunnannäyttäjinä laadussa ja luotettavuudessa. Bemarithan ovat tunnetusti yleisin merkki tolppien katkaisussa ja puiden ympäri kiertyneinä, niin ja volkkarit yleisimpiä hinurin lavoilla ja teiden vierustoilla opelit ja fordit seuranaan. Näin on nähtynä uusilla silmälaseilla.

    • ajooo

      Amispojat ottaa luistonestot pois ja kova näyttämisinto Papparaiset köröttelee sunnuntaisin kirkkoon niin kummallekkohan ryhmälle sattuu enemmän suistumisia

    • paskanjauhantaa

      Niin mutta kun Toyotan vaan piti suistua ??? niin ja kaupunkinopeuksissa? Hauskoja finninaamojen ja märkäkorvien "tositietoa"

    • Huvinsakullakin

      No kyllähän tämä testi on enemmänkin tehty huumori mielessä.
      esim. pujottelutesti on suorastaan naurettava,jos ollaan rehellisiä testin voitti qasqhai,otti vauhdin täysin pois,toki ei tämmöistä testiä tule normaali elämässä missä täytyy pujotella 10 keilan läpi, mut ohjelma onkin tehty vähän eri asenteella kuin oikeat autotestit esim. TM:n väistötesti onkin lähellä sitä mikä voi tulla oikeassa elämässä(esim hirvenväistössä)....
      P.s siinä muuten auris pärjäsi ihan yhtälailla kuin golf.
      Mutta tämä ohjelma onkin tehty huumori mielessä, kuten myös juken hyppy.
      Jos mike tekisi testejä moottoripyörällä hän olisi jo kuolut mies.
      Älkää ottako tätä ohjelmaa niin todesta oli teillä sitten alla skoda,toyota,nissan tai vaikkapa volkswagen.

      • kestotilaaja_45_vuotta

        "TM:n väistötesti onkin lähellä sitä mikä voi tulla oikeassa elämässä(esim hirvenväistössä)....
        P.s siinä muuten auris pärjäsi ihan yhtälailla kuin golf."
        Ja missähän TM:n numerossa tuollainen väistötesti on julkaistu? Ei nimittäin ole kohdalle sattunut vaikka kestotilaajana luen kaikki vertailut.
        Taidat heitellä testejäsi hatusta olettaen ettei kukaan viitsi asioita tarkistaa? Minä kutsun sitä valehteluksi. Tällä palstalle se on valitettavasti tavattoman yleistä, yleisempää kuin muilla.


      • tässäaluksi
        kestotilaaja_45_vuotta kirjoitti:

        "TM:n väistötesti onkin lähellä sitä mikä voi tulla oikeassa elämässä(esim hirvenväistössä)....
        P.s siinä muuten auris pärjäsi ihan yhtälailla kuin golf."
        Ja missähän TM:n numerossa tuollainen väistötesti on julkaistu? Ei nimittäin ole kohdalle sattunut vaikka kestotilaajana luen kaikki vertailut.
        Taidat heitellä testejäsi hatusta olettaen ettei kukaan viitsi asioita tarkistaa? Minä kutsun sitä valehteluksi. Tällä palstalle se on valitettavasti tavattoman yleistä, yleisempää kuin muilla.

        No kyllä niitä vertailuja löytyy....voin kaivaa myöhemmin kun käyn arkistoissa.
        Mutta otetaan vaikkapa suht uusi testi tuulilasi 1/2018 jossa oli testissä ladattavat saman kokoluokan autot ....ääritilannekäytös jossa mukana ollut toyota prius oli paras, pesi muuten golfin mennen tullen.
        Teksti löytyy sivulta 28.
        Eli kannattaalukea testit ilman golfin lämmityslaitetta eli hyppynarua voi teksti osua paremmin silmiin, eikä ole ainut testi missä ääritilannekäytös on parempi Toyotalla kuin volkkarilla.


    • ei.kuriirin.vika

      "Älkää ottako tätä ohjelmaa niin todesta oli teillä sitten alla skoda,toyota,nissan tai vaikkapa volkswagen."

      Ohjelman taso voi olla sitä tai tätä. Ei muuta miksikään sitä faktaa että Auris lähti väistökokeessa ammattikuskin käsistä 60 kmh vauhdissa ja Golf Ocu selvittivät saman tilanteen ilman ongelmia.
      Älä ammu sanansaattajaa jos viesti ei miellytä.

      • ingengör

        Tuosta voikin päätellä, että kyseessä ei ole ammattikuski vaan ammattipelle, sopii tuollaiseen sirkusohjelmaan vallan hyvin. Valitettavasti näitä ammattipellejä on liikenteessä liiaksikin. Poliisin pitäisi järjestää vielä toinen tehoisku niin alkukesä olisi liikenteessä turvallisempaa tavallisille kulkijoille kun pellet ovat jalkamiehinä.


      • avuttomuuden_ylistys
        ingengör kirjoitti:

        Tuosta voikin päätellä, että kyseessä ei ole ammattikuski vaan ammattipelle, sopii tuollaiseen sirkusohjelmaan vallan hyvin. Valitettavasti näitä ammattipellejä on liikenteessä liiaksikin. Poliisin pitäisi järjestää vielä toinen tehoisku niin alkukesä olisi liikenteessä turvallisempaa tavallisille kulkijoille kun pellet ovat jalkamiehinä.

        Ei vaadi kovin kovin suuria älynlahjoja selvittää Mauri Uuskosken (Crazy Mike) meriittejä rattimiehenä ingenjöriltä. Insinööri olisi selvittänyt asian 15 sekunnissa!


      • jämpti.näin

        Älkää uskoko kuin luottomyyjän ja Hönön sanaan, kaikki muut ovat salaliitossa Tojoa vastaan.


    • Muistakaas.tää

      Vertailun suurin viesti on se että Golfin ratissa ei tarvinnut mitään erityistaitoja vaan auto pysyi hanskassa heposti. Toyota sensijaan ei pysynyt hallussa edes ammattikuskilla.

    • logiikkaymmärrys.puuttuu

      "Tuosta voikin päätellä, että kyseessä ei ole ammattikuski vaan ammattipelle, "
      Taas on tojohönöltä logiikka täysin kateissa. Sama kaveri sai Golfin pysymään helposti tiellä. Auris karkasi näpeistä.
      Pelle tai ei, Auris ei kykene samaan kuin Golf. Olkoon ratissa kuka tahansa.

    • oikeatominaisuudet

      Ihan hyvä on volkkarilla pujotella niin kauan kun pysyy kasassa eikä jakopää narskahda eikä kaasupoljin katkea. Öljyä taitaa kuitenkin kulua normaalia enemmän moisessa kurvailussa. Aika harvoin tosin tuollaista pujottelurataa tulee eteen arjen liikenteessä. Enemmän kiinnittäisin huomiota laatuun ja luotetavuuteen. Siinä ei VW ole loppupäästä pitkälle edennyt.

      • lomgbeachlife

        Että jaksatte kaasupolkimen katkaiseminen ainakin itsellä oli vw golfissa 2005 mallissa ihan omaa vikaa eli lunta jaloissa reilusti sisätiloihin joka sitten sulaa kun ajo loppuu ja aamulla lähtiessä tuli sitten idioottimaisesti polkaistua se rikki umpi jäinen poljin eli aivan omaa tyhmyyttä.
        laadusta on vaan se "katsastuslaatu" suomalaisen mieleen ja niissäkin pitäisi olla ne ajetut kilometrit ja huoltojen tiheys merkitsevästi laskuissa mukana.


      • Ämpärimuovia
        lomgbeachlife kirjoitti:

        Että jaksatte kaasupolkimen katkaiseminen ainakin itsellä oli vw golfissa 2005 mallissa ihan omaa vikaa eli lunta jaloissa reilusti sisätiloihin joka sitten sulaa kun ajo loppuu ja aamulla lähtiessä tuli sitten idioottimaisesti polkaistua se rikki umpi jäinen poljin eli aivan omaa tyhmyyttä.
        laadusta on vaan se "katsastuslaatu" suomalaisen mieleen ja niissäkin pitäisi olla ne ajetut kilometrit ja huoltojen tiheys merkitsevästi laskuissa mukana.

        Suunnitteluvirhe ja täysin väärä materiaali. Vain volkkarien ogelma. Mikä voisi toimia jos ei edes kaasupoljin? Kuuluisaa Vw -laatua!


    • Hulluttestit

      Paljon annettiin oculle sakkoaikaa, kun kaatoi melkein kaikki keilat pujottelussa?
      EIkö siitä olisi pitänyt hylätä?

      • Joppa

        Samaa katselin ,siitä ei miinusta vaikka oikoi.


    • Tojo.on.ankeuttaja

      "Ihan hyvä on volkkarilla pujotella niin kauan kun pysyy kasassa eikä jakopää narskahda eikä kaasupoljin katkea. Öljyä taitaa kuitenkin kulua normaalia enemmän moisessa kurvailussa. Aika harvoin tosin tuollaista pujottelurataa tulee eteen arjen liikenteessä. Enemmän kiinnittäisin huomiota laatuun ja luotetavuuteen. Siinä ei VW ole loppupäästä pitkälle edennyt."

      On suuri ilo lukea näitä kommentteja. Tojotisti myöntää että VW on ominaisuuksiltaan ylivoimainen. Tojotistin ainoa puolustus on VWn vikaantuminen.
      Olen ajanut VWllä yli 20 vuotta ja ainoa vikkorjaus on yksi vesipumppu. Maksan sen mielelläni. Tojolla 20 vuotta ajaminen olisi tosi masentava kokemus.

      • pettynyt.olo

        Kuka tojotisti sinulle sellaista on myöntänyt? Enemmän on Toyotaa Suomessa myyty kuin Volkswaagenia eikä yhden volkkarin kasassa pysyminen kerro vielä juurikaan mistään luotettavuudesta. Vag-arena jo antaa osviittaa, missä mennään, AutoBildin raportoinnista nyt puhumattakaan. Kannattaa seurata hieman laajempaa otantaa eikä tuijottaa pelkästään omaan napaansa yhden automerkin kokemuksella. Toyotalla ajamiseen taitavat olla kuitenkin ihmiset tyytyväisempiä kun merkkiuskollisuus on aivan jotain muuta kuin volkkarilla joka vasta nyt on päässyt top ten kerhoon kun Toyota on ykkönen. Olla ensimmäisenä tai kymmenentenä? Kertoo ainakin minulle vanhana Volkkarin ja Toyotan omistajana siitä, mitä itsekin on tullut koettua. Eikä siinä Volkkarinkan ajamisessa varsinaista masennusta tullut koettua, ennemminkin silloin kun se ei ollut ajokuntoinen.


      • Hohohohooi

        "maksan sen mielelläni"...moneenko kertaan sun pitää se vesipumppu maksaa vai joka klonkswagenista se on mennyt, johan on laadun puute näkyvää


    • Mitatusti.huonoin

      Tojo on kaikissa vertailuissa viimeinen. Tojokuski on vähään tyytyväinen. Luuserin valinta.

      • Ihmeaasiakka

        Senkö takia viihdyt toyotan palstalla...huomaatko luuseri, teit itsesi tyhmäksi


      • Suunnannäyttäjä

        Harminpaikka kun toyota dominoi!


    • rellut

      Nissan oli se auto, joka jarrutti testissä melkein pysähdyksiin. On vaikea hallita äkkinäistä väistöä, jos auto päättää itsenäisesti löydä jarrut pohjaan. Toyota, volkkari ja skoda olivat tasaisen hyviä, eivät ainakaan lopettaneet ajoa kuten Nissan. Onneksi Rellu ei ollut testissä. Siinä on varmasti sellainen jarruttaja, että olisi tullut rellukuskina paha mieli.

    • sääntö.nro.1

      Kun ajaa aina hiljempaa kuin muut, niin ei joudu itse väistämään.

    • boifigig

      Joo huonoin auto toyota oli.
      Meluisin ja syöpöin.
      Kammottava ajaa, todella huonompaa saa hakea.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1412
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1212
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1196
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1193
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1164
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe