Miksi toyota valehtelee noin paljon?

miksi.valheet

Eilinen Autohullut ohjelma mittasi Toyota Auris Hybridin kiihtyvyyden 0-100kmh. Kävi ilmi että Toyotan ilmoittamiin arvoihin ei pääse mitenkään. Ei edes lähelle.

VW ja Skoda menivät alle 9 sekunnin kun tojolle teki tiukkaa päästä alle 13 sekunnin. Eroa tojolla luvatun ja oikean suorituskyvyn suhteen oli yli 1.5 sekuntia.
Surkea suoritus.

59

2447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • julma.totuus

      Ei hybridin kulutusta saa muilla keinoin tavisautoa alemmas. Ei tehoa, ei kulutusta. Pitäisi laittaa ainakin 2,5 litran Atkinson keulalle, että pääsisi samoihin kiihtyvyyslukuihin, ehkä.

      • tule.nykypäivään

      • SeONPienin
        tule.nykypäivään kirjoitti:

        Et sitten löytänyt mitään vanhempaa artikkelia.

        Valitetavasti en löytänyt uudempaa. Nyt Toyotissa onkin uusi hybridijärjeltelmä ja sen kulutus on aivan todella pientä.


      • ei_tojoa_tänne
        SeOnPienin kirjoitti:

        Toyotan hybridien kulutus on kaikkein pienin.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/tm-n-premium-autojen-vertailu-paljasti-hybridin-kulutuksesta-yllattavan-asian-3359177

        Samoin kuin pienin suorituskyvyltäänkin ja ajo-ominaisuuksiltaan.


    • Eihän_ne

      Terohan ihan pillastui asiallisesta aloitteesta. Heh....

    • tyhjästä.paha.nyhjäistä

      Jokainen vähääkin fysiikkaa ymmärtävä tietää, miten iso ero auton tehoissa oikeasti on, jos kaksi samanpainoista autoa kiihtyvät joko 9 s tai 13 s 0-100 km/h

      • dfdsfasdf

        Kukaan nykyauton ostaja ei ole kinnostunut tehoista. Ne ovat aina riittävät. En kylläkään tiedä mikä auto kiihtyy 0 -100 13 s.


      • siinä.se

        Karkeasti laskettuna Tojon teho noin 70% noiden muiden tehoista


      • GS450h_rules

        Taas on pakko kommentoida. Jokainen vähänkään kokemusta omaava tietää myös minkälainen ero autoilla on kun toinen kiihtyy 5 sekunnin pintaan ja toinen 9 sekuntiin 0-100 km/h. Ei silti että juuri koskaan Lexuksen täyttä tehoa tarvitsisin mutta on mukava tietää että tarvittaessa reserviä löytyy. Ei tuollaista kahden tonnin mötikkää raaski paikaltaan kunnolla edes kiihdyttää mutta ohitustilanteissa tunne on äkkinäistä häkellyttävä. En kaipaa tähän Pentin kommentteja.


    • Toyota_valehtelee

      Toyota on jo vuosikymmenet valehdellut kyhäämiensä koslien suoritusarvojen olevan normaalin auton tasolla vaikka ne todellisuudessa ovat säälittävän huonot.

      • KukaMaksaakaan

        Katso lehtien testit. Niitä ei ole valehdeltu. Vain tuo Volkswagen -konsernin maksama Autohullut-ohjelma valehtelee. Lehtien koeajoissa Toyotan tiedot pitävät paikkansa. Katsokaa tuota Autohullut-ohjelmaa kun se mainostaa kokoajan mm. Skodaa ja on Volkswagen-konsernin ylläpitämä ja maksama ohjelma.


      • teroa.vituttaa.tuhnu

        Miten tuollaisen asian voisi muka valehdella. Jokainen näki ohjelmassa miten Toyota kiihtyi. Vai luuletko että tojoa kiihdytettiin käsijarru päällä?
        TM:ssäkin vastaavalle voimalinjalle mitattiin C-HRssä 12,7 sekuntia joten aivan linjassa on tuo tojon tehottomuus läpi malliston.

        Uskomatonta miten totuuden hyväksyminen voi olla noin vaikeaa.


      • hhh275
        teroa.vituttaa.tuhnu kirjoitti:

        Miten tuollaisen asian voisi muka valehdella. Jokainen näki ohjelmassa miten Toyota kiihtyi. Vai luuletko että tojoa kiihdytettiin käsijarru päällä?
        TM:ssäkin vastaavalle voimalinjalle mitattiin C-HRssä 12,7 sekuntia joten aivan linjassa on tuo tojon tehottomuus läpi malliston.

        Uskomatonta miten totuuden hyväksyminen voi olla noin vaikeaa.

        Paljonkos tässä Auris hybridissä piti olla järjestelmätehoa? 122 hv ja vääntöä vaikka kuinka. Ja silti kiihtyvyys on vapaasti hengittävien 1.2 litraisten tasoa.


      • tero_vahehtelee
        KukaMaksaakaan kirjoitti:

        Katso lehtien testit. Niitä ei ole valehdeltu. Vain tuo Volkswagen -konsernin maksama Autohullut-ohjelma valehtelee. Lehtien koeajoissa Toyotan tiedot pitävät paikkansa. Katsokaa tuota Autohullut-ohjelmaa kun se mainostaa kokoajan mm. Skodaa ja on Volkswagen-konsernin ylläpitämä ja maksama ohjelma.

        Pitääkö teron tuossakin kohtaa valehdella? Jokaisen ohjelmajakson alussa ilmoitetaan sponsorit, eikä Volkswagenin nimeä ole mainittu siinä yhteydessä kertaakaan. Se, että vertailuun on valikoitunut juuri nuo automallit, on myös selkeästi sanottu.
        Myöskään autolehtien koeajoissa ja vertailuissa Toyota ei yleensä saavuta lähellekään ilmoitettuja suoritusarvoja.


      • Rauhallisuutta_Toyota

        Toyota kuskit käyvät kuumana, kun viestejäkin poistetaan ihan solkenaan: "Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena."


    • Yksi_näkemys

      Alkuperäiseen aiheeseen.
      Toyota Auris 2017 HATCHBACK 5D 136hp 2 person on board 9.698 seconds to 100 km/h

      Aika paljon Toyota valehtelee, jos se kiihtyy yli puolitoista sekuntia nopeammin kuin luvattu.
      https://www.youtube.com/watch?v=dPZa12-0new

      Täällähän on mainittu vain auton merkki ja tyyppi. Itse en tiedä noista autoista juurikaan.
      Tyhjällä akulla liikkeelle lähteminen saattaa olla yksi syy. Tuskin minkään auton kiihtyvyyksiä määrätään täydellä tankilla. Tuossa ajassa 9,698 sekuntia on kaksi matkustajaa kyydissä. Sekin tulee huomioida.

      • testikuljettaja

        Itsekin olet tehnyt huvikseni videon, jossa vakio 1,3-litrainen Corolla kiihtyy nollasta sataan n. 8 sekuntiin. En tosin koskaan ole lähtenyt sitä testaamaan rinta-rinnan toisen auton kanssa joka kiihtyisi niin nopeasti. Tekemäni videon juju on topografiassa. Videosta ei voi päätellä, että tiessä on alamäkeä liki 2 kilometriä ja Corollani mittarin 100km/h on todellisuudessa 92km/h.
        Sinun videossa ei edes näytetä maisemaa!


    • toyotaonykkönen

      Vain VW on tunnettu ja tunnustettu vilpillisestä yrityskulttuurista. Tässäkin on syytä epäillä maksettua "testitulosta" VW-historia huomioiden.

      • faktoja_unohtamatta

        Toyota on jäänyt kiinni vilpistä ja kuolettavasta leväperäisyydestä paljon aikaisemmin!


    • Pysy.asiassa

      Tero. Olet nolo.

    • ValeEmävaleEsite

      Se on sitä tuotekehitystä tojotan malliin. Autot lihoaa ja paisuu, mutta aina vaan pääsee sillä 1.6 vaparilla 12s sataseen, ja kulutus putoaa! Eli siis kysymys on lähinnä myyntilehtisten numeroiden kehityksestä, nykyisin joutuu jo valehtelemaan ihan roimalla kädellä, että pysyy edes lehtisessä muitten völjyssä.
      Käytännössähän jokainen tietää, että ei sillä korollalla pääse edes vapaapudotuksessa luvattuun kulutukseen, eikä etenkään kiihdy! Mutta ehkä se ei haittaa jos on vaan menossa hakemaan saludoa siwasta. Kyllä tojotalla sinne siwaan ehtii ennen kun kiinni menee.

    • muut.kiittävät

      Hvvä asia, että pappa-Toyotat ovat hitaita, eiväthän tee äkkinäisiä ja arvaamattomia liikkeitä liikenteessä.

    • Auris Hybrid kulutti yli litran vähemmän ajetulla kaupunkilenkillä kuin VW saastepesät! Ja 2l vähemmän kuin Nissan!

      • Ero on melkoinen kun ottaa huomioon että Auris kantaa vanhempaa 1.8 litran hybriditekniikkaa joka tuli markkinoille jo 2010. Eli Toyotassa oli 8v vanhaa tekniikkaa ja silti se pesi kilpailijansa kulutuksessa valovuoden erolla!


      • maksamalla.selviää

        Maksan mielelläni sen 10 euroa enemmän per 1000 km kun ei tarvitse ajaa tuollaisella alitehoisella kinnerillä joka ei pysy edes tiellä.


      • Maksat varmaan mielelläsi myös TSI-DSG Remontit kun ne porsii!


      • riskitöntä
        Toyota_hybrid kirjoitti:

        Maksat varmaan mielelläsi myös TSI-DSG Remontit kun ne porsii!

        Jos noin kävisi niin takuu huolenpitosoppari hoitaa sen.


      • Euroopan_myydyin

        Se on siltikin vain nuhapumppu Toyota Auris, joka on ruma ja autona ei ole lähellekään ominaisuuksiltaan Golfin veroinen. Asia on tullut selväksi lukemattomissa vertailutesteissä (paitsi rumuus, joka on makuasia).
        Jos pelkää neuroottisesti yllättäviä kuluja, heitä varten on kaiken muun kuin polttoaineen ja renkaat kattava huolenpitosopimus, jonka saa Golfiin vaikka viideksi vuodeksi. Aurisiin sellaista ei saa kuin kolmeksi vuodeksi.


      • Huoltoshopparion
        riskitöntä kirjoitti:

        Jos noin kävisi niin takuu huolenpitosoppari hoitaa sen.

        Ei muuten hoida,ainakaan tappelematta.
        Sehän volkkarissa huvittavaa onkin kun takuuaikanakin saa tapella korjauksista


    • Suurimmalle osalle auton ostajista on kulutus ja luotettavuus on paljon tärkeämipiä ominaisuuksia luin joku muutaman sekunnin kiihtyvyys ero jolla ei käytännössä ole mitään merkitystä.

      • Näinsemeneee

        Litra sinne tai tänne ei muuta mitään. Huono ajettavuus on ainainen riesa.


      • Tero.tuhnuttaja
        Näinsemeneee kirjoitti:

        Litra sinne tai tänne ei muuta mitään. Huono ajettavuus on ainainen riesa.

        Tuskin on suurta merkitystä ajo-ominaisuuksilla ja kiihtyvyydellä loppujen lopuksi. TM:n käyttötestien ja koeajojen keskinopeudet näyttävät jäävän poikkeuksetta noin 55 kmh tuntumaan. Siihen nopeuteen pääsee riittävän nopeasti auto kuin auto ja on myös riittävä ajo-ominaisuuksiltaan.
        Tärkeintä on päämäärään pääseminen turvallisesti, mutta se ei näytä riittävän turbo-toopeille kun he haluavat olla ensimmäisenä liikennevaloissa seisomassa ja katsella sitten kun viereisellä kaistalla pyyhältää ohitse 4-5 autoa valojen vaihtuessa.


      • MeneeNäin
        Näinsemeneee kirjoitti:

        Litra sinne tai tänne ei muuta mitään. Huono ajettavuus on ainainen riesa.

        Litra sinne tai tänne on myös jatkuva riesa, kun saman matkan pääsee vähemmälläkin kulutuksella, ja joka päivä. Mitäköhän tuo "litra sinne, tai tänne" tekeekään vuositasolla?
        Itselläni ainakin on omille rahoilleni paljon muutakin käyttöä, kuin laittaa ne kaikki jonkun auton polttoainetankkiin.

        Ps. En aja, enkä omista Toyotaa.


      • tyhmyysvero
        MeneeNäin kirjoitti:

        Litra sinne tai tänne on myös jatkuva riesa, kun saman matkan pääsee vähemmälläkin kulutuksella, ja joka päivä. Mitäköhän tuo "litra sinne, tai tänne" tekeekään vuositasolla?
        Itselläni ainakin on omille rahoilleni paljon muutakin käyttöä, kuin laittaa ne kaikki jonkun auton polttoainetankkiin.

        Ps. En aja, enkä omista Toyotaa.

        "Mitäköhän tuo "litra sinne, tai tänne" tekeekään vuositasolla?"
        Jokainen laskutaitoinen osaa kertoa tuon helposti. Litran kulutusero tarkoittaa 13 euroa / 1.000 kilometriä.
        Tojon hybridien kohdalla kokonaiskustannuksissa kannattaa ottaa huomioon että ne käyvät huollossa tuplasti verrattuna Volsuihin. 150 euroa per huolto tarkoittaa sitä että reilusti yli 12.000 km bensasäästöt katosivat tojon huolto-ohjelmaan.
        Kuten sanottu, Tojon hybridit oavat matematiikkaa ymmärtämättömille,


      • jopa_kalliimpaa
        tyhmyysvero kirjoitti:

        "Mitäköhän tuo "litra sinne, tai tänne" tekeekään vuositasolla?"
        Jokainen laskutaitoinen osaa kertoa tuon helposti. Litran kulutusero tarkoittaa 13 euroa / 1.000 kilometriä.
        Tojon hybridien kohdalla kokonaiskustannuksissa kannattaa ottaa huomioon että ne käyvät huollossa tuplasti verrattuna Volsuihin. 150 euroa per huolto tarkoittaa sitä että reilusti yli 12.000 km bensasäästöt katosivat tojon huolto-ohjelmaan.
        Kuten sanottu, Tojon hybridit oavat matematiikkaa ymmärtämättömille,

        Kumpa olisikin välihuollot merkkihuollossa vain 150€. Totuus on nykyisin keskimäärin lähempänä 200€ ja vuosihuollot keskimäärin yli 400€


    • turvallista-matkaa

      "Tuskin on suurta merkitystä ajo-ominaisuuksilla ja kiihtyvyydellä loppujen lopuksi."

      Autohulluissa näytettiin konkreettisesti mitä eroa autojen ajo-ominaisuuksilla on. Golfilla ajettiin käsittelykoe läpi ilman mitään ongelmia. Pihtiputaan mummokin olisi pystynyt suoriutumaan siitä. Sen sijaan täysin samassa tilanteessa edes ammattikuski ei saanut Aurista pysymään tiellä vaan se meni ojaan. Siinä on iso ero joka voi joku päivä tulla meille jokaiselle eteen.

    • TOYOTAeiooautoonähnytkää

      Eihän ruohon leikkureilla TOYOTA pärjää ns oikeille autoille ne ovat eri sarjassa kuin noi nopeus
      mittari virheiset Toyot mitkä on tarkoitettu kaupunki luukenteeseen

    • Lopullisesti

      Teiltä on jäänyt huomaamatta yksi asia eli toyota oli premium mallina testissä.
      Myydyimmässä active mallissa on eri rengastus (pehmeämpi tien päällä) ja mikä merkittävämpää kulutuskin on 0.4l pienempi.

    • vaihtoehtoinen_totuus

      Toyotalla on aina mainonnassa käytetty vaihtoehtoista totuutta tyyliin:
      Kun hybridiauto on niin halvasti toteutettu, että siitä on jätetty pois mahdollisuus ladata ajoakku verkkovirralla, so on itselataava.
      Kun autolle ilmoitetaan yhdistetyksi keskikulutukseksi 3,3l/100km se kuluttaa tosielämän sekalaisessa ajossa 5,6l/100km.
      Kun autossa on 7 turvatyynyä, siinä on mainoksen mukaan niitä 9.
      Puhumattakaan innovaatioista, jotka Toyota on muka ensin tuonut markkinoille.
      Esimerkkejä löytyisi lisää lukemattomia.

    • Hullunhömppää

      Autohullut olivat polkeneet ajoakun ensin tyhjäksi ja sitten tekivät sen kiihdytyskokeensa.
      Muutenkin koko homma oli täyttä hömppää, ellei ole ostamassa autoa autoslalomiin.

      Oliko Ocu ja Golf eniten myytyjä versioita ko. automalleista? Tätä ei pysty julkisista palveluista tarkastamaan, nyt hulluilla nuo oli 1.4TSIt, mutta aiemmin on lehdistössä kerrottu että näissä pikkuautoissa olisi suosituimpia pienimmät koneet eli 1.0 ja 1.2 TSIt.

      • tsiipoks

        No ei kait kukaan enää osta volkkareita....


      • Yleisimmät_mallitko

        Korjaan, Golf oli 1.5 TSI 110kW ja saman tehoinen 1.4 Ocussa. Auris 73 kW.
        Ja Highlinena jälleen, sehän varmaan onkin se eniten myyty versio.
        https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/koeajo-miedosti-muuttunut-volkswagen-golf/
        Sama auto mikä oli hullutuksen kohteena ja jostain syystä varastovakuutuksessa, mutta ei löydy myynnistä, menikö se särki hullutellessa?

        Ocu on ollut myynnissä Kuopiossa, kuukkeli osaa vielä kertoa
        "12.2.2018 - Autoliike Miettinen, Kuopio myy käytettyä Skoda Octavia Combi 1,4 TSI Style DSG Autom., VASTAAVAN UUDEN HINTA 40.500 EUROA! (vm 2017) vaihtoautoa lähtöhintaan 31450. Katso tarkemmat tiedot ja varaa koeajo"
        Hinta laski hieman hulluttelun myötä?
        Ei taida 40500 euron Octaviakaan olla se eniten myyty versio.


      • Jos ajoakku lypsetään (Tyhjäksi) eli noin 40% tai alle akusta ei juuri enää anneta virtaa täyskiihdytykseen. Jos taas akku on esimerkiksi 60% varauksessa niin ero sähköavustuksessa on huomattava 40% varaukseen nähden ! Parhaimman tehon ulossaamiseksi on akun tietenkin oltava suhteellisen täynnä. Täyttö onnistuu esim. Parkissa ollessa painamalla kaasuaa niin kone herää eloon ja lataa akkua. 60% varauksella sähkö avustaa helposti noin 20KW teholla ja se kyllä tuntuu kiihdtyksessä ja näkyy myös kellossa.


      • testiautot

        Ei tuolla ole mitään merkitystä onko Golfissa/Ocussa myydyin 1.4 TSI vai joku muu kun ei se muuta sitä että Auris jäi luvattoman paljon tehtaan ilmoituksista, tyhjä ajoakku voi tietysti olla yksi syy. Jos nyt testissä olisi kuitenkin ollut esim. 1.0 TSI niin senkin suorituskyky on Aurista parempi ja kulutus todennäköisesti muutaman desin 1.4/1.5 TSI-versioita pienempi.


      • Nääonnäitä
        testiautot kirjoitti:

        Ei tuolla ole mitään merkitystä onko Golfissa/Ocussa myydyin 1.4 TSI vai joku muu kun ei se muuta sitä että Auris jäi luvattoman paljon tehtaan ilmoituksista, tyhjä ajoakku voi tietysti olla yksi syy. Jos nyt testissä olisi kuitenkin ollut esim. 1.0 TSI niin senkin suorituskyky on Aurista parempi ja kulutus todennäköisesti muutaman desin 1.4/1.5 TSI-versioita pienempi.

        Niin ja jos tojosta oltais otettu se myydyin hybridi,mukavuus olisi ollut parempi järkevämmällä rengastuksella ja kulutus on lähes puoli litraa pudonnut


      • toiveajattelua
        Nääonnäitä kirjoitti:

        Niin ja jos tojosta oltais otettu se myydyin hybridi,mukavuus olisi ollut parempi järkevämmällä rengastuksella ja kulutus on lähes puoli litraa pudonnut

        "mukavuus olisi ollut parempi järkevämmällä rengastuksella"
        Marginaalinen parannus olisi saattanut tulla mukavuuteen, nimenomaan saattanut!
        Auris hybridiä on koeajoissa ja vertailuissa moitittu pintakovasta jousituksesta, joka kantaa huonosti kuormaa, renkaista riippumatta.
        Korkeampiprofiìlisten renkaiden takia Auris olisi todennäköisesti lähtenyt omille teilleen pujottelu- ja väistötestissä vieläkin pienemmällä nopeudella. Yleisesti tunnustettu ja todettu tosiasia kun on, että matalaprofiilisempi rengas käyttäytyy noissa tilanteissa paremmin. Siksi urheiluautoissa käytetään matalaprofiilisempia renkaita kuin tavallisissa kulkupeleissä.


    • vain.pikku.köröttelyyn

      "Auris hybridiä on koeajoissa ja vertailuissa moitittu pintakovasta jousituksesta, joka kantaa huonosti kuormaa, renkaista riippumatta."

      Tojon kuormakantokyky on legendaarisella tasolla. Kun Aurikseen ottaa kyytiin viisi aikuista niin kyytiin ei voi laillisesti ottaa enää yhtään matkatavaroita.
      Ja jos olen oikein ymmärtänyt niin kyse ei ole pälkästään lain pykälistä vaan myös kori ja alusta antautuvat jo aikaisessa vaiheessa kuorman alla.

      • nimenomaan_niin

        Tarkkaan ottaen viidellä keskim. 76-kiloisella henkilöllä täyttyy Auris hybrid Touring Sportsin kantavuus. Octaviaan saa laillisesti lastata lisäksi 185kg ja Golfiin 95kg matkatavaroita.


      • Koukkuraappien
        nimenomaan_niin kirjoitti:

        Tarkkaan ottaen viidellä keskim. 76-kiloisella henkilöllä täyttyy Auris hybrid Touring Sportsin kantavuus. Octaviaan saa laillisesti lastata lisäksi 185kg ja Golfiin 95kg matkatavaroita.

        Auton omapainossa on jo kuljettajan "normipaino" matkatavaroineen mukana (75kg).
        Jos lasketaan em. 75 kglla kaikki matkustajat, niin muuta kantavuutta jää hullutetuille malleille:
        Auris 155 kg (Max akselimassat 1020/1010 kg)
        Ocu 270 kg (930/990)
        Golf 226 kg (960/1000)

        Jos lähtee etelämpään vaikka sihijuomien hakuun ja tuo maksimikantavuuden mukaisen kuorman, niin Ocu ja Golf tapauksessa pitää olla tarkempana ettei perässä ole liikaa kuormaa, jottei meno tyssää tullin pistokoepunnituksessa taka-akselipainosta.

        Toisaalta optimi tuollaiseen hakureissuun onkin 2 hlö, jolloin tuliaisten paino ja sallittu sihimäärä on optimoitu. Isompaan kuormaan sitten pikkupakulla.


      • kestotilaaja_45_vuotta
        Koukkuraappien kirjoitti:

        Auton omapainossa on jo kuljettajan "normipaino" matkatavaroineen mukana (75kg).
        Jos lasketaan em. 75 kglla kaikki matkustajat, niin muuta kantavuutta jää hullutetuille malleille:
        Auris 155 kg (Max akselimassat 1020/1010 kg)
        Ocu 270 kg (930/990)
        Golf 226 kg (960/1000)

        Jos lähtee etelämpään vaikka sihijuomien hakuun ja tuo maksimikantavuuden mukaisen kuorman, niin Ocu ja Golf tapauksessa pitää olla tarkempana ettei perässä ole liikaa kuormaa, jottei meno tyssää tullin pistokoepunnituksessa taka-akselipainosta.

        Toisaalta optimi tuollaiseen hakureissuun onkin 2 hlö, jolloin tuliaisten paino ja sallittu sihimäärä on optimoitu. Isompaan kuormaan sitten pikkupakulla.

        Auris Hybrid Touring Sports painaa punnittuna ilman kuljettajaa ja matkatavaroita 1485kg. Auton kokonaismassa on 1865kg. 1865kg-1485kg=380kg. 385kg:5=76kg. Octavian ja Golfin kohdalla "nimenomaan_niin" esitti myös faktiset luvut. Edellinen kommentoija kirjoitti siis 100% faktaa, sinä puutaheinää!
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288896/83f848ea80fd98f16e21ca77552f82bd.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288898/e08ab14989c638ecf463b9c74489beea.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288902/7d1508aaa7c8eb1188599ede5cdd54dc.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288894/f394b85ae76c5bfdef1935900a324b8c.jpg


      • Testikusetustako
        kestotilaaja_45_vuotta kirjoitti:

        Auris Hybrid Touring Sports painaa punnittuna ilman kuljettajaa ja matkatavaroita 1485kg. Auton kokonaismassa on 1865kg. 1865kg-1485kg=380kg. 385kg:5=76kg. Octavian ja Golfin kohdalla "nimenomaan_niin" esitti myös faktiset luvut. Edellinen kommentoija kirjoitti siis 100% faktaa, sinä puutaheinää!
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288896/83f848ea80fd98f16e21ca77552f82bd.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288898/e08ab14989c638ecf463b9c74489beea.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288902/7d1508aaa7c8eb1188599ede5cdd54dc.jpg
        https://tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/asteikko_issues/issue54/page288894/f394b85ae76c5bfdef1935900a324b8c.jpg

        Rekisteriotteen mukaan omapaino on 1410 kg sis. kuljettajan ja tankattuna ym. norminmukaisesti. Nuo muutkin oli rekisteriotteen mukaiset arvot juuri niistä autoista jotka oli ohjelmassa, eikä jotain muuta.
        Pitääkö alkaa epäilemaan että eräät maahantuojat toimittaa tuunattuja autoja testeihin sen lisäksi että siellä on aina ne paremmin varustellut, vaikka eniten ostetaan perusmalliston puolelta. Rengastesteissähän on jo näin tapahtunut.

        Kuka tilaa jotain autoviihdelehtiä vielä? Lehdet joiden mielestä toisessa autossa sama muovi on premiumia ja toisessa ämpärimuovia.


      • runkonotkuu

        En ole alan ammattilainen, mutta luotan TM:n osaavan kirjoittaa tällaiset perusasiat oikein. Aurikseen ei voi viiden hengen lisäksi lastata kiloakaan matkatavaraa. Melkoinen farkku.


      • Auris_ei_ole_kuormajuhta
        Testikusetustako kirjoitti:

        Rekisteriotteen mukaan omapaino on 1410 kg sis. kuljettajan ja tankattuna ym. norminmukaisesti. Nuo muutkin oli rekisteriotteen mukaiset arvot juuri niistä autoista jotka oli ohjelmassa, eikä jotain muuta.
        Pitääkö alkaa epäilemaan että eräät maahantuojat toimittaa tuunattuja autoja testeihin sen lisäksi että siellä on aina ne paremmin varustellut, vaikka eniten ostetaan perusmalliston puolelta. Rengastesteissähän on jo näin tapahtunut.

        Kuka tilaa jotain autoviihdelehtiä vielä? Lehdet joiden mielestä toisessa autossa sama muovi on premiumia ja toisessa ämpärimuovia.

        Se on ihan sama mitä sinun rekisteriotteessa lukee auton omamassaksi jos joudut sihijuomakuormalla syyniin tullissa, vaakan näyttämä kokonaispaino ratkaisee. Jos Auris Touring Sports hybridin kyydissä oli ihmislihaa yli 380 kiloa, kokonaismassa menee yli rekisteriotteessa sallitun, niin joku jää pois kyydistä tai sihijuomat tulliin.
        Tallinnan lautalta ulos ajavia autoja seurataan hyvin tarkkaan. Jos auton perä näyttää virkailijan silmin tarkasteltuna uivan tavallista syvemmällä, punnitus on varma. Octavialla tai Golfilla 380kg ei tunnu missään ja kuormausvaraa jää vielä kunnon tuliaislastiin.
        Ostosmatkalle markettiin mummun kanssa Auris on käypänen peli kun malttaa körötellä hitaasti kieli keskellä suuta, eikä jätä mitään väistön varaan.


    • tojotaksiriuska

      Niin että se kuitenkin sitten lopulta pääsi sinne sataseen? Meilläpäin ne ajelee yleensä 90km/h jos rajoitus on 100 tai 120.

      • Ajeleehan_ne

        Kuten moni muukin merkki, viikon ajalta teiden tukkona ovat olleet niin volvot, mersut, audit kuin bemaritkin tavallisimmista puhumattakaan.


    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      136
      3492
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      38
      2743
    3. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2535
    4. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      40
      2496
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      121
      2485
    6. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      116
      1875
    7. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      315
      1557
    8. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      174
      1498
    9. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      314
      1394
    10. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      66
      1258
    Aihe