Hyvä ihminen

Onko sinua koskaan kehuttu niin, että olet tuntenut itsesi hyväksi ihmiseksi? Onko koskaan loukattu niin, että on tuntunut todella pahalta?

Uskallatko kertoa täällä miten itse olet toiminut, oletko ollut hän joka kehuu vai hän joka sanoo suorat sanat?

260

4182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vänhakääpä

      Kehuja tullut saatua, kyllähän ne
      mieltä lämmittää, mutta en nyt
      kuitenkaan itserakkaaksi ole niistä
      tullut.

      Kehuja jaan mielelläni jos aihetta löytyy.

      Pahastikin on sanottu, josta
      olen loukkaantunut, jos on itkettänyt,
      niin itken yksin ollessani.

      Jos jokin asia oikein harmittaa, sanon
      kyllä suorat sävelet, harmini aiheuttalle.

      • Hän joka kehuu, on monasti myös itse kehujen arvoinen ja muita kehuminen välitetään muista ihmisistä.

        Ja on mukava huomata kuinka ihmiset ilahtuvat kehumisestä. Pahasti sanoja on liian paljon ja kehujia liian vähän.

        Suoraan sanomisesta ei tulisi loukkaantua, vaan ottaa se mielipiteenä millaisena toinen näkee sinut.


    • Asiapuhetta

      Naisena en pidä kehumisesta, on kuin tekopirteyttä. En myöskään pidä ilkeyksistä, ne eivät johda koskaan mihinkään hyvään.

      Itse en juuri kehu, mutta en koskaan moitikaan muita ihmisiä. Yritän puhua ihmisille ja ihmisistä asiaa ihan tavallisesti ja mahdollisimman kauniisti.

      • Kyllä ihminen saa käyttää hänelle annettuja tunteita, mutta ei silti pidä tahallaan alkaa pelkästään ilkeilemään. Suoraan sanominen ei usein ole ilkeyttä, vaan ihminen haluaa vaan tulla oikein ymmärretyksi.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kyllä ihminen saa käyttää hänelle annettuja tunteita, mutta ei silti pidä tahallaan alkaa pelkästään ilkeilemään. Suoraan sanominen ei usein ole ilkeyttä, vaan ihminen haluaa vaan tulla oikein ymmärretyksi.

        No niihä se on suoraan sanomisen kanssa.
        Ihan riippuen siitä minne päin sitä sanotaan suoraan.
        Jos sinulle sanotaan suoraan, niin se on solvaamista, tahallista loukkaamista, ilkeilyä ...
        Jos taas sinä sanot suoraan toisille (vaikkakaan tosin et sitä tee vaan käytät sanoja "joku", "jotkut täällä"), niin se on vain halua tulla oikein ymmärretyksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        No niihä se on suoraan sanomisen kanssa.
        Ihan riippuen siitä minne päin sitä sanotaan suoraan.
        Jos sinulle sanotaan suoraan, niin se on solvaamista, tahallista loukkaamista, ilkeilyä ...
        Jos taas sinä sanot suoraan toisille (vaikkakaan tosin et sitä tee vaan käytät sanoja "joku", "jotkut täällä"), niin se on vain halua tulla oikein ymmärretyksi.

        Esimerkiksi sinun kirjoittamat kymmenet ja taas kymmenet viestit, joissa vihjaillaan minun olevan nainen, on solvaamista, tahallista loukkaamista ja ilkeilyä, jota en ymmärrä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Esimerkiksi sinun kirjoittamat kymmenet ja taas kymmenet viestit, joissa vihjaillaan minun olevan nainen, on solvaamista, tahallista loukkaamista ja ilkeilyä, jota en ymmärrä.

        Miten sinusta voi olla ilkeilyä ja loukkaavaa, kun sinua arvellaan naiseksi?
        Ylpeähän sinun pitäisi siitä olla. Vai onko naisten halveksunta sinulla noin syvää?


    • Mitä.vielä

      Tähän ikään mennessä on koettu myötä ja vastoin käymiset.

      • Minäpä kehun, kiitos kun vastasit keskusteluuni.


    • On kehuttu useinkin ja lähinnä nolostuin. Vaikea ottaa kehuja vastaan.
      Loukattukin on ja epäoikeudenmukainen loukkaus on se kaikkein pahin., annan positiivista palau

      Itse kehun helposti, annan positiivista palautetta mutta vain aiheesta, en mielistellen. Suorat sanat sanon tarpeeksi ärsytettynä.

      • Liika kehuminen voi aiheuttaa vaikutelman mielistelystä, mutta yleisongelma on kyllä kehujen puute.

        Samalla tavalla koen loukkaamisen, mutta onneksi sentään pystyy ottamaan kehuja vastaan. Täältä näyttöpäätteen takaa ei näe punastumista yhtä hyvin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Liika kehuminen voi aiheuttaa vaikutelman mielistelystä, mutta yleisongelma on kyllä kehujen puute.

        Samalla tavalla koen loukkaamisen, mutta onneksi sentään pystyy ottamaan kehuja vastaan. Täältä näyttöpäätteen takaa ei näe punastumista yhtä hyvin.

        Totta, kehuja voisi antaa useamminkin sillä aiheitahan riittää :).
        Yhtä hyvin, näkeekö kuitenkin osittain? :D.


      • siilenämää kirjoitti:

        Totta, kehuja voisi antaa useamminkin sillä aiheitahan riittää :).
        Yhtä hyvin, näkeekö kuitenkin osittain? :D.

        Ehkä sen näkee seuraavasta kommentista, minkä kirjoitat sille kehujalle. Tuskinpa kuitenkaan mitään negatiivista laitat, vaan edellinen viesti on mielessäsi?


      • siilenämää
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Ehkä sen näkee seuraavasta kommentista, minkä kirjoitat sille kehujalle. Tuskinpa kuitenkaan mitään negatiivista laitat, vaan edellinen viesti on mielessäsi?

        Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


    • maissiiii

      Olen saanut kehuja monesta eri asiasta ja monelta eri taholta.
      Kiitän tietenkin ja hyvillä mielin kätken kehut jonnekin sisuksiini ja unohdan sinne.
      Varsinkin jos olen itse kokenut, että nyt tupsahti oikeasta asiasta oikeaan paikkaan, se tuntuu varsin hyvältä. Kannustavalta.

      Omassa elämänpiirissäni kehun ja jaan mieluusti porkkanoita kannustuksena ja aiheesta. Miksi en kehuisi jos koen, että on aihetta, niin tuttuja kuin joskus tuntemattomia. Ei kehuminen ole mitään retostelua. Sen voi tehdä vaivihkaa, niin että vain asianosainen sen huomaa, mutta pienenllä hyvällä sanalla voi olla iso merkitys, joskus saa palutteen jo katseesta tai äänensävystä.

      Harvoin olen ollut loukkauksen kohteena, unohdan sellaiset pikapikaa.
      Ajattelen silloin, että 'tyhmänä en huomaa ja viisaana en virka'.


      Täällä niin kuin muuallakin, asiasta sanon mitä ajattelen, joskus hyvää joskus pahaaa.

      • Nimenomaan, ne pienet kehut tuntuvat kannustavalta ja niin hyvältä sisimmässä.

        Kotona tulee jälkikasvua kehuttua, joskus hänen mielestään liikaakin, mutta laitan vaatimattomuuden piikkiin. Mutta puolison kehumisen unohdan liian usein, joskus tilanne on mennyt ohi ja ajattelee, et antaa olla. Ei pitäisi, sillä ei ole pelkoa ainakaan liiasta ylpistymisestä.

        Tuo neuvosi loukkaantumisiin oli yliveto, olen lukenut paljon sananlaskuja, mutta tuota en muistanut. Kiitos.


    • staka

      En koskaan halua loukata ketään ihmistä, ainakaan tietoisesti. En sitten tiedä (tai muista) olisiko jostain sanomisestani loukkaannuttu vaikka sitä en ole loukkaamiseksi tarkoittanut. Jotkut ihmiset saattavat olla turhan 'hienohipiäisiä' ja loukkaantua olemattomastakin.

      Olen silloin tällöin kuullut jotain mukavaa itsestäni, joko suoraan tai mutkan kautta. En sellaisesta ylpisty, todellakaan. Nöyremmäksi vaan vetää pienen ihmisen. Ja kannustaa olemaan vielä inhimillisempi tai mukavampi - mistä suunnasta 'kehu' sitten tulikaan. Ei kai kukaan kehumista odota? En ainakaan minä. Vaan sujuvaa ystävällistä kanssakäymistä kaikkien kanssa.

      • Harvoin näillä palstoilla aiheettomia loukkaantumisia näkee, mutta tahallista satuttamista sitäkin enemmän. En minäkään halua loukata ketään ja toivon mukavia keskusteluhetkiä.

        Kyllä mukavan kommentin lukeminen itsestä todellakin pelastaa päivän ja tulee sellainen - enpä kirjoittanut viestiäni turhaan - olotila, joka kantaa ja antaa hyvää mieltä elämään.


      • Korppis11
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Harvoin näillä palstoilla aiheettomia loukkaantumisia näkee, mutta tahallista satuttamista sitäkin enemmän. En minäkään halua loukata ketään ja toivon mukavia keskusteluhetkiä.

        Kyllä mukavan kommentin lukeminen itsestä todellakin pelastaa päivän ja tulee sellainen - enpä kirjoittanut viestiäni turhaan - olotila, joka kantaa ja antaa hyvää mieltä elämään.

        Unohditko jotain?


      • Korppis11 kirjoitti:

        Unohditko jotain?

        Ei minun kommenttini, sillä en kommentoi ketjuihisi enää.


      • noukomments
        korppis kirjoitti:

        Ei minun kommenttini, sillä en kommentoi ketjuihisi enää.

        Näytät kuitenkin lukevan, ja näyttäähän täällä olean jo pari rekatullasi kommentoitia kommentoimattomuudestasi :D


      • noukomments kirjoitti:

        Näytät kuitenkin lukevan, ja näyttäähän täällä olean jo pari rekatullasi kommentoitia kommentoimattomuudestasi :D

        Niin tämähän on ketjusi. Pitää tarkistaa, että nimeäni et turhaan lausuta. Sitä kutsutaan väärien kommenttien oikaisuksi.


      • ristilukko
        korppis kirjoitti:

        Niin tämähän on ketjusi. Pitää tarkistaa, että nimeäni et turhaan lausuta. Sitä kutsutaan väärien kommenttien oikaisuksi.

        Itseähän olet palstalaisille antanut tällaisen mahdollisuuden, kun kirjoitat itsekin rekkaamattomana, joten syytä vaan itseäsi tyrävammainen.


    • noohjooh

      Isäni kehu, että ainakin yksi hänen tyttäristään osaa tehdä hommia, tuntui erityisen hyvältä. Hän on sitä sukupolvea joka arvostaa sitä.

      Ite kehun mielelläni, mutta pitää tietty olla ansaittu. Mutta sitä ihmettelen, että jos sanoo jotain kaunista, se ei ole suorapuhumista vaan nuolemista. Varsinkin jos löytää jotain kaunista melko tuntemattomasta. Minusta se vaatii enemmän munaa kehua kuin antaa kritiikkiä.

      Sanon kyllä kaikki asiat melko suoraan. Elin pitkään alistuvassa suhteessa, ja se mitta on täyttynyt. Ei mahdu enempää.

      En muista koska olisin viimeksi verisesti loukkaantunut... Pari sellaista tapausta on ollut, kun on syytetty mua asioista joita en ole tehnyt. En ole korjannut, olen nostanut nenän pystyyn ja jatkanut matkaa.

      • Niin vaatii kehuminen enemmän munaa ja varsinkin koiraat kehuvat toisiaan harvemmin, kuten myöskään ei oikein luonnista puolison kehuminen.

        Työn tekemisestä kehuminen tuntuu hyvältä, sekä isältä tyttärelle että isältä pojalle.

        Suoraan puhujia leimaataan monasti ilkeiksi, mutta omasta mielestäni parempi suoraan kuin kaarellen.

        Pitkään täällä olleet ovat kaikki järjestään saaneet asiatonta palautetta ja loukkaavaa kirjoittelua. Jotkut tulevat palstalle luultavasti purkamaan omaa pahaa oloaan ja haastamaan riitaa. Ikävää!


    • Heikunkeikku

      Varmaan kaikkia ihmisiä joskus kehutaan. Ei kai kukaan voi niin kamala olla, että sangoolla ruskeaa töhnää koko ajan päälle kaadetaan.

      Aika helposti kehun muita. Aina asiasta kuitenkin. Kannustan, jos toinen tarvitsee kannustusta tai vaikkei tarvitsisikaan, niin paan kannustusta menemään päin pläsiä:)

      Töissä kehun ja kannustan oppilaita, mutta en silloinkaan turhasta. Hieman ripottelemalla, kun kuitenkin joudun aika usein virheistäkin "paasaamaan".

      On loukattu. Kipeästi ja pirullisesti ja tieten tahtoen. Onneksi vain yhden ihmisen taholta, joka oli narsisti. Vieläkin tietysti on, mutta en ole semmosen tyypin kanssa enää missään tekemisissä.
      Oon jopa mielessäni anteeksi antanut, koska eihän sairaudelle mitään voi.

      Ja tähän lopuksi pläjäytän, että tunnen olevani suhteellisen hyvä ihminen. Ittekseni niin päätellyt:)

      • Olet kannustanut ja kehunut minuakin, joten puhtaalla omallatunnolla voin kirjoittaa pitävän paikkansa mitä kommentoit tänään.

        Ihan sama homma esimiestehtävissä, alaisia tulee mutta ei koskaan kehumisen vuoksi, vaan sen takia kun ovat tehneet jotain merkittävää tai työnsä erityisen hyvin.

        Olen minäkin saanut osani loukkauksista ja välttelen keskustelua heidän kanssaan mikäli mahdollista. Sellaisen vaan tahtoo muistaa pirun pitkään?

        Minä allekirjoitan väitteesi hyvyydestäsi.


    • hehehehee

      Olen tullut siihen johtopäätökseen, että olen hyvä ihminen: koska minulle tämän tästä huudahdetaan "Älä ny hyvä ihiminen tee noin!"
      "niin sen täytyy olla" tuumaili myös Rölli.

      • Hyvä ihminen, älä nyt ole noin vaatimaton. Sano suoraan, että jos en ole paras, niin ainakin toiseksi paras!

        Aika paljon sinua lukeneena totean, olet sinä hyvä ihminen, ilman mitään sarvia tai hampaita.


    • RealistiN

      Positiivista palautetta ja kiitosta on mukava saada sekä antaa aina kun on aihetta. Liioitellut ylenpalttiset kehut ovat nolostuttavia, niin antajalle kuin saajalle.
      Suoria sanoja ja selkeitä ohjeita tulee myös sanottua tarpeen mukaan, mutta turhia moitteita pyrin välttämään, ja jos niin teen, niin osaan myös jälkeenpäin pyytää anteeksi.
      Hauku ja haistattele en, enkä sellaista myös kuuntele, sellainen käytös ei vie asioita eteenpäin.

      • Olisi kyllä hyvä perustaa jokin yksi päivä vuodesta, jolloin nettikirjoitteluissa pelkästään kehuttaisiin ja annettaisiin kiitosta ja positiivista palautetta muille kirjoittajille. Ei suorien sanojen kirjoittamisessa mitään pahaa silloin ole, kun ne tulevat asiasta ja on ihan oikein syytä kirjoittaa vakavammin. Haukkumisen ja haistattelun toivoisi jäävän kokonaan pois tämänikäisten kirjoittelusta, mutta välillä näkee todellisia alta riman tekstejä.


      • korppis11
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olisi kyllä hyvä perustaa jokin yksi päivä vuodesta, jolloin nettikirjoitteluissa pelkästään kehuttaisiin ja annettaisiin kiitosta ja positiivista palautetta muille kirjoittajille. Ei suorien sanojen kirjoittamisessa mitään pahaa silloin ole, kun ne tulevat asiasta ja on ihan oikein syytä kirjoittaa vakavammin. Haukkumisen ja haistattelun toivoisi jäävän kokonaan pois tämänikäisten kirjoittelusta, mutta välillä näkee todellisia alta riman tekstejä.

        Katso vain peiliin.


      • korppis11 kirjoitti:

        Katso vain peiliin.

        Ei minun kommenttini.


      • utelias.seattlesta
        korppis kirjoitti:

        Ei minun kommenttini.

        entäs tuolla ylempänä


      • korppis kirjoitti:

        Ei minun kommenttini.

        toi on ihan älytöntä käyttää toisen nimimerkkiä
        eikä se ylempikään ollut sun
        sitähän toi seuraava utelias kyselee.


      • RealistiN
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olisi kyllä hyvä perustaa jokin yksi päivä vuodesta, jolloin nettikirjoitteluissa pelkästään kehuttaisiin ja annettaisiin kiitosta ja positiivista palautetta muille kirjoittajille. Ei suorien sanojen kirjoittamisessa mitään pahaa silloin ole, kun ne tulevat asiasta ja on ihan oikein syytä kirjoittaa vakavammin. Haukkumisen ja haistattelun toivoisi jäävän kokonaan pois tämänikäisten kirjoittelusta, mutta välillä näkee todellisia alta riman tekstejä.

        Tavoitteeni on elää ja asetella sanani niin, ettei saattoväen tarttis muistotilaisuudessa pahemmin valehdella, eikä kaunistella totuutta.

        Turhan paljon pahaa mieltä ja murhetta aiheuttaa ns. omasta mielestään rehelliset suorasuut, jotka ilman mitään suodatinta laukovat omia "totuuksiaan" heikomman itsetunnon omaaville ihmisille, kokevat kai niin tehdessään olevansa sitten itse jotenkin parempia.

        Hymy eikä ystävällinen sana maksa antajalle mitään, mutta saajalle ne voivat olla hyvinkin arvokkaita.


      • RealistiN kirjoitti:

        Tavoitteeni on elää ja asetella sanani niin, ettei saattoväen tarttis muistotilaisuudessa pahemmin valehdella, eikä kaunistella totuutta.

        Turhan paljon pahaa mieltä ja murhetta aiheuttaa ns. omasta mielestään rehelliset suorasuut, jotka ilman mitään suodatinta laukovat omia "totuuksiaan" heikomman itsetunnon omaaville ihmisille, kokevat kai niin tehdessään olevansa sitten itse jotenkin parempia.

        Hymy eikä ystävällinen sana maksa antajalle mitään, mutta saajalle ne voivat olla hyvinkin arvokkaita.

        Omasta mielestään rehellisillä suorasuilla taitaa olla mielessä toisten mielen pahoittaminen ja loukkaukset ainoina kommentteina. Naureskelut toisen herkkänahkaisuudesta satuttavat takuuvarmasti heikomman itsetunnon omaavia ja olen nähnyt miten joku hyeenaryhmäksi lyöttäytynyt porukka on savustanut kirjoittajia pois näistä keskusteluista.

        Luin erästä artikkelia, jossa kerrottiin 1800-luvun lopun arkielämästä ja siellä mainittiin huviksi toisten ihmisten pilkkaaminen ja naurunaiheeksi, kun joku tekee tai sanoo jotain väärin. Täällä palstalla on muutama, jotka sopivat paremmin tuohon aikakauteen.

        Ystävällinen ja rakentava keskustelu eei sekään maksa antajalle mitään ja saavat toisen odottamaan viestiä toiselta ihmiseltä.


    • kissanpäivät

      Valitettavasti on niin, että ehken yritetään enemmän latistaa kuin kannustaa. Itsekin olen selvinnyt monessa tilanteessa vain hyvän itsetunnon ja taustajoukkojen avulla. Pitäisi vähän enemmän nostatella.

      • Hyvä että olet olet silti pärjäillyt ja toivon tulevaisuudessa ainakin palstalle niitä hauskoja kaikkia koskettavia keskusteluja.


      • PastoriPekka

        Joudut helvettiin jos kuolisit nyt. Pyydä nyt syntejäsi anteeksi ja rukoile Jeesusta elämääsi!


      • Saatana

        Sinäkö olet helvettiin laittamassa.


    • Tipparellu

      Kehumisia on tullut, mutta olenko tosiaan tuntenut itseni hyväksi ihmiseksi? En totta vieköön. Vanha syntisäkkihän tässä kuitenkin ollaan ja hyvä niin. Ja olen usein vaivautunut tällaisissa tilanteissa paitsi silloin, kun olen tosiaan nänhyt paljon vaivaa kyseisen palveluksen eteen, mutta se hyvä ihminen...

      Itkemään on monikin saanut minut ilkeydellään varsinkin näinä vanhempina päivinä. Kostoa en haudo ja yritän katkeruudestakin kaikin voimin päästä eroon. Viha ja kauna vain kuluttavat. Ihmisten motiivit ovat niin kertakaikkisen moninaisia, että niitä ei kannata jäädä kovin syvällisesti pohtimaan. Shit happens tässä maailmassa eikä siltä kukaan säästy. Nämäkin kokemukset voi ottaa elämän kouluna, mitä ne tosiasiassa ovat.

      Kehun usein ja sanon myös suoraan usein. Molemmista syistä en ole suosittu, koska Suomessa ei saa toimia juuri näin vaan mieluummin lymyillä tai olla vaiti. Tai lyödä takanapäin puukko selkään. Näitä tapoja en osaa enkä halua osata. Hautaan pääsen tällaisena, mutta tapojani tässä suhteessa en muuta.

      • Älä nyt, kyllä joskus tuntee itsensä ihan oikeasti hyväksi ja sen vaivautuneen olon jälkeen ainakin tunnen itseni vahvaksi. Suntejä toki jokaisella, mutta ei onneksi taakaksi saakka.

        Kun olin oikein kyrpiintynyt työpaikallani pakkosiirrosta toisiin tehtäviin, kävin lääkärin juttusilla ja hän neuvoi, että joskus on parempi unohtaa kuin jättää sydämeensä kalvamaan jotain vääryyttä, koska ei se sillä murehtimisella muutu, päinvastoin kasvaa kasvamistaan eikä niistä pahoista ajatuksista pääse eroon. Noudatin neuvoa ja jonkun ajan kuluttua pääsin kaiken kukkuraksi takaisin entisiin tehtäviini, joista pidän eniten työelämässäni.

        Olen huomannut tuon suoraan puhumisenolevan haitallista joidenkin urakehitykselle tai ainakin näin luullaan Suomessa. Itse arvostan paljon enemmän ihmistä, joka kertoo myös epämiellyttävät asiat niinkuin ne ovat.


      • Bengalitikku

        Jos nyt kehuisin, että on kehuttu, olisiko se itsekehua.
        No kelasin. Sopivasti eri elämän vaiheissa erilaisista asioista.
        Ehkä se on samaa kuin kiitos.
        Enempi olen yrittänyt muistaa kehua ja kannustaa muita eri tilanteissa.
        Kiitoksen antamista toiselle ei saa unohtaa.
        Kehujen ja kiitosten vastaanottaminen on välillä kiusallista.
        Mutta sanottakoon tämän ikäisenä rehellisesti näin, että koko käytöksen kirjo on koettu.
        Työpaikalla suoraanpuhumista on mielestäni myös arvostettu. Riippuu vastaanottajasta, millainen itsetunto on. Kyse on asioista puhumisesta.
        Henkilökohtaisuudet: ei sopivaa. Kiltti tyttö en aina ole!

        Nyt täytyy mennä kiltisti haravoimaan ja leikkaamaan pensaita.


      • Bengalitikku kirjoitti:

        Jos nyt kehuisin, että on kehuttu, olisiko se itsekehua.
        No kelasin. Sopivasti eri elämän vaiheissa erilaisista asioista.
        Ehkä se on samaa kuin kiitos.
        Enempi olen yrittänyt muistaa kehua ja kannustaa muita eri tilanteissa.
        Kiitoksen antamista toiselle ei saa unohtaa.
        Kehujen ja kiitosten vastaanottaminen on välillä kiusallista.
        Mutta sanottakoon tämän ikäisenä rehellisesti näin, että koko käytöksen kirjo on koettu.
        Työpaikalla suoraanpuhumista on mielestäni myös arvostettu. Riippuu vastaanottajasta, millainen itsetunto on. Kyse on asioista puhumisesta.
        Henkilökohtaisuudet: ei sopivaa. Kiltti tyttö en aina ole!

        Nyt täytyy mennä kiltisti haravoimaan ja leikkaamaan pensaita.

        Ei se mitään itsekehua ole, jos myöntää joskus tulleensa kehutuksi ja saaneensa jopa kiitosta. Samoin täällä koko kirjo on koettu ja nähty, sekä työelämässä että täällä keskustelupalstoilla. Henkilökohtaisuuksiin ei pidä mennä, eikä ketään loukata eikä tytötellä, vaikka olisi kiltti tyttö, hehee.


    • Maunio

      Aivot toimivat ikääntyneellä hitaasti. Nyt vasta tuli mieleen kehuminen, joka todella lämmitti mieltä. Olen toiminut opettajana eri tasoilla 40 vuotta mm. opettajankoulutuksessa. Ongelmani oli, että pomoillani oli vähemmän koulutusta kuin minulla, siksi he eivät kannustaneet, vaan yrittivät painaa alas. En esim. saanut mitään tunnustusta siitä, että koko aktiivisen työurani ajan kouluttauduin paljon omalla kustannuksellani. Opiskelijoiden kanssa tulin yleensä hyvin toimeen. Kerran yksi entisistä oppilaistani, opettaja hänkin, oli sanonut kansliassa, että paras hänen kaikista opettajistaan olin ollut minä. Kanslisti kertoi minulle ja asia lämmitti mieltä. Oppilas ei ollut erityisesti opettajien suosiossa, koska hän suhtautui kriittisesti asioihin. Minä pidin oppilaista, jotka toivat esille omia mielipiteitään asiallisesti. Oppilaat ovat antaneet minulle paljon uusia näkökulmia asioihin.

      • Tästä näkee kuinka kehuja voi saada myös, kun vähiten niitä odottaa. Itselle tuli vähän samanlainen olo, kun kiertoteitä kuulin luotettavalta taholta saaneeni arvostusta. Se tuntuu vaan niin mukavalta, että meinaa pakahtua tunteeseen kuinka mukavaa elämä onkaan.


    • Mummiks

      Täällä ainakin on turha kehua tai haukkua. Menee hukkaan, ei heilauta mitenkään. Nuorempana oli tilanne hieman toisenlainen.

      • Ihmiselle kuuluvat tunteet. Jos sinulle sanotaan pahasti, niin sinulla on täysi oikeus loukkaantua. Jos kirjoitetaan tai sanotaan mukavasti, on syytä olla iloinen.


    • Molempia olen kokenut. Kehuttu ja haukuttu.
      Sain kyllästymiseen asti kuulla omaishoitaja-aikanani kuinka arvokasta työtä teen. En tykännyt kehuista kuinka hyvä ihminen olen. Mieluummin vaikka pari tuntia hoidettavan kanssa että pääsee kauppaan kuin sananhelinää. Nyt olen vapaa velvoitteista elän elämäni parasta aikaa.
      Opin elämässäni olemaan kehumatta ketään jos ei ole aihetta. Enkä liikaa silloinkaan.
      Jos minua vastaan hyökätään sanallisesti, osaan pitää puoleni, en aloita koskaan ensin riitelyä.

      • Olen miettynyt monasti miten paljon elämä muuttuu sen jälkeen, kun jää eläkkeelle. Annoit minulle hyvän ja toivoa-antavan vastauksen. Jäänyt funtsimaan, että risujen ja ruusujen antaminen tulee vähenemään.

        Täällä palstoilla harvoin kehutaan ketään, useimmiten sanalliset hyökkäykset, kuten kirjoitit niissä pitää pitää puolensa.

        Minä kehun nyt sinua vilpittömästi, olet mukava palstakaverini.


    • slummialueenmmmu

      - on nuoria ihmsiä, jotka hyvinkn taitavia löytäjiä tieto-taitoasioissa - ne applen porsaanreiätkin - joita jotkut myös melkoisesti hyödyntävät bisnesten teossa
      - ei vanhat mummut silleen osaa edes - tämä ainakaan - joten en lie hyvä yhtään mssään

      Pääsiäisen aikaan oli pihaani tuotu raakoja kananmunia -paljastui lumien sulaessa - onneksi nulkit ei niitä seiniin ja ikknoihin heitelleet -- joskus harmittaa että olen niin typerä ja kipee - avointa vihaakin joutuu kohtaamaan niin paljon - hämmennystäkin ja suruvoittoista sekamelskaa vuosikymmeniä kestävää.
      Mutta kai se kuuluu asiaan - oli joskus aika jolloin työkaverit piirteli labyrinttikuviota, joista ei ollut ulospääsyä - kai ne kuvasi elon ahdistavuutta vaikeina aikoina
      - ongelmien moninaisuutta - oppimisen ohella myös sietämisen vähemmän helppoa keveyttä tai raskautta - milloin huolista arkisista liian painava on ies.

      • Monasti miettinyt, koska sitä putoaa kelkasta kaiken maailman älypuhelimien yms. tietotekniikan kanssa? Se varmaan tulee koskee aika montaa meidän ikäryhmän ihmistä.

        Tuollaiseen kiusantekoon omassa pihassa olisi hyvä saada jotain helpotusta. Oikein vihaisen näköinen vanha äijä kulkemaan pitkin pihaa. Toisaalta tiedän kokemuksesta, että kun osuu todella ikävät naapurit kohdalle, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin muuttaa pois. Näin minulle kävi, mutta en sitä jäänyt murehtimaan ja loppujen lopuksi muutosta seurasi enemmän hyvää kuin huonoja asioita.


    • Ei minua juurikaan kehuta, turhaa lässytystä en halua kuullakaan, haukkua saa aivan vapaasti ja on sitä marmatusta saanut palstallakin lukea.

      Tiedän olevani riittävän hyvä ja muulla väliä olekaan, laitettaispa tähänkin joku äkkinäinen amatööri, niin ei kauaa viihtyisi.

      • Olen huomaavinani pientä kevätmasennusta kirjoituksessasi ja toivon saavani tekstilläni sinut piristymään. Sillä minä en koskaan lässytä, enkä turhasta kehu ihmisiä. Olet yksi palstan empaattisimmista kirjoittajista ja ehkä juuri siksi joutunut jonkun silmätikuksi.

        Minä kaipasin sinua silloin, kun olit jonkun aikaa pois palstalta.


      • "Ansalanka" Näin on. Pitää paikkansa sanonta , jos olisit minun saappaissani edes päivän, tietäisit jotain.
        Sinä tiedät ja minä tiedän.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen huomaavinani pientä kevätmasennusta kirjoituksessasi ja toivon saavani tekstilläni sinut piristymään. Sillä minä en koskaan lässytä, enkä turhasta kehu ihmisiä. Olet yksi palstan empaattisimmista kirjoittajista ja ehkä juuri siksi joutunut jonkun silmätikuksi.

        Minä kaipasin sinua silloin, kun olit jonkun aikaa pois palstalta.

        Kevätmasennusta, nyt painu suolle kukkimaan, minulla ei ole aikaa masentua, kuka nämäkin hommat silloin tekisi.

        Kiitos, et ole hassumpi itekään.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        "Ansalanka" Näin on. Pitää paikkansa sanonta , jos olisit minun saappaissani edes päivän, tietäisit jotain.
        Sinä tiedät ja minä tiedän.

        Nimenomaan mielikki, me tiedämme.


      • kylmätotuus
        mielikki.mummo kirjoitti:

        "Ansalanka" Näin on. Pitää paikkansa sanonta , jos olisit minun saappaissani edes päivän, tietäisit jotain.
        Sinä tiedät ja minä tiedän.

        Meillä kaikilla on omat saappamme, joilla elämänpolkua taivallamme. Kahta täysin samanlaista saapasparia ei ole.

        Monet saappaat voivat olla lähes yhtä painavat, mutta toisen jaloissa ne tuntuvat raskaammilta kuin toisen. Vahvempi askeltaa niillä vaivatta, kun taas heikompi voi uupua kokonaan ja hänen kulkunsa päättyy kesken matkaa.
        Luulenpa, ettei kukaan onnistu kulkemaan koko elämäänsä keveillä sandaaleilla.

        Monenlaisilla saappailla meidän pitäisi kulkea tietääksemme edes vähän toisten ihmisten elämästä, sen keveydestä tai taakasta.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Meillä kaikilla on omat saappamme, joilla elämänpolkua taivallamme. Kahta täysin samanlaista saapasparia ei ole.

        Monet saappaat voivat olla lähes yhtä painavat, mutta toisen jaloissa ne tuntuvat raskaammilta kuin toisen. Vahvempi askeltaa niillä vaivatta, kun taas heikompi voi uupua kokonaan ja hänen kulkunsa päättyy kesken matkaa.
        Luulenpa, ettei kukaan onnistu kulkemaan koko elämäänsä keveillä sandaaleilla.

        Monenlaisilla saappailla meidän pitäisi kulkea tietääksemme edes vähän toisten ihmisten elämästä, sen keveydestä tai taakasta.

        Näin on. Sietokyky ja kyky ottaa vastuuta vaihtelee.
        En kehu että olisin mitenkään erityinen. Silti nostan olematonta hattua itselleni 12-vuotta kestäneestä omaishoidosta.
        Johtuu siitä että näin jälkeenpäin ajatellen en uskoisi enää pystyväni samaan. Enkä edes voi sanoa tekisinkö saman uudelleen jos tietäisin kaiken mitä omaishoito pitää sisällään..
        Lupasin alussa hoitaa miestäni vähän aikaa, asuimme eri asunnoissa silloin kun hän sairastui. Ensin meni viikko kerrallaan hoitaessa, sitten vain aikaa kului, siihen vain jäi kiinni.
        Viimein oli vaikeaa luovuttaa vaikka kotona hoitaminen kävi mahdottomaksi.
        Viisi vuotta kävin päivittäin syöttämässä kun hoitopaikka oli lähellä, tein samalla päivittäisen lenkin. Pahimmin kärsi mieheni oli toisten armoilla, entinen kilpaurheilija.


      • kylmätotuus
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Näin on. Sietokyky ja kyky ottaa vastuuta vaihtelee.
        En kehu että olisin mitenkään erityinen. Silti nostan olematonta hattua itselleni 12-vuotta kestäneestä omaishoidosta.
        Johtuu siitä että näin jälkeenpäin ajatellen en uskoisi enää pystyväni samaan. Enkä edes voi sanoa tekisinkö saman uudelleen jos tietäisin kaiken mitä omaishoito pitää sisällään..
        Lupasin alussa hoitaa miestäni vähän aikaa, asuimme eri asunnoissa silloin kun hän sairastui. Ensin meni viikko kerrallaan hoitaessa, sitten vain aikaa kului, siihen vain jäi kiinni.
        Viimein oli vaikeaa luovuttaa vaikka kotona hoitaminen kävi mahdottomaksi.
        Viisi vuotta kävin päivittäin syöttämässä kun hoitopaikka oli lähellä, tein samalla päivittäisen lenkin. Pahimmin kärsi mieheni oli toisten armoilla, entinen kilpaurheilija.

        Arvostan jokaista omaishoitajaa ja toivoisin yhteiskunnankin tekevän samoin.

        Olen hoitanut sekä isäni että äitini hautaan saakka, eikä silloin ollut tietokaan omaishoidontuesta. Koskaan en ole katunut hetkeäkään silloisia päätöksiäni.


    • tööttt

      - jos elossa läsnäolisi muutakin kuin risut tai ruusut - voi olla toki helppoa valita kahden vaihtoehdon asioita - vaihtoehtojen lisääntyessä tehtävät muuttuvat vaikeammiksi kuin joko-tai -miettimisissä - - tai ihmisominaisuuksia puntaroidessa .

      • Ei se aina olekaan helppoa ja kaikenlaista ikävääkin tulee eteen, silti itselläni ainakin on upea tunne, kun uusi kevät koittaa. Työpaikalla alkavat kesäloma odotukset piristävät ihmisiä, eikä palstallakaan kevät ole pahinta aikaa. Yleensä hyvä, kun ihmiset ovat niin erilaisia, jo pelkästään miesten ja naisten välillä mukavia näkemyseroja.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ei se aina olekaan helppoa ja kaikenlaista ikävääkin tulee eteen, silti itselläni ainakin on upea tunne, kun uusi kevät koittaa. Työpaikalla alkavat kesäloma odotukset piristävät ihmisiä, eikä palstallakaan kevät ole pahinta aikaa. Yleensä hyvä, kun ihmiset ovat niin erilaisia, jo pelkästään miesten ja naisten välillä mukavia näkemyseroja.

        """ jo pelkästään miesten ja naisten välillä mukavia näkemyseroja."""

        Ehkä sinut juuri siksi niin helposti kirjoitustesi perusteella naiseksi mielletäänkin


      • yhdenkerrran
        Tellukka kirjoitti:

        """ jo pelkästään miesten ja naisten välillä mukavia näkemyseroja."""

        Ehkä sinut juuri siksi niin helposti kirjoitustesi perusteella naiseksi mielletäänkin

        Lopeta nyt jo tuo jatkuva naputus!


      • yhdenkerrran kirjoitti:

        Lopeta nyt jo tuo jatkuva naputus!

        En kai minä sillä sinua tarkoittanut?


      • Tellukka kirjoitti:

        """ jo pelkästään miesten ja naisten välillä mukavia näkemyseroja."""

        Ehkä sinut juuri siksi niin helposti kirjoitustesi perusteella naiseksi mielletäänkin

        Hänhän on muutaman naisen palstalle kehittelemä hahmo.
        Hahmo jota ei ole olemassa.
        Jolle kuitenkin "vastaillaan".
        Kunhan on ensin tehty hahmolle kysymys.
        Ja niin sitä tyttöset ilakoivat keskenään.
        -
        Aika-paljon on asiassa samaa kuin aidolta runo-palstalta pois naurettu/vaiettu mennei-syinen.
        -
        Surku-hupaisia keinoja luulotella olevansa kaikkien palstalaisten suosikki :)
        Liekö kaipaavat ihan oikeaa miestäkin :)

        H.


      • yhdenkerran
        Tellukka kirjoitti:

        En kai minä sillä sinua tarkoittanut?

        Kuuskymppisillä ei ole muuta toivoa paremmasta kuin et sinä olet sanojesi mittainen ja siirryt 70 palstalle kesällä.


      • ja.heti
        hunksz kirjoitti:

        Hänhän on muutaman naisen palstalle kehittelemä hahmo.
        Hahmo jota ei ole olemassa.
        Jolle kuitenkin "vastaillaan".
        Kunhan on ensin tehty hahmolle kysymys.
        Ja niin sitä tyttöset ilakoivat keskenään.
        -
        Aika-paljon on asiassa samaa kuin aidolta runo-palstalta pois naurettu/vaiettu mennei-syinen.
        -
        Surku-hupaisia keinoja luulotella olevansa kaikkien palstalaisten suosikki :)
        Liekö kaipaavat ihan oikeaa miestäkin :)

        H.

        Kertoppa nyt hunksz luulottelija ketä nuo muutamat naiset on, muuten olet pelkkä suunsoittaja


      • voihanvinetto
        hunksz kirjoitti:

        Hänhän on muutaman naisen palstalle kehittelemä hahmo.
        Hahmo jota ei ole olemassa.
        Jolle kuitenkin "vastaillaan".
        Kunhan on ensin tehty hahmolle kysymys.
        Ja niin sitä tyttöset ilakoivat keskenään.
        -
        Aika-paljon on asiassa samaa kuin aidolta runo-palstalta pois naurettu/vaiettu mennei-syinen.
        -
        Surku-hupaisia keinoja luulotella olevansa kaikkien palstalaisten suosikki :)
        Liekö kaipaavat ihan oikeaa miestäkin :)

        H.

        Kaksi palstan harhaisinta yllyttää toisiaan.


      • ja.heti kirjoitti:

        Kertoppa nyt hunksz luulottelija ketä nuo muutamat naiset on, muuten olet pelkkä suunsoittaja

        Nooo...
        Tarkennan sinulle sen-verran.
        Että ei se ole minun sisä-piirini :)
        Se on liian ohut siihen.

        H.


      • voihanvinetto kirjoitti:

        Kaksi palstan harhaisinta yllyttää toisiaan.

        "voihanvinetto"

        Kuka se toinen on?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        Hänhän on muutaman naisen palstalle kehittelemä hahmo.
        Hahmo jota ei ole olemassa.
        Jolle kuitenkin "vastaillaan".
        Kunhan on ensin tehty hahmolle kysymys.
        Ja niin sitä tyttöset ilakoivat keskenään.
        -
        Aika-paljon on asiassa samaa kuin aidolta runo-palstalta pois naurettu/vaiettu mennei-syinen.
        -
        Surku-hupaisia keinoja luulotella olevansa kaikkien palstalaisten suosikki :)
        Liekö kaipaavat ihan oikeaa miestäkin :)

        H.

        Sinun viestisi on kokonaisuudessaan surkuhupaisa. En minä kuvittele olevani kaikkien palstalaisten suosikki, ei sellaista kirjoittajaa boi edes ollakaan.

        Enkä ole myöskään mikään hahmo, vaan ihan elävä inhimillinen ihminen. Ei sinunkaan miehekkyytäsi nuo hymiöt yhtään lisää, hehee.

        Olen lukenut sinun takavuosina tekemiä aloituksiasi ja osa niistä oli ihan hyviä. Harmittaako sinua, kun joku muukin miespuolinen pystyy tekemään avauksia tälle palstalle? Vihaatko kaikkia koiraspuolisia, koska miesmenneisyydestä saa samanlaista kohtelua. Mikä sinun oikein on?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sinun viestisi on kokonaisuudessaan surkuhupaisa. En minä kuvittele olevani kaikkien palstalaisten suosikki, ei sellaista kirjoittajaa boi edes ollakaan.

        Enkä ole myöskään mikään hahmo, vaan ihan elävä inhimillinen ihminen. Ei sinunkaan miehekkyytäsi nuo hymiöt yhtään lisää, hehee.

        Olen lukenut sinun takavuosina tekemiä aloituksiasi ja osa niistä oli ihan hyviä. Harmittaako sinua, kun joku muukin miespuolinen pystyy tekemään avauksia tälle palstalle? Vihaatko kaikkia koiraspuolisia, koska miesmenneisyydestä saa samanlaista kohtelua. Mikä sinun oikein on?

        "PorvoonParoni"

        No, no tyttö...
        Jos minä laitan hymiön, se tarkoittaa että olen hieman huvittunut.
        Kysymyksesi on vanha ja usein vastattu.
        -
        - Ei harmita
        - En kadehdi
        - En vihaa ketään
        - Aloituksiini ei koskaan kommentoida paljoa.
        Ne vaativat niin paljon ajattelemista ja osaamista.
        -
        Minä kommentoin kirjoituksia kuten kaikki muutkin.
        Omin miettein ja ajatuksin.
        Jos minulta haluaa saada myönteistä palautetta.
        Pitää kirjoittaa fiksusti ja viisaasti.
        Vain renkku-palstalla saa kanssani hassutella.
        Hyvin, hyvin hellästi siinä toisessakin.
        Se toinen ei oikein sovi sinulle.
        Luulisin.

        H.


      • yhdenkerran kirjoitti:

        Kuuskymppisillä ei ole muuta toivoa paremmasta kuin et sinä olet sanojesi mittainen ja siirryt 70 palstalle kesällä.

        Missäs minä olen luvannut 70 palstalle siirtyä?
        Laitapa esiin se kommentti.
        Toivottavasti et pahasti pety, jos et löydä minua sieltä vaikka jo kovasti näytät odottelevan päästä risupuskana roikkumaan selässäni sielläkin.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sinun viestisi on kokonaisuudessaan surkuhupaisa. En minä kuvittele olevani kaikkien palstalaisten suosikki, ei sellaista kirjoittajaa boi edes ollakaan.

        Enkä ole myöskään mikään hahmo, vaan ihan elävä inhimillinen ihminen. Ei sinunkaan miehekkyytäsi nuo hymiöt yhtään lisää, hehee.

        Olen lukenut sinun takavuosina tekemiä aloituksiasi ja osa niistä oli ihan hyviä. Harmittaako sinua, kun joku muukin miespuolinen pystyy tekemään avauksia tälle palstalle? Vihaatko kaikkia koiraspuolisia, koska miesmenneisyydestä saa samanlaista kohtelua. Mikä sinun oikein on?

        "Hehee" on niin paljon miehekkäämpää?


      • huhhuhhuh
        hunksz kirjoitti:

        Hänhän on muutaman naisen palstalle kehittelemä hahmo.
        Hahmo jota ei ole olemassa.
        Jolle kuitenkin "vastaillaan".
        Kunhan on ensin tehty hahmolle kysymys.
        Ja niin sitä tyttöset ilakoivat keskenään.
        -
        Aika-paljon on asiassa samaa kuin aidolta runo-palstalta pois naurettu/vaiettu mennei-syinen.
        -
        Surku-hupaisia keinoja luulotella olevansa kaikkien palstalaisten suosikki :)
        Liekö kaipaavat ihan oikeaa miestäkin :)

        H.

        Olet sä surkuhupaisa hahmo hunksz, saat kuitenkin vertaistukea ohuelta sisäpiiriltäsi.


      • huhhuhhuh kirjoitti:

        Olet sä surkuhupaisa hahmo hunksz, saat kuitenkin vertaistukea ohuelta sisäpiiriltäsi.

        Eivätpä ole onneksi kommentoineet.

        H.


      • huhhuhhuh
        hunksz kirjoitti:

        Eivätpä ole onneksi kommentoineet.

        H.

        Onhan yksi puolustanu sua naaraseijonan tavalla.


      • kylmätotuus
        hunksz kirjoitti:

        Hänhän on muutaman naisen palstalle kehittelemä hahmo.
        Hahmo jota ei ole olemassa.
        Jolle kuitenkin "vastaillaan".
        Kunhan on ensin tehty hahmolle kysymys.
        Ja niin sitä tyttöset ilakoivat keskenään.
        -
        Aika-paljon on asiassa samaa kuin aidolta runo-palstalta pois naurettu/vaiettu mennei-syinen.
        -
        Surku-hupaisia keinoja luulotella olevansa kaikkien palstalaisten suosikki :)
        Liekö kaipaavat ihan oikeaa miestäkin :)

        H.

        Poistunut hahmo lankesi rakentamaansa ansaan ja on nyt sen vanki.


      • Utelias-Ulla
        kylmätotuus kirjoitti:

        Poistunut hahmo lankesi rakentamaansa ansaan ja on nyt sen vanki.

        Ketä mahdat tarkoittaa?


      • lätkätty.vastaus
        Utelias-Ulla kirjoitti:

        Ketä mahdat tarkoittaa?

        Arvelen koti-kiusattua.


      • noohjooh
        kylmätotuus kirjoitti:

        Poistunut hahmo lankesi rakentamaansa ansaan ja on nyt sen vanki.

        Nyt iski harmistus. Olen nykyisin aika salliva ihmisten käyttäytymisten suhteen, mutta tällainen luulottelu on ala-arvoista. Mietippä kylmätotuus kuinka paljon hallaa sun kommentti tekee jos onkin niin että sinä olet väärässä.

        Vainoharhaisuus näyttää olevan tarttuva.


      • Tellukka kirjoitti:

        "Hehee" on niin paljon miehekkäämpää?

        Ai, sä olet huomannut tuonkin. Tottakai se on miehekkäämpää. Sitten käytän myös sanaa:

        *hymyillään*


      • kysynpähänvaan
        noohjooh kirjoitti:

        Nyt iski harmistus. Olen nykyisin aika salliva ihmisten käyttäytymisten suhteen, mutta tällainen luulottelu on ala-arvoista. Mietippä kylmätotuus kuinka paljon hallaa sun kommentti tekee jos onkin niin että sinä olet väärässä.

        Vainoharhaisuus näyttää olevan tarttuva.

        miksi et moiti tellukkaa tai hunkszia


      • noohjooh
        kysynpähänvaan kirjoitti:

        miksi et moiti tellukkaa tai hunkszia

        En mä oikein näe että Tellukka luulottelee mitään? Missä viestissä?

        Oli miten oli, kumpikaan ei kuitenkaan luulottele ihmisestä, jota on täällä esitetty kuolleen. Vähän eri sarjassa painii luulottelut. Vai oletko sä eri mieltä?


      • Kysynpähänvaan
        noohjooh kirjoitti:

        En mä oikein näe että Tellukka luulottelee mitään? Missä viestissä?

        Oli miten oli, kumpikaan ei kuitenkaan luulottele ihmisestä, jota on täällä esitetty kuolleen. Vähän eri sarjassa painii luulottelut. Vai oletko sä eri mieltä?

        Molemmat luulottelevat aloittajan sukupuolta? Eikö se ole pahinta luulottelua mitä nimimerkkiä kohtaan voi esiintyä? Tai arvostella itse aloitusta.


      • kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

        Nyt iski harmistus. Olen nykyisin aika salliva ihmisten käyttäytymisten suhteen, mutta tällainen luulottelu on ala-arvoista. Mietippä kylmätotuus kuinka paljon hallaa sun kommentti tekee jos onkin niin että sinä olet väärässä.

        Vainoharhaisuus näyttää olevan tarttuva.

        Käviköhän nyt niin, että harmistumisesi johtuukin omista luulotteluistasi.


      • noohjooh
        kylmätotuus kirjoitti:

        Käviköhän nyt niin, että harmistumisesi johtuukin omista luulotteluistasi.

        Sinähän sen vain voit tietää. Olen ainoastaan hyvilläni jos olen ynnännyt jotain väärin, kylmätotuus.


      • Sivustaseurannut
        noohjooh kirjoitti:

        Sinähän sen vain voit tietää. Olen ainoastaan hyvilläni jos olen ynnännyt jotain väärin, kylmätotuus.

        Opiksi kaikille muillekin luulottelijoille (Tellukka /hunksz) ette voi tietää toisista kirjoittajista, vaikka kuinka yritätte saada muita palstalaisia uskomaan jotain. Itsenne teette vaan hölmöksi.


      • kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

        En mä oikein näe että Tellukka luulottelee mitään? Missä viestissä?

        Oli miten oli, kumpikaan ei kuitenkaan luulottele ihmisestä, jota on täällä esitetty kuolleen. Vähän eri sarjassa painii luulottelut. Vai oletko sä eri mieltä?

        Lue tarkoin kirjoitus, johon vastasin.

        Jos et näe sen sisällössä mitään vihjailua oletettuun " poisnukkuneeseen", niin ihmettelen sitä suuresti.

        Tellukan kirjoitukset annan yleensä mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

        Täällähän saa esittää mitä vaan, mutta kaikkea ei ole syytä uskoa.

        Olenhan minäkin Savon paronitar ja sen saavat totena ottaa kaikki halukkaat.
        Tosiasia kuitenkin on , että emme enää elä sääty-yhteiskunnassa. Emme edes täällä Savossa.


      • kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

        Nyt iski harmistus. Olen nykyisin aika salliva ihmisten käyttäytymisten suhteen, mutta tällainen luulottelu on ala-arvoista. Mietippä kylmätotuus kuinka paljon hallaa sun kommentti tekee jos onkin niin että sinä olet väärässä.

        Vainoharhaisuus näyttää olevan tarttuva.

        En ymmärrä ollenkaan, mitä hallaa kommenttini aiheuttaa ja varsinkaan sitä, keille siitä harmia tai mielipahaa koituisi.

        Voisitko ystävällisesti kertoa sen minullekin?

        Uusia hahmoja palstalle tulee ja vanhoja lähtee, eikä niistä hälyä synny. Monilla nimimerkeillä on myös useita hahmoja.

        Sohaisinko mahdollisesti johonkin, josta kukaan ei halua kirjoitettavan?

        Vastaustasi odottelen suurella mielenkiinnolla.


      • kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

        Sinähän sen vain voit tietää. Olen ainoastaan hyvilläni jos olen ynnännyt jotain väärin, kylmätotuus.

        En minä sentään mikään yli-ihminen ole, joka tietäisi mistä nimimerkkien luulottelut ja vainoharhaisuudet kumpuavat.

        Minulla on voimassaoleva rokotus luulottelua ja vainoharhaisuutta vastaan ja tiedän ainoastaan oman yhteenlaskutaitoni.
        Suosittelen rokotusta kaikille palstalaisille.


      • noohjooh
        kylmätotuus kirjoitti:

        En ymmärrä ollenkaan, mitä hallaa kommenttini aiheuttaa ja varsinkaan sitä, keille siitä harmia tai mielipahaa koituisi.

        Voisitko ystävällisesti kertoa sen minullekin?

        Uusia hahmoja palstalle tulee ja vanhoja lähtee, eikä niistä hälyä synny. Monilla nimimerkeillä on myös useita hahmoja.

        Sohaisinko mahdollisesti johonkin, josta kukaan ei halua kirjoitettavan?

        Vastaustasi odottelen suurella mielenkiinnolla.

        Mietin pienen hetken jatkanko, koska Ansalanka toivoi ettei tästä puhuttaisi enää. Mutta tuntien sinua edes jonkun verran, tiedän että kuuntelet ja edes punnitset. Ennenkin ollaan oltu eri mieltä asioista, ja sitten löytänyt jonkun ymmärryksen puhumalla. Siksi yritän viimeisen kerran, enempää en tästä topikista puhu.

        Ei kai täällä palstalla viime aikoina ole kuin yksi poisnukkunut. Viimeistään silloin kun kuolee, pitää saada olla rauhassa vanhoista riidoista, luulottelusta. Kaikki kovat sanat ja arvostelut, ja huhujen levittämiset saa mun mielestä silloin jäädä. Toinen ei pysty enää puolustumaan itseään. Tämä on minusta kunnia-asia.

        Tiedän että sinä et usko siihen, tällaista poismenoa olisi tapahtunut. Mutta mitä jos oletkin väärässä, onko tämä asia silloin sellainen josta kannattaa soittaa suutaan? Noh, sä teet niin kuin parhaaksi näet. Niinhän me kaikki. Ja jos olin väärässä, että sinä et tällaista tilannetta tarkoittanut, pahoittelen väärinymmärrystäni.


      • kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

        Mietin pienen hetken jatkanko, koska Ansalanka toivoi ettei tästä puhuttaisi enää. Mutta tuntien sinua edes jonkun verran, tiedän että kuuntelet ja edes punnitset. Ennenkin ollaan oltu eri mieltä asioista, ja sitten löytänyt jonkun ymmärryksen puhumalla. Siksi yritän viimeisen kerran, enempää en tästä topikista puhu.

        Ei kai täällä palstalla viime aikoina ole kuin yksi poisnukkunut. Viimeistään silloin kun kuolee, pitää saada olla rauhassa vanhoista riidoista, luulottelusta. Kaikki kovat sanat ja arvostelut, ja huhujen levittämiset saa mun mielestä silloin jäädä. Toinen ei pysty enää puolustumaan itseään. Tämä on minusta kunnia-asia.

        Tiedän että sinä et usko siihen, tällaista poismenoa olisi tapahtunut. Mutta mitä jos oletkin väärässä, onko tämä asia silloin sellainen josta kannattaa soittaa suutaan? Noh, sä teet niin kuin parhaaksi näet. Niinhän me kaikki. Ja jos olin väärässä, että sinä et tällaista tilannetta tarkoittanut, pahoittelen väärinymmärrystäni.

        Paljon melua tyhjästä.

        Jos todella toivoo, ettei jostain asiasta enää puhuta, niin olettaisin toivojankin toimivan niin.
        Näin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan hän kirjoitti sen tiimoilta riimiketjuun. Kirjoituksen sisällöstä löytyy totuus.

        Tässä kaikki minun osaltani.


      • noohjooh
        kylmätotuus kirjoitti:

        Paljon melua tyhjästä.

        Jos todella toivoo, ettei jostain asiasta enää puhuta, niin olettaisin toivojankin toimivan niin.
        Näin ei kuitenkaan tapahtunut, vaan hän kirjoitti sen tiimoilta riimiketjuun. Kirjoituksen sisällöstä löytyy totuus.

        Tässä kaikki minun osaltani.

        Olisin mieluummin ollut väärässä... en vissiin sitten ollutkaan.


      • kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

        Olisin mieluummin ollut väärässä... en vissiin sitten ollutkaan.

        Kuka nostikaan minun kommentistani äläkän ja miksi?

        Minulla on oikeus puolustaa itseäni, jos minua syytetään ala-arvoisesta kirjoittelusta ja luulottelusta.

        En ole riidoissa kenenkään kanssa, enkä ole maininnut yhdenkään hahmon nimimerkkiä. Aivan toiset tahot ovat ne framille tuoneet.

        Lukisit edes sen kirjoituksen, jonka edellisessä kommentissani mainitsin. Sen tehtyäsi voit itse päätellä, mitä sen sisältö kertoo.


      • noohjooh
        kylmätotuus kirjoitti:

        Kuka nostikaan minun kommentistani äläkän ja miksi?

        Minulla on oikeus puolustaa itseäni, jos minua syytetään ala-arvoisesta kirjoittelusta ja luulottelusta.

        En ole riidoissa kenenkään kanssa, enkä ole maininnut yhdenkään hahmon nimimerkkiä. Aivan toiset tahot ovat ne framille tuoneet.

        Lukisit edes sen kirjoituksen, jonka edellisessä kommentissani mainitsin. Sen tehtyäsi voit itse päätellä, mitä sen sisältö kertoo.

        Sä hämmennät mua :)

        Kuka nosti sun kommentista äläkän ja miksi.... olen sen sulle jo kertonut, lue siitä. Totta kai sulla on oikeus puolustautua.

        Puhut niin ympäripyöreästi siitä mitä oikeasti tarkoitit, että mä en tiedä enää mistään mitään. Jatketaan nyt tavallista jutustelua, jooko? Ei mun ajatukset siitä että olet hyvä kirjoittaja edelleen ole minnekään kadonnut. Oltiin eri mieltä yhdestä asiasta, tuomitsin yhden sortin luulottelua. En tiedä sorruitko siihen vai ei, eikä sillä enää ole väliä.

        Ei tarkoita että olisin muuttanut mieltäni luulottelusta poisnukkuneista. Tarkoittaa vaan että tuomitsen sellaista käytöstä, en sua ihmisenä. Jos et sitä tehnyt, sehän on pelkästään hyvä juttu.

        Mukavaa tiistaita sulle! Meillä on tänään pikkupiskin hampaiden poisto, ei taida tulla mukavaa päivää tänne.


      • kylmätotuus
        noohjooh kirjoitti:

        Sä hämmennät mua :)

        Kuka nosti sun kommentista äläkän ja miksi.... olen sen sulle jo kertonut, lue siitä. Totta kai sulla on oikeus puolustautua.

        Puhut niin ympäripyöreästi siitä mitä oikeasti tarkoitit, että mä en tiedä enää mistään mitään. Jatketaan nyt tavallista jutustelua, jooko? Ei mun ajatukset siitä että olet hyvä kirjoittaja edelleen ole minnekään kadonnut. Oltiin eri mieltä yhdestä asiasta, tuomitsin yhden sortin luulottelua. En tiedä sorruitko siihen vai ei, eikä sillä enää ole väliä.

        Ei tarkoita että olisin muuttanut mieltäni luulottelusta poisnukkuneista. Tarkoittaa vaan että tuomitsen sellaista käytöstä, en sua ihmisenä. Jos et sitä tehnyt, sehän on pelkästään hyvä juttu.

        Mukavaa tiistaita sulle! Meillä on tänään pikkupiskin hampaiden poisto, ei taida tulla mukavaa päivää tänne.

        Tuskin kirjoitukseni niin ympäripyöreä on, etteikö siitä otetta saa, jos haluaa.

        Täällähän on sellainen käytäntö, että asiattomuuksia saa heitellä päin naamaa, mutta asiallisista asioista ei ole lupa kirjoittaa suoraan. Jos erehtyy sen tekemään, niin vastapuoli hyppää silmille tai pakenee teille tietämättömille.

        Täällä on tosi kylmä ilma, eikä parempaa ole luvassa, joten eipä paljon huvita lenkille lähteä.
        Turjotan siis tuvassa, mutta en murjota.


    • totinen

      En ole tehnyt kumpaakaan tarpeeksi.

      En ole kehunut, en haukkunut. Tyytyväisyyteni olen osoittanut vain tylsällä "kiitos"-sanalla ja jollakin yhdentekevällä lauseella. Tyytymättömyyden vaikenemalla tai ohittamalla asian kokonaan.

      Kehut olen ottanut vastaan itseni tai asian vähättelyllä, haukkumiset sanomatta mitään. En ole koskaan osannut reagoida kumpaankaan asiaan tunteitani ilmaisevalla tavalla.

      Vasta nyt, ihan vanhoilla päivilläni olen oppinut kiittämään "kehusta" tai kohteliaasta ilmaisusta. Sen pitäisi olla luontevaa jo lapsesta pitäen, mutta Suomessa ei osata ottaa vastaan kohteliaisuuksia. Sitä ei kukaan opeta eikä sitä opeteta koulussakaan. Siitä vain nolostutaan sen sijaan, että sanottaisiin "kiitoksia, sepä ystävällisesti sanottu" tai jotakin vastaavaa. Se täytyy Suomessa itse oppia, eivätkä kaikki ehdi oppia sitä koko elämänsä aikana.

      Vaikkei moittimistakaan opeteta missään, niin sen monet kyllä osaavat luonnostaan, mutta ei moitteen vastaanottamista. Sekin olisi taito sinällään.

      • Mukavaa että olet edes nyt oppinut elämään käyttäen tunteitasi. Sen myönnän minäkin, että se on sellainen taito, joka vanhempien tulisi opettaa lapsilleen. Vanhemmat ovat lastensa esimerkki. Ensin vanhemmat opettavat lapsensa sanomaan huomenta ja kiitos. Myöhemmin lapset näkevät, että vanhemmat tekevät näin. Minulla kävi elämässäni hyvä onni, kun pääsin rakastavien vanhempien kasvatettaviksi ja kiitän heitä ikuisesti siitä.


      • totinen
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Mukavaa että olet edes nyt oppinut elämään käyttäen tunteitasi. Sen myönnän minäkin, että se on sellainen taito, joka vanhempien tulisi opettaa lapsilleen. Vanhemmat ovat lastensa esimerkki. Ensin vanhemmat opettavat lapsensa sanomaan huomenta ja kiitos. Myöhemmin lapset näkevät, että vanhemmat tekevät näin. Minulla kävi elämässäni hyvä onni, kun pääsin rakastavien vanhempien kasvatettaviksi ja kiitän heitä ikuisesti siitä.

        Monet temperamenttiset ihmiset sanovat herkästi suorat sanat muistamatta kontrolloida sanomisiaan. He sitten kertovat iloisina, miten temperamenttisia he ovat, ja miten heidän kiukkunsa lauhtuu yhtä nopeasti kuin tulikin.

        Siinä on vain yksi mutta. Tuollaisessa tilanteessa on myös se toinen osapuoli. Ei ole ollenkaan sanottu, että hänen kiukkunsa tai loukkantumisensa lauhtuu yhtä nopeasti. Eikä hänen mielestään ole ehkä lainkaan iloinen asia, että työtoverina tai puolisona on kovin temparamenttinen ihminen.

        Kultainen keskitie on tunteiden näyttämisessäkin paras. Minusta on hyvä sanoa selvästi, mitä tarkoittaa ja tarkoittaa sitä, mitä sanoo.


      • totinen kirjoitti:

        Monet temperamenttiset ihmiset sanovat herkästi suorat sanat muistamatta kontrolloida sanomisiaan. He sitten kertovat iloisina, miten temperamenttisia he ovat, ja miten heidän kiukkunsa lauhtuu yhtä nopeasti kuin tulikin.

        Siinä on vain yksi mutta. Tuollaisessa tilanteessa on myös se toinen osapuoli. Ei ole ollenkaan sanottu, että hänen kiukkunsa tai loukkantumisensa lauhtuu yhtä nopeasti. Eikä hänen mielestään ole ehkä lainkaan iloinen asia, että työtoverina tai puolisona on kovin temparamenttinen ihminen.

        Kultainen keskitie on tunteiden näyttämisessäkin paras. Minusta on hyvä sanoa selvästi, mitä tarkoittaa ja tarkoittaa sitä, mitä sanoo.

        Se kultainen keskitie paras sanapari tälläiseen asiaan. Ja mikä parasta, jos ihminen käyttää oikein tunteitaan.

        Tempramenttinen ihminen on oman luonteensa vanki. Hän ei tavallaan pysty hallitsemaan itseään, voisikohan tässä tapauksessa käyttää muotoa että tempramenttisyyys on eräällainen vaiva ihmisessä.

        Ymmärsin hyvin mitä tarkoitit, että se toinen osapuoli voikin olla hitaampi, hänellä ei olekaan leiskuva tempramentti. Silloin melkein aina se hitaampi saa kärsiä enemmän.

        Vaikka toinen olisi leiskuva tempramenttinen niin, silti hän ei saa käyttäytyä epähienosti läheisiään kohtaan. Se on sama ettei saa sanoa ihan suoraan lähimmäisilleen, jos aikoo olla heidän kanssaan sovussa.


    • Joka.sortin.kokenut

      Saan usein kehuja ja se tuntuu hyvältä. Kyllä olen aika hyvä ihminen, eikä tarvitse teeskennellä, hyvyys tulee sydämestä. Nyt on kurja taloyhtiöjuttu menossa jossa koen joutuneeni aiheetta hallituksen puheenjohtajan mustamaalaamaksi. Ennen niin sopuisa yhtiömme on nyt hämmennyksissään. Ahdistaa ja on kurja olo, mutta pidän kyllä puoleni. Tänään kehuin lapsenlapsiani, ovat niin ihania ja energisiä. Oikein loistivat onnesta.

      • Jaettu ilo on kaksinkertainen ilo. Sellainen ihminen joka ei kehu jaa, taikka ei halua ottaa niitä vastaan, omaa mielestäni ehkä huonon itseluottamuksen?

        Itse taistelin taloyhtiön puheenjohtajaa vastaan useamman vuoden ja periksi vaan jouduin antamaan. Ole sinä siitä huolimatta lujana ja pysy vahvana!

        Lapset eivät osaa peittää tunteitaan ja ovat siksi aina niin vilpittömiä. Joskus tuntuu, että tulee toimeen paremmin lasten kuin aikuisten kanssa.


    • Olisinnolo

      2 kertaa olen kuullut, kun työkaverini haukkui minua. Ei huomannut minun olevan paikalla.
      Luulis hävettävän häntä.

      • Ihan varmaan hävettikin, joskus on tullut möläytettyä jotain mitä ei ole tarkoitettu toisen korville ja se hämmennys ja häpeä, joka siitä seuraa on sanoinkuvaamaton. Sen tuntee kuinka puna nousee kasvoja pitkin ylemmäs, eikä saa sanaa suustaan.

        Ne perusketkut ja ilkimykset tosin tekevät myös tahallaan sitä ja vissiin saavat jotain sairasta tyydytystä toisten mollaamisesta.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ihan varmaan hävettikin, joskus on tullut möläytettyä jotain mitä ei ole tarkoitettu toisen korville ja se hämmennys ja häpeä, joka siitä seuraa on sanoinkuvaamaton. Sen tuntee kuinka puna nousee kasvoja pitkin ylemmäs, eikä saa sanaa suustaan.

        Ne perusketkut ja ilkimykset tosin tekevät myös tahallaan sitä ja vissiin saavat jotain sairasta tyydytystä toisten mollaamisesta.

        Ei pitäisi mennä selän takana koskaan möläyttelemään toisesta sellaista, mitä asianosainen ei saisi itse kuulla.

        Mutta kuinkas sinä kekseliäänä henkilönä noin sanattomana punastelit.

        Olisithan voinut vaikka vikkelästi silmät ympyräisinä kysäsitä, että kuinkas sinä tuon teit.
        Sitten olisit laittanut kokouksen pystyyn, jossa olisit syyttänyt jonkun toisen käyttäneen sinun äänihuuliasi ja suutasi möläytykseen.

        Oletko katsonut filmin "Exorcist"?


    • kivaaihe

      Useinkin olen saanut kuulla olevani hyvä ja epäitsekäs tekemisissäni ja sanomisissani. Monet ikävät asiatkin voi sanoa vähemmän loukkaavasti. Miksi tulisi pahoittaa toisen mieltä, mitä hyvää tuntemusta se sanojalle antaa. En ymmärrä.
      Olen myös kuullut toissuuntaista näkemystä. Ihmeekseni en kuitenkaan ole tuntenut itseäni keskivertoa huonommaksi, enkä keskivertoa paremmaksi vaan myötäajattelevaksi molemmissa tuntemuksissani.
      Ihmisen paheksunta (yleensä) kertoo faktan, ettei kaikkia voi koskaan miellyttää vaikka omasta mielestään on täydellisyyttä hipova.

      Kehun ja annan hyvää palautetta säästelemättä adjektiivejä, kenelle kehut kuuluu! On myös kyettävä sanomaan suorat sanat sellaisille, joilla on hienotunteisuus hakusessa ja jotka käyttävät toista kuukaudesta toiseen omana pelinappulana.

      Hyvinvointini ei kaipaa toisen hyväksyntää omasta tyytyväisyydestäni.

      • Hienoja piirteitä epäitsekkyys ja mahdollisimman kaunissti puhuminen on hyvyyttä. Kehuminen on hyvyyttä tai hyvyys on kehumista. Ihmisen tulee käyttää niitä empaattisia tunteita, välinpitämättömyyttä on maailmassa riittävästi.

        Tuollainen myötäajattelevuus lisää yhteistyötä ja hyvinvointia. Perusnegatiiviset ihmiset tekevät ympärilleen myrskypilviä, eikä heidän kanssaan voi keskustella. Jos joskus joku tekee hyvän palveluksen, niin eikö voikin siihen antaa pienen kehun. Ja silloi voi ottaa kehuja vastaan, jos on auttanut jotain toista?


      • kivaaihe
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Hienoja piirteitä epäitsekkyys ja mahdollisimman kaunissti puhuminen on hyvyyttä. Kehuminen on hyvyyttä tai hyvyys on kehumista. Ihmisen tulee käyttää niitä empaattisia tunteita, välinpitämättömyyttä on maailmassa riittävästi.

        Tuollainen myötäajattelevuus lisää yhteistyötä ja hyvinvointia. Perusnegatiiviset ihmiset tekevät ympärilleen myrskypilviä, eikä heidän kanssaan voi keskustella. Jos joskus joku tekee hyvän palveluksen, niin eikö voikin siihen antaa pienen kehun. Ja silloi voi ottaa kehuja vastaan, jos on auttanut jotain toista?

        Aivan. Mutta siltikään ei tarvitse olla nynnerö, joka ei uskalla puolustaa omaa kantaansa. Jos joku haluaa välttämättä olla oikeassa, annan toisen vääntää väärän oikeaksi. Koska kaikella on hinta, mielenrauha.
        Mieluummin valitsen ystävällisyyden. Huomannut ajan saatossa millaisen vaikutuksen olen saanut aikaan juuri mainitsemillasi pienillä palveluilla ja näkymättömillä teoilla.

        Ystävällisyysketju on tarttuvaa. Erityisen siitä tekee, kun kukaan ei tiedä teostasi mitään.
        Vain ”kiitos” riittää.


      • kivaaihe kirjoitti:

        Aivan. Mutta siltikään ei tarvitse olla nynnerö, joka ei uskalla puolustaa omaa kantaansa. Jos joku haluaa välttämättä olla oikeassa, annan toisen vääntää väärän oikeaksi. Koska kaikella on hinta, mielenrauha.
        Mieluummin valitsen ystävällisyyden. Huomannut ajan saatossa millaisen vaikutuksen olen saanut aikaan juuri mainitsemillasi pienillä palveluilla ja näkymättömillä teoilla.

        Ystävällisyysketju on tarttuvaa. Erityisen siitä tekee, kun kukaan ei tiedä teostasi mitään.
        Vain ”kiitos” riittää.

        Tottakai, oma näkemys asioissa pitää olla, se tulee kertoa omana mielipiteenään ja siinä pysytään eikä sitä ruveta muuttamaan ilman erityisen hyvää syytä. Jos näin kuitenkin käy niin sanotaan: "Olen pahoillani mutta olin väärässä". Ja myöhemmin vielä tuoda julki kyseisen henkilön näkemys, josta on nyt samaa mieltä.

        Kiitos on erittäin hyvä sana. Samoin esimerkiksi sanominen kaupan kassalle, kun ojentaa rahaa "Ole hyvä", pienellä vaivalla saa kanssaihmisen hymyilee, kun on keskustellut hänen kanssaan. Vaikka vain muutaman sanan.


    • nyt loppu munkin kommentointi
      sun kirjoituksiin
      täällä on ihan tarpeeksi empaattisia kirjoittajia
      ei kannata ampua yli

      mutta jos vielä vastaan tähän on kehuttu
      ja olen itsekkin kova kehumaan kun on aihetta.

      • Kiitos kommentistasi!

        Kannattaa aina muistaa, että täällä on enemmistö sivistyneitä ja asiallisia kuuskymppisiä, eikä mitään yliampuvaa ole havaittavissa.

        Olen minä jo nyt huomannut sinun antavan positiivista palautetta muutamalla kanssakirjoittajalle. Se on ainoa mahdollisuus pitää palsta hengissä, riitelemisestä ei hyödy kukaan eikä tule kuin paha mieli.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kiitos kommentistasi!

        Kannattaa aina muistaa, että täällä on enemmistö sivistyneitä ja asiallisia kuuskymppisiä, eikä mitään yliampuvaa ole havaittavissa.

        Olen minä jo nyt huomannut sinun antavan positiivista palautetta muutamalla kanssakirjoittajalle. Se on ainoa mahdollisuus pitää palsta hengissä, riitelemisestä ei hyödy kukaan eikä tule kuin paha mieli.

        olen huomannut myös sinun antavan postiivista palautetta
        muutamalle kanssakirjoittajalle
        ja vetävän vanhoja asioita esiin mm tässä ketjussa
        en ole sivistynyt enkä asiallinen
        mutta pärjään itseni ja ihmisten kanssa
        kirjoitellaan molemmat niiden kanssa jotka arvostavat meitä
        eivätkä jauha vanhoja asioita
        jokainen täällä saa lokaa niskaan
        ei kukaan ole siinäkään asiassa erityisasemassa
        mukavaa ja lämmintä kevään jatkoa sulle.


      • viivatiina kirjoitti:

        olen huomannut myös sinun antavan postiivista palautetta
        muutamalle kanssakirjoittajalle
        ja vetävän vanhoja asioita esiin mm tässä ketjussa
        en ole sivistynyt enkä asiallinen
        mutta pärjään itseni ja ihmisten kanssa
        kirjoitellaan molemmat niiden kanssa jotka arvostavat meitä
        eivätkä jauha vanhoja asioita
        jokainen täällä saa lokaa niskaan
        ei kukaan ole siinäkään asiassa erityisasemassa
        mukavaa ja lämmintä kevään jatkoa sulle.

        En nyt ihan käsittänyt, että mitä vanhoja asioita olen vetänyt esiin? Enkä ainakaan minä ole mitään lokaa sinun päällesi kaatanut. Enkä ole itseäni mihinkään erityisasemaan laittanut.


    • vienok

      Kehuminen ei oikeastaan saa hyvälle mielelle.
      Olen sitä suomalaista vanhanaikaista ihmistyyppiä, joka nolostuu kehuttaesta, eikä paljoa piittaa moittimisestakaan.
      Imarrella en osaa, eli en helposti kehu ketään ja vielä korkeampi kynnys on sanoa pahasti kenellekään.
      Pitkässä avioliitossa tosin on tullut sanottua "suoria säveleitäkin" puolin ja toisin, sekä annettu tunnustusta perheelle, mutta luulen olevani kannustava, mieluummin kuin kehuva.

      • Väität siis, että olet itsekriittinen, etkä tule hyvälle miellelle kehumisesta.

        Silloinhan ihminen ei tunne tehneensä sitä mistä häntä kehutaan. Siksi hän vaivaantuu asian johdosta, mutta ei saa kuitenkaan oikastua kehujaa, vaan ottaa punastellen vastaan itselle kuulumattomat kehut.

        Tunteeton ihminen ei piittaa jos häntä loukataan. Minusta se on jollakin tavalla sairasta, koska ihmisten tulee aina välittää toisistaan.


    • ON-loukattu-joskus-kehut

      Ulkopuolelta on annettu ymmärtää olen paha ihminen, huno, kamala,
      ja jotain semmosta jota en todellakaa tiedä,
      mutta karseita katseita saan silloin tällöin,
      ihmeen supuniaa ja kummia silmäyksiä, vain jos kohtaan entisiä työkavereita,
      ihmeissäni kyselen itseltäni, mitähän ole tehny semmosta että moisen maineen olen saanu,
      sitä en itse todellakaan tiedä,
      kaikki tämä on aikoinaan tullu työpaikan ilmapiiristä,
      siihen aikaan ei vielä tiedostettu sanaa " työpaikka kiusaaminen "
      että on olemassa työpaikka kiusaamista,
      meillä työpaikalla savustettiin ihmisiä ulos, seläntakana puhumalla perättömyyksiä, panettelemalla kunnolisia työntekijöitä, työnantaja jopa höyhnäsi työntekijöitä käymään toistensa kimppuun, huh se oli karmeeta touhua silloin,
      sitä ei vielä silloin tunnistettu rikokseksi, toisin on nyt,
      heikoimmat ei kestäny kieroa työpaikka ilmapiiriä, osa sanoutui itse irti ,
      meikä kesti loppuun asti naama pokerina,
      ( kävin terapiassa välillä, muuten en olisi kestäny )
      mutta pahan maineen sain, joka näyttää seuraavan vieläki eläkkeellä
      jos sattuu törmäämään entisiin työkavereihin,

      -- alottajan kysymykseen kuinka olen selvittäny asian:
      en mitenkää, sisäisesti kyllä kärsin vieläki jos kohtaan entisen työkaverin
      ja ne kummalliset katseet,
      tai jotain outoa vaivaantunutta käytöstä heidän taholtaan,

      olen läpeesä rehellinen ihminen kunniallinen ihminen, VAIN IHMINEN,
      totisesti ole hyvä ihminen
      kunnollinen kuniallinen kansalainen ,
      harha askelista huolimatta joskus nuorempana ,
      kuka täällä on täydellinen ei varmasti kukaan,
      luulisin,,,, jokainen joskus on tehny harha askeleen ihmissuheissaan
      mutta se ei kuulu kellekkää,
      se on jokaisen komapstuskivi jossaki vaiheessa elämää jokaisella,
      se on jokaisen ihmisen heikkous jossain muodossa, toisille siitä seuraa ero aviosta, toiset selviytyy henkisillä kuhmuilla ja anteeksi annolla,

      työpaikka kiusaaminen jätti ikuisesti taraumoja,
      jotka ei varmasti ikinä parane, ne kumpuaa aina muistiin ja päivän valoon jos kohtaa entisiä työkaverita varsinki niitä jotka mulkoi eikä koskaan puhuneet suutaan puhtaaksi,

      tulikohan alottajan kysymykseen vastausta ?

      • Minun käy sääliksi työpaikkakiusatuiksi joutuneita kohtaa. Monasti työntekijöiden määrän vähentäminen aiheuttaa sellaiset työkaverien panettelut pomoille ja itsekehumis on huipussaan. Väärin perustein valitaan ihmisiä jatkamaan ja monet häijyt ja ilkeät saavat jatkaa. Luulisi olevan paha olla omantuntonsa kanssa?

        On niitä harha-askeleitä ottanut itse kukin, joten et suinkaan ole ainoa. Varmaan uudet kaveripiirit ehkä auttaisivat, että ei olisi enää kiinni niissä työporukoissa.


      • on-loukattu-joskus-kehut
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Minun käy sääliksi työpaikkakiusatuiksi joutuneita kohtaa. Monasti työntekijöiden määrän vähentäminen aiheuttaa sellaiset työkaverien panettelut pomoille ja itsekehumis on huipussaan. Väärin perustein valitaan ihmisiä jatkamaan ja monet häijyt ja ilkeät saavat jatkaa. Luulisi olevan paha olla omantuntonsa kanssa?

        On niitä harha-askeleitä ottanut itse kukin, joten et suinkaan ole ainoa. Varmaan uudet kaveripiirit ehkä auttaisivat, että ei olisi enää kiinni niissä työporukoissa.

        Aika on paljon parantanu sielunhaavoja,
        paikkakunta on vaihtunu,
        kaikestahuolimatta joskus uudellakin paikkakunnalla törmää entisiin työkavereihin,
        suomessa matkaillaan paljon,
        se on kuin salaman välähdys kirkaalta taivaalta,
        se paha jonka joskus on kokenu
        tuntuu kuin se paha seuraisi ikuisuuden,
        meni vaikka minne, aina sama avuttomuuden tunne epäoikeuden mukaisuuden tunne, se karsee tunne pulpahtaa aina esiin,
        onneksi se ajan myötä unohtuu taas,
        kunnes taas törmää samaan,
        kuinka ihmiset saattaa levitellä täysin perättömyyksiä ihmisestä, puhua totuutena, se ihmetyttää, kuinka voi ihmistä ikuisesti loukata pelkällä käytöksellään,
        ei auta kuin luottaa luojaan, se kuitenki kaikesta huolimatta pitää omista heikoista ihmisistään huolen,
        sen olen kokenu vahvasti, sanotaan totuus ei pala tulessakaan, siihen luotan kuin vuoreen,
        juorut ilkeät puheet on pelkää huulen heittoa, halutaan vaan loukata toista ihmistä loputtomiin,


      • on-loukattu-joskus-kehut kirjoitti:

        Aika on paljon parantanu sielunhaavoja,
        paikkakunta on vaihtunu,
        kaikestahuolimatta joskus uudellakin paikkakunnalla törmää entisiin työkavereihin,
        suomessa matkaillaan paljon,
        se on kuin salaman välähdys kirkaalta taivaalta,
        se paha jonka joskus on kokenu
        tuntuu kuin se paha seuraisi ikuisuuden,
        meni vaikka minne, aina sama avuttomuuden tunne epäoikeuden mukaisuuden tunne, se karsee tunne pulpahtaa aina esiin,
        onneksi se ajan myötä unohtuu taas,
        kunnes taas törmää samaan,
        kuinka ihmiset saattaa levitellä täysin perättömyyksiä ihmisestä, puhua totuutena, se ihmetyttää, kuinka voi ihmistä ikuisesti loukata pelkällä käytöksellään,
        ei auta kuin luottaa luojaan, se kuitenki kaikesta huolimatta pitää omista heikoista ihmisistään huolen,
        sen olen kokenu vahvasti, sanotaan totuus ei pala tulessakaan, siihen luotan kuin vuoreen,
        juorut ilkeät puheet on pelkää huulen heittoa, halutaan vaan loukata toista ihmistä loputtomiin,

        Ihmisen muisti on ihmeellinen, kuinka se pystyy hakemaan väkijoukosta tuollaisen epämiellyttävän tyypin vuosien takaa. Muistot tulevat mieleen ja on varma, että kyseessä on sama tyyppi. Olen itsekin toivonut käydessä syntymäkaupungissa, että en vaan törmäisi muutamaan hankalaan tyyppiin. Se on epätodennäköistä, mutta silti ajatelen asiaa. Toisaalta olen muutaman kerran nähnyt liikennevaloissa vieressäni aivan sataprosenttisesti isäni näköisen miehen. Tiedän sen olevan harhaa, sillä isäni on kuollut.


    • Hyvä.ihminen

      Mies tai nainen tekee aloituksen siinä huomaa eron.
      Kun naismainen mies tekee aloituksen se lähinnä ällöttää.

      • Inarista

        Jos ei vastaa avaukseen, vaan alkaa arvuuttelemaan avauksen tehneen sukupuolta, on todellinen ällöttävä tollukka!


      • En ymmärrä mitä hyötyä sinulle voisi olla tuosta poikkeuksellisesta kyvystä tietää onko mies vai nainen tehnyt aloituksen?


      • väliäkö-tuolla-
        PorvoonParoni kirjoitti:

        En ymmärrä mitä hyötyä sinulle voisi olla tuosta poikkeuksellisesta kyvystä tietää onko mies vai nainen tehnyt aloituksen?

        porvoon paroni on nainen oikeesti,
        tiedoksi kaikille,
        vai tietenki olla lespo, ja siksi esiintyy miehenä,
        huh mutta munat puuttuu, pillu ja viiva on paikallaan,


      • väliäkö-tuolla- kirjoitti:

        porvoon paroni on nainen oikeesti,
        tiedoksi kaikille,
        vai tietenki olla lespo, ja siksi esiintyy miehenä,
        huh mutta munat puuttuu, pillu ja viiva on paikallaan,

        Pöyristyttävää!


      • pirremiinapas
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Pöyristyttävää!

        Hei.
        Ehkä Sinun ei kannata ottaa miksikään näitä edm. laisia kirjoituksia, ole kuin et huomaisikaan.


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Pöyristyttävää!

        Hei ja Hoi, on kyllä pöyristyttävää kuten kirjoitit, mutta melkein kirjoittaja meni NIIN liiallisuuksiin innosta puhkuen ja tahtoen viimesen päälle mukamas ryntäillä, että minua alkoi naurattamaan.
        Joitakin vuosia sitten olisin ollut äimän käkenä, että Voiko tosiaan kukaan kirjoittaa tuolla tavalla, mutta koska olen viisastunut vai pitääkö sanoa, että on tullut kokemusta, niin uskon, että tuommosia torveloitakin on ihan oikeasti olemassa. Tottavie on on.

        Noin torvelo kirjoittaja on jo niiiin torvelo, että tokko olet milläsnäkkään. Oikeesti siis.
        Enkä usko, että kukaan muukaan ottaa tosissaan.

        En kertakaikkisesti voisi kuvitella Porvoon Paronin olevan nainen.
        Poistun, koska nakrattaa niin kovasti. :)

        pirremiinapaksen kanssa siis samaa mieltä.


      • epäilijä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Hei ja Hoi, on kyllä pöyristyttävää kuten kirjoitit, mutta melkein kirjoittaja meni NIIN liiallisuuksiin innosta puhkuen ja tahtoen viimesen päälle mukamas ryntäillä, että minua alkoi naurattamaan.
        Joitakin vuosia sitten olisin ollut äimän käkenä, että Voiko tosiaan kukaan kirjoittaa tuolla tavalla, mutta koska olen viisastunut vai pitääkö sanoa, että on tullut kokemusta, niin uskon, että tuommosia torveloitakin on ihan oikeasti olemassa. Tottavie on on.

        Noin torvelo kirjoittaja on jo niiiin torvelo, että tokko olet milläsnäkkään. Oikeesti siis.
        Enkä usko, että kukaan muukaan ottaa tosissaan.

        En kertakaikkisesti voisi kuvitella Porvoon Paronin olevan nainen.
        Poistun, koska nakrattaa niin kovasti. :)

        pirremiinapaksen kanssa siis samaa mieltä.

        Se nauraa, joka viimeksi nauraa.


      • Heikunkeikku
        epäilijä kirjoitti:

        Se nauraa, joka viimeksi nauraa.

        Mitä tarkoitat?
        Voisitko pistää minut kärryille, niin olisi helpompaa vastata.


      • epäilijä
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Mitä tarkoitat?
        Voisitko pistää minut kärryille, niin olisi helpompaa vastata.

        Et voi kuvitella PorvoonParonin olevan nainen. Poistut, koska nakrattaa niin kovasti.


      • Heikunkeikku
        epäilijä kirjoitti:

        Et voi kuvitella PorvoonParonin olevan nainen. Poistut, koska nakrattaa niin kovasti.

        Oukkidoukki. Yskäsi on ymmärretty. Vialliset sanalauseet ehkä sekoitti sinut?
        On helppo nyt vastata.
        En voi kuvitella, että porvoon Paroni olisi nainen.
        Tätä tarkoitin.

        Poistun nyt palstalta.
        Mozart alkoi huutelemaan.


    • pirremiinapas

      Eipä taida olla, mutta se riittää että itse tiedän etten ole paha ihminen.

      Loukattu on ja pahasti, enkä ymmärrä miksi?

      Kertokaa minulle...

      • Bengalitikku

        En osaa kertoa.
        Loukata voi monella tavalla:
        harkittua ilkeyttä
        lipsahduksia, joita ei ilkeydeksi ole tarkoitettu
        väärinkäsityksistä johtuvia
        sellaista, kun ole heikoilla, niin laitetaan myrkkynuolia ilmaan ja ne osuvat
        aseman väärinkäyttöä
        alistamista
        piittaamattomuutta
        En tiedä.
        On ihmisiä, jotka keräävät kaunaa ja antavat palaa aika ajoin. Säälittävää.


      • Bengalitikku

        Tarkennus: en tarkoittanut lainkaan ihmisiä täällä, vaan ulkomaailmassa.
        Mietin, että tuossa kirjoittamassani on sitä, että, jos akilleen kantapää näkyy, siihen ammutaan. Viittaan aikaisempaan ketjuun, kun pohdittiin akilleen kantapään etsijöitä. Tuollaisessa moodissa olevat ihminen ei kehu ei kiitä.
        Käänsin aloituksen päälaelleen.


      • Muistan sinut jo vuosien takaa ja kirjoitat mukavan erilaisia aloituksia palstalle. Ne vaativat osaamista ja tietoa ja varmaan, jotkut loukkaavat sen vuoksi, kun eivät pysty vastaamaan. Mutta jatka samaan malliin, kuten huomaat samassa veneessä olemme ja myös minä saan päälleni todella paljon asiatonta arvostelua. Rnkä silti lopeta kirjoittamista. älä sinäkään. Olet mukava ihminen.


    • xyzåäö

      Paroni Ansalanka Mielikki, kolmen kopla. Nousi esille tässä ketjussa. Kyllä me niin tiedetään ja tykätään toisistamme.

      • Tuliko sinulle paha mieli, kun me ei sätitty toisiamme?


      • xyzåäö
        ansalanka kirjoitti:

        Tuliko sinulle paha mieli, kun me ei sätitty toisiamme?

        Ei kun ällötys. Ettehän te luonnollenne mitään voi.


      • seuraansivusta
        ansalanka kirjoitti:

        Tuliko sinulle paha mieli, kun me ei sätitty toisiamme?

        Sinä se osaat olla mielin kielin. Aina pitää olla joku jonka kanssa pitää vispilänkauppaa. Ei millään pahalla, mutta tällaisen kuvan olen sinusta saanut. Jatka vaan ei haittaa.


      • seuraansivusta kirjoitti:

        Sinä se osaat olla mielin kielin. Aina pitää olla joku jonka kanssa pitää vispilänkauppaa. Ei millään pahalla, mutta tällaisen kuvan olen sinusta saanut. Jatka vaan ei haittaa.

        Ei ole hyvä mitenkään, kuka moittii mistäkin, ystävällisyys on pahasta.
        Aina pitää jostakin motkottaa.
        Ettehän tekään luonnollenne mitään näköjään voi.


      • seuraansivusta
        ansalanka kirjoitti:

        Ei ole hyvä mitenkään, kuka moittii mistäkin, ystävällisyys on pahasta.
        Aina pitää jostakin motkottaa.
        Ettehän tekään luonnollenne mitään näköjään voi.

        Osoita sitten ystävällisyytesi kaikille. Älä valikoi.


      • seuraansivusta kirjoitti:

        Osoita sitten ystävällisyytesi kaikille. Älä valikoi.

        Tuo sopinee ohjeeksi meille jokaiselle, jotka tänne kirjoitamme.


      • lobotti
        seuraansivusta kirjoitti:

        Osoita sitten ystävällisyytesi kaikille. Älä valikoi.

        Menit sie nyt puskaan katkeruutesi kans.


      • seuraansivusta
        lobotti kirjoitti:

        Menit sie nyt puskaan katkeruutesi kans.

        Olen aina puskassa, en suinkaan ole katkera. Olen vain pari vuotta seurannut kirjoituksia ja tehnyt huomion, mikä ei liene kenellekään uutta.


      • lobotti
        seuraansivusta kirjoitti:

        Olen aina puskassa, en suinkaan ole katkera. Olen vain pari vuotta seurannut kirjoituksia ja tehnyt huomion, mikä ei liene kenellekään uutta.

        Parin vuoden kokemuksella annat sitten ohjeita vain yhdelle palstan kirjoittajista, joka taas todistaa sitä, että olet seurannut vain yhden palstaisen kirjoituksia. Höpöpö


      • seuraansivusta
        lobotti kirjoitti:

        Parin vuoden kokemuksella annat sitten ohjeita vain yhdelle palstan kirjoittajista, joka taas todistaa sitä, että olet seurannut vain yhden palstaisen kirjoituksia. Höpöpö

        Täällä on paljon kirjoittajia jotka käyttävät samaa nimimerkkiä, ja jokunen kirjoittaja joka on usein palstalla. Eläkkeellä ollessa on aikaa. Jokainen varmaan kiinnittää huomion johonkin asiaan ja kirjoittajaan. Tämä oli nyt yksi esimerkki. Asia tuli mieleeni xyzåäö:n kirjoituksesta.


      • lobotti
        seuraansivusta kirjoitti:

        Täällä on paljon kirjoittajia jotka käyttävät samaa nimimerkkiä, ja jokunen kirjoittaja joka on usein palstalla. Eläkkeellä ollessa on aikaa. Jokainen varmaan kiinnittää huomion johonkin asiaan ja kirjoittajaan. Tämä oli nyt yksi esimerkki. Asia tuli mieleeni xyzåäö:n kirjoituksesta.

        Kannattaa lukea teksti muutamaan kertaan ennen lähettämistä.

        Mokasit nyt lahjakkaasti.


      • ilmiselvää
        seuraansivusta kirjoitti:

        Täällä on paljon kirjoittajia jotka käyttävät samaa nimimerkkiä, ja jokunen kirjoittaja joka on usein palstalla. Eläkkeellä ollessa on aikaa. Jokainen varmaan kiinnittää huomion johonkin asiaan ja kirjoittajaan. Tämä oli nyt yksi esimerkki. Asia tuli mieleeni xyzåäö:n kirjoituksesta.

        Elikkä sinua kummiskin haittaa kun kiinnität huomioo ja viitsit pikkuhäjysti sen kertoo.


      • seuraansivusta
        ilmiselvää kirjoitti:

        Elikkä sinua kummiskin haittaa kun kiinnität huomioo ja viitsit pikkuhäjysti sen kertoo.

        Mikä tässä asiassa kiehtoo, eihän kyse ole sinusta.


      • ilmiselvää
        seuraansivusta kirjoitti:

        Mikä tässä asiassa kiehtoo, eihän kyse ole sinusta.

        sun ""sivusta seuraamises""


      • seuraansivusta kirjoitti:

        Täällä on paljon kirjoittajia jotka käyttävät samaa nimimerkkiä, ja jokunen kirjoittaja joka on usein palstalla. Eläkkeellä ollessa on aikaa. Jokainen varmaan kiinnittää huomion johonkin asiaan ja kirjoittajaan. Tämä oli nyt yksi esimerkki. Asia tuli mieleeni xyzåäö:n kirjoituksesta.

        Ja sinä seuraat minua kuin hai laivaa, et ole tainnut muuten osallistuakaan, mutta kun joku heittää sopivan piikin, olet valmiina osallistumaan kuin partiopoika pahantekoon.
        Siihen riittää kun kirjoitan kiitos ja pari ystävällistä sanaa aloittajalle, toisten kirjoittamat kehut eivät sinua innosta.
        Hyvin läpinäkyvää, jopa tuolla puskanikillä kirjoitettuna.


      • seuraansivusta
        ansalanka kirjoitti:

        Ja sinä seuraat minua kuin hai laivaa, et ole tainnut muuten osallistuakaan, mutta kun joku heittää sopivan piikin, olet valmiina osallistumaan kuin partiopoika pahantekoon.
        Siihen riittää kun kirjoitan kiitos ja pari ystävällistä sanaa aloittajalle, toisten kirjoittamat kehut eivät sinua innosta.
        Hyvin läpinäkyvää, jopa tuolla puskanikillä kirjoitettuna.

        Älä luulekkaan, että koko palsta pyörii sinun ympärilläsi. Täällä on paljon muitakin kirjoittajia. Voin sanoa yhtä sun toista monista kirjoittajista. Satuit vain nyt kirjoittamaan tähän ketjuun kirjoituksen, jossa luonteesi tuli esiin. Jonka jälkeen minä satuin kommentoimaan siihen omin ajatuksineni. Olisikohan sinunkin jo aika lopettaa arvailu kuka minkäkin puskanikin takana on. Ottaa vastaan myös negatiivinen palaute, eikä aina vaan sitä positiivista.


      • lobotti
        seuraansivusta kirjoitti:

        Älä luulekkaan, että koko palsta pyörii sinun ympärilläsi. Täällä on paljon muitakin kirjoittajia. Voin sanoa yhtä sun toista monista kirjoittajista. Satuit vain nyt kirjoittamaan tähän ketjuun kirjoituksen, jossa luonteesi tuli esiin. Jonka jälkeen minä satuin kommentoimaan siihen omin ajatuksineni. Olisikohan sinunkin jo aika lopettaa arvailu kuka minkäkin puskanikin takana on. Ottaa vastaan myös negatiivinen palaute, eikä aina vaan sitä positiivista.

        Kannattaa lukea teksti muutamaan kertaan ennen lähettämistä.

        Mokasit nyt lahjakkaasti.


      • seuraansivusta kirjoitti:

        Älä luulekkaan, että koko palsta pyörii sinun ympärilläsi. Täällä on paljon muitakin kirjoittajia. Voin sanoa yhtä sun toista monista kirjoittajista. Satuit vain nyt kirjoittamaan tähän ketjuun kirjoituksen, jossa luonteesi tuli esiin. Jonka jälkeen minä satuin kommentoimaan siihen omin ajatuksineni. Olisikohan sinunkin jo aika lopettaa arvailu kuka minkäkin puskanikin takana on. Ottaa vastaan myös negatiivinen palaute, eikä aina vaan sitä positiivista.

        En luule, en ole koskaan luullutkaan, kyllä palstalla on paljon tärkeämpiä ja parempia.
        Sinun luonteesi tulee hyvin esiin, heität piikkejä muutaman sanan perusteella, tuntemattomalle kirjoittajalle.
        En arvaile kuka siellä puskassa olet, ja nythän juuri otan vastaan negatiivista palautetta, tuleehan sitä muutenkin aika usein, suoraan tai sivusta.
        Eiköhän tämä ollut minun osaltani tässä, halutessasi voit jatkaa.


      • xyzåäö
        ansalanka kirjoitti:

        En luule, en ole koskaan luullutkaan, kyllä palstalla on paljon tärkeämpiä ja parempia.
        Sinun luonteesi tulee hyvin esiin, heität piikkejä muutaman sanan perusteella, tuntemattomalle kirjoittajalle.
        En arvaile kuka siellä puskassa olet, ja nythän juuri otan vastaan negatiivista palautetta, tuleehan sitä muutenkin aika usein, suoraan tai sivusta.
        Eiköhän tämä ollut minun osaltani tässä, halutessasi voit jatkaa.

        Liika kehuminen voi aiheuttaa tunteen mielistelystä . Näin kirjoitti aloittaja tuolla aiemmin. Olen hänen kanssaan täysin samaa mieltä.


    • eiihanvielä60

      Kehuttu on, myös haukuttu.
      Joskus kehuista kiusaantuu, varsinkin jos esitetään näin, se joltain toiselta pois.
      Haukkumisista silloin kun ne ovat perättömiä.

      On itselle ollut vaikeaa sanoa, vaikka olisi ollut aihettakin.
      Rehellistä positiivista palautetta olen antanut.

      • Kehut on parempi esittää yhdelle ihmiselle, eikä työporukalle. Ei myöskään saa verrata toiseen, vaan kertoa vaan kyseisen tyypin mainiosta suorituksesta. Toki, on muutamia ihmisiä, jotka suorastaan rakastavat julkisia esiinnostamisia ja nauttivat saamastaan julkisesta huomiosta. Näitä ei ole montaa ja heidät oppii kyllä tunnistamaan. Kehuminen on taitolaji.


    • la.vot

      Kehuttu on niitä en koskaan ole kaivannut. Tänään liian lämmintä 23-24 aivan liikaa.

      • Erimieltä kehuista, kuin myös lämpötilasta, yli 20°C on hyvä, keväinen ilma. Tänään täällä sataa.


    • Melkein

      Kelvoton ja saamaton. Kerran ekassa työssä minun ruuanlaitto taitoani kehuttiin niin että ilosta itkin. Yhtäkkiä olin paras. Tulin ylpeäksi osaamisestani kunnes minut jälleen pudotettiin maanpinnalle, etten ollutkaan paras vaan keskitasoinen. Olikin minua vielä parempia.

      Siinä vaiheessa opin etten ole huonoin vaan vähän hyvä.

      • Ruuanlaitto on niin vaikea taitolaji, että en edes pysty arvostelemaan, saati että loukkaavasti sanoisin.

        Vähän hyvä on monasti melko hyvä ihminen, vaatimattomuus kaunistaa.


    • On nimenomaan kehuttu hyväksi ihmiseksi, jolla on sydän paikallaan. Hyvältähän se tuntuu, kun tietää, että antamani apu on ollut tarpeen ja avun saaja oikeasti kiitollinen.
      Toki itsekkin kehuja aiheesta annan, suorien sanojen antaminen on vähän vaikeampaa mutta sekin onnistuu, kun tietty raja ylittyy.

      • Olen nyt seurannut muuamaa tapausta, kuinka helposti ihmiset laitetaan palvelutaloon vaivoineen ja heidät myös hylätään sinne, hyvä kun juhlapäivinä käydään katsomaan. Olen miettinyt itseäni vastaavan tilanteeseen ja toivoisin olevani siinä parempi. Sinun suoraselkäisyyttäsi ei voi kuin ihailla ja hattua nostaa. Rehellisesti!

        Monasti on parempi hieman varoittaa etukäteen ennen kuin päästää suorat sanat suustaan. Toki, silloin kun raja ylittyy, antaa tulla sellaistakin jota myöhemmin voi katua. Se on inhimillistä.


    • kylmätotuus

      Johan on taas kovat kisat Kapernaumissa. Nuolia ja kiviä viuhuu ilmassa joka suuntaan.
      Ei hyvältä näytä.

      Olen saanut kehuja, vaikka se uskomattomalta kuulostaakin. Eivät ne kuitenkaan ole saaneet minua tuntemaan itseäni hyväksi ihmiseksi vaan kertovat, että olen onnistunut jossain asiassa.
      Kyllähän myönteinen palaute mieltä lämmittää.

      En oikeastaan loukkaannu kuin aiheettomasta kritiikistä ja valheellisista puheista.
      Kun minua kritisoidaan ja koen sen aiheettomaksi, niin tivaan perusteita. Jos en niitä saa, niin ajattelen useimmiten, että ahas tuollainen kritisoija tällä kertaa ja jätän hänen puheensa omaan arvoonsa.
      Perättömistä puheista suorastaan "kirkastun" ja otan valehtelijan luokalle. Pari kertaa olen katkaissut välit valehtelijaan. En siedä valehtelua, mutta pyrin noudattamaan isäni noudattamaa sanontaa:"Tämän kerran anteeksi saatte, mutta toiste muistakaatte."

      Kehuja annan, jos niihin on aihetta. Usein löytyykin syitä positiiviseen palautteeseen ja kiitokseen.
      Olen suorasanainen ja saan suuni auki, jos tarvis vaatii. Kaikki eivät siitä pidä. Sehän on nähty.

      • taloi

        Hyvin sanottu hunksi.


      • epäilijä
        taloi kirjoitti:

        Hyvin sanottu hunksi.

        Siilihänse :DD


      • tokoin

        bessie osaa,


      • Urmasgift
        tokoin kirjoitti:

        bessie osaa,

        PorvoonParoni on Leski. Pöyristyttävää.


      • Urmasgift kirjoitti:

        PorvoonParoni on Leski. Pöyristyttävää.

        ainakin molemmat ovat hyviä tarinan kertojia.


      • kylmätotuus

      • Armasfisk
        Urmasgift kirjoitti:

        PorvoonParoni on Leski. Pöyristyttävää.

        Heikunkeikku on PorvoonParoni. Röyhistyttävää.


      • Kovat kisat Kapernaumissa, siinä pyrskähti aamukavit näytölle.

        Ri kuulosta yhtään vaikealta lukea sinun saaneet kehuja. Olet kantaaottava, muut huomioiva ja itsenäisyydestäsi kiinnipitävä henkilö. Minäkin pidän sellaisista...

        (tässä vaiheessa lähtee hakemaan toista kupillista kahvia ja talouspaperia)

        Myönteinen palaute tuntuu aina mukavalta, tottakai. Mutta sitä ei saa tehdä valheellisen perustein tai turhasta. Aiheettomat kehut kummastuttavat ja ovat vaikeita oikaista, koska ei oikein tiedä miten korjaisi asian sillä tavalla, että mahdollisesti tulevaisuudessa saisi mahdollisesti hyvää palautetta, eikä vaan lopettaisi kehujan kehumista kokonaan?

        Täällä palstalla on ihan suoraa valehtelua, solvaamista ja lapsellista henkilökohtaisuuksiin menevää kiusaamista. Sinulla on hyvä menetelmä tukkia epämiellyttävän kommentoijan kirjoitushalut!


    • solifer

      epäilen hunksin olevan mieshenkilö

      • mun mielestä se on nainen.


      • tohtorihoo

        vaikea sanoa kun kirjoittaa noin homomaisesti ettei kukaan ymmärrä yhtään mitään eikä voi diagnosoida mikä kummajaista vaivaa


      • Heikunkeikku
        viivatiina kirjoitti:

        mun mielestä se on nainen.

        Ei, kyllä se mies on. Kukaan, siis Kukaan nainen ei voisi riimitellä niin hunajaisia hunajuuksia.
        Vain lapsellinen mies sen osaa, luullen osaavansa hunajuuksia.
        Mutta hunajoikoot, ei haittaa. Palstalle mahtuu ja jos hän haluaa toimia näin, niin toimikoot.

        Kuvansa on joskus laittanut esille. Ei se naiselta näyttänyt. Muutama karvakin on ollut näkyvillä ylähuulen yläpuolella :) Että kait se sitte mies on:)


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Ei, kyllä se mies on. Kukaan, siis Kukaan nainen ei voisi riimitellä niin hunajaisia hunajuuksia.
        Vain lapsellinen mies sen osaa, luullen osaavansa hunajuuksia.
        Mutta hunajoikoot, ei haittaa. Palstalle mahtuu ja jos hän haluaa toimia näin, niin toimikoot.

        Kuvansa on joskus laittanut esille. Ei se naiselta näyttänyt. Muutama karvakin on ollut näkyvillä ylähuulen yläpuolella :) Että kait se sitte mies on:)

        no tottakai se mies on kunhan heitin
        ja hän on ottanut sellaisen tyylin kirjoittaa
        että varmasti ärsyttää moni kirjoittajia
        en usko kumminkaan hatsansaan lapsellisuuteen
        ihan noin aikuisten oikeesti
        kunhan lirkuttelee ja lärkyttelee aikansa kuluksi
        aikamme kuluksi me kaikki täällä kirjoitellaan
        ja joskus haluaisin osata kirjoittaa
        jotain höpö löpö hassun nassun mutta kun en osaa.


      • eiväliä

        olet todellinen perskärpänen epäilyksinesi
        mitä väliä kumpaa sukupuolta kirjoittaja on!
        keskittyisit tekstiin


      • surullista.lukea
        viivatiina kirjoitti:

        no tottakai se mies on kunhan heitin
        ja hän on ottanut sellaisen tyylin kirjoittaa
        että varmasti ärsyttää moni kirjoittajia
        en usko kumminkaan hatsansaan lapsellisuuteen
        ihan noin aikuisten oikeesti
        kunhan lirkuttelee ja lärkyttelee aikansa kuluksi
        aikamme kuluksi me kaikki täällä kirjoitellaan
        ja joskus haluaisin osata kirjoittaa
        jotain höpö löpö hassun nassun mutta kun en osaa.

        Auttaisi jos sinulla olisi hieman huumorintajua mutta tunnut olevan typerä ja yksinkertainen vain.


      • eiväliä kirjoitti:

        olet todellinen perskärpänen epäilyksinesi
        mitä väliä kumpaa sukupuolta kirjoittaja on!
        keskittyisit tekstiin

        en hetkeekään epäilly
        satun nimittäin tunteen kyseisen herrasmiehen
        kunhan läpällä heitin.


      • surullista.lukea kirjoitti:

        Auttaisi jos sinulla olisi hieman huumorintajua mutta tunnut olevan typerä ja yksinkertainen vain.

        no ei sitä tunnu olevan sullakaan
        meeppä sääkin nyt oman kullan kainaloon nukkuun
        niin teen minäkin
        hyvää yötä ja kauniita unia
        nimim. typerä ja yksinkertainen


      • Heikunkeikku
        viivatiina kirjoitti:

        no tottakai se mies on kunhan heitin
        ja hän on ottanut sellaisen tyylin kirjoittaa
        että varmasti ärsyttää moni kirjoittajia
        en usko kumminkaan hatsansaan lapsellisuuteen
        ihan noin aikuisten oikeesti
        kunhan lirkuttelee ja lärkyttelee aikansa kuluksi
        aikamme kuluksi me kaikki täällä kirjoitellaan
        ja joskus haluaisin osata kirjoittaa
        jotain höpö löpö hassun nassun mutta kun en osaa.

        No tottakai tiesin, että huulta heitit. Onneksi et ole spitaalinen, huulen heitto ei olisi siinä tapauksessa kivaa, kuten ei sekään, että tuttavalle kättä paiskotaan. :)
        En ala aikuisten oikeesti nyt praataamaan, mut on se lapsellinen kuiteski.
        Enkä pidä turhista lirkuttelemisista ja lärkyttelemisistä. Luulis että olis muutakin ajankulua.
        Mutta olkoot niin, kuin on.

        Osaat sinä höpö löpöäkin kirjoittaa. Hassun nassua oon lukenut:)
        Jatka vaan samaa rataa.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        No tottakai tiesin, että huulta heitit. Onneksi et ole spitaalinen, huulen heitto ei olisi siinä tapauksessa kivaa, kuten ei sekään, että tuttavalle kättä paiskotaan. :)
        En ala aikuisten oikeesti nyt praataamaan, mut on se lapsellinen kuiteski.
        Enkä pidä turhista lirkuttelemisista ja lärkyttelemisistä. Luulis että olis muutakin ajankulua.
        Mutta olkoot niin, kuin on.

        Osaat sinä höpö löpöäkin kirjoittaa. Hassun nassua oon lukenut:)
        Jatka vaan samaa rataa.

        on olevinaan sanon minä
        mutta se siitä
        yritän höpöttää ja löpöttää
        mutta nyt silmät painuu kiinni
        öitä ja kauniita unia.


    • totuusai

      Viivatiina on aina oikeassa oli asia mikä tahansa.

      • olen taas oikeassa
        että et kirjoituksellasi halua mitään muuta
        kun ärsyttää mua
        ja myöskin siinä asiassa olen oikeassa
        että ihmisten on vaikeampi antaa kehuja kun arvostella sun tyylilläsi.


      • Höpsistä! Ei hän ole tuonut tietäväisyyttään mitenkään julki tai jankuttamalla toistanut omaa mielipidettään.


    • hammentunut

      Kaunis ketju lukea. Mukavasti kirjoittajat ottavat osaa itse aloituksen aiheeseen ja kirjoittajiin. Mietin itsekseni, että onko jotenkin tylsää vai liiankin totista, kun spekulaatioita kirjoittajien sukupuolesta kirjataan. Onko sillä mitään väliä kirjoittaako esim. tällaisen aloituksen mies vai nainen. Onko tekaistu hahmo vai ei.

      Siispä, olen saanut työelämässä paljonkin kehuja. Antanut itsekin. Nykyisin en kehuja saa. Pitäisi itse itseään kehua.
      Moitteitakin olen saanut. Nolatuksikin olen joutunut. Se vasta oli noloa.

      Nyt on hyvä, ei ole nolottajia ei.

      • Mietin itsekin tuota omaa tulevaisuuttani, että miten käy työelämästä ekäkkeelle jäämisen jälkeen. Loppuuko kehut ja kehuttajat? Ammattia koskevat moitteet kestän rutiinilla, sillä tiedän kyseessä olevan niin vaikean työn, että siitä ei selviä kuivin jaloin. Kestän ne, vaikka nolottaa ja pahasti.

        Se kiusanteko sukupuolesta, on vastaajilla viimeinen oljenkorsi, kun ei enää sanat riitä ja silti yritetään esittää jotain kovanaama kirjoittaa. Sanan säilä on paras ase näillä foorumeilla.


    • Vaki.kävijä

      Onko ihmisiä joita ei ole kehuttu tai moitittu ?
      Vuosien mittaan tämänkaltaisia aloituksia on ollut lukemattomia jokainen vaki käviä on kymmeniä kertoja tuonut samat vastaukset.
      Siitä vaan minä en kyllä jaksa kertailla.

      • taas kerran olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä
        vaikka muuta väitetään
        nää on sellaisia aloituksia mihin haluaa heittää ihan mitä muuta kun asiaa
        mutta kyllä sen huomaa
        jos haluaa saada pitkän ketjun aikaan
        ei aloitus ole asiaa
        vaan kohdistuu kirjoittajiin
        ensin vähän aikaa kirjoitetaan siitä mitä kysytään
        ja sen jälkeen ruvetaan miettiin kuka on kuka
        kuka haukku ja ketä ja minä vuonna
        mutta enhän mää onneks sitä ymmärrä
        nimim taas kerran tyhmäksi ja yksinkertaiseksi haukuttu


      • viivatiina kirjoitti:

        taas kerran olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä
        vaikka muuta väitetään
        nää on sellaisia aloituksia mihin haluaa heittää ihan mitä muuta kun asiaa
        mutta kyllä sen huomaa
        jos haluaa saada pitkän ketjun aikaan
        ei aloitus ole asiaa
        vaan kohdistuu kirjoittajiin
        ensin vähän aikaa kirjoitetaan siitä mitä kysytään
        ja sen jälkeen ruvetaan miettiin kuka on kuka
        kuka haukku ja ketä ja minä vuonna
        mutta enhän mää onneks sitä ymmärrä
        nimim taas kerran tyhmäksi ja yksinkertaiseksi haukuttu

        On myös näinkin että aloitus on asiaa mutta kirjoittajat vääntävät sen kohdistumaan toisiin kuten täälläkin yleensä aina.

        Minusta on kiva että joku jaksaa keksiä tänne aiheita ja kehut, niiden saaminen ja antaminen on ihan oiva aihe nimenomaan meille kateellisille kyrmyille suomalaisille.


      • maijuska53

        Ei täällä kaikki ole ollut kymmeniä vuosia. Joukossa voi olla ihan uusikin, mutta sitähän te "asukkaat" ette ymmärrä.
        Ketju meni ihan mukavasti, kunnes aloittaja mainitsi sanan empaattinen, eräästä kirjoittajasta ja sekö sitten taas toista närästi.


      • No jaksoit kuitenkin vaivautua kommentoimaan ja lukemaan ketjun. Te narisijat jotka valitatte että asioista on jo kirjoitetttu koittakaa käsittää että tämä on avoin palsta, jossa kävijät tulee ja menee, ei mikään suljettu ryhmä jossa kaikki asiat olisi jo käsitelty.


      • juska533
        maijuska53 kirjoitti:

        Ei täällä kaikki ole ollut kymmeniä vuosia. Joukossa voi olla ihan uusikin, mutta sitähän te "asukkaat" ette ymmärrä.
        Ketju meni ihan mukavasti, kunnes aloittaja mainitsi sanan empaattinen, eräästä kirjoittajasta ja sekö sitten taas toista närästi.

        Eiköhän tämäkin kirjoitus olisi painunut unholaan, jos et jatkuvasti toisi sitä esille.


      • puska533
        juska533 kirjoitti:

        Eiköhän tämäkin kirjoitus olisi painunut unholaan, jos et jatkuvasti toisi sitä esille.

        jatkuvasti?


      • Vak.kävijä
        En ole koskaan nähnyt tällaista aloitusta täällä ja omasta päästäni nämä kehittelen. Ihmettelen miksi avaukseni aiheuttaa ärtymystä joissakin kirjoittajissa?


      • Vai.kuinka

        Omasta päästä kehittelit aloituksen, edelleen sitämieltä oletko naisihminen vai naismainen mies.


      • juska533
        puska533 kirjoitti:

        jatkuvasti?

        Itse en huomannut edes moista kirjoitusta, ja tuskin moni muukaan. Uteliaisuus kuitenkin herää kun asia otetaan esille kerta toisensa jälkeen.


      • puska533
        juska533 kirjoitti:

        Itse en huomannut edes moista kirjoitusta, ja tuskin moni muukaan. Uteliaisuus kuitenkin herää kun asia otetaan esille kerta toisensa jälkeen.

        Sinäkö tiedät senkin, mitä täällä toiset kirjoittajat huomaa ja mitä ei. Olet melkoinen suoraviiva sit.


    • Tuli tuossa mieleen että vaatii ponnisteluja jaksaa kehua sellaista joka on aina pahantuulinen, naama väärinpäin moittimassa muita ja muiden tekemisiä. Tuntuu et sellaiseen ei edes kehu uppoa.

      • mutrusuu

        Pilkaltahan se kehu näyttää jos väärinpäin naamaa kehuu. Ehkä se sitä onkin, koska naama väärinpäin käyttäytyy niin ettei kehumisen aihetta ole.


      • mutrusuu kirjoitti:

        Pilkaltahan se kehu näyttää jos väärinpäin naamaa kehuu. Ehkä se sitä onkin, koska naama väärinpäin käyttäytyy niin ettei kehumisen aihetta ole.

        Niivvai jos se suu kääntyis hymyyn jos osasi oikeasta narusta nykäistä :).


      • mutrusuu
        siilenämää kirjoitti:

        Niivvai jos se suu kääntyis hymyyn jos osasi oikeasta narusta nykäistä :).

        Hyvinkin näyttää siltä, että se naru on juuriaan myöten katkaistu :)


      • Hyvää huomenta!

        Ehdottomasi tehtävä vaatii erikoisosaamista, jos kyseessä on patologinen tosikko.


    • noohjooh

      Kerrankin luin koko ketjun, hyvä minä :)

      Tuli pari asiaa mieleeni. Suoraan voi sanoa niinkin, ettei loukkaa toista. Voi sanoa mielipiteensä asiasta, ja toi jos näkee että toisen käyttäytyminen johtaa johonkin, niin kyllä siitä saa sanoa. Jos loukkaa toista tahallisesti, se ei ole enää suorasanomista, vaan riitelyä.

      Luulottelu, se on vain just pelkästään sitä, luulottelua.

      Joku (PP?) esitti että vaan kehuttaisi toisiamme, en allekirjoita. Vähän liian imeläksi menisi. Lisäksi. Uskon että ihmiset tykkäävät tästä palstan tositv formaatista, missä on vähän skismaa ja sähköä ilmassa. Miksi sitä muuten luodaan? Joku tästä ainakin nauttii, ei ehkä kaikki, mutta aika moni.

      Mutta sellainen palsta olisi kiva, jossa ei kirjoiteta nikeistä ja niiden persoonasta. Ja ehdottomasti ei nimitellä. Mä voin ite ehkä silloin tällöin reputtaa persoonasta puhumista, mutta mulle on kunnia-asia olla nimittelemättä. Ei kukaan ihminen ole vain pelkästään paha, niin paha että ansaitsee siitä arvonimen.

      Silti kaikessa on kaksi puolta. Koska ehdotukseni ei kuitenkaan mene läpi, tässä erään amerikkalaisen lausuma, The Captain.
      "Jos joku heittää varjon sinun päällesi, he tekevät sinulle palveluksen. Käytä se, vältä auringonvauriot; anna sinun täydellinen iho olla jotain muuta vihattavaa."

      • Yhteen viestiin kirjoitin, että olisi mukava jos perustettaisiin yksi sellainen päivä vuodesta, jolloin nettikirjoittajat pelkästään kehuisivat toisiaan. Se kääntyi sinun koneellasi muotoon, että pitäisi vaan kehua toisiaan. Saat anteeksi kömmähdyksesi!

        En mijäkään halua kirjoittaa nikeistä, mutta lähes poikkeuksetta joku tulee nimittelemään ja kirjoittelemaan "vain hänen tietämiään totuuksia" ikävää hevonpaskaa palstalle.

        Tuosta viimeisestä virkkeestä en saa järkevää, vaikka olen yrittänyt lisätä sanoja ja väännellyt sitä. Liekö liian vaikeata minulle?


      • noohjooh
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Yhteen viestiin kirjoitin, että olisi mukava jos perustettaisiin yksi sellainen päivä vuodesta, jolloin nettikirjoittajat pelkästään kehuisivat toisiaan. Se kääntyi sinun koneellasi muotoon, että pitäisi vaan kehua toisiaan. Saat anteeksi kömmähdyksesi!

        En mijäkään halua kirjoittaa nikeistä, mutta lähes poikkeuksetta joku tulee nimittelemään ja kirjoittelemaan "vain hänen tietämiään totuuksia" ikävää hevonpaskaa palstalle.

        Tuosta viimeisestä virkkeestä en saa järkevää, vaikka olen yrittänyt lisätä sanoja ja väännellyt sitä. Liekö liian vaikeata minulle?

        Tasoissa ollaan, minäkin olen liian tyhmä ymmärtämään mikä ero on jos kirjoitan "pitäisi vaan kehua toisiaan" ja sinä "pelkästään kehuisivat toisiaan"? Ehkä sun versio oli paremmin muotoiltu kuin minun, mutta sama asia?

        Sitä tuo kapteenin juttu just oli, antaa muiden kirjoittaa hevonpaskaa, ja vetää ittensä lokaan, älä vedä itseäsi siihen samaan.

        Mitä väliä sillä on, jos joku on sitä mieltä että olet naisellinen? Mua on putkiaivona usein luultu mieheksi. Se on heidän mielipiteensä, ja jos tarkoitus on sillä että loukkaavat sua, niin älä anna niiden. Muutenhan ne voittaa? Ja jatkavat.


    • Linalina

      Ditt vackert leende kan rädda, någåns dinn anhörigas dåligt dag.

      "Nätti hymysi voi jopa pelastaa jonkun lähimmäisesi ikävän päivän." Täällä palstoilla voimme näköjään ilahduttaa ja rohkaista toisiamme. Sinäkin aiheutit minulle hyvä mielen.

      • Hymyilevät ihmiset ovat kauniimpia kuin suu mutrullaan kulkevat. Kiitos viestistäsi, joka sai minut iloiseksi ja onnelliseksi.


      • Toinen sanonta:

        "Fly leende fiende och en smickrande vän."
        "Pakene hymyilevää vihollista ja imartelevaa ystävää."


      • Revisiitä
        Tellukka kirjoitti:

        Toinen sanonta:

        "Fly leende fiende och en smickrande vän."
        "Pakene hymyilevää vihollista ja imartelevaa ystävää."

        Ei täällä mitään vihollisia ole kenelläkään muulla kuin sinulla ja hunkilla. Itseaiheutettuja molemmilla 😩


      • Revisiitä kirjoitti:

        Ei täällä mitään vihollisia ole kenelläkään muulla kuin sinulla ja hunkilla. Itseaiheutettuja molemmilla 😩

        Missäs ne viholliseni piileskelevät, kun en minä ole niitä täällä huomannut?


    • viivatiinaa

      on kehuttu on
      oma mieheni kehuu aina ja myöskin tyttäreni
      joskus jopa vieraat ihmiset kehuu
      eräs tumma lähes musta ihoinen nuori mies muistaa kehua aina
      kuinka ollaan autettu häntä elämässä eteenpäin
      tykkään autaa ihmisiä ehkä liiankin paljon
      mutta kyllä siitä sit hyvää palautettakin saa
      silloin tunnen itseni aina onnistuneeksi ihmissuhteissani

      loukattu on myös
      oma veljeni oli siinä asiassa super hyvä
      hän kyllä kasvaa nykyään horsmaa hautausmaalla
      oikeestaan en ole muita hänen kaltaisiaan tavannut
      jotka ehdon tahdon haluavat pahoittaa toisen mielen
      se mitä ihmiset sit keskenään puhuvat on ihan sama mulle
      viisas vaikenee eikä kerro sitä eteenpäin
      ja ehkä suurin osa ystävistäni ja läheisistäni on viisaita

      no tämä palstahan on ihan omaa luokkaansa
      ei varmaan missään arvostella ja loukata niin paljon kun täällä
      se on helppoa kun ei tarvitse katsoa toista ihmistä silmiin ja sanoo pahasti
      kuvittelua epäilyä kyräilyä täynnänsä

      joo en muista joko vastasin tähän ketjuun
      ja millä lailla
      mutta nyt tuli vaan tarve kirjoittaa tää juttu
      kun tää ketju tässä vaan pyörii ja pyörii

      en ollukkaan näköjään enää kirjautuneena
      mutta meneehän se kahdellakin aalla.

      • Kyllä sinä vastasit jo aikaisemmin ja ihmettelin kovasti sitä viestiä, koska en mielestäni koskaan ole loukannut sinua tai kirjoittanut pahasti. Joten hyvä kun kirjoitit tällaisen vähän enmmän itsesi näköisen viestin, kiitos.

        Tiedän sinua arvostellun ja loukatun palstalla, meitä kaikkia hiukan enemmän kirjoittavia solvataan ja yritetään tehdä sylkykupeiksi ja huonoiksi ihmisiksi. Lyöttäytymiset kuuluvaksi johonkin leiriin ja tarttumiset kaikkeen kirjoitettuun ja vääristelyt itsesi kirjoittamiin teksteihin ja kokonaisvaltainen mustamaalaaminen. Yritetään savustaa kirjoittajia pois palstalta.

        Uskon että olet pidetty ja kehuttu ihminen.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kyllä sinä vastasit jo aikaisemmin ja ihmettelin kovasti sitä viestiä, koska en mielestäni koskaan ole loukannut sinua tai kirjoittanut pahasti. Joten hyvä kun kirjoitit tällaisen vähän enmmän itsesi näköisen viestin, kiitos.

        Tiedän sinua arvostellun ja loukatun palstalla, meitä kaikkia hiukan enemmän kirjoittavia solvataan ja yritetään tehdä sylkykupeiksi ja huonoiksi ihmisiksi. Lyöttäytymiset kuuluvaksi johonkin leiriin ja tarttumiset kaikkeen kirjoitettuun ja vääristelyt itsesi kirjoittamiin teksteihin ja kokonaisvaltainen mustamaalaaminen. Yritetään savustaa kirjoittajia pois palstalta.

        Uskon että olet pidetty ja kehuttu ihminen.

        Miten näissä kaikissa aloituksissasi päädytään siihen, kuinka sinua on solvattu ja loukattu. Se on niinkuin ketjujesi punainen lanka se jurnutus.

        Eikö olisi jo aika työstää pois itsestään tuo yliherkkä loukkaantuminen, aikuinen ihminen kun väität olevasi?
        Siihen löytyy kyllä apua, jos ei sille itse pysty tekemään mitään.


      • kylmäkivi
        Tellukka kirjoitti:

        Miten näissä kaikissa aloituksissasi päädytään siihen, kuinka sinua on solvattu ja loukattu. Se on niinkuin ketjujesi punainen lanka se jurnutus.

        Eikö olisi jo aika työstää pois itsestään tuo yliherkkä loukkaantuminen, aikuinen ihminen kun väität olevasi?
        Siihen löytyy kyllä apua, jos ei sille itse pysty tekemään mitään.

        Voisitko sinä työstää pois mielestäsi tuon toisen kirjoittajan seuraamisen, tuollainen ei ole normaalia vaikka olisikin kuinka ihastunut häneen. Saman asian jatkuva jankuttaminen alkaa ottaa muitakin päähän täällä palstalla, ymmärrän aloittaa ja tiedän miltä tuollainen yhden puusilmän vainoaminen tuntuu.


      • tohtorihoo
        kylmäkivi kirjoitti:

        Voisitko sinä työstää pois mielestäsi tuon toisen kirjoittajan seuraamisen, tuollainen ei ole normaalia vaikka olisikin kuinka ihastunut häneen. Saman asian jatkuva jankuttaminen alkaa ottaa muitakin päähän täällä palstalla, ymmärrän aloittaa ja tiedän miltä tuollainen yhden puusilmän vainoaminen tuntuu.

        lääketieteellisesti tollukkaan ei tepsi muu hoito kuin lobotomia joka vie kirjoitustaidon


      • kylmäkivi kirjoitti:

        Voisitko sinä työstää pois mielestäsi tuon toisen kirjoittajan seuraamisen, tuollainen ei ole normaalia vaikka olisikin kuinka ihastunut häneen. Saman asian jatkuva jankuttaminen alkaa ottaa muitakin päähän täällä palstalla, ymmärrän aloittaa ja tiedän miltä tuollainen yhden puusilmän vainoaminen tuntuu.

        Miksi? Kun ei se minua haittaa.

        Tuota vain tarkoitan, että on varmasti ihmisellä epämukavaa ja vaikeaa tuntea itsensä jatkuvasti solvatuksi ja loukatuksi milloin mistäkin syystä. Sitten tarvita syytellä toisia ihmisiä siitä omasta negatiivisesta tunteestaan.
        Ei se varmaan ole hänen ympäristölleenkään helppoa olla jatkuvasti varpaillaan ja silkkihansikkaat käsissä, ettei heitä aleta taas syyttämään siitä, kun yksi herkkähipiä tuntee itsensä loukatuksi.


      • VarmaTieto
        Tellukka kirjoitti:

        Miksi? Kun ei se minua haittaa.

        Tuota vain tarkoitan, että on varmasti ihmisellä epämukavaa ja vaikeaa tuntea itsensä jatkuvasti solvatuksi ja loukatuksi milloin mistäkin syystä. Sitten tarvita syytellä toisia ihmisiä siitä omasta negatiivisesta tunteestaan.
        Ei se varmaan ole hänen ympäristölleenkään helppoa olla jatkuvasti varpaillaan ja silkkihansikkaat käsissä, ettei heitä aleta taas syyttämään siitä, kun yksi herkkähipiä tuntee itsensä loukatuksi.

        Minusta tuntuu kuin sinulla ei olisi kaikki kohdallaan ja sinulla on epämukava olo, kun lapsenlapsia ei näy ja ystävät ovat harvassa. Suomalaisille melkoinen onni , että olet Ruotsissa sillä kamalinta olisi joutua sinun naapuriksi. Todella negatiivinen ja vastenmielinen otus olet.


      • VarmaTieto kirjoitti:

        Minusta tuntuu kuin sinulla ei olisi kaikki kohdallaan ja sinulla on epämukava olo, kun lapsenlapsia ei näy ja ystävät ovat harvassa. Suomalaisille melkoinen onni , että olet Ruotsissa sillä kamalinta olisi joutua sinun naapuriksi. Todella negatiivinen ja vastenmielinen otus olet.

        näsä on taas herännyt yöunilta
        että jaksaa kuittailla kaikkiin kommentteihin
        aamuyön tunneille asti
        sulla on toi luetun ymmärtäminen vähän hakusessa.


      • madmikämad
        VarmaTieto kirjoitti:

        Minusta tuntuu kuin sinulla ei olisi kaikki kohdallaan ja sinulla on epämukava olo, kun lapsenlapsia ei näy ja ystävät ovat harvassa. Suomalaisille melkoinen onni , että olet Ruotsissa sillä kamalinta olisi joutua sinun naapuriksi. Todella negatiivinen ja vastenmielinen otus olet.

        Jos saisin valita tältä mielipidefoorumilta maltillisimman ja ’järkevimmän’, huumoria eniten oivaltavimman ja oivaltavinta huumoria viljelimmän kirjoittajan, niin sepä olisi aikamoisen vaikea tehtävä.
        Taitaisi olla tuo haukutuin ’ Tellukka’!!!


      • Inhottava-moho
        madmikämad kirjoitti:

        Jos saisin valita tältä mielipidefoorumilta maltillisimman ja ’järkevimmän’, huumoria eniten oivaltavimman ja oivaltavinta huumoria viljelimmän kirjoittajan, niin sepä olisi aikamoisen vaikea tehtävä.
        Taitaisi olla tuo haukutuin ’ Tellukka’!!!

        No eihän tuollaisella muiden haukkumisella voi muuta seuratakkaan, harvinaisen vastenmielisiä kommentteja järjestään ja vuorotellen kaikista muista paitsi hunkkelista


    • Heikunkeikku

      Minä nyt hehkun. Ilosta hehkun.
      Ex tempore hyppäsi eilen minuun. Tempasin Eurojacpotin kassakoneen syrjältä.
      4 ekee paiskasin pöytään ja sain 5 hengen kimppalapun.

      Vähän aikaa sitten yhtäkkiä muistin, että hei minähän oon lotonnut.
      Tarkistin tilanteen ja kyllä on näin, että Puenos Aires 92 oli lapussani.
      Lomatonni niinku pläjähti.
      1000 euroa jaettuna viidellä. Jep sain 200 euroa.

      Olkaatte niin hyvät ja yhtykäätte ilooni.
      Jos ettette te tahdo, niin ettette te oo hyviä ihmisiä:)

      • No, sinäpä olet oikein onnentyttö, onneksi olkoon eurojackpot-lotto-voittajalle!

        Minä yhdyn iloosi ilomielin ja ihmettelen käsittämättömän hyvää tuuriasi. Saako hyvät ihmiset enemmän lottovoittoja? Ei varmaankaan, mutta mukavaa että juuri sinulla kävi säkä!


      • hieno homma
        mää en voita koskaan mitään
        en kyllä pelailekkaan mitään pelejä
        ei sillei oo kovin suurta mahdollisuuttakaan
        mutta aina se varmaan tuntuu kivalta kun voittaa jos pelaa
        joku kun joskus myy jotain arpoja
        en osta niitäkään koskaan
        sanon aina etten voita koskaan kumminkaan
        no mites vois voittaakkaan kun ei osallistu mihinkään arpajaisiin

        kun se on lomatonni
        saako sen rahan käteen vai tartteeko se käyttää lomaan
        kysyy epätietoinen
        päijänteen rannalta.


      • Heikunkeikku
        PorvoonParoni kirjoitti:

        No, sinäpä olet oikein onnentyttö, onneksi olkoon eurojackpot-lotto-voittajalle!

        Minä yhdyn iloosi ilomielin ja ihmettelen käsittämättömän hyvää tuuriasi. Saako hyvät ihmiset enemmän lottovoittoja? Ei varmaankaan, mutta mukavaa että juuri sinulla kävi säkä!

        Kivaa että yhdyit ilooni. Heti tuntui olo vieläkin riikkaammalta:)
        Perin harvoin lottoan. Pitkästi yli kymmeneen vuoteen en lotonnut koskaan.
        Sitten äidyin (n.vuosi sitten) ja otin sen kortin, mikä lie nimeltään. Eli kun annan sen kassalla, niin kirjaavat lottokoneeseen, niin mun lottonumerot menee suoraan kortin tilille. Eli ei tarvitse säästellä lottolappua ja tarkistaa voi sitten koneelta, kun kirjautuu tililleen.
        Jos voittaa jotakin, niin se laitetaan mun tilille.

        Ex tempore lottoaminen tapahtuu n. 3-4 kertaa kuukaudessa ja aina kimppalapulla.
        Lappu maksaa 2-4 euroa. En viitsi enempää rahaa pistää tommoseen pelaamiseen.


      • Heikunkeikku
        viivatiina kirjoitti:

        hieno homma
        mää en voita koskaan mitään
        en kyllä pelailekkaan mitään pelejä
        ei sillei oo kovin suurta mahdollisuuttakaan
        mutta aina se varmaan tuntuu kivalta kun voittaa jos pelaa
        joku kun joskus myy jotain arpoja
        en osta niitäkään koskaan
        sanon aina etten voita koskaan kumminkaan
        no mites vois voittaakkaan kun ei osallistu mihinkään arpajaisiin

        kun se on lomatonni
        saako sen rahan käteen vai tartteeko se käyttää lomaan
        kysyy epätietoinen
        päijänteen rannalta.

        Samaa asiaa oon tuuminut, että saakohan lomatonnin voitosta jonkun matkalahjakortin.
        Nyt se selvisi, kun tärppäsi voitto.
        Eli raha on jo siirretty mun tilille.
        5 saman lapun ostajaa ovat ilahtuneita 200 euron rahasta.


      • Heikunkeikku kirjoitti:

        Samaa asiaa oon tuuminut, että saakohan lomatonnin voitosta jonkun matkalahjakortin.
        Nyt se selvisi, kun tärppäsi voitto.
        Eli raha on jo siirretty mun tilille.
        5 saman lapun ostajaa ovat ilahtuneita 200 euron rahasta.

        okkei
        se on hyvä juttu ettei väkisin joudu käyttään sitä johonkin teittyyn matkaan
        saa ihan ite päättää mitä sillä rahalla tekee
        mullekkin kelpais nyt kakssatanen.


      • hompsantuusa_

        Onnea Heikunkeikku! Minä jo juhlin voittoasi vaikken siitä tiennytkään. Kävin kahvilassa ja nautin matcha cappuccinon hasselpähkinä-kolmesuklaa-kakkupalan kanssa. Ei paha ollenkaan :)


      • Heikunkeikku
        hompsantuusa_ kirjoitti:

        Onnea Heikunkeikku! Minä jo juhlin voittoasi vaikken siitä tiennytkään. Kävin kahvilassa ja nautin matcha cappuccinon hasselpähkinä-kolmesuklaa-kakkupalan kanssa. Ei paha ollenkaan :)

        Namskutaraaraa ja huh huh perään! Mitä herkun herkkua oletkaan mutustellut.
        Hasselpähkinä-kolmesuklaa-kakkua. Kuola valui syliini ja nyt näin perin märkänä voin mainita, että tuommonen kakku maistuisi kovasti minullekin.:)


      • hompsantuusa_
        Heikunkeikku kirjoitti:

        Namskutaraaraa ja huh huh perään! Mitä herkun herkkua oletkaan mutustellut.
        Hasselpähkinä-kolmesuklaa-kakkua. Kuola valui syliini ja nyt näin perin märkänä voin mainita, että tuommonen kakku maistuisi kovasti minullekin.:)

        Sinähän saat vaikka kuustoistasuklaakakkupalan voittorahoillasi ja useampaan otteeseen :)
        Joskus on kiva herkutella ilman voittoakin. Muuten vaan :)


      • kylmätotuus

        Onnittelut täältä Savosta!

        Voitin kauan kauan sitten Kenosta 230 euroa, mutta se onkin ainoa kerta, kun olen Veikkauksen peleistä mitään saanut.
        Pitäisiköhän tänään lotota? Täytyy miettiä.


    • äijä

      Kyllä Pomo on sanonut monet kerrat Älä nyt HYVÄ mies tee..

      • Meilläpäin oli sellainen kampanja, jota vietettiin tapaturmapäivänä 13.4, siinä oli teemana:
        "Hyvä mies, älä ole Koistinen"!


    • huono-huonompi-huonoin

      Huono ihminen, en ikinä olisi hallunnu syntyäkkää,

      ei vaan kuole, " jumala ei huoli , eikä piru pidä kiirettä "

      • Ei mitään huonoja ihmisiä olekaan, lytättyjä ja latistettuja on ja sääliksi käy.


    • Kehu.päivässä

      Ja tästähän on kyse. Jos saat kehuja,
      voit hyvin, kiität ja hyvinvointisi
      heijastuu työsi tuloksissa.

      Tässäpä oppimisen aihetta, mitä kiitos ja
      kannustus saa aikaan, teksti on lainattu.

      Eräällä varojen keräämis-illallisilla koululle,
      jossa kävi lapsia joilla oli oppimisvaikeuksia,
      yhden oppilaan isä, piti puheen:

      "Kaikki , mitä jumala tekee on oikein, kuitenkaan
      minun poikani, Kalle, ei pysty oppimaaan asioita
      eikä ymmärrä niitä samalla tavalla, kuin toiset lapset.
      Missä jumalan suunnitelma näkyy poikani kohdalla?

      Minä uskon, että kun Jumala tuo maailmaan Kallen
      kaltaisen lapsen, astuu esiin mahdollisuus ymmärtää Jumalan suunnitelma.
      Miten toiset kohtelevat tätä lasta.

      Sitten isä kertoi, miten olivat eräänä päivänä
      kävelleet Kallen kanssa puiston ohi, missä
      Kallelle tutut pojat olivat pelaamassa pesäpalloa.
      Kalle kysyi: Luuletko, että saisin mennä mukaan
      pelaamaan?

      Isä tiesi että useimmat eivät haluaisi Kallea
      mukaan, mutta hän ymmärsi, jos Kalle saisi pelata,
      se antaisi hänelle tunteen, kuulumisesta
      joukkoon.
      Isä lähestyi yhtä kentällä pelaavista pojista,
      ja kysyi saisiko Kalle tulla mukaan?

      Poika katsoi ympärilleen, mitä mieltä muut olivat,
      kukaan ei sanonut mitään, joten hän teki päätöksen
      ja sanoi.
      "olemme kuusi vuoroa häviöllä ,ja menossa on
      kahdeksas sisävuoro.
      Me yritämme saada hänet, lyöntivuoroon yhdeksännellä sisävuorolla.

      Kahdeksannella sisävuorolla Kallen joukkue,
      sai muutaman juoksun lisää, mutta oli kolme juoksua häviöllä.
      Yhdeksännen vuoron alussa, Kalle laittoi
      räpylän käteensä, vaikkei yhtäkään palloa
      lentänyt siihen suuntaan,
      hän oli onnessaan ja hymyili isälleen,
      kun sai olla mukana.

      Yhdeksännellä vuorolla Kallen joukkue sai,
      taas juoksun, mutta pesillä oli ajolähtö.
      Antaivatko he tosiaan Kallelle lyöntivuoron,
      koska he tiesivät sen varmaksi häviöksi.

      Yllättävää kyllä, maila annettiin Kallelle,
      vaikka he tiesivät, että kunnon lyönti olisi
      mahdottumuus, koska hän ei osannut pitää,
      edes mailaa oikein kädessään.

      Kuitenkin Kallen tullessa lyömään,
      syöttäjä astui pari askelta lähemmäs,
      syötti pallon hitaasti, että tämä
      saisi edes hipaituksi palloa.

      Kalle huitaisi mailalla kömpelösti ohi.
      Syöttäjä astui vielä lähemmäs, nosti
      syötön pehmeästi, Kalle osui palloon,
      joka tösähti syöttäjän viereen,
      hän nosti pallon,
      jonka olisi helposti voinut heittää
      ykköspesälle.

      Kalle olisi palanut ja peli olisi päättynyt,
      mutta hän heittikin pallon korkeassa kaaressa
      kentän oikeaan laitaa, kauas ykköspesän vahdin ulottumattomiin.

      Kaikki rupesivat huutamaan.
      Kalle juokse ykköspesälle, juokse!

      Kalle ei ollut eläissään juossut ykköspesälle,
      säikähtäneenä hän juoksi sinne maahan
      piirrettyä viivaa pitkin.

      Kaikki huusivat juokse kakkospesälle, juokse!

      Mutta Kallen ehdittyä ykköspesälle, kentän
      oikealla laidalla oleva pelaaja, oli saanut
      pallon kiinni, ja olisi voinut heittää sen,
      suoraan kakkospesälle, että olisi tullut palo.

      Mutta hän ymmärsi, mitä syöttäjä oli ajanut
      takaa, ja heitti pallon korkeassa kaaressa kauas
      kolmospesän yli.

      Kalle juoksi kohti kakkospesää ja edellä
      olevat joukkue toverit juosivat kolmospesältä
      kotiin.

      Kun Kalle pääsi kakkospesälle, siellä oleva
      vastapuolen pelaaja juoksi hänen luokseen,
      käänsi hänet kolmospesän suuntaan ja huusi:

      Juokse kolmoselle. Kalle kiersi kolmospesän,
      kaikki pojat molemmista joukkueista huusivat:
      Kalle juokse kotiin.

      Kalle juoksi kotipesään,
      hänelle hurrattiin sankarina, joka oli lyönyt
      kotijuoksun, ja saanut aikaan sen,
      että hänen joukkueensa voitti.

      Sain tämän tarinan viestinä, ja se tuli
      mieleeni, tämän aiheen yhteydessä,
      kuinka suuren vaikutuksen, voi kehuminen tuoda.

      • kylmätotuus

        Suuret kiitokset tarinasta!

        Toivon, että tällaiset kertomukset olisivat osa arkea.
        Uskon, että jokaisella ihmisellä on joku vahvuus. Sen löytäminen onkin vaikeampaa ja vaatii oikean henkilön, jolla on taito nähdä pintaa syvemmälle, erottaa yksilö massasta ja kyky kaivaa hänen vahvuuteensa esiin.

        Meilläkin on mahdollisuus ottaa oppia kertomastasi, jos haluamme.
        Toki on ymmärrettävä pesäpallo säännöt.


      • Kiitos näistä sanoistasi, jotka toit palstalle.

        Tämä josta kerrottiin oli heikompiosainen, eikä niin ollen tuntenut imartelua ja mielistelyä, vaan iloitsi siitä kun hän kerrankin osasi.


    • Kahvittaja

      Muistaako kukaan kirjoittajaa, nainen, nimimerkki hukassa, joka kirjoitti usein keskustellessaan esim. (Menee keittiöön ja ottaa toisen kupin kahvia) tai (istuu ja hymyilee) jne.

      • kirjoitan

        Olikohan joku merive tai jotain sinnepäin?


    • Yleensä kestän muiden kehumista kuinka paljon tahansa, itseäni on kehuttu jatkuvasti lapsesta lähtien.

      • En ole minäkään kehuitta jäänyt, mutta en tunne itseäni niin hyväksi, että kestäisin rajattomasti kehuja. Liika imartelu voi aiheuttaa nolostumista ja myötähäpeää kehujaa kohtaan.


    • pääskynen

      Ilkeä ihminen saa joskus asian takaisin korkojen kanssa. Tahallaan ilkeä tulee saamaan tosissaan takaisin. Häntä jota ollaan käytetty hävyttömästi hyväkseen, tälläisessäkin asioista kun kerrotaan, niin se asia saattoi kääntyä kiusatun eduksi jossain toisessa kohdin.

      Jos sinä olit tuo väärin kohdeltu, niin joudut itse samallaisen asian koetukseen. Muista sitten miltä sinusta tuntui äläkä jatka asiaa samalla mitalla toiselle henkilölle.
      Mutta jos olet tuo ilkeä, niin saat maistaa omaa lääkettäsi. Olen siitä täysin varma.

      • Ennen kuin aloittaa tuon muiden kiusaamisen kannattaa miettiä, mitä itsestä on tuntunut ilkeilyn hetkellä. Kyllä sen huomaa näillä keskustelupalstoilla, että ilkeille ihmisille annetaan sitä negatiivista palautetta paljon enemmän mitä normikeskustelijalle. Sitä saa mitä tilaa!


    • pahallamielellä

      Työpaikoilla nykyään saa jatkuvasti ilkeyksiä, kuraa niskaan. Työkaverit vaan ilmoittaa että et kuulu tähän joukkoon ja naamasi ei sitten miellytä. Siinä sitten itku kurkussa joutuu selviytymään työtehtävistä ja odottaa vaan viikonloppua, että voi itkeä pari päivää pahaa oloa ulos.

      • """PorvoonParoni
        22.4.2018 9:45
        ... ilkeille ihmisille annetaan sitä negatiivista palautetta paljon enemmän mitä normikeskustelijalle. Sitä saa mitä tilaa!"""

        Pitääkö sinun mielestäsi tuo paikkansa ja onko se oikein? Eikö se ole vähän niinkuin kiusatulle ilkkumista ja kiusaamisen hyväksymistä, kiusatun itsensä syyttämistä siitä, että häntä kiusataan?


      • Bengalitikku

        Pahallamielellä: käypä juttelemassa työsuojeluvaltuutetun tai luottamusmiehen tai työterveyshoitajan kanssa. Eihän tuo nyt ole laitaa, että tuolla mielellä tulet kotiin. Otapa itseäsi niskasta kiinni ja pura ne asiat siellä,
        missä pitää. Huonoa henkilöstöhallintoa ei tarvitse sietää.
        Googleta vähän etukäteen noista asioista, kirjaa ylös jne.
        Ei ole kantelua vaan kissan nostamista pöydälle v 2018.
        Onko eläkevuosiin vielä aikaa.


      • pahallamielellä
        Tuota tasapäistämistä ja porukan muokkaamiseksi laumasieluiseksi harrastetaan työpaikoilla. Sinun kuuluu taipua meidän tahtoomme tai saat luvan lähteä. Jokaisen työporukan sisällä on kymppejä, jotka valvovat ja kyttäävät, että ihmiset muovautuvat näihin muotteihin. Kaikkea sanomisia ja varsinkin kirjoittamia seurataan ja asioita väännellään sinulle epäedullisiksi ja käsitetään tahallaan väärin ja työpaikastasi tehdään vankila, jonne joka-aamuinen palaaminen on yhä vaikeampaa. Et ole ainoa, joka kärsii tästä ja maailmassa ja maailman tilanteessa, jossa työpaikasta tehdään kaikkein tärkein asia elämään, on ihmisen vaikea elää omaa elämäänsä.


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        pahallamielellä
        Tuota tasapäistämistä ja porukan muokkaamiseksi laumasieluiseksi harrastetaan työpaikoilla. Sinun kuuluu taipua meidän tahtoomme tai saat luvan lähteä. Jokaisen työporukan sisällä on kymppejä, jotka valvovat ja kyttäävät, että ihmiset muovautuvat näihin muotteihin. Kaikkea sanomisia ja varsinkin kirjoittamia seurataan ja asioita väännellään sinulle epäedullisiksi ja käsitetään tahallaan väärin ja työpaikastasi tehdään vankila, jonne joka-aamuinen palaaminen on yhä vaikeampaa. Et ole ainoa, joka kärsii tästä ja maailmassa ja maailman tilanteessa, jossa työpaikasta tehdään kaikkein tärkein asia elämään, on ihmisen vaikea elää omaa elämäänsä.

        Tasapäistäminenhän alkaa jo peruskoulussa.
        Lapset, joilla on oppimisvaikeuksia voivat saada tukiopetesta, mutta lahjakkaille lapsille koululaitoksella ei ole tarjottavana mitään, joka vastaisi heidän oppimistasoaan.

        Työ ei enää olekaan kaikille se tärkein asia elämässä, vaan yhä useampi haluaa tehdä lyhyempää työpäivää ja lisätä vapaa-aikaansa.
        He ovat oivaltaneet, että on tärkeämpää muistaa elää kuin kerätä maallista mammonaa.

        Suuntaus on mielestäni oikea.


      • kylmätotuus kirjoitti:

        Tasapäistäminenhän alkaa jo peruskoulussa.
        Lapset, joilla on oppimisvaikeuksia voivat saada tukiopetesta, mutta lahjakkaille lapsille koululaitoksella ei ole tarjottavana mitään, joka vastaisi heidän oppimistasoaan.

        Työ ei enää olekaan kaikille se tärkein asia elämässä, vaan yhä useampi haluaa tehdä lyhyempää työpäivää ja lisätä vapaa-aikaansa.
        He ovat oivaltaneet, että on tärkeämpää muistaa elää kuin kerätä maallista mammonaa.

        Suuntaus on mielestäni oikea.

        Samaa mieltä, suuntaus on oikea.

        Itsekin vielä löysästi työelämässä roikkuvana arvostan enemmän vapaa-aikaani, ei minulle pieni tulonlisäys korvaa sitä ja eilen illalla töistä kotiin raahautuessani katsoin ylitöistä lähteviä niin he olivat nuoria miehiä. Ennen täällä asuivat vanhat gubbet yöhämäriin saakka. Nyt se on muuttunut ja hyvä niin.


      • kylmätotuus
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Samaa mieltä, suuntaus on oikea.

        Itsekin vielä löysästi työelämässä roikkuvana arvostan enemmän vapaa-aikaani, ei minulle pieni tulonlisäys korvaa sitä ja eilen illalla töistä kotiin raahautuessani katsoin ylitöistä lähteviä niin he olivat nuoria miehiä. Ennen täällä asuivat vanhat gubbet yöhämäriin saakka. Nyt se on muuttunut ja hyvä niin.

        Tervehdys Porvoon Paroni!

        Ihmisten hyvyydestä hieman.
        -Ei paha ole kenkään ihminen, vaan toinen on heikompi toista...näin toteaa Eino Leino runossaan.

        Uskon, että näin on. Ainoastaan heikot ihmiset hyökkäävät toisia vastaan. Vahvoilla siihen ei ole mitään tarvetta.

        Oli miten oli, niin tiedän saavani pöllytystä toisessa ketjussa, johon kirjoitin. Kyllä minä sen kestän, kun tiedän kirjoittaneeni sen, minkä oikeaksi koen.

        Mitenkäs ajatushautomosi laita on? Joko olet kehitellyt uuden aloituksen, johon minäkin sinun manibulaatiosi kohteeksi joutunut ihmispolo voisin osallistua?
        Ei sillä, että haluaisin sinua mitenkään painostaa, pois se minusta. Mutta, jos vetkuttelet, niin minä hermostun, enkä vastaa seurauksista.
        Se siitä vapaa-ajasta.

        Musiikkina Tuurea ja Kaihon Karavaania!

        https://www.youtube.com/watch?v=ZcGYTVXwqJw


        T. Savon paronitar


    • tööttt

      Rauli Badding Somerjoella oli aikanaan mun mielestä hyvä laulu Mä putoan
      - hyvin hänenkin elossa tuli esiin ainakin se että hauraus ja herkkyys muusikkojenkin elossa
      - useimmat ihmiset tekee ansiotyökseen myös päiväduuneja , eikä karunkarkeat pomot tai kaveritkään ilkeeyksillään ainakaan koskaan mitenkään voi estää ihmisten särkymistä myös henkisesti fyysisten kolhimisten lisäksi - työssä vaaditaan asioissa pysymistä . työaikaa säätelee lait ja työehdot. tyon laatuun ja ihmis ettäten henkiseen hyvinvointiin vaikuttaviin asioihin -ketkäs siitä päättää - aina ei elossa päivä paista eikä edes tiedä millaisia tragedioita ihmisten eloon mahtuu maailmansurujen ja sairauksien lisäksi - menneitä aikoja laulun sanoin voi muistella toki
      haaveitten kultaamina asioina - aina
      ei tarttumiset hetkeen onnistu edes minkäänlaisina "onnellisuuskuplina" - milloin ammatti-ihmisistä oliskin enempi apua paremman ja hyvinvoivan elämän luomisessa - uusissa elämänvaiheissa matkalla tulevaan .

      • En muista kuin Yölintu yhtyeen version Mä putoan kappaleesta, mutta he esittivätkin paljon Baddingin kappaleita. Erittäin valitettava kohtalo hänellekin tuli, hieno taiteilija ajettiin loppuun jatkuvalla keikkailemisella. Olisi kannattanut laittaa kitara naulaan joksikin aikaa ja keskittyä omaan terveyteen. Kuuntelen yhä vieläkin hänen musiikkiaan ja pidän kovasti. Ammatin varjopuolia ja onhan nykyään burn out oireet lisääntyneet, kun yritetään koko ajan vaan enemmän työelämässä, eikä muisteta lepoa.


    • tööttt

      - sepä siitäkin kaikenmaailman kassi-ja pussi-almojen ja elmojen luomisista esm harrastellujen puitteissa. Netissä pilvipalveluissa seikkailee nekin kuvat miten sukkahousuista syntyy vaikka mitä......

      • Netin pilvipalvelut tulevat viemään ihmiseltä sen lopunkin vapaa-ajan, kun koko ajan pitää olla työpaikalta tavoitettavissa ja muokata sisältöä kotona vapaa-aikoina ja olla käytettävissä tai yleensä väsätä älylaitteilla jotain materiaalia muita varten.


    • historiaame

      Heuttu on suurissa kuvioissa. Muistuu eräs Suomessa, hän sanoi en olisi tehnyt tilausta mutta sinulla on viisas nuori mies matkassa. Tilaus oli hyvin suuri. Hän sanoi minulle toivottavasti nähdään..... .

      Luulen nähdään tosin ei tässä elämän muodossa.

      • Taitaa ne tosi isot tilaukset olla jo tehtynä tässä elämässä, mutta kehumiset tuntuvat kyllä hyvältä, merkillinen hyvältä vieläkin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe