Hei, olisi tiedossa tuollainen kulkine, manuaali. Ajettu140 tkm. Sen verran sain selvitettyä, että fordin kone ja ei mikään raketti, mutta eipä tähänastisetkaan autoni ole sellaisia olleet. Onko moottorissa jakoketju vai hihna? Huoltoväli bensalla ajaessa lienee 30tkm? Etanolilla näyttäisi olevan vain 10-15 tkm. Ja e10 kai käy? Öljynsyönnistä olen kuullut.. Onko täällä kokemuksia kyseisestä moottorista ja minkälaisia tyyppivikoja v70:ssä ylipäätään on?
Kiinnostaisi japsien jälkeen kokeilla volvoa,tuollaisella olen ajellut dieselinä ja tykästyin kovasti.
Joo varmasti auto on joidenkin mielestä vanha romu, mutta jos aitoa tietoa asiallisesti olisi jollakin jakaa?
V70 2009 2.0 flexifuel
11
12155
Vastaukset
- Pete70
Hei. Itsellä ollut 2.0f vm 2008 lähes kolmevuotta ja tähän asti tosi hyvin toiminut. Tosin olen vasta viimeisen puolen vuoden aikana tullut ajeltua etanoolilla koska täällä ruotsissa se on ollut 12kr litra verrattuna bensiiniin 14 kruunuun. Nyt keväällä laskivat 10kr litra ja päätin kokeilla ja hyvin se etanoolillakin pelaa. Tosin vie ehkä 30% enempi etanoolilla. Konehan on fordin ja aika laiska mutta kestävä. Tutullani oli samanlainen ja oli mennyt 350.000km ja toimi tosi hyvin. Omani mennyt vasta 220.000km. Mainittakoon että tämä 2.0f on kestävämpi kun volvon oma 2.5ft.
- Anonyymi
onko tässä jakohihna vai ketju?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
onko tässä jakohihna vai ketju?
Ketju. Voimalinja perustuu Mondeo moottoriin ja vaihteistoon.
- Anonyymi
Joitakin kymmeniä tuhansia kilsoja tuli tuollaisella ajeltua, etanolilla pääasiassa aina kun onnistui (jossain lomareissuilla ei välttämättä aina löytynyt sitä myyviä asemia kohdille). Lisäksi talven muutamien kylmimpien viikkojen ajaksi tuli varmuudeksi tankattua bensaa, kun työpaikan päässä ei ole lämmitystolppaa ja etanolin mahdollisesti heikommista kylmäkäynnistysominaisuuksista tuli jotain mainintoja luettua. En törmännyt hankaluuksiin etanolikäytössä, tosin säästöjä sillä tulee parhaiten matka-ajossa, koska etenkin pätkäsajossa ennen kuin kone on kunnolla lämmin, ajotietokone voi näyttää melkoisen hulppeita kulutuslukemia. Öljyt kannattaa katsoa valmistajan speksin mukaan, ja vaihtaa ajallaan.
- Anonyymi
Luotettava moottori, ei juuri mitään vikoja. Tosin vääntö kehnohko ja mikään raketti V70 ei tuolla koneella ole. Mutta jos luotettavuutta haluaa, niin satavarma valinta ja huoleton ketjukone (jossa ei ketjuvikoja).
- Anonyymi
Kyllä tuossa omassani juuri uusittiin kaikki jakopäästä ketjut 2-kpl, rattaat 3-kpl, laahaimet 2-kpl, kiristimet 2-kpl jakoketjun pohjassa täysin loppu, ka-stefa, öljyt/suod, autolla ajettu 195500 km.
- Anonyymi
Itselläni on tuollainen vm. 2010, ajettu 225 tkm. Noista kilsoista noin 60 tkm on omia.
Varsinaisia vikoja ei ole ollut, jarruremontti piti toki tehdä ja 10 tkm huoltoväli on aika lyhyt. Etanolia vie kolmanneksen enemmän kuin bensaa matka-ajossakin, eli 98 on ollut käytössä. Tulee lopulta halvemmaksi. Puhaltimen moottori ääntää, joten se menee kohta vaihtoon.
Auto on sitten todella laiska, liikkuu kuin täi tervassa. Tästä osoituksena on 1000 kg maksimivetopaino. Ei siis sovellu vetohommiin millään tasolla. Kokonaisuutena 3L eli laiska, luotettava ja lämmin.- Anonyymi
Samoja kokemuksia. Omalla ajettu nyt 250 tkm. Kiihtyy niin hitaasti, että virittämättömällä mopollakin pääsee paremmin. Vikoja ei ole pahemmin ollut ellei laske syylärin pientä vuotoa vasemmasta yläreunasta. Satasen vauhdissa kiekat on melkein kolmessa tonnissa eli kulutus 9 litraa satasella.
- Anonyymi
Jaaha et semmonen prototyyppi tuokin?
- Anonyymi
Ford. Taunus. Oli vähä samanlainen ku volovo
- Anonyymi
ÄLKÄÄ OSTAKO VOLVOA TÄLLÄ MOOTTORILLA!!!
Omalla ajettu nyt 266 tkm, joista omaa ajoa 109 tkm. Huollettu aina ohjelman mukaisesti 10 tkm välein. Sen lisäksi, että auto on tajuttoman laiska ja vie bensaa yhtä paljon kuin vanha T5, tuohon moottoriin on tullut paljon kummia vikoja. Venakopan tiivisteen vuoto oli normaaliksi luokiteltava ongelma, mutta jäähdytinnesteen valurautaisen yhteen murtuminen letkun ja kannen välistä sekä suihkumainen jäähdytinnesteen vuoto kannen kohdalta moottorin takaa kovamuovisesta kotelosta ovat hämärämpiä juttuja. Hämärintä on ollut venttiilikopan kiinnitysruuvien jatkuva löystyminen, ruuvit löystyy jatkuvasti ja niiden rei’istä alkaa tursuta öljyä.
Aiemmilla 2.4 litraisilla tinavitosilla on tullut ajettua yhteensä yli 400 tkm ilman minkäänlaisia moottoriin liittyviä vikoja pienemmällä kulutuksella. Tämä Mazdan/Fordin kone ei ole todellakaan tinavitosen veroinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882