Kuinka laittaa nelivarvas puolittais horrokseen?

Tuulia

Niin kertokaa suoraa tänne että kuinka laitan nelivarvas kilpikonnan puolittais horrokseen?? Voisitteko selittää älkää ruvetko tyrkuttään mitään netti sivuja eikä jorma perälän kirjaa(ollaan yritetty hankkia mutta loppuun myyty eikä ois oikeen varaakaan) niin vai meneekö se itte puolittais horrokseen vai kuinka?_?_?

9

1405

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konna2

      Annat vaan lamppujen olla pois päältä ,niin se alkaa kyllä omia aikojaan nukkua. Joku "suoja" esim. vanha pyyhe on hyvä ,sen alla se ainakin mulla tykkää koisata. Kerran viikossa herätät syömään ja kylvetät. Ei sen kummempaa .

      • Tuulia

        pärjääkö se sitte sillä ja mä ainakin sammutan joka yö uv-lampun ja lämpölampun. Eli pärjääkö se puolittais horroksellaonko se sitten pakko panna talvi horrokseen?


      • konna2
        Tuulia kirjoitti:

        pärjääkö se sitte sillä ja mä ainakin sammutan joka yö uv-lampun ja lämpölampun. Eli pärjääkö se puolittais horroksellaonko se sitten pakko panna talvi horrokseen?

        Kyllä se sillä pärjää . Puolittainen talvilepo on hyvä horroksen korvike ja syytä järjestää aina kerran vuodessa. Horrosta ei kannata ruveta järkkäämään ,ellei ole aivan varma mitä on tekemässä. Ja talvilevossahan ne lamput on siis myös päivällä pois päältä, yöllähän ne on aina pois.


    • kaiju

      Tässä vaiheessa talvea ei ole ehkä enää viista nukuttaa konnaa, meidän konna ainakin simahtaa n.syys-loka-marraskuussa ja heräilee jo joulu-tammikuussa.
      Jos konna on selkeästi uninen niin silloin ehkä tuo puolittainen mutta jos konna on suht pirteä niin kannattaa jättää ens syksyyn..
      konna menee puolittaiseen horrokseen jos lämpölamppua ei pidä päällä ja konna on viileämmässä lämmössä kuin tavallisesti(meillä nukkui eteisen kaapin alla), kannattaa herätellä konnaa muutaman viikon välein ja kylvettää ja syöttää(jos syö) puolittaisessa horroksessa konna kuluttaa enenmmän kuin täyshorroksessa ja sen vuoksi konnan pitäisi syödä sen aikana ettei kuole nälkään ja kylvetys siksi että nestetasapaino pysyy eikä ulosteet aiheuta ongelmia.
      me käytettiin tota alkuaikoina kun konna oli pieni ja ei uskallettu nukuttaa kokonaan, toimi hyvin.
      hyviä unia konnalle ja pirteää kevättä ;)

      • Tuulia

        ...vastanneille :) mut meneekö kilppari kesälläki horrokseen??


      • konna2
        Tuulia kirjoitti:

        ...vastanneille :) mut meneekö kilppari kesälläki horrokseen??

        No, Nelivarvaskonnat horrostaa luonnossa kuumimman kesäajan .Vankeudessa on vaikea luoda niin luonnonmukaisia oloja ,että konnien käyttäytyminen olisi tismalleen samanlaista kuin luonnossa. Eli tuon kesähorroksen/levon voit unohtaa. Mikäs konna sulla muuten on..?


      • kitt
        Tuulia kirjoitti:

        ...vastanneille :) mut meneekö kilppari kesälläki horrokseen??

        Ensinnäkin horros ja puolittaisen talvilepo ovat niin eri asioita, että horroksesta pitäisi puhua vain silloin kun konna laitetaan oikeasti n. 5 asteen lämpötilaan viettämään lepoa... Puolittainen talvilepo tapahtuu huoneenlämmössä, joten se ei ole lähelläkään horrostilaa...

        Nelivarpaat viettävät lepokauden myös kesällä, muut lajit eivät... Terraoloissa lepoa ei kuitenkaan kesällä järjestetä vaan ruokaa ja lämpöä tarjotaan normaaliin tapaan, mikäli konna haluaa nukkua niin sitten vain annetaan nukkua...


    • molina15

      Hei! Meille tulee kilppari ja haluan tietää sen horroksesta nopeasti. Saan sellasen nelivarvaskilpikonnan tai kreikankilpikonnan. Miten sellaiset saa horrokseen? Enkä tarkota puolittaiseen horrokseen.

    • konna2

      Jos konna puolihorrostaa huoneenlämmössä onko se herätettävä syömään välillä ja kuinka usein? Jos sillä on nälkä eikö se herää itse syömään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe