Ensimmäiset näyttelyt

Avutonkehäilijä

Hei olen 16-vuotias tyttö ja olen vasta nyt menossa ensimmäisiin näyttelyihini... Koirani on jo puolitoista vuotias ja en ole sitä aikaisemmin käyttänyt näyttelyissä... Koirikain on siis ihan kokematon :’D (kuitenkin hyväkäytöksinen) Minulle perusasiatkin ovat aika hukassa, kun olen enemmän pyörinyt käyttökoirapuolen hommissa... en ole tosiaan menossa Junior Handler luokkaan vaan ihan oikeaan kehään enkä tiedä ollenkaan miten kehässä tulisi toimia. Voisiko joku tiivistää minulle perusasioita kehässä toimimiseen tai linkittää selkeitä sivustoja jossa asiat on esitetty hyvin... :’D Tietoa on ollut vaikea etsiä, koska teksti uppoaa niin erikoisiin sanoihin ja lyhenteisiin, ettei pää pysy mukana. Olen saanut sellaisen käsityksen, että kokemattomia ja aloittelevia näyttelyihmisiä ei katsota mitenkään hyvällä ja en ole edes mätsäreissä koskaan käynyt muutakuin talkoilemassa... Minun oli tosiaan tarkoitus mennä suraamaan näyttelyitä, käydä yhden tunnin pieni näyttely opastus ja osallistua mätsäreihin mutta epäonni tietenki iski ja kaikki nämä olivat sellaisina päivämäärinä, ettei minulla ollut mahdollista niihin mennä... D: olisin todella kiitollinen jos joku osaisi vähänkään auttaa, arvostan todella kaikkia pieniäkin vinkkejä ja neuvoja kehässä toimimiseen!

7

944

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekakertajokaisella

      taitaa vastaukseni tulla myöhässä, mutta kuitenkin. Kehässä juostaan ympyrä, edestakaisin ja kolmio, tuomarin ja kehäavustajan ohjeistaman. Koiraa seisotetaan jotta tuomari voi sen arvostella, isot maassa, pienet pöydällä. Ei se sen vaikemapaa ole. Onnistuu jopa vähn kiepällä jalallakin, siis oma jalka kipänä, koska vain koiran liikkeitä tarkastetaan. Siitä vaan kehän ja onnea matkaan, kyllä se paikan päällä selviää

    • OletIhanPihalla

      Jätä se siihen yhteen kertaan. Jos se ei ole sulle perheenjäsen vaan näyttelyesine niin et ansaitse koiraa pitää.

      • Itseolet

        Miten näyttelyt tekevät koirasta näyttelyesineen, joka ei ole perheenjäsen? Se on harrastus siinä missä mikä hyvänsä muukin ja monessa tilanteessa erittäin suotavaa. Sama kuin menisit väittämään, että kaikki urheiluharrastus tekee ihmisestä ulkonäkökeskeisen näyttelyesineen eikä mihinkään muuhunkaan harrastukseen liity mitään muita tunteita ja piirteitä kuin narsistisuus. Noin tyhmä ja mielivaltaisia päätelmiä julistava räyhähenki ei ole ansainnut edes nettiyhteyttä.


      • koirienjalostus

        Roduissa on hyviä koiria,joita kannattaa näyttelyissä käyttää jotta saadaan siitä todistetta.Joku voi pyytää esim urosta,kun on näyttöä et on rodunomainen.Ja terveys tietysti tutkitutetaan.
        Rotuja pitäisi jalostaa vain terveistä ja näyttelyissä pärjänneistä koirista.Se yksi kerta näyttelyissä käynti on turhan vähän.
        Jos koira on terve,näytteltissäkin pärjännyt,joi sitä tarjota rodunjalostukseen .Tai,jopa itse teettää nartullaan pennut.Kun näyttelystä hyviä tuloksia,ja terve koira.Uroksiakin sellaiselle nartulle saa,ja ostajia pennuille löytyy.
        Pennun hinta koostuu vanhempien terveystutkimuksista ja näyttelymeriiteistä,sekä hyvistä terveistä ja rodunomaisista suvuista.Näyttelyt,siis tärkeä osa rodunjalostusta.Muuten ei tiedetä,onko koira rotumääritelmän mukainen.Näyttelyissä tuomari veetaa koiraa rotumääritelmään,jokaisella tuomarilla on siitä oma näkemys. Joten on hyvä käyttää useammalla tuomarilla.


    • winkkinävaan

      Netistä voi katsoa videoita näyttelyistä,näät miten eri rotuja esitetään.

    • scaniaLupus

      Jätä se perheenjäsenesi vain sivummalle ja näyttelet vain omaa persettäsi kisan tuomareille.

    • Resse

      Tekemällä oppii! Rohkeasti sekaan vaan, kyse ei ole vakavamielisestä tapahtumasta. Vaan mukavasta harrastuksesta koirankanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1779
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1694
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1525
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1521
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1508
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1395
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      16
      1371
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1202
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1135
    Aihe