MITÄ MINUN PITÄISI TEHDÄ??

ystävähädässä

Olen sössinyt raha-asiani tosi pahasti enkä tiedä mitä tehdä?Olen ottanut pikavippejä ja on muutakin lainaa.Nyt en pysty maksamaan.Olen ottanut vippien antajiin ajoissa yhteyttä.Olen tehnyt näin sen takia kun jokaisen firman sivuilla lukee että jos tulee maksuvaikeuksia niin ota ajoissa yhteyttä asiakaspalveluun.No nyt kun oon ottanut yhteyttä ja kysellyt maksusoppareita niin joka paikasta tulee vaan tyly vastaus et "tämä laina menee perintätoimistolle".Miksi sitä maksusopparia ei voida tehdä sen firman kanssa ilman et sen vipin annetaan mennä perintään???Niin ja miksi he lupaavat omilla sivuilla että voidaan neuvotella jos tulee maksuongelmia??Olen myös tutkinut mahdollisuutta mennä juttelemaan velkaneuvojan kanssa mutta sinne ei pääse kuin vasta viikkojen jopa kuukausien kuluttua kun siellä on niin pitkät jonot!!!Eikö velkaneuvojalle pitäisi päästä maksimissaan 2 viikon sisällä et siitä olisi kunnolla apua???Minulla ainakin menee kaikki ihan paskaksi jos odottelen kuukausia velkaneuvojalle pääsyä.Sit kun pääsisin niin kaikki on jo menetetty!!Minua ahdistaa valtavasti ja itsarikin pyörii päässä kun tuntuu etten selviä tästä sotkusta mitenkään.Itse olen soppani keittänyt mutta luulin että pikavippifirmojen kanssa voi todellakin tiukan paikan tullen neuvotella mutta ei se menekkään niin.Tässä on ollut muutenkin kaikenlaista vastoinkäymistä ja nyt tuntuu etten jaksa enää!!!Olisiko jollakin antaa mulle mitään neuvoja miten minun pitäisi nyt toimia????

8

2744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuhlatut_päivät

      Ulosotto kyllä huolehtii kohta velkojen maksusta. Sinun tehtäväksesi jää vain kuluttaa tästä lähtien vähemmän rahaa kuin ulosoton jälkeen jää. Varmasti vaikeaa, mutta nyt ei ole enää oikein muita vaihtoehtoja.

      Maksa nyt kuitenkin mahdollisuuksien mukaan velkoja pienimmästä päästä kokonaan pois niin säästät niiden perintäkustannuksissa. Satasen pikavippi kasvaa helposti 500 euroksi, kun se kulkee ulosottomyllyn kautta.

    • siunSinulle

      Ota kuluttaja-asiamieheen yhteyttä sekä kuva kaappaukset käyttämiseksi pikavippi sivustojen lupauksista, tee mahdollisuuksien mukaan kirjallinen pyyntö tai kopioi pyynnöt jos olet jo kirjallisesti tehnyt , asioi vain kirjallisesti pika vippisivustojen kans tai niin et sulla on kamari päällä ja 1-2 kuulijaa paikalla tod. Keskustelussa ja kirjaa ja ota nimmarit keskusteluista,
      Ja kuluttaja-asiamieheen kautta painostat katkaisemaan kertyminen. .
      Sekä laitat velkaneuvojille anomuksen velkaneuvonnasta, siellä sinulla gulee olla kaikki kirjallisena, joten sinnekin tarvitset kyseisiä kopioita.
      Älä enää viipale niistä, vaan käy ruokapankeista hakeen ruokaa, jotta saat vähän helpotusta, myös Pelastusarmeijan tai kirkon diakonissa voi olla jotain apulähteitä kriittiseen tilanteisiin.

      Ota tilanne haasteena kasvaa ja oppia viisaammaksi taloudenhoitaja ksi, joka joskus voi auttaa toisia ahdingossa olevia, niin ei syö itsetuntoasi nollille

    • Samankokenut

      Anna vippien mennä perintään. Perinnän kanssa saa tehtyä maksusopimuksen. Mistä sinulla on vippejä? Minulla kokemusta monesta perinnästä joten voisin sinua neuvoa.

    • "Olen sössinyt raha-asiani tosi pahasti enkä tiedä mitä tehdä?Olen ottanut pikavippejä ja on muutakin lainaa.Nyt en pysty maksamaan.Olen ottanut vippien antajiin ajoissa yhteyttä.Olen tehnyt näin sen takia kun jokaisen firman sivuilla lukee että jos tulee maksuvaikeuksia niin ota ajoissa yhteyttä asiakaspalveluun.No nyt kun oon ottanut yhteyttä ja kysellyt maksusoppareita niin joka paikasta tulee vaan tyly vastaus et "tämä laina menee perintätoimistolle".Miksi sitä maksusopparia ei voida tehdä sen firman kanssa ilman et sen vipin annetaan mennä perintään??? Niin ja miksi he lupaavat omilla sivuilla että voidaan neuvotella jos tulee maksuongelmia??"

      Varmaan se että haluavat heidän lainaamat rahat takaisin ja kulut. Ei se mene niin että lainataan ja sitten tehdään maksusopimusta vaan maksusopimuksen edellytyksenä vaikka se, että maksaa kolmasosan velasta heti ja loppusummalle voi sitten neuvotella vaikka lyhennysvapaita kuukausia.

      Pikavipithän ovat muutenkin ns. palkkapäivälainoja, jotka on tarkoitus maksaa kokonaan pois seuraavan kuun palkan yhteydessä, että onhan tuo ymmärrettävää että pistävät perintään jos ei rahaa löydy.

      "Eikö velkaneuvojalle pitäisi päästä maksimissaan 2 viikon sisällä et siitä olisi kunnolla apua???"

      Ei varmaan. Jos talous menossa kuralle tai jotain katastrofia sattuu niin tuommoisia asioita sitten järjestellään aikavälillä 6-12kk. Normaaliin taloudenpitoon kun kuuluu se, että on varat kuuden kuukauden elämiselle jos vaikka menee työpaikka, iskee sairaus tai menee lusikat jakoon puolison kanssa.

      "Minulla ainakin menee kaikki ihan paskaksi jos odottelen kuukausia velkaneuvojalle pääsyä."

      Varmaan sitten kannattaa äkkiä keksiä jostain lisätuloja ja myydä omaisuutta, että pysyy pinnalla. Ei niistä veloista pääse kuin maksamalla. Eli myy nyt kaikki osakkeet, metsät, ylimääräiset autot, vie ylimääräiset vaatteet ja DVD/Blu-ray kokoelmat kirpparille, hanki toinen työpaikka ja tilanteesta riippuen maksa velkoja pois vaikka pienimmästä suurimpaan että saat kasvatettua kuukausittaista maksuvaraa. Tai jos tuossa on jotain hankaluuksia ja on tiukkaa niin toinen tapa maksaa kaikkea aina erääntymisjärjestyksessä mitä postiluukusta tulee ja vähät välittää siitä meneekö aina ajallaan. Rahan loppuessa alkaa maksut viivästyä ja sitten ne alkaa mennä perintään ja lopulta ulosottoon.

      Mutta kun maksaa aina erääntymisjärjestyksessä niin hommaa pystyy pitkittämään hyvin kauan ennen ulosottoa ja koko sen ajan velkamäärää sulaa pois. Ulosottoon menevät saatavat helposti tuplautuu että sitä tuossa pitää välttää niin pitkälle kuin mahdollista.

      Sitten kannattaa hakea toki velkajärjestelyyn niin sillä tavalla saa hengähdysaikaa.

      • eihätää

        Erittäin tärkeää on toimia nopeasti, ettei ehdi tulla liikaa korkokuluja. Pienet ja suuremmatkin vipit on yhdisteltävä https://goo.gl/XYfuqP , että hoitokulut saa kuriin. Menokuri ja tulovirran kasvattaminen on tärkeää. Lisätyön voi vaikka ottaa, niin saa tuloja, joilla maksaa velat.


    • Ylivieskalainen

      Jos tämä ongelma on vielä ajankohtainen. Voiko joku läheisesi saada ns. Tavallisesta pankista lainan. Sinä tietysti maksaisit sen kokonaan pienissä erissä. T.s. Esim. Vanhempasi saisivat xxx euron lainan noin 5 prosentin vuosikorolla. Sinun velkasijoittaminen maksettaisiin sillä nykyisille velkojille. Sinä lyhentäisit yhtä velkaa vanhemmillesi. Tästä pitäisi tehdä vanhempien kanssa kirjallinen sopimus. Yhtään vippiä ei saa enää ottaa. Myöskään luottokorteilla ei pidä maksaa mitään. Ostokset pitää maksaa käteisellä.

    • järkeä

      Tällaista se raha-asioiden kanssa on. Vaikka ihan perusmatemaatiikalla siinä pärjää, niin silti voi tulla ongelmia. Korkojen kanssa on oltava tarkkana kuin porkkana, ettei tule ottaneeksi liian kalliita lainoja liian monta. Koko länsimainen kulttuuri pyörii nykyään velkarahalla, onko se ihme, että niin valtiot kuin yksilöt ja perheet on veloissa korviaan myöten. Siitä on vain jotenkin porskutettava eteen päin.

    • eihätää

      Kyllä tästäkin voi selvitä, mutta sinnikkyyttä ja itsekuria se vaatii. Ensinnäkin lukuisat kulutusluotot on yhdisteltävä https://goo.gl/XYfuqP , niin kulut saa kuriin. Sitten on joko takuusäätiön tai oman kunnan talous- ja velkaneuvojan kanssa tehtävä pitemmän aikavälin suunnitelma velkajärjestelystä. Siitä se alkaa parempi elämä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1332
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1255
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1150
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1032
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      996
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      995
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      8
      974
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      962
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      960
    Aihe