Mitäs mieltä olette lapsen oikeudesta narsistiseen vanhempaan, joka oikeasti on vähät välittänyt pienestä lapsesta ja laiminlyönyt sekä velvollisuuksistaan aina luistanut? Nyt hyvää tarkoittavat sossut tekevät mahdottomaksi yhteydettömyyden.
Oikeus vai väärys?
79
2184
Vastaukset
- poiuytrsdgh
Mun mielestä ehkä koko nimikkeen voisi kääntää vanhemman oikeudeksi hoitaa lapsensa aidolla rakkaudella ja välittämisellä. Lapsen oikeus toteutuisi siinä sitten automaattisesti.
- laatukiintymystä
Minusta sen taas voisi vääntää niin, että lapsella on oikeus saada ensisijaisilta kiintymyskohteiltaan eettistä, lainmukaista ja lapsen parhaaksi tuotettua hoivaa riippumatta siitä mikä vanhemman oma tunnetila lasta kohtaan kulloinkin on. Jos ei tähän kykene niin parempi ilmoittaa asia ja häippästä kokonaan eikä antaa mitään täkyjä lapsen kiintymyksen ylläpitämiseksi ja jatkumiseksi.
- mäenkestä
Joko toi kaheli autistinen, aivovaurioinen TAAS aloitti uuden jankkausketjun?
- hyvinvoinnista
mäenkestä kirjoitti:
Joko toi kaheli autistinen, aivovaurioinen TAAS aloitti uuden jankkausketjun?
Sulla on nyt vaikeaa (tilanteesi tunnistus, sanoitus ja validointi). Ehkä sinun kannattaisi olla lukematta (ratkaisuehdotus), notta ei liikaa pääsis stressaamaan (terveyssuositus).
- hlhliuul
Toisaalta yhdyn tuohon poiun määritelmään, koska olen vakuuttunut ainakin toisen vanhempani rakkaudesta ja kyvystä hoivaan. Tosin se ei sitten saanut ympäristöstä johtuen ilmetä mitenkään, minkä kai voi katsoa hänen eettisesti epäonnistuneiksi ratkaisuiksi valitsemansa ympäristön suhteen.
- poiuytrsdfg
Mä koen että useinkin mua on monessa tilanteessa yhteiskunnassa itseasiassa ikäänkuin estetty hoitamasta asioita vastuullisen välittämisen lähtökohdista, Minusta ihmiselle tulisi turvata oikeus hoitaa asioita eettisellä välittämisellä ja rakkaudella. Mulle ainakin se olis tärkein oikeus.
Luurissa juttu oli usein tyyliä että koska me ollaan jouduttu luopumaan etiikasta sun pitää hyväksyä että säkin joudut. Se soittelu oli tuosta syystä hirvee kärmys.
Taiteilijat ei sentään yksikään sano mitään semmosta että mun pitäs luopua totuudesta tai etiikasta. - poiuytrdsxcvb
hlhliuul kirjoitti:
Toisaalta yhdyn tuohon poiun määritelmään, koska olen vakuuttunut ainakin toisen vanhempani rakkaudesta ja kyvystä hoivaan. Tosin se ei sitten saanut ympäristöstä johtuen ilmetä mitenkään, minkä kai voi katsoa hänen eettisesti epäonnistuneiksi ratkaisuiksi valitsemansa ympäristön suhteen.
Onko se oikeasti lapsen etu että esim. rakastava vanhempi sairastuu kymmeneen syöpään stressaavien loputtomien oikeusprosessien takia ? Toteutuuko siinä lapsen oikeus vanhempaansa ?
- poiuytrsdfgh
Syy miksi kääntäisin vanhemman oikeudeksi lapsen oikeuden sijaan on se, että lapsen oikeuden nimissä aikuisten tekee vaikka mitä mistä ei välttävättä ole subjektiivisesti sen lapsen kannalta mitään hyötyä kyseiselle lapselle. Niin siksi se lapsen etu ja oikeus monesti kuulostaa vähän tekopyhälle. Toki olen heikkojen puolella, tässä tapauksessa lasten, mutta haluan vain poistaa tekopyhyyttä.
- poiuytrdsdg
Sitä paitsi mitä ne semmoset "auttajat" on, jotka ei oikeasti uskalla asettautua heikkojen puolelle ?
- mutkurakastaa
poiuytrdsdg kirjoitti:
Sitä paitsi mitä ne semmoset "auttajat" on, jotka ei oikeasti uskalla asettautua heikkojen puolelle ?
Niinpä. Näitä onkin todella harvassa... karmeimpia kohtaamiani reaktioita on tullut monesti itsensä kovin edistyksellisinä ja tasa-arvoisina mielellään näkevien ja määrittelevien ihmisten taholta. Ei anna ideologiat osviittaa siitä kuka tosiasiallisesti olisi kykenevä ensinnäkään selvittämään se todella kärsivä ja sitten toisekseen asettua sen puolelle.
Turhaa sitä on lapsen edusta ja oikeuksista höpötellä kauheasti, kun ne on aikuisten taskussa. Monesti lapsen oikeuden ja edun toteutuminen vaatii aikuisilta nimenomaan velvollisuuksia ja uhrauksia omasta kivasta, joita tuskin kovin usein moni muu kuin biologinen vanhempi (rakastava ja kyvykäs sellainen) on haluton tekemään.
Omassa tapauksessa epäilen että minä se kaikkein stressatuimpana syöpään kuolen kaikkien niiden alhaisten temppujen jälkeen mitä nämä tekijäni ovat minulle tehneet. Siltikin uskon että toinen vanhempani tunteellisesti välittää minusta, vaikka aika jäätäviä petoksia on tehnyt. Itse valitsisin mieluummin vaikka sen tunteettomuuden jos vain olisi ollut eettisempi... mitäpä minä sillä teen? Säälin hänen tunnettaan? - joijhp
poiuytrsdfg kirjoitti:
Mä koen että useinkin mua on monessa tilanteessa yhteiskunnassa itseasiassa ikäänkuin estetty hoitamasta asioita vastuullisen välittämisen lähtökohdista, Minusta ihmiselle tulisi turvata oikeus hoitaa asioita eettisellä välittämisellä ja rakkaudella. Mulle ainakin se olis tärkein oikeus.
Luurissa juttu oli usein tyyliä että koska me ollaan jouduttu luopumaan etiikasta sun pitää hyväksyä että säkin joudut. Se soittelu oli tuosta syystä hirvee kärmys.
Taiteilijat ei sentään yksikään sano mitään semmosta että mun pitäs luopua totuudesta tai etiikasta.Se on kun ei edes välitetä siitä mikä toiselle olisi tärkeää ja ensisijaista. Siitä pitäisi vaan luopua niin kuin kai omasta historiastaan ja identiteetistään kun jonkun mielestä se on tylsää, tarpeetonta, vääränlaista eikä sovi hänen kuvoihinsa. Vielä että jonkun muun etu siitä saattaisi kärsiä niin että joutuisivat ottamaan vastuuta valinnoistaan olisi jotain ihan tympäisevää. Jos nyt olen saavuttanut jotain ajatuskulkua tässä...? Ja näin ollen ei röyhkeydellä ja typeryydellä ole rajoja.
Alkaa taiteilijat muuten kuulostamaan kelpo ihmisiltä. - poiuytrsdfg
valitettavasti lienee usein tunne ja etiikka menevän käsikädessä.
Mulle on tapahtunut tänään jotain hirveää.
Mun psykopaatti pääsi mun elämään mun syöpäepäilyn takia ja mut on sen varjolla revitty koko sisin riekaleille tunteellisesti ja siitä seurasi kamalia sairauskohtauksia. Mun vanhemmat on ihan hirveitä. Pelkään heitä. - poiuytrdsxcv
Kaiken stressin keskellä mulla paloi silmätkin. Ei varmaan lopullisesti.
- poiuytrdszxcvb
joijhp kirjoitti:
Se on kun ei edes välitetä siitä mikä toiselle olisi tärkeää ja ensisijaista. Siitä pitäisi vaan luopua niin kuin kai omasta historiastaan ja identiteetistään kun jonkun mielestä se on tylsää, tarpeetonta, vääränlaista eikä sovi hänen kuvoihinsa. Vielä että jonkun muun etu siitä saattaisi kärsiä niin että joutuisivat ottamaan vastuuta valinnoistaan olisi jotain ihan tympäisevää. Jos nyt olen saavuttanut jotain ajatuskulkua tässä...? Ja näin ollen ei röyhkeydellä ja typeryydellä ole rajoja.
Alkaa taiteilijat muuten kuulostamaan kelpo ihmisiltä.No taiteilijat on keskimäärin eettisimpiä ihmisiä mitä minä oon kohdannut. .
Ainoita ihmisiä jotka yleensä ei minuakaan revi vaikka olisin yksin viidakossa. - poiuytrsxcvb
poiuytrdsxcv kirjoitti:
Kaiken stressin keskellä mulla paloi silmätkin. Ei varmaan lopullisesti.
ei siis kovin pahasta palanut, mutta jonkin verran. Toivon että paranee itsestään.
tää on ihan kauheeta miten tän syöpäjutun avulla mun vanhemmat sai tuhottua mut vuorokaudessa aivan rapakuntoon. Kun he sai mut avautuun esittäen ensin avuliasta koskien syöpäasiaa. Sitten iskivät nuo terävät tunneletkunsa varmaan imeäkseen mut kuoliaiksi.
En tajua miten mitään näin hirveää voi olla.
Varmaan nuo on jotain outoja petoja.
aamulla oli olo kun psykopaattini olis tunkeutunu mun sisimpään ja yrittäin repiä riekaleiksi. Tuntuu vaaralliselle. - poiuytrdsxcvb
Tuo psykopaatti on aivan kauhea. Kiemurtelee pehmeästi lähelle ja sitten iskee. Kyseessä ei on ns. äiti. Kyseessä on jokin muu olento pohjimmiltaan.
- jsihsioh
poiuytrdsxcvb kirjoitti:
Tuo psykopaatti on aivan kauhea. Kiemurtelee pehmeästi lähelle ja sitten iskee. Kyseessä ei on ns. äiti. Kyseessä on jokin muu olento pohjimmiltaan.
Niinhän ne jotkut lierolajit tekee. Et saisi päästää heitä enää elämääsi.
Mut harva kai pohjimmiltaan äiti onkaan, jos nyt vähän saivartelen, vaan eikö se ole sellainen raskauden ja lapsen syntymän myötä tapahtuva prosessi, sosaalialisesti rooli, joka sitten kehittyy yhdessä lapsen kanssa ja suhteessa lapseen, heidän välilleen (lapsi-äiti).
Ei kai vanhempasi estä sinua lääkäriin menemästä. Minusta sinun tulisi ensisijaisesti nyt mennä tutkimuksiin, koska mitä nopeammin se havaitaan sitä paremmat toipumismahdollisuudet. - poiuytfds
Ei estä. Paitsi vaikeuttaa minua hoitamasta itseäni ja asioitani kun pitävät shokkitilassa.
Tänään hoki päässä tämmönen lause: "Nyt on tämän syöpäasiankin kannalta ensisijaisen tärkeää suojella itseään emotionaalisesti." Mähän en koskaan suojele ja tuosta kyvyttömyydestäni psykopaattinikin minulle jutteli tänään, että itse ei olisi voinut kuunnella niin loukkaavaa puhetta kun minulle on luurissa puhuttu, että kuinka en tajua lopettaa keskustelua jos ihmiset ovat niin loukkaavia. Että ei ole ihmekkään että mulla on vaikka mitä oiretta kun mitä vaan suostun kuuntelemaan. Ja kuinka en ajatele asioita itseni kannalta.
Siis puhuu minulle tuommoisia aina omien loukkaamistensa välissä. - poiuytresvgv
Ja sai minut keskustelemaan omista lempiaiheistaan psykopaattini, eli vähän hurjemmista maailman tapahtumista.
- poiuytrsdfg
Noh anteeksi tuli vähän väärään ketjuun. Oli aluksi ihan tarkoitus vastata aiheeseen. Mutta en minäkään halua suoranaisesti kommentoida vieraiden asioita joista en mitään tiedä.
Mutta se on kyllä outo tilanne sitten jos lapsella on oikeus johonkin itselleen vahingoliseen ilman omaa valintaa tai kykyä valita. - poiuytrdsxcv
jsihsioh kirjoitti:
Niinhän ne jotkut lierolajit tekee. Et saisi päästää heitä enää elämääsi.
Mut harva kai pohjimmiltaan äiti onkaan, jos nyt vähän saivartelen, vaan eikö se ole sellainen raskauden ja lapsen syntymän myötä tapahtuva prosessi, sosaalialisesti rooli, joka sitten kehittyy yhdessä lapsen kanssa ja suhteessa lapseen, heidän välilleen (lapsi-äiti).
Ei kai vanhempasi estä sinua lääkäriin menemästä. Minusta sinun tulisi ensisijaisesti nyt mennä tutkimuksiin, koska mitä nopeammin se havaitaan sitä paremmat toipumismahdollisuudet.En oo ihan samaa mieltä. Mun mielestä nainen voi olla äiti ilman omaa lastakin. Esimerkiksi hengellinen äiti, tai osa äiti maata jne.
Mun mielestä se ei ole välttämättä sosiaalinen prosessi. Riittää abstrakti yhteyden kokeminen vaikka siihen kuinka pensaat tuottaa marjoja. Siinä on jotain äitiyttä. - poiuytrsdfg
Itse koin nuorena tyttönä aika paljon tuollaista abstraktia äitiyttä. Ja minua joskus leikillisesti kutsuttiinkin äiti-nimityksillä-
- poiuytrdxcvb
Kyllä mun mielestä nainen voi olla äiti ihan syntyjään. Se on tavallaan yksi naiseuden arkkityypeistä, joka edustu toisissa enemmän kuin toisissa riippumatta siitä omaako lapsen-
- poiuytrdszxcv
Ja äidillisiä tunteita voi kokea tai olla kokematta riippumatta siitä omaako lapsen
Ja onhan niitä kaikkia halaaja äiti guruja ym. - poiuytrdsdfg
Olen ollut vuorokauden kuin jossan myrsyssä josta en tajua mitään. Kummallinen tuo psykopaattiini vaikutus, Jos hän tarjoaa ruokaa, se menee väärään kurkkuun mulla ja kaikki samaa rataa pieleen. Ja sit psykopaattini huutaa.
- kosh-lpo
joo ymmärrän ajatuksen. Itse pitäisin sitä sukupuolettomampana taipumuksena suojella ja ravita kasvavaa ja kykyä nauttia sen seuraamisesta. Mutta minulla on aika vahva isätoimija ollut siinä pestissä aikoinaan ennen katastrofia. Siksi varmaan jotenkin harmittaa tämä nimenomaan äitiyteen liitettynä... Eiköhän isä ensisijaisena hoivaajana ja lapsen kiintymyskohteena ansaitse yhtä paljon yhteiskunnan suojelua kuin äiti vastaavassa asemassa noin lapsen etua jos ajatellaan.
- kfjodifyi
poiuytrsdfg kirjoitti:
Noh anteeksi tuli vähän väärään ketjuun. Oli aluksi ihan tarkoitus vastata aiheeseen. Mutta en minäkään halua suoranaisesti kommentoida vieraiden asioita joista en mitään tiedä.
Mutta se on kyllä outo tilanne sitten jos lapsella on oikeus johonkin itselleen vahingoliseen ilman omaa valintaa tai kykyä valita.Näinpä. Tämä koettu tilanne oli todella absurdi aikoinaan, kun vedotaan lapsen oikeuteen tavata vanhempaansa joka on törkeällä tavalla altistanut raakalaismaiselle kaltoinkohtelulle ja pettänyt lapsen luottamuksen monta kertaa. Niin mentävä oli harjoittamaan tapaamisoikeutta. Vanhempi sitä kovasti halusikin, mutta puolisons ei. Minun halua ei kukaan kysynyt, ei edes uusi huoltajavanhempi. Ei kai paljoa kiinnostanut ketään.
- poiuytrdsdfg
Joo ihan mielenkiintoista että sulla on ihan itsellä koettuna tuo. Harvemminhan tuosta tosiaan kuulee lasten näkökulmasta.
- jjoiplko
poiuytfds kirjoitti:
Ei estä. Paitsi vaikeuttaa minua hoitamasta itseäni ja asioitani kun pitävät shokkitilassa.
Tänään hoki päässä tämmönen lause: "Nyt on tämän syöpäasiankin kannalta ensisijaisen tärkeää suojella itseään emotionaalisesti." Mähän en koskaan suojele ja tuosta kyvyttömyydestäni psykopaattinikin minulle jutteli tänään, että itse ei olisi voinut kuunnella niin loukkaavaa puhetta kun minulle on luurissa puhuttu, että kuinka en tajua lopettaa keskustelua jos ihmiset ovat niin loukkaavia. Että ei ole ihmekkään että mulla on vaikka mitä oiretta kun mitä vaan suostun kuuntelemaan. Ja kuinka en ajatele asioita itseni kannalta.
Siis puhuu minulle tuommoisia aina omien loukkaamistensa välissä.Sun pitää nyt kyllä minunkin mielestä lopettaa se soittelu ja luureissa juttelu, etkä mitenkään aktiivisesti hakeudu seuroihin ja vuorovaikutukseen ketkä on sinua henkisesti kertaakaan pahoinpidelleet. Nollatoleranssi. Vanhempasi tuskin on syöpälääkäreitä niin että jospa saisit itsesi sinne tarkastukseen, kun en luottaisi vanhempiesi apuun tässäkään asiassa, vaikka menettäisivätkin sitten jotain kummallista funktiota palvelleen tyttärensä lopullisesti.
- poiuytfrdfg
Tässä asiassa mun mielestä objektiivisuuden sijaan tarvittaiseen lapsen havaitsemista subjektiivisena kokijana. Että mikä lapselle itselleen on tärkeää riippumatta setien ja tätien arvostuksista. Eikä sit mitään semmosta että lapselle syötetään lusikalla sokeria että joo lapsi on valinnut mennä sinne missä on enemmän sokeria, että lapselta kysyttiin ja halusi sinne missä sai mahan täydeltä sokeria.
- hlyiygh
poiuytrdsdfg kirjoitti:
Joo ihan mielenkiintoista että sulla on ihan itsellä koettuna tuo. Harvemminhan tuosta tosiaan kuulee lasten näkökulmasta.
Joo, eipä siitä kukaan ole oikeastaan kiinnostunut. Ja jos tuputtaakin niin seuraukset on surkeat. Minä kun luulin että asia aiheuttaisi ja olisi aiheuttanut suurempaakin hämminkiä mutta kyse oli jostain aivan muusta... Näinpä en usko että asialle olisi kauheasti markkinoita. Päinvastoin.
- kjöoouu
poiuytfrdfg kirjoitti:
Tässä asiassa mun mielestä objektiivisuuden sijaan tarvittaiseen lapsen havaitsemista subjektiivisena kokijana. Että mikä lapselle itselleen on tärkeää riippumatta setien ja tätien arvostuksista. Eikä sit mitään semmosta että lapselle syötetään lusikalla sokeria että joo lapsi on valinnut mennä sinne missä on enemmän sokeria, että lapselta kysyttiin ja halusi sinne missä sai mahan täydeltä sokeria.
Joo siis kun ei tuo ole edes kauhean vaikeaa siinä kohtaa kun kyse on raaasta pahoinpitelystä niin silloinhan sitä pelkää. Ja silloin lapsi pitäis vaan ottaa heti turvaan. Ei tässä mistään herkuimmasta ja hauskemmasta ollut kyse vaan pahoinpitelystä, joka jo silloin oli rikos. Mutta asia käsitllään siviiliprosessissa huoltajuuskiistana ja annetaan varmaan ymmärtää ettei lapsi halua syödä porkkanaa ja siksi toiselle huoltajalle...? Siis aivan väärässä kehyksessä ja prosessissa. No kukapa sitä rikolliseksi ilmoittautuisikaan.
- Terve.vaanmenoa
Juoskaa jo h*lvetin kuuseen määkimään.
Eikö teillä tosiaankaan ole muuta elämää kuin täällä jauhaa p*s kaa.
No onhan se halpa hupi.
Toivottavasti aktiivimalli saa teidät edes hetkeksi ihmisten ilmoille ja suurempiin ympyröihin kuin omaan napaan tuijottamiseen - poiuytfdcvb
joo ja sitten epäselvemmissä tapauksissa ihmettelen jos suuri joukko setiä ja tätejä jututtaa jotain lasta ja vielä vähän ovelin kysymyksin, niin onko lapsen suusta tuleva juttu välttämättä lapsen oma mielipide. Sellaisissa ruljansseissahan meinaa manipuloitua aikuinenkin. Ei kuule enää omaa ääntään.
- poiuytdsdfg
hlyiygh kirjoitti:
Joo, eipä siitä kukaan ole oikeastaan kiinnostunut. Ja jos tuputtaakin niin seuraukset on surkeat. Minä kun luulin että asia aiheuttaisi ja olisi aiheuttanut suurempaakin hämminkiä mutta kyse oli jostain aivan muusta... Näinpä en usko että asialle olisi kauheasti markkinoita. Päinvastoin.
joo toi on mielenkiintoinen pointti. Että jos jollain on kertoa lapsen näkökulmasta miksi se ei kiinnosta. Ehkä kyse on suuremmasta politiikasta, jossa ei aina oikeasti lasta juuri mietitäkään
- poiuytfdcvb
Siis kun muutenkin aika välinpitämättömiä monet ihmiset ovat vieraista ihmisistä, niin kyllähän biologinen vanhempi erilailla välittää jos on kyky.
- halpismainen
Terve.vaanmenoa kirjoitti:
No onhan se halpa hupi.
Toivottavasti aktiivimalli saa teidät edes hetkeksi ihmisten ilmoille ja suurempiin ympyröihin kuin omaan napaan tuijottamiseenMikäs ImbeSilli siellä parahti?
- poiuytdszxcv
Mutta joo minä en saisi antautua juttusille vanhempieni kanssa missään tilanteessa koska heillä on ihan superia tuo emotionaalisen loukkaamisen kyky, ja oon jo herkistynyt sille niin että se on mulle vaarallista.
Näin isäni kaupassa sattumalta. Ihan mukavan fiksun ja asiallisen oloinen mies, ehkä keskivertoasiakasta mukavammankin, mutta kun puhuin hänelle meinasin menettää tajuntani emotionaalisesta huonovointisuudesta. - jgkuyyi
poiuytdsdfg kirjoitti:
joo toi on mielenkiintoinen pointti. Että jos jollain on kertoa lapsen näkökulmasta miksi se ei kiinnosta. Ehkä kyse on suuremmasta politiikasta, jossa ei aina oikeasti lasta juuri mietitäkään
No ei tietenkään mietitä. Ei edes lapsiasiavaltuutettu mieti niin kuinka sitten rotaryt tai lionsit muista kerhoista puhumattakaan. Paitsi juhlapuheessa keräämällä rahaa varmaan taas lastensuojelun resurssointiin, eli joidenkin setä ja tätitoimijoiden rahoittamiseen.
Ei pidä köyhyystutkijoiden ja syrjäytymistutkijoiden vanhoja klisetä toistaen nauttia (ainakaan minulta) pennin vertaista arvostusta poliittisesti korrekteine horinoineen. "Asiantuntijat" ei nyt tunne kovin hyvin jos lainkaan näitä asioita. - lhiuiuio
jgkuyyi kirjoitti:
No ei tietenkään mietitä. Ei edes lapsiasiavaltuutettu mieti niin kuinka sitten rotaryt tai lionsit muista kerhoista puhumattakaan. Paitsi juhlapuheessa keräämällä rahaa varmaan taas lastensuojelun resurssointiin, eli joidenkin setä ja tätitoimijoiden rahoittamiseen.
Ei pidä köyhyystutkijoiden ja syrjäytymistutkijoiden vanhoja klisetä toistaen nauttia (ainakaan minulta) pennin vertaista arvostusta poliittisesti korrekteine horinoineen. "Asiantuntijat" ei nyt tunne kovin hyvin jos lainkaan näitä asioita.Odottelin kauan lapsiasiavaltuutetun lupaamaa selvitystä uusperheiden lasten asioista. Sitä ei koskaan tullut, tai sitten meni ohi jostain inasesta raosta...
- lkjoi-li
poiuytdszxcv kirjoitti:
Mutta joo minä en saisi antautua juttusille vanhempieni kanssa missään tilanteessa koska heillä on ihan superia tuo emotionaalisen loukkaamisen kyky, ja oon jo herkistynyt sille niin että se on mulle vaarallista.
Näin isäni kaupassa sattumalta. Ihan mukavan fiksun ja asiallisen oloinen mies, ehkä keskivertoasiakasta mukavammankin, mutta kun puhuin hänelle meinasin menettää tajuntani emotionaalisesta huonovointisuudesta.Joo mun iskä se vasta onkin ilmeisen arvossapidetty ja tsarmikaskin kai, kun naapurin neitokaisetkin siitä kyselee :)
En huolis jos tietäisin. Yks ainakin tietää ja huolis silti? Mutta se on murskaantunut ihminen... diabetestäkin vaikkei suvussa kellään muulla. - luettuajakuultua
poiuytdsdfg kirjoitti:
Lapsen ääni poljetaan surutta aikuisten "rakkaustarpeisiin" ja oikeuksiin ties mihin.
Terve.vaanmenoa kirjoitti:
No onhan se halpa hupi.
Toivottavasti aktiivimalli saa teidät edes hetkeksi ihmisten ilmoille ja suurempiin ympyröihin kuin omaan napaan tuijottamiseen"Toivottavasti aktiivimalli saa teidät edes hetkeksi ihmisten ilmoille ja suurempiin ympyröihin kuin omaan napaan tuijottamiseen"
No vähän tyhmää edes kommenoida, mut mun mielestä ei sullakaan ihan noi reaaliteetit oo kohdallaan. En usko, et aktiivimalli koskee tuota poiua ja hänen kaltaisiaan millään tavalla.
Halpaa hupiahan tää on, kun on tullut hommanneeksi internet yhteyden, eikä tänne kirjoittamisesta tarvitse erikseen maksaa mitään. Siinä olet oikeassa että näyttää kyllä siltä ja varmaan onkin niin ettei juurikaan sitten sitä muuta elämää ole.
Sitä sitten voi itsekukin tykönään miettiä, että pitäisikö heidän kaltaisiltaan sairailta ihmisiltä sitte viedä se viimeinen mahdollisuus saada jollain tavalla oma äänensä kuuluviin ja sitä kautta päiviinsä edes jotain sisältöä.
Ymmärrän kyllä et ärsyttääkin, mutta toisaalta haittaako se kuitenkaan niin paljon, kun ei täällä ny enää juuri muita kirjoittajia olekkaan, aihe ei enää kiinnosta ihmisiä siinä määrin kuin jokunen vuosi sitten.
Jossain vaiheessa muakin ärsytti kun tuli ns. muiden aloittamiin ketjuihin yksinpuhelemaan omiaan ohi aiheen, niin meni sit aina vähän niinku mielenkiitokin kun piti skorlailla jatkuvasti löytäkseen jonkun muun kommentin kuin poiun.
Mutta nykyään ajattelen, et eiköhän se ny ainakin mun kannalta ole sit ole se sama, suoltaako tuo poiu mielensä sisältöä tänne päivästä päivästä toiseen , kun kerran suomi 24 sen sallii, kun ei täällä juurikaan muita ole.
Tavallaan ny kuitenkin jotain elämää, näkee ajatuksensa kirjoitetussa muodossa, ehkä siitäkin saa jonkinlaisen olemassolon tunnun että muutkin näkevät ja tietävät et oon olemassa ja mahdollisesti joskus joku kommentoikin.
Toki eihän jatkuva netissä oleminen/ruudun tuijottaminen ja samojen asioiden jauhaminen päivästä/vuodesta toiseen poiun ja hänen kaltaistensa henkiselle ja fyysiselle terveydelle ole millään tavalla hyväksi.
Mutta eihän siihenkään ny voi sivullinen mitenkään vaikuttaa jos asianomainen itse ei ymmärrä omaa tilaansa, eikä osaa arvioida mikä on hänen terveytensä kannalta haitallista.
Pakkohan ei ole kenenkään lukea, eikä varmaan viisastakaan jos ärsyttää. En minäkään juurikaan lue kun huomaan, et sitä samaa se vaan on.
Itse käyn välillä vilkaisemas et josko joku muukin olis jotain laittanu ja kommentoin sit jos siltä tuntuu et jotain sanottavaa on. Tästä poiun höpinän välistä sit bongasin tällä kertaa tämän ja kommentoin vaik tiedä sit onko näihinkään kommentoiminen mitenkään järkevää.
Lopputuleman ny tarkoitan jotain sellaista, et yrittäkää hetkeksi asettua poiun kaltaisen ihmisen asemaan ja toisaalta voisi miettiä sitäkin, et miksi ärsyttää hänen kirjoituksensa, kun ilman niitähän täällä tuskin olis mitään.
Toki jos oikeasti haluaa keskustella aiheesta/narsisteista niin tosiaan muitakin kanavia on, et tuskin kenenkään maailma siihen kaatuu vaik tää jäis pelkästään poiun palstaksi, kun ei täällä muitkaan juurikaan ole- poiuytrdsxcv
Alkaa jo välillä itketyksen väliin naurattaa tuo vanhempieni kangistunut persoonallisuus. Hokevat vaan ettei muutu eikä voi muuttua.
- poiuytresxg
Ei koske minua tuo aktiivimalli . Sitä paitsi olen omalla tavallani erittäin aktiivinen. En mä siis laiskottele yhtään, enkä juopottele enkä edes katso televisiota.
Valitettavasti kun olen käytännöllisesti aktiivinen mulle käy koko aika jotain tämmöstä: Siis suihkutin vahingossa tulikuumaa vettä silmiini ja nyt nyt poden sitten jonkinlaista silmätulehdusta, Mutta mun on syytä olla höseeräämättä tämän aktiivisemmin. - poiuytrsdfg
Ja mulla menee kauheesti aikaa kun nykyään haen ruokatavaroita kaupasta yksi purkki kerrallaan, nyt kun pystyn käveleen mutten kantamaan . Niin tää on siis tosi aktiivista toimintaa.
- poiuytrdg
Ja tää on vielä yhteiskunnalle suht edullista ku minä en hae mitään palveluapuja, vaan oon tosi aktiivinen.
- poiuytrsxv
Tulee aika hyvät säästöt kun ei tarvii maksaa mulle mitään terapiaa, eikä kuntoutusta eikä mitään apulaisia.
- poiuytrsdfgh
Ja lääkärikulujakin säästyy kun suurimman osan sairauksistani tutkin ihan itse aktiivisesti internetin avulla. Vasta sitten jos jotain hurjempaa käyn näyttääs lääkärille.
- poiuytrdsxcvb
Jotkut jo kun olin nuori vähän sanovat minulle että oonko olevinani niinku joku lääkäri.
- poiuytrsxcvgb
oon aika innostunu kävelemisestä kuuden vuoden tauon jälkeen.
Ihmettelen vähän kuinka kukaan sellanen joka pystyy hyvin kävelemään voi olla masentunut. Käveleminen on vitsin hauskaa. - ja.aivovauriokin
poiuytrsdfgh kirjoitti:
Ja lääkärikulujakin säästyy kun suurimman osan sairauksistani tutkin ihan itse aktiivisesti internetin avulla. Vasta sitten jos jotain hurjempaa käyn näyttääs lääkärille.
Juu kyllä sulla onkin niissä sairauksissasi tutkimista, kun kerran kerroit sinulla olevan neurologisia sairauksia vallan 40 kpl.
ja.aivovauriokin kirjoitti:
Juu kyllä sulla onkin niissä sairauksissasi tutkimista, kun kerran kerroit sinulla olevan neurologisia sairauksia vallan 40 kpl.
Niin palaan vielä tähän, kun näyt saaneesi kommennttisi tykkääjänkin, et vähän niinku hauskuutta sairaan kustannuksella.
Kun tosiaan itsekin muistan poiun tuosta maininneen, mut muutenkin hänellä on paljon noita "suuria" lukuja kommenteissaan. Mikä on tyypillistä juurkiin Aspergereille ja muillekkin jonkin sortin kehitysvammaisille. Heillä on tietyt hyvinkin voimakkaat ja rajoittuneet kiinnostuksen kohteet ja siihen liittyen keräävätkin paljon kaikenlaista "tavaraa" En tiedä sitte ajattelevatko he että sitä parempi ja uskottavampi on, kun tuodaa esiin noita suuria lukuja ja paljoutta.
Mutta joo, tuos kun mainitsinkin et "hauskuutta sairaan kustannuksella", niin sitäkin voi itsekukin tykönään miettiä, et olisko mahdollista, et hyväksytään erilainen ihminen sellaisena kuin hänen, yritetään jollain tasolla ymmärtää häntä.
Kun eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämä eteen tuo, voi sattua et tulee ihan lähipiiriinkin. No toki voi sitten itse toki ymmärtää aiemman oman käytöksensä/suhtatumistapansa perusteella, että mitä kaikkea kiusaamista ja ivaamista nuo erilaiset ihmiset joutuvat kokemaan.
Sitäkään en toki tiedä ymmärtävätkö he aina itsekään jos heidän kustannukseltaan pilaillaan, kun puutteita on juurikin tuossa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Että tavallaan vastuu jää sitten terveemmän kontolle, miten suhtaudun ns. erilaisiin/poikkeaviin ihmisiin.
Mä ny vaan ihan sillä, et nykyään kaikki tuommoset kehityshäiriötkin tuntuvat lisääntyneen. Mikä sitten lie syynä, joskus miettiny noita ravinnon lisäaineitakin yms. Toki voi olla et ennen heitä ennemmän piiloteltiin kotioloissa ettei niin tiedettykään, kun taas nykyään he ovat ja elävät avoimesti meidän keskuudessamme ja tosiaan ovat löytäneet tän internetinkin.
Mikä tarjoaa turvallisen mahdollisuuden kommunikointiin, kun ei ole sitä katsekontaktiakaan, eikä se toinen ihminen tule liian lähelle.- poiuytrsasdf
ja.aivovauriokin kirjoitti:
Ei ole enää neljääkymmentä, mutta nyt on sitten muuta mistä ei tiedä vielä onko vakavampaa vai vähemmän vakavaa.
Ja tuli tässä vielä mieleen että minä olen jo parin vuosikymmenen mittaiset hankalat "aktiivimallit" ja karenssiuhat ynnä muut elänyt ja kokenut pitkällisesti ja kunnolla kärsien, kun kykyjeni mukaista työtä mun ei ole helppo ollut koskaan saada. - poiuytfdsxcvb
Oma tilanteeni kun olin nuorempi ja terveempi oli sikäli hölmö, että minulle tarjottiin vain työtä johon en pystynyt ei ollut kykyjä mutta ei työtä johon olisin pystynyt ja sellaisista töistä joihin olisin pystynyt systeemi vielä edellytti minun kieltäytyvän niistä työtarjouksista.
Tuntu tosi tyhmältä kun luokseni tuli ihmisiä tarjoamaan työtä ja rahaa niin mun piti sanoa sori en voi tehdä koska joutuisin työkkärissä vaikeuksiin. Niin oli sitten ikäänkuin pakko olla tekemättä mitään ajoittain. - poiuytrsdfg
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
Niin palaan vielä tähän, kun näyt saaneesi kommennttisi tykkääjänkin, et vähän niinku hauskuutta sairaan kustannuksella.
Kun tosiaan itsekin muistan poiun tuosta maininneen, mut muutenkin hänellä on paljon noita "suuria" lukuja kommenteissaan. Mikä on tyypillistä juurkiin Aspergereille ja muillekkin jonkin sortin kehitysvammaisille. Heillä on tietyt hyvinkin voimakkaat ja rajoittuneet kiinnostuksen kohteet ja siihen liittyen keräävätkin paljon kaikenlaista "tavaraa" En tiedä sitte ajattelevatko he että sitä parempi ja uskottavampi on, kun tuodaa esiin noita suuria lukuja ja paljoutta.
Mutta joo, tuos kun mainitsinkin et "hauskuutta sairaan kustannuksella", niin sitäkin voi itsekukin tykönään miettiä, et olisko mahdollista, et hyväksytään erilainen ihminen sellaisena kuin hänen, yritetään jollain tasolla ymmärtää häntä.
Kun eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämä eteen tuo, voi sattua et tulee ihan lähipiiriinkin. No toki voi sitten itse toki ymmärtää aiemman oman käytöksensä/suhtatumistapansa perusteella, että mitä kaikkea kiusaamista ja ivaamista nuo erilaiset ihmiset joutuvat kokemaan.
Sitäkään en toki tiedä ymmärtävätkö he aina itsekään jos heidän kustannukseltaan pilaillaan, kun puutteita on juurikin tuossa sosiaalisessa vuorovaikutuksessa. Että tavallaan vastuu jää sitten terveemmän kontolle, miten suhtaudun ns. erilaisiin/poikkeaviin ihmisiin.
Mä ny vaan ihan sillä, et nykyään kaikki tuommoset kehityshäiriötkin tuntuvat lisääntyneen. Mikä sitten lie syynä, joskus miettiny noita ravinnon lisäaineitakin yms. Toki voi olla et ennen heitä ennemmän piiloteltiin kotioloissa ettei niin tiedettykään, kun taas nykyään he ovat ja elävät avoimesti meidän keskuudessamme ja tosiaan ovat löytäneet tän internetinkin.
Mikä tarjoaa turvallisen mahdollisuuden kommunikointiin, kun ei ole sitä katsekontaktiakaan, eikä se toinen ihminen tule liian lähelle.No ei mulla varsinaisesti ole nejääkymmentä diagnoosia tehty, mutta on jossain vaiheessa listattu noin viidenkymmenen vaivan oireet, tosin oikeasti niitä oli kuutisenkymmentä.
Enää ei ole niin paljoa, mutta on sitten uutta toivottavasti ei vakavampaa, aika kauheet oireet.
Ei ole hauskaa. Mutta ymmärrän että tää kuulostaa jo humoristiselle, mutta tää on totta. poiuytrsasdf kirjoitti:
Ei ole enää neljääkymmentä, mutta nyt on sitten muuta mistä ei tiedä vielä onko vakavampaa vai vähemmän vakavaa.
Ja tuli tässä vielä mieleen että minä olen jo parin vuosikymmenen mittaiset hankalat "aktiivimallit" ja karenssiuhat ynnä muut elänyt ja kokenut pitkällisesti ja kunnolla kärsien, kun kykyjeni mukaista työtä mun ei ole helppo ollut koskaan saada.Niin juurkin, kun aina niitä töitä ei ole terveemmillekkän, saati sitten työrajoitteisille ja nykyisestä kunnostasi päätellen ihan tän palstakirjoittelun perusteella pitäis ymmärtää, ettet ole enää edes työkkärin kirjoilla vaan eläkkeellä.
Noi työkkärijutut on sitte asia erikseen, aina on kuitenkin ihmisille itselleen parempi itsetunnon kannalta, et se raha tulee työstä, on itse ansaittu kuin, että joutuu elämään yhteiskunnan tukien armoilla.
Etenkään sairaita ja iän puolesta vajaakuntoisia ei pitäis pompotella noiden asioiden suhteen ja pitää kortistossa.- poiuytrdsxcv
Tuon yhden tyypin vitsit on mun mielestä melkein parempia kuin nuo Yhteenlaskutoimituksen kummalliset "analyysit". Osaan valehdella vaivalukuni kymmeneen kahteenkymmeneen jos on kiireellistä kuulostaa uskottavalle. Yritän sit poimia ne oleellisimmat
- poiuytrdsxcv
Niin juurkin, kun aina niitä töitä ei ole terveemmillekkän, saati sitten työrajoitteisille ja nykyisestä kunnostasi päätellen ihan tän palstakirjoittelun perusteella pitäis ymmärtää, ettet ole enää edes työkkärin kirjoilla vaan eläkkeellä.
Noi työkkärijutut on sitte asia erikseen, aina on kuitenkin ihmisille itselleen parempi itsetunnon kannalta, et se raha tulee työstä, on itse ansaittu kuin, että joutuu elämään yhteiskunnan tukien armoilla.
Etenkään sairaita ja iän puolesta vajaakuntoisia ei pitäis pompotella noiden asioiden suhteen ja pitää kortistossa.Tuosta tosin olen samaa mieltä.
- poiuygfdxcvb
Siis että mun mielestä ei ole järkevää hyvin sairaita pompotella virastoissa kun eihän hyvin sairaat kuitenkaan oikeesti pysty tekemään mitään. Ja luulis sen pompottelun maksavan-
poiuytrdsxcv kirjoitti:
Tuon yhden tyypin vitsit on mun mielestä melkein parempia kuin nuo Yhteenlaskutoimituksen kummalliset "analyysit". Osaan valehdella vaivalukuni kymmeneen kahteenkymmeneen jos on kiireellistä kuulostaa uskottavalle. Yritän sit poimia ne oleellisimmat
Mikäs mun "analyysissä "niin kummallista on ?
Olet itse kertonut että olet Asperger, itsekukin voi lukea mitä se pitää sisällään, etten minä näitä juttuja itse keksi. Mutta toki olen tietoinen, että osaat mahdollisesti myös liioitella ja keksiä juttuja, ns. satuilla yms. Joskus olen jopa miettinyt heitteletkö noita itseesi kohdistuvia herjoja itse.
Olen myös toki pannut merkillinen ja itsekin olet tuonut esiin, että minun kirjoituksistani tulee sinulle huono olo, vaikka pääsääntöisesti kommentoin suht asiallisesti. Siedät paremmin ilkeilyä ja ivaakin kuin asiallisempaa pohdintaa tilanteestasi.
Joskus aikaa pidit totuuttakin tärkeänä asiana, mutta totuudella toki saattaa olla huonot puolensa, se saattaa satuttaa/tehdä sen huonon olon, varsinkaan jos ei hyväksy itsekään itseään.
Toki taustalla voi jotain sellaistakin, et itse pitää itseään ja omaa toimintaansa normaalina ja sivulliset sitten näkevät asian toisin.
Tällä ny viittaan tuohon "tervemenoavaan "kommenttiin liittyen sinun palstakirjoitteluusi ja sen määrään, laatuun ja sisältöön. Mistä ny tavallaan sainkin alunperin kimmokkeen lähteä keskusteluun mukaan.- poiuytrsdfg
Siis pelleily on siedettävämpää kuin harhaanjohtava analyysi.
- poiuytrsdfg
Voisin melkein perua että sanon olevani Asperger, koska ainakin sitten ilisi syytä lukea kirjoja nimenomaan Aaspergernaisista ja siitä että heidän ominaisuutensa voivat aika huomattavasti poiketa siitä lähinnä alunperin miehistä tehdystä Aspergerkäsityksestä. Mä en todellakaan ole sellanen oikeesti ku jostain jäykistä epäempaattisista miehistä tehty kuvaus vaan melkeempä päinvastanen jo noin olemukseltani. Mutta siis autistiset aistitoiminnot ja sellaset on. Monipuolisen kuvan Aspergernaisista saa kirjasta : "I am an Aspien woman".
poiuytrsdfg kirjoitti:
Siis pelleily on siedettävämpää kuin harhaanjohtava analyysi.
Niin mikä mukamas kommentissani johti harhaan,
"Kun tosiaan itsekin muistan poiun tuosta maininneen, mut muutenkin hänellä on paljon noita "suuria" lukuja kommenteissaan. Mikä on tyypillistä juurkiin Aspergereille ja muillekkin jonkin sortin kehitysvammaisille. Heillä on tietyt hyvinkin voimakkaat ja rajoittuneet kiinnostuksen kohteet ja siihen liittyen keräävätkin paljon kaikenlaista "tavaraa"
Lopussa sitten mainitsin noista vuorovaikutuksen ja sosiaalisuuteen littyvistä ongelmista
En nä itse tuossa ny mitään harhaanjohtamista sen kummemmin, kuten sanoin tuokin tieto on kaikkien saatavilla.
Enkä usko, että diagnostiset kriteerit poikkeavat sukupuolen mukaan. Toki jokainen asperger ihminenkin on oma ainutlaatuinen yksilönsä siinä kuin me kaikki muutkin ihmiset. Toiset on miespuolsis ja toiset naispuolisisia, että eroja on niin olemuksessa kuin henkisellä tasollakin.
Tuskin kaikki asperger miehetkään ovat noita mainisemiasi jäykkiä ja epäempaattisia, että kovin streotyyppinen kuva on itselläsikin.
Kaikesta päätellen ny on havaittavissa tosiaan niinkuin jo aiemmin ounastelin, ettet itsekään hyväksy itseäsi sllaisena kuin olet. Et ilmeisesti halua kuulua joukkoon, kun olen pitkän matkaa tässä ajatellut, että mikset kirjoita assien palstalla jossa saisit vertaistukea ja sinua ymmärrettäisiin paremmin. Mikä ei suinkaan tarkoita ettet saisi kirjoittaa täällä.- poiuytrdsxcv
No se ei liity Aspergeriin jos olen saanut muusta syystä 40 oiretta, paitsi että Asperger hermosto voi olla herkempi joillekin asioille vaurioitumaan.
- poiuytrsdf
Mutta nyt on menossa mulla uudet opinnot kudosten koostumuksesta kun mulla on nyt semmosessa isosti outoutta.
- poiuytrsdf
Siis nähdäkseni teoriasi suurista luvuista on ainakin aivan epätieteellinen ja en tiedä selviäisikö se numerologiallakaan.
Mateemaattisestikaan ei varmaan ajatella suurien lukujen liittyvän Aspergeriin ja kehiysvammaisuuteen. - poiuytrdfg
Eikä kudoksen möykynkään suuruus liity Aspergeriin.
poiuytrsdf kirjoitti:
Siis nähdäkseni teoriasi suurista luvuista on ainakin aivan epätieteellinen ja en tiedä selviäisikö se numerologiallakaan.
Mateemaattisestikaan ei varmaan ajatella suurien lukujen liittyvän Aspergeriin ja kehiysvammaisuuteen."Siis nähdäkseni teoriasi suurista luvuista on ainakin aivan epätieteellinen ja en tiedä selviäisikö se numerologiallakaan"
No kyse ei ole teoriasta eikä numerologastakaan vaan jostain sellaisesta, että monet assit"keräilevät" kiinnostuksen kohteeseensä liittyviä asoita. Esim. ny vaikka cd-levyjä, oikeasti he eivät niinikään kerää niitä musiikin takia vaan enemmänkin on tärkeää että niitä on paljon.
Jossain aiemmassa keskustelussa toinkin jo esiin, kun muuan hauskannäköinen nuori mies yritti vähän niinku "iskeä" mun tytärtäni, mutta hyvin äkkiä keskustelu meni sitte peleihin, ja hänellä oli niitä satoja, jollei luku ollut peräti tuhat. . Oman kertomansa mukaan järjestettykin tietyllä tavalla, esim. palapelit, seurapelit, älypelit, korttipelit, myös koon ja värityksen piti "stemmata" jne.
Että jos jo vähän aiemmin mietti et mikähän tää mukavan näköinen nuori mies on miehiään, kun vaikutti niin erityiseltä, niin tuossa se sitten selvisi ja kyllä sinulle tuntuu olevan tärkeää mainita noita lukumääriä, kuten on havaittavissa tässäkin keskustelussa. liittyen neurologiiin ongelmiisi. Siinä kun tavis toteaa että hänellä paljon neurologisia ongelmia mutta nyt ne ovat vähenemään päin, niin sinulta tulee lukuja., ilmiö on ollut havaittivissa jo aiemminkin.
Tiedä sitten mistä ne luvut sulle tulee, mutta ilmeisesti kuitenkin panet tarkalleen muistiisi niiden lukumäärän.- jhtyhkp
Niin mikä mukamas kommentissani johti harhaan,
"Kun tosiaan itsekin muistan poiun tuosta maininneen, mut muutenkin hänellä on paljon noita "suuria" lukuja kommenteissaan. Mikä on tyypillistä juurkiin Aspergereille ja muillekkin jonkin sortin kehitysvammaisille. Heillä on tietyt hyvinkin voimakkaat ja rajoittuneet kiinnostuksen kohteet ja siihen liittyen keräävätkin paljon kaikenlaista "tavaraa"
Lopussa sitten mainitsin noista vuorovaikutuksen ja sosiaalisuuteen littyvistä ongelmista
En nä itse tuossa ny mitään harhaanjohtamista sen kummemmin, kuten sanoin tuokin tieto on kaikkien saatavilla.
Enkä usko, että diagnostiset kriteerit poikkeavat sukupuolen mukaan. Toki jokainen asperger ihminenkin on oma ainutlaatuinen yksilönsä siinä kuin me kaikki muutkin ihmiset. Toiset on miespuolsis ja toiset naispuolisisia, että eroja on niin olemuksessa kuin henkisellä tasollakin.
Tuskin kaikki asperger miehetkään ovat noita mainisemiasi jäykkiä ja epäempaattisia, että kovin streotyyppinen kuva on itselläsikin.
Kaikesta päätellen ny on havaittavissa tosiaan niinkuin jo aiemmin ounastelin, ettet itsekään hyväksy itseäsi sllaisena kuin olet. Et ilmeisesti halua kuulua joukkoon, kun olen pitkän matkaa tässä ajatellut, että mikset kirjoita assien palstalla jossa saisit vertaistukea ja sinua ymmärrettäisiin paremmin. Mikä ei suinkaan tarkoita ettet saisi kirjoittaa täällä.Eikös poiu ole suhteellisen osuvalla palstalla narsistisen ja psykopaatin tyttärenä riippumatta hänen omasta diagnoosistaan tai neuroerikoisuudestaan. Hän on perehtynyt monipuolisesti tarjoten monesti vähän jos olleenkaan useimmissa keskusteluissa esiintyviä näkökulmia. Samalla hän on kuvannut miten tämä on vaikuttanut hänen elämäänsä osoittaen kohtia jotka ovat epäeettisiä ja ehkä paikoin jopa lain vastaisia hankaloittaen monin tavoin jo entisestään vaikeaa tilannetta. Samalla olemme varmaan päivittäneet ja kartoittaneet ymmärrystämme yhteisön ja sosiaalisen ympäristön tilasta ja kulttuurista, jolloin ehkä osaame mitoittaa odotukset (nopeammin) realistisemmiksi jatkuvien pettymysten ja järkytysten välttämiseksi.
Itsensä suojaaminen ja sen opettelu on asemassamme aivan välttämätöntä ihan energiansäästösyistä, koska ilkeämielisyys, typeryys (joku simppelimielisyys?) ja pahantahtoisuus on selkeästi maassamme valitettavan yleinen tosiasia, johon ei soisi vähäistä energiaansa annettavaksi. - poiuytrespoiuytr
jhtyhkp kirjoitti:
Eikös poiu ole suhteellisen osuvalla palstalla narsistisen ja psykopaatin tyttärenä riippumatta hänen omasta diagnoosistaan tai neuroerikoisuudestaan. Hän on perehtynyt monipuolisesti tarjoten monesti vähän jos olleenkaan useimmissa keskusteluissa esiintyviä näkökulmia. Samalla hän on kuvannut miten tämä on vaikuttanut hänen elämäänsä osoittaen kohtia jotka ovat epäeettisiä ja ehkä paikoin jopa lain vastaisia hankaloittaen monin tavoin jo entisestään vaikeaa tilannetta. Samalla olemme varmaan päivittäneet ja kartoittaneet ymmärrystämme yhteisön ja sosiaalisen ympäristön tilasta ja kulttuurista, jolloin ehkä osaame mitoittaa odotukset (nopeammin) realistisemmiksi jatkuvien pettymysten ja järkytysten välttämiseksi.
Itsensä suojaaminen ja sen opettelu on asemassamme aivan välttämätöntä ihan energiansäästösyistä, koska ilkeämielisyys, typeryys (joku simppelimielisyys?) ja pahantahtoisuus on selkeästi maassamme valitettavan yleinen tosiasia, johon ei soisi vähäistä energiaansa annettavaksi.Joo suunnilleen samaa mieltä.
Olen täällä narsismiasian takia. Mutta samalla koitan lisätä vähän tietoutta muustakin mikä on mielestäni muualla maailmassa jo edistyksellisempää kuin meillä täällä, kuten vaikkapa käsitykset millaisia ovat Aspergernaiset. - poiuytfdsxcvb
"Siis nähdäkseni teoriasi suurista luvuista on ainakin aivan epätieteellinen ja en tiedä selviäisikö se numerologiallakaan"
No kyse ei ole teoriasta eikä numerologastakaan vaan jostain sellaisesta, että monet assit"keräilevät" kiinnostuksen kohteeseensä liittyviä asoita. Esim. ny vaikka cd-levyjä, oikeasti he eivät niinikään kerää niitä musiikin takia vaan enemmänkin on tärkeää että niitä on paljon.
Jossain aiemmassa keskustelussa toinkin jo esiin, kun muuan hauskannäköinen nuori mies yritti vähän niinku "iskeä" mun tytärtäni, mutta hyvin äkkiä keskustelu meni sitte peleihin, ja hänellä oli niitä satoja, jollei luku ollut peräti tuhat. . Oman kertomansa mukaan järjestettykin tietyllä tavalla, esim. palapelit, seurapelit, älypelit, korttipelit, myös koon ja värityksen piti "stemmata" jne.
Että jos jo vähän aiemmin mietti et mikähän tää mukavan näköinen nuori mies on miehiään, kun vaikutti niin erityiseltä, niin tuossa se sitten selvisi ja kyllä sinulle tuntuu olevan tärkeää mainita noita lukumääriä, kuten on havaittavissa tässäkin keskustelussa. liittyen neurologiiin ongelmiisi. Siinä kun tavis toteaa että hänellä paljon neurologisia ongelmia mutta nyt ne ovat vähenemään päin, niin sinulta tulee lukuja., ilmiö on ollut havaittivissa jo aiemminkin.
Tiedä sitten mistä ne luvut sulle tulee, mutta ilmeisesti kuitenkin panet tarkalleen muistiisi niiden lukumäärän.no mun isä just kerää kasetteja ja levyjä. on niitä todella paljon, ei hän ehdi kaikkia kuunnella, mutta kyllä hän sitä musiikkia kuuntelee. ei hän vain paljouden takia kerää.
Mä en oikeastaan paljoa keräile paitsi ehkä tietoa. En mä sitäkään paljouden takia . - poiuytfdsxcvb
"Siis nähdäkseni teoriasi suurista luvuista on ainakin aivan epätieteellinen ja en tiedä selviäisikö se numerologiallakaan"
Tiedä sitten mistä ne luvut sulle tulee, mutta ilmeisesti kuitenkin panet tarkalleen muistiisi niiden lukumäärän.No kerran kun noita oli pitkä lista, niin tuli mieleen että laskempa oikeen montako niitä on.
- poiuytresdfg
En tarkota että aspergerit olisivat niin strereoyyppisiä , vaan usein ne peruskuvaukset on.
- poiuytresdf
Siis taisi olla Aspergerin löytäjän potilaat kaikki poikia jne. jos oikein muistan.
- poiuytrdfg
Yhteenlaskutoimitus on niin kiinnotunut Aspergerista että hänen kanssa keskustelu menee aina siihen :)
- poiuytrdsdfg
Ja voiko olla narsistisia aspergereja. No mun mielestä voi, mutta he ei kuitenkaan ole mitään seurapiiripelureita sitten vaan narsistisesti käyttäytyviä Aspergereja.
- poiuytrdsxcvb
Siis mun mielestä voi olla itsekkäästi tai epäitsekkäästi itseensä sulkeutunut. Riippuu mitä siellä itsekseen miettii jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001829
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa681797- 1361655
- 971401
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321328MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3141233- 581175
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301082Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711031Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446923