Mitä mieltä kaupungistanne?

Joo, mä oon Seinäjokinen,joka useamman kerran on lomaillut Kalajoella. Nytkin oon täälä. Mielestäni on hieno paikka kaikkinä vuodenaikoina. Täälä rakennetaan ja yritetään lujasti. Mitä mieltä ootte ite Kalajoesta. Pelaako,palvelut. Mikä,toimii hyvin, mikä huonosti. Entä terveydenhoito ja palveluiden saatavuus. Toivoisin tähän asiallista pohdiskelua, ei mitään likasangon heittoa. Ainakaan aiheetomasti. Onko järkiä vaikkapa muuttaa tänne kun oikiastaan olen puoliksi Keskipohjalaine Kannuksesta. Vaikka Pojoispohjanmaatahan tämä Kalajoki on.

28

1097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Menokuinbordellissa

      Koulut homeesa, liikuntasalit myös, kuten jäähallikin. Aja äkkiä ohi ja pysäköi jonnekin muualle kuin Kalajoelle, muuttotappiokaupunkiin. Muista sammuttaa katuvalot ja samalla jouluvalot - ne palaa pääsiäisen ja vapun sekä juhannuksen.

      • Haha. Onko paha päivä tänään. Tätähän on joka paikassa. Meillä ei vaan osata rakentaa ja silti,täälä,rakennetaan.


    • oikrakmest

      Kalajoella osataan kapseloida koulutkin niin tiiviiksi ettei henki taho kulkea. Maksaa tosin 5.2 milj. mut pianhan nuo purkaa pois?!

      • Tontuttoheltaa

        oNNEKSI voitiin käyttää asiantuntevan teknisen puolen johtajan ehdotuksen mukaiseen korjaukseen verorahoja - ei tuossa m´käynyt mitenkään


    • seonloppuslutnu

      Kulttuurin päälle täällä ei ymmärretä mitään. Kaupunki ei tue erinomaista Kalajoki- näyttelyä millään tavalla, no, taisi satasan tai pari antaa kirpparin vuokraan joskus aikoinaan.

      • EiOikeuttaMaassaSaa

        Kyllä me Kalajoki-näyttely halutaan siihen uuteen kulttuurikeskukseen. Kiistattomat todistusaineistot ja oikeudenkäyntiväittämät seinille ja isäntä itse kertomaan loputtomasta oikeustaistelustaan. Oikeastaan näyttelyn voisikin nimetä Oikeustaistelumuseoksi.


    • SusieÅ

      Pahoitteluni ketjun aloittanelle edellisistä ei niin kysymyksiisi vastanneista kommenteista. Kysymyksesi olivat asiallisia, koitan vastata niihin omaan kokemukseeni pohjautuen.

      Olen itse muuttanut tänne Keskipohjanmaan puolelta n 5 vuotta sitten ja minun mielstäni Kalajoki on myöskin piristävän aktiivinen poikkeus verrattuna moneen vastaavankokoiseen kuntaan. Täällä rakennetaan paljon ja asiat kehittyvät positiiviseen suuntaan. Kaupungin talous on hallinnassa ja veroprosentti on verraten matala. Lääkäriin on päässyt hyvin ja siellä tk:ssa kaikki toiminut hyvin. Kouluissa on ongelmia homeen ja sisäilman kanssa (niin on lähes kaikissa lähialueen kunnissa) mutta 3 koululaisen vanhempana olen tyytyväinen, että täällä asia uskalletaaan nostaa pöydälle ja rakentaa uusi, vaikkakin kallis koulu. Lapsile on uusia hienoja ulkoilupaikkoja, tuntuu että lapsiin ja nuoriin panostetaan täällä. Lisäksi ympärillä matkailun tuomat hyvät harrastusmahdollisuudet niin ei mulla juuri ole moitittavaa. Ainakin meidän perheen arki täällä rullaa hyvin kaikin puolin.

      • Omakehuhaisee

        Luepa taistelijan plokiniin huomaat, ettei asiat oo kohallaan. Hän tietää kaiken, talousmies kun on. Omasta mielestään.


      • KalajoellaAsuuJärki

        Tuo on selkeästi maksettu puheenvuoro, tai ehkä ollaan itse ja siippa kunnalla, anteeksi Kalajoen kaupungilla töissä. Eli leipä tulee pöytään kalajokisten selkänahasta revittyinä veroina. Mutta ei kun vaan muutat tänne. Mitään todellista päätöstä ei tuosta koulusta ole, odottaa vielä sitä ruvetaanko vaiko eikö. Katsotaan kuinka monta vuotta vatvotaan. Keskustan tiet on mitä sattuu esteineen ja "parkkilooseineen", kaduilla on rumat ruumisarkut ja suolasirottimet herättämässä hilpeyttä. Valtavan ruma peltihalli nousee näkyvimmälle paikalle keskustaan ja siinä aloittaa aivan mahtavat kaupat: Halpa Halli ja Tokmanni! Eli ei kun ämpäreitä jonottamaan ja resua ja romua & sutta ja sekundaa halvalla metsästämään, tosin niitä löytääksesi saat mennä Ylivieskaan tai Kokkolaan, jossa on oikeita kauppoja.


      • talousnero

        No Eki elä nyt viitsi haukkua Eihän sitä jos ei ole kun euro kuluttaa päivässä kannata Ylivieskaan tai Kokkolaan lähteä ostoksille


      • HaistamaistaHome

        Saitko palkankorotuksen vai äitienpäiväruusun kaupungintalolta? Turha yrittää kaunistella asioita. Kulttuuritalo - kaupungin parhaalle paikalle pahaisesta parokkipaneelista ja todellakin HH ja Tokmanni - hohhoijaa, 30 vuotta odotettu. Mitenkäs katuvalot - niitäkin odotettu 30 vuotta - todennäköisesti kouluakin odotetaan 30-vuotta!


      • oppilas

        Taidat olla jo aikavanha kääkkä Luulen ettet varmaan kerkeä nähdä enään koulun valmistumista


    • Tännevaantule

      Muuta Mehtäkylään, siellä kuulemma kovalla tuulella tuulimyllyt pistää kaikki sevon, telkkarit pimeänä, painetta päässä ja joka talossa oksennellaan vessanpöntöt, lavuaarit ja sankot täyteen. On siinä Tokmannin ämpärit lujilla.

      • 4käskynkiroilija

        Kämppä kuuluu olevankin katkolla.


    • Kyyläri

      Niin ja jos haluat tyttärellesi afganistanilaisen poikaystävän, niin tänne vaan. Pian otetaan taas uusi ryhmä näitä avuntarvitsijoita Kalajoelle. Onneksi kaupungin päättäjät ymmärtää kantaa vastuunsa meidän yhteisestä taakasta, eikun rikkauttahan nämä olivat.

      • Pyllyntakaa

        Eikö se miniä Pitkäsenkylältä jo lähtenyt menemään - kunnon muslimi tilalle.


    • Raksamies86

      Syntyperäisenä kalajokisena mutta monessa muussakin kunnassa asuneena voin vain todeta, että jotenkin surullista on, että joillekin nämä "plokit" on elämää suurempia ja muuta ei osata kuin haukkua ja arvostella - mutta kyllä tämä ihan kiva ja turvallinen pikkukaupunki on asua. Sitä voi käydä muualla kokeilemassa ja huomata itse erot. Ja tuntuu, et jos noin vaikeaa on ja huono fiilis niin voihan sitä muuttaa pois ja viedä tuo negatiivisen asenteen mukanaan.

      • 7keväthulinat

        En oo kalajokinen, luojan kiitos, mutta katsoppas kuka se blogissaan haukuu ja arvostelee. Kirjoitteleppa sitten juttujas.


      • HerääPahvi

        Siinäpä sitä miettimistä miksi haukutaan - missähän tuo syy lienee?
        Mulle - mulle - kaverille - mulle - mulle - ei muille - minä päätän - muilta ei kysytä - pääset lautakuntaan kun olet samaa mieltä, mitä käsken olla - ole hiljaa tai saat potkut...


      • Hauhauhau
        HerääPahvi kirjoitti:

        Siinäpä sitä miettimistä miksi haukutaan - missähän tuo syy lienee?
        Mulle - mulle - kaverille - mulle - mulle - ei muille - minä päätän - muilta ei kysytä - pääset lautakuntaan kun olet samaa mieltä, mitä käsken olla - ole hiljaa tai saat potkut...

        Olisiko syy sittenkin haukkujassa?


      • Kullikalle77
        Hauhauhau kirjoitti:

        Olisiko syy sittenkin haukkujassa?

        Korruptio, ylimielisyys, junttimaisuus, asioiden leväperäinen ja ammattitaidoton hoitaminen ym. Siinä pari syytä.


      • LingLong
        Hauhauhau kirjoitti:

        Olisiko syy sittenkin haukkujassa?

        Tuskin. Johdossa vika - enkä puhu Puolan johdosta. Pohjois-Koreassakin on hommat paremmassa jamassa....


    • faktatesiin

      Olen Kokkolasta mutta minulla on kavareita paljon Kalajoella,ehkä myös muutan kalajoelle tässä kesällä.Minun mielestäni Kalajoki on varsinki kesällä erittäin kaunis paikka sinne on kovasti sijoitettu rahaa hiekkasärkille ja se näkyy.Ilman sijoitusta ei saada maksimaalisia voittoja se on wanha tosiasia,ja mitä esim Kalajoen nykytilanteeseen tulee niin juuri avattu uusi ostoskeskus on Kalajoelle hyväksi se on sijoitus tulevaisuuteen.

      • termitoikein

        Se ei ole ostoskeskus, eikä kauppakeskus, vaan liikekeskus. Kato vaikka blogista.


      • ArbeitMachtFrei
        termitoikein kirjoitti:

        Se ei ole ostoskeskus, eikä kauppakeskus, vaan liikekeskus. Kato vaikka blogista.

        Kauppa- ja Kulttuurikeskus.
        Opettele kommari lukemaan.


      • Iisieasy
        ArbeitMachtFrei kirjoitti:

        Kauppa- ja Kulttuurikeskus.
        Opettele kommari lukemaan.

        Paappa pipo... ja verenpainelääkkeet!


      • samase

        Oletko sossu vai vihreä ?


      • Ahistussentään

        Halkeaako pää? Paappa pipo...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      325
      2695
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2022
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1134
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      992
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      963
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      930
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      863
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      822
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      724
    Aihe