Useilla palstoilla on uhottu, että vieraslajit on hävitettävä. Ainakin jättiputki, täplärapu (jota tarkoituksella tänne aikanaan istutettiin rapuruton kestävänä) ja mitä lienee muita. Nyt viimeisin on punakorvakilpikonna: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005656153.html
Minulla oli noin 40 v sitten rivitaloasuntoni oven molemmin puolin jättiputket. Kerrassaan upeita kasveja, joissa tuhansia ampiaisia eikä kummistakaan ollut koskaan vähintäkään harmia!
Nyt viime aikoina on tänne tuotettu toisia haitallisiksi osoittautuneita vieraslajeja tarkoituksella noin 50 tuhatta kappaletta ja tuodaan koko ajan lisää. Tarkoitan näitä kädellisiin luettavia, jotka pääsääntöisesti ovat osoittautuneet haitallisiksi maallemme, eräät hyvinkin tuhoisiksi. Aina massamurhiin ja elävältä polttamisiin asti ja kaikki kuitenkin loisena täällä eläviksi aikomattakaan koskaan osallistua oman, saati yhteiskunnan hyväksi työtä tekeviksi hyödyllisiksi työtätekeviksi kansalaisiksi.
Miten nämä vieraslajiset olisi hävitettävä?
Ainakin Israel steriloi näitä, etteivät lisääntyisi, eikä mikään maa ole koskaan heitä siitä moittinut. Israel yritti myös lähettää näitä Eurooppaan, mutta mikään maa ei suostunut heitä vastaanottamaan. Jostakin syystä Israel ei edes yrittänyt palauttaa näitä vieraslajeja omiin, alkuperäisiin lähtömaihinsa. Eikä tästäkään kukaan Israelia moiti.
Mitä pitäisi Suomen tehdä näille vieraslajisille maassamme? Entä niitten tänne haalijoille?
Vieraslajit hävitettävä?
Je_suis_Ilja
0
172
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?972018- 981478
- 1121187
- 761067
- 1211062
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57903- 51877
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis58836- 36822
- 33723