tupakkariippuvuus

Nimetön

rv5 menossa ja yhtä helvetin taistelua tupakan kanssa. olen pystynyt olemaan polttamatta kohtalaisen hyvin, mutta välillä illalla repsahtaa. nyt olen viikon polttanut joka ilta 1-2 tupakkaa ja se on tuonut mielenrauhan. voiko noin pienestä määrästä olla pienelle haittaa?? joka ikinen kerta tunnen huonon omatunnon vihlaisun mutta olen vain niin kovasti riippuvainen.. päähän ottaa! tiedän kaikki vaarat ja riskit mutta pää on liian heikko vastustamaan kiusausta. koko ajan vannon että tämä on viimeinen ja ensi viikolla en todellakaan polta. saas nähdä.. ahdistava tilanne, joka on mennyt jo niin pitkälle että poltan mieheltäni salassa kun se on töissä. ihmisten ilmoilla en ikinä kehtaisi polttaa saati miehen tietäen.

18

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedän!!!

      Todellakin siis tiedän mistä puhut. Joka kerta kun repsahtaa tulee kamalan paha mieli, mutta...
      Itselläni menossa rv36 ja KAIKKI HYVIN! :)
      Koko raskauden ajan olen taistellut tupakkaa vastaan, välillä ollut viikon polttamatta, välillä viikon aikana esim 0-3 tupakkaa/vrk.
      Toivottavasti sinä olet vahvempi kuin minä ja pääset kokonaan eroon etes raskauden ja imetyksen ajaksi.
      Ja muuten, itsekin olen taas (vaihteeksi) ollut kohta viikon polttamatta, enkä polta! Kohta on synnytys ja sitten imetys, nyt olen luja!..
      Mukavaa odotusta sinulle! :)

    • polttanu

      sellaset reilu 10 tupakkaa päivässä, mutta nyt suunnittelen lopettavani. jotkuthan poltaa koko raskauden ajan. neuvolasta saadussa lehtisessä oli et viikon 20 jälkeen tupakka ois kaikista pahinta, tiedä sitä sitten..

      • jennie

        Kaverin pikkuveli: 10vuotias-eikä ikinä uskoisi. Tajuttoman pieni, puhe kuin 6vuotiaalla...äiti polltanut ja juonut koko raskauden ajan. Että onneksi olkoon, mitäs väliä jos lapsen aivot menevät pilalle, kunhan itse saa tupakkaa! Säälittävää..


      • justiinsa.
        jennie kirjoitti:

        Kaverin pikkuveli: 10vuotias-eikä ikinä uskoisi. Tajuttoman pieni, puhe kuin 6vuotiaalla...äiti polltanut ja juonut koko raskauden ajan. Että onneksi olkoon, mitäs väliä jos lapsen aivot menevät pilalle, kunhan itse saa tupakkaa! Säälittävää..

        Tuollaisiin kehityshäiriöihin on kyllä yleensä ihan muut syyt.
        Alkoholi raskaudenaikana voi aiheuttaa tiettyjä asioita tupakka samoin, mutta kuvailemasi kehityshäiriöt eivät välttämättä johdu äidin raskausajan tupakoinnista.
        Eli älä yleistä!


      • on aivan
        justiinsa. kirjoitti:

        Tuollaisiin kehityshäiriöihin on kyllä yleensä ihan muut syyt.
        Alkoholi raskaudenaikana voi aiheuttaa tiettyjä asioita tupakka samoin, mutta kuvailemasi kehityshäiriöt eivät välttämättä johdu äidin raskausajan tupakoinnista.
        Eli älä yleistä!

        eri asia jos polttaa,ku se et polttaa ja juo..mutsini on polttanu ku odotti mua,tätini poltti ku odotti mukuloitaan..kellään ei oo mitää..Enoni ja sen muija,eivät polta ei juo,lapsi viis vuotias,ei sano sanaakaan. Mutsini äiti ja mutsin nuorin veli,puhevikainen,heidän äiti poltti ja ryyppäs ku odotti nuorinta veljeä,tuloksena paha keskittymisvaikeus,puhevika paha sellainen ym.. Siinä sulle ero mikä on tupakan poltolla raskauden aikana ja vielä samaan aikaan alkoholin juonti..


      • ..........
        jennie kirjoitti:

        Kaverin pikkuveli: 10vuotias-eikä ikinä uskoisi. Tajuttoman pieni, puhe kuin 6vuotiaalla...äiti polltanut ja juonut koko raskauden ajan. Että onneksi olkoon, mitäs väliä jos lapsen aivot menevät pilalle, kunhan itse saa tupakkaa! Säälittävää..

        Näitä kehitys häiriöitä tulee muutenkin.. Itse en ole koskaan polttanut, raskauden aikana ei alkoholia TIPPAAKAAN!! Söin hyvin yms.. Poika on aina ollut isokokoinen, pitkä vanttera pikku mies mutta päässä ei ole kaikki kohdallaan, autismi on. Että näin. Mutta olen sitä mieltä kyllä ettei tupakka ja alkoholi sekä muut päihteet kuulu millään tavalla raskauden sekä imettämisen yhteyteen.


      • ddhm
        on aivan kirjoitti:

        eri asia jos polttaa,ku se et polttaa ja juo..mutsini on polttanu ku odotti mua,tätini poltti ku odotti mukuloitaan..kellään ei oo mitää..Enoni ja sen muija,eivät polta ei juo,lapsi viis vuotias,ei sano sanaakaan. Mutsini äiti ja mutsin nuorin veli,puhevikainen,heidän äiti poltti ja ryyppäs ku odotti nuorinta veljeä,tuloksena paha keskittymisvaikeus,puhevika paha sellainen ym.. Siinä sulle ero mikä on tupakan poltolla raskauden aikana ja vielä samaan aikaan alkoholin juonti..

        Onko kellekään tuttu käsite "todennäköisyys"? Tupakoivan äidin lapset ovat keskimääräistä pienempiä, heillä on matalampi ÄÖ ja kehittyvät hitaammin. Ja tämä siis tarkoittaa sitä, että monet tupakoivien lapset ovat ihan normaaleja, toisilla on em. ongelmia. Eli tupakointi LISÄÄ RISKIÄ tiettyihin kehityshäiriöihin. Se jos joku tuntee viisi tupakoinutta äitiä joilla on terveet muksut, ei tee tätä faktaa tyhjäksi. Heillä on ollut hyvä tuuri. Lapsen terveyttä ei kannata ehdoin tahdoin tupakoimalla vaarantaa. Runsas alkoholin käyttö on tupakointia pahempi riskitekijä, mutta ei tupakanpolttoa voi puolustella sillä että alkoholi on vielä pahempi myrkky.

        Ilmeisesti hyvin vähäinen polttaminen aiheuttaa kuitenkin vähemmän haittaa kuin jatkuva stressi tupakanhimosta johtuen. Summa summarum, sikäli kun raskaus on suunniteltu, kannattaa tietty lopettaa jo ennen kuin yritys alkaa. Muutoin jos ei pysty lopettamaan, kannattaa vähentää niin paljon kuin pystyy. Sisällä polttelu kannattaa lopettaa kokonaan, vauvan tultua sitä ei kuitenkaan ole järkeä tehdä ja ulkona sauhut muutenkin haihtuvat tuuleen nopeammin.


    • .......

      no mun kokemukseni asiasta on tämä että mä niin heikkona ihmisenä poltin koko raskauden ajan 2-10 tupakkaa/vrk ja imetyksen aikana noin 5 tupakkaa/vrk. Ja ainakaan mun kohdalla ei mielestäni voida puhua et tupakka ois vaikuttanut lapsen pienikokoisuuteen, koska mielestäni lapseni oli syntyessään ihan nörmaalinkokoinen ( 50cm ja 3490g) ja muutoinkin tyttö on kasvanut ja kehittynyt hyvin. Ainakaan 2,5 vuoteen ei ole tytön kehityksessä näkynyt mitään kehitysviiveitä.

      mutta nyt muutaman vuoden odottelun jälkeen on meidän perheeseen luvassa pienokainen ja nytten on alku mennyt huomattavasti paremmin sillä olen nyt ollut polttamatta n. kuukauden ja yhtään ei ole tehnyt mieli, tosin raskaus on aika lailla alusssa sillä nyt on menossa rv 12 4

      • -68

        Mulla kaksi muksua 12 ja 15vuotiaat.Poltin koko raskauden ajan molemmilla ja olivat syntyessään yli 4kiloisia ja terveitä.
        Todellakin se juominen on kaikkein pahin ja voi tehdä keskittymishäiriöitä.
        Tietty kaikista parasta ois olla polttamatta..


    • Ella

      Minulla on menossa nyt rv24 ja edelleen poltan entiseen malliin. Vauva on kehittynyt täydellisesti masussa ja kasvaa normaalia vauhtia, kätilö sanoi että kaikki on erittäin hyvin mallillaan raskaudessani. Kuvittelin aina ennen raskaaksi tulemistani, että odotus ja imetysaikana en ainakaan polta ja miksi sitten aloittaa jos on jo lopettanut, noh, toisin kävi. Ei siitä tupakasta niin helppoa olekaan päästä eroon ja nyt olen jo antanut olla. Niin monia terveitä ja normaaleja lapsia syntyy äidin tupakoinnista huolimatta, että se on kyllä monesta seikasta kiinni, ei vain tupakoinnista. Terveet elämäntavat omaava voi yhtä helposti saada kehityshäiriöisen lapsen. Enemmän minua huolettaa se stressi ja kauheat vieroitusoireet tupakasta kuin itse se tupakka. Jokainen valitsee itse omat tapansa, jos lapsella ON jokin "vika" syntyessään, niin helppo on syyttää tupakointia, vaikka syy olisi jossakin aivan muualla.

      Parempi olisi olla polttamatta, toivottavasti muut onnistuvat lopettamaan. Minä en aio kantaa syyllisyyttä, jos jokin lopulta ei olekaan niinkuin pitäisi niin kannan vastuuni ja elän sitten sen mukaan, ja muistan että olisi voinut mennä vikaan vaikka en olisi polttanutkaan.

      Ai niin, tupakointi on ainut paheeni, hih!

    • 2 x äiti

      Minä sain lopetettua kokonaan (toivottavasti lopullisesti) kessuttelun vasta noin 30. raskausviikolla. Tiedän siis hyvin sen huonon omantunnon joka koputtelee, kun raskaana tupakoi.

      Vähensin heti alusta asti tupakointia (n.5 tupakkaa/pv) ja välillä oli tupakoimattomiakin päiviä (välillä myös ns.stressipäiviä jollon saatto mennä reilummin). Pari kuukautta ennen lopullista lopettamista meni niin, että unta ei tullut ennenkuin yhden tupakan sain. Minäkään en kehannut kellekkään tupakoinnistani sanoa (paitsi terkkarille) ja poltin päivän ainoan aina lieskarin alla.

      Nyt tupakoimattomuus on jatkunut koko imetyksen ajan, 4kk. Välillä tekee mieli, mutta sinnittelen! Toivottavasti en koskaan enää repsahda moiseen myrkkyyn uudelleen. Saapa nähdä minkälaista on istua iltaa ilman tupakkaa. Vielä en ole yöelämässä käynyt, mutta kyllä sekin aikaa koittaa tässä muutamaan kuukauden päästä.

      Oikein kovasti voimia tupakoinnin lopettamiseen!

    • ex-tupakoitsija

      Kun sain tietää odottavani ensimmäistä lopetin tupakanpolton kuin seinään. Tosin siinä auttoi myös se, että tupakan hajukin sai minut todella pahoinvoivaksi.

      Aloitin uudestaan joskus sen jälkeen, kun lapsi oli täyttänyt kaksi vuotta ja poltin aina siihen asti, kunnes tulin uudelleen raskaaksi. Toisen kanssa se lopettaminen ei vain ollutkaan niin helppoa...

      Näin unta tupakasta kaksi viikkoa ja mietin sitä koko ajan, (ja taisin tiuskia vanhemmalle lapselle ja miehelle). Mutta lopetin silti kuin seinään! Tiesin, että kärsisin kuitenkin pahemmin omantunnontuskista jos en lopettaisi. Ja hyvä päätös se olikin! En ole sittemmin aloittanut polttamista.

      Onnea sinulle, mitä ikinä päätätkin. Ei ole minun tehtäväni tuomita, mutta voin kertoa, että lopettaminen onnistuu vain jos sen päättää todella tehdä. Onhan se jo hyvä, että olet vähentänyt tupakan määrää. Onnea sinulle raskauden ajaksi ja muutenkin elämässäsi.

    • Ehkä

      olen muutamaan kertaan jo yrittäny lopettaa mut aina retkahdan uusix, olin itselleni jo niin vihanen kun yhtä iltaa en pystyny ilman tupakkia oleen ja viikkoja jo 19. Nyt kuitenkin olen onnistunu oleen polttamatta jo viikon ja nyt en enää repsahda en hitto vie. Tässä on päivänä parina tullu vastoinkäymisiä henk koht elämässä (ei mitään pieniä vaan elämää koskevia asioita)tupakin veto oli todella lähellä mut onnistuin oleen ilman poru tuli( ei tupakin takia vaan hermo petti) mut vetäny en. Uskoisin et nyt on pahin takana.

      • nikotiinia tekee mieli...

        ite en oo onneksi polttanu raskauden aikana, on ollu niin huono olo ja muutenkin aikasemmin päivittäinen kessutteluni oli aika minimaalista.

        silti mulla on päivittäin nikotiinin mieliteko-TEKIS MIELI POLTTAA!!!

        joten ei ne odottavat äidit mitään pyhimyksiä oo kun raskaustesti plussaa näyttää!

        maalaisjärjellä aatellen sinuna sallisin itselleni ne 1-2 tupakkia päivässä! nauti niistä äläkä kanna syyllisyyttä! stressi on pahempi myrkky!päätä, että poltat sen yhden tai kaksi ilman syyllisyyttä. voi olla että sulla menee se mieliteko pikkuhiljaa ohi tai muuten se ei vaan enää maistu.

        meidän 60-70-luvuilla syntyneiden vanhemmista varmasti osa poltti jo tuolloin ja määrät ei ollu varmaan mitään pieniä? ei sitä silloin kielletty samoin kuin ei passiivista tupakointiakaan, tuolloinhan oli tavallista polttaa kodissa sisällä.

        onko meistä sen kahjompia tullut!

        pahinta on jeesustelu ja tuomitseminen, taatusti kaikki odottavat äidit tietää vaarat!joskus riippuvuus on niin voimakas ettei sille mahda mitään.

        joskus tuntuu siltä että se kiree panta ja ahdasmielisyys ja toisten tuomitseminen asiasta mitään tietämättä aiheuttaa pahempia vaurioita...:)

        Hyvää vointia kaikille ja NAUTTIKAA ODOTUKSESTANNE, kaikesta huolimatta!


      • Jennie
        nikotiinia tekee mieli... kirjoitti:

        ite en oo onneksi polttanu raskauden aikana, on ollu niin huono olo ja muutenkin aikasemmin päivittäinen kessutteluni oli aika minimaalista.

        silti mulla on päivittäin nikotiinin mieliteko-TEKIS MIELI POLTTAA!!!

        joten ei ne odottavat äidit mitään pyhimyksiä oo kun raskaustesti plussaa näyttää!

        maalaisjärjellä aatellen sinuna sallisin itselleni ne 1-2 tupakkia päivässä! nauti niistä äläkä kanna syyllisyyttä! stressi on pahempi myrkky!päätä, että poltat sen yhden tai kaksi ilman syyllisyyttä. voi olla että sulla menee se mieliteko pikkuhiljaa ohi tai muuten se ei vaan enää maistu.

        meidän 60-70-luvuilla syntyneiden vanhemmista varmasti osa poltti jo tuolloin ja määrät ei ollu varmaan mitään pieniä? ei sitä silloin kielletty samoin kuin ei passiivista tupakointiakaan, tuolloinhan oli tavallista polttaa kodissa sisällä.

        onko meistä sen kahjompia tullut!

        pahinta on jeesustelu ja tuomitseminen, taatusti kaikki odottavat äidit tietää vaarat!joskus riippuvuus on niin voimakas ettei sille mahda mitään.

        joskus tuntuu siltä että se kiree panta ja ahdasmielisyys ja toisten tuomitseminen asiasta mitään tietämättä aiheuttaa pahempia vaurioita...:)

        Hyvää vointia kaikille ja NAUTTIKAA ODOTUKSESTANNE, kaikesta huolimatta!

        Se tupakoinnin lopettaminen ei ole mistään muusta kiinni kuin itsekurista! Saatana niin heikko ei voi olla, että kun tulee raskaaksi ajattelee vaan itseään, vaikka tietää että se olisi itselleenkin parempi lopettaa! Isäni, joka poltti yli 20vuotta, lopetti vaan eräs päivä tupakoinnin, kun tupakat olivat loppuneet ja päätti että nyt saa riittää. Siinä mitään nicorettea tarvittu samoin ystäväni lopetti samalla tyylillä.

        Tupakoinnin lopettaessa, säästää vuodessa esim. etelän matkan ja kyllä minä ainakin mieluummin käyn lomailemassa vähän kauempanakin , kuin että vetäisin röökiä.

        Nykyaikana vaikuttaa muutkin asiat olevan joillekkin niin saatanan vaikeita. Lapsia saattaa olla kaksi ja äidit parkuu kuinka raskasta on ja ressi pukkaa. Jessus! Miten oli ennen? Lapsia saattoin olla seitsemän ja vielä päälle piti hoitaa kotityöt ja jos asui maalla myös eläimet, eikä sillon valitettu, mutta nykyajan (ei sentään kaikki) äidit vaikuttavat olevan niin pirun uusavuttomia että oikeen hävettää!
        Katsoin kerran, silloin kun vielä kaksplus ohjelma tuli, tv:tä ja meinasi silmät pudota päästä: Siellä neuvottiin äitejä tekemään vauvalle porkkana, peruna ym. soseita! siis ei helpompaa voisi olla ja sekin pitää kädestä pitäen opettaa!

        Kerran kaupassa tapahtunutta: Joku yh-äippä oli tiskillä ja sossurahat eivät riittäneetkään sekä piltteihin että tupakkaan. Minkälaisen valinnan äiti teki? Fiksua olisi ollut jättää tupakka pois, mutta tämäpä jätti osan lastenruuasta pois! Niin, mitäs väliä jollei lapsen maha tule täyteen, kunhan itse saa tupakkaa! Menkää itseenne...


      • minäki poltin
        Jennie kirjoitti:

        Se tupakoinnin lopettaminen ei ole mistään muusta kiinni kuin itsekurista! Saatana niin heikko ei voi olla, että kun tulee raskaaksi ajattelee vaan itseään, vaikka tietää että se olisi itselleenkin parempi lopettaa! Isäni, joka poltti yli 20vuotta, lopetti vaan eräs päivä tupakoinnin, kun tupakat olivat loppuneet ja päätti että nyt saa riittää. Siinä mitään nicorettea tarvittu samoin ystäväni lopetti samalla tyylillä.

        Tupakoinnin lopettaessa, säästää vuodessa esim. etelän matkan ja kyllä minä ainakin mieluummin käyn lomailemassa vähän kauempanakin , kuin että vetäisin röökiä.

        Nykyaikana vaikuttaa muutkin asiat olevan joillekkin niin saatanan vaikeita. Lapsia saattaa olla kaksi ja äidit parkuu kuinka raskasta on ja ressi pukkaa. Jessus! Miten oli ennen? Lapsia saattoin olla seitsemän ja vielä päälle piti hoitaa kotityöt ja jos asui maalla myös eläimet, eikä sillon valitettu, mutta nykyajan (ei sentään kaikki) äidit vaikuttavat olevan niin pirun uusavuttomia että oikeen hävettää!
        Katsoin kerran, silloin kun vielä kaksplus ohjelma tuli, tv:tä ja meinasi silmät pudota päästä: Siellä neuvottiin äitejä tekemään vauvalle porkkana, peruna ym. soseita! siis ei helpompaa voisi olla ja sekin pitää kädestä pitäen opettaa!

        Kerran kaupassa tapahtunutta: Joku yh-äippä oli tiskillä ja sossurahat eivät riittäneetkään sekä piltteihin että tupakkaan. Minkälaisen valinnan äiti teki? Fiksua olisi ollut jättää tupakka pois, mutta tämäpä jätti osan lastenruuasta pois! Niin, mitäs väliä jollei lapsen maha tule täyteen, kunhan itse saa tupakkaa! Menkää itseenne...

        oletko jennie polttanut tupakkaa?jutuistasi päätellen,et ole!


      • Lumi-Talvikki
        minäki poltin kirjoitti:

        oletko jennie polttanut tupakkaa?jutuistasi päätellen,et ole!

        olen kyllä ehdottomasti Jennien kanssa samaa mieltä ja itse olen polttanut n. 8 vuotta ja kun tulin raskaaksi niin tupakointi loppui siihen paikkaan, itsekuria vaati ja helekatin paljon, mutta periksi en antanut ja nyt polttamatta 5kk =) ainuttakaan tupakkaa en ole raskaana ollessani polttanut enkä polta!!! itsestä se on kiinni!!!!!!!!


      • nikotiinia tekee mieli
        Jennie kirjoitti:

        Se tupakoinnin lopettaminen ei ole mistään muusta kiinni kuin itsekurista! Saatana niin heikko ei voi olla, että kun tulee raskaaksi ajattelee vaan itseään, vaikka tietää että se olisi itselleenkin parempi lopettaa! Isäni, joka poltti yli 20vuotta, lopetti vaan eräs päivä tupakoinnin, kun tupakat olivat loppuneet ja päätti että nyt saa riittää. Siinä mitään nicorettea tarvittu samoin ystäväni lopetti samalla tyylillä.

        Tupakoinnin lopettaessa, säästää vuodessa esim. etelän matkan ja kyllä minä ainakin mieluummin käyn lomailemassa vähän kauempanakin , kuin että vetäisin röökiä.

        Nykyaikana vaikuttaa muutkin asiat olevan joillekkin niin saatanan vaikeita. Lapsia saattaa olla kaksi ja äidit parkuu kuinka raskasta on ja ressi pukkaa. Jessus! Miten oli ennen? Lapsia saattoin olla seitsemän ja vielä päälle piti hoitaa kotityöt ja jos asui maalla myös eläimet, eikä sillon valitettu, mutta nykyajan (ei sentään kaikki) äidit vaikuttavat olevan niin pirun uusavuttomia että oikeen hävettää!
        Katsoin kerran, silloin kun vielä kaksplus ohjelma tuli, tv:tä ja meinasi silmät pudota päästä: Siellä neuvottiin äitejä tekemään vauvalle porkkana, peruna ym. soseita! siis ei helpompaa voisi olla ja sekin pitää kädestä pitäen opettaa!

        Kerran kaupassa tapahtunutta: Joku yh-äippä oli tiskillä ja sossurahat eivät riittäneetkään sekä piltteihin että tupakkaan. Minkälaisen valinnan äiti teki? Fiksua olisi ollut jättää tupakka pois, mutta tämäpä jätti osan lastenruuasta pois! Niin, mitäs väliä jollei lapsen maha tule täyteen, kunhan itse saa tupakkaa! Menkää itseenne...

        kaikki ois niin helppoa kun sanotaan ja päätetään että näin teet oikein. etenkin kaikkein yksinkertaisinta ja helppoa se on silloin, kun joku ulkopuolinen sanoo että lopeta, se on helppoa! päätä nyt!


        ei olisi tupakoijia, ei narkomaaneja, ei alkoholisteja!

        hienoa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe