Käyttis win10 home. Mikä olisi paras haittaohjelmien poisto ohjelma koneeseen? Kone HP Compaq 6300 sff. Suoritin intell core i3 3240 3,4GHz. Muistia 4Gb 1600. Ohjelma ei saisi hidastaa koneen nopeutta mainittavasti! Pitäisi olla kuitenkin "riittävä" suoja.
haittaohjelmien poisto
9
243
Vastaukset
- eineitestääntuu
Koneessa on jo valmiina torjunta. Mutta eniten voit itse vaikuttaa haittaohjelmien torjuntaan, kunhan et itse imuroi koneelle tavaraa jonka mukana tulee erilaisia jäynä-ohjelmia. Eli, mieti mistä ja mitä koneelle päästät.
- wäzy
Linux luulemanin mukaan.
Tänäkin aamuna w10 teetätti tunnin töitä ennen kuin sain edes selaajan toimimaan. - Tässä__yksi
Omalla Win kympillä käytän Windowsin omaa Defenderiä, jonka pitäisi olla oletuksena päällä koneellasi. Lisänä on MalwareBytesin ilmaisversio. KUn sen asentaa, se kyllä kytkee päälle paiksi viikoksi tuputtamansa maksullisen reaaliaikaisen suojan ja ilmoittelee sitten, että tuon version kokeiluaika alkaa loppua.
Anna sen loppua. Jäljelle jää ilmaisversio, jolla voit skannata koneesi pikkupöpöjen varalta halutessasi tai ajastaa koneen tekemään skannauksen haluamanasi aikana. Käyttöjärjestelmän asennusmedia, että sillä kun asentaa tyhjäksi niin lähtee haittaohjelmat.
- tarkennusta
Tarkennusta
- Anonyymi
korjaa haittatekiät ja viirukset
- Anonyymi
On kuitenkin olemassa näitä "kivoja" Windows-haittaohjelmia jotka kääntävät turjuntaohjelmat pois päältä.
- Anonyymi
Minä käytän AdwCleaneria ja skannaan F-Seure online sekä Kaspersky online ohjelmilla.
Ei nykyään tule ainakaan minulle pahemmin haittaohjelmia kuten ennen XP:een aikoihin.
Malwarebytes ihan hyvä myös.
Koneen tiedoista ei väliä, jos tulee haittoja niin ne voi tulla koneeseen kuin koneeseen. - Anonyymi
Malwarebytes skannaa myös Edgen (joka on ja toimii aina taustalla vaikka käyttäisit jotain muuta selainta) keksit, seuranta- ym. evästeet joista sinänsä ei koneelle mitää vaaraa mutta luokittelee ne haittaksi.
Normi netin käyttäjä pärjää Windowsin mukana tulevalla virustorjunnalla ja JOS omalle tunnolle kaipaa vielä varmistuksena jotain niin ilmainen F-securen skannaus lisäkasi aika-ajoin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486058Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki643789Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t162907- 1892827
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132369- 362369
- 232343
törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192220- 1491438
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2981406