Volvo C70 avon takaluukun mikrokytkin ongelma

volvoman

Hei Volvo C70 vm2008 avoautossa on takaluukun mikrokytkin rikki,
merkkihuollon mukaan sitä ei kuulema saa varaosana erikseen
vaan pitäisi vaihtaa koko paneeli, joka maksaa ruotsista tilattuna 690euroa.

Onko ideoita mikä mikrokytkin siihen sopisi tilalle tarvikkeena tms?

Nyt takaluukkua ei saa mitenkään itse avattua, se aukeaa
pelkästään huollon tietokoneen avulla lähettämällä avauskoodin.

5

439

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex-Volvokuski

Tämä on tyypillistä Volvoa nykyisin. Ennen huoltoystävälliset rakenteet on nyt optimoitu pelkästään tuotannon ja varaosakaupan ehdoilla ylläpidosta piittaamatta. Tuo satasien hintaiseen takaluukukun kahvaan ja kilpivaloihin integroitu parin euron mikrokytkin on vain Volvon asenneongelman jäävuoren huippu. Koko auto on täynnä samanlaisia omistajan rahoja tai aikaa kuluttavia suunnitteluvirheitä ja osakokonaisuuksien törkeää kytkykauppaa. Sen seurauksena tuotannon optimointi siirtyi minun osaltani uudelle tasolle, kun minun Volvoani ei tarvitse enää tehdä ollenkaan.

Ei tämä tietenkään sinua lohduta, mutta luulin S80 takaluukun sähkölukon mikrokytkintä kalliiksi, mutta olin näköjään väärässä. En keksinyt hyvää tapaa vaihtaa vain kytkintä, joten annoin periksi ja ostin koko kahvan kytkimineen ja kilpivaloineen. Ja sitten tietenkin maalia ja kirkaslakkaa, että pääsee ruiskuttamaan pohjamaalatun osan auton väriseksi. Äly hoi?

Miksi muuten moottorin ylätuen puslan myynti piti lopettaa ja nyt myydään koko metallituki nelinkertaiseen hintaan? Miksi lampunpesimen moottori on haudattu puskurin sisäänniin syvälle, että vaikka olen ne 240, 740, 940 ja S70 malleista korjannut, niin pattikylkisen pesuri saa olla jumissa nähtyäni kuinka h****tin syvällä se on? Miksi parkkitutkan anturin vaihto maksaa 4x Vehon hinnan Mersun vastaavalle työlle, vaikka anturit ovat saman hintaisia? Ja niin edelleen.

Miksi muuten sähkölukolla varustettu takaluukku ei aukea kauko-ohjaimella, vaan kakesta huolimatta kauppakassi pitää laskea maahan nostaakseen luukun auki käsin?

• Ex-Volvokuski

Eikös C70 takaluukun kahvassa ole suojakannen alla avaimenreikää piilossa, kuten joissain Volvon halvemmissa sedaneissa? Olisi helpompi käyttää siihen saakka, että saa itsensä motivoiduksi maksamaan 690 € ( maalaus) kahden euron mikrokytkimestä?

• volvoman

hassu juttu oli, että löysin vasta googlesta tiedon että luukun saakin auki avaimella kuskin penkin takaa, mikään huolto mihin olin yhteydessä ei tätä osannut neuvoa .

yritän vaihtaa kytkimen, nyt yritän keksiä miten paneelin saisi irti autosta? riittääkö ruuvien poisto ulkopuolelta ja vääntäminen .

• voipiOlla

löytyisiköhän googlesta ohjeet tuohonkin? Youtubessa on melkein mitä vaan ja ihan rainan kera.
        Kannattaa etsiä korjaamo joka on erikoistunut Volvoihin(ei merkkikorjaamo) tai autosähköliike. Merkkiliike korjaa tehtaan ohjeitten mukaan, vaikka olisi mahdollista pienellä nkkaroinnilla vaihtaa pelkkä mikrokytkin.

• S80:ssa olen vaihtanut kahvan ja se tapahtuu luukun sisäpuolelta. Joko kurkkasit näkyykö kiinnitysmuttereita, kun irrotat takaluukun sisäverhoilun?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      145
      8450
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      46
      2358
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      26
      2192
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      95
      1748
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      181
      1707
    6. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      37
      1700
    7. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      108
      1133
    8. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      18
      1052
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      5
      1019
    10. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      53
      1005
    Aihe