Miten uusioperheen talousvastuut jakautuvat

Pohjalainen

Lähtötilanne

Kaksi lasta, yksi uusioperheen vanhempien yhteinen, toinen isän edellisestä suhteesta. Tapaa biologista äitiään lomilla ja viikonloppuisin.

Vain uusioperheen äiti käy työssä
Biologisella äidillä ei ole koskaan ollut työtä eikä hän, eikä hänen puolen isovanhemmat osallistu lapsen huoltoon/ viihtymiseen tai ylipäätään mihinkään millään tavalla.

Uusioperheen äidin suku on pitänyt lapsia tasavertaisina ja lahjojen matkojen ym. hankkiminen molemmille on taattu.

Mitä tuumitte tästä? Kuinka paljon voidaan olettaa ns. äitipuolen ja hänen sukunsa kustantavan ja osallistuvan tuon toisen lapsen huoltoon ja muuhun? Voiko siitä loukkaantua jos tämä heidän biologinen lapsen lapsensa saa esimerkiksi yhden loman enemmän? Onko biologisella äidillä/ suvulla mitään velvotteita lasta kohtaan?

36

496

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sikaidiootti

      Melekonen provo taas, mistä näitä sikiää??? Katkerat yksinäisetkö näitä tehtailee??? Muotijuttu ilmeisesti. Plääh... keksi jotain uutta.

      • Pohjalainen

        Kysyin kyllä ihan tosissani!


      • Mietiuudestaan

        No ehkä kannattaisi miettiä jos sulla olisi kaksi biologista lasta ja toinen saisi yhden lomareissun enemmän vanhempien kanssa ja toinen laitettaisiin vaikkapa mummolaan siksi aikaa.

        Jos lapsi asuu teillä niin eiköhän olisi syytä kohdella molempia lapsia tasapuolisesti jotta lapset saavat mallin siitä että ihmiset ovat yhdenvertaisia taustasta riippumatta.

        Mitä odotat että miehesi lapsen äiti voi lapselleen hankkia tai millaisia lomamatkoja kustantaa jos on työtön?
        Eikö se ole vastuu siirtoa lapsen tunteiden kustannuksella että varattoman ihmisen pitää elatusmaksujen lisäksi pystyä kustantamaan lapselle extraa jotta sinun lapsesi pääsee ylimääräiselle lomareissulla?
        Ei taida olla ihan tasavertaista kohtelua lapsille. Eikä oikein kuulosta siltä että miehesi lapsi olisi perheenjäsen kun tuollaisia mietit.
        Onkohan nämä ihan sinun omia mietteitäsi vai tietääkö miehesi mietteistäsi?
        Voisiko miehesi lähteä lasten kanssa yhteiselle reissulle ja jättää sinut kotiin? Miltä se tuntuisi sinusta?


      • Pohjalainen

        Ensinnäkin...minä olen ollut täysin tasapuolinen. Olen kuskannut harrastuksiin, hoitanut kaikki taloudelliset hankinnat ja matkat.
        Lapsen biologinen äiti on työtön 9lk asti koska haluaa olla työtön... Hän on itse ilmoittanut ettei mene töihin ettei joutuisi maksamaan elatusmaksua.
        Minun vanhempani ovat kustantaneet kaikki samat tälle toiselle lapselle kuin omalle lapsenlapselleen.
        Itse olen ainoa työssä käynyt aikuinen perheessämme.
        Mutta esimerkiksi tulevaisuudessa, ei minunkaan palkkani riitä molempien ajokorttiin..olenko silloin kohtuuton jos hankin sen omalle lapselleni? Miten pitkälle minun vastuuni ulottuu? Pitääkö minun vastata siitä jos biologiset vanhemmat/vanhempi kieltäytyy menemästä ikinä töihin?


      • Mietiuudestaan
        Pohjalainen kirjoitti:

        Ensinnäkin...minä olen ollut täysin tasapuolinen. Olen kuskannut harrastuksiin, hoitanut kaikki taloudelliset hankinnat ja matkat.
        Lapsen biologinen äiti on työtön 9lk asti koska haluaa olla työtön... Hän on itse ilmoittanut ettei mene töihin ettei joutuisi maksamaan elatusmaksua.
        Minun vanhempani ovat kustantaneet kaikki samat tälle toiselle lapselle kuin omalle lapsenlapselleen.
        Itse olen ainoa työssä käynyt aikuinen perheessämme.
        Mutta esimerkiksi tulevaisuudessa, ei minunkaan palkkani riitä molempien ajokorttiin..olenko silloin kohtuuton jos hankin sen omalle lapselleni? Miten pitkälle minun vastuuni ulottuu? Pitääkö minun vastata siitä jos biologiset vanhemmat/vanhempi kieltäytyy menemästä ikinä töihin?

        Olisiko teillä syytä keskustella siitä että lapsi asuisikin oman äitinsä kanssa ja he eläisivät äidin tulotason ja miehesi maksamien elatusmaksujen mukaan?

        Siksi sinulta kysyin miltä tuntuisi jos miehesi lähtisi lastensa kanssa matkalle ja sinä et saisi tulla että voisit tavoittaa sen tunteen mikä lapselle siitä voi tulla. Sinä olet aikuinen ja pystyt käsittelemään sen. Lapsi ei osaa käsitellä asioita kuten aikuiset. Ilmeisesti sen tavoititkin jollain tasolla.

        Olet varmaan ollut tietoinen miehesi lapsesta ennen yhteen muuttamista joten tilanne on tavallaan sinun itsesikin hyväksymä. Oli ainakin joskus.

        Kun puhutaan rahasta niin unohdetaan usein juuri ne lapset. Eihän ole lasten syy jos aikuiset eivät jostain syystä käy töissä. Kuitenkin se miten ajattelet tuosta lomamatkasta ja muista kustannuksista satuttaa suoraan lasta eikä aikuinen sen takia muuta omaa käyttäytymistään mitenkään.

        Jos lapsi on perheenjäsen niin silloin ei ajatella sitä että toinen saisi enemmän jos toista ei olisi tai joku muu kustantaisi hänelle ne asiat. Et varmaan ajattelisi näin jos molemmat olisivat sinun omia lapsiasi? Jos näin ajattelee niin täytyy miettiä jokin muu keino toteuttaa asiat kuin se että toinen jää paitsi jostain.

        Enemmän kuulostaa siltä että sinulla kiusaisi se että sinä maksat kaiken kaikille. Oletteko keskustelleet miehesi kanssa siitä että hän kustantaisi myös osan matkoista ajokortista yms menoista? Eihän teidän yhteisen lapsen menotkaan kuulu vain sinulle.

        Oli se äiti tai isä millainen tahansa niin lapsihan mieltää itsensä huonommaksi tai vähemmän tärkeäksi jos raha-asiat hoidellaan siten että hän jää perheen sisäisistä kivoista asioista paitsi.

        Lapsen näkökulma olisi hyvä ottaa huomioon. Ja lapset eivät todellakaan ole tasa-arvoisessa asemassa jos toinen ei saa osallistua vaikkapa niille lomamatkoille olipa se sitten sinun tai miehesi syytä.

        Lapsen äitiä et kuitenkaan oikein voi syyttää asiasta koska hänhän osallistuu lapsen elättämiseen elatusmaksuilla kykynsä mukaan.

        Se miten raha-asiat järjestetään uusperheessä ovat perheen sisäisiä asioita. eivät ne kuulu entiselle puolisolle. Yleensä kaikkia ylimääräisiä menoja suunnitellaan molempien tulojen varaan ja kaikki perheenjäsenet otetaan huomioon suunnitelmissa.


      • pappistäti
        Pohjalainen kirjoitti:

        Kysyin kyllä ihan tosissani!

        Et voi olla! Sitten oot sairas henkisesti.


      • Hohhoijaaaa
        Pohjalainen kirjoitti:

        Ensinnäkin...minä olen ollut täysin tasapuolinen. Olen kuskannut harrastuksiin, hoitanut kaikki taloudelliset hankinnat ja matkat.
        Lapsen biologinen äiti on työtön 9lk asti koska haluaa olla työtön... Hän on itse ilmoittanut ettei mene töihin ettei joutuisi maksamaan elatusmaksua.
        Minun vanhempani ovat kustantaneet kaikki samat tälle toiselle lapselle kuin omalle lapsenlapselleen.
        Itse olen ainoa työssä käynyt aikuinen perheessämme.
        Mutta esimerkiksi tulevaisuudessa, ei minunkaan palkkani riitä molempien ajokorttiin..olenko silloin kohtuuton jos hankin sen omalle lapselleni? Miten pitkälle minun vastuuni ulottuu? Pitääkö minun vastata siitä jos biologiset vanhemmat/vanhempi kieltäytyy menemästä ikinä töihin?

        Lapset on vielä alle kouluikäisiä olet jo eronnut kun lapset ajokorttia tarvii ja meinaako sun ukkos ja sen ex olla iänkaiken työttöminä, ehkä jompikumpi haluaakin jo töihin oltuaan kauan toimettomina.


      • Pohjalainen
        Hohhoijaaaa kirjoitti:

        Lapset on vielä alle kouluikäisiä olet jo eronnut kun lapset ajokorttia tarvii ja meinaako sun ukkos ja sen ex olla iänkaiken työttöminä, ehkä jompikumpi haluaakin jo töihin oltuaan kauan toimettomina.

        No tuota...mieheni ei pysty milloinkaan terveydellisistä syistä menemään työhön ja tämä nainen ei vielä ole peruskoulun jälkeen tehnyt mitään (loppui 20 vuotta sitten).


    • äippa

      huh huh... eihän ketään voi velvoittaa huoltamaan/ kustantamaan toisten lasta! Kaikkihan vois sysätä lastensa elatuksen toisten harteille.

    • mielipiteitä

      Mielestäni tässä yksi ongelma kohdista on se, että ovatko biologiset vanhemmat ehkä tahallaan työtä vältteleviä vai tahattomasti työttömiä. On melko lailla eroa sysääkö oman lapsensa elatuksen röyhkeästi muille vai onko tilanne tahattomasti edellä kuvatun lainen.

    • Oletnarsisti

      Elin vain sinä täyt töissä, eli vain sinä hoidat toisten lapsia, sinä vain osaat ja tiedät.. sinä sinä sinä. Omasta mielestäsi sinä vaan olet se joka tekee ja osaa ja tietää!!! Kappas kun en yllättynyt tuosta tekstistä. Hae oikeesti apua! Selviä narsistin piiretitä.

      • haeapuaäkkiä

        Niin ja lisäksi vain sinun sukusi..... hih, jätit mainitsematta lapsen omaiset, äidin ja isän ja läheiset... et vain kertonut heistä koska haluat sääliä ja myötätuntoa että vain sinä ja sun suku huomaa!!!! Oikeeti, olen huolissani sinusta. Säälin kerjäämisellä ei onnen kukko laula.

        Voi sua, kerrot joko satuja tai jätät puolet kertomatta. Hyvä konsti saada myötätuntoa ja mollata lapsen omaisia, olet keksinyt että sinä sinä sinä sinä vaan oot se paras = naristi.


      • akjksjlajlsjlajlaks

        Todellakin ylimielinen ja ärsyttävä akka. Tullasia ne on jotka pelkäävät että exä ja lapset vievät oman isän ja oman miehen takasin? Pelko on aiheellinen, sillä heitä rakkkaimpaa ei miehellä ole eikä tule.


      • Buhahaaaa
        akjksjlajlsjlajlaks kirjoitti:

        Todellakin ylimielinen ja ärsyttävä akka. Tullasia ne on jotka pelkäävät että exä ja lapset vievät oman isän ja oman miehen takasin? Pelko on aiheellinen, sillä heitä rakkkaimpaa ei miehellä ole eikä tule.

        Yx idioottikin keskustelussa.


      • Pohjalainen
        haeapuaäkkiä kirjoitti:

        Niin ja lisäksi vain sinun sukusi..... hih, jätit mainitsematta lapsen omaiset, äidin ja isän ja läheiset... et vain kertonut heistä koska haluat sääliä ja myötätuntoa että vain sinä ja sun suku huomaa!!!! Oikeeti, olen huolissani sinusta. Säälin kerjäämisellä ei onnen kukko laula.

        Voi sua, kerrot joko satuja tai jätät puolet kertomatta. Hyvä konsti saada myötätuntoa ja mollata lapsen omaisia, olet keksinyt että sinä sinä sinä sinä vaan oot se paras = naristi.

        Ja se on täysin totta että ei biologisen äidin eikä mieheni suku ole kertaakaan ikinä ottanut lapsia yökylään eikä muutenkaan antanut juurikaan mitään eli ei ole turhaa höpinää


      • kjähkjähkääkkkää
        Pohjalainen kirjoitti:

        Ja se on täysin totta että ei biologisen äidin eikä mieheni suku ole kertaakaan ikinä ottanut lapsia yökylään eikä muutenkaan antanut juurikaan mitään eli ei ole turhaa höpinää

        Sinähän se ole lastenvahit, siksihän mies sut on ottanutkin että siivoot, laitat ruuat ja hoidat lapset kun he paremmat ihmiset viettävät vapaata ja kyvät uliona syömässä. Miksimuuten luulit et mies sut otti? Täyttä roskaa olet hänelle. Juuri niin pitääkin, mies osaa toimia oikein. Ex vaion kanssa viettää kaiket ajat kun sinä hoivaat hänen lapsiaan. Juuri näin.


      • Lissulasseontyhmä
        kjähkjähkääkkkää kirjoitti:

        Sinähän se ole lastenvahit, siksihän mies sut on ottanutkin että siivoot, laitat ruuat ja hoidat lapset kun he paremmat ihmiset viettävät vapaata ja kyvät uliona syömässä. Miksimuuten luulit et mies sut otti? Täyttä roskaa olet hänelle. Juuri niin pitääkin, mies osaa toimia oikein. Ex vaion kanssa viettää kaiket ajat kun sinä hoivaat hänen lapsiaan. Juuri näin.

        Älä juoppo horise paskaa ,kun et mitään asiasta tiedä.


      • idioottisinä
        Lissulasseontyhmä kirjoitti:

        Älä juoppo horise paskaa ,kun et mitään asiasta tiedä.

        Misä olet katkera kun tuollasia huutelet täällä? Mene hoitoon ja mieti tekosia. Lapset ei ole ansainneet sutturoita elämäänsä sotkemaan, riittää kun rikkoivat heidän perheen,. Ole sinä katkeran kateellinen ja riko vaan enempi niin siitäpä se sun maine kasvaa.


    • Mietisitä

      Sun kantsii erota ja sitte elätät vain ittes ja oman lapsesi ja saat yhteiskunnalta elarit, tuskin sun ukkos mitään maksaa kun haluu olla työtön ,niin ja saat vielä yksinhuoltajan lapsilisän.
      Ihmettelen kuinka olet tuolaasen luuserin ja sen luuserin suvun kaa kimpassa, kun kaikki ovat mielestäsi niin huonoja ja vain sinä hyvä....

      • Pohjalainen

        Kyse ei ole siitä että olisin parempi. Mutta se on kylmä totuus että olen vain ainoa työssäkäyvä ja olen todellakin hoitanut ihan kaiken potalle opettelussa lähtien myös mieheni toisen lapsen kanssa. En todellakaan ylistä itseäni enkä halua sääliä tms. Halusin vain rehellisiä mielipiteitä siitä miten muiden mielestä vastuiden kuuluisi jakautua.


      • Mikääiti

        MIKSI korostat itseäsi ja alennat muita? Olisiko syytä erota kun on tuollaiset ristit riippumassa että pitää pelätä oman lapsen jäävän paitsi jostain?


      • Eitostamitääntule
        Pohjalainen kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä että olisin parempi. Mutta se on kylmä totuus että olen vain ainoa työssäkäyvä ja olen todellakin hoitanut ihan kaiken potalle opettelussa lähtien myös mieheni toisen lapsen kanssa. En todellakaan ylistä itseäni enkä halua sääliä tms. Halusin vain rehellisiä mielipiteitä siitä miten muiden mielestä vastuiden kuuluisi jakautua.

        Ei ne luuserit sun kanssa mitään vastuita jaa , käyttävät sinnuu hyväkseen kun sää radat ja maksat kaiken, oletko hiukan yksinkertainen , minun neuvo, eroa koko paskasta saat mielenrauhan .


      • simdkkdjkldfjaö
        Eitostamitääntule kirjoitti:

        Ei ne luuserit sun kanssa mitään vastuita jaa , käyttävät sinnuu hyväkseen kun sää radat ja maksat kaiken, oletko hiukan yksinkertainen , minun neuvo, eroa koko paskasta saat mielenrauhan .

        Se olisikin paras päätös että suttura lähtisi etsimään seuraa puistonpelkeiltä. Lapsiperheet ei ole oikeita kohteita katkerille naikkoisillejotka sotkevat kaiken perheen elämän. Hoitoon joutaisi mennä ja pian, voisivat vieläpä selviytyä.


      • Lissuontyhmä
        simdkkdjkldfjaö kirjoitti:

        Se olisikin paras päätös että suttura lähtisi etsimään seuraa puistonpelkeiltä. Lapsiperheet ei ole oikeita kohteita katkerille naikkoisillejotka sotkevat kaiken perheen elämän. Hoitoon joutaisi mennä ja pian, voisivat vieläpä selviytyä.

        Olet katketa juoppo lässy.


    • Ajlll

      Kun lapset ovat teillä, on heitä kohdeltava saman arvoisesti. Myös isovanhempien ym tulee kohdella lapsia samanarvoisesti, myös siis uusisovanhempien.

      Silloin kun toinen lapsista on poissa, niin toisen kanssa voi (kohtuuden rajoissa) tehdä toki kivoja juttuja. Esim kun toinen on äitinsä luona, niin toisen kanssa voi käydä joskus reissussa. Se ei toki voi mennä niin, että joka kerta kun toinen lapsista menee äitinsä luo, niin toiselle järjestetään sirkushuveja. Mutta ei silloin elämän tarvitse pysähtyä! Eli toki joskus voi reissata tms vain yhden lapsen kanssa. Niin tehdään ydinperheissäkin.

      Olet yhdessä työkyvyttömän miehen kanssa. Se on oma valintasi, joten olet vastuussa perheenne elatuksesta. Toki lain mukaan vain miehesi ja oman lapsesi, mutta moraalin mukaan myös lapsipuolesi. Muutoin kasvaa kieroon myös oma lapsesi...

      Toki varmasti saatte ainakin reilut 150€ kuussa elaria? Senhän maksaa kela, jos etä-äiti ei pysty. Sille et mahda mitään, ettei tuo äippä käy töissä.

      Olen itsekin sekä äiti että äitipuoli.

      • miksiootkatkera

        Mikä on äitipuoli? Oletko puolikas???? Aika outo ihminen.

        Miehen lapset ei kuulu miheen sutturoiden elämään, miksi sitä ei vieläkään ymmäretä, halutaan vaafn kiusata miehen lapsia ja exiä, muuta syytä ei ole.


      • Kossu
        miksiootkatkera kirjoitti:

        Mikä on äitipuoli? Oletko puolikas???? Aika outo ihminen.

        Miehen lapset ei kuulu miheen sutturoiden elämään, miksi sitä ei vieläkään ymmäretä, halutaan vaafn kiusata miehen lapsia ja exiä, muuta syytä ei ole.

        Sinä olet vanha katkera juoppo. Olet jo aloittanut Vapun ja korkannut ekat juomat......


      • Buhahahab
        Kossu kirjoitti:

        Sinä olet vanha katkera juoppo. Olet jo aloittanut Vapun ja korkannut ekat juomat......

        Juuh, lissu näkee jo puolikkaita ihmisiä ja naikkosia niin on alkomaholi pehmentänyt pään.


    • Toi8

      Nyt tuli jo täyttä sontaa yhdeltä kirjoittajalta, että toisen puolen isovanhempienkin tulisi kohdella uusioperheiden lapsia samanarvoisesti. Eiköhän se ole niiden isovanhempien oma asia miten esim taloudellisesti suosivat omia jälkeläisiään ja perintöä jättäessään saavat kyllä jättää kaiken haluamansa omaan sukuun.

      • Ginbvkll

        Omaa sukua ne uusperheen lapsetkin ovat. <3
        Vai onko mielestäsi sukulaisia vain ne, joilla on samaa geneettistä perimää? Mielestäni hyvin ahdas ajatusmalli! Entä vaikkapa adoptoidut? Sijaislapset? Keinohedelmöitys? Mihin vedät rajan?


      • hassujajuttelet
        Ginbvkll kirjoitti:

        Omaa sukua ne uusperheen lapsetkin ovat. <3
        Vai onko mielestäsi sukulaisia vain ne, joilla on samaa geneettistä perimää? Mielestäni hyvin ahdas ajatusmalli! Entä vaikkapa adoptoidut? Sijaislapset? Keinohedelmöitys? Mihin vedät rajan?

        No ei ole. Silloinhan sukua olisi kaikki naapuritkin ym tuntemattomat jos tolla periaatteellla katsot kuka on sukua, että kaikki, Kyllä sukua on avioliiton kautta tulleet ja yhteiset lapset, ei kenenkään monien uusien sutturoiden kersat. Jopas vitsin murjasit.

        Adoptoidut lapset on adoption kautta tulleet, ne rinnastetaan sukuun ja samaan perheeseen, Sijaslapset ei ole sukua, heillä on omat vanhemmat ja oma suku. He ovat perheessä 18 v ikään asti kunnes muuttavat omilleen, ne jäävät tuttaviksi, Keinohedelmöityslapset on sukua jos puoliso on sen synnyttänyt.
        Ei kukaan idiootti anna omia lapsiaan kenenkään vieraan sukuun tai perheeseen jos ei ole pakko, ns, adotion kauttta. Johan siinä kärsii lapset kauheesti ja joutuvat väärille teille.


    • EtsiParempi

      Jos mies on työkyvytön oikeasti, hän on kyvytön kaikkeen muuhunkin. Pistä vaan ukko ulkoruokintaan ja ala etsiä uutta. Uusperheissähän vaihtoviikot on tuttua touhua.

    • Kolmas.liitto.menossa

      Elareillahan mä kaiken maksan!

    • klkuuyyy

      Ei luulis kuuluvan sulle mitä mies maksaa. Hän maksaa omien lasten kulutuksen, ei sinun eikä sun penskojen. Juttu on vaan niin että etsi töitä ja maksa ihan itse omat kulut. On se kumma kun ei tajuta.

      • Essi-

        Mäki maksan elareilla ison osan, täällä Espossa se kannattaa tehdä niin. Tottakai siinä on olennaista paljonko lasten ex-isä maksaa.


    • Miemie

      Ei uusioperheen äidillä ole mitään vastuuta miehen ex vaimoa kohtaan eikä hänen taloutta vanhemmat ovat vastuussa lapsestaan ja isä osallistuu lapsensa ruokkimiseen lapsen ollessaan isällään

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      59
      3087
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      545
      2942
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2135
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1962
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1771
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1522
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1257
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1162
    Aihe