Keittiö on nykyisin kuin mikäkin konehalli. Nopeasti laskettuna meillä 9 masiinaa, joista puolet vie vaan kaappitilaa. Ja silti kaipaan vielä yhtä - monitoimikoneen jolla voi raastaa, pilkkoa ja sekoittaa tujumpia taikinoita.
Millä konevalikoimalla te pärjäätte?
Lisäksi, missä viipyy akkukäyttöiset keittiökoneet! Samaan tapaan voisi uudistaa niitä kuten työkalut, yksi akku johon sopii kaikki laitteet.
Keittiökoneisiin hukkunut
35
536
Vastaukset
- maissiiii
Muutama näppärä, joita käytä lähes päivittäin, käsivatkain ja tehosekoittaja, vaaka ja munankeitin.
Tietysti vedenkeitin ja kahvinkeitin ja tietysti varsi-imuri.
Muut joutavat ovat poissa silmistä yleiskone ja mehulinko ja raskaampi tehosekoittaja, kahvinkeittimiäkin on isoa ja pientä, samoin ja joku myllykin. ja vohvelivekotin, eli ihan liikaa. Onneksi on tilaa viedä vaikka aittaan kun haluaa silmistä pois.
Käytän vanhanaikaisia värkkejä, monen osan pesu käytön jälkeen ei niin mukavaa, parasta kun selviäisi pelkällä koneen kepoisella huuhtelulla. Kahvinkeitin ja vedenkeitin ovat käytössä joka päivä.
Leivänpaahdinta käytetään hyvin harvoin, sähkövatkainta ei edes joka vuosi, vohvelirautaa viimeksi monta vuotta sitten.Ja koska inhoan kaikkia meteliä pitäviä laitteita, käytän usein vispilää, minulla on pienet ja näppärät kädet, joissa vispilä hyvin pysyy.
Aika tarpeeton aloitus.
Jokaisella on oma koti ja koneet.
Poikkeavaisuuksista olisi ollut parenpi.
-
Kuten kuuluisasta reseptistäni kaikki tietävät.
Minulla on suloinen, pieni leikkuri hedelmiä varten.
Tekee kerralla noin lasillisen(Maito) sopivasti sotkettua mömmöä.
Teen sillä kaksi-kertaa samalla-kertaa.
On siis reseptini mukaisesti viikon satsi Vitamiinejä.
H.- ByroB
Pistän paremmaksi lukumäärän suhteen. Tosin pyykkäri ja vaatekuivauskaappi ovat keittiössä myös. Se kahvinkeitin on vanhin ja eniten käytetty. Vedenlämmitin uusin, kun miniä juo teetä.
Yleiskone on ollut käyttämättä tämän vuosituhannen, voisin sen kyllä aplle lahjoittaa. Pikkutiskari voi olla 2.vanhin. Oikuttelee toisinaan eikä lämmitä vettä. Iso tiskari ei täyty kovin helposti/nopeasti, joten sitä käytetään vähemmän.
Seinällä on pikasekoitin, jota käytettin kai 25v sitten vauvanruokiin. Pitää joskus kokeilla vieläkö pelittää. Vatkain on kaapissa ja kyllä sitä melkein joka kuukausi käytetään. Kylmäkalusteet ovat aina päällä, joten kai niitä oikeastaan eniten käytetään.
Mutt sitä leivänpaahdinta ei ole ollenkaan! Eikä keittiössä pikkuimuria. Jaa, lasketaanko lämmityspatteri koneeksi? Ja sitten seinällä oleva toosa, joka lämmittää t. kylmentää ja suodattaa ilmaa? Tjaa...ne tavanomaiset. Pyykkituvassa on pesukone ja rumpukuivaaja, jota käytän lähinnä talvella ja huonolla säällä; tykkään ripustella pyykkiä narulle aina kun mahdollista. Sisällä keittiössä taas perusjutut jääkaappi, hella, pakastearkku, mikro....pari kahvinkeitintä, vedenkeitin, leivänpaahdin, vihannesmylly (pienoismalli), tehosekoitin, sähkövatkain, vohvelirauta, crock-pot...onhan noita härpäkkeitä. Vanha fritöösi jota en käytä.
Hunkszin toivuksesta mainitsen eri rivillä quesadilla-pannuni. Olen saanut sen lahjaksi ja en ole sitä vielä käyttänyt.
https://www.rusta.com/se/quesadilla-maker-p90010001.aspx"Paloma.se.co"
Kiitos huomiosta.
Minä en jaksa saman asian jaanaamista.
Mullaki on, mullaki on, mullaki on...
Määki, määki, määki...
-
Hänellä on siis Vohveli-Pannu.
Hienommin vain nimetty.
-
Muinoin äiti paistoi Valu-Rauta-Pannulla lettuja.
Silitteli niille luisikalla hilloa.
Kääräisi letun rullalle ja katseli lastensa kiitollisen-iloisia ilmeitä.
Lastensa, joiden hanpaat alkoivat lahota heti teini-iän jälkeen.
Lastensa jotka aavistuksen vanhenpina kirosivat Hammas-Lääkärissä:
Heevetin ämmä.
Eivätkä tarkoittaneet sillä Lääkäriä.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Kiitos huomiosta.
Määki, määki, määki...
-
Hienommin vain nimetty.
-
Heevetin ämmä.
H.Noh.
Pehmennetään hieman.
Lapset eivät koskaan kärsineet Vitamiinien-puutoksesta.
Niin sirkeät silmät ihan 66-vuotiaaksi asti.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Kiitos huomiosta.
Määki, määki, määki...
-
Hienommin vain nimetty.
-
Heevetin ämmä.
H.Minulla on myös valurautapannu ja suomalainen teflonilla päällystetty lettupannu millä paistan räiskäleitä lapsenlapsille :)
Vohvelirauta on erilainen kuin quesadilla-pannu. Molemmat löytyy :)
Hampaitakin on.Paloma.se.co kirjoitti:
Minulla on myös valurautapannu ja suomalainen teflonilla päällystetty lettupannu millä paistan räiskäleitä lapsenlapsille :)
Vohvelirauta on erilainen kuin quesadilla-pannu. Molemmat löytyy :)
Hampaitakin on."Paloma.se.co"
Hän selittää sitten erot.
En tarkoita hanpaita.
H.hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Hän selittää sitten erot.
En tarkoita hanpaita.
H.Quesadillapannu on suurempi, koska tortillat jotka siinä kuumennetaan ovat lautasen kokoisia. Siihen ei kaadeta mitään taikinaa, vaan täytetty tortilla lämmitetään molemmilta puolilta niin että juusto sulaa keskellä. Käy varmasti myös sandwich-grillistä.
Paloma.se.co kirjoitti:
Quesadillapannu on suurempi, koska tortillat jotka siinä kuumennetaan ovat lautasen kokoisia. Siihen ei kaadeta mitään taikinaa, vaan täytetty tortilla lämmitetään molemmilta puolilta niin että juusto sulaa keskellä. Käy varmasti myös sandwich-grillistä.
"Paloma.se.co"
Hyvä on lutu.
On kuin lämmittäisi kylmiä Vohveleita.
Tahi kylmiä, taiteltuja Hillo-Lettuja. :)
(kiusii vähä)
H.- mennyttä.jo
hunksz kirjoitti:
"Paloma.se.co"
Hyvä on lutu.
On kuin lämmittäisi kylmiä Vohveleita.
Tahi kylmiä, taiteltuja Hillo-Lettuja. :)
(kiusii vähä)
H.Auts miten tyhmältä kuulostaa "kiusii vähä" vanhan ihmisen kirjottamana 😏
mennyttä.jo kirjoitti:
Auts miten tyhmältä kuulostaa "kiusii vähä" vanhan ihmisen kirjottamana 😏
Meillähän on melkein yhteinen nuoruus. :)
Ja Paloma on nainen...
H.- ainajaiäti
hunksz kirjoitti:
Meillähän on melkein yhteinen nuoruus. :)
Ja Paloma on nainen...
H.Ja yhteinen palstavanhuus.
Teevedenkeitin on käytössä monta kertaa päivittäin, se on yhdessä pikakahvin kanssa korvannut kahvinkeittimen, joka ollut jo kuukausia huomiotta, samoin vatkain, sauvasekoitin, mikrokin, leivänpaahdin, foffelirauta, grilli jne. Höyrymoppaan näin keväisin pölyjä, joten imuri on yksinäinen ollut myös... tykkään tuoreesta itsetehdystä leivästä, joten yleiskone on ollut hyvä apulainen jo kauan... ja tehnyt leivänpaahtimesta eläkeläisen..
hunksz kirjoitti:
H.Empähän ole snobi tai hienostelija, saati mitään muutakaan kuin tavallinen ja arkinen, tylsä
- Bengalitikku
Vedenkeitin on hyvä keksintö. Nopea. Jos keitän perunoita tai juureksia, keitän kannullisen vettä ensin ja sitten kenties toisen perään ja lojautan kiehuvat vedet kattilaan pottujen jne. päälle ja sitten kutoselle. Nopeuttaa kypsennystä.
Muita kojeita olen antanut etiäpäin. Jossain vaiheessa piti ja piti olla jotain uutuuksia.
Painekeitintä tai leipäkonetta en ole uskaltanut ikuna hankkia.
Kahvinkeitin on tärkein kapistus; muutoin elämästä ei tulisi mitään.
Soomlane. - keitäkeitinnopeasti
Bengalitikku kirjoitti:
Vedenkeitin on hyvä keksintö. Nopea. Jos keitän perunoita tai juureksia, keitän kannullisen vettä ensin ja sitten kenties toisen perään ja lojautan kiehuvat vedet kattilaan pottujen jne. päälle ja sitten kutoselle. Nopeuttaa kypsennystä.
Muita kojeita olen antanut etiäpäin. Jossain vaiheessa piti ja piti olla jotain uutuuksia.
Painekeitintä tai leipäkonetta en ole uskaltanut ikuna hankkia.
Kahvinkeitin on tärkein kapistus; muutoin elämästä ei tulisi mitään.
Soomlane.Mihin on esim. perunoita keittäessä tuollainen kiire? Mitä saavuttaisin sillä, että perunoiden kypsennysaika lyhenisi noin 17 minuutista noin 14 minuuttiin, en käsitä. Minulla ei ole vedenkeitintä, ei myöskään ole vuosiin ollut toimivaa kahvinkeitintä. kun keitin hajosi, en hommannut uutta vaan teen kahvin kuumentamalla pienen, eli just riittävän, määrän vettä perinteisellä pannulla tai toisinaan pienessä kattilassa ja lorotan sen mukiin suodatinsuppilon ja - pussin kautta, se on siinä.
Esim. astianpesukone on ollut jouten vuosia, tiskaan tiskini käsipelillä. En edes laske lavuaareja vettä täyteen, usein otan lämpimän veden ja siihen vähän pesuainetta esim. keskikokoiseen kattilaan, siinä on hyvä pestä pari- kolme lautasta ja haarukat sun muut ja huuhtoa ne sitten pienellä määrällä juoksevaa vettä, ja puhdasta tulee.
Suurin osa ympärillemme hankkimistamme vimpaimista ja vempaimista on täysin turhia. Mutta nyt jatkan lukemalla vaikka kirjaa "pehmeät koneet, nanoteknologia ja elämä", kirjat "Sapiens, ihmisen lyhyt historia" ja "Homo Deus, huomisen lyhyt historia" tulivat luetuiksi illalla, siis siihen aikaan kun lähes kaikki muut tuijottivat telkkaria. Minulla ei nimittäin ole telkkaria! - Bengalitikku
No perunoiden o n kiehuttava nopeasti, kun sillä välin värkkään muuta apetta. Tai toisinpäin, kun muun olen saanut uuniin, niin sopivan ajan kuluttua
kattilan on syytä porista. Vaikka mulla on se vanha kymppi köksästä olen äkkinäinen ruuanteossa. Ei huvita kieputella kapustaa ikiaikaisesti hellan ääressä. TV on, mutta sieltä voi tulla jokin musiikkitalon konsertin nauhoitus ja kääntelen lapsellista kertomusta vieraasta kielestä, tutkin sanakirjaa ja kirjoittelen vihkoon. Suuren osan katsomaani on tallennettua ja pikakelaan ne usein puoliin. Monesta vimpainturhakkeesta olen luopunut.
Kiire? Tiedätkö osaan ihan olla. Ehkä minulla on kiire olemaan ja ajattelemaan.
Historia esiintyy minulla enää fictioissa. Onko ihminen sinällään kiinnostava?
Minusta vasta, kun laittaa itseisarvomerkkien sisällä ja miten ilmenee.
Teknologiaan minulla on kompleksinen suhde - aina vähän pelännyt, jos painan nappia ja kuten olen kirjoittanut poispilattu töissä valmiilla kattauksella eli asiantuntijat ja apu ovat lähellä. Mutta olen täysin rinnoin innoissani uudesta teknologiasta, nanostakin. Minua hieman naurattaa, kun taannoin kirjoitimme roboteista ja kun kirjoitin robosta, joka kylvettää minut vanhuksena ja nyt tuo häly on ympärillämme ja tuo tajuaminen, että töiden luonne muuttuu hetkessä ja jyrkästikin. Jokin yritys sylkee ihmisiä ulos tai toinen nielaisisi hetkessä sisään. Esim. pankkialan henkilöt kannattaisi nopeasti uudelleenkouluttaa it-puolelle, koska heillä on monen ohjelman käyttötaito ja erilaisten muutosten kokemus.
Radiota kuuntelen todella vähän, liian vähän, missä pitäisi uudelleen kouluttautua. Jokuhan voisi laittaa ketjun, mitä radio-ohjelmaa suosittelee.
Voisi pitää tv-paastoviikon. Valmiina?
Muuten pidän kommenteista, mitkä haastavat nätisti tarkistamaan kantaa, tekemisiä, valintoja. En tiedä joutuuko puolustuskannalle, mutta väliäkö sillä.
Hyvä!
Käytän päivittäin monia koneita.
Kahvinkeitintä vain kun on vieraita, itse juon murukahvia. Vohveliraudalla on hyvä lämmittää voileipiä, parempi kuin oikea voileipägrilli, mielestäni. Mikro, astianpesukone, pyykkikone, sauvasekoitin, vatkain ja leivänpaahdin ovat jatkuvasti käytössä.
Yleiskonetta käytän harvoin, samoin mökillä olevaa monitoimikonetta. Jäätelökonetta en tarvitsisi ollenkaan. Mökillä on kaksilevyisen hellan lisäksi pienoisliesi jossa on kiertoilmauuni.
Olen oikea vempaimien keräilijä, en edes muista mitä kaikkea on tullut hankittua.kahvinkeitin vedenkeitin leivänpaahdin
pieni sähkökäyttöinen laite joka tekee smoothien suoraan pulloon
käyttämätön leipäkone
tietty hella ja astianpesukone
kaikki vatkaimet silppurit oon vaihtanu teeween kätevin käsikäyttöisiin
ja helposti puhdistettaviin muovisiin laitteisiin
niin ja sit vielä on tietysti pyykinpesukone ja rumpukuivain
jotka nyt ei ihan keittiössä oo
joskus oli jos jonkinlaista yleiskonetta ja sähköstä härpäkettä
mutta kyllä toimeen tulee paljon vähemmälläkin
eikä välttämättä tarviis ees sähköhellaa
kun on puuhella ja leivinuuni
mutta jos niissä rupeis kaikki tussaamaan
niin olis sisällä vähän liian kuuma
vuodenajasta riippumatta.viivatiina kirjoitti:
ai niin mikro unohtu ilman sitä ei tulis mitään
niin ja jääkaappi ja pakastin.Poikkeavaisuuksista olisi ollut parenpi.
H.hunksz kirjoitti:
H.anteeks mää en nyt ymmärrä tätä sun hokemaa
tässä ketjussa
voisitko vähän selventää tällaiselle yksinkertaiselle maalaiselle.viivatiina kirjoitti:
anteeks mää en nyt ymmärrä tätä sun hokemaa
tässä ketjussa
voisitko vähän selventää tällaiselle yksinkertaiselle maalaiselle."viivatiina"
Aika tarpeeton aloitus.
-
Määki, määki, määki...
H.hunksz kirjoitti:
"viivatiina"
Aika tarpeeton aloitus.
-
Määki, määki, määki...
H.naiset on naisia
mehän jaksetaan keskustella vaikka kuinka kauan kodinkoneista
ja niiden hyödyllisyydestä tai hyödyttömättömyydestä
tee sää äijä aloitus
kuinka paljon turhia sähkötyökaluja
löytyy kenenkäkin kaapeista ja autotalleista
niiiiin ja mitä viskiä kukakin juo ja mitä ei missään tapauksessa
voi niitä on vaikka kuinka paljon äijä aloituksia
ei tartte olla kateellinen meidän naisten sauva(sekoittimille).- Jakärpäslätkä
viivatiina kirjoitti:
naiset on naisia
mehän jaksetaan keskustella vaikka kuinka kauan kodinkoneista
ja niiden hyödyllisyydestä tai hyödyttömättömyydestä
tee sää äijä aloitus
kuinka paljon turhia sähkötyökaluja
löytyy kenenkäkin kaapeista ja autotalleista
niiiiin ja mitä viskiä kukakin juo ja mitä ei missään tapauksessa
voi niitä on vaikka kuinka paljon äijä aloituksia
ei tartte olla kateellinen meidän naisten sauva(sekoittimille).Ei se voi tehdä kun sillä itsellään on vaan sähköpolkupyörä.
- hompsantuusa_
Tehokkaimmin käytössäni ovat kahvinkeitin, mikro ja blenderi. Käytän mieluummin veistä ja leikkuulautaa kuin kaivaisin silppurin esiin. Joskus sähkövispilä vielä surraa, mutta taikinakoukkuja en enää käytä.
- Ei_kiitos
"missä viipyy akkukäyttöiset keittiökoneet"... Ja aina akku tyhjä kun pitäisi alkaa tekemään jotain...
Parin vuoden päästä kun kallis akku on vaihtokunnossa, uusi maksaa maltaita tai sitä ei enää saa.
Akkukoneet on hyviä kun pitää tehdä muutama pikkuasia kaukana pistorasioista riittävän usein, mutta muuten turhia riesoja ja kulueriä. - RealistiN
Kotini keittiön pienkoneet aikalailla käyttömääräjärjestyksessä; kahvinkeitin, vedenkeitin, mikro, blenderi, kuivuri, munankeitin, leivänpaahdin(voi tehdä myös lämpimiä täytettyjä voileipiä), tehosekoitin, omenaleikkuri, sitruspuristin, mehulinko, yleiskone, pieni sähkögrilli (voi käyttää lieden päällä). Jostain varastosta taitaa löytyä vuosia käyttämättä olleet leipä- ja jäätelökone, sekä rasvakeitin, ne voisi viedä vaikka pelastusarmeijan kirppikselle.
Eipä tässä hukkumaan pääse.
Kun nyt silmäni luon tuonnen keittiön puolelle siellä näkyy olevan sähköhella, jenkkikaappi, kuumavesiboileri, kahvinkeitin, leivänpaahdin ja mikrouuni.
Saatanpa vielä tuoda vatkaimen ja soseuttajan.
En ole pitänyt tapanani ostella mitään mitä en oikeasti tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1726832
- 594582
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s353883- 673145
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161925Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271656- 171640
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401553- 341429
- 1431197