Mummomuori syytti minua:
"Kyllä, se on tullut selväksi että mm. sinä halaut kieltää uskon suurimmalta osalta kristittyjä."
Voitko mummo nyt jatkaa ja kertoa miten minä olen estänyt sinua tai muita liberaaleja uskomasta julmaanne joka ei ole Raamatussa itsensä ilmoittanut Jumala.
Miten voi estää liberaalilta uskon?
269
2843
Vastaukset
- Mitä.kieltä
Mitä tuo mummon käyttämä lauseke 'kieltää usko joltakulta' ylipäätänsä tarkoittaa?
Mummo voisi varmaankin suomentaa sanomisiansa. Tuo kalskahtaa vähän lahkolaiselta murteelta joka saattaa olla peräisin lestoilta. Tuossa mummon homottajaporukassa on sellaista tullut esiin kun yksikin kirjoittaa että 'en ole uskomassa'.Minä ymmärrän tuon niin, että kun minä sanon olevani uskossa, niin tulee joku ja sanoo, että sinun uskosi ei ole oikea, et ole oikeassa uskossa ja sinun Jumalasi ei ole oikea.
- EiKirjautunut
Kuusenjuuret kirjoitti:
Minä ymmärrän tuon niin, että kun minä sanon olevani uskossa, niin tulee joku ja sanoo, että sinun uskosi ei ole oikea, et ole oikeassa uskossa ja sinun Jumalasi ei ole oikea.
Tottakai sinun uskosi ei ole oikea koska sinä olet ateisti etkä tunne jeesusta, mutta minun uskoni on oikea, sillä minä tunnen Jeesuksen ja pysyn hänen opetuksessaan.
EiKirjautunut kirjoitti:
Tottakai sinun uskosi ei ole oikea koska sinä olet ateisti etkä tunne jeesusta, mutta minun uskoni on oikea, sillä minä tunnen Jeesuksen ja pysyn hänen opetuksessaan.
Aha.
- Mitä.kieltä
Kuusenjuuret kirjoitti:
Minä ymmärrän tuon niin, että kun minä sanon olevani uskossa, niin tulee joku ja sanoo, että sinun uskosi ei ole oikea, et ole oikeassa uskossa ja sinun Jumalasi ei ole oikea.
Hain tässä selkeää vastausta sille, mitä mummo tarkoittaa fraasilla 'kieltää usko joltakulta'. Toisin sanoen pyysin suomennosta, koska fraasi näyttäisi viittaavan lahkojargoniin, mahdollisiin lahkokäytänteisiin ja teologisiin näkemyksiin jotka ulkopuolisille ovat tuntemattomia. Toki sellainen mahdollisuus on että ilmaus on peräisin hänen yksilöllisestä tavastaan hahmottaa kieltä ja uskontoa, joten pieni merkkien selitys yleiskielelle koodattuna olisi paikallaan.
Mitä.kieltä kirjoitti:
Hain tässä selkeää vastausta sille, mitä mummo tarkoittaa fraasilla 'kieltää usko joltakulta'. Toisin sanoen pyysin suomennosta, koska fraasi näyttäisi viittaavan lahkojargoniin, mahdollisiin lahkokäytänteisiin ja teologisiin näkemyksiin jotka ulkopuolisille ovat tuntemattomia. Toki sellainen mahdollisuus on että ilmaus on peräisin hänen yksilöllisestä tavastaan hahmottaa kieltä ja uskontoa, joten pieni merkkien selitys yleiskielelle koodattuna olisi paikallaan.
Toivottavasti mummo vastaa sinulle. Minä kerroin, kuinka itse ymmärsin sen lauseen.
Mitä.kieltä kirjoitti:
Kyllä tuo ihan suoraa suomea on. Pikemmin se on lahkojargonia, kun aletaan jakaa eri jumalia niille, joita ei tämä "lahko" hyväksy. Silloin tulee tuo kielto.
Mutta tässä jälleen on tekemistä ja palalailen asiaan huomenissa.
Kiitos Kuusenjuuret, sinä kyllä ymmärsit mistä on kyse.
- nyyhnyyh
" julmaanne"
Mitä se usko.vainen taas itkeä sössöttää?- nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
En mitään jos huomaat niin se on mummon teksitä 😂
" julmaanne" ja "teksitä"
Mummo on täysin oikeassa. Ja väännät luku- ja kirjoitustaidottomana hänen sanojansa. Mummo kirjoittaa, että kiellät usko suurimmalta osalta kristittyjä.
Sinä taas kirjoitat estämisestä. Kieltää voi, mutta et estää. nyyhnyyh kirjoitti:
Mummo on täysin oikeassa. Ja väännät luku- ja kirjoitustaidottomana hänen sanojansa. Mummo kirjoittaa, että kiellät usko suurimmalta osalta kristittyjä.
Sinä taas kirjoitat estämisestä. Kieltää voi, mutta et estää.Se on kuule ihan copypaste mummon tekstistä😂 Mitäs nyt tehdään❓
- nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
Se on kuule ihan copypaste mummon tekstistä😂 Mitäs nyt tehdään❓
Kyllä minä sen näen, että se on copypaste. Mummo sanoo, että haluat kieltää usko suurimmalta osalta kristittyjä. Mistä hän on täysin oikeassa, sillä jos ei usko niin kuin sinun mielestäsi pitää uskoa, niin sitten ollaan liberaaleja jopa atteja, homottajista puhumattakaan.
Sinä taas kirjoitat estämisestä. Kieltäminen ja estäminen ovat eri asia.
Siinähän poraat, kuinka mummo sitä kuinka mummo tätä. nyyhnyyh kirjoitti:
Kyllä minä sen näen, että se on copypaste. Mummo sanoo, että haluat kieltää usko suurimmalta osalta kristittyjä. Mistä hän on täysin oikeassa, sillä jos ei usko niin kuin sinun mielestäsi pitää uskoa, niin sitten ollaan liberaaleja jopa atteja, homottajista puhumattakaan.
Siinähän poraat, kuinka mummo sitä kuinka mummo tätä.Kerro jo m i t e n minä vosin kieltää ketään uskomasta 🤗
- Mitä.kieltä
nyyhnyyh kirjoitti:
Siinähän poraat, kuinka mummo sitä kuinka mummo tätä.Millähän tavalla kieltäminen ja estäminen ovat eri asioita kyseisessä kontekstissa?
Uskovainen on oikeassa siinä ettei kukaan voi estää/kieltää mummoa uskomasta julmaansa. Sen sijaan mummo voi itse kieltää uskonsa, minkä hän tehokkaasti näyttääkin tekevän. Mitä.kieltä kirjoitti:
Millähän tavalla kieltäminen ja estäminen ovat eri asioita kyseisessä kontekstissa?
Uskovainen on oikeassa siinä ettei kukaan voi estää/kieltää mummoa uskomasta julmaansa. Sen sijaan mummo voi itse kieltää uskonsa, minkä hän tehokkaasti näyttääkin tekevän.Mummolle käy kaikki muut uskonnot mutta ei Raamattun perustuva klassinen kristinusko😏
- nyyhnyyh
Mitä.kieltä kirjoitti:
Millähän tavalla kieltäminen ja estäminen ovat eri asioita kyseisessä kontekstissa?
Uskovainen on oikeassa siinä ettei kukaan voi estää/kieltää mummoa uskomasta julmaansa. Sen sijaan mummo voi itse kieltää uskonsa, minkä hän tehokkaasti näyttääkin tekevän."julmaansa" Oletko sinäkin kirjoitustaidoton?
Ensinnäkin mummo sanoo, että usko.vainen "haluaa kieltää" ja tässä asiassa mummo on täysin oikeassa. Tosin ei usko.vainen sitä voi tehdä, vaikka haluaisi. Siksi hän ei voi myöskään "estää" ketään uskomasta.
"Millähän tavalla kieltäminen ja estäminen ovat eri asioita kyseisessä kontekstissa?"
Kieltäminen on lähes poikkeuksetta suullinen yritys pysäyttää jotain tekemästä jotain, estäminen on konkreettinen pysäytys, esim. fyysisesti tai nettimaailmassa estetään postaaminen. nyyhnyyh kirjoitti:
"julmaansa" Oletko sinäkin kirjoitustaidoton?
Ensinnäkin mummo sanoo, että usko.vainen "haluaa kieltää" ja tässä asiassa mummo on täysin oikeassa. Tosin ei usko.vainen sitä voi tehdä, vaikka haluaisi. Siksi hän ei voi myöskään "estää" ketään uskomasta.
"Millähän tavalla kieltäminen ja estäminen ovat eri asioita kyseisessä kontekstissa?"
Kieltäminen on lähes poikkeuksetta suullinen yritys pysäyttää jotain tekemästä jotain, estäminen on konkreettinen pysäytys, esim. fyysisesti tai nettimaailmassa estetään postaaminen.Enkös minä tiedä paremmin mktä haluan ja mitä en halua kuin mummo 😂❓
- tarkennatkohieman
nyyhnyyh kirjoitti:
Siinähän poraat, kuinka mummo sitä kuinka mummo tätä."Mistä hän on täysin oikeassa, sillä jos ei usko niin kuin sinun mielestäsi pitää uskoa, niin sitten ollaan liberaaleja jopa atteja, homottajista puhumattakaan. "
Eihän se, että toteaa ihmisen olevan eksyksissä ole aidon uskon kieltämistä, vaan päinvastoin se on johdattamista ihmistä uskoon Jeesukseen.
Ja jos pidät usko.vaisen uskoa vääränä, niin ei silloinkaan usko.vainen kiellä mummomuoria uskomasta apostolisella tavalla Jeesukseen kuten Raamatussa opetetaan. - nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
Enkös minä tiedä paremmin mktä haluan ja mitä en halua kuin mummo 😂❓
Jos kerta tiedät, niin miksi sitten avasit moisen itkuvirsi-ketjun? Tuliko mummon sanoista pikkuiselle paha mieli? :(
- nyyhnyyh
tarkennatkohieman kirjoitti:
"Mistä hän on täysin oikeassa, sillä jos ei usko niin kuin sinun mielestäsi pitää uskoa, niin sitten ollaan liberaaleja jopa atteja, homottajista puhumattakaan. "
Eihän se, että toteaa ihmisen olevan eksyksissä ole aidon uskon kieltämistä, vaan päinvastoin se on johdattamista ihmistä uskoon Jeesukseen.
Ja jos pidät usko.vaisen uskoa vääränä, niin ei silloinkaan usko.vainen kiellä mummomuoria uskomasta apostolisella tavalla Jeesukseen kuten Raamatussa opetetaan."Ja jos pidät usko.vaisen uskoa vääränä"
Kyllä pidän. - näinymmärrän
nyyhnyyh kirjoitti:
Kieltäminen on lähes poikkeuksetta suullinen yritys pysäyttää jotain tekemästä jotain, estäminen on konkreettinen pysäytys, esim. fyysisesti tai nettimaailmassa estetään postaaminen."Ensinnäkin mummo sanoo, että usko.vainen "haluaa kieltää" ja tässä asiassa mummo on täysin oikeassa."
Tuossa edellä totesit, että usko.vainen kieltää mummomuoria uskomasta ateistien, homojen ja liberaalien tavoin! Käytän tuossa verbiä kieltää, vaikka usko.vainen ei tosiasiallisesti kiellä mummomuoria uskomasta ateistien tavoin. Itse ymmärrän, että usko.vainen pyrkii ohjaamaan myös mummomuoria, mutta myös ateisteja, homoja ja liberaaleja, aitoon apostoliseen uskoon Jeesukseen. Ja tähän Jeesus meidät velvoitti lähetyskäskyssään. nyyhnyyh kirjoitti:
Jos kerta tiedät, niin miksi sitten avasit moisen itkuvirsi-ketjun? Tuliko mummon sanoista pikkuiselle paha mieli? :(
Miksi muuten sinä siinä jankutat vaikka haluan keskustella mummon kanssa😳❓
nyyhnyyh kirjoitti:
"Ja jos pidät usko.vaisen uskoa vääränä"
Kyllä pidän.Kerro toki tarkemmin🤓
- Plärinää
usko.vainen kirjoitti:
Mummolle käy kaikki muut uskonnot mutta ei Raamattun perustuva klassinen kristinusko😏
Mummo on kerettiläinen luopio jolle oikeanoppinen kristinusko ja puhdas Juamalan sana ei kelpaa, vaan hylkää kaiken synnin houkutusten tähden ja antaa itsensä Saatanan vieteltäväksi.
- jäikysymyksiä
nyyhnyyh kirjoitti:
"Jos kerta tiedät, niin miksi sitten avasit moisen itkuvirsi-ketjun? Tuliko mummon sanoista pikkuiselle paha mieli?"
Miksi käytät koulukiusaajien niin usein käyttämää julmaa kysymystä kiusatulle? Eikö ihminen saisi mielestäsi enää osoittaa tunteitaan? Tiedän kyllä että kiusaajat eivät salli kiusatun osoittaa tunteitaan, koska se kolhii kiusaajien omaatuntoa, mutta miksi sinä täällä näin toimit? - Mitä.kieltä
nyyhnyyh kirjoitti:
Kieltäminen on lähes poikkeuksetta suullinen yritys pysäyttää jotain tekemästä jotain, estäminen on konkreettinen pysäytys, esim. fyysisesti tai nettimaailmassa estetään postaaminen.Vai niin. Tarkoittaako mummo siis sitä että uskovainen 1) sanoo suullisesti suurimmalle osalle kristityistä "älkää uskoko" 2) ja lisäksii estää häntä postaamastakin. Voi hyvänen aika sentään. Kylläpäs teillä nyt on vaikeaa. Eihän uskovainen tee noista kumpaakaan. Minun käsittääkseni hän käskee mummoa uskomaan niin kuin Raamattu sanoo. Toisekseen kukaan ei ole massapostannut yhtä paljon kuin mummo. 😂
- vaimitenon
nyyhnyyh kirjoitti:
"Ja jos pidät usko.vaisen uskoa vääränä"
Kyllä pidän.""Ja jos pidät usko.vaisen uskoa vääränä"
Kyllä pidän."
Mutta et tässä kuitenkaan halua häntä ohjata mielestäsi oikeaan uskoon? - sivuhuomautusta
Mitä.kieltä kirjoitti:
Vai niin. Tarkoittaako mummo siis sitä että uskovainen 1) sanoo suullisesti suurimmalle osalle kristityistä "älkää uskoko" 2) ja lisäksii estää häntä postaamastakin. Voi hyvänen aika sentään. Kylläpäs teillä nyt on vaikeaa. Eihän uskovainen tee noista kumpaakaan. Minun käsittääkseni hän käskee mummoa uskomaan niin kuin Raamattu sanoo. Toisekseen kukaan ei ole massapostannut yhtä paljon kuin mummo. 😂
"Toisekseen kukaan ei ole massapostannut yhtä paljon kuin mummo."
Onneksi sentään mummomuori lopetti wikiwiki-kopioinnit ja on nyt korvannut valtavalla määrällä muista copy-pasteja. Mummomuori näin pakottaa, jos pakottaa :)), toiset keskustelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa. - Plärinää
Usko.vainen on oikeassa siinä että mummo ei usko eja elä sen oikean puhtaan apostolisen uskon ja opetuksen mukaisesti vaan kieltää itseltään uskon Jeesukseen ja rypee seitsemässä synnissä.
- nyyhnyyh
näinymmärrän kirjoitti:
"Ensinnäkin mummo sanoo, että usko.vainen "haluaa kieltää" ja tässä asiassa mummo on täysin oikeassa."
Tuossa edellä totesit, että usko.vainen kieltää mummomuoria uskomasta ateistien, homojen ja liberaalien tavoin! Käytän tuossa verbiä kieltää, vaikka usko.vainen ei tosiasiallisesti kiellä mummomuoria uskomasta ateistien tavoin. Itse ymmärrän, että usko.vainen pyrkii ohjaamaan myös mummomuoria, mutta myös ateisteja, homoja ja liberaaleja, aitoon apostoliseen uskoon Jeesukseen. Ja tähän Jeesus meidät velvoitti lähetyskäskyssään.En todennut, että kieltää, vaan totesin saman kuin mummo, että haluaa kieltää.
nyyhnyyh kirjoitti:
En todennut, että kieltää, vaan totesin saman kuin mummo, että haluaa kieltää.
Minä en halua kieltää edes liberaalailta heidän uskoaan😂
Miksi valehtelet😳❓- nyyhnyyh
sivuhuomautusta kirjoitti:
"Toisekseen kukaan ei ole massapostannut yhtä paljon kuin mummo."
Onneksi sentään mummomuori lopetti wikiwiki-kopioinnit ja on nyt korvannut valtavalla määrällä muista copy-pasteja. Mummomuori näin pakottaa, jos pakottaa :)), toiset keskustelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa."Mummomuori näin pakottaa, jos pakottaa :)), toiset keskustelemaan tuntemattomien ihmisten kanssa."
Eiköhän suurin osa täällä keskustelijoista ole toisilleen tuntemattomia. - nyyhnyyh
jäikysymyksiä kirjoitti:
"Jos kerta tiedät, niin miksi sitten avasit moisen itkuvirsi-ketjun? Tuliko mummon sanoista pikkuiselle paha mieli?"
Miksi käytät koulukiusaajien niin usein käyttämää julmaa kysymystä kiusatulle? Eikö ihminen saisi mielestäsi enää osoittaa tunteitaan? Tiedän kyllä että kiusaajat eivät salli kiusatun osoittaa tunteitaan, koska se kolhii kiusaajien omaatuntoa, mutta miksi sinä täällä näin toimit?Usko.vainen olisi ihan hyvin voinut käydä tämän keskustelun mummon kanssa siinä ketjussa missä mummo kommenttinsa kirjoitti. Mutta ei, hän nimenomaan halusi avata erillisen ketjun asiasta, koska koulukiusaajan tavoin halusi päästä dissaamaan mummoa ja hänen sanomisiaan. Tuosta koulukiusaamisesta puheenollen, niin miksi usko.vainen komppaa torre11 törkyä? Miksi hän ei ojenna torre11 lopettamaan?
nyyhnyyh kirjoitti:
Usko.vainen olisi ihan hyvin voinut käydä tämän keskustelun mummon kanssa siinä ketjussa missä mummo kommenttinsa kirjoitti. Mutta ei, hän nimenomaan halusi avata erillisen ketjun asiasta, koska koulukiusaajan tavoin halusi päästä dissaamaan mummoa ja hänen sanomisiaan. Tuosta koulukiusaamisesta puheenollen, niin miksi usko.vainen komppaa torre11 törkyä? Miksi hän ei ojenna torre11 lopettamaan?
En voi käydä keskistelua ilman mummoa mutta sinähän siinä suunapäänä olet häärännyt 😂
Miksi minun pitäisi ojentaa torre11:sta😳❓usko.vainen kirjoitti:
Kerro jo m i t e n minä vosin kieltää ketään uskomasta 🤗
Kertomalla, että jonkun usko ei ole oikea ja se Jumala, johon toinen uskoo, ei ole oikea Jumala.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Kertomalla, että jonkun usko ei ole oikea ja se Jumala, johon toinen uskoo, ei ole oikea Jumala.
Niinpä, jos sinä uskot sellaiseen jumalaan joka ei olekaan se joka Raamatussa ilmoittaa itsensä ja tahtonsa niin onko se oikea Jumala😳❓
Plärinää kirjoitti:
Usko.vainen on oikeassa siinä että mummo ei usko eja elä sen oikean puhtaan apostolisen uskon ja opetuksen mukaisesti vaan kieltää itseltään uskon Jeesukseen ja rypee seitsemässä synnissä.
Hyvä esimerkki toisen uskon kieltämisestä.
- nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
En voi käydä keskistelua ilman mummoa mutta sinähän siinä suunapäänä olet häärännyt 😂
Miksi minun pitäisi ojentaa torre11:sta😳❓Jos olet niin kovin uskova, niin kyllä odottaisin, että ojentaisit torre11. Vähintä mitä "uskovana" voisit tehdä on olla komppaamatta torre11 törkyä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Enhön minä hänen uskoaan kiellä mutta en pidä häntä Raamatun Jumalaan uskovana kuten ei hän itsekään pidä 😂
nyyhnyyh kirjoitti:
Jos olet niin kovin uskova, niin kyllä odottaisin, että ojentaisit torre11. Vähintä mitä "uskovana" voisit tehdä on olla komppaamatta torre11 törkyä.
Eikös Eerikan ja Kuusenjuuren tehtävä ole oikaista ihmisiä eikä minun 😂❓
usko.vainen kirjoitti:
Niinpä, jos sinä uskot sellaiseen jumalaan joka ei olekaan se joka Raamatussa ilmoittaa itsensä ja tahtonsa niin onko se oikea Jumala😳❓
Vaan kun sinä et voi sanoa, millaiseen Jumalaan joku uskoo tuntematta ko. henkilöä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Vaan kun sinä et voi sanoa, millaiseen Jumalaan joku uskoo tuntematta ko. henkilöä.
Tottakai voi kun lukee hänen mielipiteitään asioista joista Raamattu puhuu 🤓
usko.vainen kirjoitti:
Enhön minä hänen uskoaan kiellä mutta en pidä häntä Raamatun Jumalaan uskovana kuten ei hän itsekään pidä 😂
Se on juuri sitä kieltämistä. Tässä sinulle kieltämisen toinen merkitys, joka voi olla sinulle vieras.
"olla myöntämättä todeksi, väittää vastaan, kiistää; olla tunnustamatta, hylätä. Kieltää jkn ansiot. Tosiasioita on turha kieltää. Kieltää jyrkästi syyllisyytensä, tehneensä jtak. Ei myönnä eikä kiellä. Ei voi kieltää [= olla eri mieltä siitä], ettei hän ole t. olisi kaunis pitää olla: – – että hän on kaunis. Kieltää Jumalan olemassaolo. Kieltää lapsensa. Kieltää itseltään kaikki huvitukset luopua, kieltäytyä kaikista huvituksista. Kieltää itsensä luopua (muiden hyväksi) omista eduista, mukavuuksista tms., uhrautua."- tästäonkyse
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Kertomalla, että jonkun usko ei ole oikea ja se Jumala, johon toinen uskoo, ei ole oikea Jumala."
Eikös tässä kuitenkin ole tilanne se, että ihmistä halutaan johdattaa oikeaan uskoon? Jumalakaan ei hyväksynyt, kun Israel aikoinaan alkoi uskomaan Baaliin tai muihin epäjumaliin. Uskovaisten tehtävä on johdattaa ihmiset, ateistit, liberaalit ja homoseksuaalit, uskoon Jeesukseen Kristukseen sillä tavalla kuin Raamatussa se usko esitellään. - ymmärsitväärin
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Hyvä esimerkki toisen uskon kieltämisestä."
Juuri näin - - mutta eihän siinä kuitenkaan kielletä sitä toista uskomasta aidolla tavalla Jeesukseen. usko.vainen kirjoitti:
Aika paljon sitä teet kuitenkin. 😀
- tämäontehtävämme
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Vaan kun sinä et voi sanoa, millaiseen Jumalaan joku uskoo tuntematta ko. henkilöä."
Kyllä me voimme - niiden viestien perusteella mitä se toinen täällä suoltaa. Voimme olla tässä väärässä ja asia on ok, mutta silti toimimme niiden viestien perusteella miten toinen esittelee oman uskonsa. Kuusenjuuret kirjoitti:
Se on juuri sitä kieltämistä. Tässä sinulle kieltämisen toinen merkitys, joka voi olla sinulle vieras.
"olla myöntämättä todeksi, väittää vastaan, kiistää; olla tunnustamatta, hylätä. Kieltää jkn ansiot. Tosiasioita on turha kieltää. Kieltää jyrkästi syyllisyytensä, tehneensä jtak. Ei myönnä eikä kiellä. Ei voi kieltää [= olla eri mieltä siitä], ettei hän ole t. olisi kaunis pitää olla: – – että hän on kaunis. Kieltää Jumalan olemassaolo. Kieltää lapsensa. Kieltää itseltään kaikki huvitukset luopua, kieltäytyä kaikista huvituksista. Kieltää itsensä luopua (muiden hyväksi) omista eduista, mukavuuksista tms., uhrautua."En todellakaan kiellä mutta korjaan, että sellaisten ihmitsen ei tule kutsua itseään kristityiksi koska he eivät hyväksy Jumalan sanaa vaan vääntelevät sitä 😏
- nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
Ei tietenkään kykene oikaisemaan ihmisiä, se on selvää, mutta ei sinun silti tarvitsisi lähteä torre11 tapaiseen törkyyn hänen komppaajaksi? Miksi siis niin teet, jos kerta olet uskova?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Aika paljon sitä teet kuitenkin. 😀
Te kaksi olette palstan moraalinvartijat😂
- ymmärsittaasväärin
Kuusenjuuret kirjoitti:
"olla myöntämättä todeksi, väittää vastaan, kiistää; olla tunnustamatta, hylätä. Kieltää jkn ansiot. Tosiasioita on turha kieltää. Kieltää jyrkästi syyllisyytensä, tehneensä jtak. Ei myönnä eikä kiellä. Ei voi kieltää [= olla eri mieltä siitä], ettei hän ole t. olisi kaunis pitää olla: – – että hän on kaunis. Kieltää Jumalan olemassaolo. Kieltää lapsensa. Kieltää itseltään kaikki huvitukset luopua, kieltäytyä kaikista huvituksista. Kieltää itsensä luopua (muiden hyväksi) omista eduista, mukavuuksista tms., uhrautua.""Se on juuri sitä kieltämistä. Tässä sinulle kieltämisen toinen merkitys, joka voi olla sinulle vieras."
Ymmärrät edelleen väärin. Usko.vainen ei kiellä mummomuoria uskomasta Jeesukseen vaan päinvastoin kehoittaa mummomuoria kaidalle apostolien määrittävälle tielle. usko.vainen kirjoitti:
Tottakai voi kun lukee hänen mielipiteitään asioista joista Raamattu puhuu 🤓
Olen tuosta eri mieltä. Jos joku mielipide Raamatusta on erilainen kuin sinulla, niin se ei vielä todista uskomattomuudesta.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen tuosta eri mieltä. Jos joku mielipide Raamatusta on erilainen kuin sinulla, niin se ei vielä todista uskomattomuudesta.
Raamattu ei ole mielipde vaan Jumalan sana. Jos sinä et hyväksy sitä mitä siinä sanotaan niin et sinä usko silloin Raamatun Jumalaan vaan johonkin muuhun🤗
- JumalanSanaratkaisee
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Olen tuosta eri mieltä. Jos joku mielipide Raamatusta on erilainen kuin sinulla, niin se ei vielä todista uskomattomuudesta."
Olet oikeassa tässä! Mutta sitten jos sen toisen mielipide ja esiintuomat asiat ovat vastoin Jumalan Sanaa, niin silloin se on todiste siitä, että hän on harhassa. Ja tähän meidän uskovien tulee sitten reagoida, koska toimimme kuin Jumala - - emme halua kenenkään menevän harhaan emmekä halua kenenkään johdattavan muita harhaan. ymmärsittaasväärin kirjoitti:
"Se on juuri sitä kieltämistä. Tässä sinulle kieltämisen toinen merkitys, joka voi olla sinulle vieras."
Ymmärrät edelleen väärin. Usko.vainen ei kiellä mummomuoria uskomasta Jeesukseen vaan päinvastoin kehoittaa mummomuoria kaidalle apostolien määrittävälle tielle.Et tainnut lukea tuota toista määritelmää kieltää-sanasta, vai etkö ymmärtänyt. Kyse ei mielestäni ole siitä, että usko.vainen sanoisi, että et saa uskoa. Mielestäni kyse on nimenomaan siitä toisesta merkityksestä, jossa kielletään toisen usko sanomalla, että et sinä ole uskossa eikä sinun Jumalasi ole oikea Jumala.
usko.vainen kirjoitti:
Te kaksi olette palstan moraalinvartijat😂
Tuostakin olen erimieltä. Mutta jos näin on, niin olet siis hyvässä seurassa 😀
Kuusenjuuret kirjoitti:
Et tainnut lukea tuota toista määritelmää kieltää-sanasta, vai etkö ymmärtänyt. Kyse ei mielestäni ole siitä, että usko.vainen sanoisi, että et saa uskoa. Mielestäni kyse on nimenomaan siitä toisesta merkityksestä, jossa kielletään toisen usko sanomalla, että et sinä ole uskossa eikä sinun Jumalasi ole oikea Jumala.
Jos et usko Raamatun Jumalaan ja siihen mitä Hän on sanassaan ilmoittanut vaan yrität muuttaa Häntä ja Hänen sanaansa mieliseksesi et todellaan usko silloin Raamatun Jumalaan eli ainoaan oikeaan Jumalaan.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Tuostakin olen erimieltä. Mutta jos näin on, niin olet siis hyvässä seurassa 😀
Mitä hyvää teissä on 😳❓❓❓
- tästäonsiiskyse
Kuusenjuuret kirjoitti:
Et tainnut lukea tuota toista määritelmää kieltää-sanasta, vai etkö ymmärtänyt. Kyse ei mielestäni ole siitä, että usko.vainen sanoisi, että et saa uskoa. Mielestäni kyse on nimenomaan siitä toisesta merkityksestä, jossa kielletään toisen usko sanomalla, että et sinä ole uskossa eikä sinun Jumalasi ole oikea Jumala.
"Mielestäni kyse on nimenomaan siitä toisesta merkityksestä, jossa kielletään toisen usko sanomalla, että et sinä ole uskossa eikä sinun Jumalasi ole oikea Jumala."
No näin ajattelinkin, että olet ymmärtänyt kaiken ihan väärin!
Nyt keskustellaan siitä kieltääkö usko.vainen ketään uskomasta Jeesukseen? JumalanSanaratkaisee kirjoitti:
"Olen tuosta eri mieltä. Jos joku mielipide Raamatusta on erilainen kuin sinulla, niin se ei vielä todista uskomattomuudesta."
Olet oikeassa tässä! Mutta sitten jos sen toisen mielipide ja esiintuomat asiat ovat vastoin Jumalan Sanaa, niin silloin se on todiste siitä, että hän on harhassa. Ja tähän meidän uskovien tulee sitten reagoida, koska toimimme kuin Jumala - - emme halua kenenkään menevän harhaan emmekä halua kenenkään johdattavan muita harhaan.Totta. Mutta kun Raamatussa on paljon kohtia, jotka voidaan ymmärtää useammalla tavalla, niin kuka voi sanoa, että joku ei usko Jumalaan? Uskonhan minäkin Jumalaan, vaikka en edes tunne Raamattua täydellisesti ja joissain kohdissa ymmärrän asian ehkä eri tavalla kuin sinä. Voitko sillä perusteella kieltää uskoni?
- esimerkki
Kuusenjuuret kirjoitti:
Totta. Mutta kun Raamatussa on paljon kohtia, jotka voidaan ymmärtää useammalla tavalla, niin kuka voi sanoa, että joku ei usko Jumalaan? Uskonhan minäkin Jumalaan, vaikka en edes tunne Raamattua täydellisesti ja joissain kohdissa ymmärrän asian ehkä eri tavalla kuin sinä. Voitko sillä perusteella kieltää uskoni?
Miten ymmärrät Room 1:26-29 ?
- eikielletäjulistetaan
usko.vainen kirjoitti:
Jos et usko Raamatun Jumalaan ja siihen mitä Hän on sanassaan ilmoittanut vaan yrität muuttaa Häntä ja Hänen sanaansa mieliseksesi et todellaan usko silloin Raamatun Jumalaan eli ainoaan oikeaan Jumalaan.
"Jos et usko Raamatun Jumalaan ja siihen mitä Hän on sanassaan ilmoittanut vaan yrität muuttaa Häntä ja Hänen sanaansa mieliseksesi et todellaan usko silloin Raamatun Jumalaan eli ainoaan oikeaan Jumalaan."
Tällöin kyse on epäjumalan palvonnasta ja uskovien tehtävä on julistaa sitä Jumalaa, joka on luonut taivaan ja maan, Jeesuksen nimessä.
Mutta tuo väite, että usko.vainen kieltää ketään uskomasta Jeesukseen, niin se on väärä. Kuusenjuuret kirjoitti:
Totta. Mutta kun Raamatussa on paljon kohtia, jotka voidaan ymmärtää useammalla tavalla, niin kuka voi sanoa, että joku ei usko Jumalaan? Uskonhan minäkin Jumalaan, vaikka en edes tunne Raamattua täydellisesti ja joissain kohdissa ymmärrän asian ehkä eri tavalla kuin sinä. Voitko sillä perusteella kieltää uskoni?
Jos et usko Raamatun Jumalaan ja siihen mitä Hän on sanassaan ilmoittanut vaan yrität muuttaa Häntä ja Hänen sanaansa mieliseksesi et todellaan usko silloin Raamatun Jumalaan eli ainoaan oikeaan Jumalaan.🤓
eikielletäjulistetaan kirjoitti:
"Jos et usko Raamatun Jumalaan ja siihen mitä Hän on sanassaan ilmoittanut vaan yrität muuttaa Häntä ja Hänen sanaansa mieliseksesi et todellaan usko silloin Raamatun Jumalaan eli ainoaan oikeaan Jumalaan."
Tällöin kyse on epäjumalan palvonnasta ja uskovien tehtävä on julistaa sitä Jumalaa, joka on luonut taivaan ja maan, Jeesuksen nimessä.
Mutta tuo väite, että usko.vainen kieltää ketään uskomasta Jeesukseen, niin se on väärä.Nimenomaan‼️ Jos Raamattu ei ole kokonaan totta uskola ei ole mitään pohjaa.
usko.vainen kirjoitti:
Olen lähestulkoon varma, että Raamatusta löytyy kohtia, joita sinäkin olet jotain kohtia vähän oikonut tai tulkinnut itsellesi sopivaksi. Lisäksi sinun tapasi kohdata ihmisiä, ei näyttäydy kovin kristillisenä. Silti en kiellä ettetkö olisi uskossa. (Huomaatko eron kiellä-sanan käytössä?)
usko.vainen kirjoitti:
Mitä hyvää teissä on 😳❓❓❓
Paljonkin, niin kuin sinussakin. Harmi, että et huomaa sitä.
- lisäselvitystä
usko.vainen kirjoitti:
Nimenomaan‼️ Jos Raamattu ei ole kokonaan totta uskola ei ole mitään pohjaa.
Mummomuori toistuvasti julistaa täällä jotain itsekeksimäänsä epäjumalaa, jota sitten kunnioittaa. Tämä tyylihän on yleensä myös kirkon liberaaleilla papeilla - - heillä on jokin keksimänsä "minunjumalani", jolle sitten laskettelevat mitä kummallisimpia ominaisuuksia ja määräilevät mitä tämän jumalan tulee tehdä ja missä olla.
Se Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Sanassaan, niin tähän ei uskota eikä Hänen Sanaansa kuten arkkipiispan kohdalla on asianlaita. Viime haastattelussa arkkipiispa jopa kielsi, että on koskaan edes tullutkaan uskoon ja vielä todisteli, ettei usko enää toisten puheisiin eikä edes omiinkaan puheisiinsa. Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen lähestulkoon varma, että Raamatusta löytyy kohtia, joita sinäkin olet jotain kohtia vähän oikonut tai tulkinnut itsellesi sopivaksi. Lisäksi sinun tapasi kohdata ihmisiä, ei näyttäydy kovin kristillisenä. Silti en kiellä ettetkö olisi uskossa. (Huomaatko eron kiellä-sanan käytössä?)
Kerro toki joku niin tarkastellaan sitä🤓
Mutta mummon ja muiden liberaalien kanta Raamattuun on se, että se on totta niiltä osin kuin tiede ja humanismi ne hyväksyy.Kuusenjuuret kirjoitti:
Et vastannut MITÄ hyvää teissä on🤔❓❓❓
- arvostellatuleekaikki
Kuusenjuuret kirjoitti:
Vaikka latelitkin vain omia oletuksiasi, niin silti tuollaiset puheet me uskovat aina otamme vastaan ja mietimme näitä sydämissämme. Näin tulisi myös mummomuorin menetellä eikä hyökätä uskovien kimppuun mitä oudoimmilla haukkumasanoilla.
tästäonsiiskyse kirjoitti:
"Mielestäni kyse on nimenomaan siitä toisesta merkityksestä, jossa kielletään toisen usko sanomalla, että et sinä ole uskossa eikä sinun Jumalasi ole oikea Jumala."
No näin ajattelinkin, että olet ymmärtänyt kaiken ihan väärin!
Nyt keskustellaan siitä kieltääkö usko.vainen ketään uskomasta Jeesukseen?Minä keskustelen tuosta aloituksesta ja siitä, mitä kieltäminen tässä yhteydessä tarkoittaa.
- sitäpäjuuri
Kuusenjuuret kirjoitti:
No omakehua nyt ainakin näyttää olevan!
lisäselvitystä kirjoitti:
Mummomuori toistuvasti julistaa täällä jotain itsekeksimäänsä epäjumalaa, jota sitten kunnioittaa. Tämä tyylihän on yleensä myös kirkon liberaaleilla papeilla - - heillä on jokin keksimänsä "minunjumalani", jolle sitten laskettelevat mitä kummallisimpia ominaisuuksia ja määräilevät mitä tämän jumalan tulee tehdä ja missä olla.
Se Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Sanassaan, niin tähän ei uskota eikä Hänen Sanaansa kuten arkkipiispan kohdalla on asianlaita. Viime haastattelussa arkkipiispa jopa kielsi, että on koskaan edes tullutkaan uskoon ja vielä todisteli, ettei usko enää toisten puheisiin eikä edes omiinkaan puheisiinsa.Jumala on mummolle juoksupoika kuten kaikille liberaaleille ja humanisteille 😏
- aloituksestaonkyse
Kuusenjuuret kirjoitti:
Minä keskustelen tuosta aloituksesta ja siitä, mitä kieltäminen tässä yhteydessä tarkoittaa.
Juuri näin - - tästä aloituksesta on nyt kyse. Usko.vainen ei kiellä ketään uskomasta Jeesukseen, vaikka mummomuori tuota väittää.
- jankutijankit
Kuusenjuuret kirjoitti:
Minä keskustelen tuosta aloituksesta ja siitä, mitä kieltäminen tässä yhteydessä tarkoittaa.
Vastaa sitten aloituksen kysymykseen äläkä "pohdi" sitä mitä ei kysytty.
- nyyhnyyh
ymmärsittaasväärin kirjoitti:
"Se on juuri sitä kieltämistä. Tässä sinulle kieltämisen toinen merkitys, joka voi olla sinulle vieras."
Ymmärrät edelleen väärin. Usko.vainen ei kiellä mummomuoria uskomasta Jeesukseen vaan päinvastoin kehoittaa mummomuoria kaidalle apostolien määrittävälle tielle."Ymmärrät edelleen väärin. Usko.vainen ei kiellä mummomuoria uskomasta Jeesukseen vaan päinvastoin kehoittaa mummomuoria kaidalle apostolien määrittävälle tielle."
Onko usko.vaisen aloitus mielestäsi tuollaista kaidalle apostolien määrittävälle tielle kehoittamista? Jos on, mikä kohta siinä?
Minusta aloitus on tehty vain ja ainoastaan kiusaamismielessä usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki joku niin tarkastellaan sitä🤓
Mutta mummon ja muiden liberaalien kanta Raamattuun on se, että se on totta niiltä osin kuin tiede ja humanismi ne hyväksyy.Jos luet tarkkaan, mitä kirjoitin, niin uskon että näin on, joten en pysty mitään tiettyä osoittamaan.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Jos luet tarkkaan, mitä kirjoitin, niin uskon että näin on, joten en pysty mitään tiettyä osoittamaan.
Erikoista, että taas puhut asiasta mistä et tiedä mitään😳
usko.vainen kirjoitti:
Et vastannut MITÄ hyvää teissä on🤔❓❓❓
Olemme Jumalan luomia ja Jeesuksen seuraajia, eikö siinä ole hyvää kyllin?
- sallitaankovitsi
usko.vainen kirjoitti:
Jumala on mummolle juoksupoika kuten kaikille liberaaleille ja humanisteille 😏
Niilo Yli-Vainio, railakkaana pohojalaaaaasena, joskus vitsaili, että kirkon pappien "minunjumalani" on kuin dementoinut vanha ukko, joka typertynyt hymy huulillaan istuu siellä missä papit käskee ja tulee sitten esiin sunnuntaina klo 10 aikoihin suorittamaan oman osuutensa "armoautomaattina" ja sitten taas viedään sakastiin komeroon pölyttymään tyyliin että siellä sitten pysy etkä häiritse meidän viikkoamme.
PS. Itse vähän lisäsin omiani tähän Niilon vitsailuun. Kuusenjuuret kirjoitti:
Ette siis usko evoluutioteoriaan ja ette kiellä Jumalan sanaa Raamattua miltään kohdin 🤓❓
arvostellatuleekaikki kirjoitti:
Vaikka latelitkin vain omia oletuksiasi, niin silti tuollaiset puheet me uskovat aina otamme vastaan ja mietimme näitä sydämissämme. Näin tulisi myös mummomuorin menetellä eikä hyökätä uskovien kimppuun mitä oudoimmilla haukkumasanoilla.
Aika huonosti tuli tuo vastaanotetuksi.
- sevaihtoehto
Kuusenjuuret kirjoitti:
... taikka sitten valehtelijoita!
sitäpäjuuri kirjoitti:
Sinussakin on paljon hyvää, olethan Jumalan luoma, kuten me kaikki.
sallitaankovitsi kirjoitti:
Niilo Yli-Vainio, railakkaana pohojalaaaaasena, joskus vitsaili, että kirkon pappien "minunjumalani" on kuin dementoinut vanha ukko, joka typertynyt hymy huulillaan istuu siellä missä papit käskee ja tulee sitten esiin sunnuntaina klo 10 aikoihin suorittamaan oman osuutensa "armoautomaattina" ja sitten taas viedään sakastiin komeroon pölyttymään tyyliin että siellä sitten pysy etkä häiritse meidän viikkoamme.
PS. Itse vähän lisäsin omiani tähän Niilon vitsailuun.Juu, minun jumalaa ja uskon sanoittamista se pitkälti onkin😏 Niin moniäänistä touhua...
- näintuleetoimia
Kuusenjuuret kirjoitti:
Aika huonosti tuli tuo vastaanotetuksi.
Sillä tavalla otin sanomasi vastaan kuin Uudessa Testamentissa neuvotaan ottamaan vastaan ja arvostelemaan sitten asia - - - vaikka latelitkin vain oletuksiasi.
aloituksestaonkyse kirjoitti:
Juuri näin - - tästä aloituksesta on nyt kyse. Usko.vainen ei kiellä ketään uskomasta Jeesukseen, vaikka mummomuori tuota väittää.
Ei kiellä ketään uskomasta, mutta kieltää toisen uskon aitouden.
- näinsemenee
Kuusenjuuret kirjoitti:
Sinussakin on paljon hyvää, olethan Jumalan luoma, kuten me kaikki.
Tässä tuot esiin että et tunne Jumalan Sanaa. Olet varmaan kirkon pappi.
Me emme ole hyviä sen takia, että olemme Jumalan luomia, vaan sen takia, että Jeesus saa vaikuttaa meissä kaikessa. jankutijankit kirjoitti:
Vastaa sitten aloituksen kysymykseen äläkä "pohdi" sitä mitä ei kysytty.
Olen siihen vastannut, mutta et ehkä huomannut sitä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ei kiellä ketään uskomasta, mutta kieltää toisen uskon aitouden.
En kyseenalaista uskon aitoutta vaan sen uskon kohteen 🤓 Jos se ei ole Jumala joka ilmoittaa itsensä Raamatussa niin kuka se sitten on😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Ette siis usko evoluutioteoriaan ja ette kiellä Jumalan sanaa Raamattua miltään kohdin 🤓❓
Eerikan puolesta en voi puhua, mutta minä en tunne Raamattua niin hyvin, että voisin tuohon sanoa mitään.
- jankutille
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olen siihen vastannut, mutta et ehkä huomannut sitä.
Korkkiruuvien vastuksia ei huomaa. Älä kiemurtele!
Kuusenjuuret kirjoitti:
Eerikan puolesta en voi puhua, mutta minä en tunne Raamattua niin hyvin, että voisin tuohon sanoa mitään.
Etkö puhukaan nyt Eerikan puolesta😂
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumlan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓näintuleetoimia kirjoitti:
Sillä tavalla otin sanomasi vastaan kuin Uudessa Testamentissa neuvotaan ottamaan vastaan ja arvostelemaan sitten asia - - - vaikka latelitkin vain oletuksiasi.
Oletko sinä usko.vainen sivunikillä?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ei hän ole joten älä siirrä maalia😂
Kuusenjuuret kirjoitti:
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓
näinsemenee kirjoitti:
Tässä tuot esiin että et tunne Jumalan Sanaa. Olet varmaan kirkon pappi.
Me emme ole hyviä sen takia, että olemme Jumalan luomia, vaan sen takia, että Jeesus saa vaikuttaa meissä kaikessa.En ole pappi. Voin ihan hyvin myöntää, että en tunne Raamattua täydellisesti. Oleellisimman kuitenkin ymmärrän. Eikö olekin hienoa, ettei meidän tarvitse olla Raamatun asiantuntijoita, saadaksemme pelastuksen?
Kuusenjuuret kirjoitti:
En ole pappi. Voin ihan hyvin myöntää, että en tunne Raamattua täydellisesti. Oleellisimman kuitenkin ymmärrän. Eikö olekin hienoa, ettei meidän tarvitse olla Raamatun asiantuntijoita, saadaksemme pelastuksen?
Mistä sinä tiedät, että saat pelastuksen jos et usko muitakaan kohtia Raamatusta 😳❓
usko.vainen kirjoitti:
En kyseenalaista uskon aitoutta vaan sen uskon kohteen 🤓 Jos se ei ole Jumala joka ilmoittaa itsensä Raamatussa niin kuka se sitten on😳❓
Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Sitähän me kristityt luemme.
- nyyhnyyh
sitäpäjuuri kirjoitti:
Tai vastaus hänelle esitettyyn kysymykseen.
- näinarvioin
Kuusenjuuret kirjoitti:
En ole pappi. Voin ihan hyvin myöntää, että en tunne Raamattua täydellisesti. Oleellisimman kuitenkin ymmärrän. Eikö olekin hienoa, ettei meidän tarvitse olla Raamatun asiantuntijoita, saadaksemme pelastuksen?
"Voin ihan hyvin myöntää, että en tunne Raamattua täydellisesti. Oleellisimman kuitenkin ymmärrän. Eikö olekin hienoa, ettei ..."
Käytät papillisia ilmaisuja selvästi etkä ymmärrä Raamattua etkä siis Jumalan tahtoa. Varmaan uskot johonkin "minunjumalaani", jolle olet ladellut omat reunaehtosi? Lisäksi se salakavala ilkeys kuulostaa aivan liian selvästi pappien tavalta olla ilkeä uskovia kohtaan. usko.vainen kirjoitti:
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumlan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓En puhu Eerikan suulla, koska hän osaa vastata kysymyksiin ihan omanaankin. Kyllä minä Raamattua tunnen, mutta en täydellisesti. Sinulla ei siitä varmaan ole enää mitään opittavaa. Hienoa!
usko.vainen kirjoitti:
Mistä sinä tiedät, että saat pelastuksen jos et usko muitakaan kohtia Raamatusta 😳❓
Mistä päättelet, etten usko muita kohtia Raamatusta?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Sitähän me kristityt luemme.
Lukea ja uskoa ei ole sama asia.
usko.vainen kirjoitti:
Ei hän ole joten älä siirrä maalia😂
Hän vastasi ikään kuin sinun puolestasi, joten vähän hämmennyin siitä.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓
- näinymmärränasiannyt
usko.vainen kirjoitti:
"En kyseenalaista uskon aitoutta vaan sen uskon kohteen 🤓 Jos se ei ole Jumala joka ilmoittaa itsensä Raamatussa niin kuka se sitten on😳❓"
Itse olen ymmärtänyt, että Eerikalla, Kuusenjuurilla ja mummomuorilla ym. vastaavilla on jokin heidän määrittelemänsä tai kuten he asian toteavat, tulkitsemansa, jumala, jolla sitten on omanlaisensa reunaehdot toimia ja ominaisuutensa. Tämä on tosi yleinen tapa, lähes jo kattava, hahmottaa se "minunjumalani" liberaalin kirkon piirissä. Kuusenjuuret kirjoitti:
Hän vastasi ikään kuin sinun puolestasi, joten vähän hämmennyin siitä.
En minäkään hämmästy, että Eerika ja sinä vastatte toisienne puolesta 😂😂😂
- näilläeväillä
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Mistä päättelet, etten usko muita kohtia Raamatusta?"
Kuten täällä ollaan monta kertaa todettu, niin päättelemme viesteistänne! Mehän emme voi tuntea teitä kuin siitä miten itse täällä itsenne esittelette. näinymmärränasiannyt kirjoitti:
"En kyseenalaista uskon aitoutta vaan sen uskon kohteen 🤓 Jos se ei ole Jumala joka ilmoittaa itsensä Raamatussa niin kuka se sitten on😳❓"
Itse olen ymmärtänyt, että Eerikalla, Kuusenjuurilla ja mummomuorilla ym. vastaavilla on jokin heidän määrittelemänsä tai kuten he asian toteavat, tulkitsemansa, jumala, jolla sitten on omanlaisensa reunaehdot toimia ja ominaisuutensa. Tämä on tosi yleinen tapa, lähes jo kattava, hahmottaa se "minunjumalani" liberaalin kirkon piirissä.Aivan, Raamattu kelpaa silloin kun se heitä miellyttää 😂
näinarvioin kirjoitti:
"Voin ihan hyvin myöntää, että en tunne Raamattua täydellisesti. Oleellisimman kuitenkin ymmärrän. Eikö olekin hienoa, ettei ..."
Käytät papillisia ilmaisuja selvästi etkä ymmärrä Raamattua etkä siis Jumalan tahtoa. Varmaan uskot johonkin "minunjumalaani", jolle olet ladellut omat reunaehtosi? Lisäksi se salakavala ilkeys kuulostaa aivan liian selvästi pappien tavalta olla ilkeä uskovia kohtaan."Käytät papillisia ilmaisuja selvästi etkä ymmärrä Raamattua etkä siis Jumalan tahtoa. Varmaan uskot johonkin "minunjumalaani", jolle olet ladellut omat reunaehtosi? Lisäksi se salakavala ilkeys kuulostaa aivan liian selvästi pappien tavalta olla ilkeä uskovia kohtaan."
On ehkä vähän liioiteltua sanoa, ettenkö ymmärtäisi Jumalan tahtoa tai Raamattua. Toki minä ymmärrän, mutta en tunne koko Raamattua niin hyvin, että voisin vastailla kaikkiin kysymyksiin. Ja toisaalta siellä on kohtia, joihin en vielä ole saanut vastausta. Sinä vedät aika pitkälle meneviä arvioita. Minä uskon Raamatun Jumalaan, en ole rakennellut itselleni mitään omaa Jumalaani. Jos olisin pappi, niin varmasti tuntisin Raamatun paremmin kuin tällä hetkellä.näinymmärränasiannyt kirjoitti:
Itse olen ymmärtänyt, että Eerikalla, Kuusenjuurilla ja mummomuorilla ym. vastaavilla on jokin heidän määrittelemänsä tai kuten he asian toteavat, tulkitsemansa, jumala, jolla sitten on omanlaisensa reunaehdot toimia ja ominaisuutensa. Tämä on tosi yleinen tapa, lähes jo kattava, hahmottaa se "minunjumalani" liberaalin kirkon piirissä.Olet ehkä ymmärtänyt väärin nyt.
näilläeväillä kirjoitti:
"Mistä päättelet, etten usko muita kohtia Raamatusta?"
Kuten täällä ollaan monta kertaa todettu, niin päättelemme viesteistänne! Mehän emme voi tuntea teitä kuin siitä miten itse täällä itsenne esittelette.""Mistä päättelet, etten usko muita kohtia Raamatusta?"
Kuten täällä ollaan monta kertaa todettu, niin päättelemme viesteistänne! Mehän emme voi tuntea teitä kuin siitä miten itse täällä itsenne esittelette."
Nyt olisi hyvä paikka tuoda esiin ne viestini, josta näin olet päätellyt? Vähän konkretiaa tarvitsisin, voidakseni puolustautua.Kuusenjuuret kirjoitti:
""Mistä päättelet, etten usko muita kohtia Raamatusta?"
Kuten täällä ollaan monta kertaa todettu, niin päättelemme viesteistänne! Mehän emme voi tuntea teitä kuin siitä miten itse täällä itsenne esittelette."
Nyt olisi hyvä paikka tuoda esiin ne viestini, josta näin olet päätellyt? Vähän konkretiaa tarvitsisin, voidakseni puolustautua.Voisitko nyt vastata.
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓usko.vainen kirjoitti:
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumlan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓Haasteita ystävällisessä ja sävyisässä keskustelussa toisten kanssa?
usko.vainen kirjoitti:
Voisitko nyt vastata.
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓Kuule usko.vainen, niin kauan kuin sinun lielenkäyttösi on sitä mitä se on ja tässäkin ketjussa nähdään, sinun on aika turha kyseenalaistaa toisten uskoa. Pitäisi itse olla pikkuisen pidemmälle päässyt uskon saralla, että voisi alkaa määrittelemään kuka uskoo oikeaan Jumalaan ja kuka ei. Me uskovathan tiedämme, että sen viimeisen sanan siinäkin asiassa sanoo Jumala, eikö niin?
Eerikatässämoi kirjoitti:
Kuule usko.vainen, niin kauan kuin sinun lielenkäyttösi on sitä mitä se on ja tässäkin ketjussa nähdään, sinun on aika turha kyseenalaistaa toisten uskoa. Pitäisi itse olla pikkuisen pidemmälle päässyt uskon saralla, että voisi alkaa määrittelemään kuka uskoo oikeaan Jumalaan ja kuka ei. Me uskovathan tiedämme, että sen viimeisen sanan siinäkin asiassa sanoo Jumala, eikö niin?
siis...kielenkäyttösi, pahoittelen virhettä
Kuusenjuuret kirjoitti:
""Mistä päättelet, etten usko muita kohtia Raamatusta?"
Nyt olisi hyvä paikka tuoda esiin ne viestini, josta näin olet päätellyt? Vähän konkretiaa tarvitsisin, voidakseni puolustautua.Huomaat varmaan itsekin, että et pysty ottamaan kantaa edes luomiskertomukseen kun vastassa on paine evoluutioteorista❓
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓- hiljaista.tuli
usko.vainen kirjoitti:
Huomaat varmaan itsekin, että et pysty ottamaan kantaa edes luomiskertomukseen kun vastassa on paine evoluutioteorista❓
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓BINGO!
hiljaista.tuli kirjoitti:
BINGO!
Joo, se on helppo viisastella mutta kun pitää oma kanta sanoa ja valita Jumalan sana tai maailman sana onkin hiljaista 😏
- kappas.kappas
Kuusenjuuret kirjoitti:
"Olemme Jumalan luomia ja Jeesuksen seuraajia, eikö siinä ole hyvää kyllin?"
Et siis usko evoluutioteoriaan? usko.vainen kirjoitti:
Voisitko nyt vastata.
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓"Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓"
On väärin sanoa, että en tunne Raamattua, minä en tunne Raamattua niin hyvin, että voisin kaikkeen vastata.
Vastasin tähän tuolla assistenttisi aloituksessa, mutta laitetaan tännekin. Olen Jumalan luoma. En ole kuitenkaan sokea tieteelle ja sen saavutuksille.Kuusenjuuret kirjoitti:
"Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓"
On väärin sanoa, että en tunne Raamattua, minä en tunne Raamattua niin hyvin, että voisin kaikkeen vastata.
Vastasin tähän tuolla assistenttisi aloituksessa, mutta laitetaan tännekin. Olen Jumalan luoma. En ole kuitenkaan sokea tieteelle ja sen saavutuksille.Mikä tieteessä sotii Jumalan luomistyötä vastaan😳❓
usko.vainen kirjoitti:
Joo, se on helppo viisastella mutta kun pitää oma kanta sanoa ja valita Jumalan sana tai maailman sana onkin hiljaista 😏
Olin katsomassa joutsenia, kurkia, peuroja ja kevään edistymistä.
kappas.kappas kirjoitti:
"Olemme Jumalan luomia ja Jeesuksen seuraajia, eikö siinä ole hyvää kyllin?"
Et siis usko evoluutioteoriaan?Miten ihmeessä tuosta lauseestani pääsit tuohon päätelmään?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Olin katsomassa joutsenia, kurkia, peuroja ja kevään edistymistä.
Ja nyt sitten jaksat kiemurrella taas 😂
"Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓"usko.vainen kirjoitti:
Huomaat varmaan itsekin, että et pysty ottamaan kantaa edes luomiskertomukseen kun vastassa on paine evoluutioteorista❓
Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓Mistä päättelet, että en usko muita kohtia Raamatusta?
usko.vainen kirjoitti:
Mikä tieteessä sotii Jumalan luomistyötä vastaan😳❓
Olenko sanonut jonkun sotivan luomistyötä vastaan?
Kuusenjuuret kirjoitti:
Mistä päättelet, että en usko muita kohtia Raamatusta?
Onko liian vaikea päättää uskooko Raamattua vai evoluutioteoriaa😂❓
Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓"usko.vainen kirjoitti:
Ja nyt sitten jaksat kiemurrella taas 😂
"Väität olevasi Jumalan luoma vaikka et tunne Raamattua 😳 Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓"Yritin vain selittää, miksi osaltani oli hetken "hiljaista", koska siitäkin näytti tulevan vääriä tulkintoja asiasta.
Minä olen Jumalan luoma. Tämänkin asian olen jo useampaan kertaan tainnut todeta.Kuusenjuuret kirjoitti:
Yritin vain selittää, miksi osaltani oli hetken "hiljaista", koska siitäkin näytti tulevan vääriä tulkintoja asiasta.
Minä olen Jumalan luoma. Tämänkin asian olen jo useampaan kertaan tainnut todeta.Jos olet Jumalan luoma niin mitä ajattelet evoluutioteoriasta 🤓❓
Eikö se silloin ole valetta❓usko.vainen kirjoitti:
Onko liian vaikea päättää uskooko Raamattua vai evoluutioteoriaa😂❓
Oletko siis Jumalan luoma ihminen vai evoluution tuloksena kehittynyt ihminen🤓❓"Ei ollenkaan liian vaikeaa.
Mistä päättelet, että en usko muita kohtia Raamatusta?Kuusenjuuret kirjoitti:
Ei ollenkaan liian vaikeaa.
Mistä päättelet, että en usko muita kohtia Raamatusta?Jos olet Jumalan luoma niin mitä ajattelet evoluutioteoriasta 🤓❓
Eikö se silloin ole valetta❓❓usko.vainen kirjoitti:
Jos olet Jumalan luoma niin mitä ajattelet evoluutioteoriasta 🤓❓
Eikö se silloin ole valetta❓Ei se välttämättä ole. Tämän hetkisen tietämyksen valossa minä uskon, että Jumalan luomistyö on tapahtunut pääosin evoluution kautta. Olisi kiva, jos sinäkin välillä vastaisit minun kysymykseeni.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Ei se välttämättä ole. Tämän hetkisen tietämyksen valossa minä uskon, että Jumalan luomistyö on tapahtunut pääosin evoluution kautta. Olisi kiva, jos sinäkin välillä vastaisit minun kysymykseeni.
Tämä on viimeinen vastaukseni sinulle
Raamattu sanoo, että Jumala LOI ihmisen ihmiseksi eikä ihminen KEHITTYNYT ihmiseksi apinasta.
Se on myös samalla vastaus siihen miten sinä uskot ennemmin ihmistä kuin Jumalaa.usko.vainen kirjoitti:
Tämä on viimeinen vastaukseni sinulle
Raamattu sanoo, että Jumala LOI ihmisen ihmiseksi eikä ihminen KEHITTYNYT ihmiseksi apinasta.
Se on myös samalla vastaus siihen miten sinä uskot ennemmin ihmistä kuin Jumalaa.Sanoinkohan minä jossain, että ihminen on kehittynyt apinasta? Enpä usko.
Sinä et siis vastaa minun kysymykseeni, yhteen ainoaan? Johtuisikohan siitä, että et pysty?Kuusenjuuret kirjoitti:
Sanoinkohan minä jossain, että ihminen on kehittynyt apinasta? Enpä usko.
Sinä et siis vastaa minun kysymykseeni, yhteen ainoaan? Johtuisikohan siitä, että et pysty?Voitko nyt vihdoinkin kertoa miten Jumalan luomistö ja evoluutio liittyvät yhteen,
Onko Jumala luonut ihmisen kuten Raamatussa kerrotaan vai ei😳❓
Miten saat luomiskertomuksen ja evoluution mahtumaan Jumalan luomistyöhö
Tälläisten väitteidesi esittäminen on sitä, että et usko mitä Raamatussa sanotaan vaan yrität sovittaa valheellisesti ihmisten keksimän evoluution luomiseen yhteen. Tämä on vastaus kysymykseesi‼️- Mitä.kieltä
Kuusenjuuret kirjoitti:
"olla myöntämättä todeksi, väittää vastaan, kiistää; olla tunnustamatta, hylätä. Kieltää jkn ansiot. Tosiasioita on turha kieltää. Kieltää jyrkästi syyllisyytensä, tehneensä jtak. Ei myönnä eikä kiellä. Ei voi kieltää [= olla eri mieltä siitä], ettei hän ole t. olisi kaunis pitää olla: – – että hän on kaunis. Kieltää Jumalan olemassaolo. Kieltää lapsensa. Kieltää itseltään kaikki huvitukset luopua, kieltäytyä kaikista huvituksista. Kieltää itsensä luopua (muiden hyväksi) omista eduista, mukavuuksista tms., uhrautua."Sinä menet kokonaan harhapoluille keskittymällä yksittäiseen sanaan. Et lainkaan käsitä sitä että tarkoitettu merkitys kielenpuhujien tajunnassa hamottuu ja määrittyy tekstikontekstissa. Me puhumme koko ajan mummon toistuvasti käyttämästä fraasista 'kieltää usko joltakulta'. Mitä tarkalleen ottaen hän tarkoittaa sanoessaan esim. lauseen: "Sinä kiellät minulta uskon"?
Teologisesti, mikäli nyt puhumme historiallisesta kristinuskosta, lause on epätosi koska uskon tunnustaminen ja/kieltäminen vaatii objektin. Henkilö näin ollen tunnustaa uskonsa johonkin kuten lauseessa "Minä uskon Jeesukseen, Jumalan ainoaan poikaan" tai kieltää uskonsa sanomalla "Minä en usko Jumalaan sellaisena kuin Raamattu hänet ilmoittaa". Yleisesti tuntemassamme kristillisesä kontekstissa lause "Sinä kiellät minulta uskon" on vailla yleisesti ymmärrettävää merkitystä. Raamatun mukaan ihminen voi paitsi sanoillaan myös teoillaan kieltää oman uskonsa uskon kohteeseen. Voimme siis päätellä henkilön sanoista ja teoista onko hänen tunnustamansa usko sitä uskoa jota me kristinuskon piirissä tunnustamme. Voimme tehdä havaintoja siitä onko mainittu usko tunnustuksemme mukaista vai jotakin muuta. - kieroja.ovat
Mitä.kieltä kirjoitti:
Sinä menet kokonaan harhapoluille keskittymällä yksittäiseen sanaan. Et lainkaan käsitä sitä että tarkoitettu merkitys kielenpuhujien tajunnassa hamottuu ja määrittyy tekstikontekstissa. Me puhumme koko ajan mummon toistuvasti käyttämästä fraasista 'kieltää usko joltakulta'. Mitä tarkalleen ottaen hän tarkoittaa sanoessaan esim. lauseen: "Sinä kiellät minulta uskon"?
Teologisesti, mikäli nyt puhumme historiallisesta kristinuskosta, lause on epätosi koska uskon tunnustaminen ja/kieltäminen vaatii objektin. Henkilö näin ollen tunnustaa uskonsa johonkin kuten lauseessa "Minä uskon Jeesukseen, Jumalan ainoaan poikaan" tai kieltää uskonsa sanomalla "Minä en usko Jumalaan sellaisena kuin Raamattu hänet ilmoittaa". Yleisesti tuntemassamme kristillisesä kontekstissa lause "Sinä kiellät minulta uskon" on vailla yleisesti ymmärrettävää merkitystä. Raamatun mukaan ihminen voi paitsi sanoillaan myös teoillaan kieltää oman uskonsa uskon kohteeseen. Voimme siis päätellä henkilön sanoista ja teoista onko hänen tunnustamansa usko sitä uskoa jota me kristinuskon piirissä tunnustamme. Voimme tehdä havaintoja siitä onko mainittu usko tunnustuksemme mukaista vai jotakin muuta.Eerikalla ja Kuusenjuurilla on vaikeaa koska he ovat sellaisia "uskovia", että he eivät pysty sanomaan mitään mikä olisi eri linjoilla palstan ateistien, homojen tai evoluution kannattajiien kanssa.
usko.vainen kirjoitti:
Voitko nyt vihdoinkin kertoa miten Jumalan luomistö ja evoluutio liittyvät yhteen,
Onko Jumala luonut ihmisen kuten Raamatussa kerrotaan vai ei😳❓
Miten saat luomiskertomuksen ja evoluution mahtumaan Jumalan luomistyöhö
Tälläisten väitteidesi esittäminen on sitä, että et usko mitä Raamatussa sanotaan vaan yrität sovittaa valheellisesti ihmisten keksimän evoluution luomiseen yhteen. Tämä on vastaus kysymykseesi‼️Ei tuo ollut vastaus minun kysymykseeni, mutta ymmärrän, että siihen voi olla vaikea vastata.
Luomiskertomus on yksi niitä kohtia, jotka eivät ole minulle täysin selvät, eikä se ole minulle mikään tärkein kohta Raamatussa. Minun tämän hetkinen näkemykseni on se, että Jumala on luonut maailman evoluution kautta. Aatami ja Eeva on luotu niin kuin Raamatussa kerrotaan. TeMitä.kieltä kirjoitti:
Sinä menet kokonaan harhapoluille keskittymällä yksittäiseen sanaan. Et lainkaan käsitä sitä että tarkoitettu merkitys kielenpuhujien tajunnassa hamottuu ja määrittyy tekstikontekstissa. Me puhumme koko ajan mummon toistuvasti käyttämästä fraasista 'kieltää usko joltakulta'. Mitä tarkalleen ottaen hän tarkoittaa sanoessaan esim. lauseen: "Sinä kiellät minulta uskon"?
Teologisesti, mikäli nyt puhumme historiallisesta kristinuskosta, lause on epätosi koska uskon tunnustaminen ja/kieltäminen vaatii objektin. Henkilö näin ollen tunnustaa uskonsa johonkin kuten lauseessa "Minä uskon Jeesukseen, Jumalan ainoaan poikaan" tai kieltää uskonsa sanomalla "Minä en usko Jumalaan sellaisena kuin Raamattu hänet ilmoittaa". Yleisesti tuntemassamme kristillisesä kontekstissa lause "Sinä kiellät minulta uskon" on vailla yleisesti ymmärrettävää merkitystä. Raamatun mukaan ihminen voi paitsi sanoillaan myös teoillaan kieltää oman uskonsa uskon kohteeseen. Voimme siis päätellä henkilön sanoista ja teoista onko hänen tunnustamansa usko sitä uskoa jota me kristinuskon piirissä tunnustamme. Voimme tehdä havaintoja siitä onko mainittu usko tunnustuksemme mukaista vai jotakin muuta.Minä olen yrittänyt tuoda esiin oman näkemykseni mummomuorin käyttämästä lauseesta. Jos olen mennyt harhapoluille tässä tulkinnassani, niin sen tietää mummomuori.
kieroja.ovat kirjoitti:
Eerikalla ja Kuusenjuurilla on vaikeaa koska he ovat sellaisia "uskovia", että he eivät pysty sanomaan mitään mikä olisi eri linjoilla palstan ateistien, homojen tai evoluution kannattajiien kanssa.
En tarkista kenenkään linjoja ennen kommentointiani. MInä ajattelen omilla aivoillani ja vastaan sen mukaisesti. Ja kun olen Eerikan kommentteja lukenut, niin taitaa hänkin ajatella omilla aivoillaan.
- esi.mer.kki
esimerkki kirjoitti:
Miten ymmärrät Room 1:26-29 ?
Aivan selkeästi tuossa osoitetaan ilman lisääntymistarkoitusta harjoitettu seksuaalinen nautiskelu kielteisesti, siinähän "Naiset harjoittavat miestensä kanssa seksiä elimistönsä ravinnonsulatusjärjestelmän päätepisteellä ja miehet tapansa mukaan ovat vielä kesken kaiken innostuneet toisistaan jättäen vaimonsa toisen miehen takia oman onnensa nojaan".
- Mitä.kieltä
Kuusenjuuret kirjoitti:
Minä olen yrittänyt tuoda esiin oman näkemykseni mummomuorin käyttämästä lauseesta. Jos olen mennyt harhapoluille tässä tulkinnassani, niin sen tietää mummomuori.
En ole sanonut sinun menneen harhapoluille tulkinnassasi vaan siinä että keskityt yksittäisen sanan merkityksen selittämiseen irrallaan kontekstista. Sinun pitäisi tarkastella sanojen keskinäisiä viittaavuussuhteita kyseisessä fraasissa, koska kielioppi antaa tarkan merkityksen sille mitä sanoilla oli tarkoitus ilmaista kun taas peräkkäin ladotut sanat ilman taivutusmuotoja eivät. Tässä voimme tietysti olettaa, että outo yleiskielestä poikkeava ilmaisutapa on jotakin paikallista murretta tai lahkolaismurretta. Lisäksi on myös mahdollista että poikkeava ilmaisutapa johtuu interferenssistä, jos suomi ei ole puhujan äidinkieli.
Mitä.kieltä kirjoitti:
En ole sanonut sinun menneen harhapoluille tulkinnassasi vaan siinä että keskityt yksittäisen sanan merkityksen selittämiseen irrallaan kontekstista. Sinun pitäisi tarkastella sanojen keskinäisiä viittaavuussuhteita kyseisessä fraasissa, koska kielioppi antaa tarkan merkityksen sille mitä sanoilla oli tarkoitus ilmaista kun taas peräkkäin ladotut sanat ilman taivutusmuotoja eivät. Tässä voimme tietysti olettaa, että outo yleiskielestä poikkeava ilmaisutapa on jotakin paikallista murretta tai lahkolaismurretta. Lisäksi on myös mahdollista että poikkeava ilmaisutapa johtuu interferenssistä, jos suomi ei ole puhujan äidinkieli.
Ok.
- krro.toki
esi.mer.kki kirjoitti:
Aivan selkeästi tuossa osoitetaan ilman lisääntymistarkoitusta harjoitettu seksuaalinen nautiskelu kielteisesti, siinähän "Naiset harjoittavat miestensä kanssa seksiä elimistönsä ravinnonsulatusjärjestelmän päätepisteellä ja miehet tapansa mukaan ovat vielä kesken kaiken innostuneet toisistaan jättäen vaimonsa toisen miehen takia oman onnensa nojaan".
Kerro toki mittn päädyit tuollaiseen tuokintaan.
nyyhnyyh kirjoitti:
Sinä taas kirjoitat estämisestä. Kieltää voi, mutta et estää.Juuri näin.
näinymmärrän kirjoitti:
"Ensinnäkin mummo sanoo, että usko.vainen "haluaa kieltää" ja tässä asiassa mummo on täysin oikeassa."
Tuossa edellä totesit, että usko.vainen kieltää mummomuoria uskomasta ateistien, homojen ja liberaalien tavoin! Käytän tuossa verbiä kieltää, vaikka usko.vainen ei tosiasiallisesti kiellä mummomuoria uskomasta ateistien tavoin. Itse ymmärrän, että usko.vainen pyrkii ohjaamaan myös mummomuoria, mutta myös ateisteja, homoja ja liberaaleja, aitoon apostoliseen uskoon Jeesukseen. Ja tähän Jeesus meidät velvoitti lähetyskäskyssään.>Itse ymmärrän, että usko.vainen pyrkii ohjaamaan myös mummomuoria, mutta myös ateisteja, homoja ja liberaaleja, aitoon apostoliseen uskoon Jeesukseen.
Miksi hän sitten sivunikeillään joskus tiedustelee, ovatko palstan naiset saaneet römpsäänsä täytettä? Millä tavalla tuollainen törky edistää apostolista uskoa?nyyhnyyh kirjoitti:
Usko.vainen olisi ihan hyvin voinut käydä tämän keskustelun mummon kanssa siinä ketjussa missä mummo kommenttinsa kirjoitti. Mutta ei, hän nimenomaan halusi avata erillisen ketjun asiasta, koska koulukiusaajan tavoin halusi päästä dissaamaan mummoa ja hänen sanomisiaan. Tuosta koulukiusaamisesta puheenollen, niin miksi usko.vainen komppaa torre11 törkyä? Miksi hän ei ojenna torre11 lopettamaan?
>Tuosta koulukiusaamisesta puheenollen, niin miksi usko.vainen komppaa torre11 törkyä? Miksi hän ei ojenna torre11 lopettamaan?
Kuka sitä nyt itseään komentelisi... 😉tästäonkyse kirjoitti:
"Kertomalla, että jonkun usko ei ole oikea ja se Jumala, johon toinen uskoo, ei ole oikea Jumala."
Eikös tässä kuitenkin ole tilanne se, että ihmistä halutaan johdattaa oikeaan uskoon? Jumalakaan ei hyväksynyt, kun Israel aikoinaan alkoi uskomaan Baaliin tai muihin epäjumaliin. Uskovaisten tehtävä on johdattaa ihmiset, ateistit, liberaalit ja homoseksuaalit, uskoon Jeesukseen Kristukseen sillä tavalla kuin Raamatussa se usko esitellään.>Jumalakaan ei hyväksynyt, kun Israel aikoinaan alkoi uskomaan Baaliin tai muihin epäjumaliin.
En muuten koskaan ole saanut järkevää selitystä siihen, miksi Jumalan konkreettiset ihmeet ja johdatuksen kohdallaan kokenut kansa vaihtaisi Hänet muihin jumaliin, jotka eivät olleet tehneet yhtikäs mitään. Osaatko sinä sen antaa?lisäselvitystä kirjoitti:
Se Jumala, joka on ilmoittanut itsensä Sanassaan, niin tähän ei uskota eikä Hänen Sanaansa kuten arkkipiispan kohdalla on asianlaita. Viime haastattelussa arkkipiispa jopa kielsi, että on koskaan edes tullutkaan uskoon ja vielä todisteli, ettei usko enää toisten puheisiin eikä edes omiinkaan puheisiinsa."Vanha testamentti on sekoitus faktaa ja fiktiota."
– Loel Zwecker, Uusi maailmanhistoriaKuusenjuuret kirjoitti:
Ei vaan "opettajatar" Korkkiruuvi tuhansine nikkeineen.
- KorkkisRäyhikselle
RepeRuutikallo kirjoitti:
Ei vaan "opettajatar" Korkkiruuvi tuhansine nikkeineen.
Joko joit kaikki viinasi kun täällä pillität?
näinymmärränasiannyt kirjoitti:
Itse olen ymmärtänyt, että Eerikalla, Kuusenjuurilla ja mummomuorilla ym. vastaavilla on jokin heidän määrittelemänsä tai kuten he asian toteavat, tulkitsemansa, jumala, jolla sitten on omanlaisensa reunaehdot toimia ja ominaisuutensa. Tämä on tosi yleinen tapa, lähes jo kattava, hahmottaa se "minunjumalani" liberaalin kirkon piirissä.”Eerikalla, Kuusenjuurilla ja mummomuorilla ym. vastaavilla on jokin heidän määrittelemänsä tai kuten he asian toteavat, tulkitsemansa, jumala, jolla sitten on omanlaisensa reunaehdot toimia ja ominaisuutensa…”
Tuossa juuri tehdään se kieltäminen – koska jotkut uskovat ovat ottaneet vallan tarkkaan määritellä, tulkita ja laitaa tiukat reunaehdot siitä, mitä Jumala ajattelee ja miten hän toimii, kun tuohon muottiin ei joku mahdu, hänen uskoaan ei arvosteta eikä kunnioiteta. Yritetään jopa päättää sekin, millainen kenenkin jumala on.
Jumala on enemmän kuin Raamattu. Tämä lienee hyvin vaikeaa ymmärtää?mummomuori kirjoitti:
”Eerikalla, Kuusenjuurilla ja mummomuorilla ym. vastaavilla on jokin heidän määrittelemänsä tai kuten he asian toteavat, tulkitsemansa, jumala, jolla sitten on omanlaisensa reunaehdot toimia ja ominaisuutensa…”
Tuossa juuri tehdään se kieltäminen – koska jotkut uskovat ovat ottaneet vallan tarkkaan määritellä, tulkita ja laitaa tiukat reunaehdot siitä, mitä Jumala ajattelee ja miten hän toimii, kun tuohon muottiin ei joku mahdu, hänen uskoaan ei arvosteta eikä kunnioiteta. Yritetään jopa päättää sekin, millainen kenenkin jumala on.
Jumala on enemmän kuin Raamattu. Tämä lienee hyvin vaikeaa ymmärtää?Te kolme olette itse määriteleet oman uskonne. Ja te ette usko koko Raamatun olevan Jumalan sana vaan poimitte sieltä itsellenne sopivat asiat. Tarviiko sanoa esimerkkejä?
usko.vainen kirjoitti:
Te kolme olette itse määriteleet oman uskonne. Ja te ette usko koko Raamatun olevan Jumalan sana vaan poimitte sieltä itsellenne sopivat asiat. Tarviiko sanoa esimerkkejä?
Ei. Ehkä me kuulumme niihin kristityihin, jotka jättävät nämä arvoimisasiat Jumalan käsiin. Luotamme Häneen ja Hänen oikeamielisyyteensä?
mummomuori kirjoitti:
Ei. Ehkä me kuulumme niihin kristityihin, jotka jättävät nämä arvoimisasiat Jumalan käsiin. Luotamme Häneen ja Hänen oikeamielisyyteensä?
Te olette liberaaliteologeja jotka hyväksytte vain ne kohdat Raamatusta minkä teidän moraalinne ja humanisminne hyväksyy.
Kerrotko esimerkiksi uskotko sinä siihen, että Jumala loi ihmisen ihmiseksi eikä ihminen kehitynyt kuten evoluutioteoria väittää? Syntyikö Jeesus neitsyestä? Onko koko Raamattu Jumalan sanaa?usko.vainen kirjoitti:
Te olette liberaaliteologeja jotka hyväksytte vain ne kohdat Raamatusta minkä teidän moraalinne ja humanisminne hyväksyy.
Kerrotko esimerkiksi uskotko sinä siihen, että Jumala loi ihmisen ihmiseksi eikä ihminen kehitynyt kuten evoluutioteoria väittää? Syntyikö Jeesus neitsyestä? Onko koko Raamattu Jumalan sanaa?En ole teologi. Luen mieluummin Raamatusta Jeesuksen opetuksia kokonaisuutena. En poimi mieleni mukaan kohtia VT:stä, joilla perustelisin kovia ja epäoikeuden mukaisuuksiani.
mummomuori kirjoitti:
En ole teologi. Luen mieluummin Raamatusta Jeesuksen opetuksia kokonaisuutena. En poimi mieleni mukaan kohtia VT:stä, joilla perustelisin kovia ja epäoikeuden mukaisuuksiani.
Kyllä sinä ihan omaa teologiaasi täällä teet.
- olisiko.näin
Kaikki muut ymmärtävät mitä mummomuori halusi sanoa paitsi sinä?
- Selvä.pyy
Teillä on sitten kaikilla sama lahkotausta.
Selvä.pyy kirjoitti:
Teillä on sitten kaikilla sama lahkotausta.
Mikä lahko sinun taustallasi on😳❓
- Selvä.pyy
usko.vainen kirjoitti:
Mikä lahko sinun taustallasi on😳❓
Sorry, en vastannut sinulle vaan ylempänä olevalle jonka mukaan kaikki muut paitsi sinä ja myös minä ymmärsivät mitä mummo tarkoitti. Ai minunko lahkoni? Olen niitä joita ne alkoivat Antiokiassa sanomaan kristityiksi.
Selvä.pyy kirjoitti:
Sorry, en vastannut sinulle vaan ylempänä olevalle jonka mukaan kaikki muut paitsi sinä ja myös minä ymmärsivät mitä mummo tarkoitti. Ai minunko lahkoni? Olen niitä joita ne alkoivat Antiokiassa sanomaan kristityiksi.
Kerro toki miten minä vosin estää mummon uskon kun niin viisas olet😂
- Selvä.pyy
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki miten minä vosin estää mummon uskon kun niin viisas olet😂
Et niin mitenkään. 😃 Kyllä hän tunnustaa tai kieltää uskonsa ihan itse.
Selvä.pyy kirjoitti:
Et niin mitenkään. 😃 Kyllä hän tunnustaa tai kieltää uskonsa ihan itse.
Olemme samaa mieltä, en mitenkään🤓 Toivottavasti mummokin sen nyt ymmärtää.
- nyyhnyyh
Juuri näin.
Näin tässä kävi. Kaikki jotka ovat voita tuomioita saaneet, etteivät ole kuulemma edes krisittyjä, kyllä ymmärtävät, mitä tarkoitin.
mummomuori kirjoitti:
Näin tässä kävi. Kaikki jotka ovat voita tuomioita saaneet, etteivät ole kuulemma edes krisittyjä, kyllä ymmärtävät, mitä tarkoitin.
"ovat voita" ???
- siitävoialkaa
mummo tarkottaa että jokainen tulee omalla uskollaan autuaaksi , eli se ikivanha fraasi jolal ei ole mitään tukea ainakaan Raamatussa.
jos joku onm liitetty ties mistä syystä sama mihin kirkolliseen systeemiin tai porukkaan vastoin omaa tahtoa, sellaisella ns uskolal ei ole mitään itseisarvoa Raamatun edessä.
Jokaisen on etsittävä itse tie Jeesuksen luokse ja seurattava sitä, eli hylättävä ensimmäiseksi ne isiltä perityt mitkä lie, ja aloitettava nollasta ja edettävä Raamatun mukaiseen uskoon ja oppiin. - outosyytöson
"Mummomuori syytti minua:
"Kyllä, se on tullut selväksi että mm. sinä halaut kieltää uskon suurimmalta osalta kristittyjä.""
Outo purkaus mummomuorilta - ja loppujen lopuksi aikamoinen syytös uskovalle ihmiselle, jonka Jeesus on lähettänyt evankeliumia julistamaan. Sisältää siis epäsuoran syytöksen myös Jeesusta ja Pyhää Henkeä kohtaan ettei Hän kykene ohjaamaan oikein omaa opetuslastaan vitsallaan ja sauvallaan. Onhan Jeesus luvannut olla Pyhän Hengen kautta kanssamme aina maailman loppuun saakka. Hänkö ei lupaustaan pitäisi.- nyyhnyyh
Usko.vainen julistaa evankeliumia täällä jankkaamalla ja paskaa jauhamalla. Siinä uskovilla oikea esimerkillinen sanansaattaja.
nyyhnyyh kirjoitti:
Usko.vainen julistaa evankeliumia täällä jankkaamalla ja paskaa jauhamalla. Siinä uskovilla oikea esimerkillinen sanansaattaja.
Kerro toki olenko koskaan jankannut yksinäni😂❓
Jos Raamatun totuus ei sinua miellytä minusta puhumattakaan ongelma on täysin sinun omasi 😉- nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki olenko koskaan jankannut yksinäni😂❓
Jos Raamatun totuus ei sinua miellytä minusta puhumattakaan ongelma on täysin sinun omasi 😉Olen joskus miettinyt, että jankkaatko yksinäsi, kiitos kun vahvistit epäilykseni. :D
nyyhnyyh kirjoitti:
Olen joskus miettinyt, että jankkaatko yksinäsi, kiitos kun vahvistit epäilykseni. :D
Sinun kanssasihan minä yleensä jankkaan 😂
- tämäontärkeintä
nyyhnyyh kirjoitti:
"Usko.vainen julistaa evankeliumia täällä jankkaamalla ja paskaa jauhamalla. Siinä uskovilla oikea esimerkillinen sanansaattaja."
Fil. 1:18
Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva. - nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
Sinun kanssasihan minä yleensä jankkaan 😂
Itseasiassa et yleensä minun kanssani jankkaa, koska minä ani harvoin olen lähtenyt sinun lempipuuhaasi.
nyyhnyyh kirjoitti:
Itseasiassa et yleensä minun kanssani jankkaa, koska minä ani harvoin olen lähtenyt sinun lempipuuhaasi.
Sinä et ilmeisesti ole millään nikilläsi pärjännyt väittelyissä😏❓
- nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
Sinä et ilmeisesti ole millään nikilläsi pärjännyt väittelyissä😏❓
En ole lähtenyt sinun kanssasi väittelyyn, koska et osaa. Et esimerkiksi osallistunut ketjuun "Vähän kiusallinen asia evoluutikoille" koska olisit alta aikayksikön ollut ulkona kuin lumiukko. Tämmöinen lyhyt tökkiminen ja jankkaaminen on sinun juttusi, eivät kunnon keskustelut.
nyyhnyyh kirjoitti:
En ole lähtenyt sinun kanssasi väittelyyn, koska et osaa. Et esimerkiksi osallistunut ketjuun "Vähän kiusallinen asia evoluutikoille" koska olisit alta aikayksikön ollut ulkona kuin lumiukko. Tämmöinen lyhyt tökkiminen ja jankkaaminen on sinun juttusi, eivät kunnon keskustelut.
Evoluutio on satua. Mitä siitä sen enempää vääntämään 😂
- nyyhnyyh
usko.vainen kirjoitti:
Evoluutio on satua. Mitä siitä sen enempää vääntämään 😂
Palstaystäväsi korkkiruuvi ei pystynyt millään tavoin perustelemaan ja todistamaan väitettä, että evoluutio on satua. Sai nimimerkiltä Naturaloid pataansa 100-0, mikä oli korkkiruuville oikein, koska hän on tämän palstan pahimmalle valehtelija ja kieroilija.
- nyyhnyyh
nyyhnyyh kirjoitti:
Palstaystäväsi korkkiruuvi ei pystynyt millään tavoin perustelemaan ja todistamaan väitettä, että evoluutio on satua. Sai nimimerkiltä Naturaloid pataansa 100-0, mikä oli korkkiruuville oikein, koska hän on tämän palstan pahimmalle valehtelija ja kieroilija.
"pahimmalle" piti olla "pahin"
- olinhuomaavinani
nyyhnyyh kirjoitti:
Eikös se Naturaloidi lähtenyt luikkimaan jo eilen pakoon?
- nyyhnyyh
olinhuomaavinani kirjoitti:
Eikös se Naturaloidi lähtenyt luikkimaan jo eilen pakoon?
Miten niin luikki pakoon? Sanoi jo perjantaina lähtevänsä viikonlopun viettoon. Huomasin, että on palannut jo takaisin antaman korkkiruuville pataan.
Taisi olla aika outo purkaus ”usko.vaiselta”?
Eikö se ole pikemminkin loukkaus Jumalaa kohtaan, että voi sanoa tietävänsä enemmän kuin Hän? Voi jopa kieltää muilta uskon vain sen perusteella, että ei joku ole samaa mieltä hänen kanssaan?
Tämä on kuin pienten lasten hiekkalaatiikko. Omitaan ”isi” ja sanotaan, ettei muut saa olla hänen lähellään kuin teidän luvalla. On teillä olevinaan melkoinen valta!nyyhnyyh kirjoitti:
Miten niin luikki pakoon? Sanoi jo perjantaina lähtevänsä viikonlopun viettoon. Huomasin, että on palannut jo takaisin antaman korkkiruuville pataan.
Hommahan menee niin, että jos et notku täällä koko aikaa, "uskovat" melskaavat että "et pärjännyt ja pakenit". Jos taas notkut, "sinulla ei ole muuta elämää". Melko vaikeaa olla "uskovien" mieliksi... 😀
mummomuori kirjoitti:
Taisi olla aika outo purkaus ”usko.vaiselta”?
Eikö se ole pikemminkin loukkaus Jumalaa kohtaan, että voi sanoa tietävänsä enemmän kuin Hän? Voi jopa kieltää muilta uskon vain sen perusteella, että ei joku ole samaa mieltä hänen kanssaan?
Tämä on kuin pienten lasten hiekkalaatiikko. Omitaan ”isi” ja sanotaan, ettei muut saa olla hänen lähellään kuin teidän luvalla. On teillä olevinaan melkoinen valta!Kerro toki mummo missä minä olen sanonut tietänäni enemmän kuin Jumala 😳
Mutta katsos se menee niin, että sinä saat uskoa ihan miten haluat ja mihin haluat. Mutta älä tule selittämään, että sinä uskot Raamatun Jumalaan koska et usko mitä Raamatussa sanotaan. Ymmärrätkö❓usko.vainen kirjoitti:
Kerro toki mummo missä minä olen sanonut tietänäni enemmän kuin Jumala 😳
Mutta katsos se menee niin, että sinä saat uskoa ihan miten haluat ja mihin haluat. Mutta älä tule selittämään, että sinä uskot Raamatun Jumalaan koska et usko mitä Raamatussa sanotaan. Ymmärrätkö❓Juu, sinä haluat olla pomo ja määrätä...? Viis siitä, mitä Jumala päättää...
mummomuori kirjoitti:
Juu, sinä haluat olla pomo ja määrätä...? Viis siitä, mitä Jumala päättää...
Jatkat lapsellista jankkaustasi mutta et kerro missä minä olen sanonut tietänäni enemmän kuin Jumala 😳
usko.vainen kirjoitti:
Jatkat lapsellista jankkaustasi mutta et kerro missä minä olen sanonut tietänäni enemmän kuin Jumala 😳
Vaikka siinä, miten arvotat muiden uskoa. Vain Jumala yksin tietää, mitkä ovat kenenkin salaisimmat ajatukset - et sinä.
mummomuori kirjoitti:
Vaikka siinä, miten arvotat muiden uskoa. Vain Jumala yksin tietää, mitkä ovat kenenkin salaisimmat ajatukset - et sinä.
Miten minä voisin arvostaa sellaista uskoa joka eksyttää pois Raamatun sanasta? En mitenkään!
Ja ihan turha sinun on vedota siihen, että sinun uskosi oliskin jotain muuta "salaisesti" kuin se mitä tällä palstalla puhut.usko.vainen kirjoitti:
Miten minä voisin arvostaa sellaista uskoa joka eksyttää pois Raamatun sanasta? En mitenkään!
Ja ihan turha sinun on vedota siihen, että sinun uskosi oliskin jotain muuta "salaisesti" kuin se mitä tällä palstalla puhut.Niin, voit olla eri mieltä. Voit olla arvostamatta muita ihmisiä. Silti sinulla ei ole valtaa yli Jumalan. Jotenkin käsitykseni sekä uskoni vain vahvistuu, kun näihin hyökkäyksiin vastailen. On jotenkin surullinen olo puolestasi, sillä jyrkkyys ja sydämen kovuus käy raskaaksi itsellesikin. Mutta me jokainen valitaan oma tie, ja jokainen kantaa siitä vastuun.
mummomuori kirjoitti:
Niin, voit olla eri mieltä. Voit olla arvostamatta muita ihmisiä. Silti sinulla ei ole valtaa yli Jumalan. Jotenkin käsitykseni sekä uskoni vain vahvistuu, kun näihin hyökkäyksiin vastailen. On jotenkin surullinen olo puolestasi, sillä jyrkkyys ja sydämen kovuus käy raskaaksi itsellesikin. Mutta me jokainen valitaan oma tie, ja jokainen kantaa siitä vastuun.
Olen todellakin monesta asiasta kansssi eri mieltä. Ja se taas naurattaa kun alat väittää, että minä olisin väittänyt olevani yli Jumalan.
Et kuitenkaan ole millään tavalla sitä perustellut.
Sanin vain edelleenkin, että sinun uskosi kohde ei ole Raamatun Jumala vaan libveraaliteologien jumala.
Jos sinusta eksytyksen tunnistaminen on kovasydämisyyttä niin taitaa tulla sitten kohti?
Kyllä, jokainen todellakin kantaa vastuun omista teoistaan ja myös siitä siitä miten muita eksyttää.usko.vainen kirjoitti:
Olen todellakin monesta asiasta kansssi eri mieltä. Ja se taas naurattaa kun alat väittää, että minä olisin väittänyt olevani yli Jumalan.
Et kuitenkaan ole millään tavalla sitä perustellut.
Sanin vain edelleenkin, että sinun uskosi kohde ei ole Raamatun Jumala vaan libveraaliteologien jumala.
Jos sinusta eksytyksen tunnistaminen on kovasydämisyyttä niin taitaa tulla sitten kohti?
Kyllä, jokainen todellakin kantaa vastuun omista teoistaan ja myös siitä siitä miten muita eksyttää.ET väitä, vaan toimit ja kirjoitat kuin olisit Jumala.
Sinä määrittelet eksytykset aina mielialasi mukaan. Niin voi tehdä vain sellainen, jolle oppi on tärkeämpää kuin Jumala.
Niin, jokainen myös vastaa siitä, antaako eksyttää itseään. En ikävä kyllä anna sinulle sellaista valtaa, joten eksytyksesi on heikkoa.mummomuori kirjoitti:
ET väitä, vaan toimit ja kirjoitat kuin olisit Jumala.
Sinä määrittelet eksytykset aina mielialasi mukaan. Niin voi tehdä vain sellainen, jolle oppi on tärkeämpää kuin Jumala.
Niin, jokainen myös vastaa siitä, antaako eksyttää itseään. En ikävä kyllä anna sinulle sellaista valtaa, joten eksytyksesi on heikkoa.Jos sinä väität, että minä olen kuin Jumala niin se vain vahvistaa sinun virheellistä jumalakuvaasi.
Suosittelen edelleenkin sinua lukemaan Raamattua.
- Lähetyshiippakuntalainen
Liberaali kristitty on yhtä mahdollinen kuin polkupyöräilevä kala.
- Plärinää
Niin kauan kuin mummo kieltää Jeesuksen eikä noudata sita ainoaa oikeaa puhdasta opetusta, tekee hän pelkkiä synnin tekoja
Olet usko.vainen tehnyt , jossa näkyy hyvin se sinun vaikeutesi rakastaa. Nämä hetket olisivat sinulle käyttökelpoisia materiaaleja, kun mietit sitä, miksi sinun on vaikea rakastaa, vaikka Jumala siihen meitä kehoittaakin. Vuorovaikutustilanteet ovat sellaisia, joissa voi katsella sitä omaa sisikuntaansa ja mietiskellä omaa suhdettaan Jumalaan ja Hänen ihmetekoihinsa, joista ihminen ei ole pienin.
Uskossa kasvaminen on kivulias tie paikoitelle, murtuminen Herran edessä ja oman syntisyytensä näkeminen ei ole aina helppoa. Kilvoittelun tie vaatii sitä tahtomista, josta olet kirjoittanut. Kysyihän Jeesuskin heiltä, joita paransi, "tahdotko tulla terveeksi". Minulle tuo kysymys kertoo siitä, että kaikki eivät tahdo.- homottajalle
Miltä sinun sisikunnassasi näyttää?
homottajalle kirjoitti:
Miltä sinun sisikunnassasi näyttää?
Näyttää siltä, että monessa kohtaa on päässyt eteenpäin ja monessa kohtaa vielä takutaan. Entä sinun sisikunnassasi, miltä siellä näyttää?
- homottajalle
Näyttää siltä, että monessa kohtaa on päässyt eteenpäin ja monessa kohtaa vielä takutaan. Entä sinun sisikunnassasi, miltä siellä näyttää?
Mikä siinä takkuaa, että Raamattu sanoo selvästi, että kahden miehen tai kahden naisen välinen seksi on Jumalalle kauhistus ?
homottajalle kirjoitti:
Mikä siinä takkuaa, että Raamattu sanoo selvästi, että kahden miehen tai kahden naisen välinen seksi on Jumalalle kauhistus ?
En minä osaa sanoa, miksi sinulla jokin Raamatun kohta takkuaa.
- homottajalle
En minä osaa sanoa, miksi sinulla jokin Raamatun kohta takkuaa.
Aloitit heti taas kiemurtelusi, olet säälittävä homottaja!
- eitässämuuta
homottajalle kirjoitti:
Aloitit heti taas kiemurtelusi, olet säälittävä homottaja!
Itseasiassa Eerika halusi vaan loukata usko.vaista hienovaraisin kauniiden sanojen kautta, mutta se paha henki tuli kuitenkin Eerikan viestistä esiin selvällä tavalla. Hänen motiivinsa oli olla ilkeä.
- eipäniin
eitässämuuta kirjoitti:
Itseasiassa Eerika halusi vaan loukata usko.vaista hienovaraisin kauniiden sanojen kautta, mutta se paha henki tuli kuitenkin Eerikan viestistä esiin selvällä tavalla. Hänen motiivinsa oli olla ilkeä.
Eerikaa ottaa kupoliin kun ei saa usko.vaisen huomiota.
eitässämuuta kirjoitti:
Väärin arvattu...
eipäniin kirjoitti:
Ei ota kupoliin. :)
- sinäsenkirjoitit
Väärin arvattu...
Itse sinä tuon viestin kirjoitit jossa selvästi tuli esiin tahto olla ilkeä!
sinäsenkirjoitit kirjoitti:
Itse sinä tuon viestin kirjoitit jossa selvästi tuli esiin tahto olla ilkeä!
Juu en epäile ollenkaan, että luit sieltä jotain mitä sinne ei ollut kirjoitettu. joillakin on kyky nähdä sellaista mitä ei ole olemassa, kuulut ilmeisesti heihin?
- äläoleainailkeänainen
Juu en epäile ollenkaan, että luit sieltä jotain mitä sinne ei ollut kirjoitettu. joillakin on kyky nähdä sellaista mitä ei ole olemassa, kuulut ilmeisesti heihin?
... ja jatkat ilkeyttäsi!
Etkö tosiaan koskaan voi olla hyvä ihminen täällä kaikille? - luonnollinen.valinta
eipäniin kirjoitti:
Esitettyjen kommenttien valossa minusta näyttää ennemminkin siltä, että usko.vainen on intohimoisesti kiinnostunut Eerikatässämoi:sta ja kerjää tältä huomiota koko osaamisalueellaan.
Eerikatässämoi on fiksu, rohkeasti itseään ilmaiseva ja toiset huomioonottava kirjoittaja, joten ei edes liene ihme mistä kiinnostus on lähtöisin. luonnollinen.valinta kirjoitti:
Esitettyjen kommenttien valossa minusta näyttää ennemminkin siltä, että usko.vainen on intohimoisesti kiinnostunut Eerikatässämoi:sta ja kerjää tältä huomiota koko osaamisalueellaan.
Eerikatässämoi on fiksu, rohkeasti itseään ilmaiseva ja toiset huomioonottava kirjoittaja, joten ei edes liene ihme mistä kiinnostus on lähtöisin.Kiitos sanoistasi :)
- Kannnunenko
Onko vappuviinasi loppu vai miksi tänne tulit kiukutteleen, RepeRäyhis?
- päivänparas
Kiitos sanoistasi :)
Sinusta ei kukan ole kiinnostunut. Et saanut seuraa edes s24treffipalstalta.
Olet v*ttumainen ja katkera akka. - Yrjö-vaimosi
päivänparas kirjoitti:
Olet v*ttumainen ja katkera akka.Sinä usko.vainen et saanut seuraa kuin sekopäisestä hihhulilahkosta, ja se on säälittävämpää kuin mikään ikinä.
- Kyösti-vaimosi
Yrjö-vaimosi kirjoitti:
Sinä usko.vainen et saanut seuraa kuin sekopäisestä hihhulilahkosta, ja se on säälittävämpää kuin mikään ikinä.
Mikset nyt kirjoita RepeRuutikallo nimimerkilläsi?
päivänparas kirjoitti:
Olet v*ttumainen ja katkera akka.Ei se haittaa, että ajattelet noin. Mukavaa vapun päivää sinulle.
- päivänparas
Ei se haittaa, että ajattelet noin. Mukavaa vapun päivää sinulle.
Mutta sinua haittaa kun et saa seuraa. Kivaa Vappua kuiteniin.
- VinkkiRepelle
päivänparas kirjoitti:
Ymmärrän yksinäisyytesi. Yhdy Eerikaan niin teillä molemmilla on joku.
päivänparas kirjoitti:
Kiitos. Kyllä se varmaan haittaisi ,jos kovin yksin joutuisi olemaan, onneksi sinä olet tässä seuranani.
siis ...tehnyt aloituksen...
- ABC-kirianen
Eikös tuo nyt ole sun ihan erityisosaamistasi? Tarviitko vielä jonkun tiivistetyn ohjekirjasen?
Tällä palstalla sun kaavas vaikuttais olevan tämänkaltainen:
1. Esität älyttömän väittämän
2. Heität herjaa etkä oikeastaan vastaa sinulle esitettyihin vastauksiin
3. Kun ketjut pitenevät, alat käyttämään erilaisia nikkejä, mukaanlukien lukemattomia rekisteröityjä, joilla peukutat omia vastauksiasi
4. Kun huomaat, että ihmiset eivät vieläkään osta soopaasi, sanot, että nämä ihmiset eivät olet uskovaisia alkuunkaan
5. Jatkat jankkaamistasi, joka on oikeastaan vain toisintoa ensimmäisestä kohdasta
Ja näin jäät hykertelemään päätelaitteesi ääreen siinä määrin, että niin mielikuvitusvaimosi kuin mielikuvitustyökaverisikin jäävät ihmettelemään, että mitäs nasevaa se usko.vainen taas onkaan keksinyt suoltaa. Samalla jäät uskomaan, että sinun uskosi on oikea ja aito, siinä missä muiden on väärää ja valhetta. Näin kiellät muiden ihmisten uskon, vaikka toki itsekin ymmärrät, että sillä kieltämisellä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.Minulla on tämä yksi nikki mutta sinul,a niitä näyttää olevan lukuisia😂
Kuinka monta tässä ketjussa❓- ABC-kirianen
usko.vainen kirjoitti:
Minulla on tämä yksi nikki mutta sinul,a niitä näyttää olevan lukuisia😂
Kuinka monta tässä ketjussa❓Oivoi, vain yksi kalikkako kalahti siinä määrin että piti ryhtyä ulisemaan? Voi voi pientä. Nyt voit jatkaa taas jankkaamistasi.
ABC-kirianen kirjoitti:
Oivoi, vain yksi kalikkako kalahti siinä määrin että piti ryhtyä ulisemaan? Voi voi pientä. Nyt voit jatkaa taas jankkaamistasi.
Miksi minuun kalikka kalahtaisi, multinikki 😂😂😂❓
- nyyhnyyh
Hyvin analysoit.
”Samalla jäät uskomaan, että sinun uskosi on oikea ja aito, siinä missä muiden on väärää ja valhetta. Näin kiellät muiden ihmisten uskon…”
Ikävä kyllä, tuon nimimerkin asenne on juuri tuo. Heitä on muutama muukin. Ehdottomuus antaa väärää itseluottamusta ja silloin ei enää huomaa, millaista vallankäyttöä harjoittaa.mummomuori kirjoitti:
”Samalla jäät uskomaan, että sinun uskosi on oikea ja aito, siinä missä muiden on väärää ja valhetta. Näin kiellät muiden ihmisten uskon…”
Ikävä kyllä, tuon nimimerkin asenne on juuri tuo. Heitä on muutama muukin. Ehdottomuus antaa väärää itseluottamusta ja silloin ei enää huomaa, millaista vallankäyttöä harjoittaa.Älähän mummeli kimmastu. En minä sinun uskoasi ole kieltämässä, mutta teen vain eron siihen, että sinä et usko Raamatuin Jumalaan koska keillät Hänen sanansa Raamatun olevan Hänen sanaansa. Ymmärrätkö, sinulla on jumalanasi joku muu kuin Raamatun jumala jos et usko Hänen ilmoitustaan itsestään?
usko.vainen kirjoitti:
Älähän mummeli kimmastu. En minä sinun uskoasi ole kieltämässä, mutta teen vain eron siihen, että sinä et usko Raamatuin Jumalaan koska keillät Hänen sanansa Raamatun olevan Hänen sanaansa. Ymmärrätkö, sinulla on jumalanasi joku muu kuin Raamatun jumala jos et usko Hänen ilmoitustaan itsestään?
"...teen vain eron siihen, että sinä et usko Raamatuin Jumalaan koska keillät Hänen sanansa Raamatun olevan Hänen sanaansa."
Sinä ehkä tee, Jumala voi katsoa asin toisin. Et siis ole Jumalaa korkeampi sitä päättämään.mummomuori kirjoitti:
"...teen vain eron siihen, että sinä et usko Raamatuin Jumalaan koska keillät Hänen sanansa Raamatun olevan Hänen sanaansa."
Sinä ehkä tee, Jumala voi katsoa asin toisin. Et siis ole Jumalaa korkeampi sitä päättämään.Ehkä sinun jumalasi toimii vastoin sanaansa mutta Raamatun Jumala ei niin toimi, niin sanoo Raamattu.
usko.vainen kirjoitti:
Ehkä sinun jumalasi toimii vastoin sanaansa mutta Raamatun Jumala ei niin toimi, niin sanoo Raamattu.
No, sinulla on raamattujumala ja minä uskon Jumalaan...
mummomuori kirjoitti:
No, sinulla on raamattujumala ja minä uskon Jumalaan...
Juuri niin! Minulla on Jumala joka iloittaa itsensä sanassaan Raamatussa mutta sinulla on liberaaliteolgien luona jumala.
usko.vainen kirjoitti:
Juuri niin! Minulla on Jumala joka iloittaa itsensä sanassaan Raamatussa mutta sinulla on liberaaliteolgien luona jumala.
Oooo, sinä siis uskot, että ihmiset voivat jopa luoda jumalia. Tuo on aivan ateistien ajattelua!
mummomuori kirjoitti:
Oooo, sinä siis uskot, että ihmiset voivat jopa luoda jumalia. Tuo on aivan ateistien ajattelua!
Kyllä, niinhän Raamattu kertoo jo alkulehdillään. Ihmisillä oli jo silloin vaikka kuinka paljon omia luomiaan epäjumalalia., kultaisesta vasikasta lähtien.
- miettikää.nyt.ees
Oikeesti hei,menkää vaikka kadulle evankelioimaan ja lopettakaa tuo keskinäinen nahistelu.Jos joku uskoo polkupyöräänsä tai koiraansa niin entäs sitte.Jumala on voimallinen kääntämään vaikka minkälaisen jäärän pään mikä on nähty monta kertaa.
Hänelle kunnia ja kiitos.Täällä on lapsellista porukkaa kirjoittelemassa.- LapsellistaJaEpäloogista
"Täällä on lapsellista porukkaa kirjoittelemassa. "
Kyllä. Kun juttu on sillä tasolla, että minun Jumalani on oikeampi kuin sinun Jumalasi, on aikuisuus kaukana.
Pelkästään lestadiolaisuus on jakautunut yli kolmeenkymmeneen suuntaan historiansa aikana ja kaikilla näillä suunnilla oli eri käsitys siitä, miten olla uskomassa. Yhteensä kristillisiä lahkoja on tuhansia, enkä ole ainakaan kuullut kenenkään myöntäneen, ettei meidän uskonsuunnallamme ihan oikea Jumala ole.
Tämä on sama tilanne kuin jos kaikissa maailman yliopistoissa opetettaisiin erillaista fysiikkaa tai matematiikkaa ja kaikki yliopistot riitelisivät, kenen tiede on oikeaa tiedettä. Kertookohan tämä myös jotain tieteiden faktuaalisuudesta ja todistettavuudesta uskontoon verrattuna? LapsellistaJaEpäloogista kirjoitti:
"Täällä on lapsellista porukkaa kirjoittelemassa. "
Kyllä. Kun juttu on sillä tasolla, että minun Jumalani on oikeampi kuin sinun Jumalasi, on aikuisuus kaukana.
Pelkästään lestadiolaisuus on jakautunut yli kolmeenkymmeneen suuntaan historiansa aikana ja kaikilla näillä suunnilla oli eri käsitys siitä, miten olla uskomassa. Yhteensä kristillisiä lahkoja on tuhansia, enkä ole ainakaan kuullut kenenkään myöntäneen, ettei meidän uskonsuunnallamme ihan oikea Jumala ole.
Tämä on sama tilanne kuin jos kaikissa maailman yliopistoissa opetettaisiin erillaista fysiikkaa tai matematiikkaa ja kaikki yliopistot riitelisivät, kenen tiede on oikeaa tiedettä. Kertookohan tämä myös jotain tieteiden faktuaalisuudesta ja todistettavuudesta uskontoon verrattuna?Näinhän se yleisesti ottaen on mutta uskovaisissakin on entistä enemminkin alkanut esiintyä sellaista, että tunnustetaan ettei kaikkea uskonnosta ymmärretä ja eikä kaikkea hyväksytä mitä Raamattu kirjaimellisesti kertoo.
sage8 kirjoitti:
Näinhän se yleisesti ottaen on mutta uskovaisissakin on entistä enemminkin alkanut esiintyä sellaista, että tunnustetaan ettei kaikkea uskonnosta ymmärretä ja eikä kaikkea hyväksytä mitä Raamattu kirjaimellisesti kertoo.
Kerro toki mitä nyt ei ymmärretä😳❓
Mutta kuuleppas kun uskonnolla ei olekaan mitään merkitystä muuta kuin uskonnollisille ihmisille. Henkilökohtainen suhde Jeesukseen ei ole uskontoa.usko.vainen kirjoitti:
Mutta kuuleppas kun uskonnolla ei olekaan mitään merkitystä muuta kuin uskonnollisille ihmisille. Henkilökohtainen suhde Jeesukseen ei ole uskontoa.Kysy niiltä joista kerroin jos sattuu eteen tulemaan.
sage8 kirjoitti:
Kysy niiltä joista kerroin jos sattuu eteen tulemaan.
Minä kysyn sinulta kun kerran asian otit esille😂
usko.vainen kirjoitti:
Minä kysyn sinulta kun kerran asian otit esille😂
En laske itseäni uskovaiseksi vaikka Jeesuksen eettisiä opetuksia pidänkin arvossa. Uskovaisistahan puhuin.
sage8 kirjoitti:
En laske itseäni uskovaiseksi vaikka Jeesuksen eettisiä opetuksia pidänkin arvossa. Uskovaisistahan puhuin.
Ei siitä olekaan kysmys vaan siitä mitä otit esille😂
- HomoSapiensHominidae
usko.vainen kirjoitti:
Mutta kuuleppas kun uskonnolla ei olekaan mitään merkitystä muuta kuin uskonnollisille ihmisille. Henkilökohtainen suhde Jeesukseen ei ole uskontoa.Minä en ymmärrä, mitä seuraavassa Mooseksen kirjan kohdassa tarkoitetaan:
III Moos 11: " 20 Kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys. 21 Siivekkäistä nelijalkaisista pikkueläimistä saatte kuitenkin syödä sellaisia maassa hyppiviä lajeja, joiden reidet nousevat muuta ruumista korkeammalle. 22 Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja. 23 Kaikki muut siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys. "
Mitä ovat siivekkään nelijalkaiset pikkueläimet? HomoSapiensHominidae kirjoitti:
Minä en ymmärrä, mitä seuraavassa Mooseksen kirjan kohdassa tarkoitetaan:
III Moos 11: " 20 Kaikki siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys. 21 Siivekkäistä nelijalkaisista pikkueläimistä saatte kuitenkin syödä sellaisia maassa hyppiviä lajeja, joiden reidet nousevat muuta ruumista korkeammalle. 22 Näistä saatte syödä kaikkia heinäsirkka-, hepokatti-, kenttäsirkka- ja kulkusirkkalajeja. 23 Kaikki muut siivekkäät nelijalkaiset pikkueläimet olkoot teille iljetys. "
Mitä ovat siivekkään nelijalkaiset pikkueläimet?Onhan niitävaikka kuinka paljon hyönteisissä 😂
- HomoSapiensHominidae
usko.vainen kirjoitti:
Onhan niitävaikka kuinka paljon hyönteisissä 😂
Ei ainuttakaan.
Hyönteisten taksonomia:
Domeeni: Aitotumaiset Eucarya
Kunta: Eläinkunta Animalia
Pääjakso: Niveljalkaiset Arthropoda
Alajakso: Kuusijalkaiset Hexapoda
Luokka: Hyönteiset Insecta
Kaikki hyönteiset ja myös Mooseksen kirjan mainitsemat heinäsirkat kuuluvat alajaksoon hexapoda eli ne ovat kuusijalkaisia. Nelijalkaisia siivekkäitä pikkueläimiä ei ole olemassa, vaikka Raamattu niin väittää. Raamattu ei ole luonnontieteen oppikirja, eikä sinulla tällaiseen keskusteluun tarvittavaa ole perussivistystä. HomoSapiensHominidae kirjoitti:
Ei ainuttakaan.
Hyönteisten taksonomia:
Domeeni: Aitotumaiset Eucarya
Kunta: Eläinkunta Animalia
Pääjakso: Niveljalkaiset Arthropoda
Alajakso: Kuusijalkaiset Hexapoda
Luokka: Hyönteiset Insecta
Kaikki hyönteiset ja myös Mooseksen kirjan mainitsemat heinäsirkat kuuluvat alajaksoon hexapoda eli ne ovat kuusijalkaisia. Nelijalkaisia siivekkäitä pikkueläimiä ei ole olemassa, vaikka Raamattu niin väittää. Raamattu ei ole luonnontieteen oppikirja, eikä sinulla tällaiseen keskusteluun tarvittavaa ole perussivistystä.Tässä sinulle opetus aiheesta. Ehkä ne ovat kuolleet sukupuuttoon kuten niin monet muutkin lajit 🤓
http://rkk-sansa.net/kuuntele/audio/?k=03&d=vt&mp3=140_Moos_3.mp3&n=3. Mooseksen kirja&o=3. Moos. 11:1-23&a=Mitä ruuaksi tänään?&t=23:29- HomoSapiensHominidae
usko.vainen kirjoitti:
Tässä sinulle opetus aiheesta. Ehkä ne ovat kuolleet sukupuuttoon kuten niin monet muutkin lajit 🤓
http://rkk-sansa.net/kuuntele/audio/?k=03&d=vt&mp3=140_Moos_3.mp3&n=3. Mooseksen kirja&o=3. Moos. 11:1-23&a=Mitä ruuaksi tänään?&t=23:29No mistä ne nykyiset kuusijalkaiset heinäsirkat ovat tulleet, jos ne Mooseksen aikana olivat vielä nelijalkaisia? Entä ne kuusijalkaiset hyönteiset? Edes meripihkasta ei ole ikinä lytynyt Mooseksen nelijalkaista hyönteistä.
Raamattu ei ole luonnontieteen oppikirja eikä lepakko ole lintu. HomoSapiensHominidae kirjoitti:
No mistä ne nykyiset kuusijalkaiset heinäsirkat ovat tulleet, jos ne Mooseksen aikana olivat vielä nelijalkaisia? Entä ne kuusijalkaiset hyönteiset? Edes meripihkasta ei ole ikinä lytynyt Mooseksen nelijalkaista hyönteistä.
Raamattu ei ole luonnontieteen oppikirja eikä lepakko ole lintu.Minä en ole hyönteisasiantuntija mutta miksei Jumala olisi voinut luoda niitäkin 😳❓
- nelijalkaiset
Onko perhosellakin enemmän kuin neljä jalkaa? En ole ajatellut...
nelijalkaiset kirjoitti:
Onko perhosellakin enemmän kuin neljä jalkaa? En ole ajatellut...
Ainakin lepakoilla on neljä jalkaa ja siivet 🤓
- HomoSapiensHominidae
usko.vainen kirjoitti:
Ainakin lepakoilla on neljä jalkaa ja siivet 🤓
Ei ole. Lepakko luetaan nelijalkaisiin, kuten linnutkin, mutta lepakolla etujalat ovat kehittyneet siiviksi.
Teillä uskovilla on nelijalkaisia hyönteisiä ja kuusiraajaisia lepakoita. Mitä olet tehnyt biologiantunit?
Ps. Kuuntelin linkkisi nauhan melkein kokonaan, vaikka puhujan ääni olisi sopinut nukahtamiskasetille. Hänkään ei ihmetellyt nelijalkaisia heinäsirkkoja, eli tiedot melkoisen köppäset luonnoijaksi. Heitti vielä "huikean vitsin" loppuun siitä, että hän olisi tyytyväinen, jos hänelle ei kylässä kuitenkaan tarjottaisi heinäsirkkoja. Minä olen syönyt ja hyviä olivat.
Nimimerkille "nelijalkaiset". Perhoset kuuluvat hyönteisiin ja ovat siten nekin kuusijalkaisia. HomoSapiensHominidae kirjoitti:
Ei ole. Lepakko luetaan nelijalkaisiin, kuten linnutkin, mutta lepakolla etujalat ovat kehittyneet siiviksi.
Teillä uskovilla on nelijalkaisia hyönteisiä ja kuusiraajaisia lepakoita. Mitä olet tehnyt biologiantunit?
Ps. Kuuntelin linkkisi nauhan melkein kokonaan, vaikka puhujan ääni olisi sopinut nukahtamiskasetille. Hänkään ei ihmetellyt nelijalkaisia heinäsirkkoja, eli tiedot melkoisen köppäset luonnoijaksi. Heitti vielä "huikean vitsin" loppuun siitä, että hän olisi tyytyväinen, jos hänelle ei kylässä kuitenkaan tarjottaisi heinäsirkkoja. Minä olen syönyt ja hyviä olivat.
Nimimerkille "nelijalkaiset". Perhoset kuuluvat hyönteisiin ja ovat siten nekin kuusijalkaisia.Älä nyt sekoile 😂 Sinähän kysyit "Mitä ovat siivekkään nelijalkaiset pikkueläimet?"
- HomoSapiensHominidae
usko.vainen kirjoitti:
Minä en ole hyönteisasiantuntija mutta miksei Jumala olisi voinut luoda niitäkin 😳❓
Vaan kun ei ole. Ei ole olemassa nelijalkaisi hyönteisiä, kuten heinäsirkkoja. Jankutat tosiasioita vatssan, mutta et kai muuten nuoren Maan (?) kreationisti olisikaan.
Raamattu ei vieläkään ole luonnontieteen oppikirja. - HomoSapiensHominidae
usko.vainen kirjoitti:
Älä nyt sekoile 😂 Sinähän kysyit "Mitä ovat siivekkään nelijalkaiset pikkueläimet?"
Niin kysyin ja sinä tarjosit ensin kuusijalkaisia hyönteisiä ja sitten väitit, että lepakolla on siivet ja neljä jalkaa. Ei ole. Lepakolla on kaksi takajalkaa ja etujaloista kehittyneet siivet.
Tietämyksesi on surkean huono. Yhtä huono kuin Mooseksella. HomoSapiensHominidae kirjoitti:
Nimimerkille "nelijalkaiset". Perhoset kuuluvat hyönteisiin ja ovat siten nekin kuusijalkaisia.>Teillä uskovilla on nelijalkaisia hyönteisiä ja kuusiraajaisia lepakoita. Mitä olet tehnyt biologiantunit?
Haistellut liimaa. Muuhun johtopäätökseen ei voi tulla, kun Räyhiksen päähän ei ole jäänyt yhtään mitään.HomoSapiensHominidae kirjoitti:
Niin kysyin ja sinä tarjosit ensin kuusijalkaisia hyönteisiä ja sitten väitit, että lepakolla on siivet ja neljä jalkaa. Ei ole. Lepakolla on kaksi takajalkaa ja etujaloista kehittyneet siivet.
Tietämyksesi on surkean huono. Yhtä huono kuin Mooseksella.Ehkä tuon nimimerkin todella pitäisi ajatella ensin ja kirjoittaa vasta sitten? Ja opetella hakemaan tietoa.
mummomuori kirjoitti:
Ehkä tuon nimimerkin todella pitäisi ajatella ensin ja kirjoittaa vasta sitten? Ja opetella hakemaan tietoa.
Sinulle on siis tärkeämpää tietää kuinka monta jalkaa lepakolla on kuin tuntea Jumalan sana Raamattu ja Jumala?
usko.vainen kirjoitti:
Sinulle on siis tärkeämpää tietää kuinka monta jalkaa lepakolla on kuin tuntea Jumalan sana Raamattu ja Jumala?
Ihan kaikella ystävyydellä, kannattaa ensin miettiä mitä möläyttelee. Jopa Raamatun suhteenkin kannattaa tehdä niin, että ensin ottaa selvää ja sitten kirjoitella. Mutta aika monta kertaa on ollut ihan tällaisessa yleisessä tiedossa ongelmia. Se ei ole häpeä, vaan se, että on laiska oppimaan uutta.
mummomuori kirjoitti:
Ihan kaikella ystävyydellä, kannattaa ensin miettiä mitä möläyttelee. Jopa Raamatun suhteenkin kannattaa tehdä niin, että ensin ottaa selvää ja sitten kirjoitella. Mutta aika monta kertaa on ollut ihan tällaisessa yleisessä tiedossa ongelmia. Se ei ole häpeä, vaan se, että on laiska oppimaan uutta.
Hienoa, otan tuon lupauksena, että alat tutkia Raamattua ihan itse etkä kuuntele mitä liberaaliteologit tai wiki sanoivat.
usko.vainen kirjoitti:
Hienoa, otan tuon lupauksena, että alat tutkia Raamattua ihan itse etkä kuuntele mitä liberaaliteologit tai wiki sanoivat.
Niin olen aina tehnyt. En edes tiennyt mistään "liberaaliteologiasta", sen kertoivat täällä jotkut uskovat. Mutta kiva tutustua siihenkin suuntaukseen.
mummomuori kirjoitti:
Niin olen aina tehnyt. En edes tiennyt mistään "liberaaliteologiasta", sen kertoivat täällä jotkut uskovat. Mutta kiva tutustua siihenkin suuntaukseen.
Jos et aikasemmin tiennyt mitä suuntausta ja oppia edustat niin nyt tiedät, sen nimi on liberaaliteologia.
- kerttkkl
Jeesus lähetti julista,aan Evankeliumia ja niin kirkot tekevätin!
JUMALALLA ASIAA!
JUMALA ON YKSI
"Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
"Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
"Jumala käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"Apostolirm TEOT JA 1. jOHANNEKSEN KIRJE
JUMALA ON YKSI
"Kolme on, jotka todistavat Taivaassa, Isä Jumala, Sana, Jeesus ja Pyhä Henki ja he kolme yksi ovat!" Uusi Testamentti,Vanha KirkkoRaamattu
"Jeesus sanoi:"Miksi sanot minua hyväksi,Jumala yksin on Hyvä!"
Kristityt uskovat YHTEN JUMALAN!
Jeesus tuli pelastamaan, ei tuhoamaan!
Kristityt eivät neuvottele, kuka
Jeesus on . vaan julistavat Apostolien opettamana:"Jeesus on Jumalan Poika!"
Kristityt ovat odottaneet kauan antikristuksen ilmestymistä, jonka tunnistaa sellaisesta, että antiristus ei tunnusta Jeesusta Kristusta Jumalan Pojaksi! Amen
Raamatun sana osoittaa islamin antikristullseksi, joka Raamatussa ilmoitettu!
Kyseessä se Raamatussa ilmoitettu antikristuksen ilmaantuminen!?
Raamatun mukaan antikristus ei tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi!
Ja Kalliomoskeijan ulko- ja sisäseiniin muhamettilaiset ovat kirjoittaneet;"Ettei Jumalalla ole Poikaa!" Eli kirjoitukset käyvät tuossa toteen, eli muhamettilaisuus eli islam on Antikristus, joka Raamatuissa on ilmoitettu tulevan maailmaan!!!
Hitler oli areolainen, eli tuota 400 luvulla Saksassa ollutta oppikuntaa edustamassa, joka kieltänyt Jeesuksen jumalluuden eli pitivät Jeesusta ihminsenä vain. "Joka ei tunnusta Jeesusta Jumalan Pojaksi, on Antikristus!" Raamatun mukaan!
Voi vain kysellä, pelastuvatko ne antikristuksen joukotkin!
Voiko antikristuksen seuraajat olla syyttömiä, kun kristityt vertaavat antikristusta aivan paholaiseen ja pitävät 'perkeleen' lähettiläänä!
Kristityt ymmärtävät huom Raamatun selitykset!
Kristinusko on Jumalan perustama usko, jonka kautta ihmiset voivat pelastua iankaikkiseen elämään autuuteen Jesuksen Kristuksen kautta, jonka Jumsla on antanut!
Jeesus käski julistamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
Islam ei ole tuota Evankeliumia, jota Jeesus käski julistamaan!
Vain Jeesukseen uskomalla voi pelastua Jumalan luo!
Jeesus sovitti koko maailman synnit Jumalan suhteen.
Joka uskoo Jeesukseen saa syntinsä anteeksi ja perii iankaikkisen elämän!
"Jumala käskee kaikkia ihmisä kaikkialla tekemään parannuksen ja uskomaan Jeesuksen nimessä synnit anteeksi! Vakuudeksi Jumala on herättänyt Jeesuksen kuolleista ensimmäisenä kuolleista ylösnousseista!"
Jeesus käski justamaan Evankeliumia maailman loppuun asti.
Jeesus torjui kiusaajan Jumalan Sanalla!
Myös Uusi Testamnetti on Jumalan Sanaa!
"13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte." 1Tessalonikalaiskirje 2.luku
Voi verrata Jeesuksen tarjoamaan pelastukseen autuuteen:" Evankeliumia julistettava
rauhassa rauhaa pitäville!" Uuden Testamentin mukaan! Kristinusko on siis rauhan uskonto!
RAAMATUN KÄSIKIRJOITUSTEN LUOTETTVUUS
Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat yhtäpitäviä eli niissä ei ole paljoa poikkeavuuksia ja nekään ei ole missään opillisesti tärkeissä paikoissa. Eli Uuden Testamentin suomennoksia voi pitää hyvin luotettavina. Uuden Testamentin käsikirjoitukset ovat olleet jo paljon ennen muhametttiilaisuuden syntyä, eli muhametilaisuus ei ole pätevä Uuden Testamentin tulkitsuja vaan Kristillistä kirkkoa voi pitää ainoana oikeana UudenTestamentin edustajana, ja toisten on väistyttävä kommentoimasta! Papit ja piispat ovat opetetut oikein ymmärtämään Raamattuja ja oikein ymmärtävät Jeesuksen opetukset!
JEESUS ON MESSIAS
Johanneksen Evankeliumin alussa on mainittuu Nikodemus, jonka kanssa Jeesus puhui, joka tunnisti Jeesuksen Messiaaksi (Kristus, kreikaksi)!
Enkelien sanoma Jeesuksen syntyissä:"Teille on syntynyt Vapahtaja,Kristus Herra Daavidin kauppungissa!"
"Hän on sovittava kansan synnit!"
"Jeesus Kristus,, hän on sovinto meidän synteimme edestä, ei ainoasti meidän, vaan koko maailman edestä!" 1. Johanneksen kirje 2.luku, Kristittyjen Raamattu(Sisältää "Usko Jeesukseen, niin sinä pelastut, autuuteen." RaamattuVanhan ja Uuden Testamentin)
JUMALA LOI KAIKKI KRISTUKSEEN
"Jumala loi kaiken Kristukseen ja kaikki kuoli Golgatalla. " Joka uskoo Jeesukseen, saa syntinsä anteeksi ja uudestisyntyy ja saa Pyhän Hengen ja liittyy Kristilliseen Seurakuntaan!Jeesus pelastaa!
"Joka uskoo Jeesuksen olevan Jumalan Pojan, sillä on elämä, mutta joka ei usko Jeesusta Jumalan Pojaksi, sillä ei ole elämää!" Raamattu
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,734271Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt172738Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu242497Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod152432Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1092318Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1102194Kolme neljästä suomalaisesta kannattaa miljonääriveroa
Kertoo vasemmistoliiton teettämä kysely. Veron ulkopuolelle jätettäisiin asunto. "Puolet vastaajista oli sitä mieltä, e992151Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.6091946MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,141945Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S231683