kauhea jyystö joillakin heinikon kanssa

harava

jyystetään hyvä ettei heinät irtoo, kaikki pois heinän viereltä, onkohan toikaa hyväksi.

3

131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei-ole-pahasta-

Mitäpä meinaat tällä? Ei vanha heinä enää nouse. Se joutaa haravoida pois, jos irtoaa. Toisaalta ei se myöskään haittaa, sillä se on maanparannusainetta. Uusi heinä kasvaa vanhan tilalle juuresta, joten ei sitä haravoimalla pois saa.

Nykyisin näyttävät kaupungilla käyttävän moottoriharjoja. Siimaleikkurin päässä on pyörivä harja, jolla saa tehokkaammin nurmikot puhtaiksi töhnästä. Heinä muuten kasvaa nopeammin, kun nurmikon haravoi tehokkaasti keväällä.

• Heikunkeikku

Mä oon kans semmonen haravalla kraapsuttaja, että pois tiehensä. Tykkään haravoimisesta, enhän mä muuten niin tarkkaan raapisi.
      Kyllä ne heinät sieltä kasvaa, vaikka kuinka vanhoja haravoitsisi.

Kaupunkien puistot ja hautausmaat, kylläpä niissäkin paikat haravoidaan viimesen päälle. Jos haravointi olisi epäedullista nurmikolle, niin kyllä puutarhuriammattilaiset kieltäisivät haravoimisen.

Nurmikko saa hyvin ilmaa, kun vanha kuollut heinä haravoidaan pois. Niin ja edellisen syksyn lehdet, nekin peittävät ikävästi kasvavan nurmen.

Hyvä ja fiini nurmikko meillä on aina ollut, vaikka oonkin jyystänyt ku hullu:)

• Oln laiska haravoimaan. Joskus en haravoi ollenkaan paitsi vaahteranlehdet, niistä tulee sellainen kerros että menee kauan enenkuin heinä pääsee näkyville.
      Yksi vuosi meni että en haravoinut yhtään, olkapäästä repesi kiertäjäkalvosin, ei tullut kuuloonkaan haravoiminen.
      Kaveri auttaa pihatöissä ja haravoikin joskus, nurmikkoa ei ole tarvinnut leikata aikoihin. On kätevä, osaa holtaa ruohonleikkurin ja autoonkin tekee pienemmät remontit. Just tuli autotallista, oli vaihtanut renkaat. Täällä on sivutiet vielä osittain polanteisia, siksi renkaanvaihto jäi näin myöhäiseksi.
      Kyllä nurmikkoa pukkaa liiankin kanssa haravoi tai ei.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      150
      3344
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      59
      2658
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      30
      2080
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1667
    5. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1524
    6. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      77
      1518
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      366
      1453
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      91
      1160
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1115
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1086
    Aihe