Varasin lennon 11.5 Bkk- Hki. Yllätykseksi tuolle AY142 lennolle on laitettu ikivanha A330.
Voi helvetti. On aika säälittävä konetyyppi tuollaisella yli 10 tuntia kestävällä lennolla.
Onko kaikki A350 koneet remontissa vai mistä tälläinen alasajo johtuu.
Reittihän on yksi finskin kannattavimmista. Koneet yleensä aivan täynnä.
Toivotaan että reitille tulisi kilpailua, nimenomaan suorille lennoille, joten haloo Thai ja Nor, tässä olisi markkinarako jollekkin hyvän palvelun lentoyhtiölle.
Paluu vanhaan kalustoon?
41
1510
Vastaukset
- GBc65d
Voi hellanduudeli sentään.... Ihan kauheata, kun joutuu istumaan keskimäärin 8,6 vuoden ikäiseen konetyyppiin, joka on "ikivanha"! :o)
Itse olen lentänyt kaikilla Finnairin pitkän matkan koneilla DC-kasista alkaen. En huomannut mitään käytännön eroa A330:n ja A350:n penkeissä, mitä istumiseen tulee. Koska kuljetan aina mukanani omat viihdeohjelmani, en kaipaa myöskään mitään Finnairin tarjoamaa matkaviihdykettä.
Mutta murheensa kullakin.- A380
Ehkä sinä et huomaakkaan omien viihdeohjelmiesi kanssa, mutta joku fiksumpi voi huomata ne monet ero mitä koneissa on. Muutama esimerkki: Paineen vaihtelu nousuissa ja laskuissa, jalkatila, istuinten kapeus, ja se sinullekkin tärkeä viihdetarjonta.
Lisäksi lentoaika on vanhoilla koneilla pitempi. - Oma.valinta
A380 kirjoitti:
Ehkä sinä et huomaakkaan omien viihdeohjelmiesi kanssa, mutta joku fiksumpi voi huomata ne monet ero mitä koneissa on. Muutama esimerkki: Paineen vaihtelu nousuissa ja laskuissa, jalkatila, istuinten kapeus, ja se sinullekkin tärkeä viihdetarjonta.
Lisäksi lentoaika on vanhoilla koneilla pitempi.No sitten varatessa varaat sellaisen lennon missä on tarkoitus lentää haluamallasi koneella.
- A380
Se nyt vaan ei ole niin helppoa kun ko päivänä minä pitää matkustaa, ei ole muita lentoja kyseisellä reitillä. Valitettavasti on tyydyttävä tähän.
- ToinennopeaoliConcorde
A380 kirjoitti:
Ehkä sinä et huomaakkaan omien viihdeohjelmiesi kanssa, mutta joku fiksumpi voi huomata ne monet ero mitä koneissa on. Muutama esimerkki: Paineen vaihtelu nousuissa ja laskuissa, jalkatila, istuinten kapeus, ja se sinullekkin tärkeä viihdetarjonta.
Lisäksi lentoaika on vanhoilla koneilla pitempi."Lisäksi lentoaika on vanhoilla koneilla pitempi. "
Riippuu koneesta. Et ole näemmä koskaan lentänyt Convair Coronado 990 -koneella 1960-luvulla. - lentoexpertti
Oma.valinta kirjoitti:
No sitten varatessa varaat sellaisen lennon missä on tarkoitus lentää haluamallasi koneella.
Kommentoimatta muuten tätä ketjua, niin tuo valittaja on voinut nimenomaan valita tuon lennon tarkoituksena lentää A350:llä, koska Finnair sen ilmoittaa sen lennon konetyypiksi. Totta kai muutokset ovat mahdollisia, mutta "Oma.valinta" osoittaa olevansa täysi idiootti.
- satumainenmatkaaja
Mitä sinä oikein sössötät. Kyse on Bangkokin lennosta. Itse varasin.
En minäkään pidä A330-konetta vanhana vielä.
Toki yritän aina mikäli mahdollista lentää jollain uudemmalla konetyypillä.
Listasta puuttuvat näistä tavallisista vielä B787, A350 ja yllättäen jo varsin
vanha B767.
Pitkä lento Singaporesta Lontooseen ei karvalakkipuolella ollut erityisen mukava,
vessat tuppasivat täyttymään ja oli ahdasta muutenkin.- Näitähänriittää
Kaikki on suhteellista Finnairin vanhin A330 on vm 2009 ja tuollainen B787 voi olla vm 2011, onko se A330 nyt sitten vanha tuollaiseen nähden...
Toki eri konesukupolvea, mutta entä vaikka A330 Neo ?
B767 voi olla jo 35 vuotta vanha.
- ikivanha_ukko_siellä
ikivanha? älä vanha pappa naurata.
mitä ite olet vanha? ainakin yli 60 kun Thaimaa kiinnostaa... tiedetään millä asioilla siellä käyt. - herääpäspuoliviideltä
No mut sehän on yölento. Näillä ohjeilla kaikki menee hyvin: Valmistaudut matkaan ja aikaeroon heräämällä lähtöaamuna tosi aikaisin, niin että illalla koneessa alkaa ajoissa väsyttää. Heti kun iltaruokatarjottimet kerätty pois, kallistat penkin taaksepäin ja alat nukkumaan. Aamulla varhain heräät jossain Nepalin päällä siihen että keittöstä alkaa leijailla kahvin tuoksu. Se tarkoittaa, että ehdit vielä käydä wc:ssä ennen aamuruuhkaa. Kohta saat aamupalan eteesi, nautit, kevennät vähän vaatetusta ... ja olet perillä.
- A380
On päivälento eikä yölento.
Olen tosin lentänyt myös yölennon A330 koneella. Eipä jäänyt paljoa kehuttävää siitä.
Valitettavasti meidän firma ei maksa businessluokan lentoja, vaikka ei sekään nyt häävi olisi A330 koneessa verrattuna A350. - Tauskin_naapuri
A380 kirjoitti:
On päivälento eikä yölento.
Olen tosin lentänyt myös yölennon A330 koneella. Eipä jäänyt paljoa kehuttävää siitä.
Valitettavasti meidän firma ei maksa businessluokan lentoja, vaikka ei sekään nyt häävi olisi A330 koneessa verrattuna A350.Finnairin 350 business on syvältä-
- 12plus
Finnairin A330 business ei ehkä näytä yhtä hyvältä, mutta on yölennoillla paljon mukavampi kuin A350.
- eisamennäsinne
Tauskin_naapuri kirjoitti:
Finnairin 350 business on syvältä-
Älä koskaan mene sinne syvälle, te omia valintoja....
- Munkka20
Tauskin_naapuri kirjoitti:
Finnairin 350 business on syvältä-
Samaa mieltä. Paras ja tilavin business oli MD 11. 350 bisneksessä ei ruokailun jälkeen ei tarjottu ede kahvia
- EnLennäEnää
Minäkin tilasin kullitetun lentokoneen!
En saanut!
Petyin! - AhdastaOn
Onko sillä konetyypillä nyt oikeasti mitään väliä. Tosiasiassahan stressaat kuitenkin koko lennon ajan vaimosi perheen tapaamisesta siellä landella.
- Tauskin_naapuri
Minulla on huonoja kokemuksia Bangkokin aikuisviihteestä. Miten ne nuoret pojat sitten osaavatkin näyttää näteiltä tytöiltä. Huomasin liian myöhään.
- AhdastaOn
Samoin kävi minullekkin. Ei kyllä haitannut. Ladyboyt on niin ihquja.
- 12plus
Sain Pattayalla leidiboilta tippurin.
- Mäkileponen
Finnairin A350 business class tuote on, sivistyneempien sanojen puutteessa, eeppinen mokaus.
Sopii mennä FlyerTalkiin lukemaan näpäkkää palautetta. Iso rummutus oli Finnairin puolelta ennen kuin koneet saapuivat, ja tuote olikin lopulta sitten iso pettymys.
Muut lentoyhtiöt sentään osaavat laittaa yksityiskohdat kohdilleen.
Finnair lie säästänyt myös seinäpaneelien takaa, tuntuu ainakin Qatarin ja Lufthansan koneet hiljaisemmilta.- Braniff
Tässä hyvin sanottu FAKTAA:
(AY on siis Finnair, QR Qatar Airways, TG Thai Airways, SQ Singapore Airlines)
"i have flown B787 from QR and TG
also flown A350 with SQ, QR, TG and AY
for some reason the AY 350 is the absolutly most noisy so my ranking will be:
A350 SQ
A350 QR
B787 QR
A350 TG
B787 TG
A350 AY
in the AY planes there are so many diffenrent noises you dont hear in the other"
- Iswiiwiiwiw
Vai vanhaan kalustoon. Esim. BA:lla ja Lufthansalla on kaluston 80-luvulta edelleen käytössä. Itse lensin pari vuotta sitten KLM:n B747:lla jenkkeihin Amsterdamista, koneen oli otettu käyttöön 80-luvun lopulla. Firmoilla on myös aivan tuoretta kalustoa mutta kyllä vanhoillakin koneilla rahaa tehdään.
- KLMantiikki
Tällä hetkellä KLMn vanhin käytössä oleva 747 on v 1989.
Tuon lisäksi 5 kpl 747 koneita mitkä on valmistuneet ennen 1994 tai yli 20 vuotiaita 9 kpl. - tohlopin_keisari
KLMantiikki kirjoitti:
Tällä hetkellä KLMn vanhin käytössä oleva 747 on v 1989.
Tuon lisäksi 5 kpl 747 koneita mitkä on valmistuneet ennen 1994 tai yli 20 vuotiaita 9 kpl.mitä sitten? mitä merkitystä iällä on?
- KaatajaMasi
Se joka kirjoittaa että Finnairin 330 on ikivanha, on aivan kujalla asioista. Tuskin lentää koskaan muuta kun lähiöräkälästä pihalle.
Lensin 31.10 Thaimaahan 350-koneella ja 4.5 palasin lennolla 144 Suomeen. Molemmat lennot business-luokassa. Kyllä minä nukuin paremmin 330-koneessa verrattuna uuteen 350-koneeseen. Business-penkki (350) on kapea, lyhyt ja kärjessä on vähän tilaa. Siellä taisi kaikki nukkua kyljellään. Kyllä minä jatkossa lennän Bangkokiin 350-koneella ja tulen takaisin yöllä 330-koneella. Taisin olla paluulennolla ainoa suomalainen matkustaja business-luokassa. Parhain kokemus business-penkistä on Qatarin 777.
- OldFatVuker
Vaikka Suomessa onkin hyvin paljon vanhoja pervoja, niin ihan niin paljoa niitä ei kuitenkaan ole, että Helsinki-Vantaalta koskaan pääsisi suorin lennoin Bangkokiin minkään muun lentoyhtiön kuin Finnairin siivin.
Varsinkaan kun nämä vanhat pervot eivät lipuistaan paljoa maksa, vaan halvimmalla pitää saada, jotta jää rahaa ”palveluihin” matkakohteessa.- AY.ukko
Finskin Bangkokin lentojen suomalainen matkustamohenkilökunta on huomattavasti iäkkäämpää kuin niiden lentojen "vanhat pervot".
- LeukaJack
AY.ukko kirjoitti:
Finskin Bangkokin lentojen suomalainen matkustamohenkilökunta on huomattavasti iäkkäämpää kuin niiden lentojen "vanhat pervot".
Ei pidä paikkansa. et tiedä asiasta koska olet kelaluuseri ja lenntä ulos vain paikallisesta (Savossa) räkälästä.
Patttayalla käy ikäloput irstaat pervot
- vanhakuppe
Joko kaikki Finnairin tilaajat A350 koneet on toimitettu?
Finnairilla on niistäkin kahta eri versiota. Myös karjaluokan penkeissä on eroa.
Tulisiko seuraaviin yllättäviin myös Paremmat busineluokan pennut.
Itse kyllä pidän A350 llä maalaamista mukavampana kuin pienemmillä konetyypeillä.- 777
A350:ssä sikaosastossa jakkarat on harvemmassa, mutta en havainnut että olisivat leveämpiä. 350:ssä on 11" näytöt selkänojissa, mutta oman täbbärin tarvii silti. Koneen wifistä voi lukea lehtiä pdf-muodossa vain omalla täbillä ilman lisämaksua. Nettiyhteys eetteriin sitä vastoin on maksullinen.
- Vielä.tulee
Lentoposti "Jäljellä olevien kahdeksan koneen toimituksista yksi saapuu laivastoon vuoden 2018 viimeisellä neljänneksellä, kaksi vuoden 2019 aikana, kaksi vuonna 2020, kaksi vuonna 2021 ja viimeinen siis vuonna 2022."
- vanhakuppe
Toivottavasti tulee vähän paremmat jakkaran näihin uusiin.
Nykyisin A350 koneisiin on jo jouduttu uusimaan istuimen verhoiluja.
Samoin kädestä olin nähnyt jesseteipillä kirjattuja versoja. Aika ala-arvoista.
- Laatu_Eioo
Finnairin A350-koneet ovat meluisimpia millä minä olen matkannut. Vertauspohjana Cathay Pacific, Qatar Airways ja Singapore Airlines.
Taas on säästetty väärästä paikkaa.- Ellerhur
Vertailut tehty samoilla istumapaikoilla?
- Laatu_Eioo
Kyllä, suurinpiirtein samalla etäisyydellä kummallakin puolella.
- Maksaisinkolisää
Eipä niiden äänieristyksessä voi juuri eroa olla koska seinät on just sen vahvuudet kaikissa mitä suunnittelijat ovat päättäneet.
Meluun vaikuttaa lento-olosuhteet.
Mutta suurin melu lähtee itkevistä pikkulapsista.
Siinä olisikin finskille uusi rahastuskeino kun myisivät paikkoja missä ei ole lähistöllä pikkulapsista hoitamassa.
- Kylmie
Onko jakkaran sijainnilla merkitystä koettuun lentomeluun ? Istuakko edessä käytävällä vaiko takana akkunalla?
Miksi vieruspenkit aina varattuna yskiville nuhanenille ja huutaville ipanoille?
Onko Finnairin tarjoilupolitiikka maksa tonni lennosta, syö sieniä ja hae itse juomasi koneen perästä ?
Mitä konetyyppeihin tulee niin 380 ei kyllä ole mitenkään parempi, finskillä niitä ei ole.
Kannattaako Finnair terrorismia pakottamalla matkustajat katselemaan lennoilla väkivaltaelokuvia ? Mitäs jos koneessa on herkkä lapsi joka ei haluaisi nähdä kanssamatkustajien väkivaltaa tv ruudulta ? - Sikafirma
Kannattaisi palata. A350 romut pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663255
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272313Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681869Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281795Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161421- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61276Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281271Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631187Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187