Häätö ei vuokrasopimusta

Asiallisianeuvoja

Osaisikohan joku kertoa, millä tavoin voimme häätää sukulaisen talosta laillisesti..

Kerron vain suuripiirteisesti mutta puolisoni omakotitalossa on asunut lähisukulainen yhdessä meidän kanssamme ja nyt mitan täytyttyä haluaisimme hänet ulos täältä emmekä usko että lähtee vapaaehtoisesti. Hänellä ei ole minkäänlaista vuokrasopimusta mutta on kirjoilla ja on saanut asua täällä hyvää hyvyyttä jo vuosia. Hän on hamstrannut varastotilamme sekä ylimääräiset huoneet täyteen romua sekä ei siivoa ns. yhteisistä tiloista koiransa kusia jos niitä sinne tekee. Koira muutoinkin haukkuu jatkuvasti ja häiritsevästi sisällä. Ruokansa homehtuu jääkaappiin ja samoin hän kutsuu jatkuvasti ei-toivottuja vieraita lapsineen päivineen taloon vaikka olemme yrittäneet estää. Vieraatkaan eivät välttämättä suostu poistumaan koska heillä on kuulemma hänen lupansa olla talossa. Tiedän että olemme tehneet paljon virheitä salliessamme kaiken tämän ja emme pelon takia ole aikaisemmin uskaltaneet puuttua asioihin mutta nyt toivomme muutosta! Aiemmin kun olemme yrittäneet keskustella esim. romujen siirrosta, hän on suuttunut ja kutsunut muita ihmisiä taloomme tuekseen ja riehumaan meille kun asiat eivät mene hänen tahtonsa mukaan.

Mitä voimme tehdä ja laillisesti? Miten saamme hänet muuttamaan pois ja viemään aivan kaiken tavaransa mukanaan? Voimmeko estää näitä vieraita ja mitä voimme koiran sotkemiselle ja melulle tehdä? Entä riittääkö pelkkä minun käskyni vieraille poistua paikalta kun en ole talon omistaja?

5

316

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun ei ole sopimusta niin käytäntö kai muodostaa sen. Jos yrittäisit saada sen paperille minkä olette joskus sopineet. Ja vastikkeetta asuminen on outoa. Suomi on oikeustoimi vapaa maa ja monia asioita voi sopia suullisesti. Oli kyseessä työsuhde, kauppa, urakka ym...

      Jos omistat talon voit kai vaihtaa siihen lukon. Ja avaimen annat vaikka määräaikaista vuokrasopimusta vastaan.

    • Porno-Jalmari
    • NickNailer

      Eihän tuossa auta muuta kuin irtisanoa suulllinen vuokrasopimus kirjatulla kirjeellä saantitodistuksella. Irtisanomisaika on 6 kk. Peruste: tarvitsette tilat omaan käyttöön.

    • semäärääkukaomistaa

      Aloittaja ei omista taloa, joten eipä sinulla siinä puhevaltaa ole.
      Puolisosi päättää ketkä talossa saavat asua ja ketkä eivät.
      Joten jos asuinkumppanit eivät miellytä sinua eikä puolisosi tee asialle mitään, ainoa asia mitä sinä voit tehdä on, että muutat itse pois.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      182
      1800
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      884
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      703
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      172
      534
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      26
      511
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe